eitaa logo
·· | بٰا شُــهَدٰا ٰتا شـَهٰادت ْ| ··❤
567 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
برای نخبهای ایرانی برای موندن و نترسیدن برای شهیدای افغانی برای حفظ خاک اجدادی🇮🇷 به عشق قاسم سلیمانی💔 من افتخار دارم به دختری که #چادرش تو سختی ها باهاشه من افتخاردارم به #ایران به سرزمین #شیران به بیشه ی #دلیران خـღـادم و تبـღـادل : shohda1617@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من میخواهم اینجای کشتی را سوراخ کنم به کسی مربوط نیست... 💯⤵️ آزادی افراد تا چه حد است ⁉️ ایا جامعه هم آسیب میبیند ⁉️ ( ) 🌷 اگر چشم یک گناه بکند، یک خطا مرتکب بشود، اثر آن خطا تنها به چشم نمی‌رسد، به همه وجود شخصیت انسان می‌رسد. اگر دست خطا کند احیانا پا را به فلک میبندند و چوب می‌زنند. پا نمی‌تواند بگوید من که دزدی نکردم، این با دستش دزدی کرد با پایش که دزدی نکرد پس چوب را شما به کف دست بزنید نه به کف پا. نه، اینجا سرنوشت مشترک است. اینجا که مسئله‌ دست و پا مطرح است حتی وحدت است. در جامعه اگرچه در این حد وحدت نیست ولی تا حد زیادی سرنوشت مشترک هست. سؤال: این که آزادی فرد در جایی که کاری مضر به حال جامعه باشد محدود می‌شود، ممکن است هر کس بگوید این کار تو مضر است و مانع شود. استاد: «هر کس بگوید» که حرف نشد. این مثل این است که اگر بگویند اندام مریض می‌شود و وقتی که مریض می‌شود باید پزشک نظر بدهد؛ بگوییم این سبب می‌شود که هر کسی ادعا کند من پزشکم و به زور می‌خواهم دوا بدهم. این که حرف درستی نیست. بنابراین وقتی که ما این مطلب را دانستیم خود آن هم باید تحت یک ضابطه در بیاید؛ یعنی این که چه عملی مضر به جامعه است و چه عملی مضر به جامعه نیست، یعنی حدود آزادی فردی تا آنجا که به جامعه مضر هست یا مضر نیست باید مشخص شود، یعنی باید ضابطه برایش معین بشود. پس این درست نیست که تا چنین حرفی گفتیم هر کسی از سر جای خودش بلند بشود بگوید من می‌خواهم مزاحم تو بشوم برای اینکه حرف تو مضر به جامعه است. ، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ ص121الی124🇮🇷🖇 @shohda_shadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پیام شیطان لعین به لشکریانش... ✨ امام صادق علیه السلام فرمودند: ✨قَالَ إِبْلِیسُ لَعْنَةُ الله عَلَیْهِ لِجُنُودِهِ إِذَا اسْتَمْکَنْتُ مِنِ ابْنِ آدَمَ فِی ثَلَاثٍ لَمْ أُبَالِ مَا عَمِلَ فَإِنَّهُ غَیْرُ مَقْبُولٍ مِنْهُ: ➖إِذَا اسْتَکْثَرَ عَمَلَهُ ➖‌وَ نَسِیَ ذَنْبَهُ ➖وَ دَخَلَهُ الْعُجْبُ. ✨شیطان که خداوند لعنتش کند به لشکریان خود گفت: من اگر در سه مورد بر آدمیزاد دست یابم پس از آن هر عملی که بجا آورد نگران نشوم که می‌دانم عملش پذیرفته نیست!: ➖هنگامی که عمل خود را زیاد پندارد ➖و گناه خود را فراموش کند ➖و خودپسندی در او راه یابد. 📚 خصال ج۱ ص۱۱۲ @shohda_shadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 امت ها زندگی و مرگ دارند 🔻📊 ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند ... 💯⤵️ ( ) با ما همراه باشید 🌷 در قرآن آیات زیادی داریم که همین مطلب را بیان می‌کند که امتها زندگی و مرگ دارند. ممکن است یک وقت امتی بمیرد بدون آنکه افرادش مرده باشند. معنای اینکه «امتی بمیرد» این نیست که افرادش همه یکسره اعدام شوند، مثلا در یک بلای آسمانی یا در اثر یک جنگ از بین بروند، بلکه ممکن است امتی بمیرد بدون آنکه یک فرد از افراد آن امت مرده باشد. و قرآن برای موت امت‌ها یک حساب قائل است. همین طور که یک فرد مرگش روی یک حساب است و اگر اجل و پایان عمر یک فرد برسد دیگر خواه ناخواه می‌میرد خواه اجلش اجل مسمى باشد یا اجل غیر مسمى؛ یعنی یک انسان یک لحظه ای می‌رسد که آن لحظه به هر حال دیگر لحظه مرگ اوست؛ جامعه‌ها هم یک لحظه ای می‌رسد که آن لحظه، لحظه مرگ آن جامعه هاست. عرض کردم، مرگ یک جامعه معنایش این نیست که حتما افراد آن جامعه هم باید بمیرند. این نظیر آن حرفی است که امروز درباره مرگ تمدن‌ها و مرگ فرهنگ‌ها می‌گویند، چون یک تمدن و یک فرهنگ برای یک مردم همان روح آن مردم را تشکیل می‌دهد. اگر لحظه ای برسد که عمر آن فرهنگ به پایان رسیده باشد و فرهنگ زنده‌تر و قوی تری به او هجوم بیاورد و آن فرهنگ را ریشه کن کند روح آن ملت را از آنها گرفته. وقتی روح آن ملت را از آنها گرفت آن ملت از نظر روح اجتماعی دیگر مردند. ( استاد مطهری ادامه دارد ✨✨ ) ، انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ ص87 الی90 @shohda_shadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس علامه مصباح یزدی 🔰 باید این سد را شکست! 🔹️علی رغم این فرهنگ تساهل و تسامح که زمینه امر به معروف و نهی از منکر را از بین برده، و عملا طوری شده که به خاطر همین شرایط فرهنگی هیچ کس نمی تواند اصلا نهی از منکری بکند، ما باید مسأله امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم. به کسی [تذکر بدهند] می گوید: «به تو چه؟ مگر فضولی؟ آزادی هست! قانون اساسی به ما آزادی داده! دولت به ما آزادی داده! شما چه حق دارید فضولی کنید؟!» و حالا قبل از این که آنها بگویند اصلا جو حاکم بر فضای اجتماعی جامعه ما همین است. 🔸️باید سعی کرد این سد را شکست، و کسانی مردانه قدم به میدان بگذارند و امر به معروف و نهی از منکر را با گونه های مختلفش، با رعایت شروط شرعی و عقلی، با استفاده از سیاست های سنجیده، با توجه به شرایط خاص زمانی و مکانی و با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری، این فریضه را باید احیا کنیم. 🔹️البته ممکن است احیاء این فریضه -که بسیار کار عظیمی است- بهای سنگینی را هم بطلبد. خب ما می دانیم که صدر اسلام برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر، هزینه ای معادل خون سیدالشهداء علیه السلام و اهل بیت او طلبید و حضرت از پرداخت این هزینه مضایقه نکرد. ما باید آماده باشیم برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر هر هزینه ای می طلبد بپردازیم و عملا این فرهنگ را، بار دیگر در جامعه مان رواج دهیم که مردم حق دارند از اسلام خودشان، انقلاب خودشان، ارزش های اسلامی و دستاورد های انقلاب، حمایت کنند و دفاع کنند. این فرهنگ تساهل و تسامح یعنی خلع سلاح کردن جامعه از سیستم دفاعی. ۱۳۷۹/۰۲/۰۱ @shohda_shadat
‼️ کمک به برادر مومن... 🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔹أيُّما رجُلٍ مِن شِيعَتِنا أتاهُ رجُلٌ مِن إخْوانِنا فاسْتَعانَ بهِ في حاجَةٍ فلَم يُعِنْهُ و هُو يَقْدِرُ، ابْتَلاهُ اللَّهُ عزّوجلّ بأنْ يَقْضيَ حوائجَ عَدُوٍّ مِن أعْدائنا يُعذّبُهُ اللَّهُ علَيهِ يَومَ القِيامَةِ 🔹هرگاه يكى از برادران ما دست حاجت به سوى يكى از شيعيان ما دراز كند و او بتواند كمكش كند و دريغ ورزد، خداوند عزّوجلّ او را به برآوردن نياز يكى از دشمنان ما مبتلا مى‌كند و به سبب آن در روز قيامت عذاب شود. 📚 ثواب الاعمال ج ۱ ص ۲۹۷ @shohda_shadat