eitaa logo
⚔◇﴿جنود الحیدر﴾◇⚔
78 دنبال‌کننده
386 عکس
21 ویدیو
20 فایل
هدف ما پاسخ به شبهات معاندین و نشر فضائل اهل بیت علیهم السلام است. برای انتقاد، پیشنهاد و سوال به آیدی زیر مراجعه فرمایید: @MOLA_HEIDAR_110 ادمین تبادلات @ ✔️لطفا برای حمایت ازکانال خارج نشید.✔️ ۳۰۰.......‌.........🚐۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 دنیا شناسی _ فصل دوم 📘" تعریف مثالی دنیا "_ص ۱۲
📚 دنیا شناسی _ فصل دوم 📘دنیا مانند سایه می باشد ._ ص ۱۵
📚 دنیا شناسی _ فصل اول 📘هر که برای غیر دنیا کار کند ، مال دنیا برای او فراوان میشود _ ص۱۰
✴️ سه شنبه 👈 23 شهریور / سنبله 1400 👈 7 صفر 1443👈 14 سپتامبر 2021 🕌 مناسبت های دینی و اسلامی . 🏴 شهادت امام مجتبی علیه السلام به روایتی . 🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی . ❇️ روز بسیار شایسته و مبارکی است و برای امور زیر خوب است : ✅ سفر . ✅ شروع به ساخت و ساز . ✅ امور زراعی و کشاورزی . ✅ شکار و صید و دام گذاری . ✅ نوشتن کتاب و مقاله و پایان نامه ✅ و ملاقات ها نیک است . 👶 زایمان خوب و نوزادش رزقش زیاد و مبارک و خوش قدم و ستاره اقبالش سبک خواهد شد . ان شاالله 🤕 بیمار امروز نیز زود خوب شود . 🚘 مسافرت : مسافرت خوب و مفید است . 🔭 احکام نجوم . 🌓 امروز قمر در برج قوس است و برای امور زیر نیک است : ✳️ خواستگاری و عقد و ازدواج . ✳️ شروع به کار و شغل . ✳️ مشارکت و امور شراکتی . ✳️ امور بازرگانی . ✳️ به خانه نو رفتن . ✳️ قرض دادن و قرض گرفتن . ✳️ و جابجایی و نقل و انتقال نیک است . 📛 ولی فروش جواهرات . 📛 و فروش حیوان خوب نیست. 💑 حکم مباشرت امشب " شب چهارشنبه " ، مباشرت و زفاف و عروسی مکروه است . 💇💇‍♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات،(سروصورت)دراین روز از ماه قمری ، باعث دولت می شود . 💉💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن 🔴 یا در این روز از ماه قمری ، سبب مرگ ناگهانی می شود . ✂️ ناخن گرفتن سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید برهلاکت خود بترسد . 👕👚 دوخت و دوز. سه شنبه برای بریدن،و دوختن روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد)(خرید لباس اشکال ندارد)(کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روزهای خوب بُرش کار را انجام دهند و در روزهای دیگر ان را تکمیل کنند) ✅ وقت در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر( وقت خوابیدن) 😴😴 تعبیر خواب تعبیر خوابی که شب " چهارشنبه " دیده شود طبق ایه ی 8 سوره مبارکه " انفال " است . لیحق الحق و یبطل الباطل ...... و از معنای آن استفاده می شود که میان خواب بیننده و دیگری اختلافی پیش آید و دعوا را نزد قاضی یا حکم برند و معلوم شود حق با خواب بیننده است . ان شاءالله و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. ❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد . 💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد . 🌸 زندگیتون مهدوی 🌸
🔰 محورهای مهم زندگانی سلمان‌فارسی استاد محمدجعفر طبسی در مطلبی به مناسبت روز بزرگداشت صحابی جلیل‌القدر جناب سلمان‌فارسی نوشت:🔻 1️⃣ او از یاران نیکنام پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بوده است. (قاموس‌الرجال، ۵۵، ص۱۸۳) 2️⃣ شیخ‌صدوق(ره) نام سلمان(ره) را در ردیف دوازده‌نفری که با ابوبکر بیعت نکرده‌اند، و با خلافت او به مخالفت برخاستند، قرار داده است.(الخصال، ص۴۶۱) 3️⃣ وقتی نام او نزد امام‌باقر(ع) برده می‌شد، می‌فرمود: «سلمان‌فارسی نگویید! بلکه بگویید: سلمان‌محمّدی. او فردی از ما اهل‌بیت(ع) است.(قاموس‌الرجال، ج۵، ص۱۸۴) همچنین از امام‌صادق(ع) درباره این شخصیت با عظمت نقل شده که فرمود: «سلمان اسم اعظم را فراگرفته است.»(همان، ص۱۸۵) 4️⃣ سلمان‌فارسی از فقهای طراز اوّل زمان خود بوده است. فضل‌بن‌شاذان می‌گوید: «در اسلام هیچ مردی فقیه‌تر از سلمان‌فارسی(رض) نبوده است.(قاموس‌الرجال، ج۵، ص۱۸۷) 5️⃣ سلمان‌فارسی(رض) از جمله کسانی است که از وقوع حادثه عاشورا در سرزمین کربلا، خبر داده است. وی هنگامی که از کربلا عبور می‌کرد، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ گفتند: کربلا. گفت: اینجا محل جنگ و درگیری برادرانم، و مکان ریخته‌شدن خون ایشان است...»(همان، ص۱۹۰) 6️⃣یکی از افتخارات بسیارمهمّ این صحابی عظیم‌الشأن، نقل روایاتی از رسول‌خدا (ص) درباره افضلیت و اعلمیت امیرالمؤمنین(ع) است.
📌بررسی آیه پنجم سوره قصص 🖌متن شبهه:این آیه درباره ی بنی اسرائیل است و برای امامت بعد از پیغمبر و ....صدق نمیکند. ✍جواب:بله این آیه در ادامه ی داستان بنی اسرائیل آمده است. فرعون برای بنی اسرائیل ستم میکرد،خداوند هم فرمود: و میخواهیم که بر کسانیکه در زمین مستضعف میشوند،منت بگذاریم وآنها را امامان و وارثان قراردهیم. 1⃣اولا افعال این جمله،ماضی نیست. 2⃣ثانیا هیچ حد وحصری در آیه نیست که آیه را محصور در بنی اسرائیل کرده باشد. در آن صورت باید میگفت:و نرید ان نمن👈 علی الذین استضعفوا من بنی اسرائیل👉 👈فی المصر👉 ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین. ⚠️البته باید افعال هم ماضی میشد. ✅اما خداوند میفرماید:علی الذین استضعفوا فی الارض. یعنی بر کسانیکه در زمین ضعیف واقع میشوند. 🔔بنابراین این آیه دلالت بر قبل وبعد پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم دارد و فقط مربوط به بنی اسرائیل نیست،بلکه بنی اسرائیل یکی از مصادیق مستضعفان هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بررسی آیه ی ۵۵ سوره مائده(آیه ولایت یا زکاه خاتم) ✍تمام شبهات و سوالاتی که در ویدیو هست،با توجه به کتب و عقاید اهل سنت طرح و بررسی شده. 🎙رضوانی فرد گروه پاسخ به شبهات👊
📚شرح زیارت جامعه کبیره ⬅️أرسله بِالهُدى و دين الحَقِّ لِيظهره علي الدين كلّه و لو كَرِه المُشركون 🔰صفحه : ۴۰
📚شرح زیارت جامعه کبیره ⬅️و أشهد أنَّ محمداً عبدُه ُالمنتجب وَ رَسولهُ المرتضى 🔰صفحه : ۳۹
📚شرح زیارت جامعه کبیره 🔰صفحه :۴۱ https://t.me/racemak
📖 فراز های زیارت جامعه کبیره 📋 متن عربی همراه با ترجمه فارسی 🔰 صفحه: ۵ https://t.me/racemak
📝 جلسهٔ‌ دهم سه شنبه ها: « شرح زیارت جامعه کبیره » 🗓 ۲۳شهریور ماه ۱۴۰۰
✍داشتیم پیج ترشابی کارشناس شبکه کلمه رو بررسی میکردیم،رسیدیم به مزخرفترین استدلال قرن😐😂 میگفت همونطور که شیعه ها از قرآن دلیل میارن واسه مشروعیت امامت،اهل سنت هم دلیل دارن از قرآن. دلیل اهل سنت از قرآن:کونوا مع الصادقین یعنی با صادقان باشید،لقب ابوبکر صدیق هست و طبق این آیه باید به ابوبکر اقتدا کنیم. نقد وبررسی:اولا که ابوبکر،صدیق نبود.این لقب جعلیه که درستش کردن.و موید این حرف روایتی در صحیح مسلم هست که میگه:عباس عموی پیغمبر و حضرت علی علیه السلام،ابوبکر رو کاذبا آثما غادرا خائنا میدونستن. اما اگه شیعه بخواد استدلال این جوری بیاره و اهل سنت اینجور استدلالات رو قبول میکنن،اشاره میکنیم به آیه ی اقیموا الصلاه و آتوا الزکاه وارکعوا مع الراکعین.میگه رکوع کنید با رکوع کنندگان.رکوع کننده گان طبق آیه ی ولایت(زکات خاتم)امیرالمومنین علی علیه السلام هست و ما باید به ایشون اقتدا کنیم.😑🤣 اهل سنت وقتی استدلال ترشابی به این آیه رو دیدن میگفتن:به به چه اشاره ی ظریفی،چه قشنگ،عالی و...😂✋ حالا بیاین ببینم به استدلال ما چی میگین🤣 گروه پاسخ به شبهات👊
👈اینکه این جماعت نادان به ايه استناد کردند برای اثبات صحت اقتداشون به ابوبکر رو از چند جهت بررسی می‌کنیم 👇 👈👈نخستین بار اهل کتاب عمر را فاروق نامیدند: 👈👈قال بن شهاب بلغنا أن أهل الکتاب کانوا أول من قال لعمر الفاروق وکان المسلمون یأثرون ذلک من قولهم ولم یبلغنا أن رسول الله صلى الله علیه وسلم ذکر من ذلک شیئا. 📚📚الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج ۳ - ص ۲۷۰ 📚📚تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج ۴۴ - ص ۵۱ 📚📚تاریخ الطبری - الطبری - ج ۳ - ص ۲۶۷ 📚📚أسد الغابة - ابن الأثیر - ج ۴ - ص ۵۷ ✅ابن شهاب گوید: این گونه به ما رسیده است که اهل کتاب نخستین کسانی بودند که به عمر لقب فاروق دادند ومسلمانان از سخن آن‌ها متأثر شدند واین لقب را در باره عمر استعمال کردند واز پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم هیچ مطلبی در این باره به ما نرسیده است. 👈👈ونیز ابن کثیر دمشقی سلفی در ترجمه عمر بن الخطاب در کتاب معتبر البدایة والنهایة می‌نویسد: عمر بن الخطاب بن نفیل بن عبد العزى... أبو حفص العدوی، 👈الملقب بالفاروق قیل لقبه بذلک 👈أهل الکتاب 📚📚البدایة والنهایة - ابن کثیر - ج ۷ - ص ۱۵۰ 👈👈اعتراف علمای اهل سنت بر جعلی بودن این دو لقب برای ابوبکر و عمر از طرف دیگر بسیاری از علمای اهل سنت اعتراف کرده‌اند که این دو لقب، شایسته ابوبکر و عمر نیست و حدیث آن جعلی است. ابن جوزی، عالم معروف اهل سنت در کتاب الموضوعات می‌نویسد: عن أبى الدرداء عن النبی صلى الله علیه وسلم قال: رأیت لیلة أسرى بى فی العرش فرندة خضراء فیها مکتوب بنور أبیض: لا إله إلا الله محمد رسول الله أبو بکر الصدیق عمر الفاروق . أبی درداء از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل می‌کند که آن حضرت فرمود: در شب معراج دیدم که در عرش خداوند بر لوحی سبز با نور سفید نوشته شده بود «خدایی جز خدای یکتا نیست، محمد صلی الله علیه و آله و سلم رسول او است، ابوبکر صدیق و عمر فاروق است!. بعد در نقد روایت می‌نویسد: هذا حدیث لا یصحّ، والمتّهم به عمر بن إسماعیل قال یحیى: لیس بشئ کذّاب، دجال، سوء، خبیث، وقال النسائی والدارقطنی: متروک الحدیث. 📚📚الموضوعات، ابن جوزی، ج۱، ص ۳۲۷ 👈این حدیث صحیح نیست و کسی که به آن متهم است عمر بن اسماعیل است. یحیی بن معین درباره او گفته است: سخن او ارزش ندارد، دروغ‌گو است، آدمی بد وخبیث است. نسائی و دارقطنی گفته‌اند: حدیث او متروک است. و در جای دیگر می نویسد:هذا باطل موضوع وعلى بن جمیل کان یضع الحدیث.... 📚📚الموضوعات، ابن جوزی، ج۱، ص ۳۳۶ 👈این روایت باطل و ساختگی است و علی بن جمیل حدیث جعل می کرده است و در جای سوم می‌گوید:هذا حدیث لا یصح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم. وأبو بکر الصوفى ومحمد بن مجیب کذابان، قاله یحیى بن معین. 📚الموضوعات، ج۱، ‌ ص۳۳۷ این حدیث از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم صحیح نیست؛ زیرا ابوبکر صوفی و محمد بن مجیب هر دو دروغگو هستند، این سخن را یحیی بن معین گفته است. ادامه دارد... 🌐@shiae_imam_Ali
👈👈فاروق اعظم و صديق اکبر کیست؟ 👈👈عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِیٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّیقُ الْأَکْبَرُ لَا یَقُولُهَا بَعْدِی إِلَّا کَذَّابٌ صَلَّیْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِینَ. 📚📚سنن ابن ماجة، ج۱، ص ۴۴ 💠http://lib.efatwa.ir/42157/1/44 👈عباد بن عبد الله گوید: علی علیه السلام فرمود: من بنده خدا، برادر رسول خدا وصدیق اکبر هستم، پس از من جز دروغگو کسی دیگر خود را «صدیق» نخواهد خواند، من هفت سال قبل از دیگران نماز می‌خواندم. 👈👈محقق سنن ابن ماجه در ادامه می‌نویسد:فی الزوائد: هذا إسناد صحیح. رجاله ثقات. رواه الحاکم فی المستدرک عن المنهال. وقال: صحیح على شرط الشیخین. (بوصیری) این روایت را در زوائد (سنن ابن ماجة) نقل کرده و گفته است: سند آن صحیح وراویان آن مورد اعتماد هستند . همچنین حاکم نیشابوری آن را نقل کرده و گفته است: این روایت طبق شرائط مسلم و بخاری صحیح است 👈👈سَلْمَانَ قَالَا: أَخَذَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِيَدِ عَلِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ، فَقَالَ: «إِنَّ هَذَا أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِي، وَهُوَ أَوَّلُ مَنْ يُصافِحُنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ، 👈وَهَذَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ، وَهَذَا فارُوقُ هَذِهِ الْأُمَّةِ👉، يُفَرَّقُ بَيْنَ الْحَقِّ وَالْبَاطِلِ، وَهَذَا يَعْسُوبُ الْمُؤْمِنِينَ، وَالْمَالُ(عثمان) يَعْسُوبُ الظَّالِمِ» 📚📚المعجم الکبیر طبرانی، ج6، ص269 💠http://lib.efatwa.ir/42124/6/269 👈پس اگر از ايه طبق استدلال شما استفاده کنیم ايه در شأن امیرالمؤمنین علیه السلام است 💪 ⚡️صواعق الحيدرية⚡️ 🌐@shiae_imam_Ali
📝 جلسهٔ نهم چهارشنبه ها : « امام شناسی » 🗓 ۲۴ شهریور ماه ١۴٠٠
🔰 امام شناسی - فصل سوم فضائل ومقام امامت از زبان امام رضا علیه السلام 📗شماره صفحه ۱۸
🔰 امام شناسی - فصل سوم فضائل ومقام ائمه اطهار علیهم السلام 📗شماره صفحه ۱۶
🔰 امام شناسی - فصل سوم فضائل ومقام امامت از زبان امام رضا علیه السلام 📗شماره صفحه ۱۷
🔰 امام شناسی - فصل سوم فضائل ومقام امامت از زبان امام رضا علیه السلام 📗شماره صفحه ۱۹
🔰 امام شناسی - فصل سوم ادامه مبحث فضائل ومقام امامت از زبان امام رضا علیه السلام 📗شماره صفحه ۲۰
‏📚 دنیا شناسی _ فصل سوم 📘محبت دنیا منشأ هر خطائی است _ص ۱۷
﷽ ⛔️شبهه: یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است،آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انستا مروزه که تیرو کمان ها با درجه علمی ساخته میشوند ودرآن فشار جو ووزش باد در آن لحاظ میشود بهترین مسافتی که یک تیرانداز المپیکی میتواند درست به هدف بزند کمی بیش از سی قدم میباشد،حال در نظر بگیرد اردوی عمر سعد وخیمه های امام حسین حداقل ۳۰۰ قدم بوده(کمتر ازاین دولشکر باهم ادغام میشوند ودوست ودشمن معلوم نمیشه) چکونه است که یک کمان دست ساز یه بدوی این فاصله را درست روی هدف بزند مضافا براینکه مگر کودک شش ماهه ارتفاع گردن دارد که تیر زهر الود روی گردنش بنشیند. ( متن خلاصه شده) ❇️پاسخ: « السلام علی الطفل رضیع شهید» 1⃣دشمن هرچه بیشتر بر ضدیت خود با واقعه ی می افزاید، نادانی وجهالت خودرا بیشتر نمایان میکند. نویسنده ی شبهه، علاوه بر مغرض بودن، درنهایت بی سوادی نیز است. 2⃣درتمامی مقاتل ، چه متقدمین وچه متاخرین، و در همه ی کتب تاریخی مربوط به واقعه ی عاشورا ، ماجرای شهادت نوزاد ی امام حسین (ع) توسط حرمله در روزعاشورا ثبت شده است. به چندمورد از ده ها سند اشاره میکنیم: 🔸ابومخنف در «فصوص» (۱۵۸) ،محمدبن سعد در«ترحمة الحسین و مقتله»(۲۳۰ه ق)،ابن اعثم کوفی در«الفتوح» قرن سوم، ابن ابی الثبلع در «تاریخ اهل بیت»قرن سوم، محمدبن جریر طبری در «دلائل الامامة»(۳۱۰ق) ،تاریخ خوارزمی(۵۶۸ق)، إربلی در «کشف الغمة»قرن هفتم ،شیخ مفید در «ارشاد» (۴۱۳ق)، زیارت ناحیه مقدسه، تاریخ یعقوبی (۲۹۲ق)، سیدبن طاوس در «لهوف»، علامه مجلسی در «بحارالانوار» ،شیخ عباس قمی در «نفس المهموم» وده ها سند معتبر از قرون ابتدایی اسلام تا کنون. 3⃣در برخی منابع بانام «علی» ودر برخی با نام «عبدالله» ذکر شده. اما آنچه مهم است ، این است که در همه ی منابع ، بر طفلی شیر خواره که در آغوش امام حسین (ع) توسط تیر حرمله به شهادت رسیده تاکید شده است. 4⃣بنابراین ، این گفته که این ماجرا از زمان قاجاریه وارد روضه ها ومداحی ها شده ، ادعایی مضحک واز روی عناد یا بی سوادی وکم اطلاعی است. 5⃣نویسنده، قطعا نه کربلا رفته و نه موقعیت جغرافیایی میدان جنگ درکربلا را بررسی کرده. اگر اسناد تاریخی ونیز موقعیت جفرافیایی میدان نبرد در کربلا را بررسی کنیم ، فاصله ی بین محل شهادت امام حسین (ع) تا نهر علقمه (و محل شهادت حضرت عباس ع هم کنار آن واقع است) که پشت سر لشکر عمر سعد قرار دارد،حدود ۳۵۰ متر است. 6⃣بنابراین معلوم میشود که فاصله ی جلوداران لشکر دشمن با جلوداران لشکر امام ، و خیمه گاه و تل زینبه حدود چند ده متر است و در محاصره ی کامل دشمن بودند.از طرفی نویسنده ادعا کرده بهترین تیر تا ۳۰ قدم برد دارد. لااقل ای کاش کمی بیشتر بررسی میکردند 7⃣هر چقدر پونداژ کمان بیشتر باشد برد مفید تیر نیز بیشتر است، کمانهای با پونداژ بالای۴۰، برد مفید تیرشان بیشتر از ۹۰ متراست (یعنی حدود۱۸۰قدم) ، هرچه قدر تیرانداز قوی و بلند قد باشد از با پونداژ بالا استفاده میکند. اعراب در شمشیرزنی و تیراندازی و اسب سواری مهارت خاصی داشتند و قطعا که هم از پهلوانان بود وهم ماهر ، صاحب کمان قدرتمندی بوده است. 8⃣بنابراین با این توصیفات و برآوردهای منطقی ، امکان شهادت حضرت علی اصغر (ع) باتیر حرمله بسیار معقول است. 9⃣ امام حسین (ع) از روی استیصال این کار را انجام ندادند ، بلکه حضرت (ع) در لحظات آخر جنگ ، بهترین وبرترین پرچم و علم حقانیت بودند که حضرت میتوانست در مقابل دشمن بلند کند. ادامه 👇👇👇