eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
575 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴«دستور اربعین زیارت عاشورا به سبک مرحوم علامه طباطبایی» از روز عاشورا تا اربعین ▪️بدانید که زیارت عاشورا برای اهل سیر و سلوک، کبریت احمر است؛ چنان که مرحوم حداد می‏فرمود: «درک من از مقام توحید، اثر زیارت عاشوراست.» ▪️دستور العمل مرحوم علامه در انجام زیارت عاشورا به مدت یک اربعین بدین ترتیب بود که شخص در صبح روز عاشورا و در مجلس واحد ابتدا نماز زیارت عاشورا را زیر آسمان بخواند و سپس زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد سلام کامل به همان حال بخواند و زیارت را تمام کند. ▪️سپس از روز یازدهم محرم، هر صبح نماز و زیارت عاشورا را به همان نحو تا ابتدای صد لعن بخواند و یک بار هم لعن بخواند و سپس به سراغ امور روزانه‏ اش برود و تا هنگام غروب و به تدریج نود و نه لعن و صد سلام را بگوید و تا غروب آفتاب زیارت را تمام کند. ▪️بدین ترتیب گویی که شخص در تمام طول روز مشغول زیارت عاشورا بوده است. اگر انسان این کار را چهل روز، یعنی تا روز اربعین، ادامه دهد بسیار مطلوب است و اثرات بسیار عجیبی دارد. زیرا زیارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات و رفع گرفتاری‌ها بسیار مفید است. 📚منبع: ادب حضور، دفتر پنجم (آداب و مراقبات ماه محرم ؛ عزاداری اباعبدالله علیه السلام)، استاد فیاض بخش.
🇮🇷سالروز تشکیل قرارگاه پدافند حضرت خاتم الانبیاصلی الله علیه و آله و سلم 🔴تقدیر رهبرمعظم انقلاب از پدافند هوایی کشور ♦️رییس دفتر نظامی رهبرمعظم انقلاب در تماس تلفنی با فرمانده پدافند هوایی ارتش، سلام و قدردانی فرماندهی کل قوا را به فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های پدافند هوایی کشور ابلاغ کرد. ♦️ایشان فرمودند: سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید. امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.
🔴پالایشگاه ستاره خلیج فارس قبل از وزارت زنگنه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت/ در دوره زنگنه میزان پیشرفت این پالایشگاه سالی ۵ درصد بود ♦️فرهاد احمدی مدیرعامل اسبق شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران: میزان درصدی پیشرفت پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نشان می‌دهد در مدیریت هر یک از افراد چقدر کار شده است. ♦️اگر به گزارش مهرماه ۱۳۹۲ پروژه مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت مالی داشته است. بر این اساس اینکه وزیری مانند آقای زنگنه با این تجربه کاری بخواهد زحمات دیگران را نادیده بگیرد و بگوید پروژه مال ما بود، تنگ نظری است. ♦️وقتی تا مهر ۱۳۹۲، این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت داشته باید دید مابقی آن که ۳۰ درصد است در چند سال تکمیل شده است. با توجه به اینکه ستاره خلیج فارس در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید، یعنی از سال ۹۲-۹۷ طرح، به طور متوسط سالانه ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حالا این اعداد را با دوره قبل مقایسه کنید. ضمن آنکه شروع واقعی پروژه در سال ۸۶ بود. از سال ۸۶ تا ۹۲ این طرح ۷۰ درصد پیشرفت داشته یعنی بطور متوسط سالانه ۱۲ درصد. ♦️در حال حاضر ما ۱۰ پالایشگاه در کشور داریم که از زمان انقلاب به بعد حدود سه پالایشگاه احداث شد. یعنی در چهل سال سه پالایشگاه به کشور اضافه شده است. بیشترین صدارت وزارت نفت هم در این مدت در اختیار آقای زنگنه بود. کسی که ۱۵ سال وزیر نفت است نباید حداقل یک پالایشگاه در کارنامه‌اش باشد؟ کارنامه زنگنه درساخت پالایشگاه خالی است، زیرا آقای زنگنه اعتقادی به ساخت پالایشگاه نداشته و ندارد. طرح این موضوعات به معنای عناد یا زیرسوال بردن کسی نیست. کارنامه‌ها نشان دهنده نمرات هستند. بنابراین زنگنه نمی‌تواند بگوید که پالایشگاهی ساخته است.
🏴 | روز یازدهم محرم ▪️عمر سعد ملعون روز یازدهم تا وقت ظهر در کربلا ماند، و بر کشتگان سپاه خود نماز گذارد و آنان را به خاک سپرد. ▪️وقتى روز از نیمه گذشت فرمان داد تا دختران پیامبر (ص) را بر شتران بى‌جهاز سوار کردند و امام سجاد (ع) را نیز با غلِ جامعه بر شتر سوار کردند. ▪️هنگامى که آنان را از قتلگاه عبور دادند و نظر بانوان بر جسم مبارک امام حسین (ع) افتاد صدا به صیحه و ندبه برداشتند.
🔴 در پی بی حرمتی در شب عاشورای حسینی؛ حمله مردم خشمگین عراق به دفتر تلویزیون دجله عراق ♦️ صد‌ها نفر از مردم عراق در اعتراض به اقدام توهین آمیز شبکه تلویزیونی «دجله» عراق در پخش آواز و رقص در شب عاشورا، عصر دوشنبه با فریاد لبیک یاحسین به دفتر این شبکه در بغداد حمله کردند. 🔺 در پی اقدام موهن تلویزیون دجله در شب عاشورا، دادگاهی در بغداد‏، حکم بازداشت مدیر و صاحب این شبکه را صادر کرد.
🔴 زلزله خفیف در کاشان ▪️عصر امروز زلزله خفیف کاشان را لرزاند. ▪️این زلزله به قدرت 2/5 ریشتر و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است ▪️زمان وقوع زلزله ساعت ۱۷:۱۲ گزارش شده است ▪️بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در فاصله‌ ۷ كيلومتري كاشان، ۱۶ كيلومتري آران و بيدگل و ۱۸ كيلومتري نوشآباد رخ داده است
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴شب شهادت امام زین العابدین علیه السلام ▪️تو چشام اشک عزای توئه/ تو دلم حال و هوای توئه/ سیدرضانریمانی
🔴تکذیب تمایل و شرط‌گذاری لاریجانی برای حضور در انتخابات 1400 ♦️یک منبع نزدیک به علی لاریجانی:تمایل لاریجانی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ و شرط گذاشتن برای برخی طیف های سیاسی کشور، داستان‌سرایی و از اساس کذب است. ♦️لاریجانی تمایلی به شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند
🔴 انفجار در رستوران آمریکایی ِابوظبی همزمان با اولین پرواز صهیونیست ها به امارات ♦️افزایش شمار کشته‌های انفجارهای امارات ♦️ شبکه الجزیره به نقل از منابع اماراتی گزارش داد که به دنبال انفجارهای صورت گرفته در امارات سه تن کشته شده‌اند.
🔴سخنرانی رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس سالیانه آموزش و پرورش ♦️رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش که امروز یازدهم شهریور آغاز می‌شود، سخنرانی خواهند کرد.
﷽ ⛔️ شبهه چرا بزرگترین مرجع شیعه ایت الله بروجردی مخالف تشکیل حکومت اسلامی بود؟ پاسخ::👇 در دوره ایت الله بروجردی اندیشه سیاسی با نوعی ایستایی مواجه بود. در این دوره سه گروه نظریات مختلفی در مورد حکومت داشتند: 🔺گروه اول: مبارزه با حکومت را به کلی نفی می کردند. 🔺گروه دوم: مبارزه را نفی نمی کردند؛ اما مبارزه را زیان آور می دانستند گرچه عقیده فقهی شان بر بود. 🔺گروه سوم: (ره) و یارانش بودند و نسبت به دو گروه قبل متأخر بودند، معتقد بودند: مبارزه به ضرر نیست و ما می توانیم مملکت را اداره کنیم. ☑️اما با توجه به قرائن و شواهد موجود ایت الله بروجردی عقیده اش این بود که حکومت برای فقیه است ولی فرد و نیروی کافی نداریم تا حکومت را در اختیار فقیه قرار دهیم. فقیه جامع الشرایط که خودش به تنهایی نمی تواند جامعه را اداره کند. باید از رأس تا پایین افراد [در حکومت] سالم باشند. اگر شاه را بیرون کنیم مملکت را به دست چه کسی بدهیم و بعد با اشاره به یکی از روحانیون می گوید این را که می بینی همان دکتر اقبال است به اضافه عمامه و ریش. مملکت را به دست اینها بدهم. را می توان جزء اندیشمندان ولایت فقیه قرار داد چرا که وقتی در ساخت مسجد اعظم به جهت تخریب بعضی از اماکن مورد پرسش علما قرار می گیرد می گوید ما فقیه را در قدرت و اختیار در ادامه امام معصوم(ع) می دانیم. 📌ایشان گرچه بحث ولایت فقیه را به طور مستقل مطرح نکردند، ولی نظر ایشان بر ولایت مطلقه بود و در درس خارج خود در بحث نماز جمعه بعد از اینکه می فرماید دین اسلام، مسلمین را بعد از غیبت رها نکرده؛ بلکه برای اداره امور اجتماعی فردی را مشخص کرده است ... و اضافه می کند: « و بالجمله کون الفقیه العادل منصوباً من قِبَل الائمه لمثل تلک الامور العامه المهمه التی یبتلی بها العامه مما لا اشکال فیه اجمالاً بعد ما بنیناه و لانحتاج فی اثباته الی مقبوله ابن حنظله» ♻️از آخر عبارت ایشان معلوم می شود که وی ولایت فقیه را از ادله عقلی اثبات می کرده و ادله نقلی آن را ناتمام می دانسته. 👈به طور کلی می توان ایت الله بروجردی را از فقهای معتقد و مثبت ولایت فقیه و از استوانه های قابل اعتماد در تاریخ فقه حکومتی اسلام دانست.
❤️بهترین دعا برای پدر و مادر در زیارت عاشورا آمده ...‏ 🌟 یک موقع من به ذهنم می آمد که چرا دائما می گوییم «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي‏»؟* *این چه حرفی است؟! خب از کیسه خودت خرج کن!* *چرا میگویی پدرم و مادرم به فدای تو؟! اهل و عیالم به فدای تو؟!* ♦️بعد یک آقایی، یک داستانی را نقل کرد و متوجه شدم اصلا مسئله چی است. نقل میکرد که شخصی هر روز زیارت عاشورا میخواند و در زیارتش عرضه می داشت: «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي». یک روز این زیارت را نخواند؛ پدر و مادرش در خواب آمدند و از او گلایه کردند که چرا برای ما دعا نکردی. 🌟 این دعاست؛ بهترین دعا برای پدر و مادر این است که فدای امام حسین بشوند.* ما اگر فدای امام حسین نشویم فدای دنیا می شویم. اگر کسی با امام حسین همراه نشود، فدای دستگاه شیطان خواهد شد. آنهایی که خودشان را به امام حسین رساندند بهشتی شدند. جاودانه شدند. این بهترین دعاست. در زیارت جامعه کبیره از معصومین (ع) چنین میخواهیم «بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی» یک کاری بکن پدر و مادر من، اهل و عیال من، مالم و همه هستی ام را فدای تو کنم. ♦️جبهه سیدالشهداء تماما نفع است و هیچ ضرری در آن نیست! جبهه دشمن هم تماما ضرر است. مگر اصحاب عاشورا ضرر کردند؟ بله، غنایم طرف دشمن بود؛ به حسب ظاهر فتوحات و پیروزی ها آن طرف بود، ولی واقعا کدام ضرر کردند؟ 👈 جبهه حق همیشه همینطور بوده! الان هم سختی و عسر هست، ولی «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً» خدای متعال در در دل همین سختیها، برای مومنین گشایش می کند. آنهایی که از وسط این سختی رد نمی شوند، برای همیشه در عسر می مانند؛ اما آنهایی که با حضرت راه می روند، از وسط این سختی به یسر میرسند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه 🔹نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر: افزایش قیمت جهانی و قیمت ارز باعث شد تا مجدداً قیمت طلا و سکه سیر صعودی داشته باشد؛ قیمت سکه نسبت به آخرین روز کاری قبل از تعطیلات با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی همراه شد.
🔰 از ملت عزیز بخاطر حسن رفتارشان در دهه عاشورا تشکر میکنم 🏴 عزاداری امسال در تاریخ کشور ماندگار شد 🔻 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با اجلاس آموزش و پرورش: از ملت عزیز ایران تشکر میکنم به خاطر حسن رفتارشان در دهه‌ی عاشورا که واقعاً امسال را به عنوان یک پدیده در تاریخ کشور ماندگار کرد. وجود محدودیت‌های شدید ناشی از بیماری و انتشار بیماری و مراقبت از اینکه این انتشار انجام نگیرد، در عین حال حفظ شور حسینی و حفظ مجالس. این مجالس عظیمی که تشکیل شد و حرکت عظیم معنوی‌ای که مردم از خودشان نشان دادند. همچنین از گویندگان محترم، مداحان و مرثیه‌خوانان محترم و عزیز من واقعاً صمیمانه تشکر میکنم. بنده کسی نیستم که تشکر کنم، به عنوان یک فرد مرید اهل بیت علیهم‌السلام و مرید عاشورا، حقیقتاً متشکرم. ۹۹/۰۶/۱۱ 💻 @Khamenei_ir
🔴سرنوشت ساکنان روستای ابوالفضل چه می‌شود ♦️معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور: مالک ۲۰۰ هکتار از زمین‌ها بنیاد مستضعفان است. از ۱۵ سال گذشته عده‌ای سودجو این زمین ۲۰۰ هکتاری را قطعه بندی و به برخی افراد واگذار کردند. ♦️‌بنیاد باید دور زمین را فنس می‌کشیده و شهرداری هم باید با تخلفات برخورد می‌کرده. قطعاً زد و بندهایی در ادارات دولتی در این زمینه صورت گرفته. آب، برق و گاز به صورت غیرقانونی به این باغ ویلاها رسیده. یکی دو سال اخیر بنیاد مستضعفان به طور جدی پیگیر این قضیه بود و برای تخریب هم حکم قضایی داشت. ♦️در جلسات شورای تامین خوزستان تصمیم گرفته شد به هر یک از ۳۵ خانواری که در آنجا ساکن هستند مبلغ ۵۰ میلیون به‌عنوان پیش پرداخت برای سکونت در شهر جدیدالتاسیس رامین اعطا شود و تا راه اندازی آن شهر، خانه‌های آنان تخریب نشود. ‌‌‌
🔰 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید 🔻 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. الان هم شنیده‌ام ۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱
🔴خبر فوری و تیتر یک بی‌بی‌سی: آیت‌الله خامنه‌ای: امارات خیانت کرد ♦️بی بی سی: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در اولین واکنش به توافق امارات و اسرائیل در عادی سازی روابط، این توافق را "خیانت" توصیف کرده است. ♦️ "امارات متحده عربی هم به دنیای اسلام خیانت کرد، هم به ملت های عرب و کشورهای منطقه خیانت کرد و هم به فلسطین خیانت کرد. البته این خیانت دیر نخواهد پایید".
🔴 رویترز: [آیت‌الله] خامنه‌ای توافق بین اسرائیل و امارات را خیانت به جهان اسلام توسط امارات خواند.
هشدار رهبر انقلاب درباره وضعیت مهدکودک‌ها رهبر معظم انقلاب: 🔹بر اساس گزارش‌های رسیده، وضیعت مهدکودک‌ها به هیچ وجه خوب نیست. 🔹نباید به مهد کودک‌ها نگاه مراکز خدماتی داشت بلکه مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: از آیۀ شریفۀ «وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ؛امر به معروف و نهی از منکر کن و بر هر مصیبتی که به تو می رسد، صبر بنما!»[لقمان:۱۷] استفاده می شود که صبر و تحمّل و شنیدن ناسزا و تلقی کردن آن چون حلوا و طیّباتِ شیرین و خوشمزه، از لوازم امر به معروف و نهی ازمنکر است. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۷۵ 🚩رهبری معظم: پرچم مطالبه گری را افراشته نگهدارید.