eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
576 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 📌 آینده بحرانی در کشور 📌 مشاور کمیسیون مشترک جمعیت مجلس شورای اسلامی موضوع حرکت به سمت سالمندی را از مباحث مهم و دغدغه‌های امروز کشور دانست. 📌 خانم منصوری با اشاره به اينكه براساس آمار سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۳ استان کشور کمتر از سطح جانشینی تولد داشتند، گفت: اگر با همین روند پیش برویم، در سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت ایران بالای ۶۰ سال خواهد بود كه قطعا معضلات بسیار زیادی برای و ایجاد می‌کند. 📌 وي افزود: در ایران نرخ کاهش و پیر شدن جمعیت به سرعت در حال افزایش است و لازم است همزمان و اقتصادي در اين خصوص انجام شود.
🔷 🔷 سیلِ کمک‌های مومنانه اصفهانی‌ها به و_بلوچستان 🔷 بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها شش هزار و را راهی جنوب کشور کردند. 🔷 مدیرعامل خیریه آبشار عاطفه ها با اشاره به اینکه این طرح به نام و یاد حاج اجرا شده است گفت: خيران اصفهانی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این کمک مومنانه اهدا کردند.
♦️رئیسی: نظام پرداخت حقوق اصلاح شود 🔹با توجه به شعارهای این دولت باید نظام پرداخت حقوق را عادلانه کنیم. آنچه امروز اجرا می‌شود غلبه چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق است که باید در چارچوب یک نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه اصلاح شود. 🔹همه دستگاه‌های اجرایی با جامعه نخبگانی و مردم در حوزه کاری خود ارتباط مستمر داشته باشند. مسئولان به هیچ‌وجه اجازه ندهند قیمت کالایی افزایش پیدا کند.
نماینده مجلس: ۳ میلیون خانوار دچار فقر مطلق هستند 🔹محبی نجم‌آبادی نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس با بیان اینکه ۳ میلیون خانوار دچار فقر مطلق هستند، گفت: تعداد خانوارهایی که دارای توانمندی بالا هستند نیز در کشور زیاد داریم. 🔹ضریب جینی در کشور نشان می‌دهد با این اختلافی که ایجاد شده، عده‌ای واقعا توانمند هستند، به طوری که چندین میلیون کارت در ایران داریم که تراکنش مالی آن‌ها بیش از یک و نیم میلیارد تومان است.
🔴انتصاب نادرستی که زبان مقصران وضع موجود را باز کرد/وقتی رکوردداران انتصابات غیرتخصصی در نفت طلبکار می‌شوند ♦️از روز گذشته و با انتصاب نابجای عبدالعلی علی‌عسگری به مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، جریان حامی دولت سابق سعی داشته تا به استناد این انتصاب نادرست، مدیریت کلان در صنعت نفت را غیرتخصصی جلوه دهد. ♦️ادعای انتصابات غیرتخصصی در صنعت نفت در حالی مطرح می‌شود که تمامی معاونان وزیر نفت و مدیران عالی این وزارتخانه تا کنون از نیروهای کارآمد و انقلابی متخصص در همین حوزه منصوب شده و انتصاب علی‌عسگری اولین موردی است که از حوزه‌های غیرمرتبط با صنعت نفت صورت گرفته است. ♦️ البته نگاهی به گذشته به خوبی نشان می‌دهد که کسی جز بیژن زنگنه را نباید رکورددار انتصابات غیرتخصصی و خارج از حوزه نفت و انرژی دانست. ♦️در دوران وزارت زنگنه بر حوزه نفت و گاز، معاون پژوهش و فناوری از راه‌آهن و معاون برنامه‌ریزی از وزارت نیرو به صنعت نفت آمدند. ♦️همچنین مدیران عامل چند شرکت اصلی صنعت نفت که در رده معاون وزیر هستند از حوزه‌های نامرتبط وارد این وزارت‌خانه شدند. مدیر عامل شرکت ملی نفت از گمرک و مدیران عامل دو شرکت پخش و پالایش و نیکو از شاگردان دانشگاهی زنگنه بودند. ♦️علاوه بر این، دو مشاور ارشد وزیر سابق که دارای اختیارات گسترده مدیریتی در وزارت نفت بودند از حوزه‌های شیلات و معدن وارد حوزه انرژی شدند. ♦️همچنین جعفر ربیعی، مدیرعامل قبلی هلدینگ خلیج فارس نیز از مترو به نفت کوچ کرده و از نیروهای نزدیک به محسن هاشمی رفسنجانی بود. ♦️بر خلاف غوغای رسانه‌ای حامیان دولت قبل، بیژن زنگنه را باید رکورددار انتصابات غیرتخصصی در وزارت نفت دانست. زیر سوال بردن یکی از تخصصی‌ترین ستادهای وزارت نفت در دوره‌های مختلف، صرفا به استناد یک انتصاب نادرست، بیش از آن که نقدی تخصصی و فنی تلقی شود، تلاشی سیاسی برای تسویه حساب‌های سیاسی خواهد بود.
🔴میرتاج الدینی: گندم،روغن دارو و نهاده های دامی فعلا ارز ترجیحی می گیرند ♦️نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:تا حالا 13 میلیارد و 100 میلیون دلار از ارز ترجیحی هزینه شده است و هنوز هم نهایی نشده است. ♦️امکان اختصاص تا 20 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای سال آینده وجود دارد. ♦️20 درصد ارز ترجیحی به گفته کارشناسان قاچاق می شده است. ♦️سال آینده طبق اعلام دولت افزایش قیمت نان نخواهیم داشت و برنامه ریزی هایی شده تا آرد قاچاق نشود.
🔴آیا اقتصاد ایران در ۲۰۵۰ میلادی، از اقتصاد کره جنوبی جلو می‌زند؟ ♦️برآورد‌های موسسه PWC نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، اقتصاد ایران از اقتصاد کره جنوبی جلو خواهد زد و ترکیه هم به یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان بدل خواهد شد. ♦️طبق برآورد‌های این موسسه، در سال ۲۰۵۰ چین و هند به بزرگ‌ترین اقتصاد‌های دنیا بدل می‌شوند و آمریکا در جایگاه سوم خواهد ایستاد. ♦️ایران در جایگاه هفدهم، کره جنوبی هم با اختلافی بسیار ناچیز، در جایگاه هجدهم و پس از ایران قرار می‌گیرد. ♦️البته ممکن است هیچ کدام از این اتفاقات رخ ندهد و مثلا، بروز یک درگیری نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی، کره جنوبی را از نظر اقتصادی به قعر جدول بفرستد
🔴زنگ خطر جمعیت در ۷ استان ♦️گیلان با شاخص ۱.۰۶، مازندران ۱.۱۹، البرز ۱.۱۹، سمنان ۱.۲۲ و تهران ۱.۲۷، مرکزی با ۱.۳۳ و اصفهان با ۱.۴۹ نرخ کل باروری وضعیت بحرانی از نظر سالمندی جمعیت دارند ♦️بنا بر اعلام مرکز تحقیقات سلامت سالمندان، طی ۵دهه اخیر نرخ سالمندان کشور از ۵ به ۱۰درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این نرخ در ۵۰سال آینده ۳برابر شود و در سال۱۴۵۰ به حدود ۳۰درصد برسد.
🔴امام على(ع)فرمودند: ♦️جاهِدوا فى سَبيلِ اللّه‏ِ بَأَيديكُم فَإِن لَم تَقدِروا فَجاهِدوا بِأَلسِنَتِكُم فَإِن لَم تَقدِروا فَجاهِدوا بِقُلوبِكُم؛ ♦️در راه خدا با دستهاى خود جهاد كنيد، اگر نتوانستيد با زبانهاى خود و اگر باز هم نتوانستيد با قلب خود جهاد كنيد. 📚بحارالأنوار، ج۱۰۰، ص۴۹، ح۲۳
🔴سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد ♦️سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که در حکم رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید شورا مورد تاکید قرار گرفته بود، در جلسه امروز شورا به ریاست رئیس‌جمهور به تصویب اعضا رسید. ♦️دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در روزهای آینده جهت تایید نهایی تقدیم رهبر معظم انقلاب می‌شود.
🔴🔴نعمت انقلاب ... ♦️مرد با همسر و فرزندش در حال عبور از پل معلق اهواز بودند. از روبرو دو سرباز آمریکایی و انگلیسی مست ! به طرف آنها می آمدند.سرباز آمریکایی با چشمان دریده به زن خیره شده و تلوتلوخوران به سمتش می آمد.گویا قصد بدی داشت؛ مرد جلو رفت تا از ناموسش دفاع کند؛ دعوا شد.مردم جمع شدند؛ پاسبان های ایرانی هم بودند!! سربازهای مست، مرد را از بالای پل به رودخانه انداختند. مردم با عصبانیت از پاسبان ها خواستند تا آنها را دستگیر کنند؛ گفتند: ماحق دستگیری و محاکمه آنهارا نداریم!! (بخاطر قانون کاپیتولاسیون)پدر جلوی چشم زن وبچه اش غرق شد. دو سرباز آمریکایی و انگلیسی بلندبلند میخندیدند و دور می شدند. مادر و فرزند نرده های پل را گرفته بودند و هق هق کنان می گریستند. 🔴🔴 38 سال بعد ♦️ "شما وارد محدوده آبهای جمهوری اسلامی ایران شده اید. بدون مقاومت تسلیم شوید."این صدای بلندگوی قایق سپاه ایران بود که به طرف تفنگداران امریکایی در نزدیکی یک جزیره ایرانی می آمد... وقتی شناورهای ایرانی به قایق امریکایی رسیدند،آنها با ترس و خفت، دستها را بالا بردند. و برای همیشه تصویر درازکشیدن سربازان امریکا در مقابل ایران را بر صفحه رسانه ها حک کردند. و سرانجام، باعذرخواهی از ایران، آزاد شدند. ♦️ خدایا ما را قدردان انقلاب اسلامی قرار ده و نگذار با دیدن کاستی ها چشم مان را از خدمات انقلاب خوب مان ببندیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یادآوری /گریه تفنگداران آمریکایی بعد از دستگیری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خانه های بالای 10 میلیارد تومان بعنوان خانه لوکس باید بدهند ♦️ توضیحات "محمد برزگری" رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، درباره نحوه دریافت مالیات از خانه‌های لوکس
🌹22 دی سالروز شهادت شهید علیمحمدی ♦️همسر شهید علیمحمدی :ملتی که الگویی مثل امام حسین (ع) دارد از مرگ نمی‌ترسد/ بمب روز حادثه می‌توانست 300 نفر را به شهادت برساند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: از توضیحات دولت درباره راه‌های جبران تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قانع نشدیم و قرار شده دولت مکتوبی در این‌باره بیاورد.
🔴 احمدی نژاد برای بار دوم به ترکیه سفر کرد! 🔹 نکته جالب این سفر، همراهی احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس با احمدی نژاد در سفر به ترکیه است.
🔴علی عسکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: استعفای من از مدیرعاملی پتروشیمی خلیج فارس کاملا دروغ و جعلی است؛ هیچ نامه ای برای استعفا به هلدینگ خلیج فارس ارسال نکرده ام.
🔴 فرق روحانی و رییسی 🔹 رییسی وقتی دید در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صندلی درنظر گرفته شده تشریفاتیه، دستور داد تا عوضش کنن! 🔹 این رو مقایسه کنید با روحانی که کولر گازی و تشک خارجی سفارش میداد!
🔴محسن شیرازی دبیرکل مجمع مطالبه گران استان قم شد 🔹 در جلسه فعالان مطالبه گر استان قم که در سالن جلسات ساختمان خاتم برگزار شد پس از بررسی و رای گیری بین اعضا، محسن شیرازی با اکثریت آراء به عنوان دبیر کل مجمع مطالبه گران استان قم منصوب شد. 🔹 در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین تحریری معاون محترم دادستان استان قم برگزار شد، وی طی سخنانی بر استفاده از ظرفیت مطالبه گران در راستای حل مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان قم، تاکید نمود. 🔹 از سرفصل های اصلی مطرح شده در این جلسه، لزوم طراحی سازوکار لازم جهت ارزش دهی به مطالبه گران و پیگیری مطالبات، انعکاس دغدغه های اصلی مطالبه گران به ارکان قوه قضاییه، کنش‌گری و مبادرت مسئولان قضایی به ارتباط با مطالبه گران و بررسی اولویت های تصحیح فضای مطالبه گری بین اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 🔹 گفتنی است محسن شیرازی از فعالان برجسته مطالبه گری در استان قم است.
🔴 تصویر امروز مهدی هاشمی در رستورانی در خیابان فرشته تهران! 🔹 بازهم مثل همیشه مهدی بابا، در مرخصی به سر می برد..!
🔴 توییت بامدادی رییس‌جمهور 🔹 رییسی: هر چند پیگیری برای رفع تحریم‌ها دستور کار جدی دولت است، اما در دولت سیزدهم تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها موکول به مذاکرات نشده است. 🔹 امروز و در همین شرایط تحریم، فروش نفت ما به قدری افزایش داشته که دیگر نگرانی نداریم و درآمد حاصل از آن نیز در حال بازگشت به کشور است.
☎️زنگ عبرت: 🔴هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس کجاست دقیقا؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلم/ گریه وعذرخواهی کردن تفنگداران آمریکایی پس دستگیری توسط سپاه
🔴 عوامل تروریستی بهمن ۹۷ خرم‌آباد اعدام شدند ♦️رئیس کل دادگستری لرستان: حکم اعدام ۲ نفرعامل اقدام تروریستی دهه فجر ۹۷ که پمپ بنزین «دره گرم» خرم آباد را به آتش کشیدند و منجر به شهادت ۲ مامور نیروی انتظامی شدند اجرا شده است.
❤️در حلقه مردم ♦️تصویری جالب از حضور رئیس جمهور در میان مردم سیل‌زده توکهور و هشتبندی میناب