🔸یک خانواده یهودی با هشت بچه پشت سرهمی! کسب و کارشون هم صابون سازی دستی ارگانیکه!
🔺(همین یهودیا که ریاست who رو بر عهده دارن، برای شیعه ایرانی نسخه فرزند کمتر میپیچن و خودشون... )
🔹[خاخام های یهودی:هر زن یهودی برای رفتن به بهشت دست کم باید هشت فرزند به دنیا بیاورد!]
✨نشر با شما، همراه با لینک کانال🙏
#جنگ_جهانی_جمعیت
#جهاد_فرزندآوری_یهودیا
#وزارت_بهداشت_وزارت_یهود #سازمان_صهیونیستی_بهداشت_جهانی
♦️ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ به کانال "ایرانِ جوان" بپیوندید ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/2191065108Ca9b7422fd4
کانون الاول احد و ثلاثون یوما، یقوی فیه العواصف و تشتد فیه البرد ... و یُتقی فیه الحجامة و الفصد .
ماه #کانون_اول 31 روز است؛ باد شدید و سرما شدید می شود.
در این ماه #حجامت و فصد انجام ندهید .
📚بحارالانوار مجلسی جلد 59 صفحه 314
✍کانون اول از 23 آذر تا 23 دی ماه است .
@shiatebb
🚨 ارتباط دادن موذیانه جمعیت و کاهش بارش
🔶 وَلَو أَنَّ أَهلَ القُرىٰ آمَنوا وَاتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَيهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأَرضِ وَلٰكِن كَذَّبوا فَأَخَذناهُم بِما كانوا يَكسِبونَ
⭕️ تضعیف نگاه توحیدی در جامعه و بی توجهی به دستورات اسلامی از عوامل کاهش رزق مادی و معنوی است!!
🔸رسول گرامی صلی الله علیه و آله: «وَلَمَوْلُودٌ فِی أُمَّتِی أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْس.»
«همانا یک نوزادِ متولد شده در امّتم، از آنچه خورشید بر آن می تابد، نزد من محبوب تر است.»
🔹 پيامبر صلي الله عليه و آله :بَيْتٌ لا صِبْيانَ فيهِ لا بَرَكَةَ فيهِ؛
خانه اى كه كودك در آن نباشد ، بركت ندارد.
•••═━🍃❀💠❀🍃━═•••
🔷جهت دریافت بیش از ۲۰۰ محتوای جمعیتی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
💠 معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر
📞 09104441412
هدایت شده از {تلخند طب،تمدن و سیاست}🇵🇸
شما به فکر براندازی نظامید،
وزارت بهداشت به فکر براندازی نسل شما.
{کانال تلخند طب اسلامی}😂😂😂👇
@talkhand124
هدایت شده از {تلخند طب،تمدن و سیاست}🇵🇸
«گوشت حلالِ خوک! ذبح شده به روش اسلامی»
نمیدونم چرا آدم یاد «بانکداری اسلامی بدون ربا»،«دانشگاه آزاد اسلامی»،«سربازی اجباری وظیفه» میافته😂
{کانال تلخند طب اسلامی}😂😂😂👇
@talkhand124
هدایت شده از شیخ جواد خانی آرانی
1_2393290047.aac
6.79M
🎙 شیخ جواد خانی
🔹 سوره انفال آیه 33 ( دو زمان خداوند عذاب را از مردم بر میدارد.)
🔺دارو و درمان از زبان رسول خدا
------
#تفسیر_قرآن #سوره_انفال
@Sheikh_Javad_Khani
💠چرا یک عالِم اخلاق باید مزاجها را بشناسد؟
💠چرا بعضیها یک گناه را دوست دارند و گناه دیگر را دوست ندارند؟
🔹چرا بعضیها یک گناه را دوست دارند و گناه دیگر را دوست ندارند؟ بعضی وقتها این مسئله به فیزیک آدم، صفاتِ ژنتیک یا مزاج او ربط دارد که تغذیه هم در آن مؤثر است.
🔹جسم و روح انسان بر یکدیگر تأثیر دارند و ما طلبهها باید به این تأثیرات، در مخاطبان خود توجه داشته باشیم. مثلاً اگر کسی عصبانی شد و چند تا فحش داد، به او نگوییم: «تو اصلاً دین نداری! برو به جهنّم!» در حالیکه ممکن است دینِ او از فرد دیگری که فحش نداده، بیشتر هم باشد!
🔹شاید یک فردی که نمازش را اوّل وقت نمیخوانَد، بهخاطر وضعیت بدنش، کلاً آدمِ بیقراری است و هیچکاری را نمیتواند سرِ وقت انجام دهد. لذا چنین کسی اگر گاهی اوقات هم اوّل وقت نماز بخواند، نمرۀ خوبی میگیرد!
🔹اگر یک عالِم اخلاق از مزاجها و تأثیر وضعیت جسم بر روح انسان، خبر نداشته باشد خیلی از اوقات دربارۀ آدمها، اشتباه قضاوت میکند. لذا بچۀ خودتان را پیش چنین کسی نفرستید!
🔹مثلاً یک بچهای ممکن است بچههای دیگر را بزند، درحالیکه اصلاً بیادب نیست بلکه بیقرار است و این بیقراری بهخاطر وضع جسمی اوست که باید اصلاح شود. اگر چنین بچهای را پیش آن عالم اخلاق بفرستید، میگوید: «این بچه آدمشدنی نیست!»
🔹یا ممکن است از بچۀ بیحالِ شما-که از سرِ بیعرضگی، گناه نمیکند- آنقدر تعریف کند و بگوید «بَهبَه! چه بچۀ خوبی!» که این بچه خراب و فاسد بشود و فکر کند، خیلی بچۀ خوبی است!
👤علیرضا پناهیان
🚩مسجد انصارالمهدی - ۹۵.۱۰.۱۵
#مزاج_شناسی
#تغذیه_سالم
#علیرضا_پناهیان
✅تاثیر اذان گفتن در فرزند آوری
نسخه های خانگی ۴۶
امام رضا علیه السلام فرمودند:
أَنَّهُ شَکَا إِلَی أَبِی الْحَسَنِ علیهم السلام سُقْمَهُ وَ أَنَّهُ لَا یُولَدُ لَهُ فَأَمَرَهُ أَنْ یَرْفَعَ صَوْتَهُ بِالْأَذَانِ فِی مَنْزِلِهِ قَالَ فَفَعَلْتُ فَأَذْهَبَ اللَّهُ عَنِّی سُقْمِی وَ کَثُرَ وُلْدِی.
از هشام بن ابراهیم روایت شده است که از بیماری نزد امام رضا علیهم السلام شکایت کرد و عرض کرد که فرزنددار نمی شوم. امام علیهم السلام به او امر کرد در خانه، صدایش را به اذان بلند کند. هشام می گوید چنین کردم و بیماری از من رخت بر بست و خداوند، فرزندان زیادی به من داد.
الکافی، ج 6، ص 10
#اذان #ناباروری #طب_اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
🌀 حذف موریانهوار مطالب دینی در کتب درسی؟
♨️ در کتاب درسی ادبیات پایه هفتم، در یک متن دو بار عبارت: نماز خواندم؛ وجود داشت؛
در #چاپ_جدید هر دوی این عبارات حذف شده است! چه دلیلی داشته که از وسط متن فقط همین عبارت حذف شود؟!
🔺 در واقع کتاب اینگونه القا میکند که میشود بیبی نماز بخواند و ما هم به کار دیگری غیر از نماز خواندن مشغول باشیم.
می شود صدای اذان را شنید و نماز نخواند.
🔰 نفوذی ها و منافقین در آموزش و پرورش جرمشان هزار برابر بیشتر از تروریست حرم شاهچراغ است لطفا غیرت داشته باشید و محکم برخورد کنید
هدایت شده از بارانِ عشق
♡••
جزحُسینبنعلی،؏شـقِدگرنیستمرا
درهمینحدکہبہ؏شقِتُوفقیرمکافیست..
༻@Barrane_eshgh༺
┄┅┄┅ ❥❥❥ ┅┄┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکسینه نشده ها در حال حاضر مورد حسادت دنیا هستند
دکتر مک کالو گفت: من اخبار خارج از کانادا را دنبال میکنم که در آن پیشنهاد شده است افرادی که واکسن را رد کردهاند، تحت درمان روانپزشکی قرار گیرند.
"افرادی که #واکسن را رد می کنند، کسانی هستند که بیشترین تفکر انتقادی و قدرت تشخیص را دارند - قوی ترین ذهن ها و بدن های اطراف ما هستند. آنها آخرین افرادی هستند که به داروهای روانپزشکی نیاز دارند."
@shiatebb
💎ارزش و آداب ضیافت💎
🤔دنبال کار فرهنگی، تبلیغ و هدایت جامعه و فامیل هستی؟
🤔میخوای زندگی تو شبیه معصومین علیهم السلام بشه و خدا راضی باشه؟
🤔میخوای تهاجم فرهنگی دشمن رو جواب بدی و... ؟
👌یه نرم افزار تاپ سراغ دارم بنام"ضیافت"!
🔻ببین
۱ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله ور سلم): لايُضيفُ الضَّيفَ الاّ كُلُّ مُؤمنٍ.[1]
هر مؤمني بايد که مهماندوست و مهماننواز باشد.
۲ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): الضّيفُ دَليلُ الجَنّةِ وَ مَن لَمْ يُكرِمِ الضَّيفَ فَليسَ مِنّي.[2]
مهمان، راهنما به سوي بهشت است. هر کس مهمان را حرمت و گرامي ندارد او پيرو من نيست.
۳ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): اَلله اَلله فيالضَّيف، لايَنصَرِفَنَّ اِلاّ شاكِراً لَكُم.[3]
خدا را ! خدا را ! در نظر بگيريد و حُرمت مهمان را رعايت کنيد! مهمان جز اينکه خشنود و سپاسگزار شما باشد نبايد از نزد شما خارج شود.
۴ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): لاخَيرَ في مَن لايُضيفُ.[4]
کسي که مهمان دعوت نميکند (مهماني نميکند) خير و اميدي در وجود او نيست.
۵ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): كُلُّ بَيتٍ لايَدخُلُ فيهِالضَّيفُ لايَدخُلُه الملآئِكةُ.[5]
هر خانهاي که در آن مهمان وارد نشود فرشتگان (هم) در آن خانه وارد نميشود.
۶ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): اَكرِمْ ضَيْفَكَ وَ اِن كانَ حقيراً وَ قُم عَن مَجلِسِكَ لِأِبيكَ وَ مُعَلِّمِكَ و إنْ كُنتَ اميراً.[6]
مهمانت را گرامي بدار هر چند (به نظرت) حقير و کوچک باشد و به احترام پدر و استادت از جا برخيز هر چند خود حاکم و فرمانروا باشي.
۷ـ قال الکاظم (عليهالسلام): اِنَّ رَسولَ اللهِ كانَ اِذا اَتاهُ الضَّيفُ أكَل مَعَهُ و لَم يَرفَعْ يَدَهُ مِن الخِوانِ حتّي يَرفَعَ الضَّيفُ.[7]
رسول خدا (صليالله عليه و آله و سلّم) هرگاه مهمان بر ايشان وارد ميشد حضرت شخصاً با او هم غذا ميشدند و تا زماني که مهمان هنوز دست از غذا برنداشته حضرت دست از غذا نميکشيدند.
۸ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): مَن اَكرَمَ الضَّيفَ فَكَأَنّما اَكرَمَ سَبعينَ نبياً![8]
کسي که مهمان را بزرگداشت و گرامي بدارد گويا هفتاد پيغمبر را گرامي داشته است!
۹ـ قال الرضا (عليهالسلام): اَلسَّخِيُّ يأكُلُ مِن طعامِ النّاسِ لِيأَكُلُوا مِن طَعامِه.[9]
آدم سخاوتمند از طعام مردم ميخورد (دعوت را اجابت ميکند) تا مردم نيز از طعام او بخورند.
۱۰ـ قال الصادق (عليهالسلام): تُعرَفُ مَودَّةُ الرَّجُلِ لِأَخيهِ بِأَكلِهِ مِن طعامِه.[10]
ميزان علاقة شخص به برادر ديني خود از خوردن طعام او معلوم ميگردد.
۱۱ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): الضَّيفُ يَنزِلُ بِرِزقِهِ وَ يَرتَحِلُ بِذُنوبِ أهلِ البَيتِ.[11]
مهمان با روزي خود (بر ميزبان) وارد ميشود و با گناهان (آمرزيدة) اهل خانه خارج ميگردد.
۱۲ـ قال الصادق (عليهالسلام): اذا اَتاكَ اَخوكَ فَآتِهِ بِما عِنَدكَ وَ اِذا دَعَوتَهُ فَتَكلَّفْ لَهُ.[12]
اگر برادر ديني تو (بيدعوت) بر تو وارد شد آنچه در منزل داري از او پذيرايي کن و اگر با دعوت قبلي به نزد تو آمد برايش تهيه ببين.
۱۳ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): الضَّيفُ اذا دَخَلَ بَيتَ المُؤمِنِ دَخَلَ مَعَهُ اَلفُ بَركَةٍ وَ الفُ رحمةٍ وَ يَكْتُبُ اللهُ لِصاحِبِ المَنزِل بِكُلّ لُقمَةٍ يأكُلُها الضَّيفُ حَجةً و عُمرةً.[13]
مهمان هنگامي که وارد خانة مؤمن ميشود هزار برکت و هزار رحمت به همراه خود دارد و خداوند به تعداد هر لقمه که مهمان تناول ميکند يک حج و يک عمره براي صاحب خانه مينويسد!
۱۴ـ قال الصادق (عليهالسلام): إنَّ الجَوادَ كُلَّ الجوادِ مَنْ بَذَلَ ما عِندَهُ.[14]
کمال سخاوت و جوانمردي در آن است که ميزبان آنچه از وسائل پذيرايي در اختيار دارد از مهمان خود دريغ ننمايد.
۱۵ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): قوُتُ الأَجسادِ اَلطّعامُ وَ قوُتُ الأَرواحِ اَلاِطعامُ![15]
غذاي بدن، طعام خوردن است و غذاي روح اطعام دادن!
۱۶ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): مَن اكرمَ ضَيفَهُ فَهُوَ مَعي و مَعَ اِبراهيمَ(علیهماالسلام) فيالجَنّة.[16]
کسي که مهمان خود را گرامي بدارد جاي او در بهشت در کنار من و ابراهيم پيغمبر (علیهماالسلام) خواهد بود.
۱۷ـ قال الصادق (عليهالسلام): أَضَفْ بِطعامِكَ وَ شرابِكَ مَن تُحِبُّهُ فياللهِ تعالي.[17]
آن کسي که او را به خاطر خداي متعال دوست ميداري در خورد و خوراکت مهمان و شريکش کن.
۱۸ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): اِذا جاءكَ ضَيفٌ فَاعْلَمْ أَنّ الله قَدمَنَّ عَلَيكَ اِذبَعَثَهُ اِليكَ لِيَغِفِرَ لَكَ ذَنبكَ.[18]
وقتي مهمان بر تو وارد ميشود اين را بدان که خدا بر تو منّت نهاده که تو را ميزبان او قرار داده تا بدينوسيله گناهانت را بيامرزد.
👇👇👇قسمت دوم ارزش و آداب ضیافت
۱۹ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): وَ بَكي عليه السلامُ يَوماً. فقيل لَهُ ما يُبكيكَ؟ قال «لَم يَأتِني ضَيفٌ مُنذُ سَبعةِ اَيّامٍ! أخافُ أَنْ يكونَ اللهُ أهانني؟»[19]
يک روز حضرت امير(علیه السلام) گريه ميکردند. از ايشان علت را جويا شدند. فرمود: امروز هفت روز است که مهمان بر من وارد نشده! خوف آن را دارم که خداوند عنايتش را از من سلب کرده باشد؟
۲۰ـ قال الصادق (عليهالسلام): مِنَ الجَفاءٍ أَنْ يُدعَي الرّجُلُ اِلي طَعامٍ فَلايُجيبُ اَويُجيبُ فَلا يَأْكُلُ.[20]
کسي که او را به مهماني دعوت کنند و او اجابت نکند و يا اگر اجابت کرد از غذاي ميزبان نخورد اين نشانة بيمهري و جفاکاري او است.
۲۱ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): مَن دَعاكُم فَأَجيبُوه.[21]
اگر کسي شما را به مهماني دعوت کرد، دعوت او را اجابت کنيد.
۲۲ـ قال الصادق (عليهالسلام): مِنَ الحُقوقِ الواجِبَةِ لِلمُؤمِن عَلَي المُؤمِنُ أَنْ يُجيبَ دَعوتَه.[22]
يکي از حقوق واجبة مؤمن بر برادر مؤمن خود اجابت کردن دعوت او است.
۲۳ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): مَن لَم يُجبِ الدَّعوَةَ فَقَد عَصَي اللهَ و رسولَه.[23]
اگر کسي دعوت مهماني را اجابت نکند، در حقيقت، او خدا و رسولش صليالله عليه و آله و سلم را معصيت کرده است.
۲۴ـ قال الصادق (عليهالسلام): مَن اَكَلَ طعاماً لَم يُدْعَ اِلَيهِ فَكَأَنَّما أَكَلَ قِطعةً مِن نارٍ![24]
کسي که غذايي که بدان دعوت نشده بخورد گويا پارهاي از آتش را خورده است!
۲۵ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): مَن مَشي اِلي طعامٍ لَم يُدْعَ اِليهِ فَقَد دَخَل سارِقاً وَ خَرجَ مُغيراً![25]
کسي که به سفرهاي برود که بدان دعوت نشده، او در حقيقت به عنوان يک سارق به آنجا وارد شده و يک غارتگر از آنجا بيرون ميرود!
۲۶ـ قال الکاظم (عليهالسلام): نَهي رسولُ اللهِ (صليالله عليه و آله و سلم) عَن طعامِ وَليمَةٍ يُخَصُّ بَهَا الأَغنياءُ وَ يُترَكُ الفُقراءُ.[26]
پيامبر اکرم (صليالله عليه و آله و سلّم) از غذا خوردن در وليمهاي که اختصاص به اغنيا داشته و فقرا بدان دعوت نشدهاند نهي فرموده است.
۲۷ـ قال الرضا (عليهالسلام): الضِيافَةُ ثلاثةُ اَيّامٍ وَ لَياليهِنَّ، فما فوقَ ذلك فَهُوَ صَدَقَة.[27]
حدّ ضيافت و مهماني تا سه شبانهروز است. بيشتر از آن، ديگر تصدّق و احسان خواهد بود.
۲۸ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): ما مِن مُؤمِنٍ يَسمَعُ بِهَمسِ الضَّيفِ و فَرِحَ بِذلِكَ غُفرِتْ لَهُ خَطاياهُ وَ إن كانت مُطبَقَةً بَينَ السَّماءِ والاَرض![28]
هر مؤمني که با شنيدن صداي همهة (ورودي) مهمان احساس خوشحالي کند، گناهان او هر چند به فاصلة زمين تا آسمان باشد آمرزيده ميگردد!
۲۹ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): ما مِن مُؤمِنٍ يُحِبُّ الضَّيفَ اِلاّ وَ يَقومُ مِن قَبرِهِ و وَجُهُه كَالقَمَرِ لَيلَةَ البَدرِ.[29]
هر مؤمن مهماندوست، (در روز قيامت) با چهرة درخشان همانند ماه تابان از قبر خود خارج ميگردد.
۳۰ـ قال الباقر (عليهالسلام): مِنَ الجَفاء اِستخدامُ الضَّيفِ.[30]
به کار گرفتن مهمان، نشانة بيمهري و جفاکاري به مهمان است.
۳۱ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): ثلاثٌ لايُستُحيي مِنهُنَّ: خِدمةُ الرَّجُلِ الضَّيفَ، وَ قِيامُهُ عَن مجلِسهِ لِأَبيهِ و مُعَلِّمِهِ، و طَلَبُ الحَقِّ وَ إن قَلَّ.[31]
سه چيز است که در آن شرم و حيا ندارد: ميزبان (هر کس که باشد) شخصاً از مهمان خود پذيرايي کند، در برابر پدر و استاد خود به پا خيزد و ديگر حق خود را هرچند کم و اندک باشد بستاند.
۳۲ـ قال الصادق (عليهالسلام): اِنّ الزائِر اِذا زارالمَزورَ فَأكَلَ مَعَهُ اَلقَي عَنهُ الحِشمَةَ وَ اِذا لَمْ يَأكُلْ مَعَهُ يَنقَبِضْ قَليلاً.[32]
مهمان زماني که وارد خانه ميشود اگر صاحبخانه با او همغذا شود حُجب و حيا را از بين ميبرد وگرنه، مهمان تا اندازهاي احساس گرفتگي و شرمندگي ميکند.
۳۳ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): إنَّ مِنَ السُّنَّةِ أَن يَخرُجَ الرّجُلُ مَعَ ضَيفِه الي بابِ الدّار.[33]
سُنت و آداب اسلامي در آن است که ميزبان، مهمان خود را تا درب خانه مشايعت نمايد.
۳۴ـ قال علی بن الحسین «السجاد» (عليهالسلام): مِن نمامِ المُرُوَّةِ خِدمَةُ الرّجُلِ ضَيفَهُ.[34]
خدمت کردن به مهمان نشانة کمال فتوّت و جوانمردي ميزبان است.
👇👇👇قسمت سوم ارزش و آداب ضیافت
۳۵ـ قال رسول الله (صليالله عليه و آله و سلم): : إنَّ الضَّيفَ اِذا جاءَ فَنَزَلَ عَلَي القَومِ جاءَ بِرِزقِه مَعَهُ مِن السَّماء فاذا أكَلَ غَفَراللهُ لَهُمْ بِنِزولِهِ عِليهِم.[35]
زماني که مهمان بر قومي وارد شود با روزي آسماني و مقدّر خود وارد ميشود و هنگامي که غذا را تناول کرد خداوند همة آنها را به پاس نزول او مشمول غفران و آمرزش خود قرار ميدهد.
۳۶ـ قال علیّ أميرالمؤمنين (عليهالسلام): من أَنفَقَ علَيالضَّيفِ دِرِهماً فَكأَنَّما أَنفَقَ اَلفَ اَلفِ دينارٍ في سَبيلالله![36]
كسي كه يك درهم (واحد پول نقره) صرف مهمان خود كند گويا يك ميليون دينار (طلا) در راه خدا انفاق كرده است!
۳۷ـ قال الباقر (عليهالسلام): اذا دَخَل اَحَدُكُم علي اَخيه في رَحْلِهِ فَليَقعُدْ حَيثُ يأَمُرُصاحِبُ الرَّحْلِ فَاِنّ صاحبَ الرَّحْلِ أَعرَفُ بِعَورَةِ بَيتِهِ مِن الدّاخِلِ عَلَيه.[37]
(از آداب مهماني) هر وقت که بر برادر ديني خود مهمان شديد هر جا که به شما تعارف کرد همانجا بنشينيد، زيرا صاحبخانه بهتر از افراد غريبه از اوضاع داخلي خود باخبر است.
۳۸ـ قال الرضا (عليهالسلام): البَخيلُ لايأكُلُ مِن طعَامِ النّاسِ لِئَلاّ يأكُلوا مِن طَعاِمِهِ.[38]
آدم بخيل از غذاي مردم نميخورد تا مردم هم از غذاي او نخورند.
۳۹ـ قال الصادق (عليهالسلام): مَن أَشبَعَ مُؤمِناً وَجَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ.[39]
کسي که يک مؤمن را سير کند بهشت براي او واجب ميشود.
۴۰ـ قال الصادق (عليهالسلام): عَلَيكَ بِالمَساكينِ فَأَشِبعْهُم.[40]
به داد فقرا و بيچارگان برس، شكم آنها را سير كن و از گرسنگي برهان.
📚منابع روایات
[1] مستدرک، ج ۱۶، ص ۲۵۷.
[2] لئاليالاخبار، ج ۳، ص ۶۶.
[3] مستدرک، ج ۱۶، ص ۲۴۱.
[4] المحجّةالبَيضاء، ج ۳، ص ۳۲.
[5] مستدرک، ج ۱۶، ص ۲۵۸.
[6] فهرست غرر، ص ۲۱۱.
[7] وسائل، ج ۱۶، ص ۵۵۹.
[8] لئاليالأخبار، ج ۳، ص ۶۶.
[9] بحار، ج ۷۵، ص ۴۴۶.
[10] بحار، ج ۷۵، ص ۴۴۹.
[11] مستدرک، ج ۱۶، ص ۲۵۸.
[12] جواهرالکلام، ج ۳۶، ص ۴۷۵.
[13] لئاليالاخبار، ج ۳، ص ۶۶
[14] (بحار، ج .
[15] بحار، ج ۷۵، ص ۴۵۶.
[16] لئاليالأخبار، ج ۳، ص ۶۶.
[17] بحار، ج ۷۵، ص ۴۶۱.
[18] لئاليالاخبار، ج ۳، ص ۶۶.
[19] جامعالسعادات، ج ۲، ص ۱۵۰.
[20] بحار، ج ۷۴، ص ۱۷۴.
[21] مواعظ عدديه، ص ۷.
[22] بحار، ج ۷۵، ص ۴۴۶.
[23] بحار، ج ۷۵، ص ۴۴۸.
[24] جواهرالکلام، ج ۳۶، ص ۴۶۹.
[25] شهابالاخبار، ص ۲۲۴.
[26] المحجّةالبَيضاء، ج ۳، ص ۳۷.
[27] بحار، ج ۷۵، ص ۴۶۰.
[28] جامعالسعادات، ج ۲، ص ۱۵۰.
[29] لئاليالاخبار، ج ۳، ص ۶۶.
[30] جامعالسعادت، ج ۲، ص ۱۵۳.
[31] مستدرک، ج ۱۶، ص ۲۶۰.
[32] فروع کافي، ج ۶، ص ۲۸۶.
[33] شهابالأخبار، ص ۳۷۴.
[34] احقاقالحق، ج ۱۲، ص ۱۰۸.
[35] وسائل، ج ۱۶، ص ۵۵۷.
[36] لئاليالاخبار، ج ۳، ص ۶۶.
[37] بحار، ۷۵، ص ۴۵۱.
[38] بحار، ج ۷۵، ص ۴۴۶.
[39] جامعالسعادات، ج ۲، ص ۱۵۱.
[40] بحار، ج ۷۵، ص ۴۵۶.