eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
970 دنبال‌کننده
607 عکس
74 ویدیو
77 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬رهبر انقلاب: جناب خدیجه (سلام الله علیها) حقیقتا مظلوم است/ دوران رنج و سختی های پیغمبر صلی الله علیه و اله را تحمل کرد/ ایشان مادر امیرالمؤمنین علیه السلام هم است @shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌🎞 ریشۀ نام قرآنی «عیسی» ✅ قرآن وقتی می‌خواهد از قصۀ پسر مریم حرف بزند، او را «عیسی» می‌نامد: «ذٰلِكَ عِیْسَى ابْنُ مَرْیَمَۚ-قَوْلَ الْحَقِّ الَّذِیْ فِیْهِ یَمْتَرُوْنَ.» اما نکته‌ی عجیب این‌جاست که منابع مسیحی، از جمله انجیل‌ها، او را نه «عیسی» بلکه «یشوعا» صدا زده‌اند. و این‌جا زادگاه یک معمای کهن است. ☑️از قدیم، قرآن‌پژوهان همواره می‌پرسیدند که پس قرآن نام «عیسی» را از کجا آورده؟ آیا قرآن اولین جایی بوده که این نام را برای اشاره به «یشوعا» استفاه کرده است؟ از مدت‌ها پیش، برخی مسیحیان در جدال با مسلمان‌ها به این پرسش‌ها اشاره کرده‌اند و حتی گاهی نتیجه گرفته‌اند که استفاده از کلمه‌ی «عیسی» به جای «یشوعا» یکی از خطاهای قرآنی است. ✅ این پرسش هم‌چنان زنده بود تا این‌که سال ۲۰۱۹ کشف تازه‌ای رخ داد. احمد الجلاد زبان‌شناس و کتیبه‌شناسی بود که همراهِ کاوشگرانی در صحرای سیاه، جایی بین اردن و سوریه، سنگ‌نبشته‌ای صفایی پیدا کرد که به قرن چهارم میلادی برمی‌گشت. مدعی بود که این سنگ‌نبشته می‌تواند حل معمای نام عیسی باشد. او ادعایش را در مقاله‌ای که سال ۲۰۲۱ منتشر کرده پرورانده است. ☑️ الجلاد می‌گوید که نویسندۀ این سنگ‌نبشته یک فردِ مسیحی عرب‌زبان است که نام خدای خود را با حروف «ع ـ س ـ ی» به خط صفایی حک کرده است. او معتقد است که این نام همان «عیسی» است که به مسیح اشاره دارد. بدین‌ترتیب، این سنگ‌نبشته می‌تواند نشان بدهد که در عربستانِ پیش از اسلام نیز نام «عیسی» وجود داشته و بعضی از مسیحیانِ این منطقه، مسیح را به این نام می‌خواندند. 👇👇👇 🆔 http://eitaa.com/shobeiri
🔴 قبرستان حضرت ابوطالب علیه السلام 📌تصویری کم یاب از مزار مطهر حضرت خدیجه ی کبریٰ سلام الله علیها @shobeiri
باسلام وتبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام انشالله امشب افطاری بسیار ساده ای است ، دوستان درس لطفا تشریف بیاورند. التماس دعا سیدشبیری
💠السَّلامُ عَلَيْكَ يا مُعِزَّ الْمُؤْمِنينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا مُذِلَّ الْكافِرينَ، السلام عليك يا أبا محمد الحسن بن علي و رحمة الله و بركاته.💠 🔸خجسته زادروز کریم اهل‌بیت ریحانةالرسول حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام مبارک باد. ❖ از آن حضرت درباره بُخل سؤال شد، فرمودند: «بخل آن است که آنچه را در دست دارى، مایۀ شرف و بزرگی پندارى؛ و آنچه را که انفاق کنى، تلف‌شده بدانى!» 📚تحف‌العقول، ص۲۲۵ @rejal_shobeiri
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙پاسخ به شبهات وهابیت در فضای مجازی ✔️استاد حسن ضیاء توحیدی (مدت زمان: 1:31) 🔹برخی از مباحث استاد در این فایل صوتی عبارتنداز: 1- تکرار شبهات از سوی وهابیت برای مشغول‌سازی اذهان شیعیان 2- شگرد و استدلال وهابیت بر روابط حسنه اهل‌بیت (ع) و خلفاء 3- شبهه استفاده از نام‌های خلفا از سوی حضرت علی (ع) 4- ازدواج ام‌کلثوم با خلیفه دوم 5- شبهه تقیه/ دین شیعه، تقیه و کتمان و نفاق است! 6- تقیه ابوهریره و علمای اهل سنت 7- آیا تقیه سبب سلب اعتماد می‌شود؟ 8- اتهام سب صحابه از سوی شیعیان 9- ارتداد و تفسیق صحابه در منابع اهل سنت 10- اتهام استناد شیعه به روایات ضعیف اهل‌ سنت 11- پاسخ به شبهات ازدواج موقت 12- پاسخ به شبهه خمس در شیعیان 13- مدح و ذم صحابه در آیات قرآن 14- شبهه پیداش شیعه 15- شبهه علم غیب امامان معصوم (ع) 16- اتهام به شیعیان که اهل‌سنت را کافر می‌دانند! 17- پاسخ به شبهه بدعت و عزاداری 18- پاسخ به شبهات سیاسی؛ چرا رئیس جمهور شیعه باشد! 19- پاسخ به شبهه استغاثه به غیر خدا @shobeiri
✍ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حفظه الله درباره شب‌های قدر @rejalkh
✅ عوامل_ماندگاری_توبه علمای اخلاق به دنبال بحث توبه بحث ماندگاری توبه را هم مطرح نموده اند. کسانی که به توبه دست یافته اند نگران هستند که مبادا باز به گناه برگردند. برای ماندگاری توبه چند راهکار را خدمت شما عرض می کنیم: 1⃣ دوری از عوامل و مقدمات گناه: مهمترین راه دوری انسان از گناه دوری اور از مقدماتی است که او را به گناه تشویق می کند.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: هر کس توبه کند اما دوستان بد خود را تغییر ندهد توبه نکرده است ( بحار،ج۶ ،ص ۲۱). اگر کسی می خواهد توبه اش واقعی باشد باید دوستان و جلساتش را عوض بکند. در واقع مقدمات گناه را ترک کند. 2⃣ رفتن به جلسات موعظه: انسان نیاز به موعظه دارد و باید معلم اخلاقی داشته باشد؛ در شنیدن اثری است که در دانستن نیست. سیره بزرگان و علما نیز همیشه بر این بوده است که بیش از آنکه موعظه کنند به تأسی از رسول گرامی ( صلی الله علیه و آله و سلم ) که به جبرئیل فرمود «عظنی یا جبرئیل» خود را در معرض موعظه اهل معنا قرار می‌دادند (من لا یحضره الفقیه، ج1، ص471) 3⃣ مشارطه و مراقبه: براى استمرار توبه، برنامه زمان‏بندى شده براى مبارزه با گناه لازم است. این برنامه باید در ابتدا سبک و قابل اجرا و به تدریج جدى‏ تر و سنگین‏تر باشد. براى پایبندى به استمرار توبه، باز خواست از نفس و تعیین جریمه و اداى آن مثل دادن صدقه یا گرفتن روزه مؤثر است. خداوند توفیق توبه حقیقی به ما عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
💢 من آیت‌الله نیستم 📜 حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ، تولیت آستان مقدس رضوی علیه السلام در نامه‌ای به مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نوشت🔻 🔹 جناب آقای نصرپور. مدیر کل محترم صدا و سیمای استان خراسان رضوی. سلام علیکم ورحمت الله. چندروزقبل دربرنامه چهلمین روز وفات مرحوم آیت الله سید جعفر کریمی. ویژه برنامه ای پخش شد که مصاحبه ای با اینجانب درآن بود و در زیرنویس برنامه عنوان آیت‌الله برای اینجانب بکار رفته بود که جداً تعجب کردم. لذا از جنابعالی مؤکداً می‌خواهم از این واژه بزرگ که بنده لایق آن نیستم استفاده نشود. این تعارف نیست حقیقت است و حتماً رعایت شود. سپاسگزارم
🔸آداب دعا در روایتی نقل شده که حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: عَلَیْکُمْ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ بِکَثْرَةِ الِاسْتِغْفَارِ وَ الدُّعَاءِ فَأَمَّا الدُّعَاءُ فَیَدْفَعُ الْبَلَاءَ عَنْکُمْ وَ أَمَّا الِاسْتِغْفَارُ فَتُمْحَى بِهِ ذُنُوبُکُم‏. بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعای زیاد؛ که دعا بلا را از شما دور می کند و استغفار گناهانتان را از بین می برد. (وسائل الشیعة ؛ ج‏10 ؛ ص304) ✅ دعا کردن آدابی دارد مثل اینکه انسان در دعا فقط خداوند متعال را اثر گذار بداند و غیر خدا را وسیله بداند، در دعا اصرار و پافشاری داشته باشد یا اینکه دعا کردن با حالت گریه و ابتهال باشد و همچنین از آنچه که مانع استجابت دعاست دوری کند مثل گناهان و رعایت نکردن حق الناس. اما چند نکته در مورد احکام حق الناس: 1⃣ اگر ‏حق مالی مردم به گردن انسان باشد باید حق مالی و بدهی مالی را پرداخت کرد و تنها با توبه از گناه حق مالی مردم از بین نمی‌رود‌. 2⃣ اگر انسان بخواهد بدهی خود را پرداخت کند چنانچه به طلبکار دسترسی دارد باید به خود وی ‏بدهد و اگر فرد فوت کرده می‌بایست به ورثه‌اش بپردازد و اگر پرداخت مستقیم بدهی به ‏طلبکار ‏سبب‏ آبروریزی یا مانع شرعی دیگری در میان است می‌تواند به صورت غیر مستقیم مثلا به کمک واسطه بدون ذکر جزئیات بدهی خود را پرداخت کند و انجام کارهای خیر از طرف طلبکار بجای پرداخت بدهی کافی نیست. 3⃣اگر طلبکار معلوم نیست باید برای پیدا کردن او جستجو نماید و چنانچه مأیوس از پیدا کردن طلبکار باشد باید با اجازه مرجع تقلید مقدار بدهی را به فقیر متدین بدهد. 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
🔸نقش دعا و امور معنوی در برابر بلاها برخی گویند: امور معنوی مثل دعا و صدقه و توسل و امام، و... چرا میگذارند بلا و بیماری برای آنها و مومنین پیش آید؟ ✅در جواب باید گفت: 1⃣ زمانی توسل کردن به اهل بیت علیهم السلام و دعا و تضرع برای رفع مشکل تاثیر گذار است که انسان سعی و تلاش خود را برای رفع مشکل بکند(مثلا امور بهداشتی را رعایت کند) و از خداوند و اهل بیت علیهم السلام بخواهد سعی و تلاشش موثر واقع شود و در آنجا که رفع مشکل از قدرت او خارج است ، آنان یاریش کنند .علی علیه السلام فرمود ؛«دعا کننده بدون عمل و تلاش مانند تیر انداز بدون « زه» است»(نهج البلاغه حکمت337) از آنجایی که زه عامل حرکت و وسیله پیش راندن تیر به سوی هدف است روشن می شود که تلاش و کوشش نیز جزو شرایط اساسی برای استجابت دعا است . یعنی همانطوری که دارو بدون شرایط اثر نمیکند(چقدر مریضها که دارو اثر نمیکند و خوب نمیشوند) دعا نیز بدون شرایط اثر نمیکند؛ مثلا بشرطی آتش چوب را میسوزاند که (چوب کنار آتش باشد-اکسیژن باشد-مانعی نباشد-)،پس دعا نیز بشرطی موثر است که به وظیفه عقلی و دینی خود( مثل رعایت امورعقلانی حفاظتی مثل رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی؛ رعایت امور بهداشتی در بیماری) عمل کرده باشد. در موضوع بیماری(کرونا) هم ما موظفیم ، نهایت تلاش خود را جهت مقابله با آن انجام دهیم و حتی اگر نیاز باشد ، زیارت اماکن مقدسه را محدود کنیم تا بیماری شیوع پیدا نکند و آنجا که قدرت کنترل نداریم ، به درگاه خداوند و با توسل به اهل بیت و فاطمه معصومه علیهم السلام ، دعا و تضرع کنیم تا یاری خداوند نصیب ما شود . 2⃣ اراده خداوند در دنیا بر این تعلق گرفته است که در این عالم همه چیز به طور طبیعی خود پیش برود و وقتی علت های مادی یک پدیده حاصل شد معلول آن نیز محقق شود تا اسباب رشد و امتحان و ابتلاء در دنیا مختل نشود .امام صادق علیه السلام فرمود :« خدا خواسته است که همه کارها از طریق اسباب آن جاری باشد»(الکافی، ج1،ص357) 3⃣ این که مثلا ازدحام جمعیت در حرم ، موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا شود ، منافاتی با تقدس و توسل به ایشان ندارد چرا که این نوع شیوع بیماری مثلا ، طبق قوانین حاکم بر جهان است که یکی از این قوانین تاثیر گذاری علت ها و محقق شدن معلول هاست، و گفتیم اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که در دنیا امور از طریق اسباب طبیعی خود جریان یابد . وقتی اراده خداوندی چنین بوده است ، امامان نمی توانند اراده ای بر خلاف اراده خداوندی داشته باشند چنان که امام کاظم علیه السلام فرمود:«خداوند قلوب امامان را محل اراده خودش قرار داده است ، زمانی که خداوند چیزی را بخواهد و اراده کند ، امامان هم آن را انجام می دهند و آنها بدون اذن الهی کاری نمی کنند »(بحار؛ ج5 ؛ص114) 4⃣ مسئولین حرم قصد محدودیت ندارند بلکه اراده خود خدا واهل بیت همین است که از طریق اسباب و علل کارها را انجام دهند واز طرفی حفظ جان مومنین واجب است که اگر بخاطر رعایت نکردن به خطر بیفتد گناه بزرگی است . 5⃣باید افرادی که بیماری واگیر دارند به محلهای عمومی نروند و بقیه نیز باید نزدیکشان نشوند، چنانکه امام صادق علیه السلام فرمود:« از مجذوم فرار کن چنان که از شیر فرا می کنی »(الفقیه ج 3 ص 557) وپیامبر فرمود:« آنکه دارای آفت ( و بیماری مسری ) است بر فرد سالم وارد نشود »(وسائل الشیعه ج 11 ص 507) بنابراین باید تمام مراقبت های لازم اجرایی شود و آنگاه که خارج از توان انسان است ، امور به خداوند واگذار شود .
✅ آثار دنیوی دعا امام علی ( علیه السلام ) درباره فواید دنیوی دنیا می فرماید: ادْفَعُوا أَمْوَاجَ الْبَلَاءِ عَنْکُمْ بِالدُّعَاءِ قَبْلَ وُرُودِ الْبَلَاءِ:امواج بلا را قبل از ورود آن با دعا دفع کنید (نهج البلاغه؛ حکمت 146) 🔸برخی از آثار دنیوی آن به شرح زیر است: 1⃣ دفع بلاها: یکی از خصوصیات عالم دنیا، وجود بلاها و مصیبت‌های مختلفی است که گریبان‌گیر موجودات آن می‌شود. یکی از راه‌های دفع این بلاها، دعا کردن است. لذا امام صادق ( علیه السلام ) می‌فرماید: «هر کس که از بلایی ترسید، و سپس دعا کرد، خدا آن بلا را از او دور می‌کند( فلاح السائل ، ص 29) 2⃣زیاد شدن روزی: یکی دیگر از آثار دعا، زیاد شدن روزی است. پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) در این باره می‌فرماید: «دعا، روزی را فراوان می‌کند ( فلاح السائل ، ص 28) 3⃣ نجات از دشمن: در روایات مختلف آمده است؛ دعا مانند سلاحی بُرّنده و شمشیری کُشنده، انسان را از شرّ دشمن نگه داشته و او را از آسیب او نجات می‌دهد؛ مثلا پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: «آیا شما را راهنمایى ننمایم به جنگ افزارى که شما را از دشمنانتان نجات داده و روزی‌هایتان را افزون گرداند؟» گفتند: بله. فرمود: «شب و روز پروردگارتان را بخوانید؛ زیرا به‌راستى که دعا، سلاح مؤمنان است ( فلاح السائل ، ص 28) 4⃣شفای دردها و بیماری‌ها: امام صادق ( علیه السلام ) فرمود: «بر شما باد به دعا؛ زیرا آن درمان هر دردى است»( ترجمه کافی، ، ج ‏2، ص 470)
🔸🔸🔸نماز توصیه شده که والدین برای طلب هدایت فرزندان میتوانند بخوانند: چهار رکعت (دو نماز دو رکعتی) به این صورت که: در رکعت اول پس از سورۀ حمد، ۱۰مرتبه این آیه را بخواند: رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ وَ أَرِنا مَناسِكَنا وَ تُبْ عَلَيْنا إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ.[ بقره: ۱۲۸] در رکعت دوم پس از سورۀ حمد، ۱۰مرتبه این آیه را بخواند: رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَ لِوالِدَيَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ‏.[ ابراهیم: ۴۰_ ۴۱] در رکعت سوم پس از سورۀ حمد، ۱۰مرتبه این آیه را بخواند: رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِمامًا.[ فرقان: ۷۴] در رکعت چهارم پس از سورۀ حمد، ۱۰مرتبه این آیه را بخواند: رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى‏ والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحًا تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَ إِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ.[ احقاف: ۱۵] بعد از سلام نماز ۱۰مرتبه بگوید: رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِمامًا.[ فرقان: ۷۴] @shobeiri
✅امیرالمومنین(ع) می فرمایند: حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوالِدِ اَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ، وَیُحَسِّنَ أَدَبَهُ، وَیُعَلِّمَهُ الْقُرآنَ; حق فرزند بر پدرش این است که نام نیک برایش انتخاب کند، و خوب تربیتش نماید، و قرآن را تعلیمش دهد».(نهج البلاغه، کلمات قصار، ش 399) 🔸در اسلام ؛کودکان و فرزندان حقوقی بر والدین دارند که به برخی اشاره میشود: 1⃣ انتخاب اسم خوب: علّت سفارش نام نیک براى فرزندان این است که تکرار نام، اثر تلقینى در فرزند دارد. مثلا وقتى نام پسر عبدالله باشد و این نام تکرار شود، فرزند به این فکر مى کند که بنده خدا باشد، و در مقابل خداوند وظیفه اى دارد. و هنگامى که نام دخترى را فاطمه بگذارند و او را با آن نام صدا کنند، تلاش مى کند که از حضرت فاطمه (س)پیروى نماید. 2⃣ ادب نیکو: ادب به این است که کودک کار صحیح را در اعمال و رفتار والدین خود مشاهده کند. مثل این که در برابر فرزندان بددهانى ننمایند، دروغ نگویند، و خلاصه این که به بچّه ها درس عملى بدهند. زیرا اگر خودشان آلوده این اعمال زشت باشند و بچّه ها را سفارش به کارهاى خیر کنند، هیچ اثرى نخواهد داشت. پس بهترین راه تأدیب، ادب عملى است.البته نصیحت و تذکر زبانی هم لازم و واجب است. 3⃣تعلیم قرآن وتحصیل علم:والدین فرزندانشان را از کودکى با قرآن آشنا کنند که هر چه با قرآن آشناتر شوند از انحرافات و مفاسد اخلاقى بیشتر فاصله خواهند گرفت 4⃣ حقّ ازدواج; پدر و مادر وظیفه دارند هنگامى که فرزندشان (چه پسر و چه دختر) به سنّ ازدواج رسید وسایل ازدواجش را آماده کنند. پیامبر(ص) مى فرمایند:«اگر جوان بر اثر سخت گیرى بى دلیل پدر و مادر موفّق بر ازدواج نشود و به گناه بیفتد پدر و مادر نیز، در گناه این فرزند شریکند!»( تفسیر نمونه، ج 14، ص 464) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
✅فرزندآوری 🔸در قرآن ، فرزند یک «نعمت الهی» است که انبیای الهی آن را عاجزانه از خداوند درخواست کرده‌اند، و فرموده اند: رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً : «خداوندا! از طرف خود، فرزند پاکیزه‌ای به من عطا بفرما(آیه 38 آل عمران) 1⃣در روایات نیز توصیه به فرزندآوری شده است؛ مثلاً پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «فرزند زیاد داشته باشید که من فردا [ى قیامت] به زیادى شما بر امتهای دیگر، مباهات مى‏کنم»( من‏لایحضره‏الفقیه، ج3، ص 481) 2⃣در نگاه توحیدی، همه چیز دست خداست، همان خدایی که یک نفر را روزی می‌دهد، روزی چند نفر را هم می‌رساند. بنابراین، کسی که بخاطر ترس از فقر، ازدواج نمی‌کند یا بیش از این بچه نمی‌آورد، در حقیقت، در رزاقیت و قدرت خدا شک دارد. در جاهیلت، برخی به بهانه ترس فقر، فرزندان خود را می‌کشتند که امروزه به شکل سقط جنین درآمده است. قرآن با این کار مخالفت نموده و فرموده: «فرزندان خود را بخاطر ترس از افتادن به فقر، نکشید، این ما هستیم که هم آنها و هم شما را روزی می‌دهیم؛ کشتن آنها، گناه بزرگی است».(آیه 31 اسراء) 3⃣شخصی به امام کاظم (علیه السلام) نوشت که: پنج سال است بخاطر ترس از فقر، بچه‌دار نشده‌ام؛ حضرت فرمودند: «بچه بخواه، چرا که خداوند به آنها روزی می‌دهد»( کافی،ج6،ص3) 4⃣باید سبک زندگی را تغییر داد؛ و از اسراف و راحت طلبی اجتناب کنیم و بجای آن، فرهنگ قناعت و تلاش را جایگزین کنیم. البته اینها به این معنا نیست که در خانه بنشینیم تا از آسمان، روزی برسد؛ خیر، باید تلاش کرد. بلکه خود حرکت و فعالیت ما نیز یک روزی و نعمتی از جانب خداست.
بسم الله الرحمن الرحیم 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 با توجه به پارامتر ها رويت هلال و همانطور که در نقشه فوق ملاحظه می‌فرمایید، احتمال رؤیت هلال ماه شوال در غروب شنبه با چشم مسلح در ایران و مناطق اطراف (از جمله عراق و افغانستان) بسیار زیاد است و احتمال رؤيت آن با چشم غیرمسلح (عادی) در این مناطق بسیار کم است. البته همانطور که در این نقشه ملاحظه می‌فرمایید هر چه به سمت مناطق جنوبی و غربی برویم احتمال رؤیت با چشم غیرمسلح بیشتر می‌شود. و همچنين رويت در شهر مشهد مقدس با چشم غير مسلح امري بعيد است . پس بنابراين براي مقلدين آيت الله سيستاني ماه مبارك رمضان به احتمال زياد 30 روزه خواهد بود و براي مقلدين آيت الله خامنه اي يك شنبه اول ماه شوال ميباشد. در هر صورت گزارش رويت هلال بعد از اذان مغرب روز شنبه در اختيار مخاطبين قرار ميگيرد. التماس دعا
سید محمد جواد سید شبیری
بسم الله الرحمن الرحیم 🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 با توجه به پارامتر ها رويت هلال و همانطور که در نقشه فوق ملاحظه می
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹تا کنون گزارشی مبنی بر رویت هلال با چشم غیر مسلح در ایران انجام نشده و فقط هلال در تهران و قم و اصفهان با تلسکوپ و دوربین رویت گردیده است اما در استان رضوی حتی با ابزار نیز هلال رویت نگردید.💢 💠مناطقی که هلال با چشم مسلح رویت گردید : استان تهران: امامزاده هاشم (ع) در ارتفاعات تهران، چیتگر استان فارس: رصد خانه حرم سید علاالدین حسین(ع) در شیراز استان اصفهان: تپه شهدای گمنام درچه، نجف آباد، شهرضا استان بوشهر: بوشهر استان البرز: طالقان استان یزد:یزد، بافق استان کرمان: کرمان، سیرجان 📌بنابرین برای مقلدین آیت الله فردا آخر ماه رمضان میباشد و هیچ شکی وجود ندارد و جای احتیاط و یا مسافرت نیست. 🔴تاکید می شود [طبق آخرین اعلامیه های موثق] رؤیت هلال ماه شوال در غروب شنبه 3 خرداد 99 نزد مراجع گرامی آقایان: ، ، زنجانی، شیرازی، خراسانی، گلپایگانی، جعفر ، سیدصادق ، ثابت نشده و فردا ۳۰رمضان خواهد بود. لازم به ذکر است دلیل تفاوت نظر مراجع با نظر اعلام شده در تلویزیون، شرط بودن رؤیت هلال با چشم غیرمسلح نزد آنان است. لذا فردا فقط به فتوای رهبر معظم انقلاب آیت الله و آیات عظام کاظم ، همدانی و بشیر روز اول شوال و عید سعید فطر می باشد. ✅ شایان ذکر است: هر مکلفی باید به حرف مرجع تقلید خود عمل کند، حتی در یک خانواده اگر خانم مقلد یک مرجع و مرد مقلد مرجع دیگر است یا بچه ها مقلد مرجعی اند که مبنای دیگری دارند، هر کدام باید به نظر مرجع تقلید خود عمل نمایند. و توصیه بزرگان بر این است که مساله به این سادگی و کوچکی را بیهوده بزرگ نکنید و سوژه دست دشمنان اسلام و مخالفان تشیع ندهید. ✅ اطلاعیه جدید 🔸 لحظاتی پیش بنابر شهادت بعضی از موثقین، حلول ماه شوال المکرم برای حضرت آیت الله و آیت الله شیرازی ثابت گردید. بنابراین یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹، اول شوال المکرم ۱۴۴۱، می‌باشد. @shobeiri
سید محمد جواد سید شبیری
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹تا کنون گزارشی مبنی بر رویت هلال با چشم غیر مسلح در ایران انجام نشده و فق
✅ اطلاعیه 🔸 لحظاتی پیش بنابر شهادت بعضی از موثقین، حلول ماه شوال المکرم برای حضرت آیت الله ثابت گردید. بنابراین یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹، اول شوال المکرم ۱۴۴۱، می‌باشد.
📌رؤیت هلال ماه شوال در دکل مخابراتی امامزاده هاشم ( واقع در مرز استان تهران و مازندران) @shobeiri
سید محمد جواد سید شبیری
🌙چرا شاهد بروز اختلاف در اعلام روز عید فطر هستیم؟ @shobeiri
📣 نظر رهبر انقلاب درباره اختلاف نظرات فقهی درباره رویت هلال 🔺در قضیه‌‌ی این عید فطر هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همه‌‌ی فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمیشود. بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد، یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل میکند... 🔺بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای حکم ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. دشمن البته ممکن است یک کلمه حرف بزند و این را بزرگ کنند و جنجال کنند و هیاهو کنند؛ ما تابع نغمه‌‌ی دشمن که نیستیم. 📆 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان 88/7/2 @SHOBEIRI
💠 قرآنی که برای خواندن در قنوت نماز مناسب است: ✅ سوره مبارکه انبیاء بخشی از آیه ۸۹: رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ بار الها، مرا یک تن و تنها وامگذار (و به من فرزندی که وارث من باشد عطا فرما) که تو بهترین وارث اهل عالم هستی. ✅ سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۳: رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ پروردگارا ما به کتابی که فرستادی ایمان آورده و از رسول تو پیروی کردیم، نام ما را در صحیفه اهل یقین ثبت فرما. ✅ سوره مبارکه آل عمران بخشی از آیه ۱۴۷: رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ پروردگارا، از گناه و ستمی که ما درباره خود کرده‌ایم درگذر و ما را ثابت قدم بدار و بر (محو) گروه کافران مظفّر و منصور گردان. ✅سوره مبارکه حشر بخشی از آیه ۱۰: رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ پروردگارا، بر ما و برادران دینی‌مان که در ایمان پیش از ما شتافتند ببخش و در دل ما هیچ کینه و حسد مؤمنان قرار مده، پروردگارا، تویی که بسیار رؤوف و مهربانی. ✅سوره مبارکه مؤمنون آیه ۱۱۸: رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ و بگو: بارالها، بیامرز و ببخشای و تو بهترین بخشندگان عالم وجودی. ✅ سوره مبارکه اسراء آیه ۸۰: رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا و بگو که بارالها مرا (همیشه به هر جا روم به مکّه یا مدینه یا عالم قبر و محشر) به قدم صدق داخل و به قدم صدق خارج گردان و به من از جانب خود حجت روشنی که دائم یار و مددکار باشد عطا فرما. 💠 @shobeiri
💢 آیت الله وحید خراسانی عصاره مبانی آیت الله خویی در اصول هستند/ ایشان مبانی حوزه نجف را به قم انتقال دادند https://b2n.ir/986010 ✔️ استاد محمد عندلیب همدانی، از شاگردان آیت‌الله وحید خراسانی و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم🔻 🔹 آنچه به نظر من به جنبه علمی ایشان عظمت داده، اول بحث جامعیت، دوم بحث عمق و سوم بحث نقاد بودن ایشان است. 🔹 کسی که بیشترین سعی و کوشش را داشت در اینکه مبانی مرحوم اصفهانی، مرحوم نائینی، مرحوم آقا ضیاء الدین عراقی، مرحوم آقای خویی را در قم انتشار دهد و نقادی کند، آیت الله وحید بودند و این امر باعث شد که یک نشاط علمی بین فضلا و حوزه ایجاد شود. 🔹 ایشان در مسایل اصول که وارد می‌شوند، نظر بزرگان اصول مثل شیخ انصاری و آخوند خراسانی، مرحوم اصفهانی و نائینی و عراقی را نقل می‌کنند و بیشتر هم بر طبق مبانی استادشان مرحوم آیت الله خویی پیش می‌روند، اگرچه در بسیاری از موارد ایشان با استاد خود اختلاف نظر دارند، ولی تقریباً سبک و سیاق بر همان سبک و سیاق مرحوم آقای خویی است. 🔹 در مورد فهم روایات هم ایشان خیلی دقیق هستند البته چندان بررسی سندی نمی‌کنند مگر جایی که نیاز باشد، ولی در فهم مطالب روایات و دقت در کلمات معصومین انصافاً استادانه وارد می‌شدند. 🔹 زمانی اقبال وسیعی از مرجعیت آیت الله وحید شده بود اما ایشان تا آنجا که وظیفه را تشخیص نداد، کنار می‌کشید حتی یک بار هم ایشان را به عنوان مرجع معرفی کردند، اما ایشان اعلام کردند که من نیستم و به سراغ اساتید دیگر بروید در صورتی که وقتی از افاضل حوزه می‌پرسیدند اعلم کیست؟ آیت الله وحید را معرفی می کردند، اما ایشان به دلیل اخلاصی که داشت، کنار می‌کشید. 🆔 @shobeiri
❇️ درمان چشم درد ⚜️ روایت است از امام باقر عليه السلام که هر گاه پیامبر صلى الله عليه وآله و یا یکی از اهل او یا اصحابش به چشم درد مبتلا می شدند، پس دعا می کردند: ⬅️ اللَّهُمَّ مَتِّعْنِي بِسَمْعِي وَ بَصَرِي وَ اجْعَلْهُمَا الْوَارِثَيْنِ مِنِّي وَ انْصُرْنِي عَلَى مَنْ ظَلَمَنِي وَ أَرِنِي فِيهِ ثَارِي. ⬅️ پروردگارا بهره مند کن مرا با گوشم و چشمم و آن دو را وارث من قرار بده و یاری بده مرا بر کسانی که به من ظلم کردند و پیروزیم را بر آنان نشان بده. 📚منبع: طب الائمه : 83 / طب الرسول المصطفی : ج 3 ص 322. @shobeiri
🌸🌸🌸🌸 عیون أخبار الرضا علیه السلام تَمِیمٌ الْقُرَشِیُّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مِیثَمٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ : سَمِعْتُ أُمِّی تَقُولُ سَمِعْتُ نَجْمَةَ أُمَّ الرِّضَا ع تَقُولُ لَمَّا حَمَلْتُ بِابْنِی عَلِیٍّ لَمْ أَشْعَرْ بِثِقْلِ الْحَمْلِ وَ کُنْتُ أَسْمَعُ فِی مَنَامِی تَسْبِیحاً وَ تَهْلِیلًا وَ تَمْجِیداً مِنْ بَطْنِی فَیُفْزِعُنِی ذَلِکَ وَ یَهُولُنِی فَإِذَا انْتَبَهْتُ لَمْ أَسْمَعْ شَیْئاً فَلَمَّا وَضَعْتُهُ وَقَعَ عَلَی الْأَرْضِ وَاضِعاً یَدَهُ عَلَی الْأَرْضِ رَافِعاً رَأْسَهُ إِلَی السَّمَاءِ یُحَرِّکُ شَفَتَیْهِ کَأَنَّهُ یَتَکَلَّم ُ فَدَخَلَ إِلَیَّ أَبُوهُ مُوسَی بْنُ جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِی هَنِیئاً لَکِ یَا نَجْمَةُ 🌷 کَرَامَةُ رَبِّکَ 🌷 فَنَاوَلْتُهُ إِیَّاهُ فِی خِرْقَةٍ بَیْضَاءَ فَأَذَّنَ فِی أُذُنِهِ الْیُمْنَی وَ أَقَامَ فِی الْیُسْرَی وَ دَعَا بِمَاءِ الْفُرَاتِ فَحَنَّکَهُ بِهِ ثُمَّ رَدَّهُ إِلَیَّ وَ قَالَ خُذِیهِ فَإِنَّهُ بَقِیَّةُ اللَّهِ تَعَالَی فِی أَرْضِهِ . ☘☘☘☘ علي بن ميثم از پدرش نقل كرد كه گفت از مادرم شنيدم ميگفت كه از نجمه مادر حضرت رضا شنيدم ميگفت وقتى حامله بحضرت رضا شده بودم سنگينى حمل را احساس نميكردم و در خواب صداى تسبيح و تهليل و تمجيد از شكم خود ميشنيدم كه باعث هول و هراس من ميشد همين كه بيدار ميشدم چيزى نميشنيدم همين كه متولد شد روى زمين افتاد دست بر زمين گذاشت و سر بآسمان بلند كرده لبهايش را حركت ميداد مثل اينكه چيزى ميگويد. پدرش موسى بن جعفر وارد شد گفت گوارا باد ترا نجمه اين لطفى كه خدا بتو فرمود، او را در پارچه‌اى سفيد پيچيده بآن جناب دادم در گوش راستش اذان گفت و در گوش چپش اقامه،آب فرات خواست و كامش را با آب فرات برداشت بعد بمن برگردانيد فرمود بگير اين بقية اللّٰه است در روى زمين. 📚 بحار الانوار ج ۴۹ ص ۹ @shobeiri