eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
577 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
امام خمینی(ره):قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می‌ خواهند بگویند، این‌ است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرفهایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌ گر درست شد، این ما را هدایت می‌ کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی‌. (صحیفه امام، ج‌20، ص: 118 و 119)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تحریف امام حسن(ع) توسط روحانی، برای چندمین بار! 🔻روحانی: "عده‌ای اومدن به امام حسن(ع) گفتن چرا صلح کردید؟ حضرت گفتن مردم صلح رو می‌خواستن!" 🔺استاد رحیم‌پور ازغدی: "به امام حسن(ع) خیلی ظلم کردیم، خیانت‌های خودمون رو به امام حسن(ع) نسبت دادیم. به امام(ع) گفتن تسلیم بشیم تا نسل بعد راحت زندگی کنن، امام حسن(ع) فرمودند: می‌بینم فرزندان شما رو که آب و غذا خودشون رو از دشمن گدایی می‌کنند." 👈می‌بینید چقدر شبیه این روزهای ماست؟ آب خوردن مردم رو هم به برجام گره زدن و تسلیم شدن، و الان دارن معیشت مردم رو از آمریکا گدایی می‌کنن... 🔸آقای روحانی، شما نخوندید که امام حسن(ع) رو فرماندهان خیانتکاری مثل عبید الله بن عباس، مجبور به پذیرش صلح کردن؟ شاید شما امروز دقیقا همون نقش عبید الله بن عباس رو داشته باشید..
📌📌📌به گزارش پورتال خبری کاشان، زینب رمضانعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: همانگونه که حمله میکروب‌ها به بدن با واکنش سیستم ایمنی بدن روبرو می‌شود، شیوع میکروب منکر در جامعه نیز باید با واکنش امر به معروف و نهی از منکر روبرو شود، درغیر این صورت شاهد فراگیری منکر در جامعه خواهیم بود. وی امر به معروف را مانند آب برای ادامه حیات ضروری دانست و افزود: حجاب و عفاف یکی از کوچکترین منکر‌های جامعه است چرا که منکر‌های بزرگتر از حجاب و عفاف نیز وجود دارد. به گفته وی فعالیت چراغ خاموش بانک‌های ربوی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیرتری از خسارات بی حجابی بر جامعه اسلامی وارد کند.
پیام تبریک نماینده محترم شهرستان کاشان و آران و بیدگل 💐💐 دکـتر سـیدجـواد سـاداتی‌نـژاد 🔷 جادارد به نمایندگی از مردم شریف کاشان‌وآران‌بیدگل در مجلس شورای اسلامی از تمام زحمات و خدمات شما عزیزان تقدیر و تشکر نمایم. 🔷 امیدوارم شهر کاشان با افتخارات فرهنگی و مذهبی کم‌نظیر از این ظرفیت جدید هم به خوبی بهره برداری نماید تا انشالله الگوی موفق برای سایر شهرها باشد .
🔴فردای استیضاح روحانی چه خواهد شد؟! ۱- جهانگیری امور کشور را تا انتخابات به دست میگیرد ۲- روحانی میگوید همین ها که برکنارم کردند اجازه ندادند در ۷سال کاری کنم ۳- رسانه های خارجی و اصلاح طلبان خواهند گفت در ایران کودتا شد... عــاصفْ
آمریکا ۳شخص و ۷شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد 🔹وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۳ شخص حقیقی و ۷ شرکت خارجی به دلیل نقض تحریم‌های دولت این کشور علیه ایران خبر داد.
🔴استیضاح، هزینه ها و نتیجه ها 🔹هر وقت مساله استیضاح مطرح میشود محافظه کارها و اکانت های امنیتی از آستین شان دلیلی می آورند و عده ای را هم با خودشان همراه میکنند که الان به صلاح کشور نیست! هم متعدد است. فلانی کد آورده و این را گفته، در این مجلس اراده ای نیست ان شاءالله مجلس بعدی، یک سال بیشتر نمانده، شرایط حساس منطقه، وسط کرونا، این کار باعث مظلوم نمایی دولت میشود و دوباره آنها رای می آورند و... 🔸حقیقت این است اگر بنا به توجیه گری باشد میشود همیشه برای حفظ شرایط موجود دلیل سرهم کرد حتی تا یک ساعت قبل از ! بعضی ها هم نمیتوانند و الا میگفتند اصلا چه نیازی به بند دوم اصل ۸۹ قانون اساسی داریم. ما ملت همیشه در وضعیت حساس کنونی هستیم که اگر کسی همه چیز را هم نابود کرد نباید بگوییم بالای چشمت ابروست چون نظام به خطر می افتد، یک نفر نیست بگوید خب وقتی چیزی نماند چی را میخواهید حفظ کنید 🔹ایده مجلس یازدهم برای روی کارآمدن بود، حالا بیش از ۴ ماه از عمر مجلس میگذرد همان نمایندگانی که میگفتند ما دولت را وادار میکنیم به کار کردن و مخالف استیضاح بودند، آنها هم به استیضاح رسیدند! حقیقت این است روحانی همه را به تمسخر گرفته، قرار نیست کاری انجام دهد کرونا را هم بهانه کرده است نبض بورس دست دولت است کسی چپ نگاه کند به مردم فشار می آورد، مجلس نمیتواند وزرا را استیضاح کند چون دولت از نصاب می افتد و باید کل کابینه دوباره رای بیاورد. 🔸استیضاح بی هزینه نیست ولی تنها راه ما برای عبور از این وضعیت بحرانی است. برکاتش هم کم نیست. استیضاح روحانی علاوه بر کوتاه کردن دست فرد بی کفایتی مثل روحانی از فضای حکمرانی کشور در برگشتن مجلس به جایگاه اصلی و قدرتمند شدن نهادهای نظارتی، ایجاد برای جلوگیری از مهاجرت گسترده، افزایش مشارکت در انتخابات و... هم تاثیر زیادی دارد. 🔹 استیضاح این باور را در سطح جامعه زنده میکند که فضای حکمرانی کشور شبیه دولت منفعل نیست و تلقی "همه با هم هستند" شکسته میشود. امیدی نو برای حل مشکلات و مقابله با ناکارآمدی ها ایجاد میشود، این نگاه بسط پیدا میکند که در فضای حکمرانی کشور راه حل و برای برون رفت وجود دارد، اعتماد اجتماعی افزایش می باید و برخلاف نظری که میگوید استیضاح موجب میشود دولت بعدی از همین تفکر روی کار بیاید آبروی این دولت و همفکرانش با استیضاح و محاکمه میرود. نهایتش حسن روحانی مثل فرار نکند اما مگر آبرویی برای آنها می ماند که بخواهند دوباره اعتماد جمع کنند. یکی از نتایجش هم این است با یک مشارکت بهتر یک شخص کارآمد و انقلابی رئیس جمهور میشود. 🔺 بر عکس عدم استیضاح بدعت بدی ایجاد میکند که هر دولتی بدون ترس تا آخرین دقیقه با هر عملکردی سرکار بماند. علاوه بر تولید بی اعتمادی و نارضایتی وسیع و عمیق موجب میشود شرایط هر روز حساس تر شود. جامعه دارد به میرسد نیاز به یک شوک مثبت دارد. ادامه این وضعیت تبعات سنگینی برای کشور خواهد داشت اگر بخواهیم همچنان با روحانی کج دار و مریز ادامه دهیم بی تعارف باید منتظر باشیم اتفاق هایی به مراتب بدتر از اتفاقات ۹۶ و آبان ۹۸! واضح است استیضاح هم بی هزینه نیست اما هزینه استمرار این دولت که هر روز کشور را به قهقرا میبرد کجا و آنکه اتفاقی نو رقم بخورد کجا. وظیفه ما تحلیل است و گوش زد کردن خطر، تصمیم را دیگران می گیرند تا ببینیم چه خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ جلسه ویژه قالیباف با مردان اقتصادی دولت/ هر ۱۰ روز یکبار جلسه نظارتی برای اصلاح بازار ارز/ مخالفت با ارز ۴۲۰۰ تومانی ♨️ رئیس مجلس میزبان رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت، وزیر صمت و وزیر جهاد و کشاورزی در تالار آینه مجلس شورای اسلامی بود. 🔻رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکنون قیمت اقلام اساسی سفره خانوار مانند مرغ و تخم مرغ فراتر از انتظار رشد داشته و این وظیفه ما مسئولان است که نگذاریم، فشارهای اقتصادی به بدنه جامعه به وِیژه اقشار کم درآمد منتقل شود. 💢 قالیباف تصریح کرد: باید با یک مدیریت صحیح و شایسته نسبت به مدیریت نحوه تخصیص ارز به کالاهای اولویت دار اقدام و درباره ثبت سفارش کالاهای لوکس و یا حتی غیر ضروری تجدیدنظر کرد. 🔸وی افزود: ما در همین وضعیت فعلی می توانیم با اتخاذ سیاستگذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم. به شرط آنکه همه دست به دست هم بدهیم، پای کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم. 🔴 رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرروت هم افزایی و هماهنگی دستگاه های مسئول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و گفت: در وضعیت فعلی ما باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم. 🔹در این جلسه همچنین قالیباف با انتقاد شدید از نحوه حمایت از واردات کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تصریح کرد: همانطور که در سال ۹۷، با خاصه خرجی ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را دچار چالش کردیم، امروز هم با تخصیص ارز ترجیحی به نام مصرف کننده و به کام دلال، منابع این کشور را هدر می دهیم. 🔻وی تاکید کرد: باید زنجیره واردات و تولید کالاهای اساسی به درستی رهگیری شود و هرگونه حمایت از سمت مصرف کننده صورت گیرد. تولید بیش از آنکه به سوبسید نیاز داشته باشد، نیاز دارد که دستگاه های اجرایی پایشان را از گلوی تولید بردارند. 🔴 رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر نقش نظارتی مجلس، یادآور شد: به منظور پیگیری و نظارت بر جمع بندی های مطرح شده در این جلسه، کمیسیون های مجلس جلسات نظارتی خود را برگزار می کنند و این جلسه مشترک نیز هر ۱۰ روز یکبار برگزار می شود. 🔻در این جلسه، اعضای دولت گزارشی از آخرین وضعیت واردات نهاده های کالاهای اساسی و همچنین نحوه تامین ارز ترجیحی و نیمایی برای این کالاها ارائه کردند و نسبت به تامین کالاهای اساسی تا پایان سال تضمین دادند. 💢 همچنین رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درخصوص بازار ارز و دلایل افزایش قیمت ارائه کرد و در ادامه وزیر اقتصاد نیز اظهار امیدواری کرد نسبت به تامین کسری بودجه در ۵ ماه باقیمانده، بدون بحران تلاش های لازم صورت پذیرد.
🔴رئیس قوه قضاییه: در زمینه تصرفات از خودی‌ها شروع کردیم ♦️آیت الله رئیسی:قوه قضائیه ضامن قراردادهای بانک‌ها با سود بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی نمی‌شود. ♦️در زمینه تصرفات از خودی‌ها شروع کردیم، اگر ارگان‌های دولتی به قانون پایبند نباشند از مردم چه انتظاری می‌توان داشت؟ ♦️ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از تخلف است نه خریدن تخلف.
🔴بحرین و رژیم صهیونیستی ۷ یادداشت‌ تفاهم امضا کردند❗️ ♦️بحرین و رژیم صهیونیستی امروز،‌ یکشنبه هفت تفاهم‌نامه همکاری را در چارچوب توافقنامه تایید سازشی امضا کردند که در واشنگتن در ماه سپتامبر به امضا رسیده بود. ♦️این توافقنامه مقدمه برقراری روابط دیپلماتیک و تجاری محسوب می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حاجی بابایی: دولت نه‌تنها یک ریال هم کسری بودجه ندارد بلکه درآمد مازاد هم دارد
🔴پورمختار از بازداشت آزاد شد ♦️نماینده سابق مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم:اصل بازداشت بنده مربوط به موسسه شمیم ولایت است. کار این موسسه کمک به نیازمندان بود و هست اما بعضی از اعضا تخلف هایی انجام داده اند و با توجه به این که بنده رئیس هیئت مدیره بودم پای من هم در این ماجرا باز شد. ♦️این اعضا یک سری سهمیه هایی که برای توزیع بین نیازمندان و مختص این افراد بوده را گرفته و در بازار آزاد فروخته اند و الان مدعی هستند که تبدیل به احسن کرده اند در حالیکه فروش این سهمیه ها تخلف بوده و نباید این سهمیه ها را می فروختند. ♦️پرونده ای در همین خصوص تشکیل شده و چون بنده رئیس هیئت مدیره این موسسه بودم بنده را هم خواستند که در این زمینه توضیح بدهم.
🔴شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر 🌹محمد محمدی در حین امر به معروف به شهادت رسید ♦️پاسدار بسیجی محمد محمدی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج انصارالامام تهران، دیروز حوالی ساعت ۱۹ ضمن درگیری با ۷ نفر از اراذل و اوباش تهرانپارس مورد ضرب و جرح با چاقو قرار گرفت و شهید شد. ♦️بر اساس اظهارات شاهدان حادثه، اراذل و اوباش در حین پارک ماشین و خرید نان به اتومبیل خانمی برخورد کرده که پس از اعتراض آن خانم و ورود نانوا به ماجرا درگیری آغاز شد. ♦️اراذل و اوباش با الفاظ بسیار رکیک و ناموسی و با صدای بلند، خانم مورد نزاع و نانوا را مورد خطاب قرار داده و فضای رعب و وحشت در محله ایجاد نمودند، در همین حین پاسدار بسیجی محمد محمدی وارد صحنه شده و از اراذل و اوباش درخواست می‌کند که در انظار عمومی، عفت کلام را رعایت کرده و به درگیری خاتمه دهند. ♦️اما اراذل و اوباش که در ابتدا ۲ یا ۳ نفر بودند به فحاشی ادامه دادند و با این پاسدار بسیجی نیز درگیر شده و سایر دوستان خود را نیز مطلع کردند، در جریان این درگیری، یکی از این اراذل که از قبل چاقویی را با خود به همراه داشت به پهلوی این بسیجی ضربه وارد می‌کند که به دلیل عمق زیاد این ضربه و پاره شدن ریه و قلب بسیجی محمدی، تلاش‌های پزشکان برای مداوا و احیای وی بی نتیجه ماند و این بسیجی به شهادت رسید. ♦️ دو نفر از این اراذل در صحنه جرم دستگیر شده‌اند و ۵ نفر دیگر از جمله ضارب متواری هستند. 🌹 از شهید محمدی دو فرزند 11 و 8 ساله به یادگار مانده است 🚩معاونت اجتماعی و ادارات و اصناف ستاد امربه معروف و نهی از منکر کاشان
🔴امیر حاتمی: با روسیه و چین به توافقات تسلیحاتی مهمی رسیده‌ایم ♦️وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در مصاحبه با الجزیره از حصول توافقاتی مهم با روسیه و چین برای نوسازی سیستم‌ها و تجهیزات نیروی هوایی خبر داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انتقادهای صریح قالیباف از بی خیالی مسئولان اجرایی به گرانی ها و کاهش شدید قدرت خرید کارگران و کارمندان
@ahlolbasarگاهنامه438.docx
295.9K
گاهنامه 438چرا جمهوری اسلامی در شرایط کنونی دعوت آمریکا به مذاکره را نمی‌پذیرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ هیچ کدام از تصمیماتی که آقایان دولتی در ماه‌های اخیر گرفتند، به نفع مردم نیست/ اگر افراد شایسته‌ای در دولت مستقر بودند، وضع اقتصادی کشور مثل امروز نبود 📌 انتقادهای تند دکتر ایرج توتونچیان، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا و معاون اسبق وزارت اقتصاد از عملکرد ۷ و نیم ساله دولت روحانی در گفتگو با «نود اقتصادی»: 👤 مگر فقط ایران در دنیا تحریم است؟! 👤 دولت ایتالیا سالها پیش وقتی دید نمی‌تواند کشور را اداره کند، استعفا داد، کاش از آنها بیاموزیم. 👤 دولت اقای روحانی نخستین جلسه خودش را در سال ۹۲ در اتاق بازرگانی تشکیل داد، معنی‌اش چیست؟ یعنی دولت ما دنبال بازرگانی است، نتیجه‌اش را می‌توان الان در جامعه دید.
❌پدرم کاندید نمی‌شود! 💢احمد، فرزند سید حسن خمینی در پاسخ به این سؤال که «حتی اگر اجماع حداکثری گروه‌های سیاسی اعتدال، اصلاح‌طلب، عدالت و ... هم حاصل شود و به سید حسن خمینی مراجعه و از ایشان برای کاندیداتوری دعوت کنند، باز هم به صحنه نمی‌آیند؟» ♦تأکید کرد: اصلاً در پدرم اراده و عزمی برای شرکت در فضای سیاسی کشور به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌بینم».
🔴آزادسازی منابع ارزی ایران، عامل ریزش نرخ دلار ♦️«کریمی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: اخبار موثق آزادسازی منابع عظیم ارزی بلوکه شده ایران در عراق و همچنین سیر صعودی فروش نفت ایران ۲ عامل اصلی کاهش نرخ ارز است.
⭕مخالفت با محوریت خاتمی برای اصلاح‌طلبان! ❎ کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم گفت: 💢«ما هم احترام آقای موسوی‌خوئینی‌ها و هم آقای خاتمی را داریم؛ ولی معتقدیم که نباید فردمحوری کرد و عقل جمعی باید حاکم باشد. ⬅باید یک جایگاه مشورتی برای آقایخاتمی در نظر بگیریم، حزب برای خودش استقلال دارد و خودش باید تصمیم بگیرد. ❇کارگزاران و دیگر اصلاح‌طلبان به دنبال لاریجانی نیستند؛ اما حزب اعتدال و توسعه به دنبال آن است. 🔵 فعلاً اصلاح‌‌طلبان هیچ استراتژی مشخصی برای ۱۴۰۰ ندارند».
🔴دستگیری زن قانون‌شکن در نجف‌آباد ♦️زنی که در روزهای اخیر در یکی از میادین شهر نجف‌آباد اصفهان اقدام به قانون‌شکنی تعمدی کرده و در حین دوچرخه‌سواری به صورت علنی کشف حجاب کرده بود، دستگیر شد. ♦️گروهی از بانوان نجف‌آباد به دنبال قانون‌شکنی این فرد امروز تجمع اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند. 🚩معاونت اجتماعی وادارات و اصناف ستاد امربه معروف و نهی از منکر کاشان