eitaa logo
کانال هدایت(تبیین)
556 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
145 فایل
🔴کانال نیروهای انقلاب. 🔷 اخبار و تحلیلهای مهم فرهنگی و سیاسی 🔷باما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📛 فائزه هاشمی: جرمم «دختر رفسنجانی بودن» است❗️😱 ▫️ فائزه هاشمی گفته اگر در سیاست نبودم و اتفاقات سال ۸۸ پیش نمی‌آمد، باز هم فدراسیون ( فدراسیون اسلامی ورزش زنان) بسته می‌شد. چون آقای احمدی‌نژاد خیلی چیز‌ها را تعطیل کرد. همه که در آن جریانات نبودند. مگر بقیه را تحمل کرد؟ دانشگاه آزاد را نابود کرد و تمام مدیران دوران آقای خاتمی را کنار گذاشت. تازه من دختر آقای هاشمی بودم و جرمم از همه سنگین‌تر بود. ▫️ آقای خاتمی سنگ‌اندازی نمی‌کرد، حتی برای ما بودجه پیش‌بینی کردند و راحت مسابقات را برگزار کردیم. سنگ‌اندازی نداشتیم، اما مهربانی هم ندیدیم، یعنی این‌گونه نبود که همراه ما باشند و تشویق‌مان کنند. همه چیز به تلاش خود ما بستگی داشت که باید کار‌ها را انجام می‌دادیم.
فرید مدرسی، فعال اصلاحطلب: ‏ از منبع موثقی در آلمان مطلع شدم؛ آقای ‎امیرعبدالهیان، وزیر خارجه گفته: "۹۷درصد مذاکرات پیش رفته و سه‌درصد باقی‌مانده. اکنون آمریکا خواستار ‎مذاکره مستقیم است که ما هنوز موافقت نکرده ایم."*
⭕️ فرح به کودکان معلول ذهنی شیر خشک گوساله داد! 🔻 مینو صمیمی: در جلسه‌ای به ریاست دکتر «لقمان ادهم» قرار بر اقدام خیـرخواهانه ­تهیه شیر خشک برای نوزادان بیمار شد که برای این نیاز اعلام مناقصه‌ی بین‌المللی شد. بعد از ارسال قیمت‌ها توسط شرکت‌ها، یکی از آن­ها که قیمت کمتری از بقیه داشت به عنوان برنده‌­ی مزایده اعلام شد؛ نکته جالب این‌جاست که این شرکت اعلام کرده بود این شیر خشک مصرف انسانی ندارد و برای حیوانات تهیه شده است. آن شیر خشک محصولی بود که در سوئد برای تغذیه گوساله‌ها استفاده می‌شد‼️ 🔻 صمیمی می‌گوید: وقتی همه حاضرین با وجود اطلاع از این عمل غیر انسانی با مزایده موافق بودند، من این توافق‌نامه را امضا نکردم، به همین خاطر به ساواک احضار شدم و به من گفتند شما حق ندارید با اراده‌ی علیا حضرت مخالفت کنید. فخر روحانی، اهرم‌های سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی، نشر بلیغ، ۱۳۷۰، ج۱ ص۳۷۱-۳۷۵
🔴 علوی هستند وزیر سابق اطلاعات دولت فخیمه روحانی در حال قلیان کشیدن و شوخی های ناجور! 🔸 آخرش هم می‌گوید صحبت های من همش همین تُ...! 🔹 کشور در زمان علوی در وزارت اطلاعات درگیر نفوذ ها و حفره های متعدد امنیتی شد که هنوز اثرات آن وجود دارد! 🔹 واقعاً با وجود این مسئولین معلوم الحال، انسان یقین می کند که خود حضرت امام زمان علیه السلام دارد از این کشور محافظت می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کاشکی انتشار تصاویر اینچنینی از تجمعات معلمان ممنوع بود... 🔹معلوم نیست این تصاویر از یک معلم چه ذهنیتی برای دانش آموزش ایجاد کند. 😭تمسخر رییس دولت و ...❗️❗️
اوکراین : دو شهرمان سقوط کرد 🔹وزارت شرایط اضطراری اوکراین از سقوط دو شهر میلویو و گرودوشچیک استان لوهانسک به دست روسیه خبر داد
امنیت قابل معامله نیست 🔻‏«الکسی گونچارنکو»، نخست وزیر ‎، به فاکس نیوز گفت: 🔸اوکراین تنها کشوری در تاریخ بشر است که تسلیحات ‎ خود را با تضمین ‎، ‎ و فدراسیون ‎، واگذار کرد در حالیکه سال ١٩٩۴ سومین قدرت هسته‌ای جهان بود. 🔹حالا که بمباران و کشته می‌شویم، این تضامین کجا هستند؟
⁉️در اوکراین چه خبر است؟! 🔻پس از دستور حمله نظامی روسیه به اوکراین،خبرگزاری ریانوستی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور: روسیه زیرساخت های نظامی، دفاع هوایی و نیروهای هوایی اوکراین را با سلاح های بسیار دقیق هدف قرار می دهد اما به شهرهای این کشور حمله نمی کند. 🔻 وزارت کشور اوکراین گزارش داد: مطمئنا صدها نظامی تاکنون در اثر حملات موشکی روسیه جان خود را از دست داده‌اند. 🔻جدایی‌طلبان اوکراین که مورد حمایت روسیه هستند هم اعلام کردند که؛ کنترل شهرک مولیوی و هورودیشا در منطقه لوگانسک را به دست گرفته ایم. 🔻منابع محلی در اوکراین از اصابت موشک های بالستیک به شهرهای کیف پایتخت اوکراین، بوریسپیل، اودسا، خارکف، بردیانسک، کراماتورسک و نقاط دیگر در شرق اوکراین خبر دادند. 🔻نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا فوراً یک جلسه اضطراری جدید برای بحث در مورد اقدامات لازم برای "توقف جنگ" تشکیل دهد. 🔻دبیرکل سازمان ملل متحد از مسکو خواست تا سربازان خود را بازگرداند و اجازه ندهد بدترین جنگ در اروپا از ابتدای قرن جاری تاکنون رخ دهد. 🔻 سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد: دولت آمریکا تحت هیچ سناریویی قصد اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین برای جنگ با روسیه را ندارد 🔻وزیر خارجه اوکراین هم اعلام کرد؛ روسیه جنگی تمام عیار علیه اوکراین به راه انداخته است. شهرهای آرام اوکراین زیر حمله هستند. این یک جنگ تجاوزکارانه است. اوکراین از خود دفاع کرده و پیروز خواهد شد. جهان می‌تواند و باید جلوی پوتین را بگیرد. اکنون زمان عمل است 🔻دبیر کل ناتو: حمله روسیه به اوکراین را که جان تعداد بیشماری از غیرنظامیان را به خطر می اندازد به شدت محکوم می کنم. ما در این زمان وحشتناک در کنار مردم اوکراین می ایستیم، ناتو تمام تلاش خود را برای محافظت و دفاع از همه متحدان انجام خواهد داد. 🔺نکات راهبردی: ۱.تهدید های آمریکا و کشورهای غربی نتوانست روسیه را از اقدام راهبردی خود منصرف کند. ۲. کنترل روسیه بر اوضاع نشان داده که توانسته است که قبل از شروع جنگ و در همین آغاز عملیات طرف های مقابل را منفعل کند و از هر گونه اقدام نظامی و تدافعی آنها جلوگیری بعمل آورد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔰 *اهم محور واکنش رسانه های معاند از حمله روسیه به اوکراین* 1. معرفی این اقدام به عنوان حرکتی بسیار خطرناک علیه *حقوق بشر* 2. ارائه تصویری قهرمانانه از بایدن و ایجاد تصور *انحصار تامین صلح و امنیت جهان تنها توسط آمریکا* 3. برجسته سازی تصاویر حاکی از *حمله موشکی روسیه به مناطق شهری اوکراین* و بازنمایی تصاویر باقیمانده موشک ها در این مناطق 4. بازنمایی تصاویر *وحشت مردم اوکراین* از این حملات و فرار آنها از شهرها در کنار بیان مواضع *مقامات اروپائی و آمریکایی* در رابطه ضد بشری بودن این اقدام 5. *تقطیع مواضع پوتین و مقامات کشور روسیه* پیرامون اهداف حمله این کشور به اوکراین به منظور ایجاد حس تنفر در مخاطبان فضای مجازی نسبا به آنها 6. بازنمایی مواضع رئیس جمهور اوکراین حول *تخریب زیر ساخت های شهری و مرزبانی های اوکراین* پس از حمله نظامی روسیه 7. *عوام فریبانه معرفی کردن مواضع روسیه* حول عدم حمله به مناطق غیر نظامی با بازنمایی ادعاها حول حمله تدریجی از مناطق دور دست و سپس نزدیک تر شدن آن به مناطق مسکونی 8. بهره برداری از اقدام روسیه در *برهم زدن ثبات بازار های جهانی و قیمت نفت* در کنار بازنمایی ریزش ارزش واحد پول روسیه و افزایش قیمت دلار برای القا و معرفی روسیه به عنوان تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی جهان
*ترامپ: بایدن مقصر حمله روسیه به اوکراین است* 🔹ترامپ در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، بایدن را مقصر حمله روسیه به اوکراین دانست و گفت: پوتین در دوران دولت من به دلایل بسیار خوبی به اوکراین حمله نمی‌کرد و من یک روز برای شما توضیح خواهم داد.
♨️اظهار نظرهای مقامات رژیم صهیونسیتی خلاصه کار دستشون داد، این همون چیزیه که نیاز بود . 🔻نماینده روسیه در سازمان ملل: ما نگران برنامه های اسرائیل برای گسترش شهرک سازی در بلندی های جولان هستیم - روسیه حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به عنوان بخشی از سوریه به رسمیت نمی شناسد.
1_1459112106.docx
484.9K
🔴کلیات که امروز به تصويب کمیسیون مشترک رسید
*واکنش چین به عملیات نظامی روسیه در اوکراین* 🔹وزارت خارجه چین خواستار خویشتنداری طرفین شد و تأکید کرد از نزدیک اوضاع اوکراین را تحت نظر دارد. 🔹پکن گفت: آنطور که برخی رسانه‌های خارجی توصیف می‌کنند، حضور نیروهای روسیه در اوکراین اشغالگری نیست.
🔴 علی باقری سرتیم مذاکره کننده ایرانی بدون خدم و حشم در هواپیما 🔹 یک فعال رسانه ای در توییتی نوشت: تو پرواز دیدم نفر صندلی کناری که از خستگی خوابش برده، آشناست انگار! دقیق که شدم دیدم بله، علی آقای باقری هستند، معاون وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایرانی در وین! بدون همراه و خدم و حشم.تک و تنها!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وضعیت امروز اوکراین نتیجه ساده لوحی و اعتماد به آمریکا و اروپا 🔹 ثابتی نوشت: وضعیت امروز ‎اوکراین نتیجه ساده لوحی لئونید کوچما رئیس جمهور این کشور در سال ۱۹۹۴ است که فکر میکرد "امضای بیل کلینتون تضمین است" و با امضای تفاهم نامه بوداپست، اوکراین را خلع سلاح کرد. 🔹 اعتماد به هر کشور خارجی برای تامین امنیت داخلی به خصوص اعتماد به امریکا، مرض خطرناکی است که میتواند سومین قدرت اتمی دنیا را هم به این روز بیندازد. ‌ 🔹 چقدر خدا به مردم ایران رحم کرد که این تفکر خطرناک و ضد امنیت ملی که تصور میکرد "دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها" در برابر سد بزرگی به نام سید علی خامنه ای قرار گرفت و ناکام ماند، وگرنه با این حد از فهم و شعور نسبت به جهان و واقعیات روابط بین الملل، قبل از اوکراین امروز ایران جنگ زده مایه عبرت جهانیان بود...
🔴 مراکز حیاتی اوکراین با ابزارهای انهدام با دقت بالا از مدار خارج می‌شوند ♦️وزارت دفاع روسیه: زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات پدافند هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هواپیماهای نیروهای مسلح اوکراین با ابزارهای انهدام با دقت بالا از مدار خارج می‌شوند.
🔴مصوبه طرح صیانت لغو شد ♦️هیات رئیسه مجلس مصوبه کمیسیون مشترک در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی را به دلیل ایراداتی که معاونت قوانین وارد کرده بود، رد کرد و نظر آن معاونت را پذیرفت.
🔴 در جریان سفر آیت الله رئیسی به قطر، امیر این کشور پیام آمریکایی‌ها را به رئیس جمهور کشورمان منتقل کرد. ♦️آمریکایی ها در پیام ارسالی، درخواست مذاکره دوجانبه میان تهران و واشنگتن را مطرح کرده اند. ♦️آیت الله رئیسی به درخواست مذاکره مستقیم آمریکایی‌ها پاسخ منفی داده و تاکید کرده است مذاکرات هسته ای در وین روال طبیعی خود را طی می‌کند و در این مسیر مانع و مشکلی وجود ندارد که رفع آن نیاز به مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا داشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 به تضمین‌ها اعتماد نکنید و قدرت هسته‌ای به دست آورید ♦️نماینده پارلمان اوکراین:سال ۱۹۹۴ با تضمین آمریکا، انگلیس و روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را تسلیم کردیم، امروز کشته می‌شویم و سلاح هسته‌ای نداریم!
🔴نیروگاه چرنوبیل به تصرف نیروهای روسی درآمد ♦️چندین منبع خبری گزارش دادند که نیروهای روسی کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را بدست گرفته‌اند.
‏ آیا امام امت؛ اولین بار است حکم جهاد روشنگری و فضای مجازی را صادر کرده اند؟ نزدیک به ۳ سال و نیم از انتشار بیانیه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب یعنی نقشه راه ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی میگذرد. در آن بیانیه که تاکید بر تبیین، ‏تبلیغ و اجرایش داشته اند ۲ بار به رسانه و فضای مجازی اشاره شده است. در این بیانیه مهم معظم له دستور جهاد با ۲ هدف: ۱.شکستن محاصره تبلیغاتی ۲.امید آفرینی به عنوان نخستین جهاد را صادر کردند. ‏🇮🇷همچنین پس از آن بارها ایشان نسبت به تهدیدات و خطرات فضای مجازی هشدار هایی با کلید واژه هایی نظیر …فضای مجازی ول(فروردین۱۴۰۰) یا فضای بی بند بار و رهای اینترنت و... داده اند. اما در اربعین ۱۴۰۰ امام خامنه ای ۲ مأموریت اصلی برای جوانان و دانشجویان تعریف کردند: ۱-جهاد در میدان تبیین و افشاگری با انتشار افکار درست، افکار صحیح، پاسخ به اشکالات و پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها ‏۲-اجتناب از دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی و انتشار حقایق با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی و به‌کارگیری اخلاق. اما راهکارهای تجهیز و وارد شدن به میدان تبیین و روشنگری در فضای مجازی چیست: ‏۱.ارتقای سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی در سطح مدیران، مسئولان و مردم(ارتقا تاب آوری شناختی) ۲.مطالبه گری برای قطع ید دشمن از تسلط بر افکار عمومی در فضای مجازی ول به عنوان بستر جنگ شناختی ادراکی با راهبرد حاکمیت سایبری ‏۳.مطالبه گری برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که مهمترین موضوع در فضای سایبر از نگاه حضرت آقا است(سخنرانی ۲۲ خرداد۹۶)و سرویس های بومی با بها دادن به جوانان نخبه وطن و حمایت واقعی از آنها ۴.تشکیل جبهه و کمپین های ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در فضای سایبری که همه وهمه در۳وظیفه جریان شناسی .گفتمان سازی ومطالبه گری بیانیه گام دوم انقلاب محقق میگردد.
🔴 روسیه: پوتین تحولات اوکراین را به اطلاع رئیسی رساند ♦️ وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفته رئیس‌جمهور این کشور آخرین تحولات اوکراین را به اطلاع رئیس‌جمهور ایران رسانده است.
🔴 روسیه نسبت به حفظ جان ایرانیان ساکن اوکراین اطمینان داد ♦️حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه عصر جمعه، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره وضعیت ایرانیان گرفتار در اوکراین و مذاکرات وین گفت و گو کرد.
👆اصلاح‌طلبا عکس سمت راست رو با ناراحتی منتشر کردن و نوشتن لحظه وداع پدر اوکراینی با فرزندنش ... ♦️ولی همین جماعت موقعی که بچه‌های یمنی و فلسطینی و ... شهید میشن عین خیالشون نیست ...