eitaa logo
شهدا و ایثارگران صفادشت
201 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
5 فایل
این کانال بمنظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، و تجلیل از ایثارگران به ویژه خانواده محترم و معزز شهدا تشکیل شده است. آدرس کانال در تلگرام https://t.me/shohadasafadasht ارتباط با ادمین: @shohadayad72
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور امام جمعه محترم صفادشت در مراسم تشیع پیکر مادر شهید ابراهیم شاد فرسا حجت الاسلام خوبرو با حضور در گلزار شهدا برای آن مادر صبور و تازه سفر کرده ضمن قرائت فاتحه علو درجات از خدای متعال خواستار شدند ۰۰/۴/۹ کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🕋🤲🕋🤲🕋🤲🕋 اطلاعیه ستاد نماز جمعه صفادشت 🔺به اطلاع مردم ولایت مدار و شهید پرور بخش صفادشت می رساند نماز جمعه این هفته ۱۱ تیرماه در مصلای فاطمه زهرا (س) صفادشت برگزار خواهد شد. 🔸️مجری : برادر مهدی زاده 🔹️قاری قرآن : برادر شفیق زاده 🔸️موذن : برادر بابایی 👈خطبه ها و نماز جمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی خوبرو امام جمعه بخش صفادشت اقامه خواهد شد. سخنران پیش از خطبه ها و میز خدمت توسط دکتر توحید عبداللهی پور 👇👇👇👇 1-رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی الزامی است . 2-برنامه نماز جمعه راس ساعت ۱۲:۳۰ ظهر آغاز خواهد شد . 3-نمازگزاران عزیز ماسک و سجاده ،مهر و دستکش همراه خود داشته باشند . 4-وسیله ایاب و ذهاب مثل گذشته و طبق برنامه ی تنظیمی ، آماده خدمات رسانی به نمازگزاران جمعه خواهد بود . ستاد نماز جمعه بخش صفادشت کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۴۲۲ 💠 جزء ۲۲ به ارواح طیبه و ملکوتی و انشاءالله در دنیا با قرآن مانوس و در آخرت با قرآن محشور شوید. 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): الرَّحِيلُ وَشِيكٌ. ضرورت ياد قيامت (اخلاقى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: كوچ كردن نزديك است. 🔰شرح و تفسیر حکمت 187🔰 👌🔆بايد آماده بود: 📜 امام(عليه السلام) در اين عبارت بسيار كوتاه و پرمعنا از بى وفايى و كوتاهى عمر دنيا سخن مى گويد و مى فرمايد: 🔻«كوچ كردن (از دنيا) سريع است»; (الرَّحِيلُ وَشِيكٌ). 💎«رحيل» به معناى هرگونه كوچ كردن است ولى در اينجا با قرائن حاليه به كوچ كردن از دنياى زودگذر اشاره دارد. اين واژه گاه به معناى اسم مصدر آمده است; مانند كلام بالا و گاه معناى صفت مشبهه را مى رساند; مثلاً شترى را به عنوان رحيل توصيف مى كنند يعنى شتابنده و «وشيك» از ماده «وشك» (بر وزن اشك) به معناى سرعت گرفتن در سير است. 🔰 بعضى از شارحان گفته اند «وشيك» آن است كه سرعتش بسيار شديد و عجيب باشد. ✴️از مسائلى كه همه مى دانند و غالباً از آن غافلند كوتاهى عمر دنياست; گويى تا چشم بر هم زنى كودكان جوان و جوانان پير و پيران از صحنه خارج مى شوند. بارها افرادى را ديده ايم كه گرد و غبار پيرى بر رخسار آنها نشسته و ضعف سراسر وجودشان را فراگرفته و با قدى خميده عصا زنان به زحمت راه مى روند مى گوييم: عجب ديروز جوان شاداب و راست قامت و قوى پنجه اى بود چه زود پير شد. تازه اين در صورتى است كه رحيل در زمانى پيرى فرا رسد وگرنه بسيارند كسانى كه در كودكى يا جوانى بر اثر حوادث مختلفى چشم از دنيا مى پوشند. نه تنها انسان ها به سرعت از اين جهان كوچ مى كنند، قدرت ها و سلطنت ها و حكومت ها هم بسيار زود زوال مى پذيرند. 🔰ابن ابى الحدید تشبیهى براى دنیا از بعضى از حکما نقل کرده مى گوید: پیش از آنکه به دنیا بیاییم عدمى بوده است مستمر و بعد از کوچ کردن ما از این دنیا باز به ظاهر عدمى است مستمر و عمر ما در این میان مانند برقى است که در یک شب ظلمانى در بیابانى تاریک از ابرى مى جهد و بى درنگ خاموش مى شود. 🔰از آن مهم تر تشبیهاتى است که قرآن مجید براى زندگى دنیا کرده است و مى گوید:«(وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَیاةِ الدُّنْیا کَماء أَنْزَلْناهُ مِنَ السَّماءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الاَْرْضِ فَأَصْبَحَ هَشیماً تَذْرُوهُ الرِّیاحُ وَکانَ اللَّهُ عَلى کُلِّ شَیْء مُقْتَدِراً); (اى پیامبر!) زندگى دنیا را براى آنان به آبى تشبیه کن که از آسمان فرو مى فرستیم; و به وسیله آن، گیاهان زمین (سرسبز مى شود و) در هم فرو مى رود; امّا بعد از مدتى مى خشکد; به گونه اى که بادها آن را به هر سو پراکنده مى کند; و خداوند بر همه چیز تواناست!». 🔰در آیه دیگرى از قرآن مجید مى خوانیم که روز قیامت از گنهکاران سؤال مى شود چند سال در روى زمین توقف کردید؟ در پاسخ مى گویند تنها به اندازه یک روز یا بخشى از روز. از آنهایى سؤال کنید که توان شمردن ایام را دارند (قالَ کَمْ لَبِثْتُمْ فِی الأَرْضِ عَدَدَ سِنِینَ قالُوا لَبِثْنا یَوْماً أَوْ بَعْضَ یَوْم فَسْئَلِ الْعادِّینَ). 🔰بار دیگر به آنها گفته مى شود: «(خداوند) مى فرماید: (آرى) شما مقدار کمى توقف کردید اگر مى دانستید آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریدیم و به سوى ما بازگردانده نمى شوید؟»; (قالَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِیلاً لَوْ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُون). 🔰در احادیث اسلامى نیز درباره کوتاهى عمر دنیا تعبیرات و تشبیهات بیدارکننده اى آمده است. از جمله در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: دنیا ساعتى بیش نیست این ساعت را در مسیر اطاعت خدا قرار دهید». 🔰در حدیث دیگرى از امام زین العابدین على بن الحسین(علیهما السلام) مى خوانیم: تمام آنچه در شرق و غرب جهان، دریاها و صحراها، دشت ها و کوه ها آفتاب بر آن مى تابد در نزد اولیاء الله و عارفان به حق خدا همچون بازگشت سایه هاست». 🔔همان گونه که سایه هایى که به سوى غروب مى رود به سرعت برچیده مى شوند، عمر دنیا نیز چنین است. 🔰در کتاب تنبیه الخواطر آمده است که حسن بن على(علیه السلام) بسیار به این شعر شاعر تمثل مى جست: یا أهْلَ لَذّاتِ دُنْیا لا بَقاءَ لَها * اِنَّ اغْتِراراً بِظِلّ زائِل حُمُقٌ 💠اى اهل لذت هاى دنیایى که بقایى ندارد مغرور شدن به سایه اى که به زودى زوال مى پذیرد احمقانه است. 🔰حافظ نیز در این زمینه مى گوید: مرا در منزل جانان چه جاى امن چون هر دم * جرس فریاد مى دارد که بربندید محمل ها 🔰این سخن را با کلامى از نوح پیغمبر با آن عمر طولانى عجیب پایان مى دهیم که فرمود: دنیا را همچون خانه اى یافتم که از یک در وارد شدم و از در دیگر خارج! کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🏴🏴🏴🏴🏴 انا لله و انا الیه راجعون خانواده خانواده های عزیز و فرهیخته متاسفانه بخاطر شرایط خاص این روزها ، و رفتن به منزل بازماندگان و دعا برای درگذشتگان مقدور نمی باشد. لذا بهترین اقدام تلاوت قرآن کریم و هدیه به روح مرحومه مغفوره می باشد. بنابراین برنامه ختم قران كريم و هديه به روح گذشتگان بالاخص روح مرحومه مغفوره ام الشهید حاجیه خانم ربابه بیات را به استحضار می رسانیم. با تشکر و آروزی قبولی 🖤❤️🖤 آدرس گروه ختم قرآن کریم برای ام الشهید حاجیه خانم ربابه بیات در تلگرام https://t.me/joinchat/oa3QXp91LWJlYmFk
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۴۲۳ 💠 جزء ۲۲ به ارواح طیبه و ملکوتی و انشاءالله در دنیا با قرآن مانوس و در آخرت با قرآن محشور شوید. 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
یَرفَعُ اللهُ المُجاهِدَ فی سَبیلِهِ عَلی غَیرهِ مِاهَ دَرَجَه فی الجَنَّهِ ما بَینَ کُلِّ دَرَجَتَینِ کَما بَینَ السَّماءِ وَالارضِ خداوند مجاهد فی سبیل الله را صد درجه در بهشت بالاتر از دیگران رفعت می دهد که فاصله میان هر دو درجه از زمین تا آسمان است. 📚 مستدرک ، جلد ۱۱ ، صفحه ۱۸ کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ، هَلَكَ. ضرورت حق گرايى (اخلاقى، اعتقادى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: هر كس كه با حق در آويزد، نابود مى گردد. 🔰شرح و تفسیر حکمت 188🔰 👌🔆سرانجام مبارزه با حق: 📜امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى از كسانى سخن مى گويد كه به مقابله با حق بر مى خيزند. مى فرمايد: 🔻«آن كس كه در برابر حق قد علم كند (و به مبارزه برخيزد) هلاك خواهد شد»; 💎اين كلام حكمت آميز با همين عبارت در لابه لاى خطبه شانزدهم نهج البلاغه آمده است كه شرح آن را در جلد اول در ذيل همان خطبه (صفحه 651) بيان كرديم و حاصل آن اين است كه هرگز به مخالفت و مقابله با حق برنخيزيد، زيرا حق قدرتى دارد كه انسان را بر زمين مى كوبد; اگر در كوتاه مدت انجام نشود در دراز مدت انجام خواهد شد و تاريخ، به ويژه تاريخ اسلام، نشان مى دهد آنها كه به مقابله با حق برخاستند چگونه طومار زندگانى شان در هم پيچيده شد. ◀️نيز با توجّه به اين كه حق به معناى واقعيت هاى ثابت است و واقعيت ها آثارى دارد و هر چه با آثارش به مخالفت برخيزند از ميان نمى رود، از اين رو سرانجام بر انسان غلبه مى كند و او را در هم مى شكند. درست مانند اين كه انسان بداند فلان راه، مستقيم و راه ديگر بيراهه است، اگر به مخالفت با راه مستقيم برخيزد و به بيراهه رود هرقدر تلاش و كوشش كند به مقصد نمى رسد و سرانجامش هلاكت است. 💠 امام(علیه السلام) به همه کسانى که به مخالفت با حق برمى خیزند هشدار مى دهد که به عاقبت سوء کار خود بیندیشند و از این راه باز گردند. 🔰 این جمله در کتاب شریف کافى نیز به عنوان بخشى از یک روایت آمده و مرحوم ملا صالح مازندرانى در شرح آن مى گوید: مفهوم جمله این است کسى که آشکارا در برابر حق به خصومت برخیزد هلاک خواهد شد. 🔰مشابه همین معنا در گفتار حکیمانه 408 نیز آمده است آنجا که مى فرماید: «مَنْ سارَعَ الْحَقَّ سَرَعَهُ; آن کس که با حق بجنگد حق او را بر زمین خواهد کوبید». 🔰قرآن مجید نیز درباره حق و باطل چنین مى گوید: «(بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ); بلکه ما حق را بر باطل مى کوبیم و آن را هلاک مى سازد و این گونه باطل محو و نابود مى شود». 💎منظور از «حق» در کلام نورانى بالا اصل خداشناسى و آیین اسلام و فروع دین و حقوق الله و حقوق الناس به طور عام است، زیرا حق در اصل به معناى مطابقت و هماهنگى با واقع و نقطه مقابل آن «باطل» است. به همین دلیل به ذات پاک خداوند، به طور مطلق «حق» اطلاق مى شود چون واقعیتى است انکارناپذیر. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حضور حجت الاسلام خوبرو در منزل مادر شهید والامقام سردار ابراهیم شادفرسا جهت تسلیت ۰۰/۴/۱۰ کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
💐🌸🍀🎋🍀🌸💐 💐 جمعه احوال عجيبي دارد 🌸 هر كس از عشق نصيبي دارد 🌺 در دلم حس غريبي جاري است 🍀 و جهان منتظر بيداري است 💐 جمعه، با نام تو آغاز شود 🌸 يابن ياسين همه جا ساز شود 🌺 جمعه يعني غزل ناب حضور 🍀 جمعه ميعاد گه سبز حضور 💐 جمعه هر ثانيه اش يكسال است 🌸 جمعه از دلهره مالامال است... 🌺 ابر چشمان همه باراني است 🍀 عشق در مرحله پاياني است 💐 كاش اين مرحله هم سر مي شد 🌸 چشم ناقابل ما تر مي شد... کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
📸آخرین عکس خانوادگی 💠تصویری ماندگار از وداع همسر و فرزندان شهید مدافع حرم در معراج شهدا 🌷سالروز شهادت شهید والامقام ابراهیم رشید گرامی باد. صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۴۲۴ 💠 جزء ۲۲ به ارواح طیبه و ملکوتی و انشاءالله در دنیا با قرآن مانوس و در آخرت با قرآن محشور شوید. 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ، أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ. ارزش صبر و خطر بى تابى (اخلاقى): 📜 و درود خدا بر او، فرمود: كسى را كه شكيبايى نجات ندهد، بى تابى او را هلاك می کند. 🔰شرح و تفسیر حکمت 189🔰 👌🔆بى تابى كشنده است: 📜 امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به اثر زيان بار ترك صبر و پيشه نمودن جزع اشاره كرده مى فرمايد: 🔻 «كسى كه صبر و شكيبايى او را نجات ندهد بى تابى او را از پاى در مى آورد»; 💎به يقين در طول زندگى انسان، مصائب و مشكلات فراوانى است كه هيچ كس از آن بر كنار نمى ماند. 🔔عكس العملى كه انسان مى تواند در مقابل اين حوادث دردناك و غم انگيز نشان بدهد يكى از دو چيز است: ✅نخست صبر و تحمل و شكرگزارى به درگاه خدا و دقت در يافتن راه نجات از آن مشكل يا مصيبت و حداقل كاستن از آثار زيان بار آن است. ✅ ديگر جزع و بى تابى است كه هم اعصاب انسان را در هم مى كوبد و او را گرفتار بيمارى هاى مختلف كرده و گاه به مرگ مى كشاند و هم سبب ناشكرى به درگاه خداوند و وزر و وبال براى سراى ديگر مى شود. ◀️انسان عاقل راه نخست را بر مى گزيند كه هم اجر صابران را دارد و هم فوايد و بركات صبر را. ✴️بنابراين مفهوم اين كلام حكيمانه بسيار روشن و شفاف است و اين كه بعضى تصور كرده اند در مفهوم آن پيچیدگى است كاملاً اشتباه است. ◀️در ضمن از آنچه گفته شد معلوم شد كه هلاكت در اين جمله هلاك دنيوى و اخروى هر دو را شامل مى شود همان طور كه (نجات) در پرتو صبر نيز نجات دنيوى و اخروى را در بر مى گيرد، هرچند گاهى در بعضى از روايات تنها به هلاكت اخروى اشاره شده; 🔰 مانند حديثى از امام صادق(عليه السلام) كه مى فرمايد: تقواى الهى پيشه كنيد و در برابر مشكلات و مصائب صبر و شكيبايى داشته باشيد، زيرا كسى كه صبر نكند جزع او را هلاك خواهد كرد و هلاكت او در جزع اين است كه وقتى بى تابى كند اجر و پاداشى به او داده نخواهد شد». 📌نكته: صبر و جزع: ✅همان گونه که اشاره شد، حیات دنیا آمیخته با انواع مشکلات است. در مسیر اطاعت الهى مشکلات کم نیست و در طریق پرهیز از گناه و تقوا مشکلات، زیاد است. مصائب ناخواسته دامان همه را در دنیا مى گیرد و اگر توجه به این حقیقت داشته باشیم که در گذشته چنین بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود از وجود این مشکلات ناراحت نمى شویم، پیمانه صبر ما لبریز نمى گردد: شکیبایى خود را از دست نمى دهیم و ناراحتى هاى روانى ناشى از جزع و بى تابى به سراغ ما نمى آید، زیرا مى دانیم همه در این گونه امور به شکلى دست به گریبانند. این صبر و شکیبایى افزون بر این که پاداش الهى فوق العاده اى دارد; 🔰 از جمله در حدیثى از امام صادق (علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: کسى که از شیعیان ما مبتلا به مصیبتى شود و شکیبایى کند پاداش هزار شهید را دارد». 🔰در حدیث دیگرى از امام صادق (علیه السلام) مى خوانیم: هیچ فرد با ایمانى نیست مگر این که به بلایى مبتلا مى شود و آنچه را انتظار آن مى کشد (اى بسا) از آن هم شدیدتر است. هرگاه بر بلایى که در آن است شکیبایى کند، خدا او را از بلایى که انتظارش مى کشد برکنار مى دارد و اگر بى تابى نماید بلاها یکى پس از دیگرى بر سر او مى آید تا صبر و شکیبایى پیشه کند». 🔰در حدیثى از امام هادى(علیه السلام) مى خوانیم: 💎مضاعف شدن مصیبت افراد ناشکیبا از اینجاست که ضربه هایى بر جسم و روح آنها وارد مى کند و آنها را در هم مى کوبد. کوتاه سخن این که همان گونه که در گذشته نیز اشاره شد جزع و بى تابى افزون بر نوعى ناسپاسى در پیشگاه خدا، آثار بسیار مخرّبى روى اعصاب انسان دارد و او را گاه تا سر حد جنون پیش مى برد. ✴️براى درمان جزع لازم است انسان توجه به مصائب اولیاء الله در گذشته و مصائب دوستان و خویشان و بستگان کند که هر یک به نوعى گرفتارند. به علاوه در آثار مثبت صبر و شکیبایى و آثار منفى جزع و بى تابى بیندیشد. نیز به امورى بپردازد که فکر او را به خود مشغول مى سازد و از مصیبت منصرف مى کند تا در سایه آن تدریجاً مصیبت را فراموش کند. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🕊🌷🌺🌷🕊🌹 ۱۲ تیرماه سالروز ۲۹۰_سرنشین هواپیمای مسافربری ایران که #۶۶_نفر_آنها_کودک بودند و در آبهای مورد اثابت توسط یک قرار گرفت ، گرامی باد . کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۴۲۵ 💠 جزء ۲۲ به ارواح طیبه و ملکوتی و انشاءالله در دنیا با قرآن مانوس و در آخرت با قرآن محشور شوید. 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): وَا عَجَبَاهْ! أَ تَكُونُ الْخِلَافَةُ بِالصَّحَابَةِ [وَ لَا تَكُونَ بِالصَّحَابَةِ] وَ الْقَرَابَةِ؟ قال الرضي رحمه الله تعالى و روي له شعر في هذا المعنى: فإن كنت بالشورى ملكت أمورهم فكيف بهذا و المشيرون غيب و إن كنت بالقربى حججت خصيمهم فغيرك أولى بالنبي و أقرب معيار امامت (اعتقادى، معنوى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: شگفتا آيا معيار خلافت، صحابى پيامبر بودن است امّا صحابى بودن و خويشاوندى ملاك نيست؟ 📌سيّد رضىّ گوید: (از امام شعرى در همين مسئله نقل شد كه به ابا بكر فرمود) اگر ادّعا مى كنى با شوراى مسلمين به خلافت رسيدى، چه شورايى بود كه رأى دهندگان حضور نداشتند و اگر خويشاوندى را حجّت مى آورى، ديگران از تو به پيامبر نزديك تر و سزاوارترند. 🔰شرح و تفسیر حکمت 190🔰 👌🔆عذر واهى براى تصدّى خلافت: 🔰نخستين بيت شعرى كه سيد رضى در ذيل اين كلام پرمعنا به آن حضرت نسبت داده و در بسيارى از كتب تاريخ و شعر و ادب نقل شده است اشاره به داستان سقيفه است كه به اصطلاح گروهى از صحابه به مشورت نشستند و ابوبكر را به خلافت منصوب نمودند در حالى كه اگر منظور آنها شوراى صحابه پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) بوده است اكثريت قاطع صحابه غايب بودند شورايى بود بسيار محدود و شتاب زده كه با نقشه قبلى ترسيم شده بود. امام(عليه السلام) مى فرمايد: به فرض اين كه خلافت نياز به نص پيغمبر از سوى خداى متعال نداشته باشد و از طريق شورا انجام شود شوراى سقيفه هرگز صلاحيت براى اين كار نداشت. بيت دوم اشاره به استدلالى است كه عمر در برابر طايفه انصار داشت. آنها گفتند: ما براى خلافت پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) شايسته تريم و به فرض كه اصرار داشته باشيد شما هم در خلافت سهيم باشيد يك نفر از سوى ما و يك نفر از سوى شما امر خلافت را اداره كنند; ولى عمر براى عقب راندن گروه انصار گفت: كسى اولويت دارد كه با پيغمبر(صلى الله عليه وآله) قرابت داشته باشد و ما قرابت و خويشاوندى با آن حضرت داريم نه شما. امام(عليه السلام) در برابر اين سخن مى فرمايد: اگر قرابت معيار اولويت باشد فرد ديگرى (اشاره به خود آن حضرت است) از ابوبكر بسيار نزديك تر و اقرب است. 🔰امام(عليه السلام) در خطبه 67 نيز به اين معنا اشاره كرده مى فرمايد: «آنها به شجره (درخت) استدلال كردند اما ثمره و ميوه اش را ضایع کردند. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
روز زیارتی امام رضا علیه السلام التماس دعا
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۴۲۶ 💠 جزء ۲۲ به ارواح طیبه و ملکوتی و انشاءالله در دنیا با قرآن مانوس و در آخرت با قرآن محشور شوید. 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه ⚜️⚜️ وَ قَالَ (علیه السلام): إِنَّمَا الْمَرْءُ فِي الدُّنْيَا غَرَضٌ تَنْتَضِلُ فِيهِ الْمَنَايَا وَ نَهْبٌ تُبَادِرُهُ الْمَصَائِبُ، وَ مَعَ كُلِّ جُرْعَةٍ شَرَقٌ وَ فِي كُلِّ أَكْلَةٍ غَصَصٌ؛ وَ لَا يَنَالُ الْعَبْدُ نِعْمَةً إِلَّا بِفِرَاقِ أُخْرَى، وَ لَا يَسْتَقْبِلُ يَوْماً مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا بِفِرَاقِ آخَرَ مِنْ أَجَلِهِ؛ فَنَحْنُ أَعْوَانُ الْمَنُونِ وَ أَنْفُسُنَا نَصْبُ الْحُتُوفِ؛ فَمِنْ أَيْنَ نَرْجُو الْبَقَاءَ، وَ هَذَا اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ لَمْ يَرْفَعَا مِنْ شَيْءٍ شَرَفاً إِلَّا أَسْرَعَا الْكَرَّةَ فِي هَدْمِ مَا بَنَيَا وَ تَفْرِيقِ مَا جَمَعَا. مشكلات دنيا (اخلاقى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: همانا انسان در دنيا تخته نشان تيرهاى مرگ، و ثروتى است دستخوش تاراج مصيبت ها؛ با هر جرعه نوشيدنى، گلو رفتنى، و در هر لقمه اى، گلوگير شدنى است. و بنده نعمتى به دست نياورد جز آن كه نعمتى از دست بدهد، و روزى به عمرش افزوده نمى گردد جز با كم شدن روزى ديگر. پس ما ياران مرگيم، و جان هاى ما هدف نابودى ها، پس چگونه به ماندن جاودانه اميدوار باشيم. در حالى كه گذشت شب و روز بنايى را بالا نبرده جز آن كه آن را ويران كرده، و به اطراف پراكند. 🔰شرح و تفسیر حکمت191 🔰 👌🔆چهره واقعى دنيا و سرانجام دنياپرستان 📜امام(عليه السلام) در اين گفتار نورانى چهره واقعى دنيا را به همگان نشان داده و از بى وفايى و ناپايدارى و مشكلات گوناگون آن سخن مى گويد; سخنى كه از جان مولا برخاسته و بر جان مى نشيند. 💎زندگى آمیخته با انواع مشکلات و مصائبِ از دست رفتن نیرو و توان جسمانى و بستگان و دوستان و ثروت ها و سرمایه ها. با این حال کدام عاقل مى تواند آن را به عنوان هدف اصلى خود برگزیند؟ 💎زندگى خالى از هر گونه ناراحتى زندگى جاویدان آخرت در بهشت برین است. «(وَإِنَّ الدَّارَ الاْخِرَةَ لَهِىَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ); و فقط سراى آخرت، سراى زندگى (واقعى) است، اگر مى دانستند». 🔰در سوره «فاطر» آیات 34 و 35 مى خوانیم: «(وَقَالُوا الْحَمْدُ للهِِ الَّذِى أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَکُورٌ الَّذِى أَحَلَّنَا دَارَ الْمُقَامَةِ مِنْ فَضْلِهِ لاَ یَمَسُّنَا فِیهَا نَصَبٌ وَلاَ یَمَسُّنَا فِیهَا لُغُوبٌ); ✴️آنها مى گویند حمد (و ستایش) براى خداوندى است که اندوه را از ما برطرف ساخت پروردگار ما آمرزنده و سپاسگزار است همان کسى که با فضل خود ما را در این سراى اقامت (جاویدان) جاى داد نه در آن رنجى به ما مى رسد و نه سستى و واماندگى». کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
✍دلنوشته سردار گلعلی بابایی برای فرمانده جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان " هوالمحبوب" ☆شهریار بی‌باکی☆ به بهانه سی و نهمین سالگرد ربایش احمد متوسلیان و سه همراه مظلومش. ای مرد هزار سنگر، ای احمد! وی نوح بریده لنگر، ای احمد! ای شهره به شهریار بی‌باکی! تعریف تو اقتدار و چالاکی ای نام تو، نام نامیِ احمد در مذهب عشق، حامی احمد ای در یَمِ خون خود شنا کرده جان در رَه دین حق فدا کرده سر حلقة سالکان مرگ آگاه فرمانده لشکر رسول‌الله سرمشق بسیجیان ایرانی آبادی صد هزار ویرانی ..................... ای گمشدة حصار پیچیده وی ماه به شام تار پیچیده! دستان کدام فتنه رویت را در "هاله‌ای از غبار" پیچیده؟! هر آنچه که من ناچیز می‌خواستم در وصف آن "شهریار بی‌باکی‌ها" بگویم در مثنوی بلند شاعر بسیجی زنده یاد محمدرضا آقاسی آمده است و من عاجز از وصف آن "شیر در زنجیر"؛ احمد متوسلیان، به این چند خط بسنده می‌کنم و از مردی می‌گویم که وقتی پرچم لشکرش را با نام نامی محمد رسول‌الله (ص) بر فراز قله‌های شرف به اهتزاز در آورد، مایه قوت قلب مدافعان میهن اسلامی در جبهه‌ها و ابتلای ژنرال‌های دشمن متجاوز به رعشه مرگ شد. لشکری که در «دوکوهه» ولادت یافت؛ در «فتح‌المبین» سلاح به دست گرفت و کمر سپاه چهارم ارتش بعث را در جبهه شمال خوزستان با سرپنجه حیدری بسیجی هایش در هم شکست؛ در نبرد «الی ‌بیت‌المقدس» به سان بارانی از آذرخش و آهن بر فرق حرامیان اشغالگر فرود آمد و پوزه پلید سپاه سوم ارتش بعث را در جبهه‌های غرب کارون، دشت شلمچه و سرانجام خرمشهر به خاک مذّلت مالید. می‌خواهم از پهلوانی یاد کنم که به تأسی از امام و مولایش؛ حضرت امام خمینی (ره)، شریک غم مظلومان جهان بود و برای اثبات این مدعا در ژوئن 1982(خرداد 1361) به عنوان فرمانده لوای فخر‌آفرین «قوای محمد رسول‌الله (ص)» عازم کرانه‌های مه گرفته مدیترانه شد تا داد مظلومان آن دیار را از دشمن صهیونیستی بستاند. امّا افسوس که در جریان یک فتنة بزرگ، ظهر روز دوشنبه چهاردهم تیرماه 1361 خودروی حامل او و سه همراهش؛ سید محسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان توسط شبه نظامیان مارونی؛ متحد اسرائیل در پست بازرسی «برباره» متوقف و هر چهار سرنشین این خودرو به نقطه نامعلومی برده شدند و هنوز خبری از آنها به دست نیامده است. نه تنها خبری به دست نیامد، بلکه طی این ۳۹ سال هیچ اقدام در خوری نه از سوی مراجع ذی صلاح و نه از طرف مدعیان دروغین حقوق بشر انجام نگرفت. به امید فرارسیدن آن روز که سرانجام «جعبه سیاه» واقعه مبهم ربایش حاج احمد متوسلیان و سه همراه او پیدا گردد و رمز گشایی شود. یاعلی مدد – تهران، چهاردهم تیرماه 1400 – گل‌علی بابایی. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht