eitaa logo
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
9.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
73 فایل
جهت همکاری در معرفی اساتید و برای معرفی کردن اساتید اخلاق و عرفان و ادرس و مکان جلساتشان ، جهت معرفی در کانال، میتوانید به آیدی زیر پیام بدهید: @montazar113113 ⛔️کپی بدون ذکر منبع ، مطالب کانال معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه ،حرام است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه ولایت
📃 حضور استاد محقق حاج‌آقای موسوی دام‌ظلّه‌الوارف بر سر مَزار استاد عزیزشان، مرحوم حضرت آیت‌الله حاج سید رسول موسوی تهرانی اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف. 💬 کلام استاد: 📚 اگر امروز چیزکی از علم اصول را درک می‌کنم و نیز فهمی ناقص، از مباحث اصولی و فقهی شیخ اعظمِ زمان، حضرت آیت الله معظم وحید خراسانی روحی‌فداه را دارا هستم، همه مرهونِ ایام درسِ رسائلِ ایشان است. ✨عزیزی از دست ما رفت که در میان زمینیان مجهول زیست، ولی در نزد آسمانیان مشهور است. 🤲طوبی له وحُسن مآب وحشره الله تعالی مع اجداده الطاهرین قم مقدسه، آرامستان باغ‌ بهشت 🗓 عصر جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
🔻سیره عارفان عملی و تفاوتشان با اساتید و مدعیان عرفان نظری 🔸پس از وفات شیخ العارفین حضرت آخوند ملا حسینقلی همدانی - که حدود 300 شاگرد سلوکی تربیت کرده بود - هیچ اختلافی پدید نیامد. هیچ کس خود را جانشین او نخواند. هیچ کس مدعی نشد که وصی باطنی یا حتی ظاهری اوست. کسی دستور نداد که با مخالفین ولایت فلان شخص قطع رحم کنید و جواب سلامشان را ندهید. 🔹آیة الله شیخ محمد بهاری برترین شاگرد آخوند به بهار همدان رفت و دستگاه قطبیت پهن نکرد. 🔸شاگرد برجسته دیگر آخوند، مرحوم سید احمد کربلایی در نجف ماند و حتی با وجود ارجاع مرجع بزرک شیعه میرزای شیرازی دوم به او، از قبول مرجعیت خودداری کرد و به تربیت شاگردان وارسته پرداخت. 🔹شاگرد دیگر آخوند، مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی به قم رفت و به تدریس فقه اهل بیت و برگزاری جلسات اخلاقی ادامه داد. 🔸شاگردان مرحوم سید احمد کربلایی هم چون استاد خود بی ادعا در بین حوزویان زندگی و نورافشانی کردند، نه مقامی برای خود ادعا کردند نه از کسی بت ساختند. 🔹برخی از آنان چون آیة الله العظمی سید جمال الدین گلپایگانی - که به فرموده آیة الله العظمی بهجت از استاد خود سید احمد کربلائی هم فراتر رفته بود - از تظاهر به عرفان خودداری کردند و با آن مقامات عرفانی فراتر از استاد، خود را فردی معمولی جلوه دادند. 🔸عرفای ناشناخته ای چون آیة الله شیخ علی اکبر اراکی - که به گفته آیة الله کشمیری از فاضی هم قوی تر بود - بدون ادعا و گمنام عمر طیب و طاهر خود را به پایان بردند .. نه خود را مطرح کردند و نه برای کسی ولایت تراشیدند. 🔹عارف بزرگی چون آیة الله العظمی کمپانی - که به فرموده آیة الله کشمیری اگر از مرحوم قاضی بالاتر نباشد پایین تر هم نیست - تا آخرین روزهای عمر شریف به تدریس فقه و اصول و تربیت شاگردان و عبادتی فراتر از توان دیگران اشتغال داشت، و در حدی بود که آیة الله العظمی بهجت که شاگرد مشترک او و مرحوم قاضی بود او را بی نظیر می دانست. اما با آن همه نبوغ و مقامات، همیشه از خدا می خواست که سری سالم به گور ببرد. سایر شاگردان مرحوم قاضی هم بدون ادعا هریک به شهر و دیار خود رفته و به خود مشغول شدند. 🔸عارف بزرگی چون آیة الله میرزا ابراهیم شریفی - که به نقل آیة الله العظمی بهجت مرحوم قاضی بارها به جانشینی ایشان بعد از خود تصریح کرده بود- آنچنان در زاویه گمنامی خزید که کمتر کسی نام او را شنید. 🔹امثال آیة الله العظمی شیخ محمد تقی آملی؛ آیة الله العظمی شیخ علی محمد بروجردی، آیة الله شیخ محمد حسین خراسانی، آیة الله میرزا علی اکبر مرندی، آیة الله علامه طباطبائی و برادر بزرگوارشان هم نه درباره خود ادعایی داشتند و نه از کسی بت ساختند. طالبان را یا به وصی رسمی مرحوم قاضی در نجف ارجاع می دادند، یا خود بدون ادعا و در کمال وارستگی و تواضع به تربیت او می پرداختند. 🔸برخی چون آیة الله نجابت و آیة الله شهید دستغیب هم به آیة الله انصاری همدانی پیوستند و پس از وفات آن بزرگمرد جریانی راه نینداخته و طالبان راه حق را سردرگم نکردند. 🔻حال، خود مقایسه کنید سیر و سلوک و سيره این عرفا و بزرگان عرفان عملی را با مسلک برخی اساتید و مدعیان عرفان نظری که با شنیدن و مرور خاطرات و تجربیات عرفای عملی، چگونه جوگیر شده و امر بر ایشان مشتبه گشته و چه بدعت ها و فجایع اعتقادي که با نشخوار ميراث بجامانده از عرفا، به بار نیاورده اند.!!! برخی از این اساتید عرفان نظری، سرمست از غوره نرسیده، از چنان مقاماتی دم زده اند که هیچ یک از عرفا پس از سالها ریاضت و سیر و سلوک در وادی طریقت، نیز در خوابشان هم آن مقامات را مکاشفه ننموده اند. برخی از ایشان دامن بدعت را تا آنجا گسترانده اند که خود را (همچون معصومین علیهم السلام) واسطه فیض بین خلق و خالق دانسته و ایمان به خود را شرط ایمان به خدا دانسته اند. برخی نیز آنچنان در عرفان نظری مستغرق گشته اند که جای خود و خدا را عوض نموده و حکم و امر خویش را حکم و امر خدا معرفی نموده اند. تنها نقشی هم که در این میان برای خلایق قایل شده اند، عبودیت و اطاعت از ایشان است. برخی از ایشان نیز چنان ولایتی برای خود قائل گشته اند که مخالفت با خود را مخالفت با خدا انگاشته و مخالفانشان را کافر قلمداد نموده و اعتقاد و عدم اعتقاد به خویش را شرط و معیار ایمان و کفر خلق الله دانسته اند. برخی نیز چنان الوهیتی برای خویش قائل گشته اند که با نفی هرگونه مسؤلیت پذیری، برای مردم هیچگونه حق پرسشگری از خود قائل نبوده و منکر وظیفه پاسخگویی خویش نیز در قبال مردم گشته اند. برگرفته از کانال تلگرامی جهل مرکب t.me/Jahlmorakab/1485 @shia12t
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت‌الله شبیری زنجانی در این‌ گفتار، از اقدام شیخ عبدالکریم حائری در تاسیس حوزه علمیه سخن می‌گوید و کارِ ایشان را کمتر از انقلاب نمی‌داند. ▪️۱۷ ذی‌القعده سالروز درگذشت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، بنیانگذار حوزه علمیه قم تسلیت باد. @shia12t
✨سلسله نشست های هیئت اندیشه ورز ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور. 📌با موضوع : ▫️ ارکان تربیت ▫️حجاب و عفاف در تربیت توحیدی 🔰زمان : ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه 🔖هر روز ساعت ۹ تا ۱۱ و ۱۷تا۱۹ 📍مکان : حرم مطهر امام رضا علیه السلام ،مرکزبنیاد پژوهش ها @shia12t
💠 دفاع از آقای حکیم 🔹 شیخ عبدالکریم زنجانی (ساکن نجف) ملّا بود ولی سلیقه‌هایی داشت که بسیاری نمی‌پسندیدند. 🔸 رابطه ایشان با آقای حکیم خیلی بد بود. مجلس فاتحه‌ای بود. من در آنجا حاضر بودم. آشیخ عبدالکریم وارد شد. آقای حکیم هم تشریف داشت. ایشان اصلا تکان نخورد و اشخاص دیگر هم به تبعیت از آقای حکیم برای آشیخ عبدالکریم بلند نشدند. فقط آقای خویی برای ایشان بلند شد. علتش این بود که آقای خویی پیش آشیخ عبدالکریم منظومه خوانده بود. شنیدم بعد از وفات آشیخ عبدالکریم، نمازش را آقای خویی خوانده بود. 🔹 همین آشیخ عبدالکریمی که با آقای حکیم خیلی شدید تنافی و تضاد داشت و تعابیر تندی راجع به همدیگر داشتند، يک‌وقت تعدادی از شیوعی‌ها نزد وی آمدند و از آقای حکیم بدگویی کردند. آقای آشیخ عبدالکریم با تعابیر بلندی از آقای حکیم تجلیل کرد و گفت: «او رئیس اسلام است». 🔸 وقتی شیوعی‌ها رفتند، آقای آشیخ عبدالکریم گفت: يک‌وقت اختلاف من با آسیّد محسن است که این در جای خودش محفوظ است ولی این‌ها با آقای حکیم به سبب اصل اسلام مخالفت می‌کردند، در اینجا من وظیفه داشتم از این حیث از آقای حکیم دفاع کنم. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۳ ص ۵۱۳ @shia12t
34.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شاهد ناظر 1️⃣قسمت اول 🔻بخش اول سخنان مرحوم حاج آقای شایسته، از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط، در مراسم خاکسپاری عبد صالح خدا مرحوم حاج محمد رضا الطافی نشاط، معروف به «لحاف دوز»، در باغ بهشت همدان... (سمت راست حاج اقای شایسته ،مرحوم حاج آقای ولدی قرار دارند.) برگرفته از صفحه شرح حالات و بیانات عبد صالح خدا مرحوم حاج نقی ولدی در اینستاگرام @sheykh113
🎦کلیپ سخنرانی عبد صالح خدا مرحوم حاج محمد رضا الطافی نشاط ، با موضوع "بندگی" در ادرس زیر : aparat.com/v/N8ErB ➖➖ 🔻روزی از شیخ رجبعلی خیاط پرسیدند: مثل شما کیست؟ در پاسخ فرمود: من کسی نیستم، اما شخصی به نام حاج محمد رضا ( الطافی نشاط) در همدان به سر می برد که شغلش لحاف دوزی است. آری مردان خدا راه نیستی پیموده اند که به جز خزانه هستی پیوسته اند: بلندی از آن یافت کو پست شد در نیستی کوفت تا هست شد ➖➖ 📌برای اشنایی بیشتر با عبد صالح خدا مرحوم حاج اقای الطافی نشاط می توانید به کانال تلگرامی زیر مراجعه فرمایید : eitaa.com/sheykh113/204 @shia12t
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ
❇️اهمیت قرآن دربیان مرحوم شیخ حسینعلی بهشتی (مرحوم حاج شیخ حسینعلی بهشتی از اولیا الهی گمنام در مشهد و از آخرین شاگردان سید علی اقای قاضی بودند) ادامه مطلب در پست بعدی👇👇👇 @shia12t
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
❇️اهمیت قرآن دربیان مرحوم شیخ حسینعلی بهشتی (مرحوم حاج شیخ حسینعلی بهشتی از اولیا الهی گمنام در
♦️اهمیت قرآن 📸پی نوشت عکس : حاج اقای بهشتی بعد از تلاوت قرآن خوابیده اند و در خواب با دست قران را نگه داشته اند تا مبادا نیفتد... (مرحوم حاج شیخ حسینعلی بهشتی از اولیا الهی گمنام در مشهد و از آخرین شاگردان سید علی اقای قاضی بودند) ❇️اهمیت قرآن دربیان مرحوم شیخ حسینعلی بهشتی حاج اقای بهشتی اجنه را رصد می کردند و بسیار کسانی بودند که از شر اجنه در عذاب بودند و با دستورات ایشان رهایی می یافتند. ایشان تاکید داشتند که ما در دوران آخر الزمان هستیم و در آخر الزمان اجنه قدرت میگیرند و در میان انسان ها نفوذ می کنند و لذا بر خواندن قرآن‌ در خانه هایتان مداومت کنید. حاج اقای بهشتی همیشه تاکید داشتند بر قرآن خواندن و می فرمودند هیچ مشکلی در دنیا نیست که علاجش در قرآن نباشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👤توضیحات خانواده و آقازاده ی ایشان در مورد این عکس و اهمیت قرآن در نزد حاج اقای بهشتی : مرحوم شیخ حسینعلی بهشتی ، اهمیت بسیاری برای قرآن کریم قائل بودند ؛ همیشه آیه ای از قرآن را یادآور می شدند ( و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین ) ، همیشه برای لمس قرآن با وضو بودند ، هیچگاه قرآن را بر روی زمین نمی گذاشتند بعد از تلاوت و استخاره قرآن را روی پای راستشان و داخل جلد پارچه ای قرار می دادند و دست راست شان را به نوعی حمایل و نگهدارنده روی قرآن می گذاشتند مبادا لیز بخورد و بر زمین بیفتد و سپس بلند شده قرآن را به قلب خود میچسباندند و به جایگاهش منتقل می‌کردند. جایگاه قرآن در منزل و اتاق ایشان جدای از قفسه های دیگر کتب بود. در اواخر عمر که ایشان از کار دندانسازی ( به دلیل رعشه دستان شان ) خود بازنشسته شده بودند ، بعد از نماز صبح به جای کار ، قرآن تلاوت می کردند. زیر قرآن ، رحل یا بالشتی می گذاشتند و می خواندند گاهاً خسته می شدند و همانجا دراز می کشیدند و سرشان را کنار قرآن روی بالشت می گذاشتند و با دست قرآن را نگه داشته و کوتاه استراحت میکردند. با‌وجود کهولت سن ایشان هر سه تا هفت روز یک‌قرآن ختم میکردند و ثوابش را به ائمه معصومین علیهم السلام ، بالاخص حضرت سیدالشهداء علیه اسلام و‌گاهی اختصاصاً به یکی از مومنین تازه درگذشته هدیه می کردند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👤توضیحات یکی از مراودین ایشان در مورد اهمیت قرآن در نزد حاج اقای بهشتی : این اندازه توجه ایشان تنها در بحث آداب نگهداری و تلاوت قرآن برای بنده خیلی جالب بود، مواقعی که توفیق رسیدن محضر ایشان داشتیم هم ، هربار استخاره ای میگرفتند یا دستوری برای حل مشکلات از قرآن به ما هدیه می دادند ، گاهاً اشاراتی به شأن نزول آیات و آیاتی که در مدح و شأن یکی از حضرات معصومین علیهم السلام بود را به ما می گفتند که در هیچ کتبی ذکر نشده بود. افسوس که از ایشان تقریراتی در دسترس نیست... @shia12t
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ زیبای "یا حار همدان" 🎙با صدای : بو حمد (با زیر نویس فارسی) یکی از تعابیر مشهور و زیبای امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام خطاب به حارث همدانی یکی از یاران خاص آن حضرت، که از نخستین بیعت کنندگان با امام علی علیه السلام در مدینه بود. عبارت «مَنْ یمُتْ یرَنِی» است. یعنی هرکس بمیرد، مرا می بیند. برابر برخی روایات حارث همدانی شبی به خدمت حضرت امیر علیه السلام رفت، و چون از آمدن او در چنین ساعتی سوال فرمود، پاسخ حارث این بود که دوستی عمیق مرا اینجا آورده و حضرت هم عباراتی فرمود که متن آن در مجموعه روایی شیعه وجود دارد. اما نگاه علمای شیعه به تعبیر مشهور «مَنْ یمُتْ یرَنِی» مختلف است. برخی آن را از سروده های حضرت می دانند و برخی هم آن را از شاعر معروف و از مدافعان مذهب حقه تشیع یعنی سید اسماعیل حِمْیَری می دانند. @shia12t
📸معرفی حاج آقای اصطهباناتی ، از خوبان و از شاگردان آیت الله بهجت و از مراودین مرحوم سید فرید موسوی هستند... @shia12t
🔹مرزِ باریک ، بین گره گشایی از کار خلق الله و آلت دست دیگران شدن 🔸لزومِ داشتن برنامه برای زندگی و هوشیاری و بهره بردن از مشاوره ، قبل از انجام کارها 👤حاج آقای میرباقری : مرحوم شیخ علی صفایی می‌گفت تو اگر برای خودت برنامه نداشته باشی، همه، برای تو برنامه دارند. یک‌کسی، ساختمانش پنجره ندارد! یکی دَر ندارد! یکی فرش ندارد! و... . و تو را فرش و پنجره و دَر و دیوارِ ساختمانِ خودشان می‌کنند! دقّت کنید و مشاوره بگیرید که در کجا بایستید و در چه مقیاسی عمل کنید. @erfanvaakhlagh
17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🎥افسوس كه عمري پي اغيار دويديم افسوس كه عمري پي اغيار دويديم از يار بمانديم و به مقصد نرسيديم سرمايه ز كف رفت و تجارت ننموديم جز حسرت و اندوه متاعي نخريديم بس سعي نموديم كه بينيم رخ دوست جان‌ها به لب آمد، رخ دلدار نديديم ما تشنه لب اندر لب دريا متحيّر آبي به جز از خون دل خود نچشيديم اي بسته به زنجير تو دل‌هاي محبّان رحمي كه در اين باديه بس رنج كشيديم شاها ز فقيران دَرت روي مگردان بر دَرگهت افتاده به صد گونه اميديم 📚خوشه های طلایی ، گردآورنده محمدعلي مجاهدي (پروانه) ، شاعر : ميرزاي نوغاني خراساني صفحات 172 و 173 @shia12t
🔹معرفت اسما، 👤آیت الله محمدرضا نکونام : طهارت و پاکی در باب معرفت اسما، از اهميّت به ‏سزايى برخوردار بوده و اصلاً معرفت، همان طهارت و پاكى ‏است. وقتى نفس آدمى صافى شود، به معرفت افتاده و دیده‌اش باز می‌شود و وقتی ببيند، ديگر احتياجى به معلم نخواهد داشت؛ چرا كه حق ‏تعالى، خودش معلم او می‌شود: ﴿وَاتَّقُوا الله وَيُعَلِّمُكُمُ الله﴾ . @shia12t
💠 استفاده از وقت 🔹 مرحوم حاج آقای والد (آیت‌الله‌سید‌احمد‌زنجانی) از اوقات خود خیلی استفاده می‌کرد و در دقایقی که معمول افراد هدر می‌دهند، کارهای فراوانی انجام می‌داد. عیالم نقل می‌کرد: وقتی ما زن‌ها با هم صحبت می‌کردیم، می‌دیدم ایشان در همان‌وقت مشغول تلاوت قرآن است. 🔸 ایشان از اوقات اصلی برای کارهای فرعی استفاده نمی‌کرد و از وقت درس، تألیف، پاسخ استفتاء، ملاقات مطالعه و ... کم نمی‌کرد. بلکه برای وقت‌های غیرقابل استفاده برنامه داشت. 🔹 آقای حاج آقا رضا صدر می‌گفت: یک‌وقت من با ایشان همراه شدم. ایشان فرمود: وقتی مادرم از دنیا رفت، تصمیم گرفتم هر روز یک جزء قرآن برای او بخوانم. بعد از مدّتی با خود گفتم: پدرم چه گناهی کرده است که برای او قرآن نمی‌خوانم؟ لذا تصمیم گرفتم هر روز دو جزء قرآن بخوانم. یک جزء برای پدرم و یک جزء برای مادرم. منتهی ایشان این دو جزء را در وقت‌هایی که هدر می‌رفت تلاوت می‌کرد.¹ 1️⃣ در جلد اوّل جرعه‌ای از دریا (ص ۶۰۲) درباره استفاده کردن ایشان از اوقات خود مطلبی با عنوان نوشتن قرآن بر کفن ذکر شد. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۳ ص ۵۴۵ @shia12t
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
💠 استفاده از وقت 🔹 مرحوم حاج آقای والد (آیت‌الله‌سید‌احمد‌زنجانی) از اوقات خود خیلی استفاده می‌کرد
💠 نوشتن قرآن بر کفن مرحوم والد ما (آیت‌الله‌سید‌احمد‌زنجانی) بعد از اقامه نماز وقتی به منزل می‌آمدند، تا صبحانه و چای فراهم شود، حدود ده دقیقه طول می‌کشید و چون در این مدت کوتاه نمی‌توانست کار علمی جدّی انجام دهد، لذا تصمیم گرفت که در این فاصله، قرآن کریم را روی کفنی که برای خود آماده کرده بود، بنویسد و توانست در مدت يک سال، تمام قرآن را بر کفن خود بنویسد. البته قرآنی که ایشان نوشته بود، بدون نقطه بود. اخویمان ـ مرحوم سید ابراهيم ـ تازه متولد شده بود. گاهی هم به من می‌گفتند که بیا ببینیم چند تا «موسی» و چند «ابراهیم» در قرآن هست؟ و با این روش دوبار قرآن نوشته شده را مقابله کردیم! ایشان علاوه بر قرآن، دعای جوشن کبیر و برخی از اشعار مثل «وفدتُ على الكريم بغیر زاد...» را نیز روی کفن نوشت. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۱ ص ۶۰۲ @shia12t
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
📷تصویری از فقیه و عارف عظیم الشأن حاج آقا بزرگ ساوجی که به تازگی در کتاب مسیحای شهر منتشر شده است. ▫️حاج آقا بزرگ ساوجی از شاگردان سلوکی آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی و آخوند ملاحسینقلی همدانی، در سامرا با حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی هم‌حجره بود‌ و با یکدیگر حشر و نشر داشتند. هر دو نیز پس از وصول به مراتب بالای علمی، به ایران بازگشتند؛ شیخ عبدالکریم در قم سکونت یافت و حاج آقابزرگ ساوجی تهران را برای سکونت و افاضات علمی خود برگزید و در مدرسۀ سپهسالار جدید، مدرسۀ حکیم هاشم و مدرسۀ مروی به تدریس مشغول شد. ▫️آقا سید مهدی قوام و آقا سید رضا دربندی از شاگردان سلوکی حاج آقا بزرگ ساوجی بودند. ▫️یکی از فرزندان ایشان چنین حکایت می‌کند: یک روز تابستان که به اتفاق ایشان به حمام رفته بودم، در مراجعت، سائلی از ایشان تقاضاى کمک کرد و آقا مبلغى جزئى به ایشان دادند؛ ولى سائل نرفت و گفت: آقا من لباس ندارم. گفتند: تا منزل همراه من بیا. همین‏که به منزل رسیدند، در راهرو، لباس سفید خود را درآورده و به سائل دادند. مادرم خیلى ناراحت شد و گفت: شما که لباس دیگری ندارید؛ آقا فرمودند: چند روزى از خانه خارج نمى‏شوم تا لباس تهیه شود. ▫️مرحوم حاج سید مهدی قوام از فرزند آن بزرگوار نقل می‌کرد: هنگامی که پیکر مطهر پدرم را از خانه می‌بردند، مادرم به من گفت: این جنازۀ پدر شما نیست که می‌برند، بلکه اینها مَلَکی را با خود می‌برند. 🕌https://eitaa.com/tarikh_hawzah_tehran
👤آیت الله محمدرضا نکونام : یکی از ویژگی های انبیا و اولیای خدا اینست که در میان امتی قرار می گیرند که به حتم برخی از آنان دشمنی سرسخت و خبیثانه با آنان دارند... @shia12t
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 عَتَبه بوسیِ شیخ انصاری 🗓 ۸ شوال ۱۴۴۳ ه.ق | اصفهان 🏫 مرکز جهانی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه { @AyatollahBahrololom }