eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
556 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️ تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج سیدرضا حسینی 🔹رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت روحانی پرهیزگار و صالح حجت‌الاسلام حسینی (ابوالزوجة حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی) را تسلیت گفتند.
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تمام فرودگاه‌های تهران شامل مهرآباد و فرودگاه امام خمینی در روز مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ۱۴ مرداد، از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹، به مدت دو ساعت‌ونیم بسته خواهند شد. این سازمان روز سه‌شنبه پنجم مرداد، دلیل اقدام خود را «رعایت الزامات ایمنی و امنیتی» توصیف کرده است، امری که ناظر به حضور مهمانان خارجی در این مراسم می‌تواند باشد.علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس، روز سه‌شنبه خبر داد که مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد.آقای سلیمی دلیل این امر را «آماده‌سازی صحن مجلس برای مراسم تحلیف» عنوان کرده و گفته است که البته «جلسات کمیسیون‌ها دایر است و کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را در هفته آینده خواهند داشت».
📌پیغام رئیسی به عراقچی درباره مذاکرات وین 🔹رئيس جمهور منتخب طی پیامی به عراقچی اطمینان خاطر داده که وی کماکان مسئول پیگیری مذاکرات است. 🔹سید ابراهیم رئیسی« رئیس جمهور منتخب به »سید عباس عراقچی« مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین پیام داده تا وقتی که مذاکرات ادامه دارد کارها را پیگیری کند و تغيير در دولت تاثیری در مسئولیت محوله به وی نخواهد داشت. 🔹کارشناسان مطرح میکنند به سبب حساسیت مذاکرات وین برای نظام رئیسی این اطمینان را به عراقچی داده تا از فرصت ممکن استفاده حداکثری را ببرد. با این حمایت رئیسی مذاکره کنندگان با آرامش خاطر بیشتری میتوانند در مذاکرات وین حاضر شده و مسائل را پیگیری کنند. 🔹گفته میشود تاکنون عملکرد عراقچی در این دور از مذاکرات در چارچوب سیاستهای نظام بوده است.
۲۳ بهانه ای که دولت روحانی برای توجیه ناکارآمدی های خود آورده است 🔹متهمان ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم از زبان روحانی و حامیان
حدیث های عجیبی درباره عید غدیر داریم که اگه همه ازش با خبر بشن، برای عید غدیر چوب حراج میزنند به دارایی شون و بی مهابا ریخت و پاش می کنند تا جایی که برای عید غدیر همه لباس نو میخرند و شب عید غدیر مردم از بس شربت و شیرینی میخورند از ایستگاه های صلواتی فراری میشن و روز عید غدیر هم، همه حتی اونایی که ماه رمضون بهونه میگیرند، روزه می گیرن 👇مثلا حدیث های زیر : 🌺 امام علی(ع) : خرج کردن یک درهم در این روز، پاداش ۱۰۰ هزار درهم در روزهای دیگر و حتّی‌ بیشتر دارد. (مصباح المتهجد، ج۲، ۷۵۷- ۷۵۸) (یعنی روزهای عادی هر مقدار صدقه بدی یا به کسی کمک کنی ، ۱۰ برابرش بهت برمیگرده ولی روز عید غدیر این ثواب ۱۰۰ هزار برابر میشه یعنی هر چی خرج کنی، یک میلیون برابرش بهت برمیگرده 🌸امام صادق(ع) : «یکی از وظایف روز غدیر این است که مؤمن تمیزترین و گرانقدرترین جامه های خویش را بپوشد.» 🌺امام صادق(ع) : غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین)و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.(بحار ج۶ ص ۳۰۳) 🌸امام صادق(ع): روز غدیر خم عید بزرگ خداست ، خدا پیامبرى مبعوث نکرده ، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانى است . ( وسائل الشیعه ، ۵: ۲۲۴، ح .۱ ) 🌺امام علی(ع): اگر کسی از آغاز دنیا تا پایانش، روزها را روزه و شب‌هایش را احیا بگیرد، به پای ثواب روزۀ این روز- اگر خالصانه باشد- نمی‌رسد. (مصباح المتهجد، ج۲، ۷۵۷- ۷۵۸) 🌸امام صادق (ع): عید غدیر روزی است که خداوند دو برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه مبارک رمضان و شب قدر و شب عید فطر، از آتش جهنم رها می کند و گناه ۶۰ سال را می بخشد. (بحار ج ۹۴ ص۱۱۹) خب حالا با این همه حدیث، هرکس بیکار بشینه، چنین فردی اگه گنج هم بهش بدی استفاده نمیکنه یک روز تا برترین عید مسلمین🌸
🔴میزان پاداش‌های نجومی هیات مدیره چند بانک ♦️اعضای هیات مدیره برخی از بانک‌های کشور گویا برای خود پاداش های نجومی در نظر گرفته‌اند.شنیده‌ها از مبالغ پاداش پرداخت شده این بانک‌ها به شرح زیر است 🔺بانک_خاورمیانه: ۸میلیارد تومان 🔺بانک_سامان : ۲/۱۰۰ میلیارد تومان 🔺بانک_صادرات: ۵۰۰میلیون‌تومان
🔴بازداشت تعدادی از اغتشاشگران روز گذشته در تهران ♦️سردار اشتری فرمانده ناجا:خوشبختانه با هوشیاری مردم این موضوع خنثی شد و یک سری عوامل اصلی هم شناسایی شده‌اند . ♦️فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا کسی در این زمینه بازداشت شده است، تصریح کرد: با هماهنگی قضایی اقداماتی صورت گرفته است.
📚از کتاب الغدیر چه می دانید ؟ ⁉️ آیا می دانستید مجموعه ی عظیم کتب چند جلدی الغدیر دفاع از مظلومیت امیرالمومنین علی علیه السلام و خلافت بلافصل ایشان به قلم علامه امینی است! ⁉️ آیا می دانستید مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته، همگی از منابع کُتب علمای اهل تسنن است! ⁉️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن و جمع آوری الغدیر در شبانه روز حدود ۱۷ ساعت مطالعه و تحقیق می کرد! ⁉️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ۱۰ هزار جلد کتاب از (باء بسم الله تا تای تمت) آن را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجعات مکرر داشته است! ⁉️ آیا می دانستید وقتی فقط یک جلد از کتاب الغدیر به لبنان رفت، در عرض مدت خیلی کوتاهی ۳۰ هزار سنی به واسطه مطالعه این کتاب شیعه شدند! ⁉️ آیا می دانستید مجموعه بی نظیر الغدیر ۲۰ جلد است، که تا کنون ۱۱ جلد آن چاپ شده است و ۹ جلد از کتاب هنوز منتشر نشده است. مرحوم علامه امینی فرمودند: حرف‌های اصلی خودم را در آن ۹ جلد زده‌ام و این ۱۱ جلد، مقدماتی برای آن سخنان بوده است و اگر انتشار این کتاب کامل ‌شود دنیا را تکان میدهد! ⁉️ آیا می دانستید مطالب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست اما از آنجایی که با اتکاء به منابع و مآخذ مُتقَن نوشته شده، تا کنون ظرف این مدت (حدود شصت سال) از چاپ این کتاب گذشته، کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردّی بر کتاب الغدیر و یا نقدی بر صفحه ای از الغدیر بنگارد! ⁉️ آیا می‌دانستید امرا و وزرا و شخصیت های سیاسی هم برای کتاب الغدیر تقریظ نوشته‌اند. ملوک و بزرگان فقهاء و محدثین و بزرگان مولفین و شعرا اهل تسنن هم توجه می‌کنند و تقریظ می‌نویسند. تا چه رسد به بزرگان شیعه! ⁉️ آیا می دانستید علامه امینی با کتاب شریف الغدیر خود، راه هر گونه انکار یا توجیه کسانی که در فکر مخالفت با خطبه غدیر و اثبات ولایت امیر المومنین علیه السلام هستند با مستندات و کتب اهل تسنن بسته است و این کتاب حجت را بر همه تمام کرده که به هیچ وجه نمی توان به خطبه ی نورانی غدیر شک نمود! ✅ مرحوم علامه امینی در کتاب بی‌نظیر الغدیر؛ روایت غدیر را از (۱۱۰) صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، و (۸۴) نفر از تابعین، و (۳۶۰) راوی حدیث، از کتب اهل سنت، از قرن دوم تا قرن چهاردهم هجری قمری معرفی کرده است! ✅ علامه امینی فرمودند: «روز قیامت با دشمنان امیرالمومنین علیه السلام مخاصمه خواهم کرد! همانطور که آن ها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند وگرنه می خواستم معارف امیرالمومنین علیه السلام را گسترش بدهم، این ها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم.» ✅ علامه امینی رحمت الله علیه شخصیتی است که یک تنه در برابر تحریف کنندگان تاریخ قیام نموده و با قلم توانا و آتشین و در عین حال منطقی و علمی پرده ها را کنار زد و حقایق را از لابه لای زوایای تاریک تاریخ بیرون کشید و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام را برای جهانیان اثبات نمود‌. 💫 منْ كُنْتُ مَوْلاه فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه
🔴 موافقت رهبرمعظم انقلاب با استعفای آیت‌الله شاهچراغی از امامت جمعه سمنان ♦️در متن نامه رهبر معظم انقلاب:جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای شاهچراغی (دامت توفیقاته) از خدمات و تلاش‌های موفق جنابعالی در طول خدمت طولانی چهل و دوساله صمیمانه تشکر می‌کنم. امیدوارم خداوند متعال پاداش نیک به جنابعالی عنایت فرماید. ♦️توصیه جنابعالی به نصب امام جمعه‌ جدید را می‌پذیرم و انشاءالله انجام خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹روز ۱۷ ذی الحجه روز نزول آیه مودت در شان امیرالمومنین و اهلبیت علیهم السلام ♦️آیه مودت ( مودت، محبت) : «قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی: ای پیامبر، بگو من از شما هیج مزد و پاداشی نمیخواهم مگر مودت ( محبت و دوستی) به خویشانم را (که این اجر هم به نفع امت و برای هدایت یافتن آنهاست)» بخشی از آیه ۲۳ سوره شورا، که به آیه مودت موسوم است از آیاتی است که بر فضیلت اهل بیت پیامبر علیهم السلام و موقعیت ویژه آنان دلالت دارد. ♦️تمام مفسران شیعه و جماعتی از مفسران اهل تسنن «القربی » در این آیه را به خویشان پیامبر صلی الله علیه وآله تفسیر کرده و این آیه را از فضائل اهل بیت علیهم السلام آن حضرت به شمار آورده اند. روایات شیعه و سنی گویای آن است که منظور از «القربی » در این آیه، چهارنفر علی و فاطمه و حسن و حسین - صلوات الله علیهم - است. ♦️و در برخی روایات به ۹ امام معصوم علیهم السلام پس از ایشان نیز تطبیق شده است که می توان گفت آن چهار نفر تنزیل و مصادیق زمان نزول آیه و آن ۹ امام تاویل و مصادیق آینده آیه بوده اند.
🔴 فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، ۱۴ مرداد تقدیم مجلس می‌شود ♦️علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس: فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در روز مراسم تحلیف از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه خواهد شد. ♦️ فیروزجایی گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس، یک هفته برنامه وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن رأی اعتماد به وزرا در هفته آخر مرداد در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رئیس سازمان : 2 شرکت 70 هزار میلیارد تومان گرفتند ولی کالایی وارد نکردند! ♦️اسفنانی:بخش عمده پرونده های تخلفات ما تعهدات ارزی است و افرادی که ارز گرفتند کالا وارد کنند ولی یا کالا وارد نمی کنند یا کالای دیگری وارد می کنند.
🔴موافقت مجلس با طرح جنجالی صیانت از کاربران در فضای مجازی/ طرح به کمیسیون فرهنگی می‌رود ♦️نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۲۱ رأی موافق با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. ♦️گفتنی است، براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور در کمیسیون فرهنگی بررسی شده و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد
🔴حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری شد ♦️ حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه: با حکم حجت الاسلام اژه ای از امروز حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری شد.
🔴 رهبر معظم انقلاب: دولت دوازدهم در برخی بخش‌ها طبق انتظارات عمل کرد و در برخی بخش‌ها انتظارات را برآورده نکرد ♦️ امام خامنه‌ای در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم:واقعه غدیرخم از رویدادهای تردیدناپذیر تاریخ اسلام است که علمای بزرگ، نویسندگان و روشنفکران اهل سنت نیز بر آن صحه گذاشته‌اند. ♦️نقل روایت غدیر از ۱۱۰ نفر از صحابه پیامبر و استنادات امیرمؤمنان به این واقعه در نهج‌البلاغه، از جمله دلایلی است که تردیدناپذیر بودن غدیر خم را اثبات می‌کند. ♦️این جلسه برای بیان خسته نباشید تشکیل شده البته دولت در بخش‌های مختلف عملکرد یکسان نداشته است. ♦️دولت دوازدهم در برخی بخش‌ها طبق انتظارات عمل کرد و در برخی بخش‌ها انتظارات را برآورده نکرد. ♦️هرکس به قصد خدمت به مردم و کار مخلصانه در راه خدا تلاش کرده‌، اجرش در محضر پروردگار محفوظ است. ♦️در منطق اسلام و انقلاب، عمل صالح (کار و خدمت مخلصانه) ذخیره واقعی مسئولان است. ♦️فرصت خدمت، نعمتی الهی است و شکر آن استفاده از همه توان برای جلب رضایت الهی است. ♦️مبنای کارهای مسئولان در کشور باید پیشبرد اهداف انقلاب باشد چراکه مردم انقلاب کرده و پای آن ایستاده‌اند. ♦️امیدواریم دل‌های مردم شاد و مشکلات حل شود.
🔴 رهبر معظم انقلاب: عملکرد دولت آقای روحانی در بخش‌های مختلف یکسان نبوده است/امریکایی‌ها کاملاً ناجوانمردانه و خباثت آلود برخورد می کنند ♦️عملکرد دولت آقای روحانی در بخش‌های مختلف یکسان نبوده است، در برخی موارد بر طبق انتظارات بود اما در برخی موارد اینگونه نبود. 🔸ایشان به مذاکرات اخیر وین نیز اشاره کردند و ضمن ابراز رضایت از زحمات دیپلماتها و عملکرد خوب بعضی از آنها در این مذاکرات، گفتند: امریکایی‌ها در این مذاکرات، بر سر موضع عنادآمیز خود محکم ایستادند و یک قدم هم جلو نیامدند. 🔸امریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت. 🔸آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق. 🔸امریکایی‌ها کاملاً ناجوانمردانه و خباثت آلود برخورد می کنند. امریکا هیچ ابایی از نقض قول و تعهدات خود ندارد همان‌طور که یکبار توافق را نقض کردند و کاملاً هم بی‌هزینه بود. 🔸این یک تجربه بسیار مهم برای دولت و دولتمردان آینده و همچنین برای همه فعالان در صحنه سیاسی است، البته این تجربه همواره از اول انقلاب وجود داشته اما در این دولت بیشتر از گذشته بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر معظم انقلاب: در دولت آقای روحانی معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند.۱۴۰۰/۰۵/۰۶
🔴دیدار قالیباف با بشار اسد در دمشق ♦️رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دومین روز سفر خود به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره ارتقای روابط اقتصادی گفتگو کردند. ♦️بررسی راهکار‌های ارتقای روابط اقتصادی میان دمشق و تهران به منظور مقابله با دشمنان جبهه مقاومت که جنگ تروریسم اقتصادی را علیه کشور‌های این جبهه آغاز کردند، از مهمترین محور‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به سوریه اعلام شد.
🔴توصیه امروز رهبر معظم انقلاب به استفاده آیندگان از تجربه دولت دوازدهم ♦️ امام خامنه‌ای: در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد 🔸رهبر انقلاب، صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد. 🔸غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است. 🔸مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد. چون قطعاً شکست میخورد، قطعاً ضربه میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد علم کردید و حرکت کردید،‌ موفق شدید. اینجور است دیگر. نگاه کنید کارکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم اینجوری است. 🔸هرجا شما موضوعات را به توافق با غرب و با مذاکره با غرب و با آمریکا و اینها موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. چون آنها کمک نمیکنند دیگر، دشمن‌اند دیگر. هرجا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوه‌های مختلف هزار تا راه وجود دارد اینجور نیست که یک راه. نه راه‌های مختلف وجود دارد. انسانها فکر کنند راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد. ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
🔴آداب و اعمال روز عید غدیر 🔹۱. غسل کردن (ابتدای روز بهتر) 🔸۲. روزه گرفتن که کفاره گناهان است 🔹۳. خواندن نمازهای مخصوص درمفاتیح 🔸۴. ذکر خدا گفتن 🔹۵. شکرگزاری خدا به جهت نعمت ولایت و امامت 🔸۶. صلوات بسیار بر پیامبر و آلش 🔹۷. زیارت امیرالمومنین در نجف 🔸۸. زیارت از دور و نزدیک با زیارت امین الله 🔹۹. عید گرفتن 🔸۱۰. تبریک گفتن به دیگران 🔹۱۱. برپایی مجلس جشن و سرور 🔸۱۲. شاد کردن مومنان 🔹۱۳. لباس پاکیزه و نو پوشیدن 🔸۱۴. دید و بازدید 🔹۱۵ عیدی دادن به فرزندان و خانواده 🔸۱۶. صدقه دادن به فقرا و مستمندان 🔹۱۷. عقد اخوت بستن 🔸۱۸. اطعام و غذا دادن به مومنان و روزه داران 🔹۱۹. خواندن دعای ندبه 🔸۲۰. تزیین درب منازل، ساختمانها و خیابان با پارچه و پرچم 🔹۲۱. برپایی ایستگاه صلواتی 🔸۲۲. پخش شکلات و شیرینی 🔹َ۲۳. بیان قصه های غدیری برای کودکان 🔸۲۴. خواندن و بیان خطبه غدیر 🔹۲۵. راه اندازی کاروان شادی 🔸۲۶. بیان فضایل امیرالمومنین که عبادتی بزرگ است. 🔹۲۷. ابلاغ خطبه و پیام غدیر به آیندگان تا قیامت 🔸۲۸. تکریم سادات (بشرط عدم مزاحمت) 🔹۲۹. عهد و پیمان با امام زمان علیه السلام 🔸۳۰. ذکر هنگام ملاقات: الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام
🌸عید سعید غدیر خم، عید ولایت، عیدالله الاکبر محضر همه سادات کانال مبارک باد.🙏 🌹الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🔴 حکم آزادی شیخ الزکزاکی صادر شد ♦️یک دادگاه در نیجریه شیخ ابراهیم الزکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و همسر او را از تمام موارد اتهامی تبرئه و حکم آزادی آنها را صادر کرد./ العالم
🔴 دهن کجی حسن روحانی به رهبرمعظم انقلاب حتی در آخرین روزهای دولتش! 📸 تصویر آخرین جلسه هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب پخش شده است که با اینکه رهبر انقلاب و وزرا در جلسه حاضر شدند ولی هنوز حسن روحانی به جلسه نیامده است و رهبر انقلاب به ساعت خود نگاه می‌کنند! 🔹 روحانی بسیار دیر به جلسه با رهبر انقلاب می آید به طوری که رهبر انقلاب بسیار کوتاه و فقط ۱۷ دقیقه صحبت میکنند و در پایان سخنان خود با کنایه میگویند: حرف برای گفتن زیاد است ولی دیگر مجال نیست و از وقت مقرر هم گذشت!
هفت اقدام ضد توافق آمریکا در مذاکرات اخیر «غریب‌آبادی» عضو تیم مذاکره‌کننده: 🔸آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند،‌ امّا رفتار آنان در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند؛ مصادیق مختلفی در اینباره قابل بررسی است: 🔹۱.کل تفاهم را به پذیرش بندی درخصوص انجام گفتگوهای آتی درمورد مسائل منطقه‌ای گره زدند. 🔹۲. حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات نشدند که کاملاً با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در تناقض آشکار است. 🔹۳.حاضر به برداشتن تحریم‌های ترامپ علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند. 🔹۴.حاضر به ارائه تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هسته‌ای نشدند؛ حتی حاضر نشدند دوره زمانی معقولی را برای تداوم کار شرکت‌هایی که با ایران وارد تجارت می‌شوند، درنظر بگیرند. 🔹۵.حاضر به بحث درباره خسارات وارده به ایران در اثر خروج غیرقانونی از تفاهم هسته‌ای نشدند. 🔹۶.درباره فعالیت‌ها و تعهدات هسته‌ای زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کردند که حتی فراتر از برجام است. 🔹۷.نپذیرفتند که ابتدا آن‌ها باید تمامی تعهدات را انجام بدهند و پس از راستی‌آزمایی، ایران به اجرای تعهداتش بپردازد.