eitaa logo
محفل شیفتگان وصال
654 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
591 ویدیو
20 فایل
🔹مـ‌هــدے جـان، "یا بْنَ الصِراطِ المُسٺَقـیم"؛ 🔸در این وانفساے دنیا، "صراطِ مسٺقیم" نشان‌مان بده.. 🔹تا پاے سُسٺ‌ِمان نلغزد، و امام زمانی بمانیم..... #اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج ماغایبیم او منتظر آمدن ماست ارتباط باادمین @mshvesall313          
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشان به کدام نشان؟! نشان به آیات قرآن! در آخر جزء دوم، در صفحه ۴۰ و ۴۱ آیات بسیار زیبایی آمده است؛ ✳️داستان درباره ی طالوت و جالوت و داوود پیغمبر؛ قرآن می‌فرماید: این‌ها دوست می‌داشتند؛ چون بعضی‌ها وقتی از زمان ظهور گفته می‌شود، همه می‌گویند: ای خدا! در حالی که اصلاً آمادگی برای آن زمان ندارند! زمینه را آماده نکرده! فقط دوست دارند آقا بیاید همه کارها را برای او درست کند! آن وقت اگر اینطور شد ببینید، عَجِّل لِولِیکَ الفَرَج را عَینش را چطوری می گوید؟! قرآن می‌فرماید: «ألم تر» ⁉️ «اَلَم ترَها» در قرآن یعنی چه؟! 🔅در قرآن ما بارها «الم تَرَ»داریم؛ 👈یعنی: «آیا تو ندیدی؟» «الم تروا، الم یروا» آنها جداست؛ اما «الم تر» این‌ها تک تک هست، یعنی :با تو هستم؛ با تو هستم؛ با تو هستم ! قرآن اینگونه است! چند نمونه از آن را بیان می کنیم: 💠 «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ»(۱) ✴️توی پیغمبر نَه! بلکه تویی که الان قرآن می‌خوانی! البته که مخاطب اول پیامبر است و بعد مخاطب تک تک آن‌هایی هستند که قرآن می‌خوانند؛ «اَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ » ❇️ندیدی خدا با اصحاب فیل چه کرد؟! خوب ما که نبودیم! اگر یک کسی بگوید (الم تر) ندیدی؟ آن هم بگوید: ندیدم! خوب اینکه قرآن نشد! بارها عرض کردم، قرآن کتاب پرسش و پاسخ نیست که تو وقتی جواب دادی بگویند: که خوب بنده خدا ندیده؛ «اَلَم تَرَ» یعنی: باید مطالعه می کردی! باید بررسی کنی که ببینی خدا با اصحاب فیل چه کرده؟! با قوم عاد چه کرده؟! 💠 «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَاد» (۲) این هم یک نمونه در آیه ای دیگر 👇 💠 «أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَى إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قَالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ أَلَّا تُقَاتِلُوا قَالُوا وَمَا لَنَا أَلَّا نُقَاتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيَارِنَا وَأَبْنَائِنَا فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا» (۳) «أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ »، به تعبیر بنده یعنی: دیدی چه جمعیت بزرگی به دعای ندبه آمده! همه هم می‌گفتند: 🔅 «عَزيزٌ عَلَيَّ! عَزيزٌ عَليَّ!» (بعد هم وقتی یکی از مداح ها گفت: «عَجِّل لِوَلیکَ الفَرَج» همه گفتند: الهی آمین؛ دوباره مداح بلندتر گفت: «عَجَّل لِولیکَ الفَرج» جوابش چیست؟! آمین بلندتر می گویند!) «أَلَّا تُقَاتِلُوا» چرا؟ «قَالُوا وَمَا لَنَا أَلَّا نُقَاتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَقَدْ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيَارِنَا وَأَبْنَائِنَا فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا» گفتند: ببین وضع زندگیمان را! اگر کسی باشد ما حتماً در میدان هستیم؛ اما وقتی خدا برایشان یک نفر را مشخص کرد «تَولّوا» 💢«تولوا »یعنی چه؟ یعنی پشت کردند؛ بعد «فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْا إِلَّا» همه؟ نه ! «إِلَّا قَلِيلًا» ┄═❁❥‌❈࿐‌‎‎‌‌🌹࿐‌‎‎‌‌❈ ❥‌❁═┄ 📚 منابع ۱)سوره فیل، آیه۱ ۲)سوره فجر، آیه ۶ ۳) سوره بقره ، آیه۲۴۶
(آيا آن سران بنى اسرائيل را پس از موسى نديدى آن‌گاه كه به پيامبر خويش گفتند: براى ما اميرى بگمار تا در راه خدا جهاد كنيم‌؟ گفت: آيا احتمال نمى‌دهيد كه اگر جهاد بر شما مقرر شد جهاد نكنيد؟ گفتند: چگونه ممكن است كه در راه خدا جهاد نكنيم در حالى كه از ديارمان رانده شده و از فرزندان خود جدا افتاده‌ايم. امّا هنگامى كه به جهاد دستور يافتند، جز اندكى از ايشان همه روى‌گردان شدند و خدا به ستمگران آگاه است)
🆔 @shifteganevesal313 4⃣🪴
✳️ما در دعای ندبه هم می‌خوانیم که وقتی امام صادق (علیه السلام) فضائل امیرالمومنین را بر می شمارد و قبلش هم داستان پیامبری ییامبر و بحث غدیر خم را بیان می‌کند؛ گروهی اصلاً حرف پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) را در بحث ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) فراموش کردند! آن چیست؟! 👈بحث امتثال امر پیامبر (صلی الله علیه وآله) 🔆«لَمْ یُمْتَثَلْ أَمْرُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ» آنچه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده بود، امتثال نکردند؛ همه؟ نه! 🔆«إِلَّا الْقَلیلَ مِمَّنْ وَفی لِرِعایَةِ الْحَقِّ فیهِمْ » جز عده کمی که به رعایت حق آنان وفا کردند! 👈قرآن می‌فرماید: اینجا هم، بعضی‌ها همه آمدند؛ درخواست هم دادند؛ دعا هم کردند؛ ولی چون آن مبنا و انقلاب فکری و آن انگیزه نبود، کم آوردند! ✳️فردی بود به نام «خَبّاب بن اَرَتّ» از اصحاب پیغمبر(صلی الله علیه و آله) که بعد هم از اصحاب امیرالمومنین(علیه السلام) شد واصلاً از منطقه جزیرة العرب هم نبود! ولی وقتی اسلام آورد چون غلام بود همه اذیتش کردند از جمله، خانمی که صاحب او بود، به خاطر اینکه اسلام آورده بود آتش می‌گذاشت روی سر او، به خاطر اینکه می‌گفت: «لا اله الا الله» ولی کم نمی آورد و شد «خَبّاب»! ✴️امیرالمومنین (علیه السلام) در رابطه با او فرمودند: «خدا رحمتش کند! رحمت خاص خدا بر خباب بن ارت باشد!» کم نیاورد ! بعضی‌ها زود کم می‌آورند! کمی که سختی باشد، در فراز و فروزها کم می‌آورند! ✳️نمونه ی دیگر: «میثم تمار» حضرت به او فرمود: اگر از من دفاع کنی به دار آویزانت می‌کنند! یکی یکی هم فرمود، با جزئیاتش! اما او گفت: آقا هرچه اتفاق بیفتد، من فضائل و مناقب شما را می گویم و از شما دست نمی‌کشم؛ ✳️نمونه ی دیگر: «آقا ابوالفضل(علیه السلام)» برای آقا عباس بن علی(علیه‌السّلام) امان نامه آوردند تا او را از حسین بن علی(علیه السلام) جدا کنند، ولی قبول نکردند! 🔆 این که می‌گویند: آقا حجة بن الحسن(عجّل‌اللـّه‌تعالی‌فرجه) به حاج محمدعلی فشندی فرمود: فردا که روز عرفه است من را در خیمه‌ای می‌بینی که روضه ى عمویم عباس خوانده می‌شود،منظور چیست؟! این روضه‌ها که می‌خوانند یعنی گریه بیشتر کردن؟! درست است که بحث روضه و ذکر و مصیبت خودش نوعی عبادت است ولی بایدفلسفه‌اش را هم دید! 👈یعنی: آن‌هایی که ابوالفضلی هستند اگر این صفت را داشته باشند، عنایت من بیشتر به آنها می‌رسد وگرنه کم می‌آورند! ⁉️آیا تا به حال از خودمان سوال کردیم که ما «سهل خراسانی» هستیم یا «ابو هارون مکی»؟! ✳️در زمان امام صادق (علیه السلام) شخصی به نام «سهل خراسانی» نزد ایشان آمد و با حالت اعتراض گفت: آقا چرا قیام نمی‌کنید؟! ما که هستیم! این همه آدم! (ما هر هفته در محله خودمان، در مهدیه شهرمان، ۴ هزار صبحانه می‌دهیم!) حضرت فرمود: آرام باش! بعد به غلام خود اشاره کرد، تنور را داغ کن و به «سهل» فرمود: برو و بنشین داخل تنور آتش؛ گفت: آقا من که حرفی نزدم، مرا عفو کنید! در همین زمان شخصی به نام «هارون مکی» در حالی که کفش‌هایش در دستش بود وارد شد و سلام کرد؛ حضرت بعد جواب سلام به او فرمود: ای هارون! کفشهایت را بر زمین بگذار و برو داخل تنور آتش! او هم بی درنگ همین کار را انجام داد اصلاً نگفت برای چه؟! قصه چیست؟! رفت میان شعله های آتش نشست؛ بعد حضرت با «سهل خراسانی»مشغول صحبت و گفتگو شدند؛ پس از گذشت ساعتی حضرت فرمودند: ای سهل برو ببین در تنور چه خبر است؟! همین که سهل کنار تنور آمد، دید هارون مکّی چهار زانو روی آتش‌ها نشسته است، پس از آن امام، به «هارون» اشاره کرد و فرمود: بلند شو بیا! و هارون هم از تنور بیرون آمد. سپس حضرت خطاب به «سهل خراسانی» گفت: در خراسان شما چند نفر مخلص مانند این شخص، مطیع ما پیدا می شود؟ سهل پاسخ داد: هیچ، نه به خدا سوگند! حتّی یک نفر هم این چنین وجود ندارد! امام صادق (علیه السلام) فرمود: ای سهل! ما خود می دانیم که در چه زمانی قیام کنیم؛ و آن زمان موقعی خواهد بود، که حداقل پنج نفر همدست، مطیع و مخلص ما یافت شوند، در ضمن بدان که ما خود آگاه به تمام آن مسائل بوده و هستیم! ┄═❁❥‌❈࿐‌‎‎‌‌🌹࿐‌‎‎‌‌❈ ❥‌❁═┄ 📚منابع ۱) بحارالانوار، جلد۴۷، ص۱۲۳ 🆔 @shifteganevesal313 5⃣🪴
⁉️جا دارد این سؤال را از خودمان بپرسیم: الان من «سهل خراسانی» هستم که همیشه طلبکار آقا حجة بن الحسن(عجّل‌اللـّه‌تعالی‌فرجه) باشم؟! یا «هارون مکی» که هرچه آقا گفت بگویم: چشم! چشم! 💢چون بعضی‌ها در مسیر که سختشان می‌شود می‌گویند: ای کاش نیامده بودیم! ای کاش نذر نکرده بودیم! ای کاش! ای کاش! ⁉️آن وقت می‌دانید چه می‌شود؟! آخر کار به آنها می گویند: «رُدّوهُ فإنَّه رَجُلٌ صابونی!» ردش کنید برود! ✳️ «رَجُل صابونی» کسی بود که در حد یک سدر و یک کافور خریدن قبولش دارند! یعنی: اینقدر روی خودت حساب نکن! که بخواهی خدمت آقا حجة بن الحسن(عجّل‌اللـّه‌تعالی‌فرجه) برسی! «رجل صابونی» همان عطار شهر بصره است؛ که حضرت فرموده بود: بروید سدر و کافور را از او بخرید؛ آن هم فکر می‌کرد چون گماشته‌های آقا حجة بن الحسن(عجّل‌اللـّه‌تعالی‌فرجه ) (البته گماشته به تعبیر بنده!) این هم به توصیه ایشان نزد او آمدند توفیق دیدار پیدا خواهد کرد و اصرار کرد و بعد شنیده اید که چه شد؟!...(۱) ⁉️حالا بررسی کنیم ببینیم ما جزء کدام یک از این افراد هستیم؟! ✴️خود انسان اگر بخواهد، قبول کنید راحت می‌تواند این معارف را گسترش دهد؛ می‌تواند اهل دعوت باشد؛ وگرنه بقیه‌اش دعواست! بلند شو نمازت را بخوان، مگر نمی‌فهمی و ... واقعاً دعوا می‌شود! 👈 پدر و مادر اگر در بحث‌های تربیتی کم نگذاشته باشند و خودش شایستگی داشته باشد، دیگر اصلاً احتیاجی نیست به فرزندش خیلی بگوید: بلند شو و نمازت را بخوان! همین که خودشان شروع به نماز خواندن کنند، بچه‌ها خوابشان نمی‌برد! ✨ما الان بیشتر باید روی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم✨ 🔰خلاصه بحث امشب: حتماً داستان طالوت را ببینید که در آخر جزء ۲ آمده؛ اینکه اگر آن زمینه و عقبه فکری برای انسان ایجاد نشود، بدانیم که در مرحله عمل کم می‌آوریم! یک جاهایی به ما می‌گویند: این کار را انجام نده! ولی چرائیش را حتماً می‌گوییم؛ قرآن می‌فرماید: 💠«فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي»(۲) پس همين كه طالوت با سپاهيان به راه افتاد گفت: خدا شما را به نهر آبى امتحان مى‌كند، پس هر كه از آن بنوشد از من نيست و هر كه از آن نخورد از من است... همین یک کار معمولی را وقتی می‌گویند انجام نده! بعضی‌ها نمی‌توانند؛ و وقتی نمی‌توانند؛ کم می‌آورند و بعد می‌بینید چه اتفاقی می‌افتد؟ 👈ُ«فَلَيْسَ مِنِّي» این «لیس مِنّی» و «لیس مِنّاهایی» که در روایات آمده از همین جاست؛ حالا همین جا، در همین مرحله یک گروه پالایش شدند؛ در مرحله بعد چه شد؟! می‌بینیم که قرآن می‌فرماید: یک گروه دیگر هم کم آوردند! خیلی کم پیش آمده تا افرادی بتوانند به آن مرحله آخر برسند و فقط یک گروه دعایشان این بود: 💠«رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِين» (۳) این که می گوییم منتظران واقعی اهل دعا و دعوتند، این دعا خیلی مهم است؛ چند دعای دیگر هم هست که باید مبنا باشد؛ البته نه لفظش، مفهومش باید در زندگی باشد از جمله این دعا: 💠«رَبَّنَا لَا تُزِغۡ قُلُوبَنَا بَعۡدَ إِذۡ هَدَيۡتَنَا وَهَبۡ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحۡمَةًۚ إِنَّكَ أَنتَ ٱلۡوَهَّابُ»(۴) خدایا حالا که دست رحمتت را بر سر ما کشیدی حالا که توفیقاتت شامل حال ما شد، نکند ما این توفیق را از دست بدهیم؛ این امتیاز از ما گرفته شود و راهی را برویم که نباید! انشاالله که خداوند توفیق بدهد بتوانیم از منتظران واقعی آقا حجة بن الحسن(عجّل‌اللـّه‌تعالی‌فرجه) باشیم و همچنان که خودمان به درگاه الهی تضرع داریم و می‌خواهیم که ان شاالله بتوانیم به این درگاه حتما خدمت کنیم، افراد دیگر را هم دعوت کنیم تا بتوانند نقش آفرینی کنند و نقش پررنگی را در این آستان از خودشان نشان دهند؛ ┄═❁❥‌❈࿐‌‎‎‌‌🌹࿐‌‎‎‌‌❈ ❥‌❁═┄ 📚منابع ۱)دارالسلام عراقی،ص۱۷۲ آقا حجة بن الحسن فرمودند: « رُدُّوهُ فَإِنَّهُ رَجُلٌ صابُونِیٌّ ؛ به او اجازه ندهید وارد شود زیرا او مردی صابون دوست و مادّی است»؛یعنی او هنوز دل از تعلّقات دنیای دَنِی خالی نکرده و لیاقت حضور در این بارگاه را ندارد. عطّار ادامه می دهد: چون چنین شنیدم، ناامید گشتم و دندان طمع از دیدار آن حضرت کشیدم و دانستم وقتی ممکن است به زیارت آن جناب برسم که دلم را از آلودگی های مادّی و معنوی زدوده و صاف گردانم. ۲)سوره بقره، آیه ۲۴۹ ۳)سوره بقره، آیه ۲۵۰ ۴) سوره آل عمران، آیه ۸ ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔 @shifteganevesal313 ╚══════🍃🌺🍃═╝ 6⃣🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 کار مهدوی رو از یه جایی شروع کنیم. 🟢همه ی ما مسئولیم برای ترویج یاد ونام امام زمان علیه السلام در جامعه 🔴 اگر از جایگاهی که داریم برای زمینه سازی ظهور استفاده نکنیم حتما پشیمون میشیم. •┈••✾🍃🌸🍃🌸🍃✾••┈• 🆔 eitaa.com/shifteganevesal313 🔟🌱 •┈••✾🍃🌸🍃🌸🍃✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✉️ ضمن تسلیت ایام فاطمیه وشهادت حضرت زهرا (س) شما هم دعوتید به محفل شیفتگان وصال جهت عرض تسلیت ، ارادت و توسل به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) 🔰سخنران استاد حاج حسین صالحی 🔰مداحی آقای علیرضا اخلاقی 🗓 شام سه شنبه ۱۴۰۳/۹/۱۳ 🕰 راس ساعت ۲۰/۳۰ 🪧 خیابان جی شرقی 🕋 مسجد حضرت ولی عصر (عج) 🔺با ارسال این اطلاعیه دوستان خود را به این محفل نورانی دعوت نمایید ✉️ 🔰کانال معرفتی شیفتگان وصال 📱eitaa.com/shifteganevesal313 8⃣🖤
📖 سیزدهمین جلسه‌ کرسی تلاوت قرآن اِقرأ 🏴 همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) 🎙با تلاوت قاری بین‌المللی قرآن کریم؛ استاد سید مصطفی حسینی 🎙و قاری ممتاز نوجوان؛ مجتبی ملک محمدی 🗓 جمعه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ 🕖 راس ساعت ۱۸:۳۰ 🕌 خوراسگان، خیابان جی، نرسیده به سه راه شریعتی سمت چپ، مسجد حضرت ولیعصر(عج) پایگاه محفل شیفتگان وصال 📌لوکیشن جلسه 🌷شما هم با انتشار این پست در فضای مجازی مبلّغ فرهنگی قرآنی باشید🌷 @eghra_quran
14.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 اگر به امام زمان(عجل‌الله فرجه) توسل پیدا کنی هر آدم بدی باشی خدا دستتو به برکت این توسل می‌گیره ... شیخ احمد 🆔 @shifteganevesal313 🔟🥀   ⊰ • ⃟♥️྅🌺التماس دعای فرج🌺⊰ • ⃟♥️྅