✅ #درآمد_حرام
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: دخلت [دَخَلَ] عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ خُرَاسَانَ فَقَالَ ابْتِدَاءً مِنْ غَيْرِ مَسْأَلَةٍ مَنْ جَمَعَ مَالًا مِنْ مَهَاوِشَ أَذْهَبَهُ اللَّهُ فِي نَهَابِرَ فَقَالُوا جُعِلْنَا فِدَاكَ لَا نَفْهَمُ هَذَا الْكَلَامَ فَقَالَ هر #مال كه از باد آيد بدم شود.
بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج1، ص: 337
💠
رَوَى أَحْمَدُ بْنُ قَابُوسَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ دَخَلَ عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ خُرَاسَانَ فَقَالَ ابْتِدَاءً قَبْلَ أَنْ يُسْأَلَ مَنْ جَمَعَ مَالًا يَحْرُسُهُ عَذَّبَهُ اللَّهُ عَلَى مِقْدَارِهِ فَقَالُوا لَهُ بِالْفَارِسِيَّةِ لَا نَفْهَمُ بِالْعَرَبِيَّةِ فَقَالَ لَهُمْ هر كه درم اندوزد جزايش دوزخ باشد وَ قَالَ إِنَّ لِلَّهِ مَدِينَتَيْنِ إِحْدَاهُمَا بِالْمَشْرِقِ وَ الْأُخْرَى بِالْمَغْرِبِ عَلَى كُلِّ مَدِينَةٍ سُورٌ مِنْ حَدِيدٍ فِيهَا أَلْفُ أَلْفِ بَابٍ مِنْ ذَهَبٍ كُلُّ بَابٍ بِمِصْرَاعَيْنِ وَ فِي كُلِّ مَدِينَةٍ سَبْعُونَ أَلْفَ لِسَانٍ مُخْتَلِفَاتِ اللُّغَاتِ وَ أَنَا أَعْرِفُ جَمِيعَ تِلْكَ اللُّغَاتِ وَ مَا فِيهِمَا وَ مَا بَيْنَهُمَا حُجَّةٌ غَيْرِي وَ غَيْرُ آبَائِي وَ غَيْرُ أَبْنَائِي بَعْدِي.
الخرائج و الجرائح، ج2، ص: 753
#حدیث_فارسی
#حرام
#برکت
#امام #صادق
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
💠نماز استغاثه امام زمان (عج)
این نماز را سید علیخان در کتاب «الکلم الطیب» آورده است. البته علمای دیگری همچون شیخ کفعمی، سید بن طاووس، علامه مجلسی، شیخ محمود عراقی، علامه نهاوندی، شیخ عباس قمی و محدث نوری هم خواندن این نماز را توصیه کردهاند.
استغاثه به امام زمان یعنی چه؟
استغاثه به معنی کمک خواستن در زمان بلا و گرفتاری است.
نماز استغاثه امام زمان (عج) را چگونه بخوانیم؟
برای استغاثه از امام زمان (عج) در هر جایی که هستید باید ۲ رکعت نماز بخوانید. توصیه شده که در رکعت اول بعد از حمد سوره فتح و در رکعت دوم بعد از حمد سوره نصر خوانده شود.
بعد از نماز رو به قبله و در زیر آسمان بایستید و بگویید:
سَلامُ اللَّهِ الْکَامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعَامُّ وَ صَلَوَاتُهُ الدَّائِمَةُ
وَ بَرَکَاتُهُ الْقَائِمَةُ التَّامَّةُ عَلَى حُجَّةِ اللَّهِ وَ وَلِیهِ فِی أَرْضِهِ وَ بِلادِهِ
وَ خَلِیفَتِهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ عِبَادِهِ
وَ سُلالَةِ النُّبُوَّةِ وَ بَقِیةِ الْعِتْرَةِ وَ الصَّفْوَةِ
صَاحِبِ الزَّمَانِ وَ مُظْهِرِ الْإِیمَانِ وَ مُلَقِّنِ [مُعْلِنِ]أَحْکَامِ الْقُرْآنِ
وَ مُطَهِّرِ الْأَرْضِ وَ نَاشِرِ الْعَدْلِ فِی الطُّولِ وَ الْعَرْضِ وَ الْحُجَّةِ الْقَائِمِ
الْمَهْدِی الْإِمَامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِی [الْمُرْتَضَی]وَ ابْنِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِینَ
الْوَصِی ابْنِ الْأَوْصِیاءِ الْمَرْضِیینَ الْهَادِی الْمَعْصُومِ ابْنِ الْأَئِمَّةِ الْهُدَاةِ الْمَعْصُومِینَ
السَّلامُ عَلَیکَ یا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِینَ الْمُسْتَضْعَفِینَ
السَّلامُ عَلَیکَ یا مُذِلَّ الْکَافِرِینَ الْمُتَکَبِّرِینَ الظَّالِمِینَ
السَّلامُ عَلَیکَ یا مَوْلای یا صَاحِبَ الزَّمَانِ
السَّلامُ عَلَیکَ یا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَیکَ یا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ
السَّلامُ عَلَیکَ یا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ
السَّلامُ عَلَیکَ یا ابْنَ الْأَئِمَّةِ الْحُجَجِ الْمَعْصُومِینَ وَ الْإِمَامِ عَلَى الْخَلْقِ أَجْمَعِینَ
السَّلامُ عَلَیکَ یا مَوْلای سَلامَ مُخْلِصٍ لَکَ فِی الْوِلایةِ
أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْمَهْدِی قَوْلاً وَ فِعْلاً
وَ أَنْتَ الَّذِی تَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً
فَعَجَّلَ اللَّهُ فَرَجَکَ وَ سَهَّلَ مَخْرَجَکَ
وَ قَرَّبَ زَمَانَکَ وَ کَثَّرَ أَنْصَارَکَ وَ أَعْوَانَکَ
وَ أَنْجَزَ لَکَ مَا وَعَدَکَ فَهُوَ أَصْدَقُ الْقَائِلِینَ
«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ
وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»
یا مَوْلای یا صَاحِبَ الزَّمَانِ یا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
حَاجَتِی کَذَا وَ کَذَا...
و به جاى «کذا و کذا» حاجات خود را بیان کنید و بعد بگویید:
فَاشْفَعْ لِی فِی نَجَاحِهَا فَقَدْ تَوَجَّهْتُ إِلَیکَ بِحَاجَتِی
لِعِلْمِی أَنَّ لَکَ عِنْدَ اللَّهِ شَفَاعَةً مَقْبُولَةً وَ مَقَاماً مَحْمُوداً.
فَبِحَقِّ مَنِ اخْتَصَّکُمْ بِأَمْرِهِ وَ ارْتَضَاکُمْ لِسِرِّهِ
وَ بِالشَّأْنِ الَّذِی لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ بَینَکُمْ وَ بَینَهُ
سَلِ اللَّهَ تَعَالَى فِی نُجْحِ طَلِبَتِی وَ إِجَابَةِ دَعْوَتِی وَ کَشْفِ کُرْبَتِی
سپس آنچه را که در نظر داری از خدا بخواهید که به خواست خدا برآورده میشود.
اثر استغاثه امام زمان (عج)
علامه شیخ محمود عراقی در کتاب دارالسلام آورده است: «این عمل را خودم تجربه کردهام و آثار عجیبی از آن مشاهده نمودهام، بعضی از علما از یاد دادن آن به نااهلان خودداری میکردند...»
نماز استغاثه امام زمان (عج) به روشی دیگر
صدرالاسلام همدانی در کتاب «تکالیف الانام فی غیبة الامام» آورده است: برای استغاثه به امام زمان (عج) در زیر آسمان و بر بالای پشتبام با سر برهنه ۲ رکعت نماز بخوانید و پس از نماز امام زمان (عج) را به تعداد عدد ابجدش یعنی ۵۹۵ مرتبه با لفظ «یا حُجَّةُ الْقآئِمُ» صدا بزنید.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
عالم، شاعر و خطیب عراقی مرحوم سید عبد الرسول کفائی (۱۳۴۷_۱۴۲۴ ق) در قصیدهای بسیار زیبا بین گورِ معاویه و مضجع شریف مولی الموحدین امیر المؤمنین علیه أفضل صلوات المصلّين مقایسهی جالبی کرده است.
چند بیت از این قصیده را از نظر میگذرانیم:
ابتدا در شرح گورِ معاویه چند بیتی میسراید که دو بیت آن اینست:
هرکه را گذر به خرابههای شام افتد، گور معاویه را میبیند درحالی که مگسها و حشرات گرد آن در طواف و رفت و آمدند!
و بوی متعفن آن قبر همه جا را پر کرده است، بوی بد و ناگوار کسی که [از شدت عذاب] فریادش به آسمان بلند است.
سَيَرى الذُّبابَ يَحومُ حَولَ ضَريحِه
وَبِــأرضِــه حَــشَــراتُــه تَـــتَــــرَدَّدُ
نَـتَنَت رَوائحُـه الكَريـهَةُ وَهـيَ مِن
نَتنِ الضَّجيجِ إلى الفَضـا تَتَـصَعَّـدُ
****
سپس شاعر چنین به معاویه خطاب میکند:
ای معاویه ! برخیز و بارگاه عرش آشیان ابا الحسین امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه را بنگر که چه آستان رفیعی دارد!
بارگاه نجف را میبینی که زائرانش، شبانه روز و هر لحظه به قصد زیارت امیر المؤمنين صلوات الله علیه در آنجا رفت و آمد دارند.
در صحن آن حرم مطهر چراغهایی نور افشانی میکند که ماه، نور خود را از آنها برمیگیرد.
أأبا يَــزيـد قُم وعايِــن مَــرقَــدا
لِأبِي الحُسَينِ وَقَد تَعالَى المَرقدُ
وَتَــری الغـَـريَّ تـَـــؤُمـُّـــه زُوارُّه
لَــيــلاً نَــهــاراً كُــــلَّ آنٍ شـُـهـَّـدُ
وَبِصَحـنِها أقمـارُ نُــورٍ أشــرَقَت
قَمَرُ السَّــما مِن نــورِها يَــتَـزَوَّدُ
موسوعة شعراء الغدير، ج ٦، ص ٤٤٦
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
#حدیث
#راه_رسیدن_به_حلاوت_ایمان
#عدم_توجه_به_دنیای_دیگران 🍃🌼
🌸🍃🌸🍃🌸
🔸 عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: جُعِلَ اَلْخَيْرُ كُلُّهُ فِي بَيْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهُ اَلزُّهْدَ فِي اَلدُّنْيَا ثُمَّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
« لاَ يَجِدُ اَلرَّجُلُ حَلاَوَةَ اَلْإِيمَانِ فِي قَلْبِهِ حَتَّى لاَ يُبَالِيَ مَنْ أَكَلَ اَلدُّنْيَا » ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ حَرَامٌ عَلَى قُلُوبِكُمْ أَنْ تَعْرِفَ حَلاَوَةَ اَلْإِيمَانِ حَتَّى تَزْهَدَ فِي اَلدُّنْيَا .
☘🍃☘🍃☘
🔸 از امام صادق عليه السلام نقل شده که فرمودند : همه خير در خانهئى نهاده شده و كليدش را زهد و بىرغبتى بدنيا قرار دادهاند.
سپس فرمود: رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله فرمود: آدمی شيرينى ايمان را در قلبش نمييابد، تا آنكه باكش نباشد كه چه كسى دنيا را خورد.
آنگاه امام صادق عليه السلام فرمود: شناختن شيرينى ايمان بر دلهاى شما حرامست، تا بدنيا بىرغبت شود.
•┈┈••✾••┈┈•
📚 الکافي ج ۲، ص ۱۲۸
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
🔸تذکّرات آیتالله العظمی شبیری زنجانی(مدّ ظلّه) دربارۀ برنامۀ آموزشی جدید حوزههای علمیّه
آیتالله العظمی شبیری زنجانی با اشاره به جایگاه علمی رفیع شیخ انصاری و آخوند خراسانی و کتابهای «رسائل» و «مکاسب» و «کفایه» دربارۀ کماعتنایی به این کتابها در برنامۀ آموزشی جدید حوزههای علمیّه اظهار نگرانی کردند.
متن بیانات معظّمٌله، بدین شرح است:
مقام علمی مرحوم شیخ انصاری تا بدانجا بود که بزرگانی همچون میرزای شیرازی گوشزد میکردند که نمیتوان بهآسانی از کنار نظرات ایشان عبور کرد. مؤسّس حوزۀ علمیّۀ قم، مرحوم آیتالله العظمی حائری، ضمن نقل داستانی از مرحوم میرزای شیرازی اشاره کردند که: «میرزا به توضیح عبارتی از بحث طهارتِ شیخ انصاری پرداخت که ما آن را نفهمیده بودیم.»
در درس شیخ انصاری، بسیاری از فحول مجتهدین حضور داشتند و ایشان در مقابل مقام علمی شیخ، خاضع بودند.
«رسائل» شیخ انصاری از کتب ارزشمند اصولی است که مؤلّف، خود در اواخر عمر، آن را بهعنوان کتاب سطح تدریس میکردهاست. ویژگیهای علمی مهمّ این کتاب و ارزش والای آن و پذیرش کتاب در جامعۀ حوزوی، سبب شده که این کتاب بهطور طبیعی بهعنوان متن درسی و محور تحقیق قرار گیرد.
کتاب «کفایة الأصول» هم، از همان زمان مؤلّف، مورد توجّه علما قرار گرفتهاست. از مرحوم آقا رضی شیرازی شنیدم که مرحوم میرزا محمّدتقی شیرازی، در زمان حیات مرحوم آخوند، «کفایه» را تدریس میکردهاست؛ موقعیّت والای علمی میرزا محمّدتقی شیرازی نیز، بر اهل فضل پوشیده نیست.
از مرحوم آقا شیخ عبدالکریم خوئینی -که شاگرد مرحوم آخوند و مرحوم شریعت اصفهانی بود- شنیدم که میگفت: «منزل آقای شریعت اصفهانی، نزدیک محلّ تدریس آخوند بود و ایشان از پشتبام منزل به درس مرحوم آخوند گوش میکرد. صبحها که به درس آقای شریعت میرفتم، مطالب آخوند را سادهتر بیان میکرد و ما آنجا، تازه مطالب آخوند را میفهمیدیم.» کسانی همچون آقای شریعت، با آن جلالت، اینگونه با مطالب مرحوم آخوند برخورد میکردند.
دیگر بزرگان معاصر مرحوم آخوند نیز، مقام علمی ایشان را پذیرفته بودند؛ حتّی شنیدم که عالم بزرگ اهل معنای معاصر ایشان، مرحوم شیخ علیمحمّد نجفآبادی (متوفّای 1۳۳۲) در روز وفات خویش مایل بوده که از «کفایه» مرحوم آخوند، مطالبی برای وی بخوانند تا او بشنود.
توجّه خاصّ علماء به «کفایة الأصول» سبب شده که این کتاب، متن درسی و جایگزین کتب پیشین گردد و در این میان، هیچ الزامی در کار نبودهاست.
تکامل نظام آموزشی حوزه و ارتقای آن، سودمند است؛ امّا باید توجّه داشت که این صحیح نیست که به هر قیمتی، تحوّل در نظام آموزشی صورت پذیرد؛ بلکه مهمّ، ارتقای متون آموزشی است و تا وقتی که کتب علمی، در سطح بالاتری از «رسائل» و «مکاسب» و «کفایه» تدوین نشده که مورد پذیرش حوزههای علمیّه قرار گیرد، جایگزینکردن کتابهای دیگر، تنها افت تحصیلی را به دنبال دارد.
توجّه به این نکته لازم است که تدریس متون ارزشمند پیشین، این امتیاز را نیز دارد که طلّاب میتوانند از سالها تجربۀ اساتید گرانقدری که این کتب را با دقّت و حوصله تدریس کردهاند و بر زوایای آنها اشراف کامل دارند، بهرهمند شوند.
از سوی دیگر، این سه کتاب، سالها مورد توجّه و اعتنای بزرگان بوده و از زوایای گوناگون، بررسی و تحقیق شدهاند و علاوه بر حواشی و شروح بسیاری که در توضیح و تبیین و نقد مطالب این کتابها نگارش یافته، محور درسهای خارج فقهای برجسته در فقه و اصول بودهاند و جایگزینکردن آنها با متون دیگر -که به هیچوجه، این ویژگیها را ندارند- بهمعنای محرومساختن طلّاب و جامعۀ علمی از دهها سال پژوهش و تحقیق است و به تضعیف بنیانهای علمی حوزهها میانجامد و خسارت جبرانناپذیری به همراه دارد.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
🔸ابوهارون گفته است:
در مدینه همنشین حضرت صادق علیه السلام بودم، حضرت چند روزی مرا نیافت، سپس خدمتش رسیدم و حضرت فرمود: چند روزی ندیدمت ابوهارون!
عرض کردم: خداوند متعال به من پسرى عطا فرموده است.
آن حضرت فرمود: خدا او را براى تو مبارک گرداند. چه نامى براى او انتخاب کرده اى؟
عرض کردم: او را محمد نامیده ام.
امام صادق(ع) تا نام محمد را شنید ( به احترام آن حضرت) در حالی که زیر لب تکرار می کرد: «محمد، محمد»، صورت مبارکش را به طرف زمین خم کرد، چندان که گونه هاى مبارکش به نزدیک زمین رسید.
سپس فرمود:
« بِنَفْسِي وَبِوُلْدِي وَبِأَهْلِي وَبِأَبَوَيَّ وَبِأَهْلِ الْأَرْضِ كُلِّهِمْ جَمِيعاً الْفِدَاءُ لِرَسُولِ اللهِ (ص)، لَاتَسُبَّهُ ، وَلَا تَضْرِبْهُ ، وَلَا تُسِئْ إِلَيْهِ ، وَاعْلَمْ أَنَّهُ لَيْسَ فِي الْأَرْضِ دَارٌ فِيهَا اسْمُ مُحَمَّدٍ إِلاَّ وَهِيَ تُقَدَّسُ كُلَّ يَوْمٍ ».
جان خودم ، فرزندانم ، پدرم و جمیع اهل زمین فداى رسول خدا (صلی الله علیه و آله) باد!
او را دشنام مده! کتک نزن ، بدى به او نرسان!
بدان که در روى زمین خانه اى وجود ندارد که در آن نام «محمد» باشد ، مگر این که آن خانه در تمام ایام، متبرک شود.
📚 الکافی- ط دار الحدیث، ج11 ص420
✨🌟✨
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
وَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ : لَمَّا اِشْتَدَّ اَلْأَمْرُ بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
شیخ صدوق در کتاب معانی الاخبار روایت می کند که امام زین العابدین فرمودند:
(در روز عاشورا) آنگاه كه كار بر امام حسين عليه السّلام دشوار گرديد
نَظَرَ إِلَيْهِ مَنْ كَانَ مَعَهُ فَإِذَا هُوَ بِخِلاَفِهِمْ لِأَنَّهُمْ كُلَّمَا اِشْتَدَّ اَلْأَمْرُ تَغَيَّرَتْ أَلْوَانُهُمْ وَ اِرْتَعَدَتْ فَرَائِصُهُمْ وَ وَجَبَتْ قُلُوبُهُمْ
به روشنی محسوس بود که ایشان به خلاف آنان است! چرا که آنان با سخت شدن اوضاع، رنگ پريده
و مضطرب گشته و (از شدت نگرانی) دندانهایشان به هم میخورد، و قلب هایشان به تپش افتاده بود!
وَ كَانَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ بَعْضُ مَنْ مَعَهُ مِنْ خَصَائِصِهِ تُشْرِقُ أَلْوَانُهُمْ وَ تَهْدَأُ جَوَارِحُهُمْ وَ تَسْكُنُ نُفُوسُهُمْ
در حالی که چهرۀ حسین علیه السلام و چند تن
از خواص یارانشان می درخشید، و بدن ها و دلهایشان کاملا در آرامش بود!
فَقَالَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ اُنْظُرُوا لاَ يُبَالِي بِالْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ صَبْراً بَنِي اَلْكِرَامِ
بعضى از آنان به دیگران گفتند: بنگريد كه حسین علیه السلام چگونه از مرگ نمىهراسد!
امام حسين عليه السّلام به ايشان فرمود:
صَبْراً بَنِي اَلْكِرَامِ! فَمَا اَلْمَوْتُ إِلاَّ قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ عَنِ اَلْبُؤْسِ وَ اَلضَّرَّاءِ إِلَى اَلْجِنَانِ اَلْوَاسِعَةِ وَ اَلنَّعِيمِ اَلدَّائِمَةِ!
فَأَيُّكُمْ يَكْرَهُ أَنْ يَنْتَقِلَ مِنْ سِجْنٍ إِلَى قَصْرٍ
پايدارى كنيد اى گرامى زادگان! مرگ چيزى نيست جز پلى كه
شما را از سختى و نا آرامی به بهشت بزرگ و نعمتهاى بی پایان مىرساند!
كداميك از شما دوست ندارد،كه از زندان به قصر منتقل گردد؟!
وَ مَا هُوَ لِأَعْدَائِكُمْ إِلاَّ كَمَنْ يَنْتَقِلُ مِنْ قَصْرٍ إِلَى سِجْنٍ وَ عَذَابٍ
در حالى كه آن براى دشمنانتان همانند پلى است كه آنها را از كاخ به زندان و شكنجهگاه مىرساند.
إِنَّ أَبِي حَدَّثَنِي عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: أَنَّ اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ
وَ اَلْمَوْتُ جِسْرُ هَؤُلاَءِ إِلَى جَنَّاتِهِمْ وَ جِسْرُ هَؤُلاَءِ إِلَى جَحِيمِهِمْ مَا كَذَبْتُ وَ لاَ كُذِبْتُ.
پدرم (علی علیه السلام) از پيامبر خدا که رحمت و درود خدا بر او خاندانش باد برایم چنین تعریف نمود که «دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است و مرگ پل مؤمنان به بهشتشان، و پل كافران به آتش سوزان دوزخ است،
نه من دروغ می گویم و نه به من دروغ گفته اند!
معاني الأخبار , جلد۱ , صفحه۲۸۸
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
🟡 اینها بدترین مردم میباشند
🔴 قالَ اَلْإِمَامِ اَلْحَسَنِ اَلْمُجْتَبَى صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : النَّاسُ أَرْبَعَهًْ فَمِنْهُمْ مَنْ لَهُ خُلُقٌ وَ لَا خَلَاقَ لَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خَلَاقٌ وَ لَا خُلُقَ لَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَا خُلُقَ وَ لَا خَلَاقَ لَهُ وَ ذَلِکَ مِنْ شَرِّ النَّاسِ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خُلُقٌ وَ خَلَاقٌ فَذَلِکَ خَیْرُ النَّاس.
🟠 حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه می فرمایند : مردم چهار دسته هستند؛ بعضی از آنها دارای خلق میباشند ولی بهره و نصیبی ندارند؛ جماعتی بهره و نصیب دارند ولی اخلاق ندارند؛ گروهی نه اخلاق دارند و نه حظّی و بهرهای؛ اینها بدترین مردم میباشند و دستهای هم اخلاق دارند و هم بهره و نصیب دارند؛ این جماعت از بهترین مردم هستند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۳۸
📚الخصال، ج۱، ص۲۳۶
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
#حدیث
#طول_عمر
#دوام_نعمتها 🍃🌼
🌸🌸🌸
🔸عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ زُرَارَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ
« ثَلَاثَةٌ إِنْ يَعْلَمْهُنَّ الْمُؤْمِنُ كَانَتْ زِيَادَةً فِي عُمُرِهِ وَ بَقَاءَ النِّعْمَةِ عَلَيْهِ فَقُلْتُ وَ مَا هُنَّ قَالَ :
تَطْوِيلُهُ فِي رُكُوعِهِ وَ سُجُودِهِ فِي صَلَاتِهِ وَ تَطْوِيلُهُ لِجُلُوسِهِ عَلَى طَعَامِهِ إِذَا أَطْعَمَ عَلَى مَائِدَتِهِ وَ اصْطِنَاعُهُ الْمَعْرُوفَ إِلَى أَهْلِهِ.»
☘☘☘
🔸 از حضرت امام صادق علیهالسلام نقل شده که فرمودند :
« سه چيز است كه اگر مؤمن از آنها مطّلع شود ، باعث طول عمر و دوام بهرهمندى او از نعمتها مىشود :
« طولانیکردن ركوع و سجود در نمازش؛
و زياد نشستن او بر سر سفرهاى كه در آن ديگران را اِطعام مى كند ؛
و خوش رفتارى او با خانوادهاش.»
•┈┈••✾••┈┈•
📚 الكافى ، ج۴، ص ۴۹
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
🌸اثرات اخروی نماز شب🌸
🍂رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: علیکُمْ بقیام الّلیل فَإِنَّهُ تکفیرُ السَّیئاتِ:
بر شما باد به قیام در شب (نماز شب)، چرا که موجب پوشاندن و بخشش گناهان است.
🔸در روایات اثرات اخروی مختلفی برای نماز شب ذکر شده است که به برخی اشاره میشود:
1⃣ پاک شدن گناهان:
یکی از آثار نماز شب پاکی روح از آلودگی گناه میباشد.پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: انسانی که سحرخیز باشد و نماز شب بخواند، آن گناهانی که در روز انجام داده ،پاک میشود. نمازشب حسنه ای است که در دل های مومنین وارد شده و آثار معصیت و تیرگی هایی که دلهایشان از ناحیه سیئات کسب کرده از بین می برد.
2⃣ قبولی اعمال:
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم: نماز شب باعث قبولی عبادات و اعمال است.
3⃣ استجابت دعا:
امام صادق علیه السلام میفرماید: «کسی که در قنوت نماز وتر, چهل مومن و سپس برای خود دعا کند خداوند دعاهای وی را مستجاب میگرداند.
4⃣ رضایت خدا:
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: نماز شب سبب کسب رضایت پروردگار است.
⚜خداوند توفیق نمازشب به همه عنایت فرماید به برکت صلوات برمحمد وآل محمد⚜
📚 پی نوشتها:
(بحار، ج ۸۷، ص۱۲۳)
( بحار، ج87، ص161)
(وسائل الشیعه، ج4، باب 45)
( بحار ، ج. ۸۷، ص. ۱۶۰)
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
🗓۲ آبان ماه سال ۱۳۶۸ شمسی
🏳درگذشت عارف مجاهدبصیر
🏳ازبزرگان مکتب تفکیک مشهد
🏳حامی امام و انقلاب اسلامی
🏳آیةالله میرزا جواد آقا تهرانی
💠رهبرانقلاب
‼️ما باید تحمل را در حوزه باید بالا ببریم. خوب، یکی مشرب فلسفی دارد، یکی مشرب عرفانی دارد، ممکن است همدیگر را هم قبول نداشته باشند، میرزا جوادآقا تهرانی در مشهد جزو زبدگان مکتب تفکیک بود، اما ایشان جبهه رفت. با تفسیر حمد امام که در تلویزیون پخش میشد، مخالف بود؛ به خود من گفتند؛ از لحاظ مشرب فلسفی مخالف، اما از لحاظ تعامل سیاسی، اجتماعی، با هم مأنوس بودند، در حوزه قم هم باید اینجوری باشد. ۸۶/۹/۸
‼️گاهی یک روحانی مسن و پیرمرد، اثرش از روحانی جوان بیشتر است. مثلا، میرزا جواد آقای تهرانی که یک پیرمرد ملای پشت خمیده با عصا بود اما با اینحال ایشان چند بار جبهه رفته، یکبار ایشان بمن گفتند که وقتی رفتم جبهه، دیدم بچهها من را به چشم یک پیرمرد نگاه میکنند، گفتم نخیر از من هم کار بر میآید. بعد به من گفتند که پس شما پای خمپاره بایستید، ایشان گلوله خمپاره را میانداختند، خمپاره زنی، یک کار رزمی، شما ببینید چقدر در روحیه این جوانها اثر میکند، چه جانی به اینها میدهد. ۶۶/۸/۲۶@Jahade_tabeini
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri