eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
18 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 134 🔰دفترچه حساب پس‌انداز برای کسی باز می‌کنند که امید درآمدی برای او برود و امکان برداشت نیز برای ایشان باشد. آیا برای مرده نیز دفترچه حساب پس‌انداز صادر می‌کنند!؟ پس اگر زنده‌ای و زنده خواهی ماند، حساب پس‌اندازت کو؟ چرا به فکر افزوده کردن حساب پس‌اندازت نیستی؟ ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️67 📖 سوره آیه 21 (قسمت یازدهم) ‌‌ 🍃 وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَى أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَلِكَ مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ ﴿۲۱﴾ ترجمه: آن مرد مصرى كه يوسف را خريد به همسرش گفت: جايگاهش را گرامى دار، اميد است [در امور زندگى] به ما سودى دهد، يا او را به فرزندى انتخاب كنيم. اين‌گونه يوسف را در سرزمين مصر جايگاه ويژه بخشيديم [تا زمينه فرمانروايى و حكومتش فراهم شود] و به او از تعبير خواب‌ها بياموزيم؛ و خدا بر كار خود مسلّط است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. آنكه پنهان، كوس رسوايش بيش جان انسان چون جهيز از پيش پيش گر خدا پنهان شود از بنده‌اش می‌شود رسوا ز خلق و خنده‌اش! او كجا بگريزد از خود يا ز خلق؟ كی گريزش هست جز ايجاد و خلق هر كه بگريزد ز خود رسواتر است آب رسوای نم و نای و تر است گر خدا گردی يقين رسواتری! نيست هم سنخ تو هر گاو و خری! هر كه خواهی طشت او افتد ز بام در خفای خلق و خالق زد يه گام اين همه جز قطره از دريات نيست گرچه تا صور ملک گويند نيست امر حق رسوايی مخلوق بود گشت غالب گرچه در عيوق بود امر حق بر نيستی هم غالب است مر عدم را امر حق چون قالب است جمله هستی درخور يک امر بود كان وجود لايزالش امر بود هر چه باشد خاصيت در ذات كن هست در هفتاد بطن از ذات كن از سرای هستی و از نيستی ای خدای لم يزل تو چيستی؟ ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 67 ❓پرسش اصولاً رجعت را می‌شود به "حضور معصومين عليهم‌السلام در دوره‌های مختلف حيات" تعريف كرد؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ یکی از معانی آن است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0024.mp3
2.27M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 24 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
پاکدامنی.mp3
4.72M
7 🔊 🔻 🔸عفت 🔹حقیقت علم 🔸چشیدن 🔹ادعا 🔸فلش وجودی 🔹وجود انسان 🔸هدف عبادات 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸همچون امام حسین علیه‌السلام حقیقت همان رضایت توست عاقبت به حقیقت راضی خواهی شد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 135 🔰شعر و شاعری هر چه هم با مبالغه توأم باشد قطره‌ای از دریای بی‌کران عظمت انسانی را به رشته‌ی نظم درنخواهد آورد لذا هر چه گفتند و خواهند گفت انسان آن نیست و همه‌ی آن‌ها انسان است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
پرده‌‌ای از نماز.mp3
13.95M
◽️11 🔊 🔻 🔸نماز نهایت سادگی و بلندی... 🔹فشرده‌ی همه‌ی معارف در نماز است. 🔸کدام نماز یا عمل ما مورد تأیید الهی قرار می‌گیرد؟ 🔸حیات برتر 🔹ملاک‌گیری 🔸فایده 🔹نفس لوامه 🔸علم حضوری 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸جبهه‌ی کرب و بلا باز است باز لیک در جان تو چون راز است راز هم علی اکبر شوی هم شمر دون لحظه‌ای در سیر حق، گه سیر دون ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 136 🔰چگونه می‌توان براثر یک جرقه‌ی آتشین یک خرمن ابدی را سوزاند اما با یک جهانی از نور نمی‌توان خانه‌ی تاریک دل را روشن کرد؟ این نیست جز غفلت و این نیست جز جهالت اگر شرح‌حال این جرقه‌ی آتشین بر این دل‌های افسرده خوانده شود آتشی بپا خواهد کرد که تمام خس و خاشاک‌های درون جان را خاکستر خواهد نمود اما دریغ از یک ‌ذرّه گرمی برای دل‌هایی که از سنگ سخت‌تر و نفوذناپذیرتر شده‌اند. برای رهایی از این بلایی که خانمان ‌همه را می‌سوزاند راهی را باید رفت که خالق این دستگاه نشان داده و آن سیر در تاریخ بشر و مطالعه‌ی احوال گذشتگان به‌طور تفصیل كه از همه‌ی نوع آن در قرآن کریم آمده و این مطلب به‌قدری مهم است که خداوند ابتدا به پیامبرش فرمود: که در احوال گذشتگان فکر کن. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌‏ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️68 📖 سوره آیه 21 (قسمت دوازدهم) ‌‌‏ 🍃 وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَى أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَلِكَ مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ ﴿۲۱﴾ ترجمه: آن مرد مصرى كه يوسف را خريد به همسرش گفت: جايگاهش را گرامى دار، اميد است [در امور زندگى] به ما سودى دهد، يا او را به فرزندى انتخاب كنيم. اين‌گونه يوسف را در سرزمين مصر جايگاه ويژه بخشيديم [تا زمينه فرمانروايى و حكومتش فراهم شود] و به او از تعبير خواب‌‏ها بياموزيم؛ و خدا بر كار خود مسلّط است، ولى بيشتر مردم نمى‏‌دانند. از حضيض خاک تا اوج فلک از نما، حيوان و از جن و ملک از عدم تا انتهای نيستی از لِمَ، لمّا و اَيْنَ، چيستی تا من و تو، ما و هر چه هست شد از شراب ناب كن سرمست شد امر او گر امر واحد بوده است امرهای ديگران چون دوده است هر چه در صندوق عالم شد نهان از سياهی وز عدم تا رومهان از همان يک امر او نوشيد آب تا برويد از عدم همچون حباب چون شدی عالم به امری در مطاع هر كه چون آن ذات شد امرش مطاع امر ما هم سايه امر خداست گرچه در ظاهر گلوی حق جداست شد به بازار جهان و امر شد باز، در بازار زيد و عمر شد اين همه امر است و هيچش امر نيست جان او دريا و نم را امر نيست كی شود مغلوب نم دريای چير جان نم بر حلق دريا هست گير او هزاران بار از اين خلق عظيم هست پنهان‌تر ز صد غيض كظيم امر او را ماسوا لله ضامن است ذات او در كنه غيب و آمن است يک ز صد معنای غالب گفته شد نقطه‌ بای كتابش گفته شد او ز خاک و آب و آتش خلق كرد از عسل شيرين‌ترش در حلق كرد از حوادث و از بلا و چاه و دود كرد پيدا آنچه ناپيدا كه بود كيست اين تركيب زيبا هضم كرد گرگ و چَه بازار و كاخش هضم كرد نان و آب و روغن و لحم و عسل گر كنی تركيب نارد جز كسل او زند بر جان جمله رنگ خويش تا كشد چون كهربا بر جان خويش غالب است او بر همه اسباب‌ها گر زليخا بسته جمله باب‌ها او دری بگشايد از فيض صمد تا نباشد درخور سال و اَمَد خود سبب شد خود مسبب در نزول دو ببيند چشم احول يا فضول گوی ميدان است و چوگان دست او در خم چوگانش عالم مست او ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 68 ❓پرسش لطف می‌کنید نظرتان را راجع به متن زیر بفرمایید. «حجت‌الاسلام دكتر طباطبايی، رئيس پژوهشگاه مؤسسه‌ی دارالحديث: من با عنوان طب اسلامی مخالف هستم. يعنی بنده نمی‌پذيرم كه هدف دين و شريعت در درانداختن نظامی به عنوان نظام پزشكی باشد. اصلا اين دو حوزه (دين و نظام پزشكی) از هم جدا هستند. بنابراين عنوان طب اسلامی يک عنوان غلطی است و ويژگی‌هايی كه مرتبط با يك نظام پزشكی است در مجموعه‌ی روايات شيعی نمی‌بينم. يك رويكرد ديگر هم نگاه حداكثری به دين است. اين گروه‌ها همه چيز را دينی می‌بينند. معمولا كسانی كه بحث طب اسلامی را معرفی می‌كنند از دسته‌ی دوم هستند كه دين اسلام را يک دين حداكثری و فراگير معرفی می‌كنند. اگر هدف دين اين باشد كه نظام سلامت و پزشكی هم طراحی كند، پس بايد در مورد تشخيص بيماری‌ها، علل امراض و... دستورالعمل كامل داشته‌ باشد كه بيماری را چگونه می‌توان شناخت و درمان كرد (و حال اين كه در مرويات ما چنين چيزی نیست.) مثلا كتاب كافی به عنوان مهم‌ترين كتاب حديثی شيعه می‌تواند منبع مهمی برای احاديث طبی باشد. جناب كلينی در مدرسه حديثی قم، كتاب كافی را نوشته است و البته می‌دانيد كه مدرسه حديثی قم از سخت‌گيرترين مدارس حديثی نسبت به اعتبارسنجی روايات بوده است. جناب كلينی هم از اوثق محدثين بوده‌اند. خوب كتابی با اين خصوصيات خيلی تفاوت دارد با كتابی مثل كتاب ابن بسطام نيشابوری كه اصلا در مجامع حديثی ما شناخته شده نيست و هيچ جايگاهی ندارد. ما در مؤسسه‌ی دارالحديث يك مجموعه‌ای گردآوری كرديم كه روايات صحيح و غير صحيح را جمع آوری كرديم. حدودا 6هزار روايت غير تكراری در حوزه‌ی طب داريم. از اين 6هزار روايت طبی حدود 15درصدش سند دارد. نزديک به 85درصد روايات باب طب اساسا سند ندارد. خب از اين تعداد كمتر از هزار روايت، حدود 5درصد، سند صحيح دارند. يعنی از كل روايات پزشكی كمتر از 5درصد آن سند معتبر دارد و معمولا اين احاديث هم در كتاب كافی است. اين 5درصد هم عموما در مورد خواص خوراكی‌ها هستند يعنی نه در تشخيص بيماری فايده‌ای دارد و نه در درمان فايده‌ای دارد. در مورد گستره‌ی روايات پزشكی، ما روايات متنوع در مورد درمان امراض بسيار كم داريم و اتفاقا در مجموع روايات، اندک‌ترين روايات در مورد درمان است و بيشتر روايات در باب خواص خواركی‌ها و يا دستورات عمومی سلامتی و پيش‌گيری از درمان است. يعنی در روايات ما از 6هزار روايتی كه موجود است اگر بخواهيم روايات معتبری كه مربوط به بحث درمان امراض است را جدا كنيم كمتر از يك درصد است يعنی كمتر از 60روايت در حوزه‌ی درمان داريم. حالا مشاهده می‌كنيد كه چرا بنده می‌گويم ما طب اسلامی نداريم؟! الان در مجموعه‌هایی كه به عنوان طب اسلامی و روايات طبی مطرح می‌شود، يک روايت را می‌گيرند و چقدر درباره‌ی آن تعريف و تمجيد و توضيح می‌دهند بدون اين كه آن را اعتبار سنجی كرده باشند و يا مدلول آن را درست فهميده باشند.» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ بیان جناب دکتر نسبت به وضع موجود به صحت نزدیک است اما به لحاظ محتوای دین که عین طبابت است بسیار دور از واقعیت؛ قرآن پوسته‌اش شفاست و همه‌ی دستوراتش دارو؛ این که تدوین و بیان نشده حرف حقیست. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
پله پله.mp3
14.64M
◽️1/3/5 🔊 🔻 🔸یکی از اصول خلقت در مراحل تکامل... 🔹آیا امکان رسیدن به خدا برای انسان وجود دارد؟ 🔸آیا عذاب جاودانه وجود دارد؟ چرا؟ 🔸اصول خلقت 🔹حضور خدا 🔸همه‌ی کمالات قابل دسترس انسان است. 🔹سرفصل‌های شدن انسان 🔸میل 🔹ملاک مقدار عذاب 🔸حصار جهل 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸امام حسین علیه‌السلام تمام نگاهش به خدای تبارک و تعالی بود ووهمه اصحاب نگاهشان فانی در امام. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 137 🔰سریر همیشگی انسان فقط و فقط با اراده و خواست خود او و به‌تناسب عقاید و اخلاق و صفات او ساخته ‌و پرداخته خواهد شد و الاّ تکیه نمودن بر آن‌چه که موجب آسایش انسان می‌شود در صورتی‌که تصور شود بیرون از ذات او وجود دارد محال عادی بلکه محال عقلی و بلکه محال ذاتی است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
پهنه قرآن.mp3
15.03M
◽️1/2/6 🔊 🔻 🔸با توجه به قرآن، رفتار خداوند با انسان بر چه اساسی است؟ 🔹چگونه از چشم قرآن به مردم نگاه کنیم؟ 🔸خدا همان قوانین ساری و جاری در خلقت است. 🔹زدن سیلی محبت به انسان 🔸تهدید بنده در عین ندیدن بدی‌های او 🔹روح قرآن عشق‌ورزی به مردم است. 🔸نزدیک شدن به خدا بعد از عبور از عصمت 🔹عذاب, ماندن درحصار اندیشه‌ی مولد عذاب است. 🔸حقیقت دین نزد خدا بندگی است. 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 138 🔰با این ‌همه ذکر و فکر تمام توان نفس به لباس تجلی حق ملبس خواهد شد، اما این‌که چرا این اتفاق میمون و مبارک هنوز نیفتاده یا به لحاظ نبودن ذکر است! و یا به خاطر ذکر با غفلت است که البته ذکر با غفلت، غفلت بیفزاید " از قضا اسکنجبین صفرا فزود " و یا به دلیل تفرقه‌ی بین ذکر و ذاکر و مذکور است و یا برای ارضای نفس و لذّت جان از آن ذکر است که نفس بهره‌ای غیر از لذت نخواهد برد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️69 📖 سوره آیه 21 (قسمت سیزدهم) ‌‌ 🍃وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَى أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَلِكَ مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ ﴿۲۱﴾ ترجمه: آن مرد مصرى كه يوسف را خريد به همسرش گفت: جايگاهش را گرامى دار، اميد است [در امور زندگى] به ما سودى دهد، يا او را به فرزندى انتخاب كنيم. اين‌گونه يوسف را در سرزمين مصر جايگاه ويژه بخشيديم [تا زمينه فرمانروايى و حكومتش فراهم شود] و به او از تعبير خواب‌ها بياموزيم؛ و خدا بر كار خود مسلّط است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. اين نبيند ديده‌ لايعلمون نيك فرمود اكثراً لايعلمون ما همه ببينيم درد بی دوا كی خدا را باشد اين عادت روا ما چه دانيم آنچه خيزد از بلا يا ز درد و رنج و نقص و ماخلا ما كجا و پای كج در آبريز بعد غسل و آب سرد و پای ريز علم آن باشد كه از عالِم رسد نی برآويزد چو حبلٌ من مسد جهل باشد آنچه پنداريم علم گر نباشد جان و تن با آن به سلم آنچه رسم عالمان است اين زمان كی شود جان رعيت در امان علم گر نعمت دهد نقمت برد نيست آن كو نقمت و نعمت برد اين چه علمی كو زند بر جان ضرر يا تجارت‌های از جنس غرر علم بايد جان فرود آرد ز عرش تا كند عرشی حيات اما به فرش علم گر شد ربط بين ما و حق عين عرفان گشت و رأس جهل شق جملة خلقان گرو در جهل‌ها كی رها شد ماده نفس از فحل‌ها گر ز دانش توشه‌ای برداشتيد مزرع سبز فلک برداشتيد اين هياهوهای خاموش از زبان اين همه فرياد از نای و لبان آتش جهل است و اين دودش بود آن تجارت‌خانه، اين سودش بود گر نباشد جهل در بازار خلق از چه رو جان‌ها رسيده تا به حلق اکثر از خلق، حلقان در گرو نیست فرصت، دانش درمان برو لیک عالم مست مست دانش است محرم آن، دانش اندر دانش است ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 69 ❓پرسش آیا انسان در مراحل مختلف سير تكاملی خودش، نوع دغدغه و جنس نگرانی‌هایش تغيير خواهد‌ كرد؟ نگاهی وجود دارد كه؛ «اگر انسان از اين حجب ظلمانی در بياید، اين استرس و تشويش رخت برخواهد بست.» آيا اين‌گونه است؟ تشويش و استرس رفع حجب ظلمانی با حجب نورانی تفاوت دارد؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ واضح است. هرگز. بله تفاوت دارد آن هم بسیار عمیق. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🍃 جلد اول نکته 3 ✍️ استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
پیام و مژده کوثر.mp3
19.39M
◽️4/6/7 🔊 🔻 🔸تفسیر سوره کوثر 🔹اعطا از طرف خداوند به انسان چه شرایطی دارد؟ 🔸آیا همه‌ی دعاهای ما به استجابت می‌رسد؟ 🔹مژده سوره کوثر برای ما چیست؟ 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸شام بلای کرب و بلا هر چه بود رفت جام حسین، گودی آن گرچه بود هفت ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 139 🔰در روزگاری که نتوان حرف زد یا نتوان حرف حساب زد یا نتوان حرف‌های مورد نیاز زد، همه در چنبره‌ی داد و ستدهای خیالی در پستوی خانه‌ی نفس گرفتار و از پریشانی سر در گریبان خیالات خود به تباهی عمر مشغولیم به امید روزی که هر حرفی که به درد دین و دنیای دیگران می‌خورد کتمان نکنیم یا نشود کتمان کرد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 140 🔰رفع ‌و رجوع کارها اگر به دست انسان باشد امکان ابتر ماندن آن کم نیست چه این‌که میزان اصابت کارها به اهداف مورد نظر در هر زمینه‌ای مربوط است به خواست تشریعی و تکوینی خدای تعالی که خواست تشریعی او نیز بازگشت آن به خواست تکوینی است پس اگر رفع ‌و رجوع کارها آن‌چه که به دست انسان واقع می‌شود مطابق با اراده‌ی حق تبارک‌وتعالی باشد به سر منزل مقصود خواهد رسید و اگر نباشد هر غیر مطابقی شانِء است "و اِنّ شانئک هو الابتر " شانء خداوند را نیز شامل است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️70 📖 سوره آیه 22 (قسمت اول) ‌‌🍃وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ﴿۲۲﴾ ترجمه: و هنگامى كه يوسف به سنّ كمال رسيد، حكمت و دانش به او عطا كرديم، ما نيكوكاران را اينگونه پاداش می‌دهم. تا نباشد بالغ و عاقل رشيد كی به اوج قله‌ حكمت رسيد امر حق در انتظار رشد تو تا كند پر ظرف جان و مشت تو آنچه را حق رشد لايق نام كرد جان زيبای تو را چون جام كرد گر تو را نقشی نباشد در بلوغ كی تو را مهلت دهد، گردی شلوغ راه را در سير و صير نفس خويش تو گزينی، هی كنی جان را به پيش آنكه بنشيند به اميد خدا گو به اميد تو می‌ماند خدا! عروةالوثقای حق آماده است كيد شيطان فحل و جانت ماده است می‌كند تا عمق جانت وسوسه سوفَ سوفَ شد عسل با وسوسه سنت زيبای حق آن دادن است هستی‌اش در هستی‌ات جا دادن است نيست از دريای حكمش كاستی ليک نبود جانِ طالب راستی حكم حق فرياد من طالب كند تا متاع خويش را غالب كند بخل كی بر ملک هستي شد روا كی طبيب از ما كند غايب دوا؟ از ازل فرياد حق دارد گله كاش می‌كردی تو دل را يک دله هر كه خواهد حكم يا علم لدن رشد بايد كرد و هجرت تا مُدُن انتظار حق بود در خورد او جان چو كاه و كهربا در برد او هم دهد پيغام و هم دارد كشش هم به ذاتش غرق و هم دارد كشش گر نبايد ميل می‌كردی به او رشد كی معنا شود الاّ به او؟ علم باشد تشنه‌ اهل بلوغ تا شود زاييده و گردد بلوغ حكم و دانش منتظر چون آب جو تا رسد جان بر لب و شد آب جو بعد از آن فرمود آتينا خدا حكم و علم و آنچه خواهد ناخدا اين چه ظرفی كو خدايش پر كند؟ گر نباشد ماه كی او خور كند او چو آمد بر لب بام وجود ظرف و مظروفش كنند او را سجود حكم او فرمان زيد و عمرو نيست دانش او كيميا و جفر نيست گر دهد حكمی به جان حاكم شود بر تمام حكم‌ها حاكم شود نفس گردد خالق حكم لدن يثرب از فرمان او گردد مُدن علم او شد خالق معلوم ها! گر چه نبود علتش معلوم، ها! حكم يوسف حاكم ملک عزيز هم به حكم ذلت و حكم عزيز هر كه او خواهد طبيب حاذق است دست حق در آستين و رازق است حكم حق احكام هستی درخور است گرچه حكمش واحد اما درخور است مرد حق هر جا دهد حكم از هدا هر چه او گويد همان خواهد خدا اين سزای آن كه بالغ كرد خويش! خواند حق را پيش از آن كو خواند پيش آن بلوغ و آن شديد و آن عطا حكم و علم و سنت و جان فتا جمله بر اركان عالم چون پری كو فتاد از عرش بر تحت‌الثری اين و آن و قيل و قالش اصل نيست! چون كه هستی را مدار فصل نيست ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 70 ❓پرسش آیا این درست است که وقتی انسان تصمیم به انجام کار خوبی می‌گیرد شیطان با توان بیشتری برای اغوای او به میدان می‌آید؟ در این‌صورت چاره چیست؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ بله. استقامت امیال در جای خودشان، به این تعبیر شده‌اند. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
تربیت.mp3
7.98M
◽️8 🔊 🔻 🔸چه مواردی را باید در تربیت فرزند در نظر بگیریم؟ 🔹نکاتی در تربیت بزرگسالان. 🔸تأثیر رفتار 🔹حفظ فطرت پاک در بچه‌ها 🔸محیط معنوی 🔹مراقبت از خود 🔸ادب 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸در اسارت گر خدا همراه نیست گر اسیر و بل غل و گر راه نیست پس خدا را در کجا باید تو یافت تار و پودش را کجا باید تو بافت ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 141 🔰اگر کسی برای رهایی از کوچک‌ترین عذاب و گرفتاری سرمایه‌ی زیادی خرج کند بلکه اگر حاضر باشد حتی کم‌ترین سرمایه را مصرف کند برای عذاب بدون اندازه و غیر قابل محاسبه که خداوند همه‌ی ابنای بشر را از آن حفظ کند هر آن‌چه که امکان داشته باشد و به یک نحوی ارتباط با او دارد فدای خود خواهد کرد تا از آن عذاب نجات پیدا کند؛ و بعید نیست که " العیاذ بالله " یک انسان گرفتار، علی و زهرا و حسن و حسین و بلکه همه‌ی انبیاء و اولیاء علیهم السلام را فدای خود کند گرچه ذره‌ای به حال او تفاوت ندارد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir