eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
575 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ ۱۰ نکته درباره سند ۲۵ ساله ایران و چین ⛔ درباره سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین که این روزها خبرساز شده است چند نکته لازم و ضروری است: 1️⃣ _ ایجاد روابط با شرق خصوصا چین و احیاء جاده ابریشم همیشه در سیاست خارجی پس از انقلاب مطرح بوده است. 2️⃣ _ تصویب یک سند جامع که از تحریم ها و فراز و فرودهای سیاسی و اقتصادی آسیب نبیند هم یک امر عقلانی و قابل دفاع است. 3️⃣_ پیگیری چنین سندی خواست نظام بوده و هست تا روابط فیمابین از آمدن و رفتن دولت ها ضربه نپذیرد. لینک زیر متن دیدار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور چین در سال۹۴ از پایگاه اطلاع رسانی رهبریست که از لزوم سند ۲۵ ساله سخن گفت 4️⃣_ چرا با وجود صحبت از سند در سال ۹۴، این سند تصویب و اجرایی نشده است؟ دلیلش این است که دولت در چند سال گذشته در باد ایجاد ارتباط باغرب خصوصا آمریکا خوابیده بود و تمایل نداشته است که خاطر آمریکایی ها و غرب را مکدر کند. 5️⃣_ احیای دوباره این سند در سفر لاریجانی در سال ۹۷ که میتوان او را بعنوان نماینده نظام و نه دولت تلقی کرد مطرح گردیده و جدی شد. 6️⃣_ جزییات زیادی از متن سند منتشر نشده است اما ادعاهای برخی افراد و رسانه ها حاکی از سرمایه گذاری چین در ایران خصوصا در سیستم حمل و نقل و حوزه انرژی است. 7️⃣_ چین در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد دلار فقط در کشورهای آفریقایی مانند نیجریه، آفریقای جنوبی، الجزایر و ... سرمایه گذاری کرده، آیا ما نمی توانیم از چنین فرصت هایی البته با حفظ استقلال و عزت ملی استفاده کنیم؟ 8️⃣_ دو گروه به این سند تاخته اند گروه اول رسانه های عبری_عربی_غربی است که روابط ایران با چین را برنمی تابند، دومی افرادی مانند احمدی نژاد و برخی غربگرایان داخلی هستند که نگاهشان صرفا بازی سیاسی است. البته چرا بازی به نحوی شده که اینها همدیگر را همپوشانی می کنند محل بحث است. 9️⃣_ دو تجربه در نیروهای انقلابی وجود دارد که باعث بدبینی یا نگاه محتاطانه می شود; اولی نحوه توافقات دولت است که نمونه اش "خسارت محض" برجام است. دیگری رفتار چینی ها مثل خروج شرکت سی ان پی سی چین پس از تحریم ها از ایران است. لذا جریان انقلابی قطعا با نگاه راهبردی "نه شرقی،نه غربی" کاملا تیزبینانه هر قرارداد یا توافقی را رصد خواهد کرد. 0️⃣1️⃣_ استقلال نقطه قوت جمهوری اسلامی و برگ زرین آن است. از سویی سیاست نظام اسلامی بر اساس "سیاست موازنه ی عدمی" است لذا تنها با توافق و سندی همراه می شود که بر اساس ۳ اصل "عزت، حکمت و مصلحت" بنا گذاشته شود چه با غرب باشد و چه با شرق، فرقی نمی کند.
🔴قاضی صادر کننده حکم قضایی علیه سفیر آمریکا در لبنان مجبور به استعفا شد ♦️«محمد مازح» قاضی لبنانی که حکم ممنوعیت مصاحبه «دوروتی شیا» سفیر آمریکا با رسانه‌های لبنانی را صادر کرده بود، استعفا کرد.او گفته بود، از حکمی که صادر کرده پشیمان نیست زیرا به وظیفه خود عمل کرده و با خیال راحت استعفا خواهد کرد. ❤️قاضی لبنانی خطاب به نصرالله: بهترین مدال را بر گردنم انداختی ♦️پس از سخنان سید حسن نصرالله درباره محمد مازح، قاضی لبنانی و تقدیر از حکم او درباره ممنوعیت سخنرانی سفیر آمریکا در لبنان، مازح در پیامی در صفحه فیسبوک خود به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان پاسخ داد و آن را بهترین مدالی که در زندگی خود کسب کرده است، دانست. ♦️محمد مازح، قاضی لبنانی در این پیام نوشت: امروز بالاترین مدال را بر گردنم انداختی. ای عزیز، جناب دبیرکل، چه افتخار بزرگی نصیبم شد. رویایی که در خواب می‌دیدم در بیداری تعبیر شد. با هزار تحیت و سلام بر عمامه مطهر شما بوسه می‌زنم.
🔴پاسخ مقام روسیه به بولتون درباره ترور سردار سلیمانی ♦️«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به توئیت «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درباره ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ داد. ♦️اولیانوف در توئیتر جان بولتون را خطاب قرار داده و نوشته است: «کشتن مقام یک کشور خارجی در خاک یک کشور ثالث، اجرای قانون اساسی آمریکا است؟»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨۱۸ تا ۲۵ سالگی، اوج مصرف مواد در جوانان 🔹معاون اجتماعی موسسه کادراس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان و در ارتباط با انواع مواد، اوج مصرف مواد میان جوانان بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی است، می‌گوید: بر اساس تحقیقات، مراحل ابتدایی (۱۲ تا ۱۴ سال) و انتهایی (۱۵ تا ۱۷ سال) دوره‌ نوجوانی، مرحله بسیار حیاتی در خصوص آغاز مصرف مواد محسوب می‌شود.
🔴 توییت قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری در مورد استیضاح رییس جمهور! ➖➖➖➖➖➖➖
🔴 حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده شهرستان کاشمر اعلام کرد و طرح عدم کفایت روحانی رسماً توسط در مجلس کلید خورده است و در حال جمع آوری امضا در این زمینه از نمایندگان هستند. 🔹 قالیباف پیام داده است با این طرح همراهی نمی کنم ولی در صورت طی مراحل قانونی آن در مجلس مخالفتی نخواهم کرد. ➖➖➖➖➖➖➖
🔴تبدیل نقطه قوت یک کشور به نقطه هراس و پاشنه آشیل با تاکتیک در عملیات روانی رسانه ای یعنی.... ♦️ "ایران_انفجار" و "ایران_آتش_سوزی" راه انداخته اند و مدام با توسل به و و فریب رسانه ای، می کنند. ♦️ کشور را هدف گرفته اند تا نقطه اتکای دیپلماتیک و ثبات اجتماعی و...را به معامله بکشانند.
🔴تصویری که به عنوان انفجار در غرب تهران در حال انتشار است مربوط به بمباران رژیم صهیونیستی در غزه می باشد
🔴توطئه کشف حجاب /ایده‌ روشنفکران و چُماق رضاخان! ♦️امام خامنه ای : آنچه که نظام طاغوت بر سر این کشور و این ملت آورد، در طول سالهای متمادی حاکمیت سیاه و ننگین خود، حقیقتا یکی از فصول تلخ تاریخ ماست... ♦️طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روز متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند... کشف حجاب... این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد... ♦️برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود. 🗓 در آستانه بیست و یکم تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز «حجاب و عفاف»