#پیشنهاد_ویژه
خوارج در برگشت از صفین ، وارد کوفه نشدند و در حرورا اردو زدند.
امیرالمومنین برای اینکه جلوی دودستگی و جدا شدن این طیف از انقلاب رو بگیرد تمام تلاشش را کرد که اینها وارد شهر شوند و به زندگی بپردازند و تدارک جنگ نبینند.
او امام بود و برای تک تک خوارج دلسوزتر از پدر.
یک بار که خود امیرالمومنین به اردوگاه خوارج رفت و با سران آنها صحبت کرد ، یکی از آنها گیر داد که ما با پیشنهاد حکمیت کافر شدیم ، تو هم با قبول حکمیت کافر شدی ، ما توبه کردیم ، تو هم توبه کن تا ما وارد شهر شویم.
امیرالمومنین توریه کرد ، فرمود : «انا استغفرالله من کل ذنب» .
شش هزار نفر از خوارج با امیرالمومنین وارد شهر شدند.
اینجا حسنین علیهماالسلام و مالک و ابنعباس و امثالهم نگفتند پس یعنی حق با خوارج بوده؟ یعنی ما اشتباه میکردیم؟ امیرالمومنین مارو ضایع کرد و...
اشعث ملعون برای اینکه کارشکنی کرده باشد ، در پای منبر امیرالمومنین در حضور مردم ، از امیرالمومنین حرف صریح خواست و به امیرالمومنین گفت آیا تو گناه حکمیت رو پذیرفتی ؟
اینجا امیرالمومنین مجبور شد تکذیب کند و خوارج دوباره به حرورا برگشتند.¹
حکایت این روزهاست...
آقا با یک لفظ ، تعداد کثیری از بدبینشدگان به ارکان نظام رو که میرفت در اغتشاش پیش رو در برابر نظام صفارایی کنند یا حداقلش اینه که از نظام دلسرد بشن ، رو جذب کردند.
اگه قراره برای رسیدن به این نتیجه ما فحشکش بشیم ، ما بشیم رسوای شهر ، بخدا راضیم.
گیر دادنِ به اینکه
«رهبری دقیقا با چی مخالف بوده ؟ رهبری چرا با صراحت اون «نظر دیگری » که در بیاینه آمده رو چرا نمیگه؟ و آیا رهبری با فلانی و فلانی که تندروی میکنن موافقند؟» اینها همه بازی در پازل دشمنه.
صبور باشیم ، احساسی نشیم ، مگه دفعهی اوله که برخیها از بیانات امام جامعه سوءاستفاده میکنند؟
منتها این بار یه مقدار سنگینتره!
مگه کسی میدونه اون اختلاف نظری که فرمودند اصلا چیه و در چه سطحیه ؟ آخرش هم که رهبری نظر شعام رو امضا کرد و همین تفاهمنامه رو دارای این قابلیت تشخیص داد که حق مردم رو استیفا کنه. (البته به شرط اجرا و عدم زیادهخواهی دشمن)
رهبری امروز اعظمِ حکما و فقهاست ، پشت انتخاب تک تک کلماتشون حکمتی هست و برای این انتخابها حجت شرعی دارند. بناشون هم همیشه حفظ وحدت بوده نه ایجاد تفرقه.
ما هم اگه مبنا نداریم که هیچی ، ول معطلیم ، بریم دنبال مبنا بگردیم.
اما اگر بر مبنای بیانات رهبری حرکت میکنیم و هنوز حرفی از رهبری که در مخالفت با مشی ما باشه صادر نشده ، باید به مسیر ادامه بدیم ، در این مسیر هم خون دل خوردن و فحش خوردن و سرخ و سفید شدن داره ، نوش جونمون
خون دل موج زند در جگرم چون یاقوت
شهریارا چه کنم لعلم و والا گهرم
✍️ استاد #مرتضایی
منابعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. شرح نهج البلاغه ابن ابیالحدید ، ج ۱۲ ، ص ۱۲۹
کتاب امام علی و خوارج ، علامه سید جعفر مرتضی عاملی ، ص ۱۳۸
✅ @shebrahimiii | رِسانو
...
"از این لحظه" رو به آینده کشور در ۶۰ روز مهم پیش رو سخن بگوییم.
والله این اختلاف و تفرقه ثمرات پیروزی نظامی را بر باد میدهد. فقط یک مسیر تعیین شده است:
"ما منتظر تحقق شروط هستیم."
۱. ملت باشرف ایران به صراحت باید بدانند "شروط" چیست و منتظر تحقق چه شروطی باید باشند؟
۲. ملت نباید نظاره گر محض باشد، باید ناظر و مطالبه گر باشند.
۳. در مذاکرات حضوری آینده که رهبری اشاره فرمودند که به معنای پذیرش دشمن نیست، حقوق حقه ملت چیست؟
این موارد را به وضوح برای مردم بشمارید:
۱. حق غنی سازی در داخل
۲. مدیریت تنگه هرمز
۳. تکلیف ۴۰۰ کیلو سوخت
۴. غرامت
۵. ساز و کار تضمین توافق
رو به آینده مطالبه کنیم. فریاد نظارتی مردم باید به سمت آینده مذاکرات جهت گیری شود.
#علیرضا_زادبر
✅ @shebrahimiii | رِسانو
🌻بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
💛💭السّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ . اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ ، وَ أَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ...
✅ @shebrahimiii | رسانو
هدایت شده از رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
هر روز فقط یک آیه
برای ارتباط با خدای مهربونمون❤️
می خوایم ختم قرآن بگیریم اون هم با همین یک آیه یک آیه ها 😌✨
روی لینک زیر کلیک کن و یک یا چند آیه بخون👇
https://khatmnoor.ir/khatm/13545
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
هر روز فقط یک آیه برای ارتباط با خدای مهربونمون❤️ می خوایم ختم قرآن بگیریم اون هم با همین یک آیه ی
...
ششم محرم، هدیه به محضر حضرت قاسم بن الحسن مجتبیﷺ، چندتا آیه بیشتر بخونیم✨
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
. 📆 پنجم محرم الحرام ۱۴۴۸ سلام بر جانباز بی زره ◽️ عشق به امام زمان کوچک و بزرگ نمیشناسد. از پ
.
📆 ششم محرم الحرام ۱۴۴۸
احلی من العسل
▫️پای تو به رکاب اسب نمیرسید
و پای من به بلندای نگاه تو...
▫️تو قاسم ۱۳ ساله ای بودی که زود بزرگ شدی و فهمیدی: « ضرب سُمِ اَسبان، اَحلی مِنَ العَسل ست؛ اگر حاصلش شهادت در راه ولایت باشد..»
◾️«امام» متغیریست که در هر معادلهای قرار بگیرد، نتیجه را شیرین میکند.همچون مرگ برای نوجوانی مثل قاسمبنالحسن…
✅ @shebrahimiii | رسانو
#خبر_خوب
نخستین شناور حامل کالای اساسی در اسکله شماره ۱۰ بندر شهید رجایی پهلو گرفت
🔺مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:
یک فروند شناور با محموله ۲ هزار و ۵۰۰ تنُی شکر برای تخلیه در انبارهای مجتمع بندری شهید رجایی وارد اسکله شماره ۱۰ شد.
✅ @shebrahimiii | رسانو
🔻 امامِ شهید، حضرت آیت الله خامنه ای:
«توقع بنده از مسئولین این ست که حالا که رفتار دشمن شدت پیدا کرده است، شما هم رفاقتهاتان را با هم شدت بدهید و بیشتر با هم باشید. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش، ملاحظه مصالح کشور، متمرکز کردن همه توان و نیرو برای حل مشکلات مردم و کشور؛ این توقع ماست.»
۱۳۹۱/۱۱/۲۸
✅ @shebrahimiii | رسانو
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محرم امسال خیلی حقیقی شد.
از علمدار تا بچه سه ساله
تا سرهای بریده...❤️🩹
این انقلاب داره هزینههای بسیااااار بالایی میپردازه و باید با جان ، آبرو و مال حافظ و مراقب این انقلاب باشیم.
✅ @shebrahimiii | رسانو
رِسانو | شاهرخ ابراهیمی
محرم امسال خیلی حقیقی شد. از علمدار تا بچه سه ساله تا سرهای بریده...❤️🩹 این انقلاب داره هزینههای
...
اعتراف میکنم بعد از داغ آقا،حنینی گریهام واسه داغ مدرسه ی مینابه 💔
#صبح_روشن
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماینده فرمانده کل قوا در سپاه:
🔺گزینه اصلی ما مذاکره نیست؛ گزینه اصلی ما میدان است، چه میدان جنگ باشد و چه میدان خیابان.
🔺ما نگران این نیستیم که مذاکره موفق نشود و نمیترسیم. ما مضطرب نیستیم و از سر ناامیدی یا اجبار به مذاکره نرفتهایم. با قدرت و احتیاط وارد میشویم، اما منفیباف نیستیم و گزینه اصلی ما مذاکره نیست
✅ @shebrahimiii | رسانو