eitaa logo
کانون خدمت رضوی شمس الشموس شهر بهارستان
241 دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
82 فایل
کانون خدمت رضوی محله ای شمس الشموس شهر بهارستان ☎️ ارتباط با ادمین: @shshadmin ☎️ ارتباط با کانون بانوان و خانواده : @Ya0fatemehza ☎️ روابط عمومی و فضای مجازی : @mediashsh کانال نورالهدی ویژه کودکان : @noorolhodarazavi ☎️ تلفن تماس : 09136856085
مشاهده در ایتا
دانلود
📩 آمادگی ورود به شبهای قدر 🔻حضرت آیت‌الله : در ماه رمضان دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لَیلَةُالقَدرِ خَیرٌ مِن اَلفِ شَهرٍ. تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ وَ الرّوحُ. فِیها بِإذنِ رَبِّهِم مِن کُلِّ أمرٍ» شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین عليه السلام: ناملايمات را تحمّل كن كه تحمّل، پوشش عيبهاست، انسان خردمند نيمش بردبارى است و نيم ديگرش چشم پوشى احتمِلْ ما يَمُرُّ عليكَ، فإنّ الاحتِمالَ سترُ العُيوبِ، و إنّ العاقلَ نِصْفُهُ احتِمالٌ، و نصفُهُ تَغافُلٌ غررالحكم حدیث 237 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
محفل جزءخوانی نوجوانان شهر بهارستان معطر به عطر رضوی شد. به همت واحد بانوان و خانواده و واحد تبلیغ کانون خدمت رضوی شمس الشموس محفل جزءخوانی دختران نوجوان در شهر بهارستان معطر به مدح و ثنای حضرت رضا (ع) گردید. این برنامه به مناسبت روز زیارتی امام رضا(ع) در هر چهارشنبه ماه مبارک رمضان در یکی از محافل قرآنی برگزار می شود و خادمان کانون شمس الشموس ضمن اهدای نمک متبرک حضرت، مدح و ثنای حضرت رضا (ع) را به جا آورده و همچنین سخنرانی معنوی کوتاهی نیز انجام می دهند. ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: خطبه ۴۶ تا ۴۳ ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄ 📜 : ( در سال ۳۷ هجری که امام علیه السلام به سوی شام سفر آغاز کرد، این نیایش را در حالی که پا در رکاب نهاد مطرح فرمود.) 🔹دعای سفر ♦️خدايا! از سختی سفر و اندوه بازگشتن و روبرو شدن با مناظر ناگوار در خانواده و مال و فرزند به تو پناه می برم. پروردگارا! تو در سفر همراه ما و در وطن نسبت به بازماندگان ما سرپرست و نگهبانی و جمع ميان اين دو را هيچ کس جز تو نتواند کرد، زيرا آن کس که سرپرست بازماندگان است نمی تواند همراه مسافر باشد و آن که همراه و همسفر است سرپرست بازماندگان انسان نمی تواند باشد. ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄ 📜 : ( قسمتی از سخنرانی طولانی امام علیه السلام که در روز عید فطر در کوفه ایراد فرمود.) 1️⃣ ضرورت ستايش پروردگار ♦️ستايش خداوندی را سزاست که کسی از رحمت او مأيوس نگردد و از نعمت های فراوان او بيرون نتوان رفت؛ خداوندی که از آمرزش او هيچ گناهکاری نااميد نگردد و از پرستش او نبايد سرپيچی کرد. خدايی که رحمتش قطع نمی گردد و نعمت های او پايان نمی پذيرد. 2️⃣ روش برخورد با دنيا ♦️ دنيا خانه آرزوهايی است که زود نابود می شود و کوچ کردن از وطن حتمی است. دنيا شيرين و خوش منظر است که به سرعت به سوی خواهانش می رود و قلب بيننده را می فريبد. سعی کنيد با بهترين زاد و توشه از آن کوچ کنيد و بيش از کفاف و نياز خود از آن نخواهيد و بيشتر از آنچه نياز داريد طلب نکنيد. ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄ 📜 : (در سال ۳۸ هجری، یکی از فرمانداران امام علیه السلام به نام مصقله بن هبیره اسیران بنی ناجیه را از فرمانده لشکر آن حضرت را خرید و آزاد کرد، اما وقتی از او غرامت خواستند به طرف معاویه فرار کرد.) 🔹تأسف از فرار مصقله ♦️خدا روی مصقله را زشت گرداند، کار بزرگواران را انجام داد، امّا خود چونان بردگان فرار کرد؛ هنوز ثناخوان به مدّاحی او برنخاسته بود که او را ساکت کرد، هنوز سخن ستايشگر او به پايان نرسيده بود که آنها را به زحمت انداخت. امّا اگر مردانه ايستاده بود همان مقدار که داشت از او می پذيرفتيم و تا هنگام قدرت و توانايی به او مهلت می داديم. ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄ 📜 : ( وقتی نماینده خود جریربن عبدالله را در سال ۳۶ هجری به طرف معاویه فرستاد و پاسخی روشن نمی داد یاران امام گفتند، وسایل جنگ را مهیا کن، فرمود:) 1️⃣ واقع نگری در برخورد با دشمن ♦️مهيّا شدن من برای جنگ با شاميان در حالیکه «جرير» را به رسالت به طرف آنان فرستاده ام، بستن راه صلح و بازداشتن شاميان از راه خير است، اگر آن را انتخاب کنند. من مدّت اقامت «جرير» را در شام معيّن کردم، که اگر تأخير کند يا فريبش دادند و يا از اطاعت من سرباز زده است. عقيده من اين است که صبر نموده با آنها مدارا کنيد، گر چه مانع آن نيستم که خود را برای پيکار آماده سازيد. 2️⃣ ضرورت جهاد با شاميان ♦️من بارها جنگ با معاويه را بررسی کرده ام و پشت و روی آن را سنجيده، ديدم راهی جز پيکار يا کافر شدن نسبت به آن چه که پيامبر(صلی الله علیه و آله)آورده باقی نمانده است، زيرا در گذشته کسی بر مردم حکومت می کرد که اعمال او [عثمان] حوادثی آفريد و باعث گفتگو و سرو صداهای فراوان شد، مردم آنگاه اعتراض کردند و تغييرش دادند. ┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
🏴 نکات کلیدی جزء نوزدهم قرآن کریم 🏴 1- از خدا همسران و فرزندانی طلب کنید که چشم‌وچراغ شما و مایه عزت‌تان باشند. (فرقان: 74) 2- در قیامت فقط دل بی‌گناه و پاک به کار میاید و هیچ کاری از مال و فرزند برنمی‌آید. (شعراء: 88 و 89) 3- از مخالفت باخدا بپرهیزید و از سبک زندگی اشرافِ اسراف‌کار تقلید نکنید. (شعراء: 150 و 151) 4- هرکس شاکر نعمت‌های خدا باشد، سود می‌کند و هرکس ناشکری کند دودش به چشم خودش می‌رود که خداوند بی‌نیاز است. (نمل: 40) 5- از حق مردم چیزی کم نگذارید که حق‌الناس است و با سودجویی، نظم اقتصادی جامعه را به هم نریزید. (شعراء: 183) 6- در زندگی اجتماعی متواضعانه رفتار کنید و هنگام برخورد با افراد غیر مؤدّب، با مدارا و ملایمت پاسخ دهید. (فرقان: 63) 7-در دنیادوست خوب برگزینید، تا در قیامت از انتخابش پشیمان نشوید. چرا که رفیق بد تو را به گمراهی می‌کشاند. (فرقان: 28) 8- کسی که توبه کند و کار خوب انجام دهد، خدا هم بدی‌هایش را به خوبی‌ها تبدیل می‌کند. (فرقان: 70) 9- آیا می‌دانید که شیطان بر افراد دروغگو و گناهکار وارد شده و آنها را به بیشتر گناه کردن، تشویق می‌کند؟ (شعراء: 221-223) 🌹🍃🌹🍃
💐🌾🌾💐🌾🌾💐🌾🌾 🍃«من» و «سلوى» چيست؟ بعضى از مفسّران احتمال داده‌اند كه «من» يك نوع عسل طبيعى بوده كه بنى اسرائيل در طول حركت خود در آن بيابان به مخازنى از آن مى‌رسيدند، چرا كه در حواشى بيابان تيه، كوهستانها و سنگلاخهايى وجود داشته كه نمونه‌هاى فراوانى از عسل طبيعى در آن به چشم مى‌خورده است. 🍃اين تفسير به وسيلۀ تفسيرى كه بر عهدين (تورات و انجيل) نوشته شده تأييد مى‌شود آنجا كه مى‌خوانيم: «اراضى مقدّسه به كثرت انواع گلها و شكوفه‌ها معروف است، و بدين لحاظ است كه جماعت زنبوران همواره در شكاف سنگها و شاخ درختان و خانه‌هاى مردم مى‌نشينند، بطورى كه فقيرترين مردم عسل را مى‌توانند خورد». در مورد «سلوى» بعضى مفسّران آن را يك نوع پرنده دانسته‌اند، كه از اطراف به طور فراوان در آن سرزمين مى‌آمده، در تفسيرى كه بعضى از مسيحيان به عهدين نوشته‌اند تأييد اين نظريّه را مى‌بينيم آنجا كه مى‌گويد: بدان كه «سلوى» از آفريقا بطور زياد حركت كرده به شمال مى‌روند كه در جزيرۀ كاپرى،١٦ هزار از آنها را در يك فصل صيد نمودند. اين مرغ از راه درياى قلزم آمده، خليج عقبه و سوئز را قطع نموده، در شبه جزيرۀ سينا داخل مى‌شود، و از كثرت تعب و زحمتى كه در بين راه كشيده است به آسانى با دست گرفته مى‌شود، و چون پرواز نمايد غالباً نزديك زمين است. از اين نوشته نيز استفاده مى‌شود كه مقصود از «سلوى» همان پرندۀ مخصوص پرگوشتى است كه شبيه و اندازۀ كبوتر است. 💐🌾🌾💐🌾🌾💐🌾🌾
🌼گویم همه دم در انتظارت صلوات✨ 🌺بر روی نهان و آشکارت صلوات 🌼روزی که به کعبه چهره ات بنمایی✨ 🌺با هستی خود کنیم نثارت صلوات ❤️اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل لولیک الفرج 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: هرزنى كه درخانه شوهر خود به قصد مرتّب كردن آن، چيزى را جابه جا كند خداوند به او نظرافكند ميزان الحكمه ج5 ص 100 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌹 : خطبه ۴۲ تا ۳۹ ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( پس از پایان جنـگ جمل در ۱۲ رجب سال ۳۶ هجری امام علیه السلام وارد کوفه شد، مردم به استقبال آمدند. آن حضرت وارد مسجد جامع شد، دو رکعت نماز خواند و سخنرانی طولانی ایراد فرمود که بخشی از آن این خطبه است.) 🔹پرهيز از آرزوهای طولانی و هواپرستی ♦️"ای مردم! همانا بر شما از دو چيز می ترسم: هواپرستی و آرزوهای طولانی. امّا پيروی از خواهش نفس، انسان را از حق باز می دارد و آرزوهای طولانی آخرت را از ياد می برد. آگاه باشيد! دنيا به سرعت پشت کرده و از آن جز باقيمانده اندکی از ظرف آبی که آن را خالی کرده باشند نمانده است. به هوش باشيد که آخرت به سوی ما می آيد. دنيا و آخرت هر يک فرزندانی دارند. بکوشيد از فرزندان آخرت باشيد، نه دنيا، زيرا در روز قيامت هر فرزندی به پدر و مادر خويش باز می گردد. امروز هنگام عمل است نه حسابرسی و فردا روز حسابرسی است نه عمل. می گويم: «حذّاء» به معنای شتابان و «جذّاء» به معنای بريده از نيک و بد است، که برخی نقل کرده اند." ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📜 ( پس از جنگ صفین در سال ۳۷ هجری در کوفه ایراد فرمود) 🔹پرهيز از حيله و نيرنگ ♦️ای مردم! وفا همراه راستی است، که سپری محکم تر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم. آن کس که از بازگشت خود به قيامت آگاه باشد خيانت و نيرنگ ندارد. امّا امروز در محيط و زمانه ای زندگی می کنيم که بيشتر مردم حيله و نيرنگ را زيرکی می پندارند و افراد جاهل آنان را اهل تدبير می خوانند. چگونه فکر می کنند؟ خدا بکشد آنها را، چه بسا شخصی تمام پيش آمدهای آينده را می داند و راه های مکر و حيله را می شناسد، ولی امر و نهی پروردگار مانع اوست و با اينکه قدرت انجام آن را دارد آن را به روشنی رها می سازد، امّا آن کس که از گناه و مخالفت با دين پروا ندارد از فرصت ها برای نيرنگ بازی استفاده می کند. ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
20.mp3
4.01M
💠☝🏻☝🏻💠 *(تندخوانی)* ◼️💠◼️💠◼️💠◼️💠◼️ *جزء بیستم هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف* ◼️💠◼️💠◼️💠◼️💠◼️ 💎 *وبه نیت* 💐 *سلامتی و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)* 💐 *سلامتی وطول عمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)* 💐 *شفای بیماران* 💐 *شادی ارواح طيبه شهداء اسلام ودر گذشتگان مؤمنين ومومنات*واموات .گروه 💐 *حاجت روایی شرکت کنندگان در ختم* ◼️💠◼️💠◼️💠◼️💠◼️ (تندخوانی) 0️⃣2️⃣
دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه مقتدر بر پاسداران سرزمینم تهنیت باد....
💬پرسش:آیا اعمال دندانپزشکی روزه‌ را باطل می‌کند؟ ✍️پاسخ: 🔹 حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: اگر چیزى وارد حلق نشود، مانعی ندارد ولى اگر بداند چیزى وارد حلق می‌شود، جایز نیست هنگام روزه به دندان‌پزشکی مراجعه نماید مگر در فرض ضرورت و مشقت که در این صورت اگر چیزى وارد حلق شده، صِرفاً قضا کردن آن کفایت مى‌کند و کفاره‌اى به‌عهده او نیست. 🔸حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:چنانچه مواظبت کند ولی چیزی بی‌اختیار فرو رود روزه‌اش اشکالی ندارد. 🔹حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی: اگر رفتن آب و مواد در حلق عمدی نباشد، روزه‌اش صحیح است ولی روزه‌دار نباید جایی برود که می‌داند چیزی از گلویش داخل خواهد شد. 🔸حضرت آیت الله العظمی سیستانی : اگر بدون التفات و قصد پایین رود روزه‌اش صحیح است. 🔹حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی :چنانچه درد دندان قابل تحمل باشد با علم به رسیدن آب یا مواد دیگر به حلق، رفتن به دندان پزشکی جایز نبوده و چنانچه چیزی وارد حلق شود علاوه بر قضا موجب کفاره هم خواهد بود
🔸 فرصت خوبی برای است. ما همان ماده‌ی خام هستیم که اگر روی خودمان کار کردیم و توانستیم این ماده‌ی خام را به شکل‌های برتر تبدیل کنیم، آن کار لازم در زندگی را انجام داده‌ایم. هدف حیات همین است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیشکی غیر از تو منو نمیخره کی به جز تو از گناها میگذره واسطه‌ام چادر نماز مادره الهی العفو...🤲 ♠️♠️♠️♠️♠️♠️♠️♠️♠️♠️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله): ✨ من أحیى لَیلَهَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَى السَّنَهِ القابِلَه؛ 🍃 هر کس شب قدر را احیا بدارد، تا سال آینده عذاب از او بر داشته مى‌شود. 📖 اقبال الأعمال، ج١، ص۳۴۵
☘استغفار روزانه☘ امام علی علیه السلام: گناهان درد هستند و استغفار، داروست و... درمان (گناهان) به این است که دیگر تکرار نشوند. (تامیتوانیداستغفارو ذکرصلوات گویید . آیت الله بهجت ) امام صادق (علیه السلام) فرمود : هفتاد مرتبه استغفار درعصر ، سبب میشود خدای متعال هفتصد گناه را بیآمرزد. ✅۷۰ مرتبه استغفارهرروز عصر استغفرالله ربی واتوب الیه 🌟اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌟
⭕️ آیا ابن ملجم یهودی بود⁉️ ▪️ عَبدالرّحمن بن عَمرو بن مُلْجَم مُرادی معروف به ابن ملجم مرادی از خوارج نهروان و قاتل امام علی بن ابی‌طالب (ع)، امام اول شیعیان، است. 🔻 از ولادت او خبری گزارش نشده، امّا زمانی که یمنی‌ها برای بیعت با امام علی (ع) به خدمت ایشان رفتند، هر کسی یک بار با آن حضرت بیعت می‌کرد. امّا وقتی نوبت به ابن ملجم رسید، آن حضرت سه بار از ابن ملجم بیعت گرفتند! ▪️ ابن ملجم از رفتار امام علی (ع) تعجب کرد و پرسید که چرا از دیگران یک بار و از من سه بار بیعت گرفتید؟ امام در جواب او شعری خواندند با این مضمون که: «من زندگی او را می‌خواهم اما او ارادهٔ کشتن من را دارد»، و فرمودند: «ای ابن ملجم برو که به خداوند سوگند گمان ندارم به آنچه گفتی وفا کنی.» 🔻 ابن ملجم مرادی از ٩ نفری بود که در جنگ نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسه‌ای با گروهی از تروریست‌ها نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمرو بن عاص را کشیدند و در کنار خانهٔ خدا هم‌قسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به‌عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و… در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشر زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. ▪️ بررسی تاریخ نشان می‌دهد که ابن‌ملجم مرادی در سرپرستی زنی یهودی قرار داشته است. 📑 روایت دیگری، قاتل امام علی (ع) را ولدالزنا اعلام می‌کند. 🔻 در برخی گزارش‌ها؛ از ابن ملجم با عنوان ابن الیهودیة (فرزند یهودی) و شبه الیهود (شبیه یهودیان) یاد شده است: 1⃣ امام علی (ع) بلافاصله بعد از ضربت خوردن فرمودند که این ملعونِ یهودی‌زاده مرا کُشت‏: «قَتَلَنِی‏ ابْنُ مُلْجَمٍ قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ‏ الْیَهُودِیَّةِ»؛ مرا ابن ملجم کشت؛ مرا ملعونی که فرزند زن یهودی ‌بود کشت. 2⃣ امام علی (ع) در جواب سؤال امام حسن (ع) که پرسید چه کسی اقدام به کشتن شما کرد؟، فرمودند: «قَتَلَنِی ابْنُ الْیَهُودِیَّةِ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مُلْجَمٍ‏ الْمُرَادِی‏» ابن ملجم که فرزند زنی یهودی است اقدام به کشتن من کرد. 3⃣ در روایتی چنین نقل شده است که؛ وقتی ابن ملجم در ملاقاتی با امام علی (ع) خود را معرفی کرد، امام فرمودند: «رسول خدا (ص) به من خبر داد که قاتل من فردی شبیه یهود است و او (ابن ملجم) یهودی است». 📚منابع: مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوّم، ۱۴۰۳ق، ج۴۲، ص۲۶۲ مجلسی، محمدباقر، همان، ج‏۴۲، ص۲۸۱ مجلسی، محمدباقر، همان، ج۴۲، ص۲۸۳-۲۸۴ ابن عساکر، علی بن الحسن، تاریخ مدینة دمشق، بیروت، دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع، چاپ اوّل، ۱۴۱۵ق. ج۴۲، ص۵۵۴ |و لعنت الله علی القوم الظالمین|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا