eitaa logo
پاسخ به شبهات/جامعه
2.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
4.1هزار ویدیو
71 فایل
این کانال با هدف پاسخ به شبهات روز در رابطه با مباحث دینی و نظام اسلامی ایجاد گردیده است. ادمین دریافت سوالات و شبهات: @rahmank خانم ها @Hoseiny313 https://eitaa.com/joinchat/1091371127Cd7e66144e1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازنمایی زنان در های ایرانی تفاوت تصویری که رسانه ها از زنان ایرانی و مسلمان نشون میدن با واقعیت... ❗️این همه زن موفق که ایرانی و مسلمان هستن داریم ولی هیچکس اونا رو نمی شناسه😒این خانم ها ثابت کردند که حجاب محدودیتی برای پیشرفت نیست🤩💪🏻 @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال: سلام میشه بگین کتاب حجاب شهید مطهری چه چیزی را میخواد اثبات کنه؟ ✳️پاسخ: 🔶کتاب مسئله حجاب، بر اساس سلسله سخنرانیهای استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان نوشته شده است. بنا بر نظر استاد مطهری گذشته از انحرافهای عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده، این مسئله و دیگر مسائل مربوط به زن، وسیله ای در دست برخی افراد قرار گرفته است که بر ضد دین اسلام تبلیغات منفی میکنند. 🔸این کتاب دو بخش دارد، شهید مطهری در بخش اول ابتدا نشان میدهد که مسئله پوشش زن از ویژگی های اسلام نیست و میان ملتهای دیگر نیز وجود داشته است. سپس به عده ای که طرفدار بی حجابی زن هستند ، پاسخ میدهد. در بخش دوم، به عده ای پاسخ میدهد که معتقدند زنان باید حتی چهره و دست خود را از نامحرم بپوشانند و به خانه نشینی زن عقیده دارند. استاد مطهری در این کتاب ثابت میکند که نظر اسلام، حفظ حریم و حضور باوقار زن در جامعه با پوشش مناسب است. 🔶کتاب مجموعا شامل پنج فصل با عناوین زیر میشود ؛ فصل اول : تاریخچه حجاب فصل دوم : علل پیدایش حجاب فصل سوم : فلسفه پوشش در اسلام فصل چهارم : ایرادها و اشکالها فصل پنجم: حجاب اسلامی @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️شبهه: آیا حق مسلّم ما نیست که نوع پوشش خودمونو انتخاب بکنيم و نبايد حجاب اجباری باشد و باید اختياری باشد! ✳️پاسخ: 1⃣ حقیقت آن است که اکثریت مردم ایران به عفت معتقد و ملتزمند. هر چند در محدوده پوشش با هم متفاوتند. برخی کمی سهل‌تر می‌گیرند و ایمانشان آن چنان قوی نیست که حجاب شرعی را کامل رعایت کنند، اما آن‌ها نیز مخالف نوع پوشش مرسوم در برخی کشورهای دیگر هستند و کشور ما هنوز توانسته با عفت، خانواده را حفظ کند. بنابراین نباید فریب اقلیت محدودی را خورد که شهوات مبتذل، نهایت درجه آرمان‌های آن‌هاست و با چشم بسته، می‌خواهند آینده و سعادت خویش را قربانی شهوات زودگذر کنند. این طایفه غرضشان از رها کردن عفت به صرف کنار گذاشتن یک روسری نیست و خواسته‌های اصلی آنان چیزی است که اکثریت ملت با آن مخالفند. 2⃣اگر به عمل خلاف قانون آزادی می‌گویند، در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین آزادی‌ای مقبول نیست و هیچ عاقلی نیز عمل بر خلاف قانون را یک مزیت نمی‌شمارد و افرادی که بر خلاف قانون عمل می‌کنند، مجرم خوانده می‌شود و هیچ جا به یواشکی برداشتن اموال دیگران آزادی نمی‌گویند. بلکه آن را جرم می‌شمارند. 🔸 در حال حاضر مطابق قوانینی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده‌اند، رعایت حجاب در کشور الزامی است و تا زمانی که قانون توسط نمایندگان تغییر داده نشده، باید به آن احترام گذاشت چرا که قانونمداری عامل مهمی برای داشتن جامعه‌ای متعالی است. 3⃣ قبل از هر چیز باید دقت کنیم که معیار و ملاک ما، منطق است. اگر برای عملی منطق و دلیل خرد پسند، وجود داشته باشد، آن را قبول می‌کنیم. اما اگر ما را مجبور بر کاری غیر منطقی کنند، طبیعتا آن را نمی‌پسندیم. معیار بد بودن، صرف مجبور کردن نیست! بلکه مجبور کردن در بسیاری از موارد نیکو و بلکه ضروری است. آیا اگر کسی بخواهد به حقوق دیگری تجاوز کند و مثلا اموال او را بدزدد نباید او را مجبور کرد که از ستم دست بکشد؟ یا حتی اگر کسی بخواهد بدون مجوز و تخصص، مطب پزشکی دایر کند، نباید او را مجبور به تعطیلی آن مطب کنیم؟ 4⃣ اصل این ادعا که کسی پوشش غیر عفیفانه را آزادی بنامد، توهین به آزادی و به ابتذال کشاندن آن است و کسانی که سطح دغدغه‌های آنان چنین نازل شده است، باید بیدار شوند. آیا آزادی از سلطه و استکبار، باید دغدغه آزادی جویان باشد یا آزادی از ضوابط پوشش؟ آیا آزادی از قید عادات و رسوم خرافی مهم‌تر است یا جلوه‌گری در خیابان‌ها و تبدیل کردن معابر عمومی به صحنه ترسیم انواع جاذبه‌های جنسی؟ این تصویرهای خیالی که بزرگترین آرزوی یک زن را وزیدن باد در لا به لای موهایش ترسیم کنند، عملیات روانی رذیلانه‌ای است که یک انسان و آرمان‌هایش را چنین سطحی می‌کنند. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال: ایام محسنیه چه زمانی است؟ آیا ترویج آن نوعی بدعت محسوب نمی‌شود؟ ✳️پاسخ: 🔶ایام محسنیه عنوانی است كه در سال‌های اخیر در خصوص ایام جسارت به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سقط نوزاد ایشان در پایان ماه صفر و آغاز ربیع الاول اطلاق می‌شود و تلاش می‌شود مجالس سوگواری در این رابطه برقرار گردد. 🔹 با توجه به اينکه زمان دقيق هجوم به خانه حضرت زهرا (سلام الله عليها) که منجر به زخمی و مجروح شدن پاره تن رسول الله و کشته شدن فرزندش محسن شده است، مشخص نيست، لذا برای شهادت حضرت محسن هم نمی‌توان تاريخ دقيقی ارائه کرد. 🔸 هجوم به خانه آن حضرت در چند نوبت اتفاق افتاد و آخرين هجوم که منجر به مجروح شدن حضرت زهرا (سلام الله عليها) شد، طبق قرائن و شواهد حدود چهل تا پنجاه روز بعد از رحلت رسول خدا (صلی الله عليه و آله) بود. 🔹 فارغ از درستی یا نادرستی اضافه نمودن ایام خاص برای عزاداری اولیاء الهی به ایام مشهور و مرسوم از منظر اجتماعی و عرفی باید دانست كه این قبیل كارها را نمی‌توان تحت عنوان بدعت دانست و حرام معرفی نمود؛ زیرا بدعت هر چند در لغت به هر امر بدیع و جدید اطلاق می‌شود، اما در اصطلاح به نوعی ایجاد امری دینی و عملی دارای استناد به دین اطلاق می‌گردد. 🔸 در واقع بدعت حرام زمانی است كه كسی چیزی را كه در دین نیست، و دلیلی از كتاب و سنت - هر چند به نحو عموم - بر آن وجود ندارد، به عنوان بخشی از تعالیم دین معرفی نماید و یا به جای آورد. پس بدعت مصطلح و حرام چنان كه اهل لغت گفته‌اند یعنی ایجاد امر تازه‌ای در دین كه در قرآن و سنت ریشه ندارد. مثلا عملی را كه از نظر قرآن و روایات واجب یا مستحب نیست، به عنوان مستحب دینی انجام گیرد، یا چیزی كه حرام است، به عنوان مباح انجام شود. 🔹 بر این اساس انجام كارهایی نظیر عزاداری در اوقات غیر مرسوم اگر به نوعی استناد به دین و یا متون دینی داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دین انجام شود هیچ منعی ندارد و بدعت محسوب نمی‌شود؛ هرچند به لحاظ عرفی جا دارد كه توده شیعیان در جوامع شیعی نسبت به ایجاد سنت‌های جدید و مناسبت‌های بی پیشینه در مورد برگزاری مراسم دینی با بزرگان و مراجع همفكری و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوی و برخی پیامدهای حاشیه‌ای گریبان‌گیر این امور ارزشمند نگردد. 🔸 به خصوص كه به دلیل تنوع و تعدد مناسبت‌های عزاداری در ایام مختلف سال اضافه نمودن یك مناسبت جدید آن هم در آغاز ماه ربیع كه ماه سرور و میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در انتهای عزاداری طولانی محرم و صفر محسوب می‌شود چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام :
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️پرسش و پاسخ: ❓کدام زن؟ کدام زندگی؟ کدام آزادی؟ 🔶«زن زندگی آزادی» شعاری جذاب که همزمان با کلید خوردن فتنه تبدیل به شعار ثابت معترضین می‌شود. استوری برخی از نزدیکان را که باز می‌کردی می‌دیدی طبق روال و اقتضاء هیجانات رسانه به کمپینی با محوریت این شعار پیوسته‌اند. اما کدام زن؟ کدام زندگی؟ و کدام آزادی؟ اجازه دهید فارق از هیاهوها قدری به ظاهر زیبا و فریبنده‌ی این شعار نشتر بزنیم و کمی با آن روی این سکه‌ی سیاه آشنا شویم. یقینا تاکنون شنیده‌اید که این شعار مختص گروهک تروریستی پ.ک.ک است. خشن‌ترین و افراطی‌ترین گروه کُرد در تاریخ معاصر ترکیه که از میانه‌ی دهه‌ی هفتاد به سرکردگی عبدالله اوجان وارد عرصه‌ی سیاسی ترکیه شد و ده سال بعد از بنیان‌گذاری وارد فاز مبارزه‌ی مسلحانه گردید. این گروه که نضج گرفته از اندیشه ی مارکسیسم – لننیسم است با نگاهی ابزاری به زنان و دختران، آنها را در فعالیت‌های خشن و مسلحانه به بهانه‌هایی چون میهن‌پرستی و رسیدن به آزادی به کار گرفته و با ذبح زنانگی، آنها را به چیزی شبیه یک مرد خشن تبدیل کرده و هویتشان را می‎رباید به گونه‌ای که خودشان هم نمی‌دانند زن هستند یا مرد! 🔹در گروه پژاک مادر شدن هیچ جایگاهی ندارد چراکه ازدواج در این گروه ممنوع است. فمنیسم حاکم بر این گروه نه تنها در جهت احقاق حق زنان ناتوان بوده بل‌که متأثر از ایدئولوژی سکولار کمونیست اوجالان با تبدیل کردن زن به برده‌ی جنسی مردان، او را به ابتذال کشانده است. آنها با قوانین ضد خانواده‌ی خود ازدواج را ممنوع اما داشتن روابط نامشروع پنهانی را آزاد گذاشته‌اند. اما طنز ماجرا آنجایی است که محل اعراب این قانون فقط برای اعضای سیه روز و ساده‌لوحی است که هم باید بردگی جنسی کنند هم از سوء تغذیه رنج ببرند و هم سرنوشت محتومشان مردن در همین تشکیلات باشد. اما برای عثمان اوجالان مرد شصت ساله قانون فرق می‌کند. او مجاز است نه یک بار که دوبار ازدواج کند آن هم با دو دختر جوان که یک سوم او سن دارند. 🔴شاید بتوان یکی از عوامل اینهمه خشونت و ضدیت با نهاد خانواده را در کودکی بنیا‌گذار این گروه عبدالله اوجالان جستجو کرد. دورانی که مادر نقشی کلیدی در باز کردن گره‌های روحی کودک با سرانگشتان ظریفش دارد. اما عبدالله اینگونه از مادرش یاد می‌کند: «اگر مادرم می‌دید که حقش پایمال می‌شود حتی اگر مساله بسیار بسیار ساده هم بود، عصبانی می‌شد و مرافعه بر پا می‌کرد... مادرم مردان را هیچ می‌انگاشت. همانند زنی مستقل و قوی بود و در دعواها جسور بود. هر انسانی هنگام جنگیدن برخی مسائل را مد نظر قرار می‌دهد اما مادرم هیچ حسابی را برای هیچ نتیجه‌ای باز نمی‌کرد». شاید تأثیر آموزه‌های مادرش بوده که پ.ک.ک به عنوان یک گروه مارکسیست – لنینیست نگاه مثبتی به نهاد خانواده ندارد و آن را عامل عقب ماندگی زنان می داند و معتقد است نقش مرد در خانواده باید واژگون شود. ♨️ظلم گروهک تروریستی پ.ک.ک در حق زنان را می‌توان در اعترافات یکی از زنان عضو این گروه که در نتیجه تلاش نیروهای امنیتی ترکیه موفق به فرار شده بود را قدری بیشتر درک کرد. این زن که در سال 2008 تا 2016 در شمال عراق و از 2016 تا 2020 در سوریه برای گروه تروریستی پ.ک.ک فعالیت می‌کرد، می‌گوید: «اولین جایی که من را بردند ساختمان حزب دموکراتیک خلق‌ها در وان بود، آنجا پس از صحبت با دو زن من را به مردی تحویل دادند. آن‌ها با دروغ و نیرنگ من را فریب دادند. خانواده سختگیری داشتم و آنها به من وعده آزادی دادند. اول همه چیز عادی و خوب به نظر می‌رسید تا اینکه به اردوگاه رفتم و در آنجا تازه با واقعیت مواجه شدم. بارها شاهد تجاوز به مردان و زنان شدم. یک زن را که قصد فرار از این گروه داشت به فرمانده خودخوانده منطقه‌ای این گروه تحویل دادند و وی بارها به این زن تجاوز کرد». ❌ اقدام به خودکشی دختران جوان در این گروه نشان از اوج خفقان و آزار و اذیتی است که پس از عضویت در گروه با آن مواجهه می‌شوند. نمونه‌ا‌ی از اسامی دختران عضو پژاک که به خاطر تجاوز جنسی ، دیگر نتوانسته‌اند به کانون خانواده و جامعه بازگردند و از رسوایی به وجود آمده راهی جز خودکشی پیش روی خود ندیده‌اند: دوله نودیده (کد زیلان)، شیرین آمود (کد آیتن)، رحیمه یاشار (کد ریحان)، سحر فیلیز (کد سوزدار)، هدیه زنگین (کد بریوان)، سونگول سالمان (کد روزرین)، فاتما بایسال (کد ژیندا)، امین عثمان (کد آهین )... وقتی این گروهک برای زنان و دختران ارمغان‌آور مرگ و اسارت است، چگونه می‌تواند برای زنان ایران آزادی و زندگی به ارمغان آورد؟ و وقتی اینچنین بخشونت خرج زنان و دختران می‌کند چگونه جمهوری اسلامی ایران را متهم به زن‌ستیزی می‌داند؟! ✍مریم اردویی @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال؟ تبریک اول ماه ربیع الاول بدعت یا سنت؟ ✳️پاسخ: 🔹همزمان با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول شاهد رواج یک باور غلط هستیم که بیشتر در شرایط کنونی از طریق پیامک، یا شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، با این مضمون که پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است: «هر کس خروج از ماه صفر را به من اطلاع دهد، اهل بهشت است»! به همین خاطر برخی افراد در اولین شب ماه ربیع‌الاول بر درب مساجد حاضر شده تا به نوعی پایان ماه صفر را اعلام کنند! این باور غلط که به صورت بشارت بهشت از قول پیامبر صلی الله علیه و آله در راستای خوشنودی ایشان از پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، متأسفانه باعث شده اصل و شأن حدیث، مورد غفلت قرار گرفته و مفهوم آن وارونه جلوه داده شود. 🔹 اما اصل واقعه و حدیث چیست؟ این روایت در شأن یکی از بهترین صحابه پیامبر ابوذر غفاری است که به دلیل رواج آن باور غلط، محور حدیث به کلی فراموش شده است. این حدیث در باب «معنى قول النبی من‏ بشرنی‏ بخروج‏ آذار فله الجنة» از کتاب معانی الاخبار (النص / 204) و همچنین کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج 1 / ص 175) و در روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه اثر مرحوم محمد تقی مجلسی (ج 13 / ص 3) اینطور بیان شده است: ▪️ از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر صلی الله علیه و آله به همراه تعدادی از اصحاب‌شان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است! برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود، پیامبر صلی الله علیه و آله متوجه شده و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر بر شما وارد می‌شوند (ولی از میان آن‌ها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماه‌های رومی در بهار و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است. آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر نیز همراه‌شان بود، پیامبر صلی الله علیه و آله به آن‌ها فرمود: ما در کدام ‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. 🔹پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم، ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی و چطور این‌گونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام می‌دهند، به واسطه‌ تو خوشبخت می‌شوند، آن‌ها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ شبهه : در واکنش به قضایای مربوط به فوت مهسا امینی آیه ۴۱ سوره زمر در حال انتشار است که مضمون آن این است: ای پیامبر تو مامور به اجبار آنها به هدایت نیستی!! (وَ ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكيلٍ) در جواب چه بگوییم؟ ✳️ پاسخ: شبهه افکنان گمان کرده اند به سند جدیدی دست پیدا کرده اند! درحالیکه قبلا جواب اینگونه شبهات مکررا گفته شده؛ پیامبر (و هیچ کس دیگر) نه تنها مامور به افراد نیستند، بلکه همانطور که در آیه (لا اکراه فی الدین) نیز آمده است اساسا امکان اجبار به هدایت وجود ندارد. اجبار به هدایت مانند آن است که کسی را بخواهید مجبور به دوست داشتن خود کنید! که اتفاقا در این باره هم در قرآن آیه ای وجود دارد: «اگر تو آنچه در زمين است همه را خرج مى‏كردى نمى‏توانستى ميان دلهايشان الفت و محبت ایجاد کنی، اما خدا ميان مومنان الفت ایجاد کرده است» (انفال آیه ۶۳) با این وجود رعایت قانون امر لازمی است که ربطی به هدایت و دین و اعتقاد ندارد و هیچ جا اجازه نقض قانون را نمی دهند. به همین دلیل در خود قرآن (مثلاً سوره نور آیه دوم) برای عدم رعایت قوانین مجازات تعیین شده است. مثلاً ممکن است کسی اعتقاد داشته باشد قانون چراغ قرمز قانون غلطی است! در این صورت: اولاً با اجبار نمی توان اعتقاد او را تغییر داد (بلکه با استدلال و منطق باید این کار را انجام داد) ثانیاً اعتقاد نداشتن او به این قانون توجیه قابل قبولی برای عدم رعایت آن نیست. @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث پایان ماه صفر و بشارت بهشت⁉️ 🔻سوال: آيا این حديث پیامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) که مي فرمايد:«هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم». درست است؟ 🌸پاسخ حجت الاسلام طاها: با سلام و اهداء تحیات 👈چنين گفتاري صحيح نيست و سنديت ندارد!❌. آنچه در احاديث آمده است بشارت بهشت به جناب ابوذر در ماه آذر رومي هست نه در ماه صفر!. و اين بشارت شخصي، عمومي و همگانی نيست. 1️⃣- هيچ حديث معتبري وجود ندارد كه بيان كند «هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم»!. و اين مطلبي جعلي است. 2️⃣- روزهاي سال با هم يكسان هستند، معنا ندارد، بدون علت ماهي بر ساير ماه ها برتري اين چنيني پيدا كند كه به صرف بيان تمام شدن آن ماه بهشت لازم و بشارت داده شود!. 3️⃣- در رواياتي كه اشاره به ماه آذر شده است ، منظور بيان برتري و جايگاه ويژه 👈جناب ابوذر در طي يك حادثه است تا ماندگاري آن بيشتر شود. البته برخي از اهل سنت مانند احمد حنبل اين روايت را قبول نكرده اند، شايد چرايي آن اين باشد كه ابوذر از حاميان اصلي اهل البيت عليهم السلام بوده و اثبات چنين فضيلتي براي آنان گران تمام مي شده است. 4️⃣- خبر ساير اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمي توان براي ساير مسلمانان در نسلهاي بعد اين حديث را جاري بدانيم. 5️⃣- براي اينكه كسي به اشتباه نيفتد در حديث به خوبي آمده است كه پيامبر صلي الله و عليه وآله وسلم پایان ماه را مي دانستند و ملاك صرف خبر به خروج ماه نبوده است، بلكه مقصود بيان فضيلتي براي ابوذر بوده است.«قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ » 6️⃣ - لازم است از انتساب هر مطلبي به اهل البيت عليهم السلام تا زماني كه درستي آن اثبات نشده، خودداري نماييم. تا دچار نسبت هاي دروغ و ايجاد بدعت ها نشويم. لازم است همواره با یک روحانی به عنوان کارشناس دینی ارتباط داشته باشیم. ⚠️ متاسفانه در آخر ماه صفر این حدیث با برداشت نادرست به صورت زیادی نشر می یابد بدون اینکه به اصل ماجرا توجه کرده باشند!. اطلاع رسانی کنید 🔴 در ادامه پاسخ تفصیلی همراه با توضیحات اضافی و بررسی سندی را مطالعه کنید: 👉https://goo.gl/nyQy2g ‌ @Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا معاندین اصرار دارن بگویند ؟ ❓ آیا حجاب ساخته آخوندهاست یا در قرآن و حتی ایران باستان هم بوده؟ 🔰    @shobhe_313
تاریخ_و_ترتیب_حوادث_منتهی_به_شهادت_حضرت_زهرا.PDF
7.71M
⚠️بسیار مهم_کاربردی⚠️ تاریخ و ترتیب حوادث منتهی به شهادت حضرت زهرا س 📌آیا حمله به بیت فاطمه سلام الله علیها در ایام نزدیک به رحلت پیامبر ص اتفاق افتاد ؟ 📌هجوم به خانه حضرت زهرا س در چه زمانی بوده است؟ 📌 ابتدا فدک غصب شد و یا به خانه حضرت حمله شد؟ 📌شهادت حضرت محسن ع در چه زمانی بوده است؟ و پاسخ سوالات متعدد دیگر.... ✅ ادعاهای بی سند را مستند پاسخ دهیم.... 📖تحقیقی از حجه الاسلام مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و مؤسسه آموزش عالی امام رضا ع @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال: ⁉️ مگه امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه هم بیمار می شوند که ما جهت سلامتی ایشان دعا می کنیم؟ ✳️پاسخ:👆👆👆 🎙 استاد محمدی شاهرودی @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️انقلاب اسلامی ايران یک انقلاب زنانه بود؟ 💬 استاد حسن عباسی ۳ مهر ۱۴۰۱ - بابل @shobhe_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
60.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️روی آنتن سعودی اینترنشنال / میهمان خارجی : مردم ایران ! میخواهند کشورتان را سوریه کنند ، فریب نخورید در یک اتفاق نادر در سعودی اینترنشنال ، میهمان خارجی روی آنتن می آید. به یکباره خطاب به مخاطب ایرانی میگوید : مردم ! میخواهند کشور شما را سوریه کنند ، فریب نخورید. البته سعودی اینترنشنال به شکلی دستپاچه این تماس تصوری را قطع می‌کند... @shobhe_313