eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
555 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از انتشار پستی از جانب یاسر جبرائیلی در ارتباط با اعتراض فرزندش به هم‌زمانی پخش سریال‌های تلویزیونی و اذان، اعتراضات عموم مردم در اینباره برانگیخته شد. هم‌چنین چند روز گذشته، اخباری مبتنی بر مرتبط نبودن مدرک تحصیلی علیرضا زاکانی جهت تصدی سمت «شهرداری تهران» منتشر شد. حال در این ویدیو کنایه تند مجری تلویزیون به زاکانی و فرزند یاسر جبرائیلی را ببینید.
🏴 جزييات پخش برنامه های سخنرانان و مداحان در دهه اول محرم در رسانه ملی
🔴 لیست کابینه دولت سیزدهم چهارشنبه به مجلس ارائه می‌شود ♦️شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس:هنوز لیست کابینه آیت‌الله رئیسی به مجلس معرفی نشده است.علت تاخیر در ارائه لیست کابینه اعمال برخی تغییرات است. احتمالا لیست کابینه یک روز دیگر یعنی پس‌فردا چهارشنبه نهایی شده و به مجلس ارائه شود. ♦️اگر لیست کابینه پیشنهادی چهارشنبه به مجلس ارائه شود دو هفته فرآیند بررسی زمان می‌برد و یک هفته کمیسیون‌ها به بررسی رزومه و نشست با وزرای پیشنهادی می‌پردازند. ♦️هنوز اطلاعاتی درباره فهرست اعضای کابینه نداریم و مسائلی که مطرح شده فقط گمانه زنی است.
العربی الجدید: سفر هیئت امنیتی اسرائیل به قاهره، همزمان با سفر اسماعیل هنیه به تهران / چرا تل آویو در بحبوحه تنش‌ها با تهران و تبادل آتش با حزب الله، پای مصر را وسط کشید؟ سفر هیئت امنیتی اسرائیل به قاهره، همزمان با سفر اسماعیل هنیه به تهران / چرا تل آویو در بحبوحه تنش‌ها با تهران و تبادل آتش با حزب الله، پای مصر را وسط کشید؟ پناه بردن تل آویو به قاهره در زمان حاضر، با هدف درخواست وساطت آن و فشار بر گروههای مقاومت غزه، از این جهت است که اسرائیل تلاش می کند تصمیم جنگ یا حمله نظامی به حزب الله و ایران، با تل آویو باشد، نه در پاسخ به حمله آنها. ضمن آنکه اسرائیل از سفر هیئت بلند پایه حماس به رهبری اسماعیل هنیه به ایران و دیدار وی با ابراهیم رئیسی به شدت نگران است.
🚨 فوری/ اسامی لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم 🔸وزارت ورزش حمیدرضا سجادی 🔹وزارت کشور احمد وحیدی 🔸وزارت اطلاعات خطیب 🔹وزارت نیرو محرابیان 🔸وزارت خارجه امیر عبدالهیان 🔹وزارت اقتصاد سید احسان خاندوزی 🔸وزارت آموزش حسین باغگلی 🔹وزارت میراث فرهنگی ضرغامی 🔸وزارت کار حجت عبدالملکی 🔹وزارت علوم محمدعلی زلفی‌گل 🔸وزارت دفاع دفاع امیر آشتیانی 🔹وزارت کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد 🔸وزارت بهداشت بهرام عین اللهی 🔹وزارت ارشاد محمد مهدی اسماعیلی 🔸وزارت صمت سید رضا فاطمی امین 🔹وزارت نفت جواد اوجی 🔸وزارت دادگستری رحیمی
رهبر انقلاب: مسئولان درباره کرونا تصمیم قاطع بگیرند 🔹ابتلائات و تلفات بسیار دردناک است حقیقتاً؛ به زبان آسان است لکن در واقع وقتی نگاه کنید، در یک روز بیش از ۵۰۰ خانواده داغدار بشوند، این چیز کمی است؟ این چیز کوچکی است؟ یا ده‌ها هزار نفر در یک روز ابتلا پیدا کنند. 🔹این‌هایی که بیمار می‌شوند، مبتلا می‌شوند، برای دارو، برای درمان، برای آزمایش، برای مشکلات گوناگون چه سختی‌هایی را متحمل میشوند. این‌ها را واقعاً انسان دل هر مسلمانی، دل هر هم‌میهنی حقیقتاً می‌سوزد، آتش می‌گیرد به این وضع وقتی که نگاه می‌کند، بنابراین وظایفی داریم. 🔹رئیس‌جمهور محترم چند روز قبل از این یک ضرب‌الاجل یک هفته‌ای را معیّن کردند که این بسیار کار خوبی بود، برای اینکه همه‌ مسئولین اهمیت موضوع را درک کنند و فکر لازم و پیشنهاد لازم را برای تصمیم‌گیری و اقدام بیاورند. 🔹من حالا اینجا عرض می‌کنم، همه‌ مسئولین در رأس این ضرب‌الاجل، سر این یک هفته حتماً با تصمیم قاطع اقدام خودشان را، هر اقدامی که گرفتند، هر چه که فکر کردند مصلحت است و می‌توانند انجام بدهند، اقدام را انجام بدهند و با دقت جوانب قضیه را بسنجند و هر کاری که لازم هست انجام بدهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: در مجالس حسینی شیوه‌نامه‌های بهداشتی با دقت رعایت شود 🔹مجالس حسینی مایه برکت است. ما به این مجالس احتیاج داریم. منتها با کمال دقت و شدت باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود. هم مسئولین مجالس هم آقایان منبری و مداحان نظارت کنند تا با دقت شیوه‌نامه‌ها رعایت شود. 🔹نگذارید که این مجالس وسیله شیوع شود تا مخالفین و دشمنان بتوانند این مجالس را طعن کنند و بگویند مجالس حسینی موجب شیوع شد.
سوابق وزرای پیشنهادی آیت‌الله رئیسی
رهبر انقلاب: با اخلال در شبکه توزیع دارو برخورد کنید رهبر انقلاب در پیام تلویزیونی: 🔹میشنویم که دارو در داروخانه‌ها یا بیمارستان‌ها نیست یا کم است یا به زحمت به دست می‌آید اما در بازار آزاد با چند برابر قیمت است. 🔹اگر این راست هست، این نشان‌دهنده‌ مشکل اساسی در شبکه‌ِی توزیع است. 🔹بایستی حتماً با این مسئله برخورد بشود و جلوی آن گرفته بشود. دارو باید در اختیار مردم قرار بگیرد.
بایستی همان رعایتهای مردمی و حساسیت ماههای اول کرونا را باز هم تکرار کنیم 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: بخشی از مشکل ناشی از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها از سوی عده‌ای از مردم است. یک جاهایی گفته میشود که مقدار ملاحظه‌ی مردم ۴۰ درصد یا ۳۵ درصد است. خب این خیلی کم است، باید صد درصد مردم رعایت بکنند. لااقل اکثریت قاطع مردم باید این را رعایت بکنند. این مشکلی است که به خود ما برمیگردد. ما اگر چنانچه رعایت نکنیم، هم جان خودمان را و سلامت خودمان را به خطر می‌اندازیم، هم سلامت دیگران را، به‌خصوص نزدیکانمان را و اطرافیان را به خطر می‌اندازیم. بایستی همان حساسیتی را که در ماه‌های اول مردم به خرج دادند و واقعاً رعایت کردند، همان حساسیتها را باز هم بایستی مراعات کنند و اینها.
رهبر انقلاب: از صمیم قلب از کادر درمان تشکر می‌کنم رهبر انقلاب در پیام تلویزیونی: 🔹طرف دیگر قضیه هم مسئله‌ خستگی شدید مجموعه‌های درمانی است؛ این هم یک نگرانی بزرگی است حقیقتاً. 🔹در این هوای گرم تابستان، در این بیمارستان‌ها، شب و روز مواجه بودن با این مشکلات حقیقتاً یک مسئله‌ مهمّی است، فشارهای جسمی و روحی بر این‌ها وارد میشود و واقعاً مجموعه‌های درمانی، پزشک، پرستار و امثال این‌ها دارند جهاد می‌کنند. 🔸بنده حقیقتاً باید از صمیم قلب از این‌ها تشکر کنم که تشکر ما البته اهمیتی ندارد، عمده تشکر خدای متعال است که شاکرٌ علیم است و زحمات این‌ها را می‌بیند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: نیروهای مسلح به کمک مردم بیایند رهبر انقلاب در پیام تلویزیونی: 🔹در ماه‌های اول و در اوایل کار، نیروهای مسلح به جد وارد شدند، چه ارتش، چه سپاه و کارهای مهمّی انجام دادند، بسیج حضور خیلی خوب و قوی‌ای داشت. 🔹به نظر من الان هم بایستی در این زمینه اگرچه الان هم مشغولند، کارهایی انجام می‌دهند، اما بایستی هر چه می‌توانند توانشان را در این مسئله مصرف کنند، به کمک مردم بیایند.
رهبر انقلاب: دستگاه‌ها برای رایگان شدن آزمایش کرونا فعالیت کنند رهبر انقلاب در پیام تلویزیونی: 🔹در اول جریان کرونا آزمایش‌های بیماریابی عمومی رایج شد و این بسیار کار خوبی بود، این کار بایستی انجام بگیرد، یعنی به معنای حقیقی بیفتند، هم شبکه‌ بهداشت، هم کمک بسیج، در این زمینه فعالیت کنند و بتوانند آزمایش تشخیص بیماری را به صورت رایگان، به صورت وسیع برای همه فراهم کنند. 🔹امروز برای همه فراهم نیست، مشکلاتی هست، هزینه‌هایی هم برای افراد دارد، برای بعضی هزینه‌های سنگینی هم دارد. جوری باشد که همه‌ی مردم بتوانند بیماریابی و آزمایشهای مربوط به تشخیص بیماری برای همه باشد. 🔹این البته بیمه‌ها باید کمک کنند، دولت هم باید کمک کند که این قضیه پیش برود و انجام بگیرد.
🔴میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه شد ♦️سید مسعود میرکاظمی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شد ♦️سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی دکتر سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.
🔴 شارلوت والرِ سریال گاندو۲ کیست؟ ♦️شارلوت لوپز وارونه والر، افسر رده بالای سازمان جاسوسی MI6 انگلیس (۳۲ساله) با نام مستعار لوتی بود که در پوشش بخش سیاسی سفارت انگلیس در شهریور ۹۴ وارد ایران شد. ♦️او دارای سطح اطلاعاتی بالا بود به طوری که سفیر انگلیس در تهران و هیچ کدام از اعضای سفارت حق پرس‌وجو از اقدامات وی را نداشتند و به طور مستقل وارد عمل می‌شد. ♦️اهانت به سایر دیپلمات ها و معطل نمودن آنها در امور دیپلماتیک، از شاخصه های رفتاری اوست. ♦️شارلوت علاوه بر ایران، تمرکز ویژه ای بر حوزه یمن، سوریه و نقش ایران در این کشورها داشت و محل جلسات هماهنگی را در سفارت انگلس و عموما با حضور دیپلمات های فرانسوی برگزار می‌کرد. ♦️شارلوت در انتخابات سال ۹۴ ایران به صورت مخفیانه اقدام به فیلمبردای از مجموعه های حساس کشور کرده بود. ♦️شارلوت در سال ۱۳۹۵، حین جاسوسی از مراکز نظامی سقز در کردستان، به‌همراه یکی از اعضای سفارت فرانسه، توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بعد از تعقیب و گریز در روستای ایرانخواه دستگیر شد.
👆تصاویری واقعی از خط تولید واکسن برکت «اولین واکسن ایرانی کرونا»
رهبر معظم انقلاب: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. 🔹مجالس حسینی مایه برکت است. ما به این مجالس احتیاج داریم. منتها با کمال دقت و شدت باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود. 🔹نگذارید که این مجالس وسیله شیوع شود تا مخالفین و دشمنان بتوانند این مجالس را طعن کنند و بگویند مجالس حسینی موجب شیوع شد. 🚩🚩ستاد امربه معروف ونهی از منکر کاشان
🔴انتقاد تند ظریف از عکس توهین آمیز سفیران روسیه و انگلیس علیه مردم ایران ♦️وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عکس سفیران روسیه و انگلیس که امروز منتشر شده، نوشت: امروز تصویری بسیار نابجا را دیدم. ♦️لازم است که به همه یادآوری کنم که اوت ٢٠٢١، نه اوت ١٩۴١ است و نه در دسامبر ١٩۴٣. ♦️مردم ایران نشان داده اند که سرنوشت آنها دست سفارت های خارجی یا قدرت های خارجی نیست - و در مذاکرات برجام نیز همین طور بود. ♦️ظریف به تاریخ اشغال کشورمان توسط نیروهای شوروی و انگلیس و همچنین مذاکرات مخفیانه سران آمریکا و آن دو کشور در تهران اشاره کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: هم اکنون 43 هزار نفر در بیمارستانها بستری هستند که حداقل 4 هزار نفر فوتی خواهد داشت ♦️ابوالقاسمی: اگر اقدام سریعی انجام نشود، امکان دارد بستری ها به 150 هزار نفر افزایش یابد.
🔻 سهم استان های کشور از کابینه معرفی شده رئیسی 🟠 تهران ۴ نفر 🔹کار ورفاه:عبدالملک-ری 🔹میراث:ضرغامی- تهران 🔹ورزش:سجادی-تهران 🔹دفاع: آشتیانی -تهران 🟠 فارس ۳ نفر 🔹راه وشهرسازی:قاسمی-لامرد 🔹کشور:احمد وحیدی- شیراز 🔹نفت: جواد اوجی-شیراز 🟠 خراسان ۲ نفر 🔹آموزش و پرورش: باغگلی - مشهد 🔹اطلاعات: خطیب -قاینات مشهد 🟠 اصفهان ۲ نفر 🔹جهاد: ساداتی- کاشان 🔹نیرو: محرابیان- خوانسار 🟠 سمنان ۲ نفر 🔹خارجه:عبدالهیان-دامغان 🔹صمت: فاطمی -شاهرود 🟠 همدان ۲ نفر 🔹ارشاد: اسماعیلی-کبودرآهنگ 🔹دادگستری: رحیمی-ملایر 🟠 کرمانشاه ۱ نفر 🔹ارتباطات: زارع پور-اسلام آباد غرب 🟠 مرکزی ۱ نفر 🔹علوم: زلفی گل-آشتیان 🟠 گرگان ۱ نفر 🔹اقتصاد: خاندوزی -گرگان 🟠 آذربایجان شرقی ۱ نفر 🔹بهداشت ودرمان: عین الهی- سراب 🔻 ۸۴/۲ درصد وزرای انتخابی از *نیمه شمالی* کشور انتخاب شدند، این درحالی است که سهم استان های زاگرسی، کردستان - ایلام-چهارمحال بختیاری-لرستان-کهگیلویه و بویراحمد ، و استان های جنوبی تر خوزستان - بوشهر-هرمزگان کرمان و سیستان بلوچستان در جنوب شرقی از کابینه وزیران کشور صفر بوده است.
📝سن اعضای کابینه پیشنهادی 🔹وحیدی ۶۳ 🔹عین‌اللهی ۶۳ 🔹ضرغامی ۶۲ 🔹آشتیانی ۶۱ 🔹خطیب ۶۰ 🔹امیرعبدالهیان ۵۷ 🔹رستم‌قاسمی ۵۷ 🔹جواد اوجی ۵۵ 🔹زلفی‌گل ۵۵ 🔹رحیمی ۵۳ 🔹سجادی ۵۲ 🔹محرابی ۵۲ 🔹ساداتی نژاد ۴۹ 🔹رضا فاطمی ۴۷ 🔹اسماعیلی ۴۶ 🔹باغ‌گلی ۴۳ 🔹زارع پور ۴۲ 🔹خاندوزی ۴۰ 🔹عبدالملکی ۴۰ میانگین سنی: ۵۲.۴
🔺مصاحبه رادیویی رادیو کاشان موضوع : امربه معروف ونهی ازمنکر کارشناس: دکتر صنعتکار ساعت 11/15 جمعه
🌹پیوند هاو مشابهت های حضرت مهدی و امام حسین علیهما السلام   ۱)زیارت عاشورا و یاد حضرت مهدی (عج) 🌹زیارت عاشورا که از سوی امام محمدباقر(ع) به شیعیان و شیفتگان، آموزش داده شده است، مضمون های والایی دارد. در بخشی از زیارت چنین آمده است: «ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه وآله؛ از خداوند می خواهم خون خواهی تو را در کنار امام یاری شده از خاندان پیامبر (ص) ، روزی ام گرداند.» مقصود از امام منصور، امام عصر علیه السلام می باشد و از جلوه های منصور نامیدن ایشان، طلب خون جدشان است؛ پس حضرت قائم عج الله تعالی فرجه، ولی دم جد بزرگوارشان هستند. در قرآن نیز آمده: «و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً(اسرا: 33)؛ کسی که مظلوم کشته شده است، برای ولی اش حق سلطه و حق قصاص قرار دادیم.» ۲)روز عاشورا و یاد حضرت مهدی (عج) 🌹جلوه دیگر این ارتباط، روز عاشورا است؛ روزی که عاشقان باید به عشق مهدی (عج ) و ذکر حسین(ع) عزاداری کند، روزی که اشک ها و ناله ها، منتقم خون حسین (ع) را می طلبند تا با اجابت ندای یاری، انتقام خون سالار شهیدان(ع) را از ستم گران بگیرند. در روز عاشورا، همه جا یاد امام حسین، همراه نام حضرت مهدی (عج) گرامی داشته می شود.نوع تسلیت گویی که از امام باقر علیه السلام در روز عاشورا نقل شده این چنین است:  «اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السلام و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدی من آل محمد صلی الله علیه واله خداوند اجر ما و شما را در مصیبت حسین علیه السلام بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به همراه ولی (خون) امام حسین علیه السلام، امام مهدی عج الله تعالی فرجه، از آل محمد صلی الله علیه وآله، طلب خون آن حضرت کرده و به خون خواهی او برخیزیم.» ۳)مشابهت در زمانه 🌹زمانه حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه و امام حسین علیه السلام در انحراف فکری و فساد اجتماعی، رواج بی دینی و بدعت در سطح جهانی، شبیه هم است. امام حسین علیه السلام، زمانه خود را چنین توصیف می کند: «آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی گردد؟» «همانا در شرایطی هستیم که سنت پیامبر از بین رفته و بدعت ها زنده شده است. حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «زمانه مهدی(ع) چنین است؛ چون مهدی قیام کند، خواهش های نفسانی را به هدایت آسمانی بازگرداند؛ پس از آنکه رستگاری را به هوای نفس بازگردانده باشند و آرا و افکار را پیرو قرآن کند، پس از آن که قرآن را تابع رأی خود گردانده باشند... پس مهدی به شما نشان خواهد داد که روش عادلانه در حکومت، چگونه است و آنچه را که از کتاب و سنت متروک مانده، زنده خواهد ساخت.» مشابهت در زمانه، ابعاد بی شماری دارد؛ از تبلیغات جبهه باطل گرفته تا حاکمیت خلفای جور و غربت دین در عرصه زندگی و جامعه. که تبلیغات بنی امیه و معاویه علیه اهل بیت و امام حسین علیه السلام،شباهت زیادی به تبلیغات کشورهای استکباری و صهیونیست ها علیه جهان اسلام، به ویژه علیه ایران اسلامی دارد. ۴)قیام در روز عاشورا 🌹در برخی روایت ها آمده است که قیام حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه مصادف باشهادت حضرت سیدالشهداء(ع) است و این مطلب ما را به یکی دیگر از پیوندهای ویژه ی صاحبان این دو قیام، رهنمون می سازد.ارتباط بین روز عاشورا و قیام مهدی موعود(عج) ، یک رابطه ملموس و قابل درک برای هر انسان عاقلی است؛ چرا که راه و هدف مهدی(ع) همان هدف امام حسین (ع) در ابعاد گسترده جهانی است ۵)کوفه؛ پایگاه مشترک 🌹رابطه دیگر میان این دو امام و قیامشان، مرکز حکومت آن دو است. امام حسین(ع) از مکه به جانب کوفه رهسپار بود و شاید با رسیدن به کوفه، مانند پدر بزرگوارشان، آنجا را مقر حکومت خویش قرار می داد؛ ولی سپاهیان یزید راه را بر آن حضرت بستند و  ایشان در دوم محرم، در کربلا منزل کرد. زمانی که خورشید تابناک مکه ظهور کند، کوفه را به عنوان مقر حکومت خود برخواهد گزید.  در روایت آمده که امام باقر علیه السلام فرمودند: «مهدی علیه السلام وارد کوفه می شود با سه پرچم ...» ودر روایتی دیگر آمده که ابوبکر حضرمی می گوید: به امام باقر یا امام صادق علیهما السلام گفتم: کدام سرزمین پس از حرم خدا وحرم پیامبر با فضیلت تر است؟ فرمود: «ای ابابکر! سرزمین کوفه که جایگاه پاکی است و در آن مسجد سهله قرار دارد و مسجدی که همه پیامبران در آن نماز خوانده اند. آن جا عدالت الهی پدیدار می گردد و قائم به عدل و قیام کنندگان پس از او، از همان جا خواهند بود. آن جا جایگاه پیامبران و جانشینان صالح آنان است. امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه رفت و حضرت مهدی(عج)، از مکه به سوی کوفه خواهد رفت و مقر حکومت خود را در کوفه قرار خواهد داد؛ یعنی راه نیمه تمام سیدالشهدا(ع) را به پایان خواهند رساند.