هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
✴️ خودتحقیری ریشه در خودکمبینیهایی دارد که باعث میشود حتی یک فوتبالیست خارجی را از خودت که وزیر یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان هستی، مهمتر فرض کنی.
✴️ خودتحقیری باعث میشود دو سکوی داخلی که حاصل تلاش جوانان است را به سخره بگیری و در توییتر آمریکایی، فیلم این شاهکار را پخش کنی!
آقای ضرغامی!
💢 نه رونالدو (و هر پا به توپ دیگری) برای نظامی که دوست و دشمن، عزتمندی روزافزون آن را معترف هستند اهمیتی دارد؛
نه «بله» و «ایتا» آن پیامرسانهای ضعیفی هستند که به افکار عمومی، با طعنه و کنایه القاء میکنید.
🔴 درست است که حتی اندکی سواد فنی ندارید، اما حداقل بهعنوان کاربر هم تفاوتها را نمیبینید؟!
🔸 تفاوتهای ویراستی با توییتر!
🔹 تفاوتهای بله با واتساپ!
⭕️ لابد دلتان به تلگرامی خوش است که هر بار چند میلیون، چند میلیون، اطلاعات کاربرانش درز و در بازار سیاه میشود؟!
⭕️ یا شاید به واتساپی که در سال ۲۰۲۳، هنوز امکان حذف پیام بدون اثر را ندارد و اثر حذف را برای مخاطب باقی میگذارد؟!
🔶🔹 پینوشت
اگر ضرغامی چنین است، با خودش.
اما:
🔻 دولت چرا این فرد را بهعنوان وزیر، آن هم وزیر میراث فرهنگی!!! ملت عظیم ایران انتخاب کرده؟!
🔻 مجلس چرا تجدیدنظر نمیکند؟!
چرا هر روز در کنار یادداشتهای طعنآمیز آن جوانک لیسانسه که فضای سایبر کشور را به توبره کشید، باید حرفهای بی سر و ته این مثلاً خودیها را هم تحمل کنیم؟!
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻روایتِ فروبستگی
(به مناسبت تولد شهیدسید مرتضی آوینی در ۲۱ شهریور ۱۳۲۶)
جانِ جان است
و تمنّای نهان
دل من بُرده به یغما ایشان
عشق، معنی شده با صوتِ غمانگیزِ دلش
شده همرنگِ شهیدان، سفرش
ساعتی بگذرد آید خبرش
سیّد نورانی، راویِ آنجایی ...
و سفر، آغاز است؛
دستِ تقدیر، رقم خواهد زد،
پای تدبیرش نیز
میرود سوی فتوحاتِ شهیدان، فردا
زیرِآوارِ غمِ تنهایی، خسته از مهجوری
از شهیدان، دوری
خسته از شهر شده
خسته از حجمِ فراوانِ فشار؛
طعنهها، حاشیهها
طردها، زاویهها ...
و روایت، کافیست
هجرت، در راه است؛
مقصدش، مقتلِ فکّه شده است
و ملائک آن سو، بالها گسترده
وَه چه مهمانیِ ناپیداییست!
خون کجا؟! آه کجا؟! ناله کجا؟!
زخم چیست؟! درد، کدام است آخر؟!
شهدا!
مرتضا در راه است
از شهر، رانده شده
و شما دریابید! دلِ دلتنگش را
این سفر، راویتان خواهد رفت ...
صبحِ فردا چه خبرهاست به صحرای جنون
و تو خوب میدانی
موسمِ رفتن و پرواز، همین نزدیکیست
کولهبارت بسته، دلت امّا خسته
قلمت، گوشۀ جیبت بسته
چهرهات، نورانی
نفست، بارانی
و صدایت، محزون
صبحِ فردا، صبحِ پروازِ تو است
صبحِ آزادیِ تو،
صبحِ فتحی که از آن میگفتی
صبح، از آنِ تو است
و شب، بهرۀ ما
صبح فردا، صبحِ دلتنگیِ ما
و چه فرداییست، فردای پس از هجرتِ تو
صبح آمد، ولی صبح برفت
همۀ دلخوشیِ قافلۀ صبح برفت
آه! ای صبحِ غمانگیزِ بهاری!
ما گرفتارِ شب هستیم پس از آمدنت
لحظهها زنجیرند،
واژهها درگیرند
و قلم، عطشِ خون دارد
به گمانم، قصد بازیِ جنون هم دارد
مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
#درسگفتــــار | #مدرسه_فکرت
🔰شهید آوینی را میتوان الگوی جهاد تبیین در حوزهی فرهنگ نامید. ایشان با سلاح قدرتمند قلم خویش و خلق آثار مکتوب در این حوزه، علاوه بر مبارزه با هجمههای فرهنگی غرب، بنیانهای اصیل فرهنگ اسلامی را در آثار خود تقریر نمود.
▪️درسگفتار: شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب)
▪️با تدریس: مهدی جمشیدی
در این درسگفتار ۹۰ دقیقهای قصد داریم به بازخوانی یکی از نامههای شهید آوینی به سید محمد خاتمی وزیر وقت دولت کارگزاران با تدریس مهدی جمشیدی بپردازیم.
جهت استفاده از صوت و تصویر دوره بهصورت آفلاین، به آیدی مدرسه فکرت پیام بدهید:
@madrese_fekrat
⏰ ۳ جلسه ۳۰ دقیقهای
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستیاش
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یکی از تصویرسازیهای تحریفآلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعیاند برخوردهای سخت در دورههای گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج ارادهشده، متصل نگردیده است. در این روایت، اینطور وانمود میشود که گویا نظام در دهههای گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان میکوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجههای، بیفرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید.
۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهههای گذشته، هیچگاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولتها و جریانهای رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارفهای سیاسی و تقابلهای انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچگاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهههای انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بودهاند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانهای داشتهاند. ازاینرو، میان واقعیت سیاستها و عملکردها از یک سو، و روایتهای رسانهای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که اینهمه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهههای بسیار ناچیز و حداقلیاش نمیتواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. بهاینترتیب، باید صریح گفت که در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است.
۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیمبند و رقیق است، نمیتوان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» میکاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» میشد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه اینکه وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. بهخصوص در دهۀ نود در اثر سیاستهای لیبرالیستی در دولت اعتدالگرا، نهفقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاستهای دولت اعتدالگرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاستها به لایههای تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و میتوانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانهزنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آنکه از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزشهای اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگریهای فرهنگی رسمیت بخشید.
۴. تنها در لحظههایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالفخوانی از درون حاکمیت میشوند جان تازه میگیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگیشان در عرصۀ عمومی میپردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت میشوند و احساس انقباض و انسداد میکنند و به حداقلها رضایت میدهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمیخیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاستهای فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمیخواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دورهای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ میکنند، این خوداظهاریهای و جسارتها و ساختارشکنی افزوده میشوند و اینان میتوانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند.
🖇 منتشرشده در:
https://irna.ir/xjNrp5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسجمهور به منزل شهید امنیت «سلمان امیراحمدی» رفت
🔹سلمان امیراحمدی در مهرماه سال گذشته در جریان اغتشاشات تهران به شهادت رسید
#شهید_امنیت
🌷#شبیه_شهدا_شویم
هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات
دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇
https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
امروز از ساعت چهار عصر به یکباره دلم گرفت، به یاد دخترم فاطمه و همسرم که امروز تقریبا هشتاد روز است که آنها را ندیدهام افتادم
عکسها و فیلمهایی که از فاطمه داشتم را نگاه میکردم و در دلم به یاد حضرت رقیه افتادم و این که چه کشید این خانم سه ساله
در همین حال بودم که یکباره تلفن به صدا درآمد، با صدای تلفن حدس زدم همسرم باشد که تماس گرفته حدسم درست بود ولی بدون این که صحبتی کند گوشی را به دخترم داد دیدم که گریه امانش نمیدهد
گفتم چی شده خانم طلا، باباجانی؟ دختر بابا چی شده چرا گریه میکنی؟!
گفت: بابایی دلم برات سوخته، کی میایی، من دوستت دارم، بیا
بابایی
دیدم حال فاطمه خیلی بد بود، خواستم حواسش را پرت کنم
گفتم: برای بابایی شعر می خونی؟
در حالی که فاطمه متوجه نشود آرام اشک میریختم، اشکم برای سه ساله امام حسین بود برای وقتی که بهانه بابا را گرفت و سر پدر را برایش آوردند
دستنوشتهای از #شهید_مدافع_حرم_محرم_ترک
🌷#شبیه_شهدا_شویم
هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات
دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇
https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه شهید حججی به علی کوچولوش :
جامعه داره سخت تر میشه !
پاک بودن خیلی سخت تره...!
تو باید خیلی مواظب خودت باشی
مواظب اطرافیانت باشی
علی وار زندگی کن!
تو درس و شغل و راه و روش تو انتخاب رفیقات
بعضی وقتا دل کندن از ی چیزای خوب باعث میشه چیزای بهتر بدست بیاری
جوری زندگی کن که خدا عاشقت باشه🥺💚
🌷#شبیه_شهدا_شویم
هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات
دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇
https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
🌷#شبیه_شهدا_شویم
هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات
دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇
https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
هدایت شده از هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌷روایتی از پاییز ۱۴۰۱ _ بیاد همه شهدای مدافع امنیت حرم ایران🇮🇷
رحمت خدا بر شهدا و خانواده معزز شهدا🌷
#رمزپیروزی
#استقامت
#پایداری
#اتحاد
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السّلام علیک یااباصالح المهدی ( ع )
⚘﷽⚘
دلتنگے یعنے چه؟
دلتنگے یعنے اینکه : بنشینے خیره شوے به قاب عکسے روے دیوار
ومرور کنے تک تک خاطراتت را
آن وقت یک لبخند بیاید بنشیند روے لبانت
ولے چند لحظه بعد
شورے اشکها ، شیرینے آن خاطرات را از یادت ببرد و کامت را تلخ کند.
سردار
احوال دلم
یک سَره باران شده بے تو...💔
#سردار شهید حاج #قاسم_سلیمانی 🌷
برادرم
به رسم رفاقت
برایمان
#دعاکن
◾️که دعایت
خریدار دارد
در نزد صاحب گیتی
🌷#شبیه_شهدا_شویم
هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات
دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇
https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای نخستینبار | روایت حاج قاسم سلیمانی از وصیت حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع)
@BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استاد رحیم پور ازغدی
🔻" انتظار یعنی اقدام در همان جهتی که منتظرش هستیم" #مفهوم_انتظار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم جدید از انتقال تجهیزات تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی #سپاه به مرزهای شمالغرب کشور
@BisimchiMedia