eitaa logo
کانال سیاسی کوثریه🇮🇷
103 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
207 فایل
《بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ》 کانال تبادل اخبار انقلابی ✍ارسال مطالب برای گروه هاومخاطبین بلامانع است. لینک کانال سیاسی کوثریه 👇 @siasikosarieh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦❉❥🥀🕊❥❉✦ ✨مادران شهدا؛ اسوه های صبر و مقاومت 🌱گزیده بیانات رهبری در توصیف گذشت و ایثار مادران شهدا و نقش آنان در پیشبرد اهداف انقلاب 🌱 به بهانه سالروز سلام الله علیها و روز تکریم مادران شهدا @siasikosarieh
14021002_43777_16k.mp3
5.44M
صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در جمع مردم شریف خوزستان و کرمان @siasikosarieh
🔰 راه حل مشکلات کشور 🖌 مهدي سعيدي 🔻يکي از سرفصل‌هاي مهم روندهاي جاري در هر نظام سياسي، انتخابات است. در اين آوردگاه همه جامعه بازيگران عرصه قدرت به ميدان مي‌آيند که مبتني بر رسالت و منافعشان نقشآفرين باشند.. نظام سياسي تلاش مي‌کند تا انتخاباتي مطلوب و معقول برگزار نمايند و مبتني بر آن بر ثبات و مقبوليت و امنيت و وحدت ملي بيفزايد. احزاب سياسي فعال مي‌شوند تا بتواند نامزد مورد علاقه خودشان را بر مسند قدرت بنشانند تا فرصتي براي نقش آفريني بيشتر در حکمراني بيابند. نخبگان سياسي نيز تلاش دارند تا در امر انتخاب کردن به توده‌ها کمک کنند و کيفيت آراء را ارتقا بخشند و محصول مرغوب از درخت انتخابات بچينند که حاصل آن نشست کارآمدان و نخبگان بر صندلي قدرت باشد. 🔻اما در اين ميان بازيگران اصلي ميدان انتخابات مردم‌اند. انتخابات طراحي شده تا حاکميت مردم اعمال گردد و در اين ميان خواست و انتخاب و اراده آنان است که قرار است به پيش رود. مردم به اين ميدان رقابت از منظر حل مشکلات مي‌نگرند! مساله آنان حل مشکلاتي است که با آن دست و پنجره نرم مي‌کنند و انتظار دارند تا مسئولين بر اين مشکلات فائق آيند. آنان چهار سال پيش نمايندگاني را براي اين امر انتخاب کرده و راهي مجلس کرده‌اند. اينک فصل پاسخگويي فرا رسيده است. اگر نمايندگان بتوانند براي عملکرد خود دفاع قانع کننده‌اي داشته باشند، امکان راي آوري آنان افزون خواهد شد. اما اگر ناتوان از اقناع افکار عمومي باشند، کنار گذاشته خواهند شد. تا اين بار کساني به قدرت برسند که نسخه آنان براي حل مشکلات کشور با اقبال بيشتري برخوردار گرديده است. 🔻نکته اساسي در اين ميان آن است که مهمترين مساله‌اي که مردم در انتخابات بدنبال آن هستند "حل مشکلات کشور" است. حقيقتي که حکيم انقلاب اسلامي در ديدار با مردم استان کرمان و خوزستان بدان چنين تاکيد فرمودند: «اگر مشکلات وجود دارد، راه حلّ مشکلات چيست؟ راه حلّ مشکلات انتخابات است. اتّفاقاً براي اينکه مشکلات برطرف بشود، بايستي در انتخابات شرکت کرد.» 🔻دشمنان اين ملت البته تلاش دارند تا توجه افکارعمومي را از اين حقيقت دور نگه دارند و نسخه غلط براي درمان مشکلات بپيچند! آنان مي‌کوشند‌ تا بلوا و ناآرامي را به عنوان راه حل مشکلات کشور معرفي کنند، در حالي که آنچه بر آن نام "سياست‌هاي خياباني" گذاشتهاند، بي‌راههاي است که سر از ترکستان در خواهد آورد و حاصلي جز تضعيف امنيت و وحدت ملي به همراه نخواهد داشت. 🔻حقيقت آن است که کشور دچار مشکلات مختلفي است که بايد براي آن راهکار ارائه گردد. داشتن مجلس قوي بدون شک يکي از مهمترين اهرم‌هاي حل مشکلات کشور است. مجلس قوي مجلسي توانمند در قانونگذاري و نظارت است. مجلسي که نمايندگان آن اشراف کامل به توانايي‌ها و ناتواني‌ها و تهديدات و فرصت‌ها دارند و محيط بين المللي و شرايط کشور را به خوبي درک مي‌کنند و با تدبير و تدبير بهترين تصميمات را قانوني مي‌کنند. فراموش نکنيم که به فرموده رهبري: «مجلس شوراي اسلامي، طبق قانون اساسي، ريل‌گذاري‌کننده‌ي آينده‌ي کشور است. اگر کشور مشکلاتي دارد، براي رفع اين مشکلات نياز به قانونگذاري و حضور مدبّرانه‌ي مجلس شوراي اسلامي است» 🔻البته مجلس قوي محصول کميت و کيفيت آراء مردم است. هر چقدر مردم بيشتر در پاي صندوق راي حاضر شوند و هر چه با دقت نظر و چشماني باز بر کيفيت آراء‌شان بيفزايند، بدون شک مجلس قوي‌تري شکل خواهد گرفت. اما اگر مسير مشارکت ناهموار گردد و از حضور پرتعداد مردم کاسته شود و به تعبير رهبري «اگر مشارکت ضعيف باشد، مجلس ضعيف خواهد شد و مجلس ضعيف توانايي کامل براي رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر مي‌خواهيم مشکلات برطرف بشود، بايد مشارکت را بالا ببريم؛ اين وظيفه‌ي همه است. هر که ميخواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش اين است. اين، مسئله‌ي مشارکت.» 🔻آنچه گفته شد شرط لازم براي تحقق مجلس قوي است، اما شرط کافي براي آنکه انتخابات به معبري مطمئن براي حل مشکلات کشور بدل گردد آن است که در ميدان انتخاباتي آنچه صف‌آرايي مي‌کند برنامهها باشد نه نامها! به واقع هر کس که مي‌خواهد وارد اين رقابت گردد بايد برنامه‌اي براي حل مشکلات کشور در دست داشته باشد تا مردم با مطالعه برنامه‌ها، نامزد خود را برگزينند. و راي‌ها به برنامه‌ها تعلق گيرد. رسيدن به اين جايگاه است که خروجي رقابت سياسي را در تراز الگوي مطلوب انتخاباتي در نظام مرد‌سالاري ديني تعريف خواهد کرد. 🔻در آستانه انتخابات آنچه موجب تقويت ملي اين سرزمين است، پذيرش قاعده بازي "حل مشکلات کشور از طريق انتخابات" است، چه آنها که آباداني کشور را در "تداوم" راه مجلس يازدهم مي‌دانند و چه آنهايي که راه پيشرفت و بهبود اوضاع را در "تغير" و "عبور" از مجلس يازدهم مي‌دانند، همگي به مشارکت در انتخابات مي‌انديشند! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @siasikosarieh
تو مصطفاست قسمت نودو چهار نه چه اذیتی؟ الان خونه داداشم هستم.خونه ساکته، کسی شوخی نمی کنه، ولی خوابت میگه اون هست و ما نمی بینیم. همه ترسم از مجروحیت تو بود .اولین مجروحیت ها یت که شروع شدترسم ازشهادتت شد. ترسم از دوریت بود وندیدنت. چطور می توانستم در دنیایی باشم خالی از مصطفی؟ یک بار که مجروح شده بودی گفتم:" دیگه نباید بری! " گفتی:" مثل زنان کوفی نباش!" گفتم:" تو غمت نباشه من دوست دارم با زنان کوفی محشور بشم، تو اصلا اذیت نشو وفقط نرو!" گفتی:" باشه نمی رم!" بعداز ناهار گفتم:" منو می بری؟" - کجا؟ - کهنز. - چه خبره؟ - هیئته. - هیئت نباید بری! - چرا؟ - مگه نگفتی من سوریه نرم . من سوریه نمی رم، اسم توهم سمیه نیست. اسم جدیدت آزیتاست. اسم منم دیگه مصطفی نیست. ،کوروشه. اسم فاطمه رو هم عوض می کنیم. هیئت ومسجد هم نمی ریم توخونه نماز می خونیم. تو هم بازنان کوفی محشور می شی! - اصلا هم نگران نباش هیئت هم نمی ریم! بعد از ظهر که نرفتم.شب که شد دیدم نمی شودهیئت نرفت. گفتم:" پاشو بریم هیئت! - قرار نبود هیئت بریم آزیتا خانم! - چرا اینجوری می کنی آقا مصطفی؟ - قبول می کنی من سوریه برم و تو اسمت سمیه باشه و اسم من مصطفی واسم دخترم فاطمه و پسرم محمدعلی؟ درآن صورت هیئت نماز و مسجد هم می ری! - من رو با هیئت تهدید می کنی؟ - یا رومی روم، یا زنگی زنگ. کمی فکر کردم وگفتم:" قبول اسم تو مصطفاست." با لذت خندیدی و گفتی:" بله، اسم من مصطفاست! مصطفی اسم من و پرچم منه!" حالا باید برگردم آقا مصطفی. الآن وقتی نگاهت میکنم،دیگر آن گره ابروانت نیست. نگاهت شیرین و زلال است و بدون اخم مرا نگاه می کنی ، - ازم راضی ای مصطفی؟ سعی کردم با واگویه خاطرات تو رو دوباره بسازم. راضی هستی آقا مصطفی؟ صدای قهقهه ی مستانه ای در گوشم می پیچد . راه می افتم. باد می وزد و چادرم را به هر سو می کشاند، اما من سبک وراحت گام بر می دارم. همپای گام های تو. کاش زمان کش بیاید! پایان @siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُؤَمَّلُ لِإِحْیَاءِ الدَّوْلَةِ الشَّرِیفَةِ... 🌱سلام بر تو و بر امید فرح بخش آمدنت، آنگاه که حکومت خدا را نشانمان میدهی و خشکسال آرزوهای ما را با باران مهربانی ات سیراب میکنی؛ آنگونه که بعد از آن هیچ عطشی، هرگز بی تابمان نکند. 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس ای فاطمه را شمیـــــم! کی می‌آیی؟ جان‌بخش‌تر از نسیــم! کی می‌آیی؟ «یَابنَ الشُّهُبِ الثاقِبَه» کی می‌تابی؟ «یَابنَ النَّبَاءِ العَظیـــم» کی می‌آیی؟ @siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا باید ۹ دی گرامی داشته شود امام خامنه ای عزیز : فتنه ی ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله ی تعدادی آدم دیده شد ؛ این یک چیز ریشه داری بود ، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند ، اهدافی داشتند ، زمینه ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود ، کارهای بزرگی شده بود و هدف های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود ، که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و این ها حل نمی شد ؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت ؛ که این حرکت ، حرکت ۹ دی بود ؛ آمدند بساط فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند . لذا حادثه ۹ دی یک حادثه ی ماندنی در تاریخ ماست . من آن سال هم گفتم - پارسال بود یا سال پیش از آن بود - که این حادثه ، حادثه ی کوچکی نیست . این حادثه ، شبیه حوادث اول انقلاب است . این حادثه بایستی حفظ شود ، بایستی گرامی داشته شود. بیانات رهبر عزیز انقلاب در دیدار با اعضای ستادبزرگداشت ۹ دی۱۳۹۰/۹/۲۱ ۷ دی تا ۱۳ دی , هفته ی بصیرت و مقاومت گرامی باد. 🇮🇷 @siasikosarieh
💠 چرا ۹ دی ماندگار شد؟ 🔴 ایران در طول سالهای پس از انقلاب روزهای حساس و باشکوه زیادی به خود دیده ولی جنس بعضی از این ایام متفاوت و ماندگارتر است.نمونه بی‌بدیل آن یوم‌الله ۹ دی است که راز ماندگاری آن در کلام امام خامنه‌ای این گونه بیان شده است: 1⃣ حماسه نهم دی نشانگر حاکمیت روح دیانت بر دل مردم بود. یعنی همان روحی که حاکم بر اصل انقلاب ما و حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷بود، در ۹ دی این روح به شکل بارزی نشان داده شد. 2⃣ نهم دی حاصل احساس وظیفه دینی و انجام عمل صالح بود. ایمان دینی آن معجزه‌گری است که قادر است همه مردم را بسیج کند و آنها را در صحنه نگه دارد و سختی ها را برای آنها آسان کند. هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد. ۹ دی این را نشان داد. 3⃣ رد پای عاشورای ۵۷ در نهم دی ۸۸ در قضیه ۹دی هم؛باز پای امام حسین(ع) و عاشورا درمیان بود. اگر آن حرکات سخیف و گریه‌آور از سوی فتنه‌گران، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم معلوم نبود به این شکل بوجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. 4⃣ حضوری بی‌سابقه برای خنثی‌سازی چالش‌های فتنه‌انگیز دشمنان دشمنان امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ اما به عکس شد. در فتنه‌ ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند،گفتند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. 5⃣ نهم دی نماد اعتماد مردم به نظام کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که اعتمادی را که مردم ایران نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، نسبت به نظام حکومتی خود داشته باشند. اعتماد به نظام، از این بهتر و روشن‌تر نمی شود. این حضور، حضور بسیار پرمعنایی است. 6⃣حضور در نهم دی هنر مردم بود. بعد از آنکه باطن ها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی ۹ دی را به راه انداختند.این،هنر مردم است. درود به مردم ایران. 7⃣ نهم دی به معنای واقعی ایام الله بود. ۹ دی ایام‌اللَّه - به معنی حقیقی کلمه - بود. دلها دست خداست. خدای متعال این دلها را آورد وسط صحنه، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد. 8⃣ ۹ دی تجلی احساس مسئولیت مردم همه باید این احساس مسئولیت دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را داشته باشیم. حالا یک نمونه‌ واضحش همین 9 دی بود. 9⃣ نهم دی اعلام حضور در صحنه بود. معنای حرکت ۹ دی این است که امروز جوانان ما که اکثریت قاطع ملت ما هستند و عموم ملت ما در همان جهت حرکت انقلاب اسلامی دارند پیش می روند. 🔟حماسه نهم دی قوی ترین و آخرین ضربه به دشمن. قوی‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دی وارد کرد. یکپارچگی ملت آشکار شد. همه‌ کسانی که در عرصه‌ سیاسی به هر نامزدی رأی داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند. 1⃣1⃣حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت مردم حماسه نهم دی برخاسته از بصیرت است، برگرفته از دشمن‌‌‌‌‌شناسی و وقت‌‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است. 2⃣1⃣ حماسه نهم دی نشانه قدرت الهی و روزی ماندگار حماسه مردم در ۹ دی کار بزرگی بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی (علیه السّلام) را می‌‌‌بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده‌‌‌‌ امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است. 🖌 @siasikosarieh
سلام علیکم خدمت بزرگواران رمان ««اسم تو مصطفاست»» به پایان رسید انشاالله از امشب با یک رمان از زندگی یک شهید بزرگوار دیگه در خدمتتون هستیم 🌷🌷🌷 @siasikosarieh
داستان دوم زندگي نامه شهید مدافع حرم محمد حسین محمد خانی .. قصه دلبری به روایت:مرجان دُرعلی همسر شهید به قلم:محمد علی جعفری @siasikosarieh
🌟دلبری🌟 مقدمه نویسنده🌸 مثل معتادها شده بودم .اگر شب به شب به دستم نمیرسید،به خواب نمی‌رفتم و انگار چیزی کم داشتم.شبی را با چمران به روایت همسر صبح میکردم، شبی را هم با همت به روایت همسر.بین رفقایم دهن به دهن میشد مجموعه جدیدی چاپ شده به نام اینک شوکران که زده است روی نیمه پنهان ماه.دربه در راه افتاده بودیم دنبالش.اینجا زنگ بزن،آنجا زنگ بزن.با خاطرات منوچهر مدق که پاک ریختیم به هم.ثانیه شماری میکردیم رفیقمان از تهران،خاطرات ایوب بلندی را زودتر برساند بعدها که در وادی نوشتن افتادم،جزو آرزوهایم بود که برای شهیدی کتابی بنویسم در قدوقواره مدق،چمران،همت،ایوب بلندی،... و روایت فتح آن را چاپ کند. ولی هیچ وقت به مخیله ام خطور نمی‌کرد روزی برای روایت فتح ،زندگی رفیق شهیدم را بنویسم.برای همان رفیقی که خودش یکی از آن مشتری های پروپاقرص آن کتابهابود.برای همان رفیقی که خودش هم به همسرش وصیت کرده بود بعداز شهادتش،خاطراتش را درقالب نیمه پنهان ماه چاپ کنند. @siasikosarieh
🌟دلبری🌟❤️🌸۱ روایت آشنایی شهید محمد حسین محمدخانی و همسرشون ❤️❤️ شهید محمدحسین محمدخانی مدافع حرم خانم حضرت زینب س.اسم جهادی عمار حلب 🌸🌸 حسابی کلافه شده بودم.نمی فهمیدم که جذب چه چیز این آدم شده اند.از طرف خانم ها چندتا خواستگار داشت.مستقیم به او گفته بودند،آن هم وسط دانشگاه.وقتی شنیدم گفتم:چه معنی داره یه دختر بره به یه پسر بگه قصد دارم باهات ازدواج کنم،اونم با چه کسی!اصلا باورم نمی‌شد،.عجیب تر اینکه بعضی از آن ها مذهبی هم نبودند. به نظرم که هیچ جذابیتی در وجودش پیدا نمی‌شد.برایش حرف و حدیث درست کرده بودند. مسئول بسیج خواهران تاکید کرد:(وقتی زنگ زد،کسی حق نداره جواب تلفن رو بده) برایم اتفاق افتاده بود که زنگ بزند و جواب بدهم.باورم نمیشد این صدا صدای او باشد.برخلاف ظاهر خشک و خشنش،با آرامش و طمأنینه حرف می‌زد.تُن صدایش رنگ و موج خاصی داشت‌. از تیپش خوشم نمی آمد، دانشگاه را باخط مقدم جبهه اشتباه گرفته بود،شلوار شش جیب پلنگی گشاد می‌پوشید با پیراهن بلند یقه گرد سه دکمه و آستین بدون مچ که می‌انداخت روی شلوار.در فصل سرما با اورکت سپاهی اش تابلو بود.یک کیف برزنتی کوله مانند یک وری می‌انداخت روی شانه اش،شبیه موقع اعزام رزمنده های زمان جنگ.وقتی راه میرفت،کفش هایش را روی زمین می‌کشید. ابایی هم نداشت در دانشگاه سرش را با چفیه ببندد.ازوقتی پایم به بسیج دانشگاه بازشد،بیشتر می دیدمش.به دوستانم میگفتم:این یارو انگار با ماشین زمان رفته وسط دهه شصت پیاده شده و همونجا مونده به خودش هم گفتم. آمد اتاق بسیج خواهران و پشت به ما و رو به دیوار نشست.آن دفعه را خودخوری کردم.دفعه بعد رفت کنار میز که نگاهش به ما نیفتد.نتوانستم جلوی خودم را بگیرم.بلند بلند اعتراضم را به بچه ها گفتم.به در گفتم تا دیوار بشنود.زور میزد جلوی خنده اش را بگیرد. معراج شهدای دانشگاه که انگار ارث پدرش بود.هرموقع میرفتیم،با دوستانش آنجا می پلکیدند.زیرزیرکی میخندیدم و میگفتم:بازم دارودسته محمدخانی. 😅 بعضی از بچه های بسیج با سبک و سیاق کار و کردارش موافق بودند،بعضی هم مخالف.بین مخالف ها معروف بود به تندروی کردن و متحجر بودن.از این آدم های خشک مقدسِ از آن طرف بام افتاده است. اما طرفدار زیاد داشت .خیلی ها می گفتند؛(مداحی میکنه،هیئتیه،میره تفحص شهدا،خیلی شبیه شهداست!) توی چشم من اصلا این طور نبود.با نگاه عاقل اندر سفیهی به آن ها می خندیدم که این قدرها هم آش دهن سوزی نیست.😁 @siasikosarieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ مکتب سلیمانی تجلی بصیرت انقلابی 🔶 تحلیلی زیبا و جامع از فتنه ی ۸۸ در ۸ دقیقه 💠 در بیان حجت الاسلام دکتر نصرالله پور @siasikosarieh
🔰 فرمان جهاد بانوان در معرکه انتخابات ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار جمعی از زنان و دختران: در این قضیه‌ی انتخابات شما بانوان و خانمهای عزیز میتوانید نقش ایفا کنید، مهمترین نقش شما هم در داخل خانه است، مادرها میتوانند نقش ایفا کنند، وادار کنند، فرزندان را، همسر را، برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعال باشند، درست تحقیق کنند، زنها در برخی از مسائل شناخت اشخاص و راهبردها و جریانها دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه میکنند و نقاطی را پیدا میکنند در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها هم در داخل خانه، هم درخارج خانه میتوانید نقش ایفا کنید. در دیدار بانوان ۶ دی ۱۴۰۲ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @siasikosarieh
🔰 مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریّتهای زنانه 🔻یک مسئله، مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است که این را بعضی از خانمها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله‌ی جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. 🔻حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زنها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. 🔻یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. 🔻مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث شایسته‌سالاری است. 🔻البتّه زن در این مشاغل میتواند حضور پیدا کند، امّا بایستی جوری باشد که از آن مشغله‌ی مهمّ اساسی زنانه، یعنی خانه‌داری و فرزندآوری، محروم نشود؛ حتّی در بعضی از مشاغل که برای زنان واجب کفائی است، مثل پزشکی. پزشکی زنان واجب است؛ تا حدّی که پزشک زن به قدر کفایت وجود داشته باشد، باید زنها پزشکی بخوانند. همچنین مثلاً معلّمی بانوان یک واجب کفائی است. خب حالا ممکن است یک وقتی این واجب کفائی [تعارض پیدا کند] با مسئله‌ی خانه‌داری یا فرزندآوری یا استراحتها و مرخّصی‌هایی که برای یک زن خانه‌دار لازم است یا ساعات کاری که او بتواند کار را انجام بدهد و مثلاً به کار خانه هم برسد؛ اگر چنانچه در این زمینه‌ها تعارضی به وجود آمد، مسئولین کشور هستند که بایستی برای این فکر کنند؛ یعنی آن‌قدر تعداد را افزایش بدهند که اگر چنانچه این معلّم که مثلاً فرض کنید بایستی در هفته پنج روز در مدرسه شرکت کند، مِن ‌باب مثال چهار روز میتواند شرکت کند، خلأ به وجود نیاید؛ معلّم دیگری وجود داشته باشد که آن خلأ را پُر کند؛ همین‌طور مسئله‌ی پزشکی. بنابراین، در مشاغل، در مدیریّتها، در کارهای اساسی، در کارهایی که واجب کفائی برای زنان است، محدودیّتی وجود ندارد و اگر چنانچه تعارضی با کارهای خانگی زنانه به وجود آمد، باید به یک نحوی این را حل کرد که نه این زمین بماند، نه آن. البتّه به نظر بنده منافات هم ندارند؛ من می‌شناسم بانوانی را که کارهای اجتماعی سنگین داشتند ــ چه کار دانشگاهی و علمی، چه کارهای غیر علمی ــ چندین فرزند هم بزرگ کردند، تربیت کردند، خیلی هم خوب توانستند این کار را انجام بدهند. بنابراین، اینها منافاتی با همدیگر ندارند. 6 دی 1402 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @siasikosarieh
🔰 آرايش احزاب و گروه‌هاي سياسي در آستانه انتخابات 1402 💢 الف. وضعيت شناسي اردوگاه اصولگرايان 🔹🔸1ـ چالشها و دغدغه‌ها 1.1. تشتت و واگرايي 1.2. تضعيف پايگاه اجتماعي 1.3. آسيب پذيري از فتنه سال 1401 1.4. ضعف‌ها و ناکارآمدي‌هاي مجلس اصولگرا 1.5. ضعف‌هاي دولت انقلابي 🔹🔸 2. قوت‌ها و فرصتها 2.1. پايگاه راي در ميان نيروهاي ارزشي 2.2. در اختيار داشتن مجلس و دولت 2.3. عملکرد مثبت مجلس انقلابي 2.4. عملکرد دولت انقلابي 2.5. در اختيار داشتن نيروهاي مومن و انقلابي 2.6. شبکه جهادگران جهاد تبيين 🔹🔸 3. راهبردهاي انتخاباتي و اضلاع اصولگرايي راهبرد اول: ائتلاف حداکثري و حضور با ليست واحد راهبرد دوم: ائتلاف حداقلي و حضور با چند ليست 🔹🔸 4. تاکتيکهاي انتخاباتي – اقدامات عملياتي 4.1. تلاش براي وحدت و ائتلاف 4.2. تلاش براي پاسخگويي و ارائه کارنامه 4.3. بازخواني گذشته رقيب سياسي و مقايسه کارنامه‌ها 4.4. رمزگشايي از راهبرد دشمن براي تحريم انتخابات 💢 ب. وضعيت شناسي اردوگاه اصلاحطلبان 🔸🔹1. چالشها و دغدغه‌ها 1.1. چالش هويت (ابهام در هويت اصلاح‌طلبي) 1.2. چالش مرزبندي (ابهام در مرزهاي اصلاح‌طلبي) 1.3. چالش استحاله و دگرديسي 1.4. چالش مقبوليت (از دست دادن پايگاه اجتماعي) 1.5. چالش کارآمدي (کارنامه ضعيف و غيرقابل دفاع) 1.6. چالش انسجام و همگرايي (ناکامي و ناتواني در مديريت واحد اردوگاه اصلاح طلبي) 1.7. چالش رهبري 1.8. چالش راديکاليسم 🔸🔹2. قوت‌ها و فرصتها 2.1. توانايي همگراسازي و وحدت درون اردوگاهی 2.2. اتخاذ ژشت اپوزيسيون و بيرون بودن از حاکميت 2.3. در اختيار داشتن رسانه 2.4. در اختيار داشتن فضاي مجازي 2.5. ظرفيت سلبريتيها 2.6. آشنايي با ادبيات نسل جوان 2.7. استفاده ابزاري از شعارهاي فمينيستي و زنان 2.8. استفاده ابزاري از شعار مخالفت با فيلترينگ 🔸🔹3. راهبردهاي انتخاباتي و اضلاع اصلاح‌طلبي راهبرد اول: قهر و تحريم انتخابات (سياست خانه – خيابان) راهبرد دوم: مشارکت مشروط راهبرد سوم: مشارکت (عبور از سياست خانه – خيابان) 🔸🔹4. تاکتيکهاي انتخاباتي – اقدامات عملياتي 4.1. چشم طمع به اغتشاشات و فشارهاي خياباني 4.2. تخريب جريان رقيب و اتهام خالص‌سازي 4.3. تخريب دولت و مجلس انقلابي 4.4. فشار به شوراي نگهبان 4.5. لابيگري و براي تاييد صلاحيت 4.6. بازي با مهرههاي سفيد 4.7. فعالسازي جدي حوزه شهرستانها 4.8. سناريوي رقيب هراسي 4.9. دو قطبي سازي 4.10. نااميد کردن و نااميد جلوه دادن مردم 4.11. متهم کردن نظام به حذف اصلاح‌طلبان 4.12. پرچم‌داري ميانه روها و خط وسط 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @siasikosarieh