eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
89.8هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
3.7هزار ویدیو
91 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره ظهور؛ قسمت اول سریال زندگی 🔻 اصلاح یک تصور غلط درباره دوره ظهور به همراه پاسخ به پرسش همیشگی بشر درباره هدف خلقت 🎙 حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات مادر سارینا اسماعیل‌زاده درباره علت مرگ دخترش 🆔 @shobhe_shenasi
آشوب خیابان سایه بود 🔺باور کنید هنوز هم خیلی از مسوولین نفهمیده اند که «آشوب های برآمده از شبکه مجازی» با «آشوبهای سنتی کف خیابان» فرق های جدی دارند. 🔺آشوبی که در فضای مجازی زیست میکند و بعد مثل فاضلابی داخل شهر میریزد، چه تفاوتهایی با آشوبهای سنتی دارد. ⚡️آشوب سنتی برای دیده شدن نیاز به جمعیت زیاد داشت. اما آشوب جدید با جمعیت کم هم کارش راه میافتد. کافی است یک رفتار ساختار شکن عجیب و غریب انجام دهیم. خونی بریزیم. چیزی را بشکنیم. فحش خیلی ناجور بدهیم. ⚡️ آشوب سنتی در هر نقطه ای انجام شود قابل پیگیری و پیشگیری از پیش است. اگر بخواهد جابجا شود نیروهای انتظامی میتوانند پیش گیری کنند. آشوب جدید هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد. ⚡️آشوبهای سنتی را کسانی راه میاندازند که تحلیل سیاسی اجتماعی متفاوتی دارند. سابقه ای دارند. در سخن خود جدی اند ولو اشتباه کرده باشند. اما آشوبهای جدید را کسانی راه میاندازند که در کف شبکه های مجازی زیست میکنند و بدون عمق و مبنا. جماعت تحت تاثیر و منفعل. میانگین سنی پانزده سال با مشغولیت جدی زیست مجازی. آشوبهای سنتی ریشه دارد اندیشه دارد عمق دارد، باید درباره اش‌ عمیقتر اندیشید. آشوبهای جدید بی ریشه است. احساسی است. هیجانی است. لذا میتواند هر زمان دیگری هم شکل بگیرد. ⚡️آشوبهای سنتی را احزاب و گروهها و نخبگان رهبری و جهت دهی میکنند. اما آشوبهای جدید را سلبریتی ها و بازیکن ها و بازیگرها و اینفلوینسرها جهت میدهند. ⚡️آشوبهای سنتی درش راست و دروغ وقایع و اختلاط حق و باطل مهم است اما آشوبهای مجازی سر ریز شده در خیابان، کافی است با یک داستان ولو کلا دروغ اما هماهنگ با یک کلان روایت شکل میگیرد. همان روایت کلان که ذره ذره در ذهنتان میسازند. 🔺اگر صحنه مجازی ول و رها باشد و در اختیار دشمن باشد همیشه منتظر آشوبهایی از این دست باید بود. 🔺مراقبت از آشوب مجازی نیاز به قوه امنیت بخش دیگری دارد. نیاز به صیانت دیگری دارد. نیاز به حکمرانی دیگری دارد. نیاز به حضور مردمی دیگری دارد. نفی حضورهای خیابانی نمیکنم اما بدون توجه به مبدا و صحنه اصلی جوشش آشوب و ضابطه مند کردن آن، عملا کشور، خود را خلع سلاح میکند. 💬 علی مهدیان 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
آقای پناهیان در صحبت‌های دیروز خود که در کانال منتشر کردید، ادعا می‌کند که بر اساس روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، اسرائیل توسط ایرانیان نابود خواهند شد. آیا چنین چیزی صحت دارد؟ ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر در اوایل سوره اسراء خدای متعال از دو بار سرکشی قوم یهود سخن می‌گوید. که هربار توسط قومی که خدا بر آن‌ها مسلط می‌کند، تنبیه می‌شوند. برخی از مفسران آن را مربوط به اتفاقات گذشته مانند تسلط بخت النصر بر قوم یهود می‌دانند. اما در برخی از روایات این موضوع ناظر به اتفاقات پیش از ظهور و هنگام ظهور دانسته شده است. مثلاً امام صادق علیه‌السلام درباره آیه ۵ سوره اسراء (بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ) فرمودند: «قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ»؛ یعنی آیه مربوط به گروهی است که پیش از ظهور امام زمان علیه‌السلام قیام خواهند کرد. (الکافی، ج۸، ص۲۰۶) در روایت دیگری یکی از اصحاب امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند: در محضر ایشان نشسته بودیم که حضرت، آیه فوق را تلاوت کردند. وقتی از تفسیر آیه سوال کردیم ایشان سه مرتبه فرمودند: «هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ»؛ یعنی منظور از آیه اهل قم (ایرانیان) است. (بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶) ✅ باید توجه داشت که «اهل قم» الزاما به معنای کسانی که در قم ساکن هستند، نمی‌باشد، بلکه کنایه از پیروان مکتب قم می‌باشد. به همین دلیل در روایت است که گروهي از اهالي ري به محضر مبارک امام صادق عليه‏السلام رسيدند و عرض کردند: «ما از اهالي ري هستيم.» امام عليه‏السلام فرمودند: «مرحبا به برادران ما از اهل قم!» آنها بار ديگر خود را معرفي نمودند، و آن امام همام عليه‏السلام نيز چندين مرتبه همان سخن را تکرار کردند و جمله اول را پاسخ دادند! ( بحارالانوار جلد ۶۰ ص ۲۱۷) 🔹امیدواریم با همت و جهاد ما، شرایط به نحوی فراهم شود که خداوند عالم توفیق دهد این اتفاق در این زمان و توسط نسل فعلی رقم بخورد🙏 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هر جنبش براندازانه ای که بخواهد یک نظام سیاسی را جایگزین نظام سیاسی دیگر کند، منطقا باید بتواند "فردای بهتر" و آنچه را که میخواهد جایگزین کند نشان دهد تا موفق به همراهی توده های مردم شود. در این چند روز اما چه چشم اندازی از سوی براندازان ارائه شد؟ دروغ فحش کشتار هرزگی خشونت لمپنیسم رایکالیسم دین ستیزی تجزیه ایران و... چنین جریانی با لیدرهایی مثل ۴ تا فوتبالیست و بازیگر و شومن و خواننده که هر کدام شان سطح زندگی لاکچری شان فرسخ ها با توده های مردم فاصله دارد، نهایتا میتواند چند روز سطل آشغال آتش بزند، فحش بیشتر بدهد و دیوارنویسی کند. جریانی که نهایتا نه به براندازی می رسد و نه کمکی به مردم عادی میکند. فقط یک "خودارضایی سیاسی" است برای آنهایی که در خارج از ایران بیزینس و کسب و کاری به نام "دشمنی با جمهوری اسلامی" راه انداخته اند. خلاصه ترش می‌شود این؛ در داخل ایران شعار بدهید و سطل آشغال آتش بزنید، مصی علینژاد و علی کریمی و ۴ تا زباله دیگر فالور بگیرند و پول‌دارتر شوند؛ یک معادله ساده و بدون ابهام! امیرحسین ثابتی 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
به دلیل پرسش مکرر کاربران، به نظر می‌رسد این شبهه با توجه به حوادث اخیر در حال انتشار وسیع است 👇👇
❌ شبهه اگر مرد مسلمانی بخواهد به دختر باکره ای تجاوز کند و دختر از خودش دفاع کند و مرد مسلمان را بکشد، دختر را به جرم قتل اعدام میکنند. جالب اینجایت که قبل اعدام باید به دختر تجاوز کنند، زیرا طبق اسلام نمیشود باکره را اعدام کرد. ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹چنین ادعاهایی دروغ است و صددرصد رد میشود. زیرا در هیچ منبعی از منابع اسلام چنین چیزی حتی در حد احتمال هم وجود ندارد. دفاع هر کسی از جمله دختر در مقابل تجاوز، مشروع است، حتی اگر منجر به قتل شود، یعنی نه تنها از نظر اسلام، گناهی بر او نیست، بلکه مجازات دنیوی (قصاص) هم ندارد. (المبسوط فی فقه الامامیه، ج ۸، ص ۷۵) 🔹این ادعا هم که طبق اسلام دختر باکره را نمیشود اعدام کرد و ابتدا باید به تجاوز کنند، ادعایی دروغ است و در هیچ منبع اسلامی (حتی در حد احتمال) و در هیچ قانون یا آئین نامه‌ای وجود ندارد. 🔹اینگونه دروغهای شاخدار که بدون ذکر هیچگونه مستندی منتشر میشود، نشانه درماندگی اسلام ستیزان و در جهت مخدوش کردن ذهن جوانان است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شایعه [کلیپی از بهرام موفنگی (مشیری)]: در حوادث ۸۸ بازجوها از مصباح یزدی استفتاء کردند آیا شکنجه، مواد مخدر، تجاوز جنسی و... به دستگیرشدگان برای گرفتن اقرار جایز است؟ پاسخ: چون این‌ها با ولایت فقیه مخالف هستند هرکاری جایز است!! (مطالب خلاصه شده است) ✅ واقیعت غیر از اینکه این چرندیاتی که به نقل از آیت الله مصباح یزدی نقل می‌شود، هیچ مستند شرعی ندارد و با مسلمات اسلامی منافات دارد، اساساً ایشان مرجع تقلید نبوده است که فتوا صادر کند. استفتاء و فتوا از وظایف مرجع تقلید است. اما شبهه افکنان برای تخریب ولایت فقیه و علامه مصباح (به خیال خودشان یک تیر و دو نشان) این خزعبلات را منتشر می‌کنند. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شایعه اولین تصویر از حسین ماهینی پس از آزادی ✅ واقعیت این تصویر مربوط به دو سال پیش و کُری خوانی درون باشگاهی است 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شجاعت حسین ماهینی , همکار علی کریمی و لیدر اغتشاشات را ببینید تا بدونید چرا هیچ غلطی نمی‌تونن بکنن 😂😂 ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهه [فیلم] مدح و شعرخوانی علم‌الهدی در حضور خودش!! ✅واقعیت فیلم مزبور تقطیع شده است. آیت‌الله علم‌الهدی بلافاصله در واکنش به مدح صورت گرفته از خود گفت: اولا بنده از همگی شما عزیزان تشکر می کنم و از احساسات پر شور و پر هیجان شما سپاسگزارم، این شعری که آقای ژوییده گفته را باور نکنید (شعری که در مدح وی گفته شده) ایشان به ما لطف دارد و از قدیم هم دوست ما بوده است. علی ایحال شما عزیزان خیلی محبت فرمودید من شایسته احساسات شما نیستم ولی این احساسات روی علاقه به پیغمبر و حضرت زهراست به هر حال شما به بنده لطف داشته و دارید منم وظیفه بشری ام هست که از محبت های شما تشکر کنم در عین حالی که خودم را به هیچ وجه لایق و شایسته این همه احساسات و عواطف ارزشمند شما عزیزان نمی دانم. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بچه‌هامون چی بگیم؟ اگه گفتن این اعتراضا و اغتشاشا درسته؟ 🆔 @shobhe_shenasi
چه کسی استفاده ابزاری از زن می‌کند؟ 🆔 @shobhe_shenasi 🌏 ghorbanimoghadam.ir
آشنایی با انواع (4) ✍️ حجت‌الاسلام دکتر این روزها برای ضریب دادن به اعتراضات، این جمله تکرار می شود که «جمهوری اسلامی به طور سیستماتیک به سرکوب زنان می پردازد!!» اینکه لزوم حجاب آیا سرکوب محسوب می شود یا خیر را کاری ندارم، فرض کنید سرکوب است (فرض محال که محال نیست!) اما اینکه از این مسئله، "سرکوب سیستماتیک زنان" را نتیجه گیری می کنند عجیب است. در این شانتاژ از مغالطه «کنه و وجه» استفاده شده است که قبلاً درباره آن توضیح داده‌ام (به اینجا مراجعه کنید). خلاصه اینکه بازیگران افکار عمومی برای تخریب جمهوری اسلامی در ذهن افراد کم حجاب، این مسئله را پاشنه آشیل کرده و تمام ماهیت جمهوری اسلامی در رابطه با زنان منفی جلوه می دهد. این در حالی است که اگر به کارنامه جمهوری اسلامی در رابطه با زنان مراجعه شود، معلوم می شود که نه تنها سرکوبی در کار نبوده است، بلکه جمهوری اسلامی ده ها برابر بیش از رژیم سابق (و حتی هر نظام دیگری) به حقوق زنان توجه داشته است. ✅مختصری از خدمات جمهوری اسلامب به زنان به روایت آمار را ببینید 🔹تحصیل در دوره ابتدایی در سال 1355 از هر 100 نفر 57 نفر موفق به تحصیل می شدند، در دوره متوسطه اول 27 نفر و در متوسطه دوم 19 نفر اما این اعداد در سال 95 تغییر جدی داشته به گونه ای كه در دوره ابتدایی 96،9 نفر، دوره متوسطه اول 73 نفر و دوره متوسطه دوم نیز 52 نفر موفق به تحصیل شدند. 🔹تحصیلات دانشگاهی از هر یك هزار زن 18 ساله و بالاتر 9 نفر دانش آموخته دانشگاهی در سال 1355 بودند كه در سال 95 این رقم به 162 نفر رسیده است. این آمارها نشان می دهد كه تعداد زنان تحصیلكرده در این مدت 17 برابر اما مردان هفت برابر شده است. 🔹امید به زندگی در سال 55 امید به زندگی در زنان 52،6 سال و در سال 95 نیز این رقم 72،5 سال است. 🔹مشاركت اقتصادی از هر 100 شاغل زن در سال 1355، 12 نفر بیمه بودند كه این آمار در سال 95 به 77،4 نفر رسیده است. از میان هر 100 زن شاغل 5 نفر در سال 55 تحصیلات تكمیلی داشتند و در سال 95 به 46،9 نفر با تحصیلات تكمیلی هستند. 🔹زنان دارای همسر در سال 55 حدود 58،5 درصد زنان دارای همسر و در سال 95 تعداد زنان دارای همسر 64،4 درصد است. 🔹ورزش در سال 59 فقط یك فدراسیون فعال ورزشی در حوزه زنان وجود داشت. در سال 97 تعداد فدراسیون ها های زنان 49 مورد است، مربیان زن نیز از 32 مربی در سال 55 به 115 هزار و 455 مربی در سال 95 رسید. همچنین تعداد رشته های ورزشی زنان در اوایل انقلاب 10 رشته بود و اكنون 49 رشته است. 🔹مشارکت سیاسی و اجتماعی منتخبان مجلس شورای اسلامی در سال 58 از هر 100 نفر 1،3 درصد زن بودند. در سال 94 نیز این آمار 5،9 درصد از زنان رسیده است. همچنین تعداد سازمان های مردم نهاد در سال 75 نسبت به اول انقلاب با رشد 49 برابری رو به رو است و اكنون به 2 هزار و 722 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان رسیده است. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
قابل توجه همسنگران و همراهان اهل اصفهان و شهرهای اطراف گروه جهادی مصباح (کانال پاسخ به شبهات) تحت مدیریت حجت‌الاسلام دکتر قصد دارد، به منظور انسجام، هم افزایی و ارتقاء سطح معرفتی و معنوی فعالان فرهنگی و افسران جنگ نرم اصفهان، هیأتی هفتگی راه‌اندازی کند. لطفاً تمایل یا عدم تمایل خود را برای حضور در جلسات هیأت از طریق نظرخواهی زیر اعلام کنند 🔹 پیوند شرکت در نظرخواهی 👇 https://EitaaBot.ir/poll/mdth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره ظهور؛ قسمت اول سریال زندگی 🔻 اصلاح یک تصور غلط درباره دوره ظهور به همراه پاسخ به پرسش همیشگی بشر درباره هدف خلقت 🎙 حجت‌الاسلام دکتر 🆔 @shobhe_shenasi
یه سوال از مذهبی‌های طرفدار اختیاری (یاد اون لطیفه‌ای افتادم که چند تا داداش یه کارگاه زده بودن و اسمش را گذاشته بودن «کارگاه قنادی برادران غلامی غیر از اصغر»😂😂) 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۱۰۶۱ اغتشاشگرا از خودشونن! خودشون آتش می‌زنند تا اعتراضا را سرکوب کنند!! ✅ پاسخ را در این کلیپ بشنوید 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
ماجرای قتل یک مرد داخل خودروی پراید در سنندج/ رئیس پلیس کردستان: هیچ نیرویی تیر جنگی ندارد 🔹امروز در شبکه‌های اجتماعی کلیپی از به قتل رسیدن یک شهروند باعث نگرانی مردم سنندج شد؛ این تصاویر نشان می‌دهد یک جوان در حالی که پشت فرمان خودرو پراید نشسته است هدف قرار گرفته و کشته شده و افرادی ادعا می‌کنند که نیروهای انتظامی این فرد را به قتل رسانده است. مردم در خیابان پاسداران می‌گویند این فرد از داخل یک خودرو هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. 🔹سردار آزادی، فرمانده انتظامی کردستان در گفت‌وگو با فارس با رد شایعه شلیک با گلوله جنگی به سمت اغتشاشگران تصریح کرد: هیچ یک از نیروهای انتظامی در جریان مأموریت‌های خود برای متفرق کردن و دستگیری اغتشاشگران تیر جنگی به همراه ندارند. 🆔 @shobhe_shenasi
چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟ چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور» کم کم یکی دو نفر دیگر هم... با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!» چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد... لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق» چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و... چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند... احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراه هستند... ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند. لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند... نظریه مارپیچ سکوت همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون براندازها که سواد و منطق زیادی ندارند، فقط توهم شان زیاد است و اتفاقا باید همین توهم شان را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع... این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.../ پایان 🗣 امیرحسین ثابتی 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌آیا امام علی علیه السلام، پس از پیروزی بر قبيله بنی قريظه ۷۰۰ یا ۹۰۰ نفر از مردان قبيله را گردن زدند⁉️ پاسخ:❎ تحلیل روایات مربوط به واقعه ی بنی قریظه نشان می دهد که این مطلب صحیح نبوده و توسط دستگاه بنی امیه جعل شده است. 🔵 در ماجرای بني‌قريظه فقط حدود 40 نفر از یهودیان جنایتکار کشته شدند و این بنی‌امیه بودند که با انگیزه‌های خاصی این آمار را به هفتصد و نهصد نفر تبدیل کردند و طبری (حدود سیصد سال بعد از حادثه)، همان روایت تحریف‌شده و اغراق‌آمیزِ عصر اموی را بدون اینکه نقدی نسبت به آن داشته باشد، در کتاب تاریخ خود بیان کرد و روایت اصلی و معتبر را نادیده گرفت. در حالی که روایت معتبر در کتاب ابن زنجویه که حدود نیم قرن پیش از طبری می‌زیسته ذکر شده بود (رجوع کنید به کتاب الاموال، ابن زنجویه ص 299، روایت شماره 461) نکته ی قابل توجه اینکه: قتل چهل نفری که در این نبرد اتفاق افتاد، توسط چندین نفر بوده و همگی به دست مولا علی علیه السلام کشته نشدند. جرم و جنایت سنگین این افراد، خنجر کشی های متعدد از پشت سر به مسلمین بوده و در مرحله آخر در جنگ احزاب نیز از پشت به قلعه محل استقرار زنان و کودکان حمله کردند ولی موفق نشدند و خود گرفتار آمدند. قرآن کریم با اشاره ی به این خیانت می فرماید: "إِذْ جاؤُكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ ..." "هنگامی که (دشمنان) از بالا و پایینِ شما (جلو و پشتِ شهر مدینه) آمدند ..."(سوره احزاب؛ آیه 10) ماجرای هجوم یهود به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان نیز در کتاب المغازی از واقدی که حدود صدسال قبل از تاریخ طبری تالیف شده، گزارش شده است. (رجوع شود به: المغازى، واقدى؛ ج ‏2، ص: 462 ) وانگهی اعدام شدگان فقط از بنی قریظه نبودند بلکه شماری از آن چهل نفر، از قبیله بنی‌نضیر بودند که قبلا نیز درگیریهایی داشتند و پیامبر اکرم، با رأفت اسلامی با آنها رفتار کرده بودند اما این بار با همدستی شماری از بنی‌قریظه در حساسترین شرایط جنگ احزاب، از پشت به مسلمانان خنجر زده، به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان حمله کرده بودند. یاد آوری این مطلب ضروری است که: حکم اعدام سران بنی‌نضیر و همدستانشان از بنی‌قریظه را شخص پیامبر اکرم یا امام علی علیهما السلام صادر نکردند بلکه قاضی مورد قبول طرفین به نام "سعد بن معاذ" چنین حکمی را صادر و پیامبر اسلام، آن را عادلانه دانستند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
توی اوضاع اخیر یکی از صحنه‌های قیامت را واضح دیدم... 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازار تهران باز و در امنیت کامل است 🔹رسانه‌ها و شبکه‌های معاند و ضد ایرانی از صبح امروز تبلیغاتی در مورد تعطیلی کسب و کارها و مغازه‌ها در بازار تهران به راه انداخته‌اند درحالیکه واقعیت چیز دیگری است. 🆔 @shobhe_shenasi
📍بریدن زنجیره اغتشاش زنجیره اغتشاش در این جنگ ترکیبی به چه نحوی است و از کجا باید شکسته شود؟ 👈اول زنجیره را مرور کنیم: 1⃣حلقه اول: بزرگنمایی مشکلات و از همه مهمتر تعمیم به راس نظام. تصویری که از حاکمیت باید ساخته شود یک هیولا است. هیولاسازی چه ثمری دارد؟ نقد را تبدیل به نفرت و خشم می کند. این حلقه در تمام سالهای گذشته استمرار داشته است برای این روزها... اغتشاش اول در ذهن است. 2⃣حلقه دوم: حلقه دوم تحریک برای کنش گری است. کارکرد اسم رمز مهسا اینجاست. خودشان هم اعتراف کردند مهسا مهم نیست. اصل، نظام است. به همین دلیل شعار اصلاحی نمی دهند. اساسا اسمی هم از رئیس جمهور و روسای دیگر قوا نیست؛ فقط رهبرانقلاب به عنوان نماد حاکمیت. مهسا نبود بهانه دیگر می ساختند؛ بازهم نبود، آدم می کشتند مثل کشته سازی این روزها... 3⃣حلقه سوم: رویداد سازی است. طبیعی است که مردم ما معترض هستند اما اولا مدل اعتراض شان آدم کشی و آتش افکنی و فحاشی نیست و دوم اینکه اعتراض می کنند برای اصلاح نه عبور. روش رویدادسازی نیز تجمعات پراکنده محلی با گروه های ده تا پانزده نفره در ساعات شلوغی و اماکن پرتردد است؛ مثل دوازده ظهر؛ بازار. هدف نهائی اینست: رویدادمحلی و انعکاس جهانی. این هدف با تاکید بر زن و خشونت مهیا می شود. 4⃣حلقه چهارم: انعکاس رسانه ای. رویداد می سازند تا باور بسازند. باور به چی؟ باور به همه گیری نفرت و اغتشاش. مخاطبی که در حلقه اول نفرت زده است اگر باور کند همه دچار نفرت اند و به خیابان ریختند، دچار "خطای تشخیص و برآورد" میشود. اما برای تصویرسازی مستمر نیاز به ایده است. اساسا در جنگ های تلفیقی عصرپلتفرم، اغتشاشات راس ندارد و بلکه همه حول ایده ها جمع می شوند؛ ایده های تهییج کننده. مثل آهنگ برای... مثل قرمز کردن حوضچه پارک ها... مثل دیوارنویسی...و... ✅چه باید کرد؟ حلقه اول به حلقه چهارم متصل و زنجیره کامل است. این زنجیره تنها با اقتدار ناجا نمی شکند. تنها راه شکستن اثر شبکه ای پلتفرم هاست. 👈آقایان مسوول راه همین است و لاغیر. در رفتارهای آشوب طلبانه نمانید؛ باید ذهن ها را از پیشروی دشمن آزاد کرد و نه صرفا خیابان ها. البته تدبیر باید جامع باشد؛ بستن پلتفرم ها و همزمان جایگزینی کامل آنها. آنهم نه بنحوی که با فیلترشکن باز شود... همزمان نیز جایگزینی بی عیب و نقص. اگر نداریم، بخریم. با کشورها و شرکت هایی که حاضرند در چارچوب قوانین ما کار کنند مذاکره کنیم. 📍ذهن است که رفتار می سازد....خیابان باز است اما ذهن ها در گروگان... 💬 محسن مهدیان 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06