فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصب تعداد زیادی پرچم فلسطین 🇦🇪 در نزدیکی کنگره آمریکا
🆔 @shobhemajazi110
شاخص های کاندیدای اصلح طبق فرمایشات مقام معظم رهبری
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طنز
میگن مردم فردا نمیان پای صندوق های رأی 🗳
جدی می فرمایید؟ 😄
🆔 @shobhemajazi110
هر رأی = یک مشت 👊 محکم بر رژیم کودک کش و حامیانش
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
🆔 @shobhemajazi110
#سواد_رسانه ۳۸
«مارپیچ سکوت» ۱
نظریه «مارپیچ سكوت» اشاره ای به شكل گیری افكار عمومی در مورد مسائل و موضوعات مهم است. این نظریه، سكوت گروهی را توضیح می دهد كه احساس می كنند نظر و عقیده آنها از نظر تعداد در اقلیت قرار دارد، هرچند ممكن است در واقعیت درست نباشد.
نظریه «مارپیچ سکوت» را خانمی آلمانی به اسم الیزابت نوئل نئومان ارائه كرد. او ابتدا در فصلی از كتاب "مطالعات پخش رادیو تلویزیونی" كه ویراستار آن ایگوچی بود و در سال 1973 در ژاپن منتشر شد نظریه خود را مطرح كرد. عقیده نوئل نئومان همان طور كه در عنوان فصل نشان داده می شود این بود كه رسانه ها ی جمعی می توانند در عقیده افراد اثر زیادی داشته باشند ولی چون تحقیق در این مورد آسان نیست كسانی گفته اند رسانه های جمعی اثر فوری بر افراد ندارند. به عبارت دیگر می خواست بگوید بعد از دوره ای كه معروف به اعتقاد به اثر محدود رسانه های جمعی است مجددا می توان به مفهوم اثرهای قوی رسانه های جمعی اعتقاد پیدا كرد.
«مارپیچ سکوت» ۲
«مارپیچ سکوت» به این معناست که در خصوص یک موضوع مناقشه انگیز، افراد درباره ی توزیع افکار عمومی حدس هایی می زنند. آن ها سعی می کنند دریابند که آیا در اکثریت قرار دارند یا در اقلیت؛ و سپس می کوشند تعیین کنند که آیا تغییر افکار عمومی در جهت موافقت با آن هاست یا خیر. هم صدایی باعث شکل گیری تصویر همسان از موضوعات و رویدادها می شود و بر مواجهه ی گزینشیِ مخاطبان غلبه می کند.
به باور نئومان، اگر آن ها احساس کنند در اقلیت قرار دارند یا تغییر افکار عمومی در جهت فاصله گرفتن از آن هاست، ترجیح می دهند سکوت اختیار کنند. هر چقدر اقلیت بیشتر سکوت کنند، مردم احساس می کنند که دیدگاه خاص و متفاوت ارائه نشده است و لذا مارپیچ سکوت تشدید می شود.
✍ زهرا فراورده
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راننده تاکسی ای که پیش از ۲۰۰ نفر را برای شرکت در انتخابات قانع کرد
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح امروز حضرت آیتالله خامنهای پس از انداختن رای به صندوق/ رهبر انقلاب: ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا به ایران است
#انتخاب_قوی
#مجلس_قوی
#ایران_قوی
📚 Farsi.Khamenei.ir
https://eitaa.com/khamenei_ir
🆔 @shobhemajazi110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 شعلههای یک تمدن ظالم
🎨 پوستر رسانه KHAMENEI.IR در پی واکنش رهبر انقلاب به خودسوزی افسر نیروی هوایی امریکا منتشر شد
💬 رهبر انقلاب: تمدّن غربی این است.👇
✏️ کارِ فضاحتِ سیاستهای خلافِ بشریِ آمریکا و غربیها به جایی میرسد که شنیدید این افسر نیروی هوایی آمریکا خودش را آتش میزند.
✏️ یعنی حتّی برای آن جوانی که در آن فرهنگ تربیت شده سنگین میآید، حتّی وجدان او آزرده میشود.
✏️ البتّه به جای یک نفر، هزار نفر باید خودشان را آتش میزدند، منتها غرق در فساد بودن نمیگذارد؛ حالا یک نفر تصادفاً وجدانش بیدار شده خودش را آتش زده.
✏️ فرهنگ غربی خودش را معرّفی کرد، خودش را عریان کرد، خودش را لو داد که چقدر فاسد است، چقدر منحرف است، چقدر ظالم است. ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
➕ آرون بوشنل، افسر نیروی هوایی آمریکا، در اعتراض به جنگ علیه غزّه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسلکشی فلسطینیان، روز ششم اسفند ۱۴۰۲ در مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد که به مرگ وی انجامید.
📥 نسخه قابل چاپ | در این رابطه: نماهنگ بار کج تمدن غرب
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت واقعی رژیم تروریستی و کودک کش صهیونیستی در۲ دقیقه و ۳۱ ثانیه
«هر بچه ای که آنجا است دشمن است ، یک بچه دبستانی دشمن است ، زنی که حامله باشد دشمن است »
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه ۴۸
⚠️ خلاصه شبهه: مسلمانان از اختراعات غیر مسلمان ها استفاده می کنند اما در آخر برای نابودی آن ها دعا می کنند!
✅ پاسخ را در کلیپ 🎦 بالا مشاهده نمایید
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفت و گو با کسانیکه رأی ندادند !
📚@soada_ir
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سواد_رسانه ۳۹
توهم دانایی !
بخشی از مستند 🎦 ضد ۳
📚 http://Roshangari.ir/video/71296
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#غرب_بدون_روتوش ۲۵
اجرای قوی ترین و موثرترین و بروز ترین شیوه های درمانی 💉 در آلمان!
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهات_ماه_رمضان ۱
⚠️ شاید غذا نخوردن تو طول روز مفید باشه اما آب نخوردن که مفید نیست
✅ پاسخ را در کلیپ 🎦 بالا مشاهده نمایید
🆔 @shobhemajazi110
اینم در جواب اونایی که میگن سر سفره هفت سین قرآن نزارید ‼️
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه آل عمران توسط استاد قرائتی🎙
موضوع: معاد
#ماه_رمضان
#تفسیر_قرآن
🆔 @shobhemajazi110
بررسی و پاسخ به شبهات روز
تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه آل عمران توسط استاد قرائتی🎙 موضوع: معاد #ماه_رمضان #تفسیر_قرآن 🆔 @shobh
انشاء الله به حول قوه الهی روزی یک آیه با تفسیر آن به مناسبت ماه مبارک رمضان ☪ در کانال گذاشته می شود
#شبهات_حجاب ۱۴
⚠️ چرا اگه یکی بیاد رأی بده به حجابش گیر نمیدید یعنی قانون حجاب موقع انتخابات برای افزایش مشارکت صدق نمی کنه ؟
✅ پاسخ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🟢 بعضی درصددند با مقایسهی دو عکس فوق، دو عملکرد دوگانۀ روحانیون یا انقلابیون را در برهههای مختلف اثبات کنند، در حالیکه این نتیجهگیری قطعاً غلط است. از کجای عکس پایینی نتیجه میگیرید روحانی موجود در عکس به خانم مکشفه تذکر نداده است؟! چون بلوا بر پا نشده است؟!
خود من بارها و بارها تذکر بیحجابی دادهام که در ۹۹ درصد هیچ مشکلی ایجاد نشده است، یک درصد دیگه هم بلوا نبوده و واکنش مختصری بوده است. در برخی از موارد تذکر موثر بوده و در برخی موارد، خیر.
🔻حال اگر کسی عکس نگارنده را در بازار اصفهان بگیرد که در چند قدمی من زن بیحجابی هم دیده میشود یعنی، بنده بیتفاوت هستم؟ نخیر. نتیجه درست آن است که بنده به وظیفه خود که فقط تذکر زبانی است عمل کردهام
🆔 @shobhemajazi110
تفسیر آیه ۳۵ سوره مبارکه نور
متن و ترجمه آیه شریفه:
اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
خداوند نور آسمانها و زمین است؛ مثل نور خداوند همانند چراغدانی است که در آن چراغی (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان، این چراغ با روغنی افروخته میشود که از درخت پربرکت زیتونی گرفته شده که نه شرقی است و نه غربی؛ (روغنش آنچنان صاف و خالص است که) نزدیک است بدون تماس با آتش شعلهور شود؛ نوری است بر فراز نوری؛ و خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت میکند، و خداوند به هر چیزی داناست. ( ترجمه آیت الله مکارم شیرازی)
تفسیر آیه شریفه:
(آیه 35)- آیه نور! پیوند و ارتباط این آیه با آیات گذشته از این نظر است که در آیات پیشین سخن از مسأله عفت و مبارزه با فحشاء با استفاده از طرق و وسائل گوناگون بود، و از آنجا که ضامن اجرای همه احکام الهی، مخصوصا کنترل کردن غرائز سر کش، بخصوص غریزه جنسی که نیرومندترین آنهاست بدون استفاده از پشتوانه «ایمان» ممکن نیست، سر انجام بحث را به ایمان و اثر نیرومند آن کشانیده و از آن سخن میگوید.
نخست میفرماید: «خداوند نور آسمانها و زمین است» (اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ).
اگر بخواهیم برای ذات پاک خدا تشبیه و تمثیلی از موجودات حسی این جهان انتخاب کنیم- گر چه مقام با عظمت او از هر شبیه و نظیر برتر است- آیا جز از واژه «نور» میتوان استفاده کرد؟! همان خدایی که پدید آورنده تمام جهان هستی است، روشنی بخش عالم آفرینش است، همه موجودات زنده به برکت فرمان او زندهاند، و همه مخلوقات بر سر خوان نعمت او هستند که اگر لحظهای لطف خود را از آنها باز گیرد همگی در ظلمت فنا و نیستی فرو میروند.
و جالب این که هر موجودی به هر نسبت با او ارتباط دارد به همان اندازه نورانیت و روشنایی کسب میکند:
قرآن نور است چون کلام اوست.
آیین اسلام نور است چون آیین اوست.
پیامبران نورند چون فرستادگان اویند.
امامان معصوم انوار الهی هستند چون حافظان آیین او بعد از پیامبرانند.
«ایمان» نور است چون رمز پیوند با اوست.
علم نور است چون سبب آشنایی با اوست.
بنا بر این (اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ).
بلکه اگر نور را به معنی وسیع کلمه به کار بریم یعنی «هر چیزی که ذاتش ظاهر و آشکار و ظاهر کننده غیر باشد» در این صورت به کار بردن کلمه «نور» در ذات پاک او جنبه تشبیه هم نخواهد داشت، چرا که چیزی در عالم خلقت از او آشکارتر نیست، و تمام آنچه غیر اوست از برکت وجود او آشکار است.
و به این ترتیب همه انوار هستی از نور او مایه میگیرد، و به نور ذات پاک او منتهی میشود.
قرآن بعد از بیان حقیقت فوق با ذکر یک مثال زیبا و دقیق چگونگی نور الهی را در اینجا مشخص میکند و میفرماید: «مثل نور او (خداوند) همانند چراغدانی است که در آن چراغی (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان» (مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ).
و «این چراغ با روغنی افروخته میشود که از درخت پر برکت زیتونی گرفته شده که نه شرقی است و نه غربی» (یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ).
روغنش آن چنان صاف و خالص است که «نزدیک است بدون تماس با آتش شعلهور شود»! (یَکادُ زَیْتُها یُضِیءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ).
«نوری است بر فراز نوری» (نُورٌ عَلی نُورٍ).
و «خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت میکند» (یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ).
«و خداوند برای مردم مثلها میزند» (وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ).
«و خداوند به هر چیزی داناست» (وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ).
توضیح این مثل: نور ایمان که در قلب مؤمنان است دارای همان چهار عاملی است که در یک چراغ پر فروغ موجود است:
«مِصْباحٌ» همان شعلههای ایمان است که در قلب مؤمن آشکار میگردد و فروغ هدایت از آن منتشر میشود.
«زُجاجَةٍ» و حباب قلب مؤمن است که ایمان را در وجودش تنظیم میکند.
و «کَمِشْکاةٍ» سینه مؤمن و یا به تعبیر دیگر مجموعه شخصیت و آگاهی و علوم و افکار اوست که ایمان وی را از گزند طوفان حوادث مصون میدارد.
و «شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ» همان وحی الهی است که عصاره آن در نهایت صفا و پاکی میباشد و ایمان مؤمنان به وسیله آن شعلهور و پر بار میگردد.
در حقیقت این نور خداست، همان نوری که آسمانها و زمین را روشن ساخته و از کانون قلب مؤمنان سر بر آورده و تمام وجود و هستی آنها را روشن و نورانی میکند.
دلائلی را که از عقل و خرد دریافتهاند با نور وحی آمیخته میشود و مصداق نُورٌ عَلی نُورٍ میگردد.
و هم در اینجاست که دلهای آماده و مستعد به این نور الهی هدایت میشوند و مضمون «یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ» در مورد آنان پیاده میگردد.
و این نور وحی باید از آلودگی به گرایشهای مادی و انحرافی شرقی و غربی که موجب پوسیدگی و کدورت آن میشود بر کنار باشد.
آن چنان صاف و زلال و خالی از هر گونه التقاط و انحراف که بدون نیاز به هیچ چیز دیگر تمام نیروهای وجود انسان را بسیج کند، و مصداق «یَکادُ زَیْتُها یُضِیءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ» گردد.
📚 متخب تفسیر نمونه جلد ۳ صفحه ۲۹۷ و ۲۹۸
🆔 @shobhemajazi110
#شبهات_ماه_رمضان ۲
⚠️ مگه شیطان تو ماه رمضان غل و زنجیر نیست پس چجوری بعضی ها گناه می کنند؟🧐
✅ پاسخ حجتالاسلام کهرمی را در عکس نوشته بالا مشاهده نمایید
🆔 @shobhemajazi110
#نهج_البلاغه ۲۰
حکمت ۱۲۹
وَ قَالَ امیر المومنین علیه السلام : عِظَمُ الخَالِقِ عِندَکَ یُصَغّرُ المَخلُوقَ فِی عَینِکَ
و آن حضرت فرمود: عظمت خالق هستی نزد تو، آفریده شده را در نظرت کوچک میکند. (ترجمه حجت الاسلام انصاریان)
امام علیه السلام در این سخن حکیمانه اش رابطه نزدیکی را میان شناخت عظمت خداوند و کوچکی دنیا در نظر انسان بیان کرده، میفرماید: «عظمت آفریدگار نزد تو مخلوق را در چشمت کوچک میکند»
همان گونه که در بیان سند این کلام حکیمانه گفته شد، امام علیه السلام در خطبه ۱۹۳ نیز آن را به عبارت دیگری بیان فرموده و آن را یکی از صفات برجسته پرهیزکاران میشمارد که خدا را به عظمت شناخته اند و ما سوی الله در نظرشان کوچک است.
هرگاه انسان در دوران کودکی در خانه ای زندگی میکرده که حوض کوچکی در آن وجود داشته چنانچه وقتی بزرگ میشود او را به کنار استخری ببرند، بسیار در نظرش جلوه میکند؛ولی اگر در کنار دریا بزرگ شده باشد، هرگاه او را در کنار آن استخر ببرند در نظرش کوچک میآید.
بر همین اساس آنان که ذات پاک خداوند را با عظمت شناخته اند، یک عالم قدرت و جبروت، یک عالم علم و ملکوت، هنگامی که به قدرتهای مخلوقات مینگرند همچون قطره ای در مقابل دریا و یا کمتر از آن در نظرشان جلوه میکند.
به همین دلیل اگر بخواهیم در دنیا زهد پیشه کنیم و به مقامات مادی و ثروتها و زرق و برق دنیا بی اعتنا باشیم باید سطح معرفت خود را نسبت به خداوند بالا ببریم که نتیجه قطعی عظمت خالق در نظر ما کوچک شدن مخلوقات است.
(شرح آیتالله مکارم شیرازی)
🆔 @shobhemajazi110