eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
318 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
16.7هزار ویدیو
896 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Shab07Moharram1393[10].mp3
4.88M
﷽ واحد | باز این چه شورش است با نوای حاج امیر عباسی منبع/کانال رسمی حاج امیر عباسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
43.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎶اذن عزا 🎶روایتی دلنشین از آماده شدن حرم مطهر رضوی برای عزاداری سید و سالار شهیدان با بیان حاج علی ملائکه 🎼 منبع/موسیقی سنتی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1_845203294.mp3
15.39M
🔺قسمت اول " با عقل در عاشورا" کتاب " حسین (ع) عقل سرخ" متن پیاده شده سه جلسه گفتگو در خصوص نهضت سیدالشهداء و آرمان شهدای عاشوراست که توسط حسن رحیم پور ازغدی ایراد شده است. این کتاب به بررسی این پرسش می‌پردازد که پس از تنها 50 سال از ارتحال پیامبر اکرم (ص) چه قضایایی منجر به این شد که جامعه و حکومت صد و هشتاد درجه تغییر یابد، بطوری که منکر جای معروف بشیند و سر سیدالشهداء بر سر نیزه رود. ▪️ قسمت اول " با عقل در عاشورا " به بررسی اجمالی علل و ریشه های عاشورا پرادخته و به تغییر ماهیت حکومت نبوی به سلطنت اموی پس از 50 سال اشاره نموده و ریشه های تاریخی و عبرتهای امروز آن را یادآوری نموده است. 👌یاران اربعینی 🕌 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1_845209798.mp3
11.21M
🔺قسمت دوم " عاشورا پایان تاویل" کتاب " حسین (ع) عقل سرخ" متن پیاده شده سه جلسه گفتگو در خصوص نهضت سیدالشهداء و آرمان شهدای عاشوراست که توسط حسن رحیم پور ازغدی ایراد شده است. این کتاب به بررسی این پرسش می‌پردازد که پس از تنها 50 سال از ارتحال پیامبر اکرم (ص) چه قضایایی منجر به این شد که جامعه و حکومت صد و هشتاد درجه تغییر یابد، بطوری که منکر جای معروف بشیند و سر سیدالشهداء بر سر نیزه رود. ▪️ قسمت دوم " عاشورا پایان تاویل" به تحلیل تاریخی دوران معاویه و روشهای مورد استفاده وی در مقابل امام و بررسی عکس العملهای حضرت سیدالشهداء علیه السلام در قبال وی پرداخته است. 👌یاران اربعینی 🕌 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1_845221025.mp3
14.48M
🔺قسمت سوم (پایان) " حسین از مستضعفان میگوید" "تیپ شناسی مردم کوفه" کتاب " حسین (ع) عقل سرخ" متن پیاده شده سه جلسه گفتگو در خصوص نهضت سیدالشهداء و آرمان شهدای عاشوراست که توسط حسن رحیم پور ازغدی ایراد شده است. این کتاب به بررسی این پرسش می‌پردازد که پس از تنها 50 سال از ارتحال پیامبر اکرم (ص) چه قضایایی منجر به این شد که جامعه و حکومت صد و هشتاد درجه تغییر یابد، بطوری که منکر جای معروف بشیند و سر سیدالشهداء بر سر نیزه رود. ▪️ قسمت سوم " حسین از مستضعفان میگوید" به بررسی خطبه حضرت سیدالشهداء در منی می پردازد و در ادامه ، به تیپ شناسی شخصیت های درگیر در این حادثه و به طور اختصاصی به تیپ شناسی مردم کوفه پرداخته است. 👌یاران اربعینی 🕌 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
محرم متفاوتی داشته باشیم .mp3
4.64M
♨️ ⁉️چه طوری امسال ماه محرم پربارتری داشته باشیم؟ 🔴 توصیه‌های ویژه استاد ‼️ بازارسال به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 🔴 دو توصیۀ خیلی خیلی مهم دربارۀ کودکان و هیئت حتماً بشنوید و برا پدر و مادرا و مسئولین هیئت‌ها ارسال کنید‌. علیه‌السلام 👌یاران اربعینی 🕌 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D1738238T14422606(Web)-mc.mp3
12.09M
🔹 تاثیر عزاداری امام حسین بر انتقال مفاهیم دینی قبل از اینکه عزاداری ها متناسب با اجتماعات بزرگ انسانی و همچنین متناسب با مناجات فردی با اولیای خدا باشند، دارای یک فضای خانوادگی هستند. نود و نه درصد از عزاداری ها و روضه ها دارای بحث های خانوادگی هستند. 🏴 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D1738237T12456455(Web)-mc.mp3
13.75M
🔹 واقعه کربلا در قرآن یکی از آیاتی از قرآن که تاویلش به اهل بیت ارجاع شده است آیات سوره‌ی مبارکه‌ی کهف و داستان اصحاب کهف است که همه شنیده اند ملاحظه فرموده اند 🏴 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737504T12890632(Web)-mc.mp3
12.12M
🔹 درک گریه بر امام حسین(ع) «یا أیُّهَا النّاسُ هذا الحُسَینُ بنُ عَلِىِّ فَاعِرفُوهُ فَوَ الَّذی نَفسِى بِیَدِهِ إِنَّهُ لَفی الجَنَّةِ و مُحِبِّهِ فِی الجَنَّةِ و مُحِبِّی مُحِبِّیهِ فی الجَنَّةِ»؛ اى مردم! این حسین، فرزند على است. او را بشناسید. سوگند به آن که جانم در دست اوست، او و دوستدارانش و دوستداران دوستدارانش در بهشت‏‌اند. 🏴 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737245T18423561(Web)-mc.mp3
1.07M
🔹 ضرورت برپایی مجالس عزدارای امام حسین (ع) در زمان رضاخان، وقتی مجالس عزدارای امام حسین (ع) ممنوع شد، شیخ عبدالکریم حائری یزدی بسیار ناراحت شدند. به ایشان گفته شد که برپایی این مراسم، امری مستحب است پس ناراحت نباشید. اما ایشان فرمودند که عزای امام حسین (ع) امر مستحبی است که واجبات بسیاری در خود دارد. 🏴 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️امام حسین علیه‌ السلام 🔸«اُوصِيكُم بِتَقوَى اللهِ فَإنَّ اللهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى ما يُحِبُّ و يَرزُقَهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِب»ُ؛ 🔹«شما را به سفارش میكنم؛ زيرا خدا ضمانت داده كسى را كه تقواى الهى پيشه سازد، از آنچه ناخوش می دارد، به آنچه خوش می دارد انتقال دهد، و از جايى كه گمان نمى برد، روزى اش دهد. 📕گزیده تحف العقول، ج۱، ص۳۷ منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
332-haj-ar-dabagh.mp3
624K
سوره مبارکه قاری: منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
332-haj-fa-maleki.mp3
4.17M
سوره مبارکه باصدای استاد مومیوند منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
332-haj-ta.mp3
6.53M
سوره مبارکه مفسر: استاد قرائتی منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
14-20.Taha.53.mp3
2.33M
🔹سوره طه سوره ۲۰ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیه ۵۳ سوره طه⚘ منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️طولانی ترين آيه قرآن درباره چه موضوعی است؟ 🔸آيه ۲۸۲ سوره بقره طولانی‌ ترين‌ آيه قرآن است و موضوع آن درباره‌ قراردادها و تنظيم اسناد تجاری است. دو نكته از آيه شريفه، قابل استنتاج است:  1⃣احكام دقيقی كه در اين آيه در مورد تنظيم‌ سند، برای ذكر شده است - آن هم با ذكر جزئيات در تمام مراحل - بيانگر توجه‌ عميقی است كه قرآن نسبت به امور اقتصادی‌ مسلمين و نظم كار آنها دارد. مخصوصا با توجه به اينكه اين كتاب آسمانی در جامعه جاهلی و عقب مانده ای نازل شد كه حتی سواد خواندن و نوشتن در آن بسيار كم بود و اين خود دليلی است بر عظمت قرآن از يك سو و اهميت نظام اقتصادی مسلمين از سوی ديگر. علی بن ابراهيم در تفسير خود می‌نويسد: در خبر آمده است كه در سوره بقره پانصد حكم اسلامی است و در اين آيه پانزده حكم به خصوص وارد شده است. در حالی که محققين تفسير نمونه، نوزده حكم استخراج نموده اند كه با احتساب احكام ضمنی، عدد بيش از اين خواهد بود. 2⃣جمله های «واتقوا الله» و «يعلمكم الله» گر چه به صورت جمله های مستقل عطف بر يكديگر آمده است، ولی قرار گرفتن آنها در كنار يكديگر نشانه ای از پيوند ميان آن دو است و مفهوم آن اين است كه تقوا و پرهيزكاری و خداپرستی، تاثير عميقی در آگاهی و روشن بينی و فزونی علم دارد. آری، هنگامی كه قلب انسان به وسيله تقوا صيقل يابد، همچون آينه حقایق را روشن می‌سازد. اين معنی كاملا جنبه منطقی دارد، زيرا صفات زشت و اعمال ناپاك، حجاب هايی بر فكر انسان می‌اندازد و به او اجازه نميدهد چهره حقيقت را آنچنان كه هست ببيند. هنگامی كه به وسيله تقوا حجاب ها كنار رفت، چهره حق آشكار می شود. 📕تفسير نمونه، ج ۲، ص ۳۹۰ منبع: وبسایت انوار طاها منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا از منظر آیات و روایات قابلیت تغییر در اخلاقیات افراد وجود دارد؟ (بخش اول) 💠آیات و روایات به روشنی بر قابلیّت تغییر در اخلاق دلالت دارند؛ زيرا: 1⃣نفس مسأله بعثت انبياء و ارسال رسل و انزال كتب آسمانى، و بطور كلّى مأموريّتى كه آنها براى هدايت و تربيت همه انسانها داشتند، محكمترين دليل بر امكان تربيت و پرورش فضائل اخلاقى در تمام افراد بشر است. آياتى مانند: «هُوَ الَّذى بَعَثَ فِى الاُْمِّيِينَ رَسُولا مِنْهُم يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَالْحِكْمَةَ وَ اِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِى ضَلال مُبِيْن». [۱] ، [۲] و آيات مشابه آن به خوبى نشان مى دهد كه هدف از مأموريّت پيامبر اسلام (ص) هدايت و تربيت و تعليم و تزكيه همه كسانى بود كه در «ضَلال مُبِيْن» و گمراهى آشكار بودند. 2⃣تمام آياتى كه خطاب به همه انسانها به عنوان «يا بَنى آدَمَ» و «يا اَيُّها النّاسُ» و «يا اَيُّها الاِْنْسانُ» و «يا عِبادى» مى باشد، و مشتمل بر اوامر و نواهى و مسائل مربوط به تهذيب نفوس و كسب فضائل اخلاقى است، بهترين دليل بر امكان تغيير «اخلاق رذيله» و اصلاح صفات ناپسند است، در غير اين صورت عموميّت اين خطابها لغو و بيهوده خواهد بود. ممكن است گفته شود: اين آيات غالباً مشتمل بر احكام است و احكام مربوط به جنبه هاى عملى است، در حالى كه اخلاق ناظر به صفات درونى است، ولى نبايد فراموش كرد كه «اخلاق» و «عمل» لازم و ملزوم يكديگر و به منزله علّت و معلول اند و در يكديگر تأثير متقابل دارند؛ هر اخلاق خوبى سرچشمه اعمال خوب است، همان گونه كه اخلاق رذيله، اعمال زشت را به دنبال دارد؛ و در مقابل اعمال نيك و بد نيز اگر تكرار شود تدريجاً تبديل به خلق و خوى خوب و بد مى شود. 3⃣اعتقاد به عدم امكان تغيير اخلاق سر از اعتقاد به جبر در مى آورد؛ زيرا مفهومش اين است كه صاحبان اخلاق بد و خوب قادر به تغيير آن نيستند و چون اعمال آنها بازتاب اخلاق آنها است پس در انجام كار خوب يا بد مجبورند و در عين حال مكلّف به انجام خوبيها و ترك بديها هستند؛ اين عين جبر است و تمام مفاسدى را كه مذهب جبر دارد بر آن مترتّب مى شود. [۳] 4⃣آياتى كه با صراحت تشويق به تهذيب اخلاق مى كند و از رذايل اخلاقى بر حذر مى دارد نيز دليل محكمى است بر امكان تغيير صفات اخلاقى، مانند: «قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّيها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسّيها» [۴]؛ (هر كس نفس خود را تزكيه كند رستگار شده، و آن كس كه نفس خويش را با معصيت و گناه آلوده سازد نوميد و محروم گشته است). تعبير به «دسّيها» از ماده «دسّ» و «دسيسه» در اصل به معنى آميختن شىء ناپسندى با چيز ديگر است؛ مثل اين كه گفته مى شود: «دسّ الحنطة بالتراب؛ گندم را با خاك مخلوط كرده»، اين تعبير نشان مى دهد كه طبيعت انسان بر پاكى و تقوا است و آلودگيها و رذائل اخلاقى از خارج بر انسان نفوذ مى كند و هر دو قابل تغيير و تبديل است. 🔹در آيه ۳۴ سوره فصّلت مى خوانيم: «اِدْفَعْ بِالَّتى هِىَ اَحْسَنُ فَاِذاَ الَّذى بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَاَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِيْمٌ»؛ (بدى را با نيكى دفع كن ناگهان [خواهى ديد] همان كسى كه ميان تو و او دشمن است، گويى دوست گرم و صميمى [و قديمى تو] است!). اين آيه به خوبى نشان مى دهد كه عداوت و دشمنی هاى عميق كه در خلق و خوى انسان ريشه دوانده باشد، با محبّت و رفتار شايسته ممكن است تبديل به دوستی هاى داغ و ريشه دار شود؛ اگر اخلاق قابل تغيير نبود اين امر امكان نداشت. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره جمعه، آيه ۲ [۲] آيه ۱۶۴ آل عمران نيز همين مضمون را در بردارد. [۳] ر.ک: الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج‏ ۱، ص ۱۵۵؛ و كشف المراد فى شرح تجريد الإعتقاد، علامه حلی، مؤسسة النشر الإسلامي‏، بحث قضا و قدر درباره مفاسد مذهب جبر. [۴] سوره شمس، آيه ۹ و ۱۰ 📕اخلاق در قرآن‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابيطالب (ع)، قم، چ اول، ۱۳۷۷ش، ج ۱، ص ۳۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا از منظر آیات و روایات قابلیت تغییر در اخلاقیات افراد وجود دارد؟ (بخش دوم و پایانی) 💠در روايات اسلامى نيز تعبيرات روشنى در اين زمينه ديده مى شود، مانند احاديث زير: 1⃣حديث معروف «اِنّى بُعِثْتُ لاُِتَمِّمَ مَكارِمَ الاَْخْلاقِ» [۱] دليل واضحى بر امكان تغيير صفات اخلاقى است. 2⃣روايات فراوانى كه تشويق به حسن خلق مى كند، مانند: حديث نبوى «لَوْ يَعْلَمُ الْعَبْدُ ما فى حُسْنِ الْخُلْقِ لَعَلِمَ اَنَّهُ يَحْتاجُ اَنْ يَكُونَ لَهُ خُلْقٌ حَسَنٌ» [۲]؛ (اگر بندگان مى دانستند كه حسن خلق چه منافعى دارد، يقين پيدا مى كردند كه محتاج به اخلاق نيكند!)، نشانه ديگر است. 3⃣در حديث ديگرى از همان حضرت مى خوانيم: «اَلْخُلْقُ الْحَسَنُ نِصْفُ الدِّينِ» [۳]؛ (اخلاق خوب، نيمى از دين است). 4⃣و در حديثى از اميرمؤمنان امام على (عليه السلام) مى خوانيم: «اَلْخُلْقُ الْمَحْمُودُ مِنْ ثِمارِ الْعَقْلِ، اَلْخُلْقُ الْمَذْمُوْمُ مِنْ ثِمارِ الْجَهْلِ» [۴]؛ (اخلاق خوب از ميوه هاى عقل و آگاهى است و اخلاق بد از ثمرات جهل و نادانى است). و از آنجا كه «علم» و «جهل» قابل تغيير است، اخلاق هم به تبع آن قابل تغيير مى باشد. 5⃣در حديث ديگرى از پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) آمده است: «اِنَّ الْعَبْدَ لَيَبْلُغُ بِحُسْنِ خُلْقِهِ عَظيمَ دَرَجاتِ الاْخِرَةِ وَ شَرَفَ الْمَنازِلِ وَ اِنَّهُ لَضَعيفُ الْعِبادَةِ» [۵]؛ (بنده خدا به وسيله حسن اخلاق به درجات عالى آخرت و بهترين مقامات مى رسد، در حالى كه ممكن است از نظر عبادت ضعيف باشد!). در اين حديث اوّلاً مقايسه حسن اخلاق به عبادت و ثانياً ذكر درجات بالاى اخروى كه حتماً مربوط به اعمال اختيارى است و ثالثاً تشويق به تحصيل حسن خلق، همگى نشان مى دهد كه اخلاق يك امر اكتسابى است نه اجبارى و الزامى و خارج از اختيار! (دقّت كنيد). اين گونه روايات و تعبيرات گويا و پرمعنى در كلمات معصومين (عليهم السلام) زياد ديده مى شود [۶] و همه آنها نشان مى دهد كه صفات اخلاقى قابل تغيير است و گرنه اين تعبيرات و تشويقها لغو و بيهوده بود. 6⃣در حديث ديگرى از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) مى خوانيم كه به يكى از يارانش به نام «جرير بن عبداللّه» فرمود: «اِنَّكَ امْرُءٌ قَدْ اَحْسَنَ اللّهُ خَلْقَكَ فَاَحْسِنْ خُلْقَكَ» [۷]؛ (خداوند به تو چهره زيبا داده، اخلاق خود را نيز زيبا كن!). كوتاه سخن اين كه: كتب روايى ما پُر از رواياتى است كه همگى دلالت بر امكان تغيير اخلاق آدمى دارد. [۸] اين بحث را با حديثى از اميرالمؤمنين امام على (عليه السلام) كه تشويق به فضائل اخلاقى مى كند پايان مى دهيم، فرمود: «اَلْكَرَمُ حُسْنُ السَّجـِيَّةِ وَ اجْتِـنابُ الدَّنِـيَّةِ» [۹]؛ (ارزش و كيفيّت انسان به اخلاق پسنديده و اجتناب و دورى از اخلاق پست است). پی نوشت‌ها؛ [۱] إرشاد القلوب، ديلمى، ترجمه: مسترحمى، هدايت الله‏، انتشارات مصطفوى‏، چ ۳، ج ۱، ص ۱۷۴، باب ۱۸ [۲] بحار الأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ ۲، ج ۱۰، ص ۳۶۹، باب ۲۰ [۳] همان‏، ج ۶۸، ص ۳۸۵، باب ۹۲ [۴] غرر الحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، دار الكتاب الإسلامی، چ ۲، ص ۶۹، ح ۱۳۲۸ [۵] المحجة البيضاء فی تهذيب الإحياء، ملا محسن فيض كاشانى، مؤسسه انتشارات اسلامى جامعه مدرسين، چ ۴، ج ۵، ص ۹۳ [۶] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ ۴، ج ۲، ص ۹۹، باب (حسن الخلق...) ۱۸ روايت در اين زمينه نقل كرده است. [۷] بحار الأنوار، همان، ج ۶۸، ص ۳۹۴، باب ۹۲ [۸] الكافی، همان، ج‏ ۲، ص ۹۹ [۹] غرر الحكم و درر الكلم‏، همان، ص ۸۷، ح ۱۶۷۴ 📕اخلاق در قرآن‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابيطالب (ع)، قم، چ اول، ۱۳۷۷ش، ج ۱، ص ۳۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi