غم ویرانی خود را به چه تشبیه کنم ؟
فرض کن کوهِ شنی طعنه ی طوفان خورده
دشتمان گرگ اگر داشت نمی نالیدم
نیمی از گله ما را سگ چوپان خورده!
#شب_نامه
شبتان خوش
🆔 @shervamusiqiirani
@shervamusiqiirani-10 - دلیرانه - شهرام ناظری.mp3
1.36M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ما دلیرانه به تاریکی شب تاخته ایم
طرح نابودی شب تا سحر انداخته ایم
این چه روحیست خدایا که دمیدی سحری
جان گرفتیم و جهانی به تو پرداخته ایم
جان به کف پای به ره شعله کشان دوش به دوش
مشک افشان علم عشق برافراخته ایم
جام خورشید بدست دل و از باده نور
آنچنانیم که جز راهت و نشناخته ایم
خوش بود مژده شادی به شهیدان وطن
آتش عاشقی از شعله نیانداخته ایم
این شهادتکده جولانگه اغیار مباد
که به خون جگر و خشت خطر ساخته ایم
#مجتبی_کاشانی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 @shervamusiqiirani
« در میان تک تیراندازهایی که همه را مجبور کرده بودند تا با زانوان و کمر خمیده در میان علفزارها و تپه ها حرکت کنند، اینگونه چندین کیلو آهن را بر دوشش گذاشته بود و بدون هیچ ترسی میدوید...»
به یاد آنانی که گذشتند و رفتند...
و فغان و فریاد از جماعتی که به پاکبازی آنان که برای دفاع از خاک و ناموس این سرزمین جان دادند، خیانت کردند.
🆔 @shervamusiqiirani
صدام از فرماندهان عراقی پرسید: ﭼﺮﺍ نمیﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﺧﺮﻣﺸﻬﺮ ﺷﻮﯾﺪ؟! ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺟﻮﺍﻥ 27ﺳﺎلهﺍﯼ ﺑﻨﺎﻡ #ﺟﻬﺎﻥ_ﺁﺭﺍ ﻣﺎنع میشود!
🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت کمتر شنیده شده از نخستین پیام بیسیم به قرارگاه فتح، هنگام ورود رزمندگان به #خرمشهر
شهید احمد کاظمی
#سوم_خرداد 1361 بازگشت خرمشهر به آغوش ايران
🆔 @shervamusiqiirani
#زندگینامه_هنرمندان :
استاد #کیخسرو_پورناظری در هفتم خرداد سال 1323 در کرمانشاه متولد شد.
پدرش، پرویز پورناظری، معروف به حاجی خان از شاگردان کلنل علینقی وزیری درویش خان و مادرش، پورانداخت سرحددار، موسس نخستین دبیرستان ملی دختران و اولین زن دیپلمه در کرمانشاه بود.
کیخسرو از کودکی موسیقی را با ساز تار شروع کرد و نزد پدر کتابهای هنرستان موسیقی، آثار وزیری و ردیف موسیقی سنتی ایران را فرا گرفت. شعر و ادبیات کهن فارسی را از مادر آموخت و محضر بزرگانی چون کیوان سمیعی و بهزاد کرمانشاهی را درک نمود.
وی در رشته مهندسی راه و ساختمان به تحصیل پرداخت و در سال سوم آن را رها کرد، چرا که آن را با حال و هوای خود هماهنگ ندید. پس از آن وارد رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. وی بعدها با حضور در محضر استاد دادبه، به مدت 12 سال تاریخ و فرهنگ ایران باستان را نزدش آموخت.
پورناظری درسال 1351 به عنوان کارشناس موسیقی در وزارت فرهنگ و هنر وقت به گردآوری و بازسازی نغمههای موسیقی کردی و سنتی پرداخت و سرپرستی ارکستر کردی و سنتی را تا سال 1357 به عهده داشت.
پس از این دوره به پژوهش در مورد موسیقی و ساز تنبور پرداخت و چنان دلبسته این ساز رازآمیز و ناشناخته شد که تمام توان خود را روی آن متمرکز کرد، تا آنجا که برای نخستین بار در تاریخ موسیقی تنبور به آهنگسازی پرداخت.
کیخسرو پورناظری در سال 1359 گروه تنبور شمس را بنیان نهاد که این کار، راهی نوین را برای نگاه به گروه نوازی موسیقی تنبور پیش اهل موسیقی نهاد و از این منظر باید پورناظری را نخستین فردی به شمار آورد که ساز تنبور را از گوشههای خانقاه و محافل شخصی به حوزهای عمومیتر کشاند.
از این منظر کاری را که کیخسرو پورناظری با ساز تنبور کرد میتوان بعدها با تجربه گروه کامکارها در شهری کردن موسیقی کردی مقایسه نمود. شناخت پورناظری از از ساز تنبور و آشنایی عمیقاش با موسیقی نواحی منطقه کرمانشاه و علاوه بر آن استفاده ظریف و متناسب از ساز دف در ساختار گروه فضایی را فراهم آورد تا نگاه به گروه نوازی تنبور صورت و صبغهای متفاوت پیدا کندو بعدها گروههای دیگری هم به تاسی از کار وی در این زمینه شکل بگیرد.
حاصل این گروه آلبوم«صدای سخن عشق»با صدای شهرام ناظری بود. بعدها پورناظری آثاری چون «حیرانی» ،«مهتاب رو» را با ناظری کار کرد و البته در این میان برخی از آثار همانند تصنیف مردان خدا را هم با جلاالدین محمدیان به صحنه برد.
پورناظری در سالهای میانی دهه 70 به اتقاق فرزندانش، تهمورس و سهراب تحولی جدیتر در گروه شمس را کلید زد که حاصل آن اجرای بیش از 300 کنسرت در داخل و خارج از ایران بود.
هم اکنون دو فرزند پورناظری خود به چهرههایی شناخته شده در موسیقی ایران تبدیل شدهاند و علاوه بر زدن ساز در گروه در آهنگسازی و دانشهای دیگر موسیقایی نیز دستی چیره دارند.
این گروه آثاری چون «مستان سلامت میکنند» افسانه تنبور با صدای بیژن کامکار، و پنهان چودل با صدای حمید رضا نوربخش را هم انتشار عمومی داده است.
🆔 @shervamusiqiirani
آلبوم « #حیرانی » که بخشی از آن به زبان پارسی و بخشی دیگر به زبان کردی است، با شعری منسوب به «ابوسعید ابوالخیر» و آهنگ جاودانه «حیرانی» با همراهی تنبور «کیخسرو ناظری» و دف «تهمورس پورناظری» آغاز می شود و با قطعه «یاوران مَسِم» با شعری از «حیران علیشاه» و دف «حافظ ناظری» با آن غنای زیبا و استواری در کلام و ملودی ادامه پیدا می کند. پس از آن تکنوازی تنبور «کیخسرو پورناظری» و آهنگ «سرِ مگو» با شعری از «حیران علیشاه» و دف نوازی «سیاوش ناظری» قرار دارد. «شد ز غمت خانه سودا دلم» با شعری از «مولانا» و دف «اردشیر فهمیمی» تصنیف بعدی این آلبوم است و حسن ختام آن آوازی در قالب عرفانی به نام «رها» با شعری از «مولانا» و همراهی تنبور «کیخسرو ناظری» است.از اعضای گروه «تنبور شمس» که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند می توان از «کیخسرو پورناظری» تنبور- بم تنبور، «تهمورس پورناظری» تنبور- دف، «عبدالرضا رهنما» تنبور، «سهراب پورناظری» تنبور، «حسن ابدالی» تنبور، «قاسم طالبی» تنبور، «ایرج معروفی» تنبور، «کامران حسینی» تنبور، «اردشیر فهیمی» دف، «سیاوش ناظری» دف، «حافظ ناظری» دف، نام برد.
بیپ تونز
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
📀آلبوم : #حیرانی
🎤 خواننده : استاد #شهرام_ناظری
🎼 آهنگساز و تکنواز تنبور :
استاد #کیخسرو_پورناظری
📝اشعار : #مولوی، #ابوسعید_ابوالخیر
#حیران_علیشاه
🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃
🆔 @shervamusiqiirani