eitaa logo
یادواره شهدا
929 دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
184 فایل
یاد و خاطره شهدا و ایثارگران شهرستان بروجن برای عضویت در کانال #یادواره_شهدا و معرفی به دوستان، نشانی زیر را انتخاب فرمایید: https://eitaa.com/shohadab ارتباط با ستاد مردمی یادواره شهدا: @DrHosseini .
مشاهده در ایتا
دانلود
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۱۴ چهاردهم تیر) 👇 🔹 شهادت سرباز وظیفه، شهید🌷 قربانعلی نصیری بیژگردی در منطقه عین خوش (۱۳۶۲ ه.ش.). 🔹 رد گفتگوهای صلح در مسكو از سوی جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 (۱۳۶۶ ه.ش.). 🔹 ارائه طرح خاتمه جنگ از سوی عراق: 👈ایران آتش‌بس را بپذیرد و جنگ را خاتمه دهد. 👈بدون تعیین و مجازات متجاوز 🔹 تفسیر رادیو لندن و رادیو مسكو از تبعات حضور نظامی آمریكا در خلیج فارس (۱۳۶۷ ه.ش.). 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۱۴ چهاردهم تیر) 👇 🔹 شوروی خواستار خروج نیروهای خارجی از خلیج فارس شد (۱۳۶۷ ه.ش.). 👈برخورد خنثی شوروی نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط نیروهای آمريكایی. 🔹 سخنگوی دولت آلمان (۱۳۶۷ ه.ش.): 👈 این فاجعه وحشتناك (سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایران توسط آمریکا) بر لزوم فوری اعمال یك آتش‌بس بر مبنای قطعنامه ۵۹۸ تأكيد می كند. ✅ حضرت امام خمینی 🌺 (۱۳۶۷ ه.ش.): 👈 امروز روز مبارزه و جنگیدن با تمام شیاطین است. 👈 امروز تردید به هر شكلی، خیانت به اسلام است. 🔹 ارائه طرح "مبارزه مستمر با استكبار جهانی" به مجلس شورای اسلامی (۱۳۶۷ ه.ش.). 🍃🌺🍃 🗓 روز قلم 🗓 روز شهرداری و دهیاری 📚 سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی👇 www.aviny.com/archive/war/04/14.aspx www.iranatlas.info/new-world/recent/iraq-iran-war.htm http://eheyat.com/?p=36371 https://dnws.ir/89741 https://dnws.ir/244280 https://dnws.ir/296012 https://kargaronline.ir/712130 https://dnws.ir/352240 https://dnws.ir/401323 https://dnws.ir/529546 https://dnws.ir/600333 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بسیجی شهید🌷 باصیری معروف به شیرخان فرزند مرحوم حاج محمود 🗓 ولادت 🌺 ۴ بهمن ۱۳۴۱ 👈 از عشایر غیور ایل قشقایی، طایفه باصیری 👈 گذراندن دوران کودکی، دبستان و راهنمایی در محله اردوبار بروجن 👈 همکاری با پدر در امور دامداری و دامپروری از دوران نوجوانی 👈 از جمله اولین رزمندگان داوطلب در سال اول جنگ تحمیلی 👈 پسر عموی شهید🌷 علی احمدی فرزند حاج مصطفی 👈 پسر دایی شهید🌷 عبدالله احمدی 👈 از افراد فعال در راهپیمایی ها علیه رژیم ستمشاهی پهلوی در سال ۱۳۵۷ 👈 عضو فعال بسیج مرکزی شهرستان بروجن 👈 گذراندن دوره آموزش نظامی و اعزام به کردستان در اواخر خرداد ۱۳۶۰ 🗓 شهادت 🌷 ۱۴ تیر ۱۳۶۰ 🔹 اصابت گلوله به سر 👈 درگیری با 📌 منطقه کردستان، محور سردشت-سقز 📍 مزار روضه الشهدای بروجن 👈 سومین شهید🌷 در روضه الشهدا بعد از شهیدان 🌷🌷 بروجنی و بروجنی 🏴 درگذشت مادر مکرمه شهید 🌷 (حاجیه خانم بی بی نساء آیین پور) 🗓 دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
📸 طرح تابلوی شهید🌷 باصیری معروف به شیرخان فرزند حاج محمود 👈 به همت ستاد مردمی یادواره شهدای شهرستان بروجن و همکاری خانواده معظم شهید🌷 📌 بروجن، محله اردوبار، خیابان رازی میانی، نبش کوچه شهید علی احمدی 🌷🍃🌷 📝 شعری در وصف شهید🌷: 🌷 علی احمدی بهر لیلای دوست 🌷 چو مجنون روان گشت بر رای دوست 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ مروری کوتاه بر شهید🌷 باصیری معروف به شیرخان فرزند حاج محمود وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (سوره آل عمران، آیه ۱۶۹). ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﺒﺮید ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. شهید🌷 علی احمد باصیری در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی و مستضعف در بروجن به دنیا آمد. پدر و مادر شهید🌷 احمدی از راه دامداری و دیگر رشته های مربوط به آن امرار معاش می کردند و مخارج زندگی خود را تأمین می نمودند. در سن چهار سالگی به علت بیماری مرموزی، یکی از چشم های علی از نظر بینایی دچار اختلال شد ولی معالجات پزشکان در این راه به جایی نرسید. علی تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در محله اردوبار بروجن به پایان رساند. در طی این دوران علاوه بر تحصیل، در اداره زندگی به پدر خود کمک می کرد. خانواده این شهید🌷 شدیداً پایبند به اسلام و مذهب تشیع بودند، لذا علی نیز از دوران کودکی در انجام فرائض دینی اهتمام کامل داشت و در کلیه مراسمات مذهبی که در مساجد و تکایا برگزار می شد، فعالانه و با اشتیاق تمام شرکت می جست. در طول ۱۸ سال عمر کوتاهش ذره ای از مسیر اسلام منحرف نگشت و از همان نوجوانی نشانه های ایمان و تقوا در او نمایان بود. در سال ۱۳۵۷ شانزده ساله بود که وقایع انقلاب اسلامی پیش آمد و او فعالانه در تمام تظاهراتی که بر علیه رژیم منحوس پهلوی برپا می شد، شرکت داشت. به دنبال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری قاعد اعظم حضرت آیت الله العظمی امام خمینی 🌺 و برقراری حکومت جمهوری اسلامی 🇮🇷 در کشور، علی از جمله کسانی بود که در امور پاسداری و تأمین امنیت شهر و نیز در کارهای جهاد سازندگی از قبیل برداشت محصول کشاورزان مستضعف و محروم منطقه شرکت داشت. حدود یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، علی تحصیل را رها کرد و به اشتغال در امور ساختمانی در بروجن و مدتی در اصفهان پرداخت. اوایل خرداد ۱۳۶۰ برای اعزام به جبهه، در بسیج مستضعفین شهرستان بروجن ثبت نام نمود و پس از دیدن آموزش های لازم، در اواخر خرداد در حالی که صادقانه و خالصانه در جستجوی شهادت🌷 بود، بی تابانه راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل در جبهه کردستان شد. سرانجام در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۶۰ در جادۀ سنندج- سقز در یک حملۀ غافلگیرانه به دست مزدوران ضدانقلاب وابسته به ابرقدرت های شرق و غرب به شرف شهادت🌷 نائل آمد. 🍃روحش شاد، یادش گرامی و راهش پررهرو باد‌. 🌺 📚 تهیه و تدوین توسط ستاد مردمی یادواره شهدای شهرستان بروجن با بهره گیری از متن نوشته شده توسط خانواده معظم شهید🌷 در تاریخ «۸ دی ۱۳۶۰» 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ سردار رشید سپاه اسلام و دیپلمات جاویدالاثر 🌺، حاج یزدی (خورشید دوکوهه) فرزند مرحوم حاج میرزااحمد 🗓ولادت🌺 طبق شناسنامه ۱۵ فروردین ۱۳۳۲ واقعی ۱ بهمن ۱۳۳۱ (تهران، محله امامزاده اسماعیل) 👈دیپلم فنی از هنرستان صنعتی تهران 👈دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه علم و صنعت ایران 👈از مبارزان و زندانیان سیاسی دوران ستمشاهی 👈رابط و هماهنگ کننده قیام های مردمی در سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در جنوب تهران 👈از اولین افراد مبارز علیه ضدانقلاب داخلی در کردستان 👈از همرزمان سردار شهید🌷 و سردار شهید🌷 👈دارای نقش محوری در آزادسازی و پاکسازی محور کرمانشاه-پاوه و شهرهای بوکان، سقز، بانه، سنندج و مریوان از ضدانقلاب داخلی 👈فرمانده سپاه پاوه 👈فرمانده سپاه مریوان 👈از فرماندهان شاخص در دفاع علیه تجاوز ارتش بعثی عراق در جنگ تحمیلی 👈مؤسس و اولین فرمانده تیپ (لشکر) ۲۷ محمد رسول‌الله (صلوات الله علیه) در دفاع مقدس 👈فرمانده قوات محمد رسول الله (ص) در سوریه 👈وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 در لبنان 🗓اسارت ۱۴ تیر ۱۳۶۱ 📌لبنان، به دست حزب كتائب، گروه شبه نظامی فالانژها، قواة اللبنانی (نیروهای سمیر جعجع) 👈تحویل به رژیم صهیونیستی 📌یادمان مرز جنوب لبنان با فلسطین اشغالی 📚 زندگینامه و اطلاعات تکمیلی در مورد سردار حاج احمد متوسلیان و همراهان👇 www.isna.ir/amp/98041306954 www.irna.ir/news/83842617 www.khabaronline.ir/news/1406096 https://fararu.com/fa/news/445693 https://khabaronline.ir/news/1406260 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ کشاورز پرتلاش و سرباز وظیفه، شهید 🌷 بیژگردی فرزند مرحوم مشهدی علی 🗓 ولادت 🌷 ۱۵ مرداد ۱۳۴۰ 👈گذراندن دوران کودکی و ابتدایی در روستای سناجان 👈همکاری با پدر در امور کشاورزی از اوایل دوران نوجوانی تا حدود ۲۰ سالگی 👈اعزام به خدمت مقدس سربازی در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۶۰ 👈 جمعی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 👈گذراندن دوره آموزش نظامی و اعزام به جبهه های دفاع مقدس در استان های خوزستان و ایلام 👈شرکت در عملیات های الی بیت المقدس، رمضان و محرم در سال ۱۳۶۱ 🗓 شهادت 🌷 ۱۴ تیر ۱۳۶۲ 📌 منطقه استان ایلام، جاده دهلران - عین خوش 📍 مزار شهرستان بروجن، بخش گندمان، گلزار شهدای روستای شهیدپرور سناجان (سناگان) 🌷🍃🌷 📝 فرازهایی از شهید🌷 قربانعلی نصیری: 👈 اگر لیاقت شهیدشدن را دارم، شهید🌷 می شوم. اگر ندارم از کم اندیشگی من است. 👈 از کلیه برادران انتظار دارم که اگر شهید🌷 شدم، راه من را ادامه دهند. 👈 از برادرم انتظار دارم که به پدر و مادرم خدمت کند تا سنگر من را پر کرده باشند و خالی نگذارند. 👈 این راهی که من رفته ام، راهی است که حسین بن علی (علیه السلام) رفته بوده است. 👈 با چنگ و دندان از این انقلاب خود دفاع کنید. 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ مروری کوتاه بر شهید🌷 بیژگردی اعزامی از شهرستان بروجن، بخش‌ گندمان، روستای سناجان 🍃بسم الله الرحمن الرحيم🍃 با سلام و درود به پيشگاه ولي عصر (عج)🌺 و نائب بر حقش خمينی🌺 بت شكن و سلام بر روان پاك شهيدان🌷 اسلام و انقلاب اسلامی ايران و رحمت و بركات خداوند بزرگ بر خانواده اي كه چنين فرزنداني برومند و ايثار گر را پرورش دادند و رحمت بر مادراني كه اين انسانهاي وارسته و دلاور را در دامن پرمهر و محبت خود پروراندند و تحويل جامعه اسلامي دادند تا براي آزادي انسانهاي در بند و ستمديده و احياء احكام الهي رشادتها و جانفشاني ها كنند و با تزريق خون خود به پيكر بي جان اجتماع، روح و جان بخشيدند و خون پاك آنان براي ملت به پا خاسته ايران اسلامي عزت و حريت و آزادگي و آقايي به همراه آورد. و سلام بر رزمندگان حقجو و كفرستيز اسلام كه براي پاسداري از اسلام و خون سرخ شهدا🌷 به صحنه هاي نبرد حق عليه باطل شتافتند و راه سرخ و پربار شهدا🌷 را ادامه مي دهند. و سلام بر پدراني كه حسين وار فرزندان و جگرگوشه هاي خود را براي ياري اسلام به ميدان هاي نبرد نور عليه ظلمت مي فرستند و اينگونه بر شهادت🌷 آنها افتخار مي كنند. قربانعلي عاشقي از ديار دلباختگان حسين (علیه السلام)🌷 و سربازي از سربازان جان بركف امام زمان (عج)🌺 و پيروي از پيروان راستين روح الله و جانبازي همچون جانبازان ولي الله و ايثارگري از ايثارگران حزب الله و جنبشي از ميان جندالله و حماسه آفريني از حماسه گران ثارالله و شاگردي از شاگردان مكتب سرخ شهادت🌷 و ايثار بود. قربانعلی در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۴۰ در روستايي به نام سناگان از بخش گندمان از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختياری در خانواده اي مستضعف و مسلمان ديده به جهان گشود و در دامان پرمهر و محبت مادر پرورش يافت. در سن ۷ سالگي براي درس خواندن به دبستاني كه در روستا بود رفت و چند سالي درس خواند اما به عللي نتوانست درس را ادامه دهد و در كار كشاورزي پدر را ياري مي كرد. از سن كودكي زحمت ها، رنج ها و ناهمواري هايي را متحمل مي شد و در مقابل آن ها چون آهن آبديده شده بود. ايشان تا رفتن به خدمت مقدس سربازي در نظام جمهوري اسلامي ايران🇮🇷، كار کشاورزی را افتخاري بزرگ براي خود مي دانست. به كاركردن در امور ساختمانی در روستا و شهر ادمه داد تا بتواند در اداره امور زندگي به خانواده خود كمك كند. يكي از صفات بزرگي كه در ايشان بود، تواضع و فروتني بود. يك صفت ديگر شهيد اين بود كه به كوچك و بزرگ احترام مي گذاشت. قربانعلی در تاريخ ۱۵ تیر ۱۳۶۰ براي دفاع از اسلام وحريم جمهوري اسلامي🇮🇷 به خدمت پرافتخار سربازي رفت و در اول خدمت هميشه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل بود و در حمله هاي طریق القدس، بیت المقدس، رمضان و محرم شركت فعال داشت و مردانه جنگيد. ایشان از روحيه بالايي برخوردار بود و آنچنان شوق جنگيدن در راه خدا را داشت كه سر از پاي نمي شناخت. شهید🌷 در وصيتنامه خود سفارش كرده بود كه روحانبت را تنها نگذاريد كه به قول امام شكست روحانيت، شكست اسلام است و از همه حلاليت طلبيده و نوشته هر روز جمعه بر روي مزارم بياييد وطلب آمرزش كنيد و گلی سرخ بر روي مزارم بگذاريد تا آن گل خاري باشد در چشم دشمنان اسلام و دشمنان رهبر انقلابمان و خواهرم و برادرانم را آنچنان تربيت كنید كه حضرت فاطمه "حسن، حسين و زينب" را تربيت كرد. ايشان در تاريخ ۱۴ تیر ۱۳۶۲ در حاليكه روزهاي آخر خدمت سربازي را طي مي كرد در سه راه دهلران به درجه شهادت🌷 نائل شد. ما خانواده شهيد قربانعلی نصيری با ایشان ميثاق مي بنديم كه راه مقدسش را ادامه دهيم و هرگز در خود سستي راه ندهيم و همچنين از خط امام🌺 كه خط اسلام و پيغمبر اكرم (صلوات الله علیه)🌺 است، دفاع خواهيم كرد و به دشمنان اسلام و جمهوري اسلامي🇮🇷 اعلام مي كنيم كه فكر نكنيد با دادن بهترين عزيزانمان در راه اسلام سست مي شويم بلكه استوارتر، مقاوم تر و محكم تر خواهيم شد و مصمم هستيم كه تا آخرين قطره خون در راه اسلام بايستيم و نگذاريم كه دشمنان اسلام به مقصد پليد خودشان برسند. و تا ما خانواده شهدا🌷 هستيم اسلام و امام🌺 نبايد احساس تنهايي بكنند و بدانند كه ما هستيم و خواهيم بود و با دشمنان نبرد بي امان خواهيم كرد و پوزه آنها را به خاك ذلت خواهيم ماليد و پيام خون شهدايمان🌷 را به دنيا خواهيم رساند. 🍃روحش شاد، یادش گرامی و راهش پررهرو باد‌. 🌺 📚 تهیه و تدوین توسط ستاد مردمی یادواره شهدای شهرستان بروجن با بهره گیری از متن نوشته شده توسط خانواده معظم شهید🌷 https://ajashohada.ir/MartyrDetails/32907/ http://shohadasenajan.blogfa.com/post/3 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃انا لله و انا الیه راجعون🍃 ◾️مرحومه مغفوره «حاجیه خانم ملک خانم یلمه علی آبادی» فرزند مرحوم حاج یدالله، همسر مرحوم حاج اسدالله جهانی و مادر مکرمه فرمانده شهید🌷 والامقام حمدالله جهانی بعد از تحمل بيش از ۳۸ سال فراق، ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ مقارن با ۱۶ ذیحجه ۱۴۴۴ 👈 در آستانه عید غدیر خم دعوت حق را لبیک گفت و به همسر و فرزند شهیدش 🌷 پیوست. 🏴 نماز این مادر گرانقدر با حضور خانواده، بستگان، تعدادی از خانواده های معظم شهدا، همرزمان شهید🌷 و جمعی از همشهریان در ⏰ ساعت ۱۶ در روضه الشهدای بروجن برگزار و سپس به سمت آرامستان بهشت فاطمه سلام الله علیها تشییع و در قطعه ایثارگران خاکسپاری شد. 🍃◾️ 🕌 نماز شب اول قبر 🗓 شامگاه چهارشنبه ۱۴ تیرماه 👈 ملک خانم بنت یدالله 🍃◾️ 📝ستاد مردمی یادواره شهدای شهرستان بروجن، درگذشت این مادر مکرمه را به خانواده محترم شهید 🌷، بستگان و همشهریان تسلیت عرض می نماید. 🏴 ان شاءالله خداوند متعال ایشان را رحمت و با فرزند شهیدش 🌷 محشور فرماید و ما را در تداوم راه شهدا🌷 و قدرشناسی از خانواده معظم شهدا، ثابت قدم بدارد. 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃انا لله و انا الیه راجعون🍃 ✅ کیفیت مرسوم نماز شب اول قبر (لیله الدفن) 📝 خلاصه احکام و طریقه خواندن نماز 👇 🔹 مستحب است در شب اول خاکسپاری میت یا شهید🌷 دو رکعت نماز با عنوان نماز وحشت خوانده شود. 🔹 این نماز دو رکعت است که در رکعت اول سوره مبارکه حمد و یک بار آیت الکرسی (آیه ۲۵۵ سوره بقره) و در رکعت دوم، سوره مبارکه حمد و ۱۰ مرتبه سوره مبارکه قدر (انا انزلنا) خوانده می‌شود. در پایان بعد از سلام نماز، می‌گوییم: "اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ فلان ابن فلان یا اگر میت زن است《فلان بنت فلان》." [بجای عبارت 《فلان بن فلان یا فلان بنت فلان》 نام میت و نام پدر او را به زبان می‌آوریم.] ⏰ نماز وحشت را در هر موقع از شب اول قبر مى‌شود خواند، ولى بهتر است در اول شب بعد از نماز عشاء خوانده شود. 👈 اگر بخواهند میت یا شهید🌷 را به شهر دورى ببرند، یا به جهت دیگری دفن او تأخیر بیفتد، باید نماز وحشت را تا شب اول قبر او تأخیر بیندازند. 🍃التماس دعا🍃 📚 اطلاعات تکمیلی 👇 https://tabnakbato.ir/fa/news/224360/ www.iribnews.ir/fa/amp/news/2949331 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ✅ ذکر روز پنجشنبه 🍃 «لا اِلهَ اِلَّا اللهُ المَلکُ الحقُّ المُبین» 🍃 «نیست معبودی جز خداوندی که فرمانروای برحق آشکار است» 🔸 روز پنجشنبه منتسب است به حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام). 🌺 👈 «یا امام حسن عسکری (علیه السلام)» 🌺 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
🌷🌷زیارتنامه شهدا🌷🌷 🍃 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🍃 اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ الزَّهراءِ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم، وَ فُزتُم فَوزًا عَظیمًا، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم، فَاَفُوزَ مَعَکُم. 🌷 شادی ارواح طیبه شهدا صلوات 🌺 https://wisgoon.com/pin/24149453/ 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ زیارت اهل قبور به یاد شهدا 🌷 به یاد امواتمان 🏴 به یاد عزیزان تازه گذشته 🌺 به رسم هر پنجشنبه 👇 🍃 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 🍃 اَلسَّلامُ عَلی اَهْلِ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ مِنْ أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مِنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْرَهِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ علیٌّ وَلِیٌّ اللهِ 🍃🌺🍃 🍃 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المومنات 🍃 وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ، اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ، اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ، اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ، وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ. 🍃 بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الاِخلاصِ و الصَّلَوات 🌺 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 صوت قرائت قرآن مجید، سوره مبارکه یاسین "یس" 🎙 با صدای استاد حاج معتز آقایی ⏰ مدت ۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه 💾 حجم کم تر از ۲ مگابایت ✅ هدیه به ارواح طیبه همه شهدا 🌷، امام شهدا، پدران، مادران، همسران، برادران و خواهران درگذشته شهدا🌷، رزمندگان، جانبازان و آزادگان شهید🌷 و متوفی 🏴، 👈علی الخصوص روح مطهّر حضرت علی ابن محمد النقی امام هادی علیه السلام 🌺، امیرالمؤمنین حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 🌺، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام 🌺، شهید🌷 مظلوم جناب میثم تمار علیه السلام 🌺، روح مطهّر آیت الله شهید🌷 حاج شيخ ، سردار شهید 🌷 ، مهندس شهید 🌷 ، شهدای حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 بر فراز خليج فارس توسط ناوگان نیروی دریایی متجاوز آمریكا، شهدای بیمارستان قصرشیرین، شهدای🌷 گمنام و جاویدالاثر. ➕ سلامتی سردار جاویدالاثر حاج 🌺 و دو دیپلمات و یک خبرنگار همراه ایشان که به دست فالانژها در لبنان اسیر و به ارتش صهیونیستی اسرائیل تحویل شدند. آیت الله شهید🌷 حاج شيخ املشی، شهید🌷 ملا ، شهید 🌷 ملا ، امیر ارتش اسلام خلبان شهید🌷 ، شهدای عملیات و ، شهدای مسجد گوهرشاد به دست رضاخان قلدر، شهدای راه عفاف و حجاب، شهدای عملیات بزرگ ، 🔹سرداران و امیران شهید 🌷 و 🔹 شهدای 🌷 گمنام و جاویدالاثر. 🗓 زمان پیشنهادی ترجیحاً از صبح پنجشنبه ۱۵ تیر تا شامگاه جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ مقارن با ۱۷ و ۱۸ ذیحجه ۱۴۴۴ 🍃🌷 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری قمری (۱۷ هفدهم‌ ذیحجه، دوازدهمین و آخرین ماه قمری) 👇 🗓 هشتمین روز دهه امامت و ولایت (از عید قربان تا عید غدیر). 🗓 ۱ یک روز مانده تا عید سعید غدیر خم 🌺 🔹 نزول آیه مبارکه محبت 🌺 بر پیامبر عظیم الشأن اسلام (۱۰ ه.ق.). 📣 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا (سوره مبارکه مریم، آیه شریفه ۹۶). ﻗﻄﻌﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧد، ﺑﻪ ﺯﻭﺩی [ﺧﺪﺍی] ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍی ﺁﻧﺎﻥ [ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎ] محبتی ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. https://n313.ir/ www.dana.ir/news/1403275.html/dana?amp#gsc.tab=0 📚 سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی 👇 http://ahlolbait.com/media/16907/ http://wiki.ahlolbait.com/17_ذی_الحجه  https://fa.wikishia.net/view/17_ذی‌الحجه 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۱۵ پانزدهم تیر) 👇 🔹 تصویب قرارداد الحاق ایران به سازمان یونسکو در پاریس توسط مجلس شورای ملی (۱۳۲۷ ه.ش.). 🔴 وقایع و تحولات سال ۱۳۵۸ 👇 ✅ بیانات حضرت امام خمینی 🌺 در جمع گروهی از مردم: 👈 هشدار در مورد ایجاد قریب به صد گروه (سیاسی)، تفرقه افكنی دشمنان و رفتار جاهلانه دوستان نادان؛ 👈 من می ترسم در این نیمه راه زحمت هایی كه تاكنون كشیده شده است به واسطه نادانی یك عده و غرض ورزی عده دیگر از بین برود و خون جوانان ما هدر رود. ✅ سخنرانی حضرت امام خمینی 🌺 در جمع صاحبان صنایع و بازاریان تهران: 👈 دعوت از بازاریان و کسبه به برادری، رعایت حقوق كارگران و پیشگیری از اختلافات در فضای عمومی. 🔹 ترور ناجوانمردانه و شهادت مبارز دوران ستمشاهی و مدیر انقلابی، مهندس شهید 🌷 علی انصاری «استاندار انقلابی گیلان» توسط گروهک های تروریست حدود ۵ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی. 🔹 ارسال نامه سازمان منافقین خلق به حضرت امام خمینی 🌺 👈 ابراز نگرانی از تحریكات گسترده علیه آن سازمان در سراسر كشور. ❗️ 🔹 انتشار پیام رادیویی آیت الله طالقانی به ملت ایران و درخواست از رهبران گروه های سیاسی مبنی بر خراب نكردن این نهضت عظیم و چهره اسلام به خاطر گروهپرستی و خودنمایی. 🔹 بروز زد و خورد شدید در جلسه سخنرانی دانشجویان پیشگام و هواداران چریكهای فدایی خلق و حزب كارگران سوسیالیست در دانشگاه تبریز، استان آذربایجان شرقی. 🔻 توسعه روابط عراق و انگلیس در مذاكرات وزاری خارجه طرفین. 🔻 راهپیمایی مردم در اهواز به دعوت جامعه روحانیت و بازاریان؛ 👈 علیه تحركات دولت بعثی عراق و ضدانقلابیون داخلی؛ 👈 پشتیبانی از استاندار خوزستان و دادستان انقلاب اسلامی اهواز. 🔻 تفسیر رادیو لندن از اهمیت اقتصادی خوزستان برای ایران و تأثیر تحركات تجزیه طلبانه عراق و جریان های قومی. 🔻 تفسیر رادیو كلن آلمان از نگرانی عراق از انقلاب اسلامی و نقش آن كشور در تحركات كردستان و خوزستان. 🔻 انتشار اطلاعیه دادسرای انقلاب اسلامی اهواز در خصوص برخورد قانونی با هرگونه كم كاری در ادارات دولتی. 🔹 اظهارات وزیر خارجه آمریكا درباره: 👈 منافع حیاتی آمریكا در منطقه خلیج فارس، 👈 توجه به افزایش نیروهای امنیتی آمریكا در منطقه. 🔹 انتشار بیانیه دولت آمریكا: 👈 تكذیب قصد اعزام نیروی ۱۱۰ هزار نفری به خلیج فارس، 👈 تصمیم آمریكا برای حفظ استقلال (ظاهری) كشورها ❗️ و حفظ منافع خود در منطقه. 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۱۵ پانزدهم تیر) 👇 🔹 شهادت سرباز وظیفه و دیده بان شهید🌷 عنایت الله خلیلی بیژگردی حین درگیری با گروهک های در منطقه کردستان، گردنه مروارید سنندج (۱۳۵۹ ه.ش.). 🔴 وقایع و تحولات سال ۱۳۶۱ 👇 🔹 تخریب بیمارستان سه طبقه ۱۴۴ تخت خوابی قصرشیرین (در حاشیه غربی کیلومتر ۳ جاده قصرشیرین - خسروی) با بمب گذاری توسط ارتش بعثی عراق قبل از عقب نشینی از قصرشیرین. 👈 بقایای بیمارستان به عنوان یکی از اسناد زنده تجاوزگری و ددمنشی رژیم بعثی عراق، موجود و قابل بازدید است. ✅ در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت🌷 آیت الله حاج شيخ محمد صدوقی توسط گروهک منافقین، حضرت امام خمینی 🌺 آیت الله "سید روح الله خاتمی" را به سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد منصوب فرمودند.   🔹 تکرار حمله توپخانه ای ارتش بعثی عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر؛ 👈 براثر این حمله، ۲۰ تن از مردم این دو شهر شهید🌷 و مجروح شدند. 🔹 امروز ۳۲ دستگاه تریلر حامل سلاح و مهمات از مرز كویت وارد عراق شد. 🔹 اقدامات مخالفان دولت عراق؛ 👈 ترور یك افسر سازمان امنیت عراق در بصره؛ 👈 تخریب یك ایستگاه برق در منطقه چوارتا در استان سلیمانیه؛ 👈 تظاهرات مردم "رانیه" علیه حكومت بعثی عراق؛ (شهر رانیه، مرکز شهرستان رانیه در اقلیم  کردستان عراق در استان سلیمانیه است که در ۱۳۰ کیلومتری شمال شهر سلیمانیه و ۱۲۰ کیلومتری شرق اربیل واقع شده‌است.) 🔹 خبرگزاری آلمان: 👈 آقای هاشمی رفسنجانی پاریس را به حمایت از سران سوءقصدكنندگان (تروریست ها) در ایران متهم كرد. 🔹 گفتگوی سفیران الجزایر و چین و كاردار عربستان سعودی با دکتر ولایتی (وزیر امورخارجه)، معاون امور بین الملل و اقتصادی وزارت امورخارجه و قائم مقام این وزارتخانه در مورد لزوم مقابله با حكومت صهیونیستی و توسعه روابط دوجانبه. 🔹 تشكیل جلسه اضطراری اوپك در پی كاهش قیمت نفت از ۳۴ دلار (قیمت رسمی اوپك در هر بشكه) به ۳۰ دلار. 👈 معاون وزیر نفت: سیاست از ابتدا تثبیت قیمت نفت و سپس تجدیدنظر در میزان تولید اوپك بوده است. 🔹 سفر معاون نخست وزیر عراق به بلگراد (پایتخت یوگسلاوی) برای فراهم كردن زمینه برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها در بغداد. 🔹 گفتار رادیو بی.بی.سی. درباره امكان برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها در بغداد؛ 👈 تلاش عراق برای برگزاری این كنفرانس، 👈 كوشش ایران برای لغو کنفرانس. 🔹 اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره تلاش این كشور برای پایان دادن به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران. 🔹 گفتار رادیو قاهره (مصر) درباره امكان ادامه جنگ و مواضع دو كشور درگیر پس از عقب نشینی عراق: 👈 قرائن نشان می دهد كه جنگ خلیج فارس تا مدت نامعلومی باقی خواهد ماند. 👈 ایران برای اثبات ادعای خود مبنی بر باقی ماندن نیروهای عراقی در مواضع استراتژیك خاك ایران، از خبرنگاران خارجی برای بازدید از مناطق مرزی دعوت كرده است. 👈 عراق از استقرار نیروهای بین المللی در مرزها سخن می گوید. 🔹 به حكم دادگاه امنیتی كویت، دو خرابكار عراقی به جرم انفجار و ایجاد رعب و وحشت در كویت، به ۱۵ و ۱۰ سال زندان محكوم شدند. 👈 بیش از یكصد كیلوگرم مواد منفجره از مخفیگاه این دو تن كشف شده است. 🔹 یاسر عرفات، رئیس جمهور ایران را برای شركت در كنفرانس فوق العاده سران كشورهای اسلامی دعوت كرد. 👈 آیت الله خامنه ای (ریاست جمهوری)🌺: پذیرش این دعوت منوط به كشورهای شركت كننده و محل برگزاری كنفرانس مزبور است. 🔹 رادیو آمريكا: 👈 ریگان با اعزام نیروهای آمريكایی برای تأمین بخشی از نیروهای پاسدار صلح در لبنان، موافقت كرده است. 👈 یكی از مقام های فلسطینی: این عمل توطئه ای است كه برای كمك به اسرائیل انجام می گیرد. 🔹 چهار خانه تیمی سازمان منافقین خلق در قزوین كشف شد. 👈 ۲۹ تن از مسئولان و اعضای مؤثر این سازمان دستگیر شدند. 👈 همچنین كشف یك خانه تیمی در ارومیه. 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۱۵ پانزدهم تیر) 👇 🔹 تصویب لایحه تقسیمات کشوری در مجلس شورای اسلامی (۱۳۶۲ ه.ش.). 🔹 ۲۱۹ تن از نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای از منافقین حمایت كردند و ایران را با ادعای تجاوز به حقوق بشر محكوم نمودند (۱۳۶۴ ه.ش.). 🔹 دولت بعثی عراق بیانیه طرابلس (بین ایران و لیبی) را تهدیدی نسبت به امنیت و ثبات كشورهای عربی محسوب كرد و خواستار انجام اقدامات لازم علیه این دو رژیم و كشورهای دیگری شد كه روش آنها را پیش گرفته‌اند (۱۳۶۴ ه.ش.). ▪️ رحلت عالم متعهد و با تقوا، آیت الله سید جواد حسینی خامنه ای مشهور به سید جواد تبریزی، پدر گرانقدر حضرت آیت الله امام خامنه ای حفظه الله تعالی (۱۳۶۵ ه.ش.). 🔹 اعلام آمریكا مبنی بر تجدیدنظر در سیاست خود در منطقه خلیج فارس به شرط خروج شوروی از منطقه (۱۳۶۶ ه.ش.). 🔹 طه یاسین رمضان، رئیس ارتش مردمی عراق (۱۳۶۷ ه.ش.): روزهای آینده پیروزی بزرگتری را شاهد خواهید بود. 👈 بعد از حمله ارتش بعث عراق به فاو، شلمچه، جزیره، کوشک و جاده اهواز-خرمشهر. 🔹 دكوئیار، دبیرکل سازمان ملل متحد (۱۳۶۷ ه.ش.): 👈 من به آمریكایی ها و احساس مسئولیت آنها خیلی زیاد اطمینان دارم. ❗️ 👈 ایالات متحده به مسئولیت‌های خویش عمل خواهد كرد.❗️ 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .