eitaa logo
علامه محمد شجاعی (ره)
3.2هزار دنبال‌کننده
125 عکس
163 ویدیو
0 فایل
🌐 سایت رسمی مرکز نشر آثار علامه آیت الله محمد شجاعی(ره): www.shojaee.org 📧 پست الکترونیکی: @shojaee.org" rel="nofollow" target="_blank">info@shojaee.org ©️کلیّه حقوق محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است. ✅️ از شاگردان ممتاز حضرت علامه طباطبایی(ره)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ره) : 🚩 در عالم دو خون به راه افتاده است: یکی خون سیدالشهداء و مَن تَبعه إلى يوم القيامة و یکی هم خونخواهی این خون از و ناپاکان. یعنی یکی خون پاکی که محور و اساسش (ع) و حضرت (ع) است که است و بقیه تبع آن هستند که عبارت اند از انبیا، مانند حضرت یحیی و انبیای دیگر که در ارتباط با قتل سید الشهداء (ع) خون آنها ریخته شده، یا هر خون پاکی که قبل از سید الشهداء بر زمین جاری شده و یا بعد از ایشان ریخته می شود، یا خونی که تا روز قیامت بر زمین جاری خواهد شد که همه اینها، جوشش یک خون بیشتر نیست و در حقیقت یک خون است و همان خون خداست. «السلام علیک یا ثار الله و ابن ثاره». 🚩 در مقابل آن هم هر خون ناپاکی که ریخته می شود، قرار دارد. یعنی کسانی به این خون، خون آنها را بر زمین می ریزند. بنابراین، هر خونی که ریخته می شود، این سؤال پیش می آید که این خون در کدام زمره است؟. (ع) (ع) (ع) (ره) ✔️@shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴بیانات (ره) پیرامون فضائل حضرت (ع) تحت عنوان . قسمت پنجم «اَلسَّلامُ عَلی الاَرواحِ المُنیخَةِ بِقَبرِ أَبِی عَبدِاللهِ الحُسینِ عَلیه السَّلام» صحیفه ای که امیرالمؤمنین (ع) جملاتی را به ابن عباس خواند(قبل ازجریان کربلا) که آن را رسول الله (ص) املاء کرده و امیرالمؤمنین (ع) آن را نوشته بود؛ در آن صحیفه چگونگی فرزندش اباعبدالله الحسین (ع) و اینکه چه کسانی به یاری حضرت می شتابند ، آمده بود. (ع) (ع) (ع) (ره) ✔️ @shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴بیانات (ره) پیرامون فضائل حضرت (ع) تحت عنوان . قسمت ششم « اَلسَّلامُ عَلیکُم أَیُّهَا الذَّابُّونَ عَن تَوحِیدِ اللهِ » 🚩جریان حُرّ بن یزید ۱ اِبن عباس ها نرسیدند ، حُرّ بن یزید رسید ، اینها اسرار آمیز است . (ع) (ع) (ع) (ره) ✔️@shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴بیانات (ره) پیرامون فضائل حضرت (ع) تحت عنوان . قسمت هفتم 🚩 توبه و بازگشت حُرّ بن یزید ریاحی۲ «حُرّ گفت : أنا تَائِبٌ ِإِلَی اللهِ مِمَّا صَنَعتُ فَتَرَی لِی مِن ذَلِک تَوبَةً فَقَالَ لَه (امام) الحُسیِنُ عَلیه السَّلام نَعَم یَتُوبُ اللهُ عَلیک » و...حُرّ رفت و در فانیان قلب ابا عبدالله (ع) شد. (ع) (ع) (ره) ✔️@shojaee_org
بسم الله الرحمن الرحیم علاقمندان گرامی می توانند جهت ثبت قرائت سوره مبارکه حمد و ذکر صلوات برای حضرت استاد به لینک زیر مراجعه فرمایند: (ره) ✔️@shojaee_org 👇 http://iporse.ir/13885
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴بیانات (ره) پیرامون فضائل حضرت (ع) تحت عنوان . قسمت نهم «خَلقَکُمُ اللهُ اَنوَاراً فَجَعَلَکُم بِعَرشِهِ مُحدِقِینَ حَتَّی مَنَّ عَلَینَا بِکُم فَجَعَلَکُم فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللهُ أَن تُرفَعَ وَ یُذکَرَ فِیهَا اسمُه» عُرفا گفته اند که کعبه ظاهر آنجاست ، کعبه باطن کربلاست ، یعنی سیدالشهداء (ع) کعبه باطن است. اگر سیدالشهداء(ع) به ما در کُشتن نفسِمان نظری بیندازد تا عوض شویم ، کار تمام است ... . (ع) (ع) (ع) (ره) ✔️@shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴بیانات(ره) پیرامون فضائل حضرت (ع) تحت عنوان . قسمت دهم ، اصل است ؛ عرش هم صورت نازلش است که در عوالم پایین تر قرار دارد و صورت نازله ی آن ، همین ظاهر بوده که سراسر اسرار است. این کعبه ظاهر، بیت الله است . و حقیقت سیدالشهداء (ع) نیز عبارت است از عرش ، که همان بیت الله است. «الرَّحمنُ عَلی العَرشِ استَوی» و «قلبُ المُؤمنِ عَرشُ الرَّحمن». (ع) (ع) (ع) (ص) (ع) (ره) ✔️@shojaee_org
📚 کتاب بقیة الله (صلوات الله علیه) چاپ هفتم 1399 این کتاب دارای شش فصل و بخش های مختلف بوده که انتشارات سروش آن را تجدید چاپ و منتشر کرده است؛ فصل اول: شناخت حضرت مهدی (ع) فصل دوم: غیبت کبری فصل سوم: امام مهدی از منظر اهل سنت فصل چهارم : عصر ظهور فصل پنجم: رجعت فصل ششم: عرض اخلاص،اطاعت و عشق برای تهیه این کتاب به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://www.soroushpub.com/fa/product/view/32/215/parent/173/ 📞 انتشارات سروش:02166415401 (ع) (ع) (ع) (ع) (ره) ✅@shojaee_org
بسم الله الرحمن الرحیم 🏴...نور وحقیقت امام حسن عسکری علیه السلام مانند انوار سایر حضرات و و آنها نمی شود با این گفتن ها و فکر کردن ها رسید که چیست ؟ من فقط جمله ای می گویم انشاالله شما از اهل توسل هستید ، در توسل های تان یک مقدار تذکر و معرفتتان بیشتر باشد . این وجود مقدس تجلی همان نور اول است در مقام خلقت ؛ تجلی آن نور اول است در این جلوه ؛ نور رسول الله تجلی نور حق است ؛ اینها و حقیقت محمدیه صلی الله علیه و آله و سلّم هستند . امام حسن عسکری علیه السلام یک نور است و بقیه همه انوار هستند ، همه نور واحدند در تجلیات مختلف ؛ اما اینجا امتیازی هم هست و آن اینکه نور خاتم ولایت مطلقه ، نور بقیة الله صلوات الله علیه ، وسیله قریبش یا مبداء قریبش یا منشاء قریب و نزدیکش این وجود مقدس است ؛ فلذا سرّ عجیبی در این وجود مقدس هست . نمی دانم شما شنیده اید یا نه ، آن حضرت زیاد محتجب هم بود ، ... از بیانات آیت الله (ره) (ص) (ع) (ع) @shojaee_org
... نوع انسان چه بخواهد چه نخواهد ، با ظهور حضرت ولی عصر (عج) در مسیر اصلی خویش خواهد افتاد ، زیرا این و خواسته ی تکوینی خداوند متعال است که همه انواع موجودات در راه باشند و از این رو نوع یا انواعی - هرچند محدود و اندک _ همچون نوع انسان که در و به سمت هدف خود قرار ندارند باید در همین نظام دنیوی و در مسیر اصلی خود قرار گیرند و این امر در خصوص با ظهور (ع) محقق خواهد شد و این امر شدنی است ؛ چنانکه حضرت امام باقر(ع) در روایتی این نکته ظریف را خاطر نشان ساختند. ابو الجارود از (ع) نقل کرده که حضرت فرمود « اگر شما انسان ها این امر را {یعنی حاکمیت حق و قرار گرفتن تحت اولیاء که مسیر اصلی نوع انسان است و با ظهور حضرت مهدی(ع) محقق می شود} ترک کنید و نخواهید، خداوند آن را ترک نخواهد کرد» . (ع) (ع) (ع) (ع) (ره) ✅@shojaee_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به زودی ... برنامه ای به مناسبت پنجمین سال ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله استاد محمد شجاعی (ره) از طریق سایت و کانال رسمی حضرت استاد منتشر خواهد شد. (ره) @shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 برنامه ای به مناسبت پنجمین سال ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله استاد محمد شجاعی (ره). قسمت ۱ برابر با ۷ دی ماه ۱۳۹۴ (ره) ✔@shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 برنامه ای به مناسبت پنجمین سال ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله استاد محمد شجاعی (ره). قسمت ۲ برابر با ۷ دی ماه ۱۳۹۴ (ره) ✔️@shojaee_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"عبادت نفس" آیا تبعیت از نفس به معنای عبادت نفس است؟ (ره) ✅@shojaee_org
📗کتاب رساله محبت حضرت آیت الله محمد شجاعی (ره) "خطر گمراهی، و خُسران اُخروی" طريق إلى الله فقط به عالم دنیا خلاصه نمی شود، بلکه از عالم دنیا شروع می شود، و بعد از مرگ در عوالم دیگر ادامه دارد، تا اینکه انسان را به حضرت مقصود، و به جوار قدس او، و به فنا و بقای موعود برساند. اگر این طریق را آنچنان که هست، و آنچنان که ربوبیت به توسط نبی اکرم (ص) ارائه فرموده است، و در تکوین و فطرت ما قرار داده است در پیش بگیریم، بعد از مرگ و در عوالم دیگر هم ادامه آن خواهد آمد، تا به مقصد برسیم، و اگر از آن منحرف شویم، و طریقی در پیش بگیریم که آن نیست، بعد از مرگ، و در عوالم دیگر، دنباله طریق انتخابی ما جز خسران و عذاب نخواهد بود، اگرچه در حیات دنیوی، در همین طریق انتخابی ناصحیح خود بعضی از آثار و احوال اشتباه آمیز را هم ببینیم، و گمان کنیم که آنها نشانه های سير الى الله، و قرب به حضرت اوست. گمان ما و خیال ما چیزی است، و حقایق خلقت و دقایق آن هم چیز دیگر. (ص) (ره) ✅@shojaee_org
🏴 10 ربیع الثانی سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت باد. و 10ربیع الثانی سالروز وفات والده مکرمه ، و 11ربیع الثانی وفات عالم فاضل و حلیف الزُّهاد حاج میرزا علی ، پدر حضرت استاد (ره) است که در صورت تمایل ، فاتحه ای همراه صلوات ، قرائت فرمایید. (ع) (س) (ره) ✔️@shojaee_org
📙کتاب معاد یا بازگشت به سوی خدا آیت الله استاد محمد شجاعی (ره) جلد۲ «تمثل برزخی مسرور نمودن دلهای مؤمنین» مسرور نمودن دلهای مؤمنین از جمله اعمال خوب و از جمله ی عبادات است. در آیات و روایات روی این مسأله تأکید زیادی به عمل آمده و بعكس، از بی تفاوت بودن نسبت به آن نهی گردیده است. کسی که به منظور جلب رضوان حق به سراغ دلهای شکسته و گرفته، دلهای نگران و مضطرب و آشفته، دلهای در تنگنا افتاده و وحشت زده، و دل های متحیر و سرگردان می رود و در مراحل مختلف آنها را از گرفتگی و اضطراب و تحیر و سرگردانی و تنگنا و وحشت، نجات می دهد، صورت مثالی و تجسم همین عمل در برزخ به سراغ خود او در مراحل مختلف نگرانی ها و گرفتگی ها و اضطراب ها و تنگناها و وحشت ها می آید و به او بشارت ها می دهد و موجب تسلی وی می گردد و در نجات او می کوشد و به او آرامش می بخشد. (ره) ✅@shojaee_org
📚کتاب پنج رساله آیت الله استاد محمد شجاعی (ره) « قرآن مرض ها و آفت ها را در «هوای حاكم» خلاصه می کند » از قرآن بر می آید همه ی خصوصیات بد ، یا مرض ها و آفت ها (ی دل) در یک چیز خلاصه می شوند و آن هوای حاکم است. به این معنا که همه آنها ، اَشکال گوناگون و صُور مختلف «هوای حاكم» هستند، و این، اشکال گوناگون هوای حاکم است که هر کدام به جای خود ، مرضی است از مرض ها و آفتی است از آفت ها که دل ها گرفتار آن می شوند و در عقل ها هم ، و هکذا در مشاعر دیگر نیز به ظهور می رسد و آنها را از نیل به حقيقت ها باز می دارد. (ره) ✅@shojaee_org