eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
18 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸دست‌های کوچکم دست خداست کی خدا از بین دستانم جداست ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 130 🔰برای فهمیدن سخنان خداوند و انبیا نیازمند یک ادبیات مخصوصی هستیم وگرنه نمونه‌های ذیل را نخواهیم فهمید: الف). ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ. چند کلمه‌ی جدی از پیام‌ها‌ی جمله‌ی فوق: (1): آن‌که طالب هدایت است باید مرتب این کتاب را مطالعه کند لذا بر دولت کریمه واجب است که زمان و مکان مناسبی برای تلاوت و تفسیر قرآن مجید مهیا بنماید. (2): تا مادامی‌که انسان به مرز تقوای الهی در زمان قبل از رجوع به قرآن نرسیده باشد، قرآن از او استقبال نخواهد کرد و جان او را به قرآن راهی نیست. ب). وَلاَ تَقْرَبَا هَـذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الْظَّالِمِينَ. پیام‌ها: (1): اگرچه تقرب به معنای تمایل بلکه خوردن است، اما در جای دیگر فرموده: إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَى آدم گرسنه نمی‌شد تا میل به خوردن پیدا کند یا بخورد. (2): اگر فرض خوردن باشد، چه دلیلی دارد که از آن یک درخت نخورد، تفاوت در میوه بود یا در طبع آدم؟ (3): ظلم ناشی از خوردن به چه کسی متوجّه است به آدم یا غیر آدم؟ غیر آدم کیست که ظلم متوجّه او باشد؟ آیا معقول است به خدا ظلم شود؟! حال که به خودش ظلم می‌شود چه ظلمی است، باطنی است یا ظاهری؟ آن چه میوه‌ای است که هم صاحبی جز خدا ندارد و هم اگر خورده شود روح آدم را خراب می‌کند؟ در حالی‌که هیچ‌کدام از احکام پنج‌گانه بر او جاری نیست؛ بنابراین ظلم به جسم آدم و حوّا متوجّه است و آن‌هم مصداقی جز زحمت ندارد. (4): آدم و حوّا می‌توانند این زحمت را با اختیار تقبّل کنند و به برکات آن بیندیشند. (5): هیچ‌کدام از کلمات آیه‌ي شریفه در معنای حقیقی خودشان استعمال نشده‌اند. (6): معانی کلمات آیه‌ی مبارکه حاکی از حقیقتی است که تنزل پیداکرده. (7): آدم وقتی شجره‌ی طوبای پیامبر و اهل‌بیت را مشاهده می‌کند میل وافری به آن‌ها پیدا می‌کند و این میل توسط خداوند دامن زده می‌شود که فرمود: "فَتَكُونَا مِنَ الْظَّالِمِينَ " و این جمله‌ی تحریص کننده، آدم را به نزدیک شدن به آن درخت تشویق می‌کند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️65 📖 سوره آیه 21 (قسمت نهم) ‌‌ 🍃 وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَى أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَلِكَ مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ ﴿۲۱﴾ ترجمه: آن مرد مصرى كه يوسف را خريد به همسرش گفت: جايگاهش را گرامى دار، اميد است [در امور زندگى] به ما سودى دهد، يا او را به فرزندى انتخاب كنيم. اين‌گونه يوسف را در سرزمين مصر جايگاه ويژه بخشيديم [تا زمينه فرمانروايى و حكومتش فراهم شود] و به او از تعبير خواب‌ها بياموزيم؛ و خدا بر كار خود مسلّط است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. اين همه اسرار حق در قصه‌ای شد چراغت تا نماند غصه‌ای تا نباشد راه را شيب و فراز كی شود پيدا كجی جز از تراز تاج مكنای يوسف داد حق تا زند بر فرق باطل جان حق اين تمكن كی رسد بر ناكسان گرچه بر صف بسته كس با ناكسان مرد اين جا مرديش پيدا شود كو زمين بر عشق او شيدا شود رمز باشد بلكه سر المستتر شد زمين در جان چاهی مستتر گر گذشتی از ده كنعان به دل كی نشنيد كشتی نوحت به گل تا نباشد چاه و قطع ماه و خور كی زمين تمكين، سجودت ماه و خور كی غلام و برده‌ای شاهی كند كی طمع بر مرغ مر ماهی كند اين همه سوهان جان يوسفی تا شود پيدا ز يوسف يوسفی حق چو بيند در ضميرت خاطری يا بُراقت در مَثَل شد قاطری غيرتش جز خويش در آتش كند جُندی او شاه را ماتش کند جان چو یوسف خالی از اغیار کرد حُلیه از تشویق مکّناش کرد هم نمودش زیور علم نیام هم شد از تاویل آگه وز پیام آن یکی شد زیور اصل برون واین یکی هم عامل فصل درون هر که آمد در خورش زین جمع‌ها قدر و فهمش بر نتابد فهم‌ها در تمکن منتهای دانش است هر چه گوید بیش ار آنش زایش است ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 65 ❓پرسش وقتی كاری را با عشق و لذت و ذوق انجام بدهيم چه اتفاقی می‌افتد؟ فرقش با اين كه همان كار را بدون هيچ احساسی و از سر رفع تكليف انجام بدهيم چیست؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ عشق اختیاری نیست و تفاوت، در سرعت تغییر رنگ و بوی نفس است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
اهل‌بیت اعجازند.mp3
4.39M
🎵 گزیده‌ای از فایل منیت 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸هر چه ساز و هر چه رقص و هر چه نی کی رسد بر رقص او بالای نی ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 131 🔰امان از وقتی‌که انسان نداند از کدام روزنه‌ی نفس خویش کمین خواهد خورد و سرخوش از باده‌ی غرور در کمین دشمنی قدّار به دام خواهد افتاد که در این صورت تا بخواهی به داد او برسی اگر هلاک نشده باشد قطعاً زخم‌خورده و غارت‌زده خواهد بود. "أعوذُ بالله مِن شرورِ أنفُسنا " ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸آب از شرم رخ او آب شد گل ز بوی او گلاب ناب شد داغ جانش را بر آب انداختی آب را بر آب چون انداختی ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 132 🔰قرب الهی، قرب به ‌حق بودن است، هر چه در کارها و اخلاق و عقاید، حق بودن حق، ملاک قرار گیرد، تقرب واقعی‌تر خواهد بود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️66 📖 سوره آیه 21 (قسمت دهم) 🍃 وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَى أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَكَذَلِكَ مَكَّنِّا لِيُوسُفَ فِي الأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ ﴿۲۱﴾ ترجمه: آن مرد مصرى كه يوسف را خريد به همسرش گفت: جايگاهش را گرامى دار، اميد است [در امور زندگى] به ما سودى دهد، يا او را به فرزندى انتخاب كنيم. اين‌گونه يوسف را در سرزمين مصر جايگاه ويژه بخشيديم [تا زمينه فرمانروايى و حكومتش فراهم شود] و به او از تعبير خواب‌ها بياموزيم؛ و خدا بر كار خود مسلّط است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. نيست اين جز اصل و فصل انبيا وحی آمد فصل و اصل انبيا آنچه در بالا بود از راستی كی كجی زايد از او يا كاستی آنچه در تأويل آمد راست شد نی هر آنچه جان خواجه خواست شد هر كه را در خواب خود تأويل‌هاست يا جنان يا قرب حق يا ويل‌هاست ليك پنهان است چاه ويل تو در تمام فعل‌ها و ميل تو پس تو را تأويل كردن درخور است بل تمام ظرف تأويلت پر است هست رؤيا جان جان فعل تو گرچه نبود ذره‌ای در فعل تو نقب جانت می زند تأويل‌ها گنج‌های فضّه و زنجيرها آنكه بيند مار و كژدم كژدم است سفره و اطعام داد مردم است همچنين در وصف خود داری نهان از هزاران چاه تا ماه نهان جمله در صف تا تو را رسوا كنند يا كه از جان پرده‌هايت واكنند جمله رسوايند از اوصاف خويش در نگاه مرشد و مولای خويش كی برون از كوزه چون آبی شود كی سياهی درخور آبی شود گفت مولا در ضميرت هيچ نيست جز كلام سهل و جز افعال نيست ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 66 ❓پرسش معصومين عليهم‌السلام در دوره‌های مختلف حيات، هميشه با همين ترتيب و با هويت امام و با همين اسامی در جوامع انسانی ظاهر می‌شدند؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ هیچ ضرورتی ندارد به همین ترتیب باشند، نور واحدند. 🆔 @shiravi_ir