eitaa logo
پاسخ به شبهات/جامعه
2.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
4.4هزار ویدیو
73 فایل
این کانال با هدف پاسخ به شبهات روز در رابطه با مباحث دینی و نظام اسلامی ایجاد گردیده است. ادمین دریافت سوالات و شبهات: @rahmank خانم ها @Hoseiny313 https://eitaa.com/joinchat/1091371127Cd7e66144e1
مشاهده در ایتا
دانلود
عجب رذلیه این بی‌بی‌سی!! @shobhe_313
شبهه: آیا جامعه باوجود شبه معنویت‌ها، معنوی‌تر شده و آسایش روانی برقرار است⁉️ پاسخ: ▫️ با بررسی فرقه‌های انحرافیِ ظاهراً معنویت‌گرا از بدو شکل‌گیری تا زمان بسط و گسترش آن در حال حاضر که دوران اوج عرفان‌های کاذب و بدلی است می‌توان به این مهم رسید که آیا حضور شبه معنویت‌ها در زندگی مردم آنان را به رشد و تعالی بیشتر، آسایش و آرامش، رضایت از زندگی و... رسانیده است یا خیر. ▫️ ابتدا باید گفت به‌طورمعمول عمده افرادی که در فرقه‌های انحرافی برآمده از ظاهری معنوی حضور می‌یابند افرادی هستند که یا به دنبال معنویت بوده‌اند یا رنج‌دیده و دچار آسیب و شکست شده‌اند. ▫️ این دسته افراد که عمده مخاطبین عرفان‌های کاذب را تشکیل می‌دهند برای دستیابی به معنویت و یا رهایی از مشکلات به دلیل شکل و سیاق جذاب عرفان‌های بدلی سراغ این فرقه‌ها می‌روند. 👈 حال باید پرسید آنچه در کلاس‌ها و کتب سران این معنویت‌سازان معنویت ستیز وجود دارد؛ بی‌خدایی و بی‌قیدی، رواج ابتذال، احضار ارواح، تسخیر اجنه، انرژی‌درمانی‌ها، فنگ شویی و ... توانسته است زندگی افراد را نجات دهد و آنان را از مشکلات رهایی دهد؟! قطعاً جواب منفی است و بررسی رفتار افراد حاضر در این فرقه‌ها بیانگر این حقیقت است. 🔻 اما نمایش موفقیت دروغین، کامیابی معنوی کاذب و...که با حضور در روش‌های عرفان کاذب ،محاسبات افراد را تغییر داده و آنان را گرفتار می‌کند، بدون شک خطا و جرمی انکار ناپذیر است. 👈 عرفان‌های بدلی و شبه معنویت‌ها علاوه بر سراب و دروغ بودن، امنیت فکری و روانی جامعه را نیز بر هم می‌زنند و ایجاد اختلال روحی روانی، تشویش اذهان عمومی، کسب مال از راه نامشروع و کلاه‌برداری جرمی است که یقیناً سران شبه معنویت‌ها مرتکب می‌شوند و روزگاری باید حساب پس بدهند. @shobhe_313
تصویر بالا مربوط است به هفته گذشته و تصویر پایین مربوط به دیروز (ضد انقلاب سعی کرده بازترین تصویر را برای نشان دادن نهایت جمعیت معترضان انتخاب کنند) شما قضاوت کنید: مردم و کشاورزان کدام هستند، آشوبگران کدامند؟ @shobhe_313
📣 انسان چه نیازی به کتاب آسمانی دارد : تمام کارخانه های دنیا برای تولیدات خود دفترچه راهنما تهیه و در کنار محصولات خود به مشتریانشان ارائه می‌دهند این دفترچه‌ها مشتری ها را راهنمایی می‌کنند که چگونه از آن کالا بهره‌مند شوند نویسنده این دفترچه‌ها دفترچه ها کیست؟ آیا جز طراح و سازنده فرد دیگری صلاحیت نوشتن آن را دارد، هرگز!! ما نیز سازنده و آفریدگار داریم که برای راهنمایی ما دفترچه ای به نام قرآن نازل کرده است و دیگری حق قانون‌گذاری بر خلاف آن را ندارد زیرا فقط سازنده می‌داند که چه ساخته و تنها اوست که به تمام زوایا و ابعاد محصول خود آگاه است و راه بهره‌گیری صحیح و آفات و موانعِ رشد او را می داند. کسانی که به جای قانون خداوند به سراغ قوانین بشری می روند مانند کسانی هستند که در دفترچه راهنمایِ سازنده را کنار گذاشته و از دیگران نحوه استفاده از آن را مطالبه می کند 🔴🔴🔴 راستی حتی اون ماشین قرمزه هم دفترچه راهنما داره 😲😲😲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️متن شبهه : در سرزمینی که تفکیک جنسیتی از کودکی صورت میگیرد دخترانش،پسرانش را گرگ تصور میکنند و پسرانش دخترانش راطعمه . در اوج گرایش با پیش زمینه ای الوده ،عاشق میشوند و بدون هیچ شناختی عشق میمیرد و ارتباط نابود میشود مردانش تنوع طلب و زناننش مرد ستیز میشوند (رنه دکارت) 🔆پاسخ شبهه: در روایتی پیامبر گرامی فرمود: "ان ابن آدم لحریص علی ما منع" "فرزند آدم نسبت به هر آنچه از آن منع شود حریص تر می شود" 📚میزان الحکمه،ج3 ص27 ❗دراین شکی نیست که وقتی حکم حجاب در جامعه اجرایی شود افراد لذت طلب وطالب دنیای حرام تحت فشار قرار می گیرند وسعی می کنند از هر فرصتی که شده استفاده کنند تا به نیت های شوم خود دست یابند. ❓حال باید چه تصمیمی گرفت؟ ایا به دلیل رضایت این اقلیت، حکم حجاب را برداریم تا این مفسدان آزادانه اقدام به اعمال فساد انگیز خود کنند؟ بی شک سایر قوانین در جامعه نیز سبب ایجاد حرص وطمع در افراد حریص می شود. مثلا افرادی که در صدد غارت اموال مردم هستند،وقتی نمی توانند به این هدف خود برسند نسبت به انجام آن حریص تر می شوند ایا ما باید دزدی وسرقت را به دلیل این اقلیت در جامعه آزاد کنیم؟ ایا باید تعرض به نوامیس را به دلیل اقلیتی آزاد بگذاریم؟ ایا باید تعرض به جان افراد را به دلیل اقلیتی آزاد بگذاریم؟ ❗طبیعی است که پاسخ منفی است. باید با این گونه افراد حریص وفرصت طلب برخورد کرد نه آنکه به دلیل رضایت آنان، تمام این قوانین را ملغی کرد تا فساد وبی بند وباری در جامعه ایجاد شود. ⚠به هرحال حکم حجاب یک دستور اسلامی است و علاوه بر آنکه ریشه در قرآن دارد:"سوره نور ایه31" ریشه در روایات اسلامی دارد. 📚وسایل الشیعه،ج20 ص200 باب 109 📚بحار الانوار،ج101 ص31 باب 34 ✅طبیعتا وقتی فلسفه حجاب "که همان جلوگیری از فساد وفحشا در جامعه است که سبب آشفتگی جوانان، ابتذال وسقوط شخصیت زنان ،تولد فرزندان نامشروع،و...است" برای جوانان بیان شود"تفسیر نمونه،ج14 ص442" نه دختران جامعه تمام پسران را گرگ قلمداد می کنند ونه پسران دختران را طعمه قلمداد می کنند. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 شبهه که از دیروز در حال دست به دست شدن است. 🔹شبهه‌ای که ایران اینترنشنال به آن دامن می‌زند. ✳️شبهه و پاسخ در کلیپ بالا👆👆👆 💢سواد رسانه یعنی دیدن تمام زوایای یک موضوع؛ هر چیزی را باور نکنید. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️‏چرخه معیوب اعتراضات و یک سوال ساده ‎ 🔹یک سوال ساده؛ اگر نظام با اعتراض مردم مشکل دارد، چرا در مقابل دو هفته اعتراض شبانه روزی کشاورزها سکوت کرد؟ دوهفته چند هزارنفر را تحمل کرد، اما دو شب چند ده نفر را تحمل نمی کند؟ چرا؟ این چرخه معیوب اعتراضات در ایران سابقه دارد. ✅پاسخ: 🔸‏یکم. اول انقلاب عده ای علیه حجاب تجمع کردند. کیهان وقت نوشت: سپاه پاسداران مراقبت می کرد کسی متعرض این تجمع نشود. 🔸 دوم. آبان98 عده ای در وکیل آباد مشهد شعار می دادند مرگ بر دیکتاتور. ناجا تماشاگر بود. تا اینکه به قصد انفجار به سمت انبار نفت سیرجان رفتند. اولین کشته اینجا رقم خورد. ‏فقط در جنگ خیابانی ممکن بود 15هزار میلیارد تومان خسارت واردشود. فقط در عملیات تروریستی ممکن است در اسلامشهر ارپی جی بگیرند ودر دربند تهران 4تا خمپاره کشف کنند. فقط درشورش سازمان یافته اوباش ممکن است55 پمپ بنزین 256 بانک 23 پایگاه بسیج 28 مرکز نظامی 760 خودروی مردمی را اسیب بزنند. ‏اما آبان اصفهان پرده های آبان ۹۸ را انداخت. 🔸سوم. دوهفته کشاورزان اصفهان تجمع کردند. رسانه ها پوشش دادند و نظمیه و امنیه نظاره گر.. تا اینکه آتش زن ها و کلوخ به دست ها میدان دار شدند. درهمان ساعات اولیه مامور ناجا را با 5 ضربه چاقو مصدوم و مجروح کردند و چندقبضه اسلحه کشف شد. ✅‏چرخه معیوب اعتراضات اینجاست: مردم عادی به ناکارآمدی مسوولین اعتراض می کنند اما در نهایت میداندار اصلی عوامل دست ساز جریان آشوب خواهد بود و طبیعی است که اصل اول امنیت مردم است و عده ای بی گناه هم صدمه میبینند و روشن است آنکه هزینه می شود همان اعتراض اولیه مردم است. 💬 محسن مهدیان @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️شبهه : چرا در دنیا همواره سختی میکشیم؟ ✳️جواب شبهه: 👌شخصی از کنار مغازه بلور فروشی می‌گذشت چشمش به لیوان ها افتاد که روی میز به طور وارونه چیده شده بود همان جا ایستاد کمی نگاه کرد و یکی از آنها را در همان حالتی که بود برداشت و شروع به اعتراض به فروشنده کرد که بابا چرا در این ليوان بسته است😲 و ته آن باز است😲 فروشنده خندید😂 و گفت اگر شما درست👓 بنگرید👓 و لیوان را به حالت درست بگیرید هر دو اشکال برطرف خواهد شد 🔶آری بسیاری از اشکالات بر اساس باورها و تصورات غلط ماست ما خیال می‌کنیم که دنیا برای رفاه است لذا می‌گوییم چرا رفاه نیست؟ مثل کسی که در چلو کبابی نشسته و اعتراض می کند که چرا اینجا دوش🛁🚿 ندارد او باید باور کند که آنجا حمام نیست ما باید باور کنیم که دنیا خوابگاه🛌 نیست دنیا میدان رشد است و انسان باید در این میدان با سختی ها مبارزه کند تا خود به رشد و کمال برسد قرآن می فرماید ((اخذنا هم بالبأساء و الضراء لعلهم یضرعون))سختی و فشارها برای توجه دادن به انسان است 🔸آری تا چوب عود را نسوزانید بوی عطرش بلند نمیشود سختی‌ها وسیله غرور زدایی است ◀️ به علاوه تلخی ها انسان را به فکر و تلاش وا داشته و سرچشمه انواع ابتکارات و اختراعات می‌شود @shobhe_313
◾️ شبهه: دفتر آیت‌الله مکارم نرخ جدید نماز و روزه را اعلام کرد ..... از جهالت مردم سوءاستفاده می‌کنند و برای خواندن نماز پول به جیب می‌زنند!! ✅ پاسخ شبهه: 🔹از نظر فقه اسلامی کسی که از دنیا می‌رود، بر پسر ارشدش لازم است قضای نماز و روزه او را انجام دهد. البته دیگران مانند سایر فرزندان، برادر، خواهر، دوست و آشنا و... نیز می‌توانند از روی محبت و داوطلبانه این کار را انجام دهند، اما وجوب آن تنها بر پسر ارشد است. 🔹حال اگر پسر ارشد به هر دلیلی نخواهد این کار را انجام دهد و شخص داوطلب دیگری نیز در این زمینه وجود ندارد، پسر می‌تواند شخص دیگری را اجیر کند که قضای نمازهای پدر را انجام دهد. طبیعی است وقتی نزدیکان شخص، حاضر به انجام آن نیستند، کس دیگری نیز رایگان این کار را انجام نمی‌دهد و مستلزم هزینه است. لازم به ذکر است که گاهی خود افراد علی‌رغم اینکه نماز و روزه قضا ندارند، احتیاطا به انجام نماز و روزه وصیت می‌کنند و از حق خود برای تصمیم‌گیری در یک سوم ارث خود، مبلغی در این باره در نظر میگیرند. اینکه این کار معقول است یا خیر، مسلما بی حکمت نیست. از جمله اینکه وقتی فرزندی با خدا رابطه‌ای عابدانه برقرار کند، یا حتی شخص غریبه‌ای با پول میت رابطه‌ای با خدا برقرار کند، بی‌اثر برای آن میت نخواهد بود. 🔹 این را هم باید دانست که برای گرفتن اجیر لازم نیست به مرجع تقلید یا روحانیون مراجعه شود، بلکه می‌توان هر فردی که احکام اولیه شرعی را بلد بوده و مورد اطمینان باشد را برای این موضوع اجیر نمود. با این‌حال معمولاً مردم دفتر مرجع تقلید خود را واسطه‌ای برای انتخاب افراد مورد اطمینان قرار می‌دهند و طبیعی است واسطه، نرخ متناسب و شرایط لازم را به طرفین اعلام نماید. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ چرا به اعتقاد اهل سنت، پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای خود جانشین تعیین نکرد ولی خليفه اول این کار را کرد و امت اسلامی را به حال خود رها نکرد و از روی دل‌سوزی برای امت، خليفه دوم را به عنوان جانشین خود معرفی کرد؟ 🔰 اهل سنت معتقدند: پیامبر اكرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) با آن همه دل‌سوزی و عطوفت نسبت به جامعه اسلام و مسلمین و اهتمام ایشان به حفظ این جامعه نوپا، برای خود جانشین تعیین نکرد و امّت را به حال خود رها کرد و تعیین امام را به امّت خود واگذار کرد، اما چرا باید پیامبری با این همه عظمت که گفته شده اگر حتی برای چند ساعت می‌خواستند از مدینه خارج شوند، شخصی را به عنوان جانشین خود در مدینه تعیین می‌کردند، چرا برای این سفر بسیار مهم که بازگشتی در آن نیست، این کار را نکردند و آن را به امّت واگذار کردند. ✅ علمای بزرگ اهل سنّت از پاسخ به این سوال عاجز هستند، چرا که اینجا در واقع سوال از حکمت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) یا خداوند متعال است؛ ما می‌گوییم پیامبری چنین حکیم، با درایت، دل‌سوز امّت که قرآن درباه او می‌فرماید: «لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحِيمٌ [توبه/ 128] رسولى از خود شما به سويتان آمد كه رنج‌هاى شما بر او سخت است و اصرار به هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است» باید امّت را در این سفر مهم بدون رهبر و رهنما رها کند، آیا این مطلب با دل‌سوزی او برای امّت سازگار است؟ 🔶 این درحالی‌ست که اگر نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام داشته باشیم به راحتی حکم خواهیم کرد که بر پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) لازم بود که برای خود جانشین تعیین کند؛ زیرا منافقین داخلی از یک سود آماده بودند تا به محض رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اغتشاش کرده و جامعه را به التهاب بکشانند، رومیان و ایرانیان در بیرون مرزهای عربستان آماده نبرد بودن، برخی از مردم هنوز ایمان درستی نداشتند و بر کفر خود باقی بودند؛ با این توصیف آیا پیامبری با این عظمت، می‌تواند جامعه نو پای اسلام را که به خاطر وجود این سه گروه، بسیار آسیب‌پذیر بود را رها کند و خود به دیار باقی بشتابد؟ 💠 در نتیجه: شیعه معتقد است خداوند متعال، حکیم است و هرگز جامعه اسلامی را به حال خود رها نمی‌کند و خداوند متعال نیز این‌کار را کرد و آقا امیرالمومنین(علیه‌السلام) را به عنوان جانشین پیامبر تعیین کرد و پیامبر نیز این موضوع را در روز «غدیرخم» به مردم ابلاغ کرد و امام علی علیه السلام رسماً امام و جانشین پیامبر اکرم در بین امّت شدند. @shobhe_313
◾️متن شبهه : ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﯿﺮ ﮐﺒﯿﺮ ﮔریست ۱۶۸ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻭﺍﮐﺴﯿﻨﺎﺳﯿﻮﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ ، ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ بعد ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ علمای دینی ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺷﺎﯾﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺯﺩﻥ ﺑﺎﻋﺚ ورود ﺟﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ ! اﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ واکسن ﺁﺑﻠﻪ نزند ﺑﺎﯾﺪ ﭘﻨﺞ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺟﺮﯾﻤﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ ، ﺍﻣﺎ ﻧﻔﻮﺫ ﺳﺨﻦ ملاهای نادان بر ﻣﺮﺩﻡ ﺑﯿشتر بود، پولدارها ﭘﻨﺞ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺑﻠﻪﮐﻮﺑﯽ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﺯﺩﻧﺪ دیگران نیز در خانه ها پنهان میشدند. پس از مدتی چند نفر را آوردند ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪانشان ﺍﺯ ﺁﺑﻠﻪ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﺴﺘﻦ ﮐﺮﺩ. ﻣﯿﺮﺯﺍ ﺁﻗﺎﺧﺎﻥ ﺁﻫﺴﺘﻪ به امیر کبیر ﮔﻔﺖ : ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ نادانی مرده اند. اﻣﯿﺮ کبیر ﮔﻔﺖ : ﻣﺴﺌﻮﻝ نادانیشان ﻧﯿﺰ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﺍﮔﺮ ﻣﺎ به اندازه کافی ﻣﺪﺭﺳﻪ ساخته بودیم ملاها ﺑﺴﺎﻃﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ کرده بودند. دوران افول و عقب ماندگی ملتها زمانی شروع شد که ; جای اندیشیدن را "تقلید" , جای تلاش و کوشش را "دعا" , جای فکر کردن به آرزوهای بزرگ را "قناعت" و جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" گرفت. 👏👏👏👍👍👍👍👍👍👍 🔆متن پاسخ: ◀️ 1- جابجایی کلمه و دعا نویس با کلمه : ظاهرا این داستان از یک کتاب در مورد امیر کبیر کپی شده و فقط جای کلمه فالگیر و دعا نویس کلمه ملا قرار داده شده است. اصل متن واقعی در کتاب ⚡️داستان هایی از زندگی امیرکبیر، نوشته ی محمود حکیمی، نشر فرهنگ اسلامی ص 47به صورت زیر است: " اما چند روز پس از آغاز آبله کوبی به امیر کبیر خبردادند که مردم از روی ناآگاهی نمیخواهند واکسن بزنند. به ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویسها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه یافتن جن به خون انسان میشود..... اما نفوذ سخن دعانویسها و نادانی مردم بیش از آن بود که فرمان امیر را بپذیرند............. امیر با صدای رسا گفت: و مسئول جهل شان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس ها بساطشان را جمع میکنند." ◀️ 2- اولین واکسیناسیون زمان شاه صورت گرفته است نه زمان امیر کبیر. واکسیناسیون آبله ( از نوع مایه کوبی ) اولین بار در زمان فتحعلی شاه در ایران باب شد. مهم ترین عامل در جلوگیری از شیوع آن واکسیناسیون بود، که در زمان فتحعلی شاه، " آندریو جاکس"، جراح و مترجم نماینده سیاسی انگلیس سرهارفورد جونز، برای اولین بار، در 1225هـ/ 1810م، موفق به کسب اجازه آبله کوبی گروهی از اطفال شد و سال بعد پزشکان عضو هیئت "سرگر اوزلی" نیز توانستند سیصد کودک را آبله کوبی کنند.(1) ◀️ 3- در اولین واکسیناسیون از واکسیناسیون شده نه مقابله 😉 در مورد همین واکسیناسیون گفته شده که زنان، خصوصاً زنان طبقه محروم، برای واکسینه کردن فرزندانشان به خانه های پزشکان هجوم می آوردند(2). به دنبال آن، در 1228هـ، عباس میرزا به انجام آن مبادرت ورزید. عباس میرزا در تبریز فرمانروای آذربایجان و ولیعهد فتحعلی شاه بود که دکتر کورمیک انگلیسی را به خدمت درآورد. این پزشک انگلیسی توانست، در 1228هـ، واکسیناسیون با مایه گاوی را رواج دهد(3)؛ برای همین منظور برای اولین بار فرزندان ولیعهد نسبت به آبله واکسینه شدند(4). ولیعهد همچنین دستور داد تا در تبریز 25000 نفر و شهرهای اطراف چون، در خوی، 8214 نفر، در ارومیه و اطراف آن، 6025نفر، در مراغه، 5037 نفر و در مجموع 80 هزار تن، در آذربایجان، با مایه آبله گاوی تلقیح شوند. در هیچ یک از تلقیح شدگان آبله ظاهر نشد. در صورتی که آبله کوبی با مایه آبله انسانی از هر بیست نفر یک نفر تلف می شدند. (5). ◀️ 4. مشخص است که هدف اصلی پیام فوق، این است که اولا به شکل مغرضانه ای (و در وهله بعد ) را عامل جهل مردم و عدم پیشرفت کشور القا کند. ثانیا چهره ای تحریف گونه از امیر کبیر ارائه کند. امیرکبیر مخالف خرافه گرایی و فرقه سازی در دین بود و کسی است که سیدعلی محمد باب را اعدام کرد و از این رو و جریان سکولار به هر نحوی تلاش میکنند با او مبارزه کنند. یا با ترور شخصیتی . یا به سبب محبوبیت او با "تحریف شخصیتی". 📝مستندات: (1) رایت، 1364: ص245 (2) لمبتون، 1375: ص264 (3) سرمدی، 1378: ج2/ بخش اول،ص 128 (4) آدمیت، 1361: ص332 (5) سرمدی، 1378: ج2/ بخش اول، @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تشکیل منش و روش دولت مردان بعد ازآنكه نظام اسلامى پیش آمد، نوبت به تشكیل دولت اسلامى به معنای حقیقى مى رسد؛ یا به تعبیر روشن تر، تشكیل منش و روش دولت مردان یعنى ماها به گونه ی اسـلامى؛ چون این در وهله ی اول فراهم نیسـت؛ به تدریج و با تلاش باید به وجود آید. مسـئولان و دولتمردان باید خودشـان را با ضوابط و شـرایطى كه متعلق به یك مسئول دولت اسلامى است، تطبیق كنند. یا چنان افرادی اگر هسـتند سـركار بیایند؛ یا اگر ناقص اند، خودشـان را به سـمت كمال در آن جهت حركت دهند و پیش ببرند. ۱۳۷۹/۰۹/۱۲ @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: چگونه عمر هزار ساله و پس از آن ظهور در قیافه ۴۰ ساله حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را باور کنیم معمولاً موی ابرو و مژه در صورت ما ده ها سال ثابت است و هیچ رشدی ندارد در حالی که موی سر و صورت در کنار آن هر لحظه در حال رشد و تغییر و تحول است هر دو از یک پوست و گوشت و خون و غذا و اکسیژن تغذیه می کند اما خداوند اراده کرده است که یک مو ثابت و در کنار آن مویی دیگر متغیر باشد علاوه بر آن که هیچ دلیل عقلی و نقلی و تجربی بر محدودیت عمر انسان نداریم عمر مانند حرکت است و تندی یا کندی حرکت مرز ندارد همان گونه که نور محدودیت ندارد خداوند در قرآن عمر 1000 ساله را برای حضرت نوح و خواب 300 ساله مطرح کرده است 🤔🔴اگر افزایش عمر محال بود پس چرا اینقدر دانشمندان در مورد افزایش عمر تلاش می‌کنند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️متن شبهه:👆👇 آیا انجام کار (واجبی) که یقین به ضرر آن داریم ولو به فتوای مرجع درست است! مرجع تقلید وظیفش تشخیص حکم و بیان حکم است.وظیفه مقلد و مکلف چیست ؟تشخیص موضوع و مصداق حکم است. کافیه باور کنیم طب و سلامتی ما بعد از چهل سال از انقلاب هنوز دست دشمنه و باید لانه خیانتش در طبقه هفتم وزارت بهداشت رو تسخیر کنیم تا انقلاب تکمیل بشه👌 مردمی علیه سیاست کروناهراسی عوامل نفوذی WHO عج را با افشای حقایق کرونا و شکست پروژه دشمنانش و شبکه وزارت بهداشت ، یاری کنید✌️ ✳️پاسخ شبهه: ✅ اولا موضوع غیر از مصداق است ✅ثانیا موضوعات احکام به پنج دسته تقسیم می شود که تمییز آنها و متولی شناخت اغلب آنها بویژه موضوعات پیچیده و انتزاعی ، مجتهد است ✅ثالثا حکم مطلق به واگذاری تشخیص مصداق به مکلف علاوه بر آنکه اشتباه است، اختلاف مبنا نیز وجود دارد ✅رابعا در موضوع واکسن سیاست نظام بر تزریق عمومی است و حداقل اینگونه مخالفت کردن بویژه با لحاظ مبانی فقه و حکومت منطبق نیست 🔶رجوع شود به «بیان موضوع، فقیه یا عرف» در کتاب {فقه و عرف؛ص353} آیت الله علیدوست. 🖋محمد علی ملک @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️متن شبهه: از علامه طباطبائی پرسیدند چرا از انقلاب اسلامی دفاع نمی‌کنید!؟ ایشان گفت: این انقلاب یک شهید داشت آنهم اسلام بود! ✳️ پاسخ به شبهه: 1️⃣ این ادعا توسط نزدیکان و اقوام علامه طباطبایی رد شده است، علاوه بر آن این بیان با مبانی فکری و عملی ایشان سازگار نیست. 2️⃣علامه طباطبایی را باید فیلسوف اجتماعی پشتیبان انقلاب اسلامی دانست که بخش مهمّی از مبانی انقلاب اسلامی در آثار ایشان و یا متأثّر از ایشان و در آثار شاگردان ایشان (مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی) تبیین گردیده است. 3️⃣ در بعد نظریه سیاسی، علامه طباطبایی معتقد به اصل سیاست الهی و حکومت اسلامی و معتقد به نظریه ولایت فقیه در عصر غیبت و لزوم جهاد و مبارزه و فراهم کردن مقدّمات تشکیل حکومت اسلامی است. مبنایی که در اصل آن با امام خمینی(ره) و مشهور فقهای شیعه اختلافی ندارد. – آیت الله احمدی میانجی، از شاگردان علامه طباطبایی، در خاطرات خویش چنین می‌گویند: «فردی از اهل علم ساکن مشهد در امر امام خمینی تردید داشت یک بار که علامه به زیارت بارگاه قدس رضوی آمد درباره امام از وی سئوالاتی نمود علامه در جواب آن مرد مردد گفت: امام بر ملکوت مسلط است.» [خاطرات فقیه اخلاقی احمدی میانجی ص ۲۰۴؛] 4️⃣ علامه مبارزه علیه رژیم شاه را مصداق امر به معروف و جهاد می‌دانستند. موضع گیری که مرحوم علامه در قبال شهادت نوه خودشان داشتند و از زبان دختر ایشان نقل شده است، با این شایعات مطرح شده تعارض دارد. 5️⃣ نقل شده است که مرحوم علامه در اواخر عمرشان می‌فرمودند: «راهی را که ما عمری با سختی ها و ریاضت ها رفتیم این جوان ها و شهیدان انقلاب اسلامی در یک شب سپری کردند.» – ایشان پس از فاجعه هفتم تیر ماجرایی دارند که به این صورت نقل شده است: پس از فاجعه هفتم تیر اطرافیان علامه – به علت کسالت و بیماری ایشان – تصمیم داشتند خبر شهادت شهید مظلوم بهشتی (از شاگردان علامه طباطبائی) را به ایشان نرسانند. در همان احوال یکی از اطرافیان علامه به اتاق ایشان می‌رود و علامه به وی می‌فرماید: «چه به من بگویید و چه نگویید من آقا بهشتی را می‌بینم که در حال صعود است.» [زمهر افروخته، سید علی تهرانی ص111] پاسخ تفصیلی :وبلاگ اخرین اخبار @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا