◾️سوال :❓
پسر 25 ساله ای هستم که چند وقت است که نامزد کرده ام. مادر بزرگ نامزدم هفت ماه است که فوت نموده است. ما قرار داشتیم که در اعیاد گذشته عقد کنیم ولی خانواده ی نامزدم مخالفت کردند. آنها حدود پنج ما است که لباس مشکی پوشیده اند و عزا نگه داشته اند و آنها تا سال مادربزرگ شان راضی نیستند که من با همسرم عقد بکنیم زیرا می گویند که بد است. حتی مادر ایشان با خواندن صیغه ی محرمیت ما مخالف است. آیا درست است که بخاطر این عقاید جلوی کارهای خیر گرفته بشود ؟ آیا خداوند راضی است که ما برای بزرگان مان این جوری عزاداری کنیم ؟ راهنمایی بفرمایید.
✳️ پاسخ شبهه:
🔶 یکی از باورهای غلط این است که وقتی فردی در فامیل فوت می کند می گویند که تا سال فرد، نباید ازدواجی در فامیل صورت بگیرد. مگر ازدواج یک امر خیر نیست ؟ شما که پدرتان فوت کرده اطعام یا صدقه نمی دهید ؟ اگر آن کارها خیر است، ازدواج هم یک کار خیر است. پس کارهای خیر دیگر راهم تعطیل کنید مثلا مسجد نروید و میهمانی نگیرید. داریم که بالاترین شفاعت این است که بین دو نفر واسطه ی ازدواج بشوید. حالا یک وقت فرد می خواهد ادب را رعایت کند می تواند مراسم خاصی نگیرد نه اینکه اصلا نگذارید طرف صیغه ی محرمیت بخواند. دیگر اینکه این خانواده چه تضمینی می دهد که تا سال دیگر فرد دیگری فوت نکند؟ ما باید با باورهای غلظ مبارزه کنیم.
🔴اگر فردی از دنیا برود آدابی دارد. مثلا خانم باید مدتی عده نگه دارد و این یک احترام است ولی این طور نیست که کل فامیل یکسال برنامه های خیرشان را تعطیل کنند.
👌آقایی می گفت در نجف خدمت امام خمینی رفتم و گفتم که خانواده ای فقیر است. امام مبلغی به من دادند که به آنها بدهم. فردا صبح که می خواستم پول را ببرم دیدم که در خانه ی امام شلوغ است و متوجه شدم که پسر ایشان حاج آقا مصطفی فوت کرده است. من یادم رفت که این پول را به آن خانواده برسانم. در مراسم امام من را صدا زدند و پرسیدند که پول را به آن خانواده رساندی ؟ من گفتم که فراموش کردم و امام فرمود که همین الان مراسم را ترک می کنی و این کار را می کنی.
😔 استادی داشتیم که در مسجداعظم برای ما رسائل می گفتند. یک روز که برای درس آمده بودیم دیدم که تابوتی جلوی درمسجد است. وارد کلاس شدیم و استاد درس را شروع کرد. درس که تمام شد. استاد گفت که این جنازه ی مادر من است که از دنیا رفته است. مادر من راضی نبود که من درس را ترک کنم. هر کس دوست دارد در مراسم مادر من شرکت کند. اتفاقا همه ی طلبه ها در تشییع جنازه شرکت کردند.
😭صاحب جواهر پسرش از دنیا رفت. شب جنازه را در نجف در محلی گذاشت و ایشان در کنار جنازه کتابش را نوشت. حتی قید کرد که من این سطور را در کنار جنازه ی فرزندم می نویسم. ایشان این قدر مقید بودند.
🙏مرحوم آمیرزا علی تبریزی استاد اخلاق، در روز عید مردم به دیدنش می آمدند. در آنروز بچه اش در حوض افتاد و خفه شد. ایشان گفتند که عید مردم را خراب نکنید. ظهر اعلام می کنیم که بچه فوت کرده است.
✳️آیا اگر ما باشیم این کار را می کنیم؟ ازدواج و تشکیل یک خانواده ثوابش از این کارها بیشتر است، چرا باید ازدواج این آقا عقب بیفتد ؟
@shobhe_313
❌شبهه:
توريستى به ايران آمد.
ديد عده ای از مردم در مسجد غذا ميخورند،
پرسيد: مگر مسجد جاى نماز نيست؟
گفتند: نماز را در دانشگاه تهران ميخوانيم!
پرسيد: مگر دانشگاه محل روشنفكران نيست؟
گفتند روشنفكران در زندان هستند!
پرسيد: مگر زندان جاى دزدان نيست؟
گفتند: نه دزدان به امور ملت رسیدگی
ميكنند
✅پاسخ:
این توریست عزیزمان متاسفانه با کسی مواجه شده که نه اطلاع درستی داشته و نه احیانا عقل سالمی
🔷چون اولا در هیچ مسجدی به طور مستقل و جداگانه غذا سرو نمیکنند بلکه غذایی که داده میشود طعام متبرکی است که هر کسی بخواهد به مردم و مومنین انفاقی بکند بعد از مراسم عزاداری یا شادی آن را بین مردم پخش میکند و در واقع مسجد فقط جای نماز خواندن نیست بلکه مسجد هم جای نماز است هم جای شادی و عزاداری برای مناسبت های دینی است هم جای کلاسهای علمی است و هم جای انفاق به مردم است و در یک کلمه مسجد عبادتگاه است و تمام این موارد مصادیق عبادت هستند.
🔷ثانیا همه قبول دارند دانشگاه محل برگزاری کلاس و محافل علمی است و این نمازی که میگویند در دانشگاه تهران برگزار میشود جمعا دوساعت طول میکشد آن هم در ظهر روز جمعه آن هم برای اقامه ی نماز جمعه آن هم به این جهت که مکانی مناسبی برای اقامه نماز جمعه نبوده و این دوساعت نماز در روز تعطیل هیچ منافاتی با رسالت دانشگاه ندارد.
🔷ثالثا روشنفکر داریم تا روشنفکر. اگر منظور پاسخ دهنده از روشنفکران کسانی هستند که به تخریب مبانی اسلامی و انقلابی میپردازند به نوعی که مردم را تشویق کنند که علیه نظام این کشور آشوب کنند و همچنین انتقادات علمی خودشان را دربین عموم جامعه میکشانند پس قطعا جای این به اصطلاح روشن فکران نه تنها در ایران بلکه در تمام عالم در زندان است.
ولی در دانشگاه های ما پر است از اساتید و دانشجویانی که نظراتی کاملا مخالف نظرات رسمی جمهوری اسلامی دارند و به راحتی میتوانند در مورد آن صحبت کنند و در محافل علمی در باره ی آن بحث کنند.
🔷و در آخر هم اینکه گفته شود دزدان به امور مملکتی رسیدگی میکنند هم نه حرف دقیقی است نه علمی . البته که متاسفانه در سالهای گذشته کم نبودند افرادی که یا فقط به فکر جیب خود بودند و یا آگاهی صحیحی برای اداره مملکت نداشتند که اگر اینچنین نبود ما این حجم از مشکلات اقتصادی و فرهنگی روبرو نبودیم ولی میزان خدمات و پیشرفتهای چشمگیر در زمینه های مختلف از جمله رسیدگی به مناطق محروم پیشرفت های پزشکی و نظامی پیشرفت ها در تکنولوژیهای نوظهور پیشرفت ها در صنعت هوافضا و.... نشان دهنده سلامت مدیران ارشد نظام و پاکدستی آنان است و ان شاء الله بزودی تمام مشکلات موجود هم حل خواهد شد.
🔹فقط جهت آگاهی این توریست عزیز توصیه میکنم سر به آمار فسادهای مسئولین دولتی در آمریکا و اروپا بزند و همچنین نوع برخورد آنها با به اصطلاح روشنفکران کشورشان را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شود تفاوت ره از کجاست تا به کجا....
@shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال
❓آیا رفتن بر سر خاک ثواب بیشتر دارد یا از همان دور هم فاتحه بخوانی کفایت می کند؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
@shobhe_313
⭕️ سوال
⁉️ مهمترین دلیل اهل سنت بر خلافت خلیفه اول «ابوبکر بن ابیقحافه» چیست و آیا درست بوده است؟
🔰 یکی از ادله اهل سنت بر مشروعیت حکومت خليفه اول، مساله «اجماع» است؛ آنان میگویند چون همه امت یا حداقل همه اهل حل و عقد، یعنی بزرگان و صاحبنظران امت، بر خلافت و رهبر شدن ابوبکر اجماع و توافقنظر داشتند، خلافت او مشروعیت مییابد و خدا هم از آن راضی است.
✅ اما این مطلب تنها یک افسانه است و ادعایی بدون دلیل و مخالف تاریخ، حتی تاریخی که خود اهل سنت نویسنده آن است؛ تاریخ گواه است بسیاری از صحابه بزرگ اسلام که سالیان سال، در خدمت پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) بودند و در جنگهای متعددی شرکت داشتند و با جان و دل و اموال خود، اسلام را کمک کردند، با خلافت ابوبکر مخالف بودند و با او بیعت نکردند، مگر با زور شمشیر.
👈 حتی این مساله که خلافت خليفه اول بدون اجماع بود، در سخنان خلیفه دوم نیز وجود دارد، او در این رابطه میگوید: «حِينَ تَوَفَّى الله نَبِيَّهُ أَنَّ الْأَنْصَارَ خَالَفُونَا، فَاجْتَمَعُوا بِأَشْرَافِهِمْ فِي سَقِيفَةِ بَنِي سَاعِدَةَ، وَتَخَلَّفَ عَنَّا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَالزَّبِيرُ بْنُ الْعَوَّامِ وَمَنْ مَعَهُمَا: هنگامیکه پیامبر رحلت کردند، تمام انصار مخالف ما بودند و همه آنان در سقیفه بنی ساعده جمع شده بودند؛ همچنین على و زبير و تمام کسانیکه با آن دو بودند، با ما مخالف بودند.»
💢 بخاری وقایع آن روز را اینچنین نقل میکند: «... به سوی سعد هجوم برده شد، در این هنگام یکی از یاران سعد میگوید: سعد را کشتید؛ عمر میگوید: «او را بکشید، خدا او را بکشد.»
🔶 طبری داستان را اینچنین ادامه میدهد: «عمر بالای سر سعد میایستد و میگوید: سعی داشتم آنگونه تو را له کنم که اعضایت از هم بپاشد، در این هنگام سعد ریش عمر را میگیرد ... پس از آن حباببنمنذر رو به انصار میگوید: اگر بخواهیم، اینها را از مدینه بیرون میکنیم. عمر پاسخ میدهد: در آن صورت خدا تو را بکشد، حباببنمنذر نیز در جواب او میگوید: بلکه خودت کشته شوی.»
❇️ با مراجعه به تاريخ اهل سنت، در مییابیم که افردای مانند امام علی(عليهالسلام)، عموم بنیهاشم، سعد بن عباده انصاری، زبير بن عوام، خالد بن سعيد بن عاص اموی، طلحة بن عبيداللَّه، مقداد بن اسود، سلمان فارسی، ابوذر غفاری، عمار بن ياسر، براء بن عازب، ابی بن کعب، عتبه بن ابی لهب، و ابوسفيان و بسیاری دیگر از اصحاب پیامبر ص با خلافت ابوبکر مخالف بودند.
🔺 همچنین نوشتهاند آنها امیرالمومنین(علیهالسلام) را مجبور به بیعت کردند، این چه بیعتی است که با زور و غلبه حاصل شود.
💠 آیا با وجود چنین مطالبی باز میتوان گفت راجع به خليفه اول اجماعی صورت گرفت؟ یا او با زور و غلبه به خلافت رسید؟ پس خلافت آنان مشروعیت خود را از کجا آورد و چه فرقی میکند با حکومت و کشورگشایی پادشاهان زورگو و بیرحم که مردم را به زور مجبور به اطاعت از خود میکنند.
@shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅🎥 حقیقت ماجرا چه بود⁉️
🔹رسوایی دیگری برای ضدانقلاب اینبار در ماجرای گوهر عشقی که مدعی شده هفته گذشته توسط برخی افراد ناشناس مورد ضربوشتم قرار گرفته.
@shobhe_313
◾️ شبهه:
⁉️ آیا شهادت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) از کشفیات جمهوری اسلامی است؟
✳️پاسخ شبهه:
🔰 شهادت حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) یکی از وقایع جانسوز و تلخ تاریخ بشریت است که هیچگاه فراموش نشده و از ذهن بشریت پاک نخواهد شد. داستان شهادت از جمله حادثههای قطعی تاریخ است که بیش از دهها دلیل قطعی در منابع شیعه و اهل سنت بر آن وجود دارد.
❇️ اما با این وجود، عدهای با بیان دلایل واهی و سست، در صدد انکار وقوع چنین حادثه مهمی هستند.
آنها تمام این دلایل قطعی و اسناد تاریخی را رها کرده و میگویند در کتابهایتان لفظ وفات آمده است و داستان شهادت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) از کشفیات جمهوری اسلامی است که در سال 1371 در مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت، وفات را حذف و شهادت را جایگزین کردند.
👈 در اینجا در دو محور به پاسخ این شبهه میپردازیم:
1️⃣. «وفات» كلمهای عام است كه هم به مرگ طبيعى و هم به شهادت اطلاق مىشود. در کتابهای معتبر بسیاری، حتی در مورد شهادت سیدالشهدا و امیرالمومنین(علیهماالسلام) هم كلمه وفات به كار رفته است.
2️⃣. باید از اینان پرسید از کی تا به حال تقویم، معیار سنجش صحت و یا بطلان حوادث و رویدادهای تاریخی است. مگر نویسندگان تقویم معصوم از خطا و اشتباه بودهاند که نگارششان برای ما دارای حجیت باشد.
❇️ مگر شهادت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) مربوط به بعد از انقلاب است که آن را از کشفیات جمهوری اسلامی میخوانید؟ لازم است بدانید واژه شهادت در همان قرنهای اول به کار رفته است، آنچنان که در منابع معتبر شیعه که مربوط به صدها سال پیش هستند موجود است.
💢 شیخ مفید از بزرگان و مفاخر شیعه متوفای 413 داستان شهادت حضرت را نقل میکند و واژه شهیده را به کار میبرد. همچنین مرحوم کلینی متوفای 328 از محدثان بزرگ شیعه از زبان امام جعفر صادق و نیز امام موسی کاظم(علیهماالسلام) نقل میکند که فرمودند: «همانا فاطمه صدیقه شهیده است.»
@shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽/ تاثیر مبارزه منفی حضرت زهرا س در افشای مهمترین حقایق تاریخ
🔹هر بچه شیعه که می خواد یک دلیل محکم برای شیعه بودنش داشته باشه این را گوش کند ...
عالیه 👌
علامه امینی و علمای اهل سنت
@shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ پاسخ به چند سوال :
⛔️سخنی با سلبریتی ها و لایک بازان درباره ماجرای #گوهر_عشقی
🔹کار به قمار براندازها روی بی صداقتی یک پیرزن ندارم. از طعنه ها و زخم زبان های اهل فرصت نیز بگذریم. ای کاش حداقل به خاطر این چند روز اتهامی که به جمهوری اسلامی زدند عذرخواهی کنند. خود خانم گوهرعشقی نیز محل بحث نیست. همان لاشخورهایی که عبا از روی دوش پدر روح الله #زم برداشتند و برای عمامه زمین زدنش سوت وکف زدند، همانها پای این پیرزن نشستند که خلاف صداقت بگوید تا سکه کاسبی شان شود.
👈اما مساله ما و شمائیم. مساله #سوادرسانه است.
چه میشود که #باور می کنیم؟ چرا باید از سر برانگیختگی قضاوت کنیم؟چرا اجازه می دهیم خناسان روی خطای هیجانی ما حساب باز کنند؟
♦️زخم روی صورت پیرزن جای سرانگشت لاشخورها داشت. اما باور کردیم چون #هیجانزده ایم. چون قضاوت های اجتماعی ما از سر تائید اجتماعی دیگران است نه استدلال های منطقی. یک حرف را رسانه اهریمن تکرار می کند و ما نیز به تکرار می افتیم تا از ترند روز عقب نمانیم. ماجرا پیچیده نبود. به راست و دروغش علم نداشتیم اما به سناریوهای راهزن های رسانه ای نیز سوءظن نداشتیم؟ مگر با سابقه این غدارهای مکار آشنا نبودیم؟
📢اینها قاتلی چون #نویدافکاری را قهرمان مبارزه نکردند؟
📣از قاتل غزاله یک کودک معصوم نساختند؟
از صاحب آمدنیوز که علنا آموزش آدم کشی می داد و ثمره اش شهادت محمدحسین حدادیان بود اسطوره نساختند؟
🔕اینها از نجفی همسرکش، قربانی مبارزه با #پرستو روایت نکردند؟
🔴 اینها جلادهایی که 11 زن و کودک را در مراسم نیروی مسلح مهاباد کشتند، تبدیل به قهرمان قیام نکردند؟
🚫سعید ملک پور طراح سایت های مستهجن و منتشر کننده فیلم و عکس های تجاوز به دختران ایرانی را فعال حقوق بشر نام نگذاشتند؟
🚫از محمدثلاث درویش داعشی که جنون وار با اتوبوس به مردم حمله کرد، پیرعرفان نساختند؟
📛 اینها سر قبر خالی ترانه موسوی ها در فتنه 88 ننشستند و مویه نکردند؟
⁉️باز هم فهرست کنیم؟ سابقه این جریان در جلادستایی و نشاندن اوباش جای شهید روشن نبود و نیست؟
✅مساله این است که هوشیار در رسانه نیستیم. رفتار کاملا غیرارادی در رسانه داریم. با کمترین تکانه احساسی و عاطفی از سوی رسانه ها، دچار خطای شناختی می شویم. زود باور می کنیم و زودتر از آن برای عقب نماندن از بازار مکاره لایک و فیو، دست به انشای حکم می بریم.
🚯از سر غلیان و واکنش های #احساسی قضاوت می کنیم و بعد با استدلال تلاش می کنیم این قضاوت را برای دیگران توضیح دهیم. حال آنکه باید ماجرا برعکس باشد.
💢جائی اگر علم نداریم، به #منبع_پیام توجه کنیم. هرجا که جای پای فراعنه رسانه ای بود سوءظن داشته باشیم و صبر کنیم تا حقیقت روشن شود. این سوءظن، یک اصل راهبردی است.
✍محسن مهدیان
@shobhe_313
#تکذیبیه
🛑استخدام ۲۵ هزار طلبه در آموزش و پرورش صحت ندارد.
❌ شایعه
در ساعات اخیر، خبری با تیتر استخدام ۲۵ هزار طلبه در آموزش و پرورش، در شبکههای اجتماعی و سایتهای خبری منتشر شد. طی این خبر ادعا شده که دولت سیزدهم در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ از بین طلاب حوزههای علمیه بدون آزمون استخدامی و در اوج اعتراض معلمین به حقوق صنفیشان نیروی طلبه استخدام کند.
✅ واقعیت
حسین صادقی معاون رسانهای وزارت اموزش و پرورش ضمن تکذیب اکید این شایعه گفت:
وزارت آموزش و پرورش فرایند مشخصی برای استخدام نیرو دارد و عملا امکان تحقق چنین خبری وجود ندارد.
🔸 قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: با ۲۵ هزار نفر مجوزی که جدیداً اخذ کردیم و با ۹۸۰۰ سهمیهای که از قبل مانده است، در مجموع ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه جهت استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی و آموزش و پرورش داریم و باید سریعاً آزمون جذب برای این افراد برگزار شود.
👈ماهی گرفتن از هر فرصتی به عادت ثابت معاندان تبدیل شده است. هنوز از سوءاستفاده از مطالبات کشاورزان و انحراف مطالبات آنها مدت زیادی نگذشته که خناسان موجسواری بر مطالبات معلمان را بهانهی اظهار وجود و دشمنی با نهادهای دینی کردهاند. بدون منبع معتبر، هیچ خبری در فضای مجازی قابل اعتماد نیست.
@shobhe_313
◾️ سوال:
⁉️ یکی از سوالاتی که در بحث «شفاعت» وجود دارد این است که «شفاعت» در چه زمانی واقع میشود، آیا در عالم برزخ هم شفاعت وجود دارد، یا تنها مختص به روز قیامت و نجات از جهنم است؟
✳️ پاسخ سوال:
از برخی آیات قرآن استفاده میشود که شفاعت تنها در روز قیامت است و تنها در رهایی از آتش جهنم موثر است؛ قرآن کریم در آیاتی چند به این مساله پرداخته و زمان وقوع شفاعت را بیان میکند، از جمله این آيات، آیات پایانی سوره مدثّر است که در مورد افرادی که در جهنم هستند میفرماید: «فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعِين [مدثر/48] شفاعت شفاعتکنندگان برای آنان سودی نداشت.» اين آيات دلالت دارند بر اينكه شفاعت شافعان، در روز قیامت بوده و در رهایى از دوزخ، ثمر دارد.
✅ این مطلب در روایات معصومین(علیهمالسلام) هم اشاره شده و آن بزرگواران فرمودهاند که شفاعت مخصوص قیامت است و در عالم برزخ، شفاعتی وجود ندارد؛ به طور مثال امام صادق(علیهالسلام) فرمودند: «وَ اللَه مَا أَخَافُ عَلَيْكُمْ إِلَّا الْبَرْزَخَ فَأَمَّا إذَا صَارَ الَامْرُ إلَيْنَا فَنَحْنُ أَوْلَى بِكُمْ: سوگند به خدا كه من بر شما ترسى ندارم، مگر از عذاب برزخ؛ اما در روز قيامت كه امر به ما واگذار مىشود، ما بر شما ولايت داريم [و شما را مورد شفاعت قرار مىدهيم].»
🔶 اینکه حضرت در این روایت میفرماید که من برای شما قبل از قیامت ترس دارم، به این معناست که قبل از قیامت، شفاعتی وجود ندارد و شما هستید و اعمالتان و بر مبنای اعمال خود شما با شما رفتار خواهد شد؛ امّا روز قیامت شفاعت وجود دارد و ما شما را کمک خواهیم کرد.
💠 در نتیجه: زمان وقوع شفاعت در آخرين موقف، از مواقف قيامت است؛ یعنی بعد از زنده شدن دوباره تمام انسانها و پشت سر گذاشتن تمام مراحل هولناک قیامت و حساب و کتاب. حال با شفاعت یا گناهکاران اصلاً جهنم نمیروند و یا از آن، خلاصی مییابند. اما در زمان مرگ و قبض روح و عالم برزخ، شفاعتی وجود ندارد و گناهکاران به خاطر اعمالشان به سختی عذاب خواهند شد تا مجازات خود را به خاطر گناهان کبیرهای که انجام داده بودند، کشیده باشند.
🔻 بنابراین هرگز نباید بحث شفاعت، انسان را نسبت به انجام گناهان کبیره سوق دهد؛ زیرا انسان، اگر توبه نکند و مشمول رحمت خدا قرار نگیرد سالیان درازی در عالم برزخ به خاطر گناهانش به سختی عذاب می شود.
@shobhe_313
◾️متن شبهه:
اظهارات جدید یکی از مدعیان طب سنّتی:
من قانون شکنی را از رهبر معظم انقلاب اسلامی آموختم، زیرا ایشان مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت می کند در حالیکه این مصوبات به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده و قانونی نیست.
✳️ پاسخ شبهه:
1️⃣ فرض کنید که مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، قانون به حساب نیایند و لازم الاجرا هم نباشد. آیا عمل به یک مصوبه یا دستورالعملی که لازم الاجرا نیست، مصداق قانون شکنی است؟!
2️⃣ آیا هر باید و نبایدی که در حکومت قرار است لازم الاجرا شود، باید حتما به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد؟ بنابراین هزاران قانون ریز و درشت در وزارت خانه ها و ادارات، بخشنامه ها، آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرائی که حتی در یک شهرستان کوچک تنظیم می شود، باید به مجلس شورای اسلامی آورده شود و به تصویب نمایندگان برسد؟! آیا چنین چیزی معقول است؟!
3️⃣ ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیلاتی است که اوایل اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع کروناویروس در ایران با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.
4️⃣ طبق اصل 176 قانون اساسی، مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید رهبر انقلاب، اجازه اجرا دارد و درواقع اجرای آن مصوبات قانونی است.
5️⃣ مطالعه مستندات حقوقی مهمی چون نظریات شورای نگهبان و آرای برخی مراجع قضایی مؤید آن است که مصوبات شورای عالی امنیت ملی چنانچه در چارچوب صلاحیت موضوعی آن تصویب شوند، عملاً در جایگاهی هم تراز و حتی در مواقعی بالاتر از قوانین عادی قرار می گیرند و به دلیل ساختار مستقل نهاد تصویب کننده آن، با وضع قوانین و مقررات بعدی قابل نسخ یا تغییر نیستند.
🌐https://jplsq.ut.ac.ir/article_65189.html
6️⃣ بنابراین، با توجه به اخذ مشروعیت فعالیت ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی شورای عالی امنیت ملی، میتوان ارزش و جایگاه مقررات ستاد را همتراز با تصمیمات شورا دانست. از دیگر سو با توجه به عدم وابستگی این ستاد به قوای سهگانه و خاص بودن آن، نظارت شرعی و اساسی مقام ولیفقیه و شورای عالی امنیت ملی تنها راهکار صحت عملکرد ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
🌐https://www.magiran.com/paper/2193115
@shobhe_313
✳️ سواد_رسانه، پاسخ بسیاری از شبهات:
🔆 در سنتر پارک نیویورک سگی به کودکی حمله می کند، مردی که شاهد حادثه بود برای نجات کودک خود را به روی سگ می اندازد و او را خفه میکند ...
🔸 خبرنگار نیویورک تایمز که ماجرا را از نزدیک می بیند به مرد میگوید: فردا تیتر اول نیویورک تایمز این است:"مرد شجاع نیویورکی جان پسری را نجات داد "مرد در جواب خبرنگار میگوید:"من نیویورکی نیستم"
خبرنگار میگوید پس تیتر میزنیم:" آمریکایی قهرمان جان پسری را نجات داد"مرد میگوید:"ولی من آمریکایی نیستم، پاکستانی ام"
🔸 فردا تیتر نیویورک تایمز اینچنین شد:
"یک مسلمان متعصب سگی را در سنتر پارک خفه کرد" " اف بی آی احتمال میدهد القاعده در این جنایت دخیل باشد "
🔴 سواد رسانه به ما کمک میکند در دام اینگونه تاکتیکها و تکنیکهای مهندسی افکار عمومی رسانه ها گرفتار نشویم....
@shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال: چرا ایران بمب اتمی نمیسازد؟
✳️ پاسخ سوال:👆👆👆
@shobhe_313