eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
575 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻هفته نامه صبح صادق، نشریه دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقاله ای خواستار آن شده است که پرونده اتمی ایران همزمان با ریاست جمهوری جو بایدن به شورای عالی امنیت ملی بازگردد. 🔹نشریه سپاه می گوید "پرونده هسته‌ای ایران دوباره به شورای عالی امنیت ملی برگردد و در این مجموعه با حساسیت تمام رفتار آمریکایی‌ها زیر نظر قرار گیرد تا دیگر شاهد خسارت‌های ادامه‌دار برجام نباشیم؛ همچنین با نگاه امنیتی و منافع ملی اجازه مذاکره موشکی و منطقه‌ای در دل برجام را ندهیم". 🔹پرونده اتمی ایران در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به وزارت خارجه محول شد اما پیش از آن در اختیار شورای عالی امنیت ملی بود.
⭕️طبق شواهد بنا به دو دليل جريان ضدانقلاب فتيله آشوب در آبان را پايين کشيد؛ اول پيروزي بايدن و تغيير راهبرد جريان غربگرا از اقدامات سخت و خياباني به اقدامات نرم و فريب افکارعمومي براي تغيير معادلات نظام/ دليل دوم حفظ زيرساخت مديريت افکار عمومي توسط شبکه هاي نفوذ، چرا که فضاي مجازي کشور با مختصات فعلي در اختيار دشمنان است و در اين بستر در حال مديريت افکار عمومي ايرانيان هستند/لذا ايجاد آشوب باعث اقدام اساسي نظام براي کنترل فضاي مجازي خواهد شد
🔺انتقال پایتخت اداری از تهران به کاشان 🔶🔷یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مراحل پایانی طرح تمرکز زدایی از پایتخت، و را بعنوان دو شهر پیشنهادی برای ایجاد پایتخت اداری معرفی کرد. 🔷🔶علی زنجانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت کنونی تهران برای حضور مردم از تمام کشور در پایتخت را نیاز مبرم به تمرکز زدایی عنوان کرد و ادامه داد: مسائل اداری کشور در پایتخت متمرکز شده است و همه ها در مرکزیت واقع است و لذا تلاش داریم از وضع کنونی خارج شویم. 🔶🔷زنجانی با اعلام اینکه چنین طرحی منجر به خروج پایتخت اداری از تهران دانست و گفت: کاشان، قزوین وبرخی شهرهای دیگر پیشنهاد شده است. امروز کرج بدلیل نزدیکی به تهران مشکل ساز شده است و لذا باید فاصله‌ای مناسب ایجاد کنیم.
متن سخنرانی حسن روحانی در مسجد حکیم اصفهان در سال۵۶ که تبدیل شده به کتاب را در ذیل آورده ام . ببینید حسن روحانی در سال۵۶ چه دیدگاهی داشته و امروز نسبت به صلح امام حسن علیه السلام چه می گوید !!!! آقای روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند توافق با غربی ها نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال 56 بر اساس تحقیقات و مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن را خائن معرفی کرده است!  آقاي روحاني در صفحه 205 کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است: «این حضور مردم، این ایثار مردم و این فداکاری مردم است که امروز (سال 56) مسیر مبارزه و نهضت و آینده را مشخص می کند. خود امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: *آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟* *فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود*. *مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟* گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.» متن فوق عین گفتار حسن روحانی در سال ۵۶ در مسجد حکیم اصفهان است
✍ دکتر عبداله گنجی : در یکسال گذشته 40 هزار زندانی در ایران عفو و آزاد گردیدند(غیراز آزادشدگان برای کرونا)که در جهان نمونه ندارد.اما در رسانه های غرب و نوچه های داخلی سانسور شد.حال اگر یکی از همسویان فکریشان دمپایی اش در زندان گم شود یا کرونا بگیرد یا از یک زندانی دیگر یک سیلی بخورد خبر اول جهان است.
بازگشایی گذرگاه مرزی عراق و عربستان!! پس از ۳۰ سال 🔹تنها گذرگاه مرزی بین عراق و عربستان به نام «عرعر» پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال بازگشایی شد. 🔸این گذرگاه در سال ۱۹۹۰ در زمان جنگ بین عراق و کویت به شکل رسمی بسته شد.
☎️زنگ عبرت: 🔴ظاهرا قرار است از اول آذرماه محدودیت های شدیدی در بسیاری از نقاط کشور ایجاد شده و طی آن، کشور به مدت دو هفته با تعطیلی روبرو شود. در این میان، از آنجا که بر اساس نظر کارشناسان، این اقدام برای جلوگیری از گسترش کرونا و مهار این ویروس، ضروری است، افکار عمومی جامعه، با آن مخالفتی ندارند، اما به نظر می رسد دولت محترم و مسئولان تصمیم گیر کشور باید برای به حداقل رساندن آسیب های بزرگ این تعطیلی ها، چاره ای بیندیشند و مردم را در میدانی بدون پشتوانه رها نکنند. ♦️واضح است که آسیب های تعطیلی دو هفته ای کشور، بیشتر متوجه ی تولید کنندگان و کسبه و اصناف و بازار خواهد بود و منجر به ضررهای کلان مالی و ناتوانی در پرداخت اجاره ی مغازه ها، افزایش چک های برگشتی، اخراج کارگران از واحدهای تولیدی و مغازه ها و بر هم خوردن تعادل و برنامه ریزی کسبی اصناف و نهایتا رکودی شدید و فراگیر می شود. ♦️لذا به نظر می رسد دولت محترم، می تواند حداقل تمهیداتی از قبیل: اعطای وام و تسهیلات، تعویق اقساط وام کسبه، الزام بانکها به برگشت نکردن چک های واحدهای صنفی تا یک ماه، تعویق هزینه های آّب و برق وگاز و...، مهلت در پرداخت حق بیمه ی کارگران تحت پوشش اصناف و واحدهای تولیدی، ایجاد کمپین برای کاهش یا بخشش تمام یا بخشی از اجاره ی اماکن تجاری و... را اجرایی کند تا بخش قابل توجهی از کسبه و واحدهای تولیدی که از هم اکنون با دلهره ی مضاعف شدن مشکلات معیشتی خود روبرو هستند، خود را در این میدان تنها نبینند. ♦️طبیعی است که روش کنونی دولت در اعلام الزام مردم به رعایت دستورات سختگیرانه بدون هرگونه برنامه و پشتیبانی از سوی دولت، عواقب نگران کننده ی اقتصادی و بعضا امنیتی را به دنبال خواهد داشت. ♦️ذکر این نکته نیز ضروری است که عدم توجه برخی از اماکن تجاری به دستور تعطیلی با توجیه مشکلات اقتصادی ، نوعی نافرمانی مدنی و بهانه ای برای بدخواهان در جهت تبلیغ علیه نظام است که با تمهیدات دولت و دیگر نهادهای تصمیم گیر و کمک به مردم، قطعا شاهد همراهی آحاد مردم با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.
. لجبازی، جای تدبیر! ♦️شاید باورتون نشه! ولی آقای روحانی دو ماه است به خاطر یک لجبازی و بهانه جویی، جلسه سران قوا را تعطیل کرد و رفت! در شرایطی که هماهنگی و تدبیر مشترک بسیار ضروری است، 🔹جالب این که او جبران سوء مدیریت خود (حذف سهمیه بندی بنزین) را با استفاده از اعتبار همین جلسه -و به بد ترین شکل- انجام داد! ♦️اولیای دین علیهم السلام فرمودند "اللَّجَاجَةُ تَسُلُّ الرَّأْيَ" و "اللَّجاجُ يُفسِدُ الرّأيَ". لجبازی، رای و تدبیر را نابود و تباه می کند.
🔴 نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز پارلمان، طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را به منظور تامین نظر اصلاح کردند. ♦️در صورت تصویب نهایی طرح، به دهک‌های پایین جامعه کارت الکترونیک برای تأمین کالای اساسی، اقلام و دارو اعطا می‌شود.
🔴اعتراف تلویحی پمپئو به شکست ترامپ: انتقال قدرت انجام می‌گیرد ♦️پمپئو،وزیر خارجه آمریکا: طی روزها و هفته‌های آتی مشخص خواهد شد ما تا چه اندازه به چارچوب قانون اساسی این انتخابات پایبند هستیم. ♦️فرایند انتقال قدرت انجام می‌گیرد و تعهدات داخلی و خارجی ما مورد احترام قرار خواهد گرفت. 🔸️این در حالی است که پمپئو قبلا گفته بود اطمینان دارد انتقال آرام قدرت به دولت دوم ترامپ انجام خواهد گرفت.
🔴طبری: در منزل آقای آملی لاریجانی بازداشتم کردند ♦️ اکبر طبری، از مسئولان سابق قوه ‌قضائیه که این روزها در زندان اوین به سر می‌برد، در نامه ای مدعی شد:درحالی‌که در خارج از حوزه قضائی تهران و در شهرستان آمل بدون دریافت نیابت قضائی از شهرستان آمل ناهار میهمان منزل ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و منصوب مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی بودم، در منزل ایشان توسط گروه پنجاه‌نفره - که موجب درگیری با نیروهای حفاظتی حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی قرار گرفت - بازداشت شدم. ♦️تنها گناه این‌جانب این است که بیست سال خدمت صادقانه در قوه قضائیه، مدیری لایق، توانمند و پاکدست بوده‌ام. ♦️کار یکصدساله عدلیه را به گواه رؤسای کل دادگستری سراسر کشور با ظرف مدت بیست سال انجام دادم و هیچ‌یک از اتهامات این پرونده مربوط به شغل و جایگاه یا مسئولیت خدمتی بنده نبود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴افشاگری "مالک یک شرکت امنیتی" درباره سیستم غیرقابل اعتماد "رأی‌گیری" در آمریکا ♦️نرم افزار شرکت‌هایی که "رأی‌گیری" را انجام‌داده‌اند، فاقد "استانداردهای امنیتی" و "استاندارد ملی" است بگونه‌ای که هرکسی که کمترین دانشی درباره "هک" داشته باشد می‌تواند وارد سرورهای آن شده و اطلاعات جمع آوری شده درباره انتخابات را به آسانی تغییر دهد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تا به امروز بخش زیادی از بیماران مبتلا به کرونا، به‌دلیل درگیر شدن ریه و اختلال شدید تنفس، جان خود را از دست داده‌اند اما، چرا میان اکثر جان‌باختگان کرونا، ریه درگیر این بیماری می‌شود؟! و آیا راهکاری برای تقویت ریه با هدف مصونیت از بیماریهای ویروسی مانند کووید19 بر اساس آموزه‌های طب سنتی وجود دارد؟! ♦️ "استاد حسین خیراندیش" در این ویدئوی کوتاه، به یک راهکار مجرب، ساده و قوی برای تقویت ریه و مصونیت از بیماری‌های عفونی و ویروسی اشاره کرده است.
🔴پلیس نیوزیلند حجاب را به یونیفورم افزود ♦️ پلیس نیوزیلند می‌گوید حجاب را به یونیفورمش افزوده است تا زنان مسلمان را تشویق کند که به نیروی پلیس ملحق شوند. ♦️زینا علی، افسر پلیس، اولین مامور پلیسی خواهد بود که حجاب خواهد داشت. ♦️زینا علی، افسر پلیس، متولد جزایر فیجی است و زمانی که کودک بود همراه خانواده‌اش به نیوزیلند مهاجرت کرد. او به روزنامه نیوزیلند هرالد گفت پس از حمله تروریستی به مسجد (در مارس ۲۰۱۹)، تصمیم گرفت که به نیروی پلیس محلق شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴درخواست نماینده زابل از رئیسی: چند نفر از آقازاده‌های حرام‌خوار را در ملاعام آویزان کنید تا درس عبرت سایرین شود!
🌹خریدعقدمان یک حلقه ی نهصد تومانی بودبرای من. همین و بس. بعد از عقد، رفتیم حرم.بعدش گلزار شهدا.شب هم شام خانه ی ما.صبح زود مهدی برگشت جبهه.شهید مهدی زین الدین 🌹سالروز شهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴منتظر کاهش فوتی‌های کرونا نباشیم! ♦️رئیس کمیته علمی ستاد ملی کرونا: بیش از پنج هزار بیمار بدحال در آی‌سی‌یوها داریم که متاسفانه نمی‌توانیم برای ۵۰ درصدشان کاری کنیم
🔴 طرح آمریکا برای کنار گذاشتن بن‌سلمان ♦️ پایگاه یمنی «۲۶ سپتامبر» از طرح آمریکا برای حل‌وفصل دو پرونده جنگ یمن و قتل خاشقچی از طریق کنارگذاشتن «محمد بن‌سلمان» و ولی‌عهدی برادر او «خالد بن‌سلمان» در دوره ریاست‌جمهوری بایدن خبر داد.
🔴امیر آبادی، عضو هیأت رئیسه مجلس: پیشنهاد کوپنی شدن کالاهای اساسی معمولا با مخالفت دولتی ها مواجه شده/ ارز ۴۲۰۰تومانی مختص افراد خاص است / فرهاد مجیدی ۹ بار در لیست تخصیص ارز دولتی بوده است
🔴اظهارات عجیب ظریف: اگر آمریکا تعهداتش را اجرا کند، ما هم تعهداتمان ذیل برجام را اجرا می‌کنیم! ♦️ایالات متحده هنوز عضو سازمان ملل متحد است. اگر تعهداتش را آنطور که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت آمده اجرا کند، ما هم تعهداتمان ذیل برجام را اجرا می‌کنیم. ♦️آنگاه اگر ایالات متحده خواهان پیوستن دوباره به برجام باشد، آماده‌ایم تا در خصوص شرایط احیای عنوان «مشارکت‌کننده در برجام» برای ایالات متحده، مذاکره کنیم!
🔴پنتاگون: بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت‌های آینده از عراق و افغانستان خارج می‌شوند ♦️«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا خبر داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت‌های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند. ♦️تعداد نظامیان آمریکا در عراق از 3200 نفر به 2500 نفر کاهش می‌یابد. ♦️دستورات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج از عراق و افغانستان اجرا خواهد شد و این تصمیم پس از رایزنی با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی اتخاذ می‌شود. ♦️تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز تا 2500 نظامی کاهش خواهد یافت
شما اصلا می‌دانید مدیریت چیه؟ 🔸این جدیدترین موضع حسن روحانی در مواجهه با منتقدان است. اسحاق جهانگیری هم می‌گوید عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد. او همچنین می‌گوید: بودجه چوب ادب سیاستمداران است. به این بهانه نگاهی گذرا به عملکرد و اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم داشتیم تا مشخص شود او چه گفته، چه کارهایی انجام داده و حالا نتیجه مدیریتی که از آن دفاع می‌کند، چیست؟ 🔹استعفا برای دلار ۳ هزار تومانی آری، برای دلار ۳۰ هزار تومانی خیر! 🔻اسحاق جهانگیری درباره التهابات ارزی سال ۹۱ می‌گوید: «سال ۹۱ که قیمت دلار همین‌جور آسانسوری می‌رفت بالا، من یک نامه نوشتم خدمت رهبر انقلاب و گفتم بنده به‌عنوان یک آدم که دارم از بیرون به کشور نگاه می‌کنم و هیچ مسئولیتی ندارم، الان وقتشه که کل مسئولان اقتصادی دولت ‏عوض بشن، حالا نگفتیم دولت عوض بشه؛ مردم اعتمادشون رو به اینها از دست دادن!» حالا آن نامه حالا درمورد دولت مصداق عینی دارد. چنانکه مردم می‌پرسند در سال ۹۱ قیمت دلار از هزارتومان به سه هزارتومان رسید ولی در دولت روحانی و جهانگیری نرخ ارز با رشد ۱۰ برابری، رکورد بی‌سابقه ۳۲ هزارتومان را نیز زده و طبیعتا اگر اقدام درست استعفای وزرا و اعضای کابینه در چنین شرایطی است، چرا هنوز هیچ‌یک از مسئولان دولتی نه‎تنها استعفا نداده است. 🔹‌ منشی خود را هم نمی‌توانم عوض کنم! 🔻جهانگیری که مدعی است مردم عملکرد او و همکارانش را در حافظه خود حفظ خواهند کرد و می‌گوید کارنامه دولت قوی بوده و نه ضعیف، همان مدیر ارشدی است که پشت تریبون و درمقابل چشمان صدها نفر در مهرماه سال ۹۷ گفت: «من حتی منشی خود را هم نمی‌توانم عوض کنم.» اظهارنظری که این سوالات مهم را در افکار عمومی ایجاد کرد که اولا این چه معاون اولی است که منشی خود را هم نمی‌تواند عوض کند و ثانیا اگر این‌طور است چرا مانده و استعفا نمی‌دهد؟ 🔹دلار جهانگیری فاجعه اقتصادی قرن! 🔻۲۰ فروردین ۹۷، روزی که اسحاق جهانگیری با اعتمادبه‌نفس کامل اسماً سیاستگذاری کرد و رسما حکم تعطیلی صرافی‌ها و فعالان بازار ارز را داد و گفت: «از فردا دیگر هیچ‌قیمتی جز ۴۲۰۰ تومان برای هر دلار آمریکا رسمیت ندارد و کسانی که به غیر از این قیمت بخواهند خریدوفروش کنند به جرم قاچاق دستگیر خواهند شد!» سیاستی که ۱۸ میلیارد دلار از اموال و دارایی‌های کشور را سوزاند. 🔹غافلگیر شدیم! 🔻اساسا پیش‌بینی و سنجش وضعیت و تصمیم‌گیری براساس نظرات کارشناسی نسبت به آینده یکی از شاخصه‌های اصلی مدیریت است و قاعدتا اگر قرار باشد کسی چشم‌بسته دست به اقدامی بزند یا تصمیمی بگیرد از حداقل ویژگی‌ها برای مدیر بودن و مسئولیت داشتن برخوردار نیست. تیر ۹۷ و حدودا دو ماه بعد از خروج آمریکا از برجام، جهانگیری در اظهارنظری عجیب که بیشتر به یک اعتراف تلخ شبیه بود گفت: «خروج آمریکا از برجام باعث غافلگیری ما شد.» 🔹بنزین گران نخواهد شد! 🔻در روزهای منتهی به دهه آخر آبان ۹۸، دولتی‌ها تا آنجا که می‌توانستند خبرهای مربوط به افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردند. برای مثال در آخرین روزهای مهر جهانگیری گفته بود: «افزایش نرخ بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست» اما کمتر از یک‌ماه بعد اتفاق بزرگی در کشور رخ داد و بدون هرگونه اطلاع قبلی، بنزین هم سهمیه‌ای شد و هم تا سه‌برابر گران‌تر از قبل. اتفاقی که از دوجنبه مردم را به‌هم ریخت؛ یکی به‌خاطر افزایش سنگین و سه‌برابری و دوم به‌دلیل اینکه مردم احساس کردند دور زده شده‌اند و پس از تکذیب‌های متعدد، به‌صورت ناگهانی و برنامه‌ریزی‌شده، درعمل انجام‌شده قرار گرفته‌اند. 🔹مردم عزیز یادتان هست از روغن تا انسولین در این دولت نایاب شد 🔻جهانگیری درحالی از صف بانک‌ها برای خرید سکه و تنزل اقتصادی در حد نایاب شدن کالاهای مصرفی همچون لبنیات و شیرخشک در دولت قبلی در مناظرات سال ۹۶ انتقاد می‌کرد که با مدیریت فعلی جریان متبوعش حتی انسولین که برای بیماران دیابتی داروی حیاتی به شمار می‌آید دچار کمبود بوده‌ایم. البته این تنها دارو نیست که به واسطه مدیریت ضعیف اقتصادی دولت کمیاب می‌شود، بلکه هرازگاهی اقلام پرمصرف سفره خانوارها همچون روغن، تخم‌مرغ، پوشک و امثال آن نیز با بحران قیمت یا بحران عرضه مواجه می‌شود. 🔹حمایت کاندیدای پوششی از قاچاق زیرزمینی دختر مظلوم وزیر 🔻در جریان آخرین مناظره‌های انتخاباتی ۹۶ جهانگیری از قاچاق یکی از فرزندان وزرا دفاع کرد و گفت «دختر وزیر بیکار و مظلوم بود و به شغل شریف واردات پوشاک روی آورد» این کاندیدای پوششی روحانی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت تجاری قاچاق دختر یکی از اعضای کابینه گفته بود:«این وزیر یک دختر فوق‌لیسانس داشته که بیکار بوده و کار واردات انجام داده است؛فقط ۲۰۰ میلیون تومان کل ارزش این لباس‌هایی بوده که وارد کرده است»
🔴نیویورک تایمز ادعا کرد: ترامپ هفته گذشته امکان حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرد ♦️روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌گوید دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است اما چند مشاور و مقام ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته‌اند و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود. ♦️نیویورک تایمز نوشته هر گونه برنامه حمله‌ای، احتمالا روی تاسیسات نطنز متمرکز خواهد بود. ♦️نیویورک تایمز، عصر دوشنبه، ۱۶ نوامبر، در گزارشی اختصاصی خبر داد که مایک پنس، معاون ترامپ، مایک پومپئو، وزیر خارجه، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و کریستوفر سی. میلر، وزیرموقت جنگ همگی به ترامپ هشدار داده‌اند که از فکر چنین حمله‌ای بیرون بیاید چرا که می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده آن هم تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ شود. ♦️ ترامپ که تنها ۶۵ روز دیگر در کاخ‌سفید حضور خواهد داشت، از زمان شکست در انتخابات (ششم نوامبر) تاکنون چند تغییر عمده در وزارت جنگ انجام داده است از جمله برکناری مارک اسپر، وزیر جنگ و معاونان او. ♦️رسانه‌های آمریکایی این برکناری را همسو با تمایل ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان ارزیابی کرده بودند.
🔴تا ۲ سال دیگر باید ماسک بزنید! ♦️رئیس انستیتو پاستور ایران: کشور ما دانش فنی دستیابی به واکسن کرونا را دارد؛ دانشمندان ایرانی در تمام روش‌های فنی و علمی رسیدن به واکسن به یک راه، بسنده نکرده‌اند و تمام روش‌هایی را که به واکسن ختم می‌شود به کار می‌گیرند. ♦️قبل از تولید انبوه، باید بی‌خطر بودن واکسن مشخص شود و این بررسی دقیق واکسن را می‌طلبد. باید خیلی از مسائل درباره واکسن حل شود و بعد در صورتی که برای جامعه آماده بود، وارد فاز تولید انبوه شود ♦️در حال حاضر نمی‌شود زمان دقیق برای تولید واکسن مشخص کرد. در حال حاضر مردم باید یک‌سال‌ونیم تا دو سال، سبک زندگی این روزهای خود (رعایت پروتکل‌ها) را تغییر ندهند‌. یعنی همچنان باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت و به پروتکل‌ها توجه کنند ♦️به یاد داشته باشید که در همه جای دنیا، در خوشبینانه‌ترین شرایط، حتی برای شرکت های آلمانی، هندی، آمریکایی، چینی و انگلیسی که به واکسن دست پیدا کرده‌اند، مردم باید حداقل تا دو سال ماسک بزنند