eitaa logo
پاتوق بچه شیعه ها
2.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
74 فایل
نکات ناب اخلاقی و اعتقادی ارتباط با مدیر کانال @alihasanvand
مشاهده در ایتا
دانلود
خدایا همسر میخوام😭 ...سالها از خداوند زن میخواستم و نمیشد. مطلب را با یکی از اهل معنا در میان نهادم. فرمود: برای چه زن میخواهی؟ به فکر فرورفتم. سوال دقیقی بود و نمیشد دروغ گفت. ایشان ادامه داد این که آدم زنی بخواهد برای اطفاء شهوت، زنی بخواهد برای ثروت یا قدرت پدر آن زن، زنی بخواهد برای فرار از اینکه مردم او را ملامت می‌کنند و می‌گویند چرا زن نگرفته‌ای یعنی میخواهد دهان مردم را ببندد، برای اینکه برایش غذا درست کند و لباسش را بشوید، زنی برای اینکه تنها نباشد و با او حرف بزند، ... و انواع و اقسام دیگر. فرمود: نکته اینکه زنی که مصداق هرکدام از اینهاست غیر از زنی است که مصداق بقیه است. شما چرا زن میخواهی؟ خودت هم نمیدانی! پس هستی هم نمیداند چه زنی باید به تو بدهد. علت اصلی اینکه دعایت مستجاب نمیشود این است که یک چیز گنگ میخواهی. چیزی که معمولا الهی هم نیست.(البته در این مورد اینگونه بوده و در موارد دیگر مستجاب نشدن دعا حکمت‌های دیگری داشته باشد). گفتم قصد من اینها نیست. فرمود پس برو فکر کن که قصدت چیست. برو یک شکل فکري درست و الهی برای زن گرفتن بساز. من رفتم و فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که فقط و فقط برای این میخواهم زن بگیرم که دستور دین است. بقیه اش مهم نیست. حتی اگر زنی بود که دائم مرا اذیت میکرد لابد رشد من در همان است. راضی ام به رضای خدا. یعنی این شکل فکری را خلق کردم. به این مطلب توجه بفرمایید چون خیلی دقیق است و به نوعی تقدیر سازی است. بزرگی میفرمود نیک اقبال تقدیرش را خودش مینویسد. پرسیدند چگونه؟ فرموده بود نیتش را خالص میکند و کاری که باید بکند درست انجام میدهد و بقیه را به خدا میسپارد. وقتی چنین کردم به فاصله کوتاهی زنی نصیبم شد که خداوند برایم پسندیده بود. 😍🥰 ...اگر دعایی میکنیم و چیزی میخواهیم باید بگوییم آن را برای چه میخواهیم. اگر نیت درستی به دعایی ضمیمه شود استجابتش تسریع میگردد و اگر هم به مصالحی مستجاب نشود آدمی از آن حسن نیت بركات بسیار میبرد. رسول خدا (ص) فرمود نیټ کار از خودش مهم تر است. سلوکنامه ص ۱۱۹ و ۱۲۰ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
*او مردی آسان بود* روایت ها می گویند پیامبر (ص) مردی آسان (سهل‌گیر) بود. نرم و روان... نمازش از همه ی نمازها سبک تر و خطبه‌اش از همه‌ی خطبه‌ها کوتاه‌تر بود. در همه کارها متعادل بود. کلا مرد راحتی بود. سیره نبوی و نقل های تاریخی این را می‌گویند. ما به صورت عبوس مردانی که کارهای سخت می کنند عادت کرده ایم. اما رسول خدا در عین سختی کار، بشاش بود. برای ما اصولا بام، جایی است که از یکی از دو طرفش باید افتاد. تجسم یکی که راحت و متعادل روی لبه‌ی باریک بام بایستد و بیش از همه مردم متبسم با شد، سخت است. مرد عربی چیزی آورد. گفت: این، هدیه شماست! کمی که گذشت، گفت: حالا پول هدیه ام را بدهید. پیامبر (ص) خندید. از ته دل. روزهای بعد، هر وقت غمگین می‌شد می‌گفت: آن اعرابی چه شد؟ کاش دوباره می آمد. روایت‌ها می‌گویند اهل مزاح بود. اگر یکی از اصحاب، گرفته بود، شوخی می‌کرد تا او را به خنده وادارد. عادت کرده ایم آدم عمیق، آدمی با فکرهای پیچیده و لایه های متفاوت و خیلی تودار باشد. هیچ حسی توی صورتش پیدا نباشد. راحت قاطی حرفهای دیگران نشود و اصلا نشود فهمید چه فکری دارد می کند... کتابهای معتبر همه این را گفته‌اند که وقتی خوشحال بود یا وقتی از چیزی خوشش می آمد صورتش می‌درخشید. بعضی راوی‌ها گفته اند مثل آیینه. بعضی هم گفته اند مثل قرص ماه. اگر هم از چیزی غمگین بود، چشم‌ها و صورتش گرفته می‌شد. تار می‌شد. ما فقط بچه ها و آدم های ساده دل را سراغ داریم که موقع شادی صورتشان برق بزند. از خوشی چشم هایشان بدرخشد. اصلا باورمان نمی شود جسم هیچ متفکری این قدر شفاف باشد. مردم حرف درآورده بودند که این مرد، ساده لوح است. این را خود قرآن می‌گوید. بس که قاطی مردم می‌شد و رویش نمی‌شد حتی وقتی کار دارد، به آنها بگوید بلند شوند بروند. می‌گویند با هر کس دست میداد، دست خود را نمی کشید تا طرف دست خود را بکشد. با هر کس می‌نشست، آن قدر صبر می کرد تا خود او برخیزد و آن قدر حرفش را گوش می کرد تا خود او حرفش را قطع کند. اصحابش گفته اند وقتی از چیزی به خنده می‌افتادیم، با ما می‌خندید؛ وقتی تعجب می‌کردیم، با ما تعجب می کرد. از آخرت حرف می‌زدیم، با ما درباره همان حرف می‌زد. از دنیا می‌گفتیم، با ما از همان می‌گفت. از خوردنیها و آشامیدنیها هم حرف می زدیم، او هم از همان حرف می‌زد. روزی شتری را دید که زانوهایش بسته شده و هنوز بار سنگینی بر روی آن است. گفت به صاحب شتر بگویید خود را برای مواخذه خداوند در روز قیامت آماده کند. مردی بادیه نشین در زمانی که او در مدینه هم پیامبر و هم حاکم بود، به سراغش آمد و یقه او را گرفت که باید خرماهایی که از من قرض گرفته بودی، برگردانی. اصحاب عصبانی شدند و خواستند با آن مرد برخورد کنند. پیامبر برآشفته شد و گفت: شماها باید طرف صاحب حق را بگیرید. من برای همین مبعوث شده ام تا هرکسی بتواند حق خود را از حاکم بدون لرزش صدا بگیرد. گروه نوزدهم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB در صورت پر بودن گروه ۱۹👆 در گروه ۲۰ 👇عضو شوید گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ گروهی از اصحاب خود را برای تبلیغ اسلام به منطقه ای دیگر فرستاد. قبل از سفر از او پرسیدند تا چگونه این کار را انجام دهند. گفت: تعلیمشان دهید و آسان بگیرید. سه بار از او این را پرسیدند و هر بار جواب همین بود. بارها گفت که بر مردم آسان بگیرید زیرا مبعوث نشده ام تا آنها را به زحمت بیاندازم. گفت: مبادا قبل از ذبح گوسفند، در جلوی چشمان گوسفند چاقو را تیز کنید. بدانید که حیوان هم می‌فهمد، حق ندارید در دل حیوان غصه بیاندازید. گفت: زنی به بهشت رفت و تنها کار خوبش این بود که به گربه‌ای غذا میداد. گفت: اسراف همیشه حرام است مگر برای خرید و استفاده از عطر. خودش همیشه عطر گل بنفشه می‌زد و در سفر هم همواره آن را با خود می‌برد. در زمانی که قدری با کفار صلح شده بود به قصد خریدن زمینی در منطقه خوش آب و هوای طائف، عازم آنجا شد. چند روز بعد برگشت و گفت که قبلا همه زمین‌ها را مردم خریده‌اند. نخواست بعنوان حاکم به زور چیزی را تصاحب کند. در زمانی که دختران زنده به گور می‌شدند، دختران خود را بر روی زانو می‌نشاند و در جلوی دیگران آنها را می‌بوسید تا محبت را بیاموزند. از او پرسیدند فرزند پسر بهتر است یا دختر؟ گفت هر دو خوبند اما دختر ریحانه است، برگ گل است. وقتی پسرش ابراهیم در سن خردسالی فوت کرد، بسیار گریست. گفتند چرا این قدر بی تابی می کنی؟ گفت گریه از رحم است. کسی که رحم ندارد، خدا هم به او رحم نمی کند. مهربان تر از مادر بود. هر کس هر مشکلی داشت به او مراجعه می کرد و بدون هیچ خوف و هراسی مشکلش را با او در میان می گذاشت. گاهی درخواست‌ها چنان گستاخانه بود که همه را در حیرت فرو می‌برد اما او با خوشروئی و استدلال و منطق نه با بد خلقی
و فریاد، پاسخ سائل را میداد. صحبتش ساده، آرام و دلنشین بود، بیش‌گو و حراف نبود، مدتها در سکوت و تفکر فرو می‌رفت، به قدر ضرورت حرف میزد. از درشتی و کلمات زشت هرگز در بیانش استفاده نمی‌کرد. هرگز خنده بلند و قهقهه سر نداد، حداکثر خنده اش تبسمی بود ساده. هرگاه وارد مجلسی می شد جائی می‌نشست که خالی بود و هرگز سعی نمی‌کرد وسط یا بالای مجلس بنشیند. آن قدر ساده و بی آلایش بود که برای مسافران قابل تشخیص نبود. گاهی بر بستر می‌خوابید، گاهی بر حصیر و گاهی بر زمین. غذایش ساده بود، هرگز از غذائی ایراد نمی‌گرفت، اگر مورد پسندش نبود از خوردن آن منصرف می‌شد. روایت‌ها می گویند: وقتی از او کاری می خواستند اگر موافق بود می‌گفت آری و زود انجام می‌داد. اگر نمی‌خواست انجام بدهد، فقط سکوت می کرد. هیچ وقت نمی‌گفت: نه... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه نوزدهم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB در صورت پر بودن گروه ۱۹👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفاره گناهان بزرگ امیرالمومنین علی علیه السلام: «از جمله کفاره هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و مظلوم رسیدن و تسلّى دادن به افراد غمگین است» مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَةُ الْمَلْهُوفِ، وَالتَّنْفِیسُ عَنِ الْمَکْرُوبِ. «ملهوف» هر فرد مظلوم و بیچاره اى را شامل مى شود; خواه بیمار باشد یا گرفتار طلبکار و یا فقیر نادار و یا زندانى بى گناه. «مکروب» به هر شخص غمگین گفته مى شود; خواه غم او در مصیبت عزیزش باشد یا غم بیمارى یا فقر یا شکست در امر تجارت و یا هر غم دیگر. «تنفیس» همان زدودن غم است. در جایى که ممکن است عامل غم برطرف شود زدودنش از این طریق خواهد بود; مانند زدودن فقر از طریق کمک مالى و آنجا که نمى توان عامل آن را برطرف کرد مى توان از طریق تسلى دادن، غم و اندوه را سبک نمود مانند کسى که عزیزش را از دست داده با تسلیت گفتن و دلدارى دادن به وسیله دوستان، غم و اندوهش کاهش مى یابد یا برطرف مى شود. اینها همه مصداق تنفیس است. در یک جمله کمک هاى مردمى در اسلام به هر شکل و به هر صورت اهمیت فوق العاده اى دارد; هم موجب برکت در زندگى و هم سبب برطرف شدن بلاها و هم کفاره گناهان است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
اینجا شکستگی می‌خرند... برحسب افسانه ها بایزید بسطامی را پیش خود خدا به معراج بردند. خدا فرمود چه میخواهی؟ گفت هیچ چیز!😐 خداوند فرمود بقیه جاها هیچ چیز خوب است اما اینجا چه میخواهی؟ باز گفته بود هیچ چیز نمیخواهم.😑 خداوند فرموده بود پیش من استغنا کردن و چیزی نخواستن تکبر است تو میخواهی ردای مرا بپوشی و صمد شوی؟ خلاصه بایزید را طرد کرده بودند تا این داستان در آیندگان بماند که شکستگی میخرند نه استغنا. به ما دستور داده شده که هر چه بیشتر نیازها را از خدا بخواهیم و دعا کنیم و از طریق این درخواست دائمی ارتباط مستمر داشته باشیم. هم از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است و هم در حدیثی قدسی از حضرت موسی (علیه السلام) طلب شده است: 1. عنه صلى الله عليه و آله: لِيَسأَل أحَدُكُم رَبَّهُ حاجَتَهُ، حَتّى‏ يَسأَلَهُ المِلحَ، وحَتّى‏ يَسأَلَهُ شِسعَ نَعلِهِ إذَا انقَطَعَ.(سنن الترمذي: ج ۵ ص ۳۴۹ ح ۳۶۲۴ عن ثابت البناني.) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر يك از شما حاجتش را از پروردگارش بخواهد؛ حتّى نمك را از او بخواهد و حتّى بند كفشش را، هر گاه پاره شد، از او درخواست كند. 2. ففي الحديث القدسي‏ يَا مُوسَى‏ سَلْنِي كُلَّمَا تَحْتَاجُ إِلَيْهِ حَتَّى عَلَفَ شَاتِكَ وَ مِلْحَ‏ عَجِينِكَ.(عدة الداعي و نجاح الساعي ص ۱۳۴) «اى موسى! هر چه بدان نياز دارى از من بخواه، حتى علف گوسفند و نمك غذايت را». لازم به یادآوری است که روایات فوق درصدد بیان دو نکته اند: - کوچک نشمردن حاجت هر چند به ظاهر کوچک و ناچیز باشد - ضرورت اتصال و درخواست از خدا حتی در کوچکترین چیز ها. زیرا نیاز انسان به خدا کوچک و بزرگ ندارد و خدا قادر بر عطای همه چیز است و نباید در درگاه ایزد منان و درخواست از او شرم داشت.   •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه نوزدهم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB در صورت پر بودن گروه ۱۹👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ
*صياد ثانی* *لوکیشن*: خیابان مجاهدین اسلام، روبه روی درب منزل شخصی، داخل خودروی سواری *پراید*، احتمالا متعلق به کاراکتر اصلی فیلم *کارگردان*: خدا *بازیگر نقش اول سفید*: حسن صیاد خدایاری *بازیگر نقش اول سیاه*: فعلا نمیدانیم *عوامل پشت صحنه*: مزدوران و مواجب بگیران سازمان منحوس منافقین، مسیح علینژاد، سلطنت طلبان، تجزیه طلبان و ایران ستیزان *بازیگر نقش مکمل زن*: مادری که مشغول تماشای پیکر غرق خون فرزندش است. این یک سریال رئال و تراژیک از حقیقت انقلاب اسلامی ست. متعلقین و منتسبان متعهد اش یا در جنگ سرد در خط مقدم ستیز علیه جبهه باطل اند و یا در جنگ نرم درست همان موقع که نظام و کشور مورد تهاجم رسانه های معاند اند و روی حقیقت گرد تخریب و شایعه و تحریف نشسته است و در فضایی غبارآلود تشخیص حق و باطل سخت شده، می‌شوند سند اثبات حقانیت انقلاب. این جا ایران است، *لطفا شما صدای انقلاب اسلامی را از خیابان مجاهدین اسلام بشنوید* نه از دفاتر (برخی)مدیران و مسئولین فاسدِ ناکارآمد جاهل. عطیه نجارچی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB
*قابل تامل درباره * علی علیزاده مساله ضعف امنیتی ایران نیست. اینست که حکومتی که از اصلاحطلبان تا مقامات کاخ سفید میگویند ایران باید به رسمیت بشناسد نطفه‌اش با تروریسم بسته شده، با تروریسم رشد کرده و هنوز هم با ترور سرپاست. دیروز در جنین امروز در تهران. تنها راه مقابله با این تروریسم دولتی، محوش از نقشه زمین است پریروز علیه حضور مدافعان حرم در سوریه فضاسازی میکردند. دیروز طلبکار بودند چرا نمیگذارید ورزشکاران ما با اسراییلیها مسابقه دهند و در آغوششان بگیرند. امروز عربده میزنند چرا از فرماندهان ما در سوریه مقابل ترور اسراییل حفاظت نکردید. میبینید؟ جهت حمله‌شان همیشه سوی ایران است نه دشمن گول تحلیلهای آبکی درباره ضعف امنیتی و حفره امنیتی ایران را نخورید. کسانی این تحلیلها را برجسته میکنند که میخواهند از زیر محکوم کردن جنایتی اینقدر کثیف آنهم در وسط روز روشن در وسط یک شهر شانه خالی کنند. نگذارید تروریسم را با این کارها عادی کنند. تروریسم اول باید محکوم شود نه تحلیل در غرب قانونی نانوشته میگوید رسانه‌ها ۲۴ساعت اول بعد یک حمله تروریستی باید روی محکومیت ترور و همدلی ملی تمرکز کنند و حق تحلیل سیاسی/جناحی ندارند. روز شارلی ابدو کسی درباره اهمال پلیس فرانسه تحلیل میداد توسط افکار عمومی سنگسار میشد. چه کسانی سعی دارند قبح ترور در ایران را بشکنند؟ دو سال پیش چنین روزهایی تک تک ما را با ارتش سایبری‌شان زیر منگنه قرار داده بودند تا اعدام نوید افکاری که درست یا غلط به قتل عمد متهم بود را محکوم کنیم. حالا باید رفت سراغ تک تک شان و گفت یک ترور کثیف جنایتکارانه وسط تهران اتفاق افتاده و یک قهرمان ملی کشته شده. محکوم میکنید یا نه؟ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه نوزدهم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB در صورت پر بودن گروه ۱۹👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ
*شکستن مانند شیشه یا شکستن مانند کوزه* امام صادق در حدیث جالبی شکست و شکستن مؤمنان را به شکستن کوزه و شکستن شیشه تشبیه کرده است. این دو نحوه شکست یک فرق اساسی دارند‌ در شکستن شیشه می‌توان آن را بازیافت کرد ولی اگر کوزه ای بشکند دیگر قابل بازیافت نیست. حضرت هشدار می‌دهد که به تحقیق مؤمنان دچار بلا خواهند شد. اطلاع و آگاهی انسان ها از اینکه دار دنیا محل ابتلا و آزمایش الهی است باعث افزایش آمادگی هنگام مواجه شدن با این سختی ها و تلاش برای حفظ خود در صراط مستقیم می‌شود. دنیا برای همه انسانها بلاهایی دارد ولی برای مؤمنان در دوره های خاصی بلاهای بیشتری حادث خواهد شد. زیرا در جریان این ابتلائات و مشکلات و سختی ها افراد خالص می‌شوند. ولی مشروط بر اینکه خودشان و ایمانشان را حفظ کنند. این جمله امام صادق علیه السلام من را یاد جمله معروف شهید محمد جهان آرا انداخت و شاید آن شهید هم از همین حدیث الهام گرفته بود که گفت: *"بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم؛ مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.”* مواظب ایمان خودمان و اطرافیانمان باشیم. متن حدیث امام صادق علیه در ذیل آمده است. ربیع بن محمد المسلی روایت میكند كه امام صادق به من فرمود: *به خدا قسم مانند شكستن شیشه شكسته می شوید و بدرستی كه شیشه بازگردانده می شود و به همانگونه كه بوده است بر می گردد و به خدا قسم شما مانند كوزه ها شكسته می شوید و همانا كه كوزه همانگونه كه بوده است بر نمی‌گردد به خدا قسم شما از همدیگر جدا می‌شوید به خدا قسم شما را خالص می‌شوید به خدا قسم شما را مانند غربال كردن تلخه گندم از گندم غربال می‌شوید.* (خالص و ناخالص شما از هم جدا می‌شود) قال لی أبو عبد الله ع و الله لتكسرن كسر الزجاج و إن الزجاج يعاد فيعود كما كان و الله لتكسرن كسر الفخار و إن الفخار لا يعود كما كان و الله لتميزن و الله لتمحصن و الله لتغربلن كما يغربل الزؤان من القمح». الغیبه، شیخ طوسی ص۳۴۰؛ تفسیر عیاشی،عیاشی،ج۱ص۱۹۹ح۱۴۶ ؛ الغیبه،نعمانی،ص۲۰۵ح۸ ؛ بحار الانوار،مجلسی،ج۵ص۲۱۶ح۱ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه نوزدهم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB در صورت پر بودن گروه ۱۹👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ
20.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
 «قلب وطن» عنوان اثر جدید علیرضا افتخاری است که به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر تولید و ارائه شده است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام فرمانده به زبان ترکی🥰 صلی الله علیک یا مولایی یا صاحب الزمان •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
مقایسه جالب انواع نوشیدنی بهشتی در قرآن ۱.شراب بيضاء: سوره صافات آیات 40 تا 47: إِلاَّ عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصينَ أُولئِكَ لَهُمْ رِزْقٌ مَعْلُومٌ فَواكِهُ وَ هُمْ مُكْرَمُونَ في‌ جَنَّاتِ النَّعيمِ عَلي‌ سُرُرٍ مُتَقابِلينَ يُطافُ عَلَيْهِمْ بِكَأْسٍ مِنْ مَعينٍ بَيْضاءَ لَذَّةٍ لِلشَّارِبينَ لا فيها غَوْلٌ وَ لا هُمْ عَنْها يُنْزَفُونَ جز بندگان مخلص خدا (که از این کیفرها بركنارند). برای آنان روزی معین و ویژه ای است، میوه ها، و آنها گرامی داشته می‌شوند... در باغهای پر نعمت بهشت. در حالی که بر تختها رو به روی یکدیگر تکیه زده اند، و گرداگردشان قدحهای لبریز از شراب طهور را می گردانند شرابی سفید و درخشنده، و لذتبخش برای نوشندگان. شرابی که نه در آن مایه تباهی عقل است و نه از آن مست میشوند! ۲. شراب مشک: سوره مطففین آیات ۲۳ تا ۲۸: عَلَى الْأَرائِكِ يَنْظُرُونَ تَعْرِفُ فِي وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِيمِ يُسْقَوْنَ مِنْ رَحِيقٍ مَخْتُومٍ خِتامُهُ مِسْكٌ وَ فِي ذلِكَ فَلْيَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ وَ مِزاجُهُ مِنْ تَسْنِيمٍ عَيْناً يَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ بر تختهای زیبای بهشتی تکیه کرده و مینگرند! در چهره هایشان طراوت و نشاط نعمت را میبینی و می شناسی! آنها از شراب زلال دست نخورده و سربسته ای سیراب می‌شوند! مهری که بر آن نهاده شده از مشك است و در این نعمتهای بهشتی راغبان باید بر یکدیگر پیشی گیرند. این شراب آمیخته با «تسنیم» است، همان چشمه ای که مقربان از آن می نوشند. ٣. شراب خمر: سوره محمد آیه ۱۵: خداوند در این سوره می فرماید: مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاءً حَمِيمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ: توصیف بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده، چنین است: در آن نهرهایی از آب صاف و خالص که بدبو نشده، و نهرهایی از شیر که طعم آن دگرگون نگشته، و نهرهایی از شراب که مایه لذت نوشندگان است، و نهرهایی از عسل مصفاست، و برای آنها در آن از همه انواع میوه ها وجود دارد و از همه بالاترآمرزشی است از سوی پروردگارشان! آیا اینها همانند کسانی هستند که همیشه در آتش دوزخند و از آب جو شان نو شانده می شوند که اندرونشان را از هم متلاشی می کند؟ 4. شراب کافور: سوره انسان آیه 5 و 6: إِنَّ ٱلۡأَبۡرَارَ يَشۡرَبُونَ مِن كَأۡسٖ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا عَيۡنٗا يَشۡرَبُ بِهَا عِبَادُ ٱللَّهِ يُفَجِّرُونَهَا تَفۡجِيرٗا و نیکوکاران عالم در بهشت از شرابی نوشند که طبع کافور است. از سرچشمه گوارایی آن بندگان خاص خدا می نوشند که به اختیارشان هر کجا خواهند جاری می شود. 5. شراب زنجفیل: سوره انسان آیه ۱۷: وَ یُسْقَوْنَ فیها کَأْساً کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلاً؛ و در آنجا جامی که نوشیدنی‌اش آمیخته به زنجبیل است، به آنان می‌نوشانند. ۶. شراب طهور: سوره انسان آیه ۲۱: عَالِيَهُمْ ثِيَابُ سُنْدُسٍ خُضْرٌ وَإِسْتَبْرَقٌ وَحُلُّوا أَسَاوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا لباس آنها حریر نازک و سبز رنگ و دیبای ستبراست و با دستبندهایی از نقره آراسته شده اند، و پروردگارشان باده طهور به آنان مینوشاند. به زعم و استحسان حقیر، شراب بيضاء موجب رفع تعينات و استغراق در توحید است. شراب مشک موجب شهود وحدت در کثرت و دیدن حق در آینه خلق است. شراب خمر آدم را مست خدا میکند و سراسر وجود آدمی را از بهجت آکنده میکند. شراب کافور موجب سکینه و طمأنینه و حلم و نفی تدبیر و تسلیم محض است. شراب زنجفیل داعی به خیرات و مبرات و انجام وظایف بندگی و خليفة اللهی است. شراب طهور به این اعتبار که ساقی اش خود خداست از همه بالاتر است شرابی است که فنا میاورد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• پاتوق بچه شیعه ها @shia_patogh
*انتقاد دو نفر از دوستان به بنده* اخیرا دو نفر از دوستان عزیز به بنده انتقاد کردند که شما چرا به اتفاقات و نقایص کشورهای مدرن و به ویژه آمریکا و اروپا توجه می‌کنید در حالی که ما خود در کشور معضلات و مشکلات زیاری داریم. پاسخ بنده به آنها این بود که ما در شرایط عادی نیستیم. ما به شدت تحت حمله تخریبی و تحقیری هستیم تا از درون اعتماد به نفسمان را از بین ببرند و نا امید و روانمان را فرسوده کنند. گفتم: کدام کشور دنیا ۱۵۰۰ نفر مثل منافقان آلبانی نشین دارن که هر کدام با حداقل ۲۰ اکانت شغلشان فقط تخریب و شایعه و ایجاد نا امیدی و تحقیر ایران و ایرانیان باشد؟! کجای دنیا کشورهای همسایه اش که زبان متفاوتی دارن(عربستان خودشون عرب‌ هستن و ترکیه خودشون ترک) برایش شبکه های به زبانش (فارسی) می‌سازند و دائم در حال حمله سیاسی و فرهنگی به او هستند؟! کجای دنیا سلبریتی هاش برای گرفتن گرین کارت و اقامت و جایزه جشنواره و پول و ...کشور خودشان رو میفروشند و مردمشان را تحقیر میکنند؟! کجای دنیا به صورت تخصصی در کنگره آمریکا برای کار رسانه‌ای و فرهنگی علیه‌اش بودجه تصویب شده؟! کجای دنیا یک شیطانک مثل مسیح علینژاد داردکه با وزیر خارجه کشور دشمن (پمپئو) دیدار کند و پول بگیر و دائم سعی کند بین قشرهای مختلف نفرت ایجاد و بین مردم و نظام ایجاد درگیری و نفرت پراکنی کند و سایر کشورها را ترغیب به تحریم اقتصادی و حتی تحریم ورزش کشور خودش کند؟! بی‌بی‌سی و وی‌او‌ای و رادیو فلان و شبکه بهمان و یه مشت اپوزیسیون احمق و ... بماند. به هر دلیلی در دنیا می‌خواهند ما را تحقیر کنند و تخریب کنند. اخیرا در مقاله ای خواندم میزان انتشار اخبار منفی علیه ایران و ایرانیان ۲۰۰۰ برابر دنیا است. نه نام مقاله دقیق یادم هست و نه عدد را مطمئن هستم ولی یقین دارم که اخبار منفی علیه ما بسیار زیاد و گسترده منتشر می‌شود و خود مردم هم دامن می‌زنند. در چنین شرایطی فکر میکنم اینکه گاهی ما هم که تحت حمله رقبای تمدنی هستیم، یک نقد کوچک کنیم و بگوییم آنطور که آنجا همه چیز گل و بلبل نشان داده می‌شود، نیست. بگوییم همین اروپایی هایی که ما را وحشی می‌دانند ۷۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر از خودشان را در دوجنگ جهانی کشتند. بگوییم بالاترین آمار مصرف داروهای اعصاب و روان مربوط به آمریکا است. بگوییم بیشترین آمار افسردگی مربوط به کشورهای اسکاندیناوی است که بیشترین رفاه را دارند. بگوییم آمریکا جزو بالاترین آمارهای تجاوز و قتل و زندانی دنیا را دارد و ... گفتن همه اینها برای ما که رسانه قوی اصلا نداریم و به جایش سلبریتی احمق زیاد داریم حق است و لازم است. ما لازم داریم که به مردمان بگوییم شما بهترین هستید نجیب هستید اهل ایثار هستید با شرافت هستید با غیرت هستید سخاوتمند هستید و... ما نیاز داریم که گاهی از مردمان تعریف کنیم و وگاهی از مشکلات آنهایی که ما را تحقیر می‌کنند بگوییم. علی حسنوند •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ گروه نوزدهم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/K81KSDZ1pmy4pfBYdjNbGB در صورت پر بودن گروه ۱۹👆 میتونید در گروه ۲۰ 👇عضو شوید گروه بیستم پاتوق بچه شیعه ها https://chat.whatsapp.com/J3jObz92EzJCd9ezp9wNLJ