eitaa logo
مسجد امام خمینی(ره) و پایگاه شهدای خطیب
364 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
869 ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ننگ از این بالاتر؟ 👆 روایت تکان‌دهنده رهبر انقلاب اسلامی از ماجرای خلع رضا پهلوی و ننگ بزرگ برای ملت ایران 🗓 سالروز این رخداد 💻 Farsi.Khamenei.ir
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم دومین سالگرد شهادت مدافع امنیت شهیدحسین اجاقی پنجشنبه ۲۹ شهریور همزمان با نماز مغرب و عشاء مسجد نظیروندی @shohadayekhatib
💢 حجاب؛ وسیله‌ای برای مبارزه شهید احمد شیرمحمدی بابا شیخ علی: 🍃 اکنون که غرب شخصیت زن را آنقدر خرد کرده که به صورت کالا درآورده است، شما قدر اسلام را بدانید و با حجاب خود، افکار باطل شرق و غرب را در هم بریزید. شما باید حجاب‌تان، تربیت فرزندتان و زندگی‌تان مانند زهرای اطهر(سلام‌الله‌علیها) باشد. | | @shohadayekhatib
جلسه روضه هفتگی هیئت احلی من العسل @ahlamenalasal14
▪️▪️قلوبنا معکم
گزارش تصویری هیئت احلی من العسل چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ @ahlamenalasal14
بسمه تعالی سلسله مباحث تبیین معارف دین موضوع: خوردن غذای مرده کراهت دارد. مقدمه همه ما انسان ها مرگ را خواهیم چشید «کل نفس ذائقه الموت» (عنکبوت، 57) و همه ما انسان ها به مصیبت مرگ عزیزانمان امتحان خواهیم شد. (بقره، 155). یکی از آسیب های مرگ عزیزان این است که صاحبان عزا یا به دلیل عرف جامعه و یا به دلایل دیگر خودشان را ملزم می بینند که از افرادی که در تشییع جنازه شرکت کرده اند پذیرایی به عمل آورند. علیرغم این که این کار از جهات متعدد آسیب دارد و در مقاطعی از مراسمات عزاداری حذف شد ولی متاسفانه پذیرایی دوباره به مراسمات بر گشته است. جهت راهنمایی چند نکته تقدیم می گردد: 1. آنچه که فقهای عظام درباره غذا دادن به دیگران در عزای میت می فرمایند این است که این کار کراهت دارد و آنچه تاکید شده این است که دیگران برای صاحبان عزا غذا ببرند تا آنان دلمشغولی دیگری نداشته باشند. متن کلام فقهای شیعه در این باره چنین است «مستحب است پس از دفن میت تا سه روز براى اهل خانه میت غذا بفرستند و غذا خوردن نزد آنان و در منزلشان مکروه است» (ر.ک: توضیح المسائل ده مرجع، مسئله 632، ص 307). 2. توجه داشته باشیم که صاحبان عزا باید متحمل چه هزینه های هنگفتی بشوند برای پذیرایی که ممکن است برای بسیاری از افراد سخت باشد. بالاخره بیشتر افراد این پول را از ماترک میت بر می دارند در حالی که می شد از این پول استفاده بهتری هم به نفع میت کرد. مثل این که صدقه جاریه ای را برای او قرار دهند. 3. میت زمانی که در قبر گذاشته می شود بسیار نیاز به این دارد که خصوصا اطرافیان او را تنها نگذارند و حتی سفارش شده نزدیکان تلقین دوم را بعد پوشاندن قبر داشته باشند. در چنین شرایطی میت در عالم برزخ می بیند که در عوض توجه به او و سختی های پیش رو افراد به فکر پذیرایی از تشییع کنندگان هستند. نزدیکانی که باید سر قبر او حضور داشته باشند و او از آنان می خواهد که تنهایش نگذارند سریع قبر را رها می کنند تا به پذیرایی از مهمانان برسند. 4. برای حل این مشکل چند کار می توان انجام داد: الف) سعی کنیم قبل از مرگ وصیت نامه خود را آماده کنیم و بسته به توان اقتصادی وصیت کنیم که فلان مقدار از ماترک ما اختصاص به صدقه جاریه مثل کمک به مسجد یا حسینیه یا مدرسه یا هر جای دیگر شود. چرا متاسفانه بیشتر افراد وصیت نامه ندارند در حالی که سفارش پیامبر است که مومن نمی خوابد مگر این که وصیت نامه اش زیر سرش است. ب) وقتی در تشییع جنازه شرکت می کنیم دعوت صاحبان عزا را نپذیریم تا به مرور این موضوع به صورت یک فرهنگ عمومی درآید. ج) صاحبان عزا به جای پذیرایی و هزینه های گزاف به دنبال صدقه جاریه برای میت باشند. د) اصحاب قلم و رسانه و مبلغان و مربیان و کسانی که در جامعه تاثیر گزار هستند بیشتر این موضوع را تبیین کنند. @shohadayekhatib
با سلام به اطلاع دوستان عزیز می رساند کلاس های ششم و پایین تر امروز ساعت ۱۵:۴۵ و بقیه برادران ساعت ۱۷ در سالن شهدای خطیب باشند. ( ۱۵:۴۵ تا ۱۷ و ۱۷ تا ۱۸:۱۵ ) @shohadayekhatib