eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
576 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری، مغایر اصل ۱۱۰ شناخته شد ♦️کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به علت رفع نشدن همه ایرادهای هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایر اصل ۱۱۰ شناخته شد. ♦️این مسئله به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
🗳سخنگوی ستاد انتخابات کشور: نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود. ♦️موسوی: نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت ۵ روز ادامه خواهد یافت. ♦️سخنگوی ستاد انتخابات کشور: اسامی نهایی، ۵ و ۶ خرداد منتشر خواهد شد. ♦️موسوی: آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از ۷ تا ۲۶ خرداد به مدت ۲۰ روز است. ♦️ممنوعیت تبلیغات از ۲۷ خرداد و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد خواهد بود.
🔴گزارش|آیا اصلاح‌طلبان با «حسن مصطفوی» به دنبال موج‌سواری در انتخابات ۱۴۰۰ هستند؟ ♦️با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و اعلام حضور کاندیدهای مستقل و وابسته به احزاب، جبهه اصلاحات نیز در حال نوشتن سناریو مختص به خود است‌. سناریویی شبیه سال ۹۲ اما این بار با حضور سید حسن مصطفوی. ♦️باتوجه به اظهارات حسن مصطفوی، معلوم است که وی پیشاپیش دست پیش را گرفته تا هرطور شده شورای‌نگهبان صلاحیت او را احراز کند‌. با این حال باتوجه به سابقه او بعید است صلاحیت او احراز شود. ♦️شباهت دیگری که وجود دارد در عدم احراز صلاحیت حسن مصطفوی مثل هاشمی رفسنجانی است. چرا که قبلاً نیز او تجربه رد‌صلاحیت در انتخابات خبرگان را داشته و برخی از رسانه‌ها بلافاصله بعد از طرح نام وی به عنوان کاندیدای احتمالی در انتخابات 1400 نسبت به تکرار آن تجربه هشدار داده‌اند.
واکنش‌ غربی‌ها به حادثه نطنز 🔻آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: در خصوص حادثه نطنز با مقام‌های ایران در تماس هستیم. 🔻اتحادیه اروپا: حادثه نطنز شاید خرابکاری باشد؛ مذاکرات نباید تضعیف شود. 🔻یک مقام ارشد دولت بایدن: آمریکا هیچ نقشی در این حادثه ندارد و ما چیزی برای افزودن به گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل این حادثه نداریم. 🔻وزیر خارجه آلمان: اتفاقات مربوط به سایت غنی‌سازی نطنز خبر خوبی برای مذاکرات جاری در وین برای احیای برجام نیست.
🔴حادثه در برق تاسیسات نطنز و هشدار وزیر جنگ سابق صهیونیست‌ها به مقامات تل‌آویو! ♦️«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی درباره حادثه رخ داده در برق تاسیسات نطنز در توئیتی به مقامات این رژیم هشدار داده و نوشته است: ♦️«امیدوارم از مقامات کسی ذوق زده نشود و مسئولیت این کار را به عهده نگیرد»
🔴 نماینده مجلس: چین تا ۲۵ سال از ما نفت می‌خرد ♦️نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: چین در قرارداد با ایران تضمین داده است که تا ۲۵ سال از ما نفت خریداری کند. ♦️در حال حاضر متأسفانه ما حاکمیتی بر فضای مجازی، موتورهای جستجوگر، پیام‌رسان‌های اجتماعی و پست الکترونیک نداریم و حاکمیت آن از دست ما خارج شده است. ♦️برای ما بسیار حائز اهمیت است که با همکاری با چینی‌ها بتوانیم بر فضای مجازی خود حاکمیت داشته باشیم و همچنین تبلت، لپ تاپ و موبایل تولید کنیم و با چین همکاری‌هایی در زمینه هوش مصنوعی داشته باشیم.
🔴ادعای رسانه اسرائیلی: حمله به نطنز از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود ♦️ روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» دوشنبه (امروز) گزارشی درباره حادثه روز یکشنبه در تاسیسات نطنز منتشر کرد و از تدارک و برنامه‌ریزی طولانی برای «حمله» به این تاسیسات خبر داد. ♦️ این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در گزارش خود مدعی شد: «جروزالم پست مطلع شد که حمله به تاسیسات کلیدی ایران در نطنز از مدت‌ها قبل از مذاکرات جاری هسته‌ای در وین میان ایران و قدرت‌های جهانی تدارک و برنامه ریزی شده بود». ♦️ جروزالم پست در گزارش خود خبر داد، احتمال این موضوع که انجام «حمله به نطنز» با هدف تاثیر گذاشتن روی مذاکرات جاری در وین انجام شده باشد، وجود دارد. ♦️ این رسانه صهیونیستی نوشت: «اگرچه کاملا محتمل است که زمانبندی دقیق این حمله در نهایت دادن چراغ سبز برای وادار کردن جمهوری اسلامی به عقب گرد در میز مذاکرات باشد اما کار روی خود عملیات از مدت‌ها قبل انجام شده بود». این روزنامه همچنین افزود: «به طور گسترده‌ای این حمله به اسرائیل نسبت داده شده است خواه از طریق حمله فیزیکی یا از طریق حمله سایبری». ♦️ در ادامه این گزارش آمده است: «در زمان برنامه ریزی برای این عملیات، هنوز مشخص نبود که دقیقا چه زمانی ایالات متحده و ایران درباره بازگشت به توافق هسته‌ایران ۲۰۱۵ (برجام) مذاکرات جدی خواهند داشت البته مدت زیادی بود که نیت اعلامی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده (برای بازگشت به برجام) مشخص شده بود».
♦️ 🔴آقا سید حسن نگرانیم ✍️ به قلم مدير مسئول ⏪ اندیشه سیاسی امام (حکومت در عصر حاضر) از جهت شکل و محتوا بر سه اصل قابل جمع استوار است؛ ۱- جمهوری اسلامی ۲- مردم‌سالاری دینی ۳- اسلام سیاسی. آیا شما به این معتقدید؟ و اگر کسی یا کسانی ۱۸۰ درجه مقابل هر سه بایستند، آنان را سلیقه‌ای در درون نظام می‌دانید یا مخالفان ماهوی/ ماهیتی نظام برآمده از اندیشه امام؟ 👈🏻 متن کامل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مطهری، نماینده گرمسار (سمنان)در مجلس: ♦️اگر برادر کسی که کاندیدای شورای شهر است یک بست تریاک کشیده باشد پدرش را در می آوریم اما برادر رئیس جمهور دزد است، برادر معاون اول رئیس جمهور دزد است، دختر وزیر دزد است اما با او کاری نداریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات جنجالی کارشناس عرب در برنامه زنده تلویزیون اسرائیل؛ اسرائیل از سلاح هسته ای ایران نمی ترسد بلکه از قدرت مردم ایرانی می ترسد! ♦️ دکتر الیف صباغ، کارشناس پای ثابت شبکه اسرائیلی i۲۴ :"اسرائیل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و از بدو تاسیس به هیچ قانون بین المللی پایبند نبوده است؛ اسرائیل بقای خود را در خاورمیانه جنگ زده و ناآرام می بیند به همین دلیل نتانیاهو و بن سلمان با تلاش های ایران برای استقرار و امنیت منطقه مخالف هستند"
🔴‏توئیت جالب نخست‌وزیر سابق قطر درباره کودتا اخیر در اردن: کودتا کار ‎ و یکی از کشورهای منطقه بود، بدلیل عدم همراهی کامل ملک عبدالله با "پیمان ابراهیم" یعنی اگر سال‌ها نوکر آمریکا و اسرائیل باشید، با کوچکترین نافرمانی باید برید. نوکری آمریکا پایان مشکلات نیست، شروع مشکلاته. فواد ایزدی
🔴 خطیب‌زاده: از رژیم اسرائیل برای نطنز انتقام می‌گیریم ♦️سخنگوی وزارت خارجه: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی می‌گفت و از منابع متعدد تایید می‌کنند این رژیم پشت این داستان بوده است. ♦️خوشحالم هیچ آسیب انسانی یا محیط زیستی نداشته ولی می‌توانست به فاجعه‌ای بینجامد که جنایت علیه بشریت است که از ذات گردنکش رژیم دور نبوده است. ♦️تمامی سانتریفیوژها که از مدار خارج شدند از نوع IR1 بوده و با سانتریفیوژهای جدید جایگزین می‌شود. ♦️پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هیچ نظارتی بر کارخانه ایران خودرو نیست، اگر بود وضع خودرو در کشور اینگونه نبود ♦️محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:این شرط خودرو ساز که «اولویت با کسانی است که خودرو ندارند» چه ربطی به آلودگی هوا دارد؟
🔴 یک نقشه تمیز انتخاباتی ♦️ روحانی با زیر پا گذاشتن همه توصیه های وزارت بهداشت، ترتیبی داد که در آستانه ماه رمضان، کشور یک پارچه قرمز شده و مساجد، نمازهای جماعت، هیات‌ها، نشست‌های سیاسی و.... تعطیل شود و نیروهای انقلاب عملا بهترین فرصت جهت روشنگری و بصیرت افزایی را از دست بدهند. ♦️از طرف دیگر محبوس شدن مردم در خانه به علت قرمز شدن اکثر نقاط کشور، آنها را هدف بمباران تبلیغاتی فضای مجازی قرار می دهد. فضایی که اصلاح طلبان بر آن حاکمند و مدتهاست به وسیله آن به «استحمار» مخاطب مشغولند. ♦️ عملکرد رسانه ملی هم به گونه ای است که عمده مخاطبان آن به صورتی نامحسوس گرایشات اصلاح‌طلبانه پیدا می کنند و رای خود را به سبد اصلاحات خواهند ریخت. ( چون درون‌مایه و اندیشه حاکم بر بسیاری از برنامه های معاونت سیما منطبق بر نگرشهای لیبرالیستی و سکولار است.) و به همین دلیل تداوم تعطیلات اجباری کرونایی و خانه نشینی مردم هم به نفع نامزد مورد نظر اصلاحات خواهد بود. ♦️از طرف دیگر ممنوعیت تجمعات هم باعث خواهد شد تا نامزدهای انقلابی امکان حضور در میان مردم و سفر به نقاط مختلف کشور را از دست بدهند و این نکته هم به نفع نامزد اصلاح‌طلبان خواهد بود. ♦️ نامزدهای انقلابی و حامیان آنها باید برای به هم ریختن این نقشه چاره اندیشی کنند و اجازه سوءاستفاده از وضع موجود را به دولت و حامیان اصلاح طلب آنها ندهند. ✍️ دکتر کوشکی
کرونا در هوا معلق می‌ماند! 🔹مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) مدعی شده ویروس کرونا می‌تواند مانند ذرات گرد و غبار در هوا معلق باقی بماند و سبب گسترش شیوع شود. 🔹با همین نگاه، شستن خریدها نمی‌تواند کمک چندانی به جلوگیری از گسترش ویروس بکند و تنها مجرای انتقال ویروس هواست چرا که ویروس کووید ۱۹ عمر زیادی بر روی سطوح نخواهد داشت. 🔹تنها اقدامی که در این زمینه باید همچنان ادامه داشته باشد شست‌وشوی دست‌هاست.
📌❌⭕️ کاشان رکورد ابتلا به کرونا را شکست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طی 24 ساعت گذشته 218 نفر در کاشان مبتلا به کرونا شدند و یک خانم 86 ساله تسلیم کرونا شد. به گزارش پورتال خبری کاشان، دکتر علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طی 24 ساعت گذشته 54 بیمار جدید حاد تنفسی در کاشان و 14 بیمار از 28 ساله تا 93 ساله در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند. دکتر مروجی همچنین تعداد بیماران حاد تنفسی بستری در کاشان را 287 نفر و در آران و بیدگل را 32 نفر اعلام کرد و گفت: 28 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های کاشان و 3 ییمار در در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان آران و بیدگل بستری هستند.
♨ افشاگری جدید درباره احمدی‌نژاد عبدالرضا داوری میگوید: 🔴 احمدی‌نژاد طرحی در ذهنش است که بر اساس این طرح جمهوری اسلامی به زودی فرومی‌پاشد و مانند شوروی سابق، که غرب از یلتسین استفاده کرد، الان هم جهان غرب از ایشان (احمدی‌نژاد) استفاده می‌کند و یک یلتسین ایرانی در دوران پس از جمهوری اسلامی متولد می‌شود! این تحلیل آقای احمدی‌نژاد است. 🔴 احمدی‌نژاد می‌گفت اگر آمریکا حمله کند و زیرساخت‌ها را بزند، یعنی آب و برق قطع شوند، این نقطۀ آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی خواهد بود. 🔴 آشوب‌های اجتماعی. یکی از اخباری که ما با آقای احمدی‌نژاد به طور روزانه در اتاق ایشان مرور می‌کردیم، اخبار بورس بود. سقوط بورس که می‌توانست نارضایتی اجتماعی ایجاد کند و مردم را به کف خیابان بیاورد، یکی از اخبار مورد علاقۀ آقای احمدی‌نژاد بود. 🔴 این‌ها مرتبا بدهی دولت به بانک‌ها را دنبال می‌کردند و فلاکت اقتصادی را نه فقط زمینه‌ساز آشوب‌های اجتماعی، بلکه وزنه‌ای می‌دیدند که می‌تواند این‌ها را در الاکلنگ قدرت بیاورد بالا. 🔴 احمدی‌نژاد سعی کرد با نیروهایی که با اصل ولایت فقیه تضاد یا زاویه دارند، ارتباط برقرار کند. من خودم در چند مورد از طرف آقای احمدی‌نژاد با عده‌ای از نیروهای سیاسی صحبت کردم. مثلا با آقای یا اعضای جبهۀ ملی و اعضای نهضت آزادی. من تلاش کردم نظر این افراد را نسبت به رویکرد آقای جلب کنم. هر چند که موفق نشدم.
دو انتصاب جدید در قوه قضائیه 🔹علی غلامی جایگزین محمدباقر الفت در معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حجت‌الاسلام مصدق جایگزین حجت‌الاسلام بهرامی در دیوان عدالت اداری شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشای جزئیاتی از خسارت‌های حادثه نطنز ‌ «زاکانی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:‌ 🔹در اتفاق اخیر چندین هزار سانتریفیوژ از رده خارج شد!‌ ‌🔹بخشی از تاسیسات را برای تعمیر به خارج از کشور می‌فرستند و آن قطعات با ۳۰۰ پوند مواد منفجره بر می‌گردد و سیستم امنیتی توجهی نمی‌کند. 🔹اخیرا نمایندگان از برخی تاسیسات بازدید داشتند؛ بعد از بازدید از میزان خسارات وارد شده خون گریه می کردند. بخشی از تأسیسات کاملاً تعطیل شده و از بین رفته است.
🔴مراسم شب‌های قدر می‌تواند در تمام شهرها اجرا شود ♦️: مراسم احیاء می‌تواند همچون سال گذشته با رعایت فاصله و تعداد محدود در فضای مناسب و باز در کلیه شهرها حداکثر به مدت ۲ ساعت اجرا شود.
🔴طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین زمان روزه‌داری در جهان ♦️امسال مسلمانان ایسلند با ۲۲ ساعت و ۳۴ دقیقه طولانی‌ترین، و آرژانتین با ۸ ساعت و ۵۷ دقیقه کوتاه‌ترین روزهای ماه رمضان را تجربه می‌کنند. ♦️به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه نواکشوت، طول ساعات روزه‌داری در پایتخت‌های مهم جهان از این قرار است: الجزیره: ۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه تهران: ۱۶ ساعت و ۳۷ دقیقه تونس: ۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه طرابلس: ۱۶ ساعت و ۱۲ دقیقه رباط: ۱۶ ساعت و ۱۰ دقیقه دمشق: ۱۶ ساعت و ۱۰ دقیقه بیروت: ۱۶ ساعت و ۱۰ دقیقه بغداد: ۱۶ ساعت و ۵ دقیقه امان: ۱۵ ساعت و ۵۸ دقیقه قدس: ۱۵ ساعت و ۵۳ دقیقه كویت: ۱۵ ساعت و ۴۰ دقیقه منامه: ۱۵ ساعت و ۲۱ دقیقه دوحه: ۱۵ ساعت و ۱۵ دقیقه قاهره: ۱۵ ساعت و ۱۲ دقیقه ابوظبی: ۱۵ ساعت و ۱۱ دقیقه مسقط: ۱۵ ساعت و ۶ دقیقه نواكشوت: ۱۴ ساعت و ۳۵ دقیقه خارطوم: ۱۴ ساعت و ۳۱ دقیقه صنعا: ۱۴ ساعت و ۲۲ دقیقه جیبوتی: ۱۴ ساعت و ۷ دقیقه موگادیشو: ۱۳ ساعت و ۲۹ دقیقه بقیه کشورهای دنیا: ایسلند: ۲۲ ساعت و ۳۴ دقیقه سوئد: ۲۲ ساعت سن پترزبورگ روسیه: ۲۱ ساعت فرانسه، آلمان، انگلیس: حدود ۱۶ ساعت و ۳۰ دقیقه آمریکا: بسته به ایالات مختلف حدود ۱۵ ساعت استرالیا: ۱۲ ساعت در شمال و ۱۱ ساعت در جنوب آرژانتین: ۸ ساعت و ۵۷ دقیقه
🔴 تحریم سه زندان در ایران توسط اروپا! ♦️رویترز / یک‌مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه ۸ فرمانده نظامی و رئیس پلیس و سه زندان ایرانی را ه دلیل آنچه "نقض حقوق بشر در ایران" خوانده شده تحت تحریم‌های خود قرار داده است. ♦️بجز زندان اوین، زندان فشافویه و زندان رجایی شهر، سردار حسین سلامی و سردار غلامرضا سلیمانی از جمله اشخاص تحت تحریم قرار گرفته هستند ♦️ با توجه به تحریم‌های جدید،‌در حال حاضر، ۸۹ فرد و ۴ نهاد ایرانی در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.
🔴دور دوم مذاکرات راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران امروز برگزار می‌شود ♦️مقامات امنیت ملی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز دور دوم «مذاکرات راهبردی» را درباره ایران برگزار می‌کنند که بر اساس گزارش پایگاه خبری اکسیوس مذاکرات وین نیز از محورهای این گفت‌وگوها خواهد بود.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 🔴از مذاکرات هسته‌ای وین تا تروریسم هسته‌ای در تاسیسات نطنز ‌ 🔰صوت کامل گفت‌وگو با دکتر علیرضا زاکانی (نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس) 🗓 دوشنبه 23 فروردین 1400