✅ یهودیان و مسیحیان به چه شرطی بهشتی می شوند؟
🌷 سخن خدا در قرآن:
1️⃣ قطعاً از میان مسلمانان و یهودیان و مسیحیان و صابئیان، کسانی که به خدا و قیامت ایمان داشته باشند و اعمالشان صالح باشد، مزد بهشتی شان نزد خدا محفوظ است و آنها نه باید بترسند و نه غصه بخورند.
2️⃣ قطعاً از میان مسلمانان و یهودیان و صابئیان و مسیحیان، کسانی که به خدا و قیامت ایمان داشته باشند و اعمالشان صالح باشد، نه باید بترسند و نه غصه بخورند.
✍️ شرح: عمل صالح در قرآن یعنی انجام #واجبات و ترک #حرامهایی که در قرآن آمده است. این، شرط بهشتی شدن است. چون هیچ کدام از یهودیان و مسیحیان فعلی، #واجبات و #حرامهای قرآن را رعایت نمی کنند، پس هیچ کدام از آنها بهشتی نمی شوند.
📖 متن آیات:
1️⃣ إنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هادُوا وَ النَّصارى وَ الصَّابِئينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ (بقره، 62)
2️⃣ إنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هادُوا وَ الصَّابِئُونَ وَ النَّصارى مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ (مائده، 69)
آیه شماره 155
📱 کانال سبک زندگی متقین:
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💠 امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام :
💢 لذّت کریمان در اطعام دیگران است،
و لذّت فرومایگان در خوردن است.
📚 غررالحکم حدیث ۷۶۳۸
📆 امروز پنج شنبه
13 اردیبهشت 1403
23 شوال 1445
2 می 2024
🌷ذکر امروز 100 مرتبه (لا اله الا الله الملک الحق المبین)🌷
✅ اسرارنهجالبلاغه
╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮
╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💠 یادگیری و آموزش
🌷امام صادق علیهالسلام فرمودند:
هركس براى خدا دانش بياموزد
و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد،
از او در ملكوت آسمان ها به بزرگى ياد می شود.
📚كافى،جلد۱،صفحه۳۵
#علم | #آموزش | #معلم
منبع/ حدیث نور
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💠 اخلاق بد
🌷 امیرالمؤمنین علی عليهالسلام فرمودند:
آن كه اخلاقش بد باشد
روزىاش تنگ مى شود.
📚غررالحكم،حدیث۸۰۲۳
#امام_علی | #اخلاق_بد | #روزی
منبع/ حدیث نور
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌹امام حسن عسکری(علیه السلام):
🔹قَلبُ الأحمَقِ في فَمِهِ وفَمُ الحَكيمِ في قَلبِهِ.
دل بى خرد در دهانش ، و دهان فرزانه در دلش است.
📚گزيده تحف العقول، حدیث۵۰۰۲۸۲
منبع/حدیث بندگی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
امام صادق عليه السلام :
بر تو باد بخشندگى و خوش خويى؛ زيرا همان گونه كه گوهرِ درشتِ وسط گردنبند مايه زيبايى آن است، اين دو خصلت نيز مايه زينت مرد هستند
علَيكَ بِالسَّـخاءِ و حُسنِ الخُلُقِ فإنّهُما يُزَيِّنانِ الرَّجُلَ كما تُزَيِّنُ الواسِطةُ القِلادَةَ
ميزان الحكمه جلد5 صفحه 139
نشر حداکثری باشما
منبع/ تفسیر نور
🍃🌺🍃🌺
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌼 امام علی علیهالسلام :
🍃 هرگز از بخشیدن گناه کسی پشيمان مشو و بر مجازات کسی شادی مکن.🍃
🍂و لا تَندَمَنَّ عَلى عَفوٍ، و لا تَبجَحَنَّ بِعُقوبَةٍ🍂
📚نهج البلاغة : نامه ۵۳
#حدیث #صبح_امید
🆔 منبع/ صبح امید
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:
♦️…فَلَن يَستَطيعُ مُحِبُّنا بُغضَنا و لَن يَستَطيعُ مُبغِضُنا حُبَّنا و لَن يَجتَمِعُ حُبُّنا و حُبُّ عَدُوِّنا في قَلبٍ واحِدٍ "ما جَعَلَ اللّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلبَينِ في جَوفِهِ"
يُحِبُّ بِهذا قَوماً و يُحِبُّ بِالآخَرِ اَعدائَهُم .
♦️ دوست دار ما هرگز نمیتواند به ما بغض داشته باشد و دشمن ما هم هرگز قادر بر دوستی ما نیست ؛ و هرگز دوستی ما و دوستی دشمن ما در یک قلب گرد نمی آید "خداوند درون کسی دو قلب قرار نداده است"
که با این گروهی را دوست بدارد و با دیگری دشمنانشان را دوست بدارد.
📚تفسیر علی بن ابراهیم , ذیل آیه احزاب/۴
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴امام خمینی ره
♦️ امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربهای است به کشور خودشان.
📚صحیفه امام خمینی ،ج12،ص1
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴امام خامنه ای :
♦️یکی از عواملی که در جامعه از بدیها جلوگیری می کند ؛ نهی از منکر و منکر ساختن منکرست ؛
♦️نگذاریم "منکر " "معروف "و "معروف " منکر" شود
♦️بنابراین اولین فایده ی امر به معروف از منکر همین است که نیکی و بدی ، همچنان نیکی و بدی بماند
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⁉️ چه کسانی #استاد_مطهری را به شهادت رساندند و چرا؟!
🔴 گروهک مفسد فی الارض فرقان در سال ۵۶ فعاليت خود را تحت هدایت اکبر گودرزی بر مبنای تفکرات التقاطی #علی_شریعتی آغاز کرد. در همان سال، با مرگ شريعتي در اروپا، نخستين اعلاميه از سوي اين جريان افراطی التقاطی انتشار يافت.آنها خود را پیروان مکتب"شریعتیسم" معرفی کردند!آنچه در آن زمان باعث عصبانیت رئیس گروه شد، اطلاعيه شهيد مطهری بر لزوم بازبيني آثار شريعتي و نقد تند ایشان بر افکار شریعتی بود.به دنبال آن اطلاعيه، گودرزی اعلاميهای صادر کرد و به تهديد مخالفان شريعتی و از جمله شهيد مطهری پرداخت.گروه فرقان پس از پيروزی انقلاب اسلامی، با این توجیه که این انقلاب بر مبنای تفکرات شریعتی نیست! بر شدت فعاليتهاي خود علیه نظام افزود. فعاليتهای اين گروه در پخش اعلاميه، جذب نيرو(بخصوص از میان دلدادگان چشم و گوش بسته شریعتی)، چاپ عکس، تشکيل خانههاي تيمي، حمله به بانکها و نفوذ در نهادهاي انقلابی متمرکز شد.از ارديبهشت سال ۵۸ عمليات تروريستي آنها با ترور استاد مطهری و دیگران آغاز گرديد. در مجموع نزديک به بيست عملیات ترور انجام دادند که تعدادی نافرجام بود، ترورهای زیادی نیز در دستور کار داشتند.در ۱۸ دی ۵۸ با دستگیری گودرزی و ۴۵ نفر از اعضاء، برنامه های جنایتکارانه آنان ناکام ماند.گودرزی و شش نفر از عوامل اصلی به اعدام و بقیه به حبس ابد محکوم شدند.بقایای این گروهک در سال ۶۰ اقدام به ترور نافرجام امام خامنه ای حفظه الله نمودند.
🔸منابع:مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، مرکز اسناد انقلاب اسلامی
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
@shohadayevarjovi
🟢 خیزش دانشگاه های آمریکا و غرب
تحقق وعده های خمینی کبیر❗️
♦️به راستی در هزاره اخیر هیچ رهبری چون امام خمینی قدس سره از "تحولات آینده" و ترسیم دقیق چهره "جهان فردا"، سخن به میان نیاورد؛
چرا که به تعبیر دقیق امام خامنه ای:
امام(ره) انسانی بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدمشناس، تیزبین، حلیم، متین و "آیندهنگر" بود؛
1⃣ امام از ابتدای نهضت، به اهداف "جهانی" می اندیشید،
مرحوم حاج اسماعیل دولابی ره در خاطره ای نقل می نمود:
اوائل سال ۴۱ شمسی (بیش از نیم قرن قبل) از تهران به همراه چند نفر به قم مدرسه فیضیه رفتیم،
در مدرس مدرسه فیضیه محضر امام رسیدیم، ایشان فرمودند :...این حرکتی که ما آغاز نموده ایم در قم نمیگنجد چه بسا در "ایران هم نگنجد"!!
2⃣ بی شک امام یک رهبر الهی فرا مکان و "فرا زمان" بود که یک "ماموریت الهی" و "رسالت زمینه سازی نهضتی جهانی" را عهده دار شدند و بارها به صراحت به "تبیین ابعاد"و اهداف" این ماموریت پرداختند:
■"معنی صدور انقلاب" ما این است که همۀ "ملتها بیدار بشوند" و همۀ دولتها "بیدار" بشوند و خودشان را...از این "تحت سلطه" بودنی که هستند..."نجات" بدهند، ( صحیفه امام، ج 13، ص 281 )
3⃣ امام از "لزوم بیداری" ملتها که ترس از صهیونیستهای "اشغالگر قدس" را از بین میبرد سخن گفتند:
■ هر جا (بیداری و تحول الهی که در ایران پیدا شد) پیدا بشود "مسأله حل است"، دیگر "آن وقت نترسید" که:
چهار تا فاسد بیایند مسجد الاقصیٰ را بگیرند آن وقت دیگر ترس نکنید، "حل است مسأله"!! ( همان، ج 13، ص 90ـ91 )
4⃣ امام خمینی با تصریح به ورود جهان به "دوره تحولات شگرف، "بشارت" دادند که:
■ آمال ستمگران و جهانخوران رو به "افول" نهاده و دست ظلم پیشگان جهنمی...در"آستانه قطع شدن" است، (همان، ج ۱۹/ ص ۴۷۶)
5⃣ به نظر نگارنده:
امام "پیشاپیش" از پیدایش "امواج عظیم" اعتراضی محرومان بر علیه "نظام سلطه" در فضای سیاسی جهان معاصر، که اکنون بخشی از آن نمایان گردیده، خبر دادند:
■"با خواست خداوند متعال با "موج عظیم" "پرخواشگران" مستضعف میرود تا بنیان تجاوز بر حقوق بشر را از جا بر کند...
گوی وعده خداوند نزدیک است...
( همان، ج ۱۹/ ص۴۷۶ )؛
6⃣ امام با بینش عمیق الهی و اشراقی خود به تبیین "شرایط امروز" جهان بالاخص "آمریکا" پرداختند:
■«مظلومها دیگر نمیتوانند تحت ظلم ابرقدرتها باشند. الان "در آمریکا" هم خود ملت آمریکا "قبول ندارد" این کارهایی را که دارد رئیس شان میکند،
الان مردم آمریکا هم "عاصی" شدهاند از دست اینها! دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است.» (همان؛ ج 18؛ ص 323)؛
■ «در خود آمریکا هم "ملت آمریکا" کمکم "بیدار میشوند" و خواهد شناخت این ابرقدرتهایی که تحمیل میکنند خودشان را بر ملتها » (همان؛ ج 11؛ ص 357)؛
7⃣ و اکنون آرمان امام خمینی قدس سره و فرمایش امام خامنه ای مبنی بر "فلسطین از بحر تا نهر" فریاد رسای این روزهای دهها هزار دانشجوی آمریکایی گردیده است!!
۸۰۰۰ تظاهرات مردمی در بیش از ۸۵۰ شهر آمریکا (بنا بر گزارش الجزیره) در روزهای گذشته صحنه های بی سابقه ای را رقم زده است؛
8⃣خیزش دانشجویی و ضد صهیونیستی کم نظیر در بیش از ۸۰ دانشگاه آمریکا، در نیویورک، جرجیا، ویرجینیا مونتانا، اوهویو، کالیفرنیا، لس آنجلس، بوستون، آستین تگزاس، و... (به ویژه دانشگاه های ممتاز و تحت نفوذ سنتی صهیونیست ها و یا دانشگاههای شمال آمریکا مثل مینه سوتا، که سابقه کنش های سیاسی کمتر داشته اند) تا سیدنی و ملبورن در استرالیا و دانشگاه ساپینزا در رم ایتالیا و دانشگاه لیدز در انگلیس و سوربن پاریس در فرانسه و مک گیل در مونترال کانادا و...، سران سلطه و غرب وحشی را "شوکه" و جریان "غرب زده داخلی" را "غافلگیر" و متحیر و پریشان! نموده؛
9⃣ بی تردید این پدیده بخشی از "بیداری انفسی" و تحقق "عصیان" عمومی است که امام راحل وعده آن را داده بود!! و این تند باد نشانه طوفان است! و تحقق وعده الهی نزدیک.... ان شاالله
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ (نور/۵۵)
🖌میر احمدرضا حاجتی
منبع/ کافه سیاسی
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنج شنبه است و ياد درگذشتگان😔
🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
❣ التماس دعا ❣
پنجشنبه ها و بوی حلوای خیرات،
یاد آدم های رفته و عکس های یادگاری،
دلتنگی های اجباری...💔😔
یادی کنیم از درگذشتگان،
پدران و مادران آسمانی
با ذکر #فاتحه و #صلوات🖤
#یادشهداکمترازشهادتنیست
#باشهـــداوسیّدالشُّهداتــاظهــــور
منبع/ محفل شهید عزیززاده
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بسم اللهالرحمنالرحیم💠
🌻دعای زیارت اهل قبور🌻
السَّلامُ عَلي اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مِنْ اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ يا اَهْلَ لا اِلهَ اللهُ بِحَقَّ لااِلهَ اِلَّا اللهُ كَيْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا اِلهَ الَّا اللهُ مِنْ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ يا لااِلهَ اِلَّا الله بِحَقَّ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ اِغْفِرْلِمَنْ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَاحْشُرْنا في زُمْرَهِ منَ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مُحَمَّد رَسُولُ اللهِ عَليٌّ وَلِيُّ اللهِ:
🍃🌷 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد ٍو َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌷😭
🌺 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
🍃🌷 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد ٍو َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ به حق زینب ڪبری سلام الله علیها🌷🍃
🥀پدران و مادران آسمانی 🥀
منبع/ ارمکی ها
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✨بسم ربِّ الشُّهدا وَالصدّیقین✨
امام خامنه ای مدّظله العالی :
امروزفضیلت زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره شهیدان کمتراز شـــ🌹ــهادتـــــ نیست.
🕊زیارتنامه شهدا🕊
🌹اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، السّلام عَلیکُم یا انصار مهدی عجّل الله، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
اهداف و عرصههاي جنگ نرم
الف) اهداف جنگ نرم
يك ـ اهداف راهبردي
شناخت و تحليل هدف اصلي و نيز اهداف فرعي جنگ نرم براي ترسيم الگوي مقابله با آن، اهميت اساسي دارد؛ زيرا در هر فعاليت يا برنامه، هدف، تعيينكننده اهميت و اولويت عناصر و عواملي است كه در آن راستا بهكار گرفته ميشوند. علاوه بر آن، جايگاه و نحوه ارتباط آن عناصر و عوامل براساس ميزان تأثير آنها در رسيدن به هدف تعيين ميشود.
بهطوركلي هدف اصلي و نهايي و مطلوب دشمن در يك جنگ نرم، براندازي است، اما درصورتيكه براندازي و سقوط كامل ميسّر نباشد يا در كوتاهمدت ممكن نباشد، طبيعي است كه دشمنان براي استحاله نظام يا تضعيف و تبديل آن به يك نظام سرسپرده و مطيع ميكوشد. حكومت مطلوب دشمن در يك جنگ نرم، حكومتي است كه يا نتواند يا نخواهد در مقابل زيادهخواهيها و تصميمات سلطهطلبانه استكبار بايستد. رهبر معظم انقلاب در اين مورد فرمودند: «هدف بعدي اين بود كه اگر براندازي جمهوري اسلامي تحقق پيدا نكرد، انقلاب را استحاله كنند؛ يعني صورت انقلاب باقي بماند، اما در باطن، سيرت و روح انقلاب از بين برود كه تلاش زيادي در اين زمينه كردند. آخرين نمايشنامه آنها كه روي صحنه آمد، همين فتنه 88 بود... هدف سوم هم اين بود و هست كه كاري كنند كه اگر نظام اسلامي باقي ميماند، از عناصر ضعيفالنفسي كه ميتوان در آنها نفوذ كرد، استفاده كنند و در واقع، اينها را در مسائل كشور طرفهاي اصلي خودشان قرار دهند». (بيانات در خطبههاي نماز جمعه، 15/11/1389؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10955)
در راستاي هدف كلي براندازي، استحاله يا تضعيف نظام اسلامي، اهداف فرعي و جزئيتر بسياري دنبال ميشود. امام خميني رحمه الله و مقام معظم رهبري، با روشنبيني و اشراف به جريانات مطرح در اين زمينه، اهداف فرعي را به صورتهاي مختلف گوشزد فرمودهاند. ازجمله بيانات بنيانگذار انقلاب ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
عدول از همه خوبيها و ارزشهاي معنوي و الهي (امام خميني رحمه الله ، ج20، ص237)؛
القاي ناكارآمدي اسلام در حل مسائل جامعه (همان، ج21، ص290-291)؛
جداكردن دين از سياست و ترويج اسلام، منهاي حكومت (همان، ج2، ص163)؛
مأيوسكردن مستضعفان و مسلمين از حكومت اسلامي، دلسردكردن، ناراضيكردن مردم و ملتها از جمهوري اسلامي (همان، ج2، ص248)؛
بياعتمادكردن مردم از مسئولان و نظام (همان، ج16، ص11)؛
ايجاد تفرقه و اختلاف بين صفوف مردم (همان، ج6، ص8)؛
ايجاد فاصله بين روحانيت و مردم (همان، 1369، ص14).
مقام معظم رهبري نيز در فرمايشهاي خود در اين زمينه به اهداف فرعي زيادي ازجمله موارد زير اشاره فرمودهاند:
بياعتقادكردن نسل نو به دين و اصول انقلابي (مقام معظم رهبري، 25/10/1370؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2557 و 21/5/1371؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2630)؛
جايگزينكردن فرهنگ بيگانه بهجاي فرهنگ، ارزشها و باورهاي مردم (همان، 9/5/1372؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2630 و 21/5/1371؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2677)؛
نااميدكردن شيفتگان حاكميت اسلامي در جهان (همان، 18/12/1375؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2828)؛
خاموشكردن روحيه جهادي در صحنههاي انقلاب و سازندگي (همان، 21/6/1373؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17358)؛
سستكردن همت جوانان در داخل كشور (همان، 23/12/1378)؛
كشاندن نسل جوان جامعه به ابتذال و فساد داخلي (همان، 19/9/1371؛ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17189)؛
ايجاد تصويري تاريك از آينده كشور براي مردم. (همان، 23/2/1379)
مروري بر اهداف يادشده نشان ميدهد مهمترين چيزي كه بيشتر از ديگر امور، آماج حملات نرم دشمن قرار ميگيرد، عرصه فرهنگ و ارزشهاي فرهنگي است كه بيشتر از طريق ابزارهاي رسانهاي مانند فضاي مجازي، راديو، تلويزيون، سينما و نيز حمايت از عناصر خودباخته و منحرف انجام ميشود.
💥ادامه دارد
جنگ نرم ودشمن شناسی
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هريك از اين اهداف بهدليل اقتضائات مربوط به خود، به ترتيب و به تناسب ماهيت خود، پايه و زيربنايي براي هدف بعدي محسوب ميشوند. رسيدن به هدف نهايي فروپاشي نظام حاكم از طريق تضعيف و تغيير باورها و ارزشها، بهدليل ديربازدهبودن، راهي بسيار طولاني است، اما بهدليل تأثير عميق و بسيار مخرب آن، مهاجمان و بازيگران جنگ نرم از آن غافل نشده و همواره آن را يكي از اهداف مهم و اساسي و بهعنوان مكمل و زيرساخت ساير اهداف بهشمار ميآورند. در كنار تلاش براي تغيير باورها و ارزشهاي پايهاي، مهاجمان جنگ نرم براي تحقق هدف دوم كه تغيير تلقيها، نگرشها و افكار عمومي3 است، برنامههاي بسياري اجرا كردهاند.
هدف بعدي نيز كه جنبه سطحيتري دارد، تحريك و تهييج احساسات ناراضيان براي انجامدادن اعتراضات است. هدف سوم كه در واقع ايجاد و تشديد عملي نارضايتي و گسترش و نافرمانيهاي مدني و فشار به نظام حاكم است، بهدنبال ايجاد تغيير در ساختار، حتي به ميزان كم و تدريجي و نيز استحاله سياسي نظام يا فروپاشي و انتقال قدرت به نظام اجتماعي ديگر است.
در اين مرحله بيشتر سعي ميشود با توليد بهانههاي گوناگون يا دستاويز قراردادن مشكلات مردم يا گروههاي ناراضي و تحريك احساسات و ايجاد موجهاي هيجاني، مردم را به تجمعات اعتراضآميز و آشوبها و اغتشاشات تحريك و از اين طريق با اعمال فشار، حكومت را به تندادن به خواستههاي آنان در راستاي تغيير ساختار قدرت يا جابهجايي كامل قدرت وادار كنند.
با توجه به آنچه گفته شد، اهداف را از زاويه اولويتها نيز ميتوان ردهبندي كرد. همانگونه كه بيان شد، نهاييترين هدف دشمن و اولويت اول وي در برخورد با نظام اسلامي، براندازي و محو آن است، اما اگر نتواند به اين هدف دست يابد، مرحله بعدي، تغيير رفتار نظام اسلامي است. بدين معنا كه اين نظام از اهداف و رويه خويش در برخورد با قدرتها و استقلالطلبي دست بردارد و به تعبير رهبري معظم، انقلاب را استحاله كند. در صورت تحقق اين هدف، شكل انقلاب باقي ميماند، اما در باطن، سيرت و روح انقلاب از بين ميرود.
حالت سوم كه براي دشمن اولويت هم ندارد و ناچار به آن تن خواهد داد، آن است كه تا حد امكان، مغلوب نظام اسلامي نشود، ولي قدرت آن را بپذيرد و با آن به موازنه برسد. در اين حالت، ميتوان گفت نظام ما به بازدارندگي رسيده است. با اين توضيح روشن است كه ما در جنگ نظامي به بازدارندگي رسيدهايم، اما در جنگ فرهنگي و اقتصادي هنوز راه زيادي در پيش داريم (نائيني، مصاحبه حضوري، 1397). بنابراين سه حالت تهديد دشمن را ميتوان بهصورت زير نشان داد.
طبقهبندي اهداف براساس اولويتها
اولويت اول براندازي
اولويت دوم تغيير رفتار (تغيير محتوا و روح نظام)
اولويت سوم موازنه قدرت
دو ـ اهداف عملياتي جنگ نرم
علاوه بر اهداف راهبردي، به اهداف جنگ نرم در سطح عملياتي نيز ميتوان توجه كرد. برخي از انديشمندان، اهدافي را مانند موارد ذيل از جمله اهداف عملياتي و مشخص جنگ نرم ذكر ميكنند: دگرگوني هويت فرهنگي، هويتسازيهاي جديد فرهنگي، ناكارآمدسازي يا ناكارآمد جلوهدادنِ انديشه و مدل سياسي حكومت، گفتمانسازيهاي جديد سياسي، اعتبارزدايي در داخل و خارج از نظام سياسي موجود، بحران مقبوليت و مشروعيتزدايي سياسي، كاهش انسجام اجتماعي، تضعيف خودباوري و اعتمادبهنفس، القاي حاكميت دوگانه، نخبهسازي و مرجعسازي، اعتمادزدايي، سلب اراده و انگيزه در مردم، بيثباتسازي و توليد نافرماني مدني، فروپاشي نظام سياسي موجود، ناكارآمدسازي نيروهاي سياسي- امنيتي، بحران مشاركت سياسي، تضعيف روحيه ملي.
اهداف عملياتي جنگ نرم را ميتوان از زواياي ديگر، مانند گروههاي آماج يا عرصههاي جنگ نرم (سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي) شناسايي و طبقهبندي كرد. يكي از صاحبنظران، اهداف جنگ نرم را براساس هفت گروه آماج بهصورت جدول زير طبقهبندي كرده است. (حسيني، 1389)
جدول 2. اهداف جنگ نرم دشمن براساس گروههاي آماج
گروههاي آماج در جنگ نرم اهداف جنگ نرم در هريك از گروههاي آماج
رهبران و دولتمردان تأثيرگذاري بر باورها و برآوردها
تأثيرگذاري بر عزم و اراده
تأثيرگذاري بر الگوهاي رفتاري و تصميمگيري
انسجامزدايي و ايجاد اختلاف
انصراف از قدرت و واگذاري آن
كوتاهآمدن در برابر خواستههاي دشمن
بدنه جامعه گسست بين باورهاي ذهني جامعه با حكومت
تضعيف پيوندهاي ارزشي جامعه با حكومت
تخريب سرمايههاي اجتماعي پيونددهنده با حكومت (اعتماد، مقبوليت، روحيه ملي و...)
منفعلكردن جامعه از صحنه نبرد نرم (روحيهزدايي، فرار از صحنه و تسليم)
💥ادامه دارد
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هريك از اين اهداف بهدليل اقتضائات مربوط به خود، به ترتيب و به تناسب ماهيت خود، پايه و زيربنايي براي هدف بعدي محسوب ميشوند. رسيدن به هدف نهايي فروپاشي نظام حاكم از طريق تضعيف و تغيير باورها و ارزشها، بهدليل ديربازدهبودن، راهي بسيار طولاني است، اما بهدليل تأثير عميق و بسيار مخرب آن، مهاجمان و بازيگران جنگ نرم از آن غافل نشده و همواره آن را يكي از اهداف مهم و اساسي و بهعنوان مكمل و زيرساخت ساير اهداف بهشمار ميآورند. در كنار تلاش براي تغيير باورها و ارزشهاي پايهاي، مهاجمان جنگ نرم براي تحقق هدف دوم كه تغيير تلقيها، نگرشها و افكار عمومي3 است، برنامههاي بسياري اجرا كردهاند.
هدف بعدي نيز كه جنبه سطحيتري دارد، تحريك و تهييج احساسات ناراضيان براي انجامدادن اعتراضات است. هدف سوم كه در واقع ايجاد و تشديد عملي نارضايتي و گسترش و نافرمانيهاي مدني و فشار به نظام حاكم است، بهدنبال ايجاد تغيير در ساختار، حتي به ميزان كم و تدريجي و نيز استحاله سياسي نظام يا فروپاشي و انتقال قدرت به نظام اجتماعي ديگر است.
در اين مرحله بيشتر سعي ميشود با توليد بهانههاي گوناگون يا دستاويز قراردادن مشكلات مردم يا گروههاي ناراضي و تحريك احساسات و ايجاد موجهاي هيجاني، مردم را به تجمعات اعتراضآميز و آشوبها و اغتشاشات تحريك و از اين طريق با اعمال فشار، حكومت را به تندادن به خواستههاي آنان در راستاي تغيير ساختار قدرت يا جابهجايي كامل قدرت وادار كنند.
با توجه به آنچه گفته شد، اهداف را از زاويه اولويتها نيز ميتوان ردهبندي كرد. همانگونه كه بيان شد، نهاييترين هدف دشمن و اولويت اول وي در برخورد با نظام اسلامي، براندازي و محو آن است، اما اگر نتواند به اين هدف دست يابد، مرحله بعدي، تغيير رفتار نظام اسلامي است. بدين معنا كه اين نظام از اهداف و رويه خويش در برخورد با قدرتها و استقلالطلبي دست بردارد و به تعبير رهبري معظم، انقلاب را استحاله كند. در صورت تحقق اين هدف، شكل انقلاب باقي ميماند، اما در باطن، سيرت و روح انقلاب از بين ميرود.
حالت سوم كه براي دشمن اولويت هم ندارد و ناچار به آن تن خواهد داد، آن است كه تا حد امكان، مغلوب نظام اسلامي نشود، ولي قدرت آن را بپذيرد و با آن به موازنه برسد. در اين حالت، ميتوان گفت نظام ما به بازدارندگي رسيده است. با اين توضيح روشن است كه ما در جنگ نظامي به بازدارندگي رسيدهايم، اما در جنگ فرهنگي و اقتصادي هنوز راه زيادي در پيش داريم (نائيني، مصاحبه حضوري، 1397). بنابراين سه حالت تهديد دشمن را ميتوان بهصورت زير نشان داد.
طبقهبندي اهداف براساس اولويتها
اولويت اول براندازي
اولويت دوم تغيير رفتار (تغيير محتوا و روح نظام)
اولويت سوم موازنه قدرت
دو ـ اهداف عملياتي جنگ نرم
علاوه بر اهداف راهبردي، به اهداف جنگ نرم در سطح عملياتي نيز ميتوان توجه كرد. برخي از انديشمندان، اهدافي را مانند موارد ذيل از جمله اهداف عملياتي و مشخص جنگ نرم ذكر ميكنند: دگرگوني هويت فرهنگي، هويتسازيهاي جديد فرهنگي، ناكارآمدسازي يا ناكارآمد جلوهدادنِ انديشه و مدل سياسي حكومت، گفتمانسازيهاي جديد سياسي، اعتبارزدايي در داخل و خارج از نظام سياسي موجود، بحران مقبوليت و مشروعيتزدايي سياسي، كاهش انسجام اجتماعي، تضعيف خودباوري و اعتمادبهنفس، القاي حاكميت دوگانه، نخبهسازي و مرجعسازي، اعتمادزدايي، سلب اراده و انگيزه در مردم، بيثباتسازي و توليد نافرماني مدني، فروپاشي نظام سياسي موجود، ناكارآمدسازي نيروهاي سياسي- امنيتي، بحران مشاركت سياسي، تضعيف روحيه ملي.
اهداف عملياتي جنگ نرم را ميتوان از زواياي ديگر، مانند گروههاي آماج يا عرصههاي جنگ نرم (سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي) شناسايي و طبقهبندي كرد. يكي از صاحبنظران، اهداف جنگ نرم را براساس هفت گروه آماج بهصورت جدول زير طبقهبندي كرده است. (حسيني، 1389)
جدول 2. اهداف جنگ نرم دشمن براساس گروههاي آماج
گروههاي آماج در جنگ نرم اهداف جنگ نرم در هريك از گروههاي آماج
رهبران و دولتمردان تأثيرگذاري بر باورها و برآوردها
تأثيرگذاري بر عزم و اراده
تأثيرگذاري بر الگوهاي رفتاري و تصميمگيري
انسجامزدايي و ايجاد اختلاف
انصراف از قدرت و واگذاري آن
كوتاهآمدن در برابر خواستههاي دشمن
بدنه جامعه گسست بين باورهاي ذهني جامعه با حكومت
تضعيف پيوندهاي ارزشي جامعه با حكومت
تخريب سرمايههاي اجتماعي پيونددهنده با حكومت (اعتماد، مقبوليت، روحيه ملي و...)
منفعلكردن جامعه از صحنه نبرد نرم (روحيهزدايي، فرار از صحنه و تسليم)
💥ادامه دارد
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
007-baghare-ar-parhizgar.mp3
1.17M
4_213466574760181930.MP3
1.04M
🥀⃟🍃
#ترتیل_وترجمه🍃
#صفحه_7 سوره مبارکه #بقره
#سوره_3
#جزء_1
قاری: #پرهیزکار
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
منبع/ در محضر قرآن واهلبیت علیهم السلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi