فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به سمت گودال از خیمه دویدم من
شمر جلو تر بود دیر رسیدم من
سر تو دعوا بود ناله کشیدم من
سر تورو بردن دیر رسیدم من
عزیز خواهر غریب مادر
یه گوشه گودال مادر و دیدم من
که رفته بود از حال دیر رسیدم من
صدا زدی من رو خودم شنیدم من
صدای رگهات بود دیر رسیدم من
به سمت گودال از خیمه دویدم من
شمر جلو تر بود دیر رسیدم من
سر تو دعوا بود ناله کشیدم من
سر تورو بردن دیر رسیدم من
عمامتو بردن دیر رسیدم من
شمشیر تو بردن دیر رسیدم من
افتان و خیزارن و نفس بریدم من
پیرهن و بردن دیر رسیدم من
با بوسه از رگهات به خون تپیدم من
میون خاک و خون دیر رسیدم من
عزیز خواهر غریب مادر
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
#امیرالمومنین علیهالسلام:
حُسنُ الظَّن یخَفِّفُ الهَمَّ وَ ینجِی مِن ثِقلَةِ الاثْمِ
خوش بینی اندوه را می کاهد
و از افتادن در بندگناه می رهاند
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
ما مشق غم عشق تو را خوش ننوشتیم
اما تو بکش خط به خطای همه ما
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان کریستوفر پاول کلوهسی، نویسنده و کشیش کاتولیک که کتابهایی را درباره حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) به رشته تحریر درآورده
کتاب «فاطمه، دختر حضرت محمد» و
کتاب «نیمی از قلبم؛ روایتهایی از زینب دختر علی»
دو اثر از این نویسنده است.
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فقط نه اینکه ره عاشقی خطر دارد؛
گذر ز مجلس عشاق دردسر دارد ...
-
چه حکمتیست، نمیدانم، اینکه هر بیتی؛
نوشته ایم، به کف آهِ شعله ور دارد ...
-
بگو دو جرعه می از اشک چشم ما بزند؛
طبیب اگر به مداوای ما نظر دارد ...
-
روایت است که هجران عقوبت عشق است؛
چه قصهایست که سود اینقدر ضرر دارد ...
-
چه مکتبیست که عقل و جنون کنار همند؛
چه بیرقیست که دلهای دربهدر دارد ...
-
دو بیت روضه بخوان فارغ از شلوغی شهر؛
بخوان که روضه بر احوال ما اثر دارد ...
-
#سید_مصطفی_فهری
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
چشم آهو چه مگر گفت به سرپنجهی شیر
که شد از صید پشیمان و سر افکند به زیر
اگر از یاد تو جانم نهراسید ببخش
زندگی پیش من ای مرگ! حقیر است حقیر
منّتی بر سر من نیست اگر عمری هست
پیش این ماهی دلمرده چه دریا، چه کویر
چو قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟
هیچ یک! من چو کبوتر؛ نه رهایم، نه اسیر
از تهیدستی خود شرم ندارم چون سرو
شاخه را دلخوشی میوه کشیدهست به زیر
ما به نظم تو خطایی نگرفتیم ای شعر!
تو هم آداب پریشانی ما را بپذیر
#فاضل_نظری
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چگونه ما باید به مهمانی حوادث برویم؟
#عین_صاد
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
سخنان عمیق و دقیق #آیت_الله_میرباقری درباره #عدالخواهی :
«نظام سیاسیِ تحقق عدالت، نظام خلافت الهي بر محور معصوم است. اصليترين رکن اين عدالت در مقیاس کل تاریخ، خود معصوم است؛ خود او، کلمۀ عدل است.
در مقیاس نظام اجتماعي، نظام سياسيِ عادلانه در مقابل تمدن جور، نظام ولايت فقيه است. رکن اصلي در این نظام، خود فقيه عادل جامعالشرايط است. لذا اگر کسي خيال کند دنبال عدالت است، ولی بخواهد خارج از دایرۀ ولایت امام زمان(عج) اقدام کند، همۀ اقداماتش جائرانه است؛ کمااینکه انسان نمیتواند بگوید ميخواهم عدالت را محقق کنم، ولی با خدا کاری ندارم؛ این انسان حتماً ظلم ميکند؛ عدالت بدون توحید، ممکن نيست. وقتي انسان از مدار بندگي بیرون رفت، خودش يک ابليس میشود.
تحقق عدالت در مقياس تاريخ و جامعه، قواعدي دارد؛ کمااينکه دستگاه شيطان، وقتی يک تمدن جائرانه ایجاد ميکند و بهدنبال طرح توسعۀ پايدار در مقياس جامعه جهاني است، همه الزامات آن را هم ايجاد ميکند و براي همۀ جامعۀ جهاني، طرح دارد، اَسناد بينالمللي تصويب ميکند و بعد اِعمال ميکند. بنابراین، يک ساختار جهانيِ هماهنگ وجود دارد که مبتني بر یک ايدئولوژي جائرانه شکل گرفته و فلسفهها و دانشهایش هم جائرانه است. در مقابل چنین نظامی، چه اقدامی باید انجام بدهیم؟ اقدام ما باید بزرگ باشد؛ انقلاب اسلامی، اقدام بزرگ جامعۀ مؤمنين در عصر غیبت است که بر محور امام زمان (عج) شکل گرفته تا مقدمۀ ظهور باشد. امتي بر محور وليّ فقيه و نيابت عامۀ امام زمان (عج) قيام کرده و اين قيام به يک نظام تبدیل شده و در مرحلۀ بعد، اين نظام باید به #حکمراني_اسلامي تبدیل شود. بنابراين عدالتخواهي يعني تلاش براي تحقق مراحل بعدیِ انقلاب اسلامي.
اين یک شوخی است که کسی خيال کند بیرون از انقلاب اسلامي، یا با تضعیف محور نظام اسلامي ـ يعني ولايت فقيه ـ عدالت محقق ميشود؛ عدالت، تعریف دارد و ساختار کلان میخواهد. کمااینکه در يک قدم بالاتر، کسي نمیتواند بگويد با امام زمان(عج) کاری ندارم اما میخواهم عدالت را محقق کنم! جواب او این است که عِرض خود ميبري و زحمت ما ميداري. این نگاه، انسان را در دام شيطان میاندازد و او را جزو قواي شيطان قرار میدهد، تا آنجا که شيطان بهوسيلۀ او، جور خودش را محقق ميکند؛ این یک توهم است که انسان خيال کند من به امام کار ندارم و خودم محور عدالت در عالم هستم.
عدالتِ نازل شده در حيات تاريخي و اجتماعي انسانها، بر محور انسان عادل شکل ميگيرد؛ کمااینکه کسی نمیتواند عدالت را در عرض توحيد قرار دهد، چون عدالت از صفات فعل حضرت حق است. اگر جهان بر مدار عدل ميچرخد، به این دلیل است که اله عالم، عادل است. پس عدالت در عرض توحید نیست و در عرض خلیفةالله هم نیست، بلکه خليفة الله ـ که مقام عصمت دارد و محل مشيت الهی است ـ خودش کلمۀ عدل است؛ لذا آیۀ شریفۀ ««وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلاً»، به امام تأويل ميشود. لذا همانطور که عبوديت در عالم، با امام محقق ميشود (بِنَا عُبِدَ اللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اللَّهُ)، عدالت هم با امام محقق ميشود و اگر ما منتظر عدالت هستيم، منتظر ظهور فعل امام هستيم.
اگرچه عدالت بهوسيله حضرت حق محقق ميشود، و منتظر عدالت، در انتظار ظهور فعل الهي است و ميخواهد خداي متعال عالم را پر از عدل کند (اللَّهُمَّ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً)، اما آن دست الهی که حضرت حق، عدالت را با آن محقق ميکند، خود امام است. عدالت، جداي از امام نیست، بلکه ظهور فعل خود امام است؛ لذا ما دنبال تجلیِ خود امام هستيم؛ حتی عادل شدن انسان، بر محور امام ممکن است. گاهي در فلسفه اخلاق ميگويند عدالت، حاکميت قوۀ عاقله بر قواي ديگر است؛ اين تعريف، ناقص است. عدالت یعنی انسان بر محور معصوم حرکت کند. اگر تمام قواي انسان، ذيل معصوم بود و ارادۀ معصوم در قوای انسان ظاهر شد، انسان، عادل است؛ مثلاً سلمان، انسان عادل است. اما اگر انسان بر مدار نفس خودش حرکت کرد، جائر است. حرکت کردن بر مدار خدا، به حرکت بر مدار امام بر ميگردد؛ یعنی پرستش خدا، که پايگاه اساسي عدل است، بر محور تولي به امام واقع ميشود. امام همان عبد حقيقی است که با او، هم عبادت در عالم جاري ميشود و هم عدالت».
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندازه انسان در بلا...
#عین_صاد
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
.
✅10 برداشت غلط و رایج درباره حجاب اجباری
1⃣یکم. ما #حجاب_اجباری نداریم، حجاب الزامی داریم. تفاوتش چیست؟ برای احکام فردی اجبار نداریم، الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت، در خانه با خیابان. انشالله روشن است.
2⃣دوم. الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از دموکراسی و دفاع از حق اکثریت است که اسلام را می خواهند. پس مدام ژست نگیرید که مگر چند درصد با اجبار حجاب، باحجاب شدند.
3⃣سوم. یک جامعه در انتخاب دین آزادست، اما در انتخاب از دین آزاد نیست. مردم ما اکثریت اسلام را می خواهند و حجاب جزئی از اسلام است. پس تکلیف رفراندوم هم روشن است. رفراندوم برای انتخاب اصل دین است نه جزئیاتش.
4⃣چهارم. اینکه الزام حجاب در صدر اسلام بوده یا نه، سوال غلطی است. با فرض اینکه نبوده است باز هم مهم نیست. الزام اجتماعی حجاب از احکام تعزیری است که متناسب با زمان و مکان و شرایط اتخاذ می شود. مثل بسیاری دیگر از قوانین که زمان پیامبر نبوده و امروز هست و شرعی است.
5⃣پنجم. بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، ناشی از سبک زندگی غربی است. نشانه اش نیز حیا و عفت زنان ماست و نه ظاهرشان. پس از روی ظاهر نگوئید مردم حجاب نمی خواهند؛ این بند بسیار مهم است.
6⃣ششم. متولی حجاب در ایران تنها گشت ارشاد نیست؛ 26 نهاد متولی حجاب اند که متاسفانه در خواب عمیق اند و به کسی هم پاسخگو نیستند. کاش عدلیه به عنوان حقوق عامه به کم کاری این 26 نهاد هم ورود کند.
7⃣هفتم. حجاب ملاک دینداری نیست؛ یک نشانه است در کنار دیگر نشانه ها. چه بسا زنان بدحجابی که دیندارتر ند و بالعکس. خیلی ها این خطای اجتماعی را ندارند و صدها خطای فردی و اجتماعی دیگر دارند.
8⃣هشتم.حجاب تنها چادر نیست. با این حال چادر طی سالهای اخیر فراتر از حجاب رفته است و به یک هویت فرهنگی-سیاسی و حتا مبارزاتی ارتقا یافته است.
9⃣نهم. #چهارشنبه_سفید و موارد شبیه آن، پروژه فرهنگی علیه حجاب نیست؛ پروژه امنیتی علیه نظام است. لذا برخورد امنیتی می خواهد نه فرهنگی.
🔟دهم.مردها با دیدن زن بی حجاب الزاما به وسوسه گناه نمی افتند، بلکه دیدن زن بی حجاب خودش فی نفسه بدون ریبه و لذت، معصیت است. لذا بی حجابی تعرض به حقوق دیگران است. انشالله روشن است.
#محسن_مهدیان
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدفین یک بانوی فرانسوی در مسیر پیاده روی اربعین...
#مریم_ابوذهب
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
4_5990141014570960726.mp3
12.59M
مداحی
فارسی-عربی
سیب سرخی و محمد الفصولی
احب الله من احب حسینا
داری روی سرم سایه
میخونم باز تو مشایه
احب الله من احب حسینا
عجب شوری تو موکبهاست
هلا بیکم روی لبهاست
احب الله من احب حسینا
خطوه خطوه یا زکیه...
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نحوست_ایام
چگونه روزگار خوبی داشته باشیم
#روزگار را بد گفتن، #زمان و #زمانه را بد گفتن وجهی ندارد؛ چون زمان ظرف است. ظرف زمان یا ظرف مکان ذاتاً هیچ عیبی ندارند. نمی شود گفت فلان روز #نحس است، یا فلان مکان نحس است؛ اینها ظرف کارند، تا ما چه مظروفی را در این ظرف پیاده کنیم! #عصر را #اعمال مردم خوب می کند، هر زمان را متزمّن می سازد. اگر گفتند (شَرَفُ المَکانِ بِالمَکین)، یعنی متمکّن به آن مکان شرف می دهد، متزمّن هم به آن زمان صلاحیت می دهد. اگر متزمّن، یعنی مردانی که در این زمان به سر می برند، امتی که در این زمان به سر می برند، حاکمانی که در این زمان به سر می برند، متزمّنان این زمانند با یکدیگر از راه #الفت به سر ببرند؛ این زمان، این زمانه، این روزگار، این عصر خوب خواهد شد؛ (فَصَلُحَ بِذلِکَ الزَّمان).
🔷️ ر.ک نهج البلاغه / خطبه ۲۱۶ _ (حَقُّ الوالی وَ حقُّ الرَّعیه)
✅ درس اخلاق _ قم ؛ ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
#آیت_الله_جوادی_آملی
#علامه_جوادی_آملی
#جوادی_آملی
#نحوست_ایام
#سعد_و_نحس
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
🔴 نظر رهبر انقلاب در مورد حجاب اجباری
🔹 آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند.
🔻در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
🔹امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
🔻آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این ، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
امام على عليه السلام:
دروغگو و مرده يكسانند؛ زيرا برترى زنده بر مرده به اعتماد بر اوست. پس اگر به سخن او اعتمادى نشود، زنده نيست
الكَذّابُ و المَيّتُ سَواءٌ؛ فإنّ فَضيلَةَ الحَيِّ علَى المَيّتِ الثِّقَةُ بهِ، فإذا لَم يُوثَقْ بكَلامِهِ بَطَلَت حَياتُهُ
غررالحكم حدیث 2104
#امیرالمؤمنین_علیه_السلام
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
#امیرالمومنین علیهالسلام
در آغاز سردی هوا خود را از سرما حفظ کنید
و در پایان آن از آن استقبال کنید؛
زیرا سرما با بدنها همان می کند که با درختان می کند!
در آغاز [برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند.
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
🔰 استعداد های بی نهایت انسان
#علی_صفایی_حائری
#صفایی_حائری
#عین_صاد
#انسان #قرآن
#پاتوق_بچه_شیعهها
@shia_patogh
.
🔰 از وصیتنامه #شهید حاج قاسم سلیمانی:
خداوندا ! تو را سپاس که مرا قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت #خمینی_کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم...
#وصیت_شهدا #هفته_دفاع_مقدس
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh
حضرت امیرالمومنین علی(ع) :
«مَثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ لَيِّنٌ مَسُّهَا وَ السُّمُّ النَّاقِعُ فِي جَوْفِهَا يَهْوِي إِلَيْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ وَ يَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ؛
مَثَل دنیا چون #مار_سمی است، پوست آن نرم ولی سم کشنده در درون دارد نادان فریب خورده به آن می گراید و هوشمند عاقل از آن دوری گزیند»
پاتوق بچه شیعهها
@shia_patogh