eitaa logo
بررسی و پاسخ به شبهات روز
112 دنبال‌کننده
218 عکس
188 ویدیو
2 فایل
در این کانال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین شبهات مطرح روز را بررسی وبه آن ها پاسخ می دهیم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به کانال بررسی و پاسخ به شبهات روز خوش آمدید در این کانال به توفیق الهی به بررسی و پاسخ به شبهات روز که در فضای مجازی توسط معاندین و اتاق فکر های غربی وصهیونیستی منتشر می شود می پردازیم و با مطرح کردن نکاتی سعی در بالا بردن سواد رسانه ای داریم 🆔 @shobhemajazi110
یکی از شیوه های مغالطه که خیلی توسط ضد انقلاب بکار می رود، تقطیع سخنرانی ها ، برای مخدوش کردن چهره های انقلاب است و طبیعتا بنیان گذار انقلاب یکی از اهداف تخریب آنهاست. هدف، تداعی این مطلب در ذهن مخاطب است که این انقلاب توسط شخص بزرگ وبا عظمت و دانایی ایجاد نشده بلکه توسط شخصیتی کم اطلاع و فردی کاملا ساده، ایجاد شده و چنین نتیجه گیری می کنند که در مقایسه با‌ پهلوی مخلوع ، چندان رجحانی ندارد. در کلیپ زیر که توسط کانال پاسخ به شبهات فضای مجازی ساخته شده است به خوبی از این نوع فریب کاری ، رونمایی کرده است . برای پیوستن به کانال روی لینک زیر بزنید https://eitaa.com/shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همان طور که در ابتدای این کلیپ مشاهده می کنید با تقطیع سخنرانی امام (ره) در جلسه تفسیر ، سعی در بی مفهوم جلوه دادن سخنان ایشان می کنند در حالیکه با دیدن ویدیو کامل جلسه ، مشخص می شود ایشان چه نکات ارزشمندی را بیان کرده اند. برای پیوستن روی لینک زیر بزنید https://eitaa.com/shobhemajazi110
واین ۱۸۰ درجه با چیزی که ضد انقلاب می خواهد در ذهن تداعی کند فرق دارد
❌ شبهه از ڪسی ڪه ڪتابخانه دارد و ڪتاب های زیادی می خواند نترس از ڪسی بترس ڪه تنها یڪ ڪتاب دارد و آن را مقدس می پندارد .... ✅ پاسخ دکتر قربانی مقدم ♦️ این سخن که کنایه ای به دینداران مخصوصاً مسلمانان است، دروغی آشکار و مسخره است. 🔻 نه تنها غیر از کتاب مقدس خود، کتابهای دیگری نیز مطالعه می کنند، بلکه به دستور ، دعوت به گرفتن حتی از دست کفار و ملتهای دوردست شده اند. 👈 خذ الحکمه و لو من المشرکین ( 📚 مشکاة الانوار/ 134) 👈 اطلبوا العلم ولو بالصین ( 📚 مصباح الشریعه/ 13) ▫️ خود قرآن نیز شرط خردورزی را شنیدن نظرات گوناگون و انتخاب بهترین آنها دانسته است: 👈 فبَشِّرْ عِبادِ الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ (زمر/18) ❌ این امریکایی بود که تحمل دیدن کتاب مقدس ما را نداشت و به جای نقد علمی، را به کشید. ▫️ رهبر مسلمان و مومن ما، به غیر از کتاب های علمی، اکثر رمان های معروف نویسندگان غربی را مطالعه و بسیاری از آنها مانند «گذراز رنجها از تولستوی، بینوایان ویکتورهوگو، جان شیفته از رومن و ....»، را توصیه به مطالعه کرده اند. 🆔 @shobhemajazi110
۱ یکی از راه های درامان ماندن از فتنه ها، طبق فرمایش (علیه السلام) در این است که ، عملکرد ما به گونه ای باشد که دشمنان نتوانند از ما به نفع خود استفاده بکنند قَالَ علیه السلام : کُن فِی الفِتنَةِ کَابنِ اللّبُونِ لَا ظَهرٌ فَیُرکَبَ وَ لَا ضَرعٌ فَیُحلَبَ امیر مؤمنان علیه السلام فرمودند: در فتنه ها، چونان شتر دو ساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند. ترجمه مرحوم دشتی 🆔 @shobhemajazi110
انشالله به حول و قوه الهی هفته ای یکبار به بررسی سخنان ارزشمند و نورانی مولا (علیه السلام) در می پردازیم 🆔 @shobhemajazi110
درقسمت خدمات ایتا به بخش خدمات کانال بروید و در قسمت اصالت سنجی کانال این لینک را بزنید https://eitaa.com/shobhemajazi110 نشان می دهد که سازنده کانال احراز هویت شده است این را برای کانال های دیگر هم می توانید استفاده کنید اما خب این ملاک قطعی برای خوب و بد محتوای یک کانال نیست و باید خودتون بررسی کنید
تصویری زیبا از مراسم امسال که نشان می دهد همه افراد ، فارق از هر قوم و نژاد و رنگی، به یک منشأ می‌رسند 🆔 @shobhemajazi110
۱ یکی از مغالطات و ترفند هایی که توسط رسانه ها، برای تخریب افراد و تفکر آنها استفاده می شود این است که برداشت ضعیف و بعضا غلط و افرادی که جزء ضعیف ترین طرفداران عقیده ای هستند تخریب می شوند وبعد نتیجه می گیرند که همه ی افراد این تفکر مثل هم اند پس این فکر از ریشه باطل است مثلاً برای تخریب چهره اسلام تکفیری ها را مثال می زنند تا به مخاطب اینگونه القا کنند که همه ی مسلمانان این طورند! و اساس دین اسلام خشونت است در حالیکه تکفیری ها مثل داعش در حقیقی هیچ جایگاهی ندارند 🆔 @shobhemajazi110
بخشی از متن کتاب مغالطات نوشته علی اصغر خدان که خواندان آن بسیار مفید و لازم است ؛ مغالطه بالا که در این کتاب به آن پهلوان پنبه می گویند مغالطه ای است که وقتی کسی با مدعای قوی ای برخورد می کند و می بیند که قدرت مقابله با آن را ندارد ، یک مدعای سست و ضعیف را به طرف مقابل نسبت می دهد و به جای رد مدعای اصلی این مدعای ضعیف را رد می کند و منظور از پهلوان پنبه همین مدعای ضعیف است. ما در این کانال سعی داریم به ترفندهای مغالطات اشاره کنیم و در این راستا بخش هایی از این کتاب ارزشمند را نقل خواهیم کرد 🆔 @shobhemajazi110
۲ از جمله ترفند رسانه ها و افراد برای به کرسی نشاندن حرف و خود ، دادن نسبت هایی به مخالفانشان است برای مثال : فقط افراد تندرو از این ناراضی اند. در اینجا به جای استدلال آوردن برای چرایی امضا ی توافق وبیان منافع آن به مخالفان این قرارداد نسبت تندرو داده شده است تا کسی جرأت مخالفت نکند در یک کلام به جای استدلال توهین کرده است 🆔 @shobhemajazi110
۳ برای هرکاری و هر مسأله ای باید متخصصان آن امر نظر بدهند اما بعضی اوقات یک شخص به واسطه شهرتی که بدست آورده تبدیل به مرجع کاذب و غلطی برای یک چیز می شود که در واقع آن چیز هیچ ربطی به آن شخص مشهور ندارد به عنوان مثال یک بازیگر بواسطه شهرتی که دارد ومورد توجه مردم است بگوید به فلان شخص یا حزب سیاسی رأی بدهید در حالیکه او نمی‌تواند در مورد اینکه چه شخصی صلاحیت دارد نظر بدهد بلکه فقط می تواند با توجه به سطح اطلاعات خود از حرفه اش در مورد حرفه ی خود که بازیگری باشد نظر بدهد و نظر او فقط در همین محدوده قابل اعتنا است . 🆔 @shobhemajazi110
⚠️ تصاویر و اسم های استفاده شده کاملا فرضی است وقصد توهین به هیچ شخص یا نهادی را نداریم
♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1️⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! 🔹شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». 🔹در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2️⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ 🔹قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3️⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4️⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5️⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6️⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. ✍ حمید رسایی منبع : @Shobhe_ShenaSi 🆔 @shobhemajazi110
🔷 : «این جبهه‌ها به گستردگی است، تاریخ مبارزه و با طواغیت و مستکبرین.» 🔸منبع: کتاب «گنجینه آسمانی» @ravayatefathavini :برگرفته از کانال 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو انگلیس از بس مدت زمان طولانی میمونن داخل صف انتظار که برن پیش پزشک دولتی بعضی‌ها مجبور میشن با انبردست دندون خودشون رو بکشن!!!🤒 بخش هایی از برنامه پاورقی 🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت فرارسیدن ایام 🎥 فیلم رنگی شده مربوط به مراسم ظهر سال ۱۳۱۰ خورشیدی تهران، حوالی سبزه میدان، بازار تهران 🆔 @shobhemajazi110
۴ یکی از مغالطه های پر کاربرد، مغالطه « تکرار » است که توسط معاندین و ضد انقلاب استفاده می شود . در این نوع مغالطه، به جای آوردن دلیل و مدرک برای اثبات ادعایی با استفاده از تکرار زیاد سعی می شود مدعا باور پذیر شود . (یعنی به جای دلیل و مدرک سعی می کند تا تکرار را دلیل جلوه دهد درحالیکه صرف تکرار، چیزی را ثابت نمی کند) نمونه بارز آن در اغتشاشات پاییز گذشته بود که رسانه های ضد انقلاب با تکرار زیاد این جمله که «مرگ مهسا امینی کار نظام است» سعی داشتند مرگ او را قتل به شمار بیاورند و آن را به گردن نظام بیندازند همین کار را در باره درگذشتگان دیگر نیز انجام دادند مانند مرگ دختران جوان در اثر حوادث رانندگی یا بیماری در نقاط مختلف کشور. 🆔 @shobhemajazi110