eitaa logo
مدرسه علمیه شیخ الاسلام
151 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
404 ویدیو
35 فایل
اطلاع رسانی برنامه های عمومی مدرسه علمیه شیخ الاسلام آدرس: قزوین خیابان سپه"شهدا" بن بست شهید باریک بین "حوزه علمیه شیخ الاسلام" مدیریت: @aIamdr
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸مهمترین نکات در خصوص تلبس🌸 ⭕️1-سیر مراحل تلبس جهت آگاهی متقاضیان محترم جدید: 1. ثبت نام و بررسی اولیه: ثبت نام از متقاضیان محترم تلبس طبق فرم شمارۀ1، با ارزیابی تجوید الصلات، روخوانی و روانخوانی قرآن و احکام مبتلی به، توسط مدیر و یا معاون محترم تهذیب مدرسه انجام می شود و در صورت تأیید و قبولی، فرم شمارۀ1 به معاونت تهذیب استان ارسال می شود. *توجه مهم: لازم است متقاضیان محترم بعد از ثبت نام در دفتر تهذیب مدرسه در سامانۀ نجاح، قسمت معاونت تهذیب و تلبس نیز اقدام به ثبت نام نمایند. 2. بررسی صیانتی: توسط معاونت محترم صیانت به صورت سیستمی انجام می شود و حدوداً دو هفته طول می کشد. 3. مصاحبۀ مشاوره: توسط مشاور محترم از تأیید شدگان مرحلۀ صیانت مصاحبۀ روانشناسی انجام می شود. 4.کارگاه تلبس: کارگاه تلبس، توسط معاونت تهذیب و تربیت حوزۀ علمیه استان انجام خواهد شد. در این مرحله از تأیید شدگان مصاحبۀ مشاوره جهت حضور در کارگاه حضوری و مجازی تلبس دعوت به عمل می آید. 5.مصاحبۀ قرآنی: ارزیابی تخصصی قرآنی توسط معاونت تهذیب و تربیت حوزۀ علمیه استان انجام خواهد شد. 6.مصاحبۀ علمی و تربیتی: مصاحبۀ علمی و تربیتی توسط معاونت تهذیب و تربیت حوزۀ علمیه استان با همکاری دفتر امام جمعۀ محترم انجام خواهد شد. در این مرحله از تأیید شدگان مرحلۀ مصاحبۀ تخصصی قرآنی و تجوید الصلات جهت حضور در مصاحبۀ علمی و تربیتی دعوت خواهد شد. 7.صدور حکم تلبس: در این مرحله با ملاحظۀ وضعیت مصاحبه ها و حضور متقاضی محترم در کارگاه تلبس و دریافت اسناد خلاصه نویسی کارگاه های مجازی و دریافت یک قطعه عکس 3*4 معممِ رنگی و تأییدیه احراز شاخص های تلبس(فرم کمیسیون تلبس)حکم تلبس صادر خواهد شد. 8. جشن تلبس: تحویل حکم تلبس توسط معاونت تهذیب و تربیت حوزۀ علمیه استان به روحانیون محترم. ⭕️2-مدت کارگاه تلبس: مدت کارگاه تلبس 24 ساعت می باشد که 12 ساعت آن به صورت حضوری (دو روزه) و 12 ساعت آن به صورت غیرحضوری (مجازی) می باشد. ⭕️3-عناوین کارگاه حضوری تلبس: مباحث زی طلبگی، احکام، تجوید الصلات و روانخوانی قرآن کریم و مسائل بصیرتی و سیاسی ⭕️4-عناوین کارگاه غیرحضوری(مجازی) تلبس: عناوین، سرفصل ها و محتوای کارگاه غیرحضوری(مجازی) تلبس در سایت تهذیب کشور به آدرس https://nedaye-tahzib.ir/series-category/talabos/ می باشد؛ که لازم است بررسی و خلاصه نویسی کرده و به شماره 09108960688 در ایتا ارسال نمایید. از بین محتوای کارگاه مجازی فقط 6 موضوع زیر انتخاب، بررسی و خلاصه نویسی شود: 1.زی طلبگی 21 فایل استاد عالم زاده 2.احکام خمس 8 فایل استاد علائی نژاد 3.محرم و نامحرم 2 فایل استاد وحید پور 4.آموزش وضو، غسل، تیمم و تجهیز میت 4 فایل استاد علائی نژاد 5.نماز مسافر 3 فایل استاد هوشیاری 6.روش یادگیری احکام 3 فایل استاد فلاح زاده ⭕️5-شرایط کارگاه غیرحضوری (مجازی) تلبس: به موارد ناقص و کمتر از 12 ساعت و موارد بد خط ، نامنظم، بدون شمارۀ صفحه و عنوان بندی به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد. *تبصره: دوستانی که در کارگاه حضوری به هر میزانی غایب بوده اند، به ساعت کارگاه مجازی ایشان به همان مقدار اضافه خواهد شد؛ لطفاً هماهنگ شوید! 09127819822 ⭕️6-دوستان عزیزی که در سال 1400 و تابستان 1401 در سیر مراحل تلبس شرکت کرده اند حداکثر تا پایان مهر ماه 1401 فرصت ارائه خلاصه نویسی های کارگاه مجازی را دارند. ⭕️7-دوستان عزیزی که متقاضی دریافت حکم تلبس هستند پس از گذراندن تمام مراحل، ضروری است به دفتر تهذیب مدرسه مراجعه و فرم تأییدیه کمیسیون تلبس را از معاون محترم تهذیب مدرسه دریافت نمایند. https://eitaa.com/tahzibq
2.سیر مراحل تلبس.pdf
162.6K
سیر مراحل تلبس لطفا در مدرسه نصب شود
🔹مراسم دیدار با 🔸این هفته مهمان خانواده ی شهید فیاضی هستیم 🗓زمان : سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء ✅جهت شرکت در این برنامه میتوانید تا ساعت ۱۳ ظهر روز سه شنبه به آقای رجبعلی در مدرسه شیخ الاسلام مراجعه فرمایید. یا با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. 09308612410
📸 🔰مراسم دیدار با 🖌عزت این ملت ، امنیت این ملت ، پیشرفت این ملت ، همه و همه مدیون این جوان های عزیزی است که دل از خانه و خانواده و پدر و مادر و همسر و فرزند و اینها کندند و رفتند سینه سپر کردند در مقابل دشمن.‌ 🔸همه این کشور مدیون هستیم... ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ دیدار با خانواده شهیدان محمد رضا و محمد حسن فیاضی 🗓سه شنبه ۱۷ آبان ماه @farzandan_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | باید این سد را شکست و مردانه قدم به میدان گذاشت 🔺️بیانات آیت‌الله مصباح (قدس سره) در ضرورت احیا امر به معروف و نهی از منکر ۱۳۷۹/۰۲/۰۱
🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله والسلم : ثَلَاثٌ أَخَافُهُنَّ عَلَى أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي الضَّلَالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ وَ مُضِلَّاتُ الْفِتَنِ وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ 🔹پيامبر خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله): سه چیز است که از آنها بر امّت خود بیمناکم منظور از گمراهى بعد از آگاهى ، اين است كه : 🔘 انسان بر اثر وسوسه‌هاى منحرفان و ايجاد شبهات گوناگون، راه راستى را كه شناخته، رها كند و در راه انحراف در آيد كه اين موضوع در هر زمان- مخصوصاً در زمان ما- وجود داشته و دارد.یعنی میداند جریانی است ولی برای خود خواهی که در زمان پیغبر اکرم موجود بود که به اسلام روی نمی آوردند و از مسیر حق منحرف میشدند. 🔘 دومین مسئله کننده است که در فتنه گمراه کننده این گونه است که جریان حق به طرف اهداف‌ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و دینی خود در حال حرکت میباشد ولی عده ای مانند استکبار جهانی سنگ اندازی میکنند. ما میتوانیم با سلاحاتی که گفته شده و یک سلاح که در آیات و روایات تاکید بسیار گشته خود را در مقابل فتنه ها محکم سازیم، آن سلاح و است که میتوان به مثال زد که این دو بزرگوار با این دو سلاح توانستند هم از مسیر حق خارج نشوند و هم گمراه نشوند و به خود برسند. 🔘سومی شکم پرستی و شهوترانی است.
37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌اهمیت 🔹آن‌جا که پای فعالیّت و نشاط دستجمعی افراد جامعه به میان می‌آید، نماز همچون گرم‌ترین و پرشورترین عبادت دستجمعی، نقش بزرگی را بر عهده می‌گیرد. مظهر این خصوصیت، همین نمازهای و نماز جمعه و نمازهای عید است. ۱۳۷۳/۰۶/۱۰ مقام معظم رهبری(حفظه الله) ☑️توسط اساتید مدرسه شیخ الاسلام
چهل‌ویکمین سال‌روز عروج ملکوتی حضرت علامه، آیت‌الله سید محمدحسین طباطبایی را با قرائت فاتحه و صلواتی گرامی می‌داریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 علّامه سیّد محمّدحسین طباطبایی حکیم، فقیه، عارف و فیلسوف معاصر شیعه و مفسر بزرگ قرآن بود. معروف‌ترین اثر او تفسیر ۲۰ جلدی «المیزان» است. 🔸 ۲۴ آبان روز رحلت و بزرگداشت علّامه
مقام معظم رهبری: هویت علمی حوزه هم نکته‌ی مهمی است؛ منحصر به فقه و اصول نیست. فقه و اصول خیلی مهم است، در این شکی نیست؛ قبلا هم ما گفتیم ستون فقرات حوزه های ما فقه است؛ اما این معنایش این نیست که ما به فلسفه احتیاج نداریم. امروز بیش از گذشته به فلسفه احتیاج داریم. روزی بود که ملاهای بزرگ ما، مجتهدین بزرگ ما برای تحصیل فلسفه «شدّ رحال» می کردند - مثل آخوند خراسانی که در سبزوار پیش حاج ملاهادی رفت و زانو زد و فلسفه خواند - یا بزرگانی از فقها و اصولیین ما که رفتند فلسفه خواندند و آن را فرا گرفتند. امروز از آن روز خیلی بیشتر احتیاج داریم. آن روزی که مرحوم علامه طباطبایی در نجف پیش مرحوم آسیدحسین بادکوبه‌ای فلسفه می خواند، آن روز نیاز به فلسفه اسلامی به مراتب کمتر از امروز بود که این همه مکاتب گوناگون، این همه افکار جدید، این همه شبهه، این همه پیشنهاد فکری در دنیا مطرح است؛ آن هم با این روابط و ارتباطات آسان و سریع؛ با اینترنت و با بقیه وسائل، کتاب و مجله و چه و چه. بنابراین به فلسفه احتیاج است. نه فقط به فلسفه، به علوم دیگر هم در حوزه قم نیاز هست.۱۳۸۹/۰۸/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم فلسفه اسلامی, آخوند خراسانی, علامه طباطبایی, تاریخ حوزه‌های علمیه و مجاهدتهای علما, حوزه‌‏های علمیه
مقام معظم رهبری: هیچ دشمنی و مخالفتی با عرفان نظری ندارم. گفته میشود: «الانسان عدوّ لما جهله». بنده هیچ ورودی در عرفان نظری ندارم، اما هیچ عداوتی هم ندارم؛ منتها اعتقادم این است كه ما نباید عرفان را به معنای الفاظ و تعبیرات و فرمولهای ذهنی مثل بقیه‌ی علوم ببینیم. عرفان، همان مرحوم قاضی است؛ مرحوم ملا حسینقلی همدانی است؛ مرحوم سید احمد كربلائی است؛ عرفان واقعی اینهاست. مرحوم آقای طباطبائی خودش فیلسوف بود، اهل فلسفه بود، بلاشك در عرفان هم وارد بود؛ منتها آنچه كه در عرفان از ایشان معهود است، عرفان عملی است؛ یعنی سلوك، دستور، تربیت شاگرد؛ شاگرد به معنای سالك. عرفان نظری باید به سلوك بینجامد.۱۳۹۱/۱۱/۲۳ بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی سید علی قاضی, آخوند ملاحسینقلی همدانی, سید احمد کربلایی, علامه طباطبایی
"جاءَ رَجُلٌ اِلی النَّبِیِ صَلّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ فِقالَ أتَاذَنُ لِی اَن اَتَمَنّی اَلمَوتَ، فَقالَ صَلّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ: الْمَوْتُ شَیْ‏ءٌ لَا بُدَّ مِنْهُ وَ سَفَرٌ طَوِیلٌ یَنْبَغِی لِمَنْ أَرَادَهُ أَنْ یَرْفَعَ عَشْرَ هَدَایَا. فَقالَ: وَ ماهِیَ؟ شخصی آمد نزد پیامبر اکرم صل الله علیه و آله : عرض کرد آیا اذن می‌دهید که تمنای مرگ کنم؟ حضرت فرمود: مرگ چیزی است که از آن چاره‌ای نیست و سفری بسیار طولانی است، سزاوار است کسی که اراده مرگ دارد، ده هدیه آماده کندو با خود ببرد. عرض کرد: آن ده هدیه چیست؟ حضرت فرمود: 🔸هدیه‌ی عزرائیل 🔸هدیه‌ی قبر 🔸هدیه‌ی منکر و نکیر 🔸هدیه‌ی میزان 🔸هدیه‌ی پل صراط 🔸هدیه‌ی مالک خزینه دار جهنم 🔸هدیه‌ی رضوان خزینه دار بهشت 🔸هدیه‌ی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله 🔸هدیه‌ی جبرائیل 🔸هدیه خداوند تعالی 🖌أمّا هدیّه عزرائیل فأربعه أشیاء: رضاء الخصماء، و قضاء الفوائت، و الشوق إلى اللّه ، و التمنّی للموت. امّا هدیه عزرائیل چهار چیز است : 🔹رضایت حق داران 🔹قضاى نمازهای فوت شده 🔹اشتیاق به خداوند 🔹آرزوى مرگ
| بین الصلاتین 📝حکم پیروی و عدم پیروی از امام در نماز جماعت 🔹اگر در اقوال باشد : مانند : ذکر رکوع ، ذکر سجده ، ذکر تشهد ، ذکر تسبیحات چه جلو افتادن ، چه عقب افتادن اشکالی ندارد. مگر در تکبیره الاکرام(جلو افتادن باطل میکند) 🔹اگر در اعمال باشد : مانند : جایی که ماموم جلوتر از امام به سجده و رکوع برود یا جلوتر از امام سر از رکوع و سجده بردارد... 🔘اگر عمدی باشد : 🔸جلو افتادن باعث معصیت میشود ، اما نماز صحیح است 🔸عقب افتادن اشکال ندارد ، اگر زیاد نباشد 🔘اگر سهوی باشد : 🔸پیش از امام به رکوع برود : باید برخیزد و با امام به رکوع برود. 🔸پیش از امام از رکوع برخیزد : چنانچه امام در رکوع باشد باید برگردد و با امام سر از رکوع بردارد. 🔸پیش از امام به سجده برود : باید سر از سجده بردارد و با امام به سجده برود. 🔸پیش از امام سر از سجده بردارد : باید به سجده برگردد و با امام به سجده برود. 🖌نکته : اگر در موارد مذکور از امام تبعیت نشود ، مثلا اگر پیش از امام یه رکوع رفته و در حال رکوع بماند تا امام به رکوع برود نمازش باطل نیست ، اما احتیاط مستحب آن است که نماز را اعاده کند...
🎙شهید محمد باقر صدر(ره): 💠 اسلام به انسان اجازه نمی‌دهد از آزادی‌اش چشم‌پوشی کند   🔰 آزادی در مفاهیم تمدن سرمایه‌داری حق طبیعی انسان است و انسان می‌تواند هر زمانی که بخواهد از حق خویش چشم‌پوشی کند. 🔰 درحالی‌که آزادی در مفهوم اسلامی چنین نیست؛ زیرا آزادی در اسلام ارتباط اساسی با عبودیت در مقابل خداوند دارد. 🔰بنابراین اسلام به انسان اجازه نمی‌دهد که خود را کوچک شمارد و از آزادی‌اش چشم‌پوشی کند: 🔰 «لَاتَکُن عَبدُ غَیرِك وَ قَد خَلَقكَ الله حُرّاً» (بندۀ دیگری نباش که خداوند تو را آزاد آفریده است). (نهج‌البلاغه، نامۀ ۳۱) 🔰 بنابراین در اسلام انسان مسئول آزادی خویش است و آزادی نوعی بی‌مسئولیتی نیست. 📚 کتاب اسلام راهبر زندگى، صفحه ۳۴۷