راوی گوید:
آن هنگام كه لحظه شهادت پيغمبر اكرم صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه نزديك شد؛ آن حضرت به قدری گريست كه محاسن مباركش از اشکهای مطهرش تَر شد.
گفته شد:
يا رسول الله ! چرا گريه ميكنيد؟
فرمود:
براي فرزندانم و آن ستم هايي كه از «اشرار🔥 امّتم» بعد از من به ايشان ميرسد؛ ميگريم.
گويا ميبينم دخترم فاطمه بعد از من مظلوم واقع شده، هر چه صدا مي زند:
يا اَبَتاه! یا ابتاه! 😭😭
احدي از امّت من به فرياد او نمي رسد.
📚أمالی شیخ طوسی، صحفه، ١٨٨
@Sibtayn
✳️ شهادت یا رحلت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) !؟
یکی از مظلومیت های حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!!
کتابهای سیره و حدیث مرگ رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:
ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است.
◽️متن کامل مقاله در لینک زیر :
🔗 https://bit.ly/2D1r9xP
#پیامبر_اکرم
🌺🌟🌟🌲🌟🌟🌺
✅كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا
🆔 @Sibtayn
┗━🍃🌺━━━┛
عبدالله بن حسن می گوید:
به خدا قسم ابوبکر و عمر بر پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) نماز نخواندند, و سه روز بدن مبارک آن حضرت دفن نشد, ولی با این همه اهل سقیفه مشغول کار خود بودند.
📗(تقریب المعارف : ص251)
عایشه هم در این باره اقراری دارد که جالب توجه است. او گفته است : «به خدا قسم ما از دفن پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با خبر نشدیم تا اینکه صدای بیل و کلنگ را در شب چهارشنبه از حجره آن حضرت شنیدیم».یعنی بعد از دفن متوجه شدیم .
📚(تاریخ الاسلام ذهبی،ج/1ص582 ؛السیرةالنبویة ابن کثیر،ج4 /ص538 ؛مسند احمد،ج6 /ص274،242،62)
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خیانت و جفا به پیامبر(صلی الله علیه و آله) با بکار بردن کلمه رحلت بجای شهادت
🎤 حجت الاسلام احمدی اصفهانی
#پیامبر_اکرم
🆔 @Sibtayn
دو زن قاتل رسول الله صلی الله علیه و اله
عَنْ عَبْدِ الصَّمَدِ بْنِ بَشِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
تَدْرُونَ مَاتَ النَّبِیُّ أَوْ قُتِلَ إِنَّ اللَّهَ یَقُولُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ فَسُمَّ قَبْلَ الْمَوْتِ إِنَّهُمَا سَقَتَاهُ فَقُلْنَا إِنَّهُمَا وَ أَبُوهُمَا شَرُّ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ.
عبدالصمد بن بشير می گوید :
امام صادق(﮼عليهالسلام) فرمودند :
آيا ميدانيد كه پيامبر اكرم(﮼صلىاللهعلیهوآلهوسلم) (به مرگ طبيعى)مرده و يا آن كشته (و شهيد) شده است؟
(به راستى خداوند مي فرمايد: پس اگر بميرد و كشته شود به گذشتگان خود باز مي گرديد)
پيش از آن كه حضرت بميرد ، مسمومش كردند و آن دو نفر(عايشه و حفصه) به حضرت زهر خورانيدند،
بر همين اساس ما معتقديم كه آن دو و پدرانشان شرورترين خلق خدا ميباشند.
📔 تفسير العياشي المؤلف : العياشي، محمد بن مسعود الجزء : 1 صفحة : 200
@Sibtayn
27.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬داستان ترور نافرجام رسول خدا صلی الله علیه و اله
🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
#انیمیشن
#ترور
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مرگ یا قتل
🎙ملا باسم کربلایی
🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، شب ٢٦ صفر 1440 هـ
📌هيئة الصديقة الطاهرة - الديوانية
#ملا_باسم_کربلایی
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬واحد ، انی تارک فیکم الثقلین
🎙کربلایی حسین طاهری
🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، شب27 صفر 1446 هـ
#کربلایی_حسین_طاهری
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلمان فارسى سه روز پس از دفن پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله خطبه اى بدين شرح ايراد نمود:
اى مردم! كلامى از من گوش كرده سپس در باره اش انديشه كنيد، بدانيد كه اطّلاعات بسيارى در فضائل على بن ابى طالب دارم، كه اگر قصد نقل تمام آنها را داشته باشم گروهى از شما مرا ديوانه انگاشته و گروهى خونم را مباح سازيد....
📖احتجاج، ج1، ص: 252 تا 254
@sibtayn
کرداذ و نا کرداذ
کردید انچه نباید می کردید
بلاذری با سند صحیح از سلمان فارسی روایت کرده است:
١١٩٧- المَدائِنِيُّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ سُلَيْمانَ الضَّبْعِيِّ [١]، عَنْ أبى عمران الجَوْنِيِّ قالَ،
قالَ سَلْمانُ الفارِسِيُّ حِينَ بُويِعَ أبُو بَكْرٍ:
«كرداذ وناكرداذ»، أيْ عَمِلْتُمْ وما عَمِلْتُمْ، لَوْ بايَعُوا عَلِيًّا لأكَلُوا مِن فَوْقِهِمْ ومِن تَحْتِ أرْجُلِهِمْ.
📙أنساب الأشراف للبلاذري ١/٥٩١ — البلاذري (ت ٢٧٩) | تحقيق: سهيل زكار ورياض الزركلي| الناشر: دار الفكر - بيروت | الطبعة: الأولى، ١٤١٧ هـ - ١٩٩٦ م
چون با ابوبكر بيعت شد، سلمان فرمود:
کرداذ و ناکرداذ [کردید آنچه نباید می کردید]! عمل نمودید آنچه نباید بدان عمل مینمودید! اگر با على عليه السلام بيعت میكردند، نعمت از آسمان و زمين، آنان را فرا می گرفت!
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬وصیتی که نوشته نشد
🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
#انیمیشن
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬سلطان امام رضا جان
🎙سیدمحمدرضا نوشه ور
🔺شهادت امام رضا علیه السلام
📌موکب محبان علی ابن ابیطالب کربلا
#سید_محمدرضا_نوشه_ور
#امام_رضا_علیه_السلام
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
اکسیر کن مرا به عیار نگاه خود
چون طاق صحن کهنه، مطلا شود دلم
◼️شهادت امام رضا (علیه السلام) تسلیت باد
🆔 @Sibtayn
🏴 صلوات امام رضا(علیه السلام) از امام حسن عسکری(علیه السلام)
▪️تنها صلوات رسیده از جانب معصومین (علیهم السلام) در زیارت امام رضا(علیه السلام)
🆔 @Sibtayn
✍️ حاکم نیشابوری از بزرگان اهل تسنن، در کتاب «تاریخ نیشابور» از قول امام رضا سلام الله علیه چنین مینویسد:
هر كس مرا با وجود دورى خانهام زيارت كند، روز قيامت در سه جا نزد او مىآيم تا اينكه او را از وحشت نجات دهم:
1️⃣هنگامى كه نامه اعمال از دست راست و چپ پراكنده شود؛
2️⃣ و نزد پل صراط؛
3️⃣ و نزد ميزان ترازو براى سنجش اعمال.
قال الرضا رضي الله عنه:
من زارني على بعد داري أتيته يوم القيامة في ثلاث مواطن حتى أخلصه من أهوالها
1️⃣إذا تطايرت الكتب يمينا وشمالا
2️⃣وعند الصراط
3️⃣ وعند الميزان.
📚تاريخ نيسابور نویسنده : الحاكم، أبو عبد الله ج : 1 ص : 26
@Sibtayn
جامع بودن صلوات در کلام رضوی
قال الامام الرضا علیه السلام:
الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ التَّسْبِيحَ وَ التَّهْلِيلَ وَ التَّكْبِيرَ.
🔸امام رضا علیه السلام: صلوات بر محمد و آل او در نزد خداوند عز و جل معادل و مساوى است با تسبيح (سبحان اللَّه) و تهليل (لا اله الا الله) و تكبير (الله اكبر)
الأمالي( للصدوق) النص/ص73
عيون أخبار الرضا عليه السلام/ج1/ص294
روضة الواعظين (ط - القديمة)/ج2/ص322
جامع الأخبار(للشعيري)/ص60
وسائل الشيعة/ج7/ص194
سفينة البحار/ج5/ص173
بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج82/ص96
💠 مناظره کوتاه امام رضا علیه السلام با ابن رامین در اثبات تعیین جانشین توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله
🔸 امام رضا علیه السلام به ابن رامین (فقیه مخالفین) فرمودند: «آن وقت که پیامبر صلی الله علیه و آله از مدینه خارج شد، کسی را جای خود نگذاشت؟»
🔹 ابن رامین گفت: «چرا، علی (علیه السلام) را جای خود گذاشت.»
🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «پس چرا به اهل مدینه نفرمود خودتان کسی را انتخاب کنید، چون انتخاب شما خطا نمیشود؟»
🔹 ابن رامین گفت: «چون پیامبر (صلی الله علیه و آله) نگران بود اختلاف و درگیری در میان مردم بیفتد.»
🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «خوب چه عیبی داشت، اگر هم اختلافی رخ میداد، هنگامی که از مسافرت به مدینه بر میگشت آن را اصلاح مینمود.»
🔹 ابن رامین گفت: «البته عمل آن حضرت که خود جانشین تعیین فرمود، با محکمکاری مناسبتر و منطقیتر بود.»
🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «بنابراین برای پس از مرگ خود نیز حتما کسی را جای خود قرار داده است.»
🔹 ابن رامین گفت:: «نه!»
🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «آیا مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله از مسافرتش مهمتر نبود؟ سفر دنیا کوتاه است و سفر مرگ طولانی و ابدی؛ پس چگونه شد که هنگام مرگ از اختلاف امت خاطرجمع بود - جانشین تعیین نکرد - اما در مسافرت چند روزه دنیا خاطر جمع نبود - جانشین تعیین کرد - با این که خود آن حضرت زنده بود و میتوانست اختلافات را اصلاح نماید؟»
🔹 ابن رامین در مقابل سخنان منطقی امام رضا علیه السلام نتوانست حرفی بگوید و ساکت شد.
📚 مناقب آل ابی طالب، تالیف ابن شهر آشوب، جلد ۱، صفحه ۳۱۸، چاپ دار الاضواء
@Sibtayn
🟡 هیچکدام به تنهایی پذیرفته نمی شوند ....
اَلْإِمَامُ اَلرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : لا تَدعُوا العَمـلَ الصّالِـحَ وَ الاِجتهادَ فِى العِبادَةِ اتِّکالاً عَلى حُبِّ آلِ مُحَمدٍ صلی الله علیه و آله وَ لا تَدعُوا حُبَّ آلِ مُحَمدٍ صلی الله علیه و آله لامرِهـم اِتِّکالاً عَلى العِبادَةِ فَـاِنَّهُ لایَقبَلُ اَحدَهُما دونَ الآخَر؛
امام رضا صلوات الله علیه می فرمایند :
مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد صلی الله علیه و آله رها کنید ،
مبادا دوستى آل محمد صلی الله علیه و آله را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید ،
زیرا هیچ کدام از این دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود.
📚فقه الإمامُ الرضا علیهالسلام ص339
📚بحارالانوار ج75، ص 347
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کاش تا جان نسپرده است جوادش برسد
🎙حاج محمدرضا طاهری
🔺شهادت امام رضا علیه السلام 1401
📌حسینیه فاطمیون مشهد
#حاج_محمدرضا_طاهری
#امام_رضا_علیه_السلام
#روضه_خوانی
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
بالاترین اثر زیارت امام رضا علیهالسلام
أباصلت هروی گوید: از حضرت #امام_رضا علیهالسلام شنیدم که میفرمودند:
«هر که مرا در دیار غربتم زیارت کند، خداوند متعال اجر صدهزار شهید و صدهزار صدّیق و صدهزار حجگزار و عمرهگزار و صدهزار مجاهد برایش خواهد نوشت و او را همراه ما اهلبیت محشور خواهد نمود و در بالاترین درجات بهشت، همنشین ما خواهد کرد.»
«عن أبي الصلت عبد السلام بن صالح الهروي قال: سمعت الرضا عليهالسلام يقول: ... ألا فمن زارني في غربتي كتب الله عزّ وجلّ له أجر مائة ألف شهيد ومائة ألف صدّيق ومائة ألف حاج ومعتمر ومائة ألف مجاهد وحشر في زمرتنا وجعل في الدرجات العلى من الجنة رفيقنا.»
📖عيون اخبار الرّضا عليهالسلام (شیخصدوق)، ج٢، ص٢۵۶
📖روضة الواعظین (فتالنیشابوری)، ج۱، ص۲۳۳
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم : گزارش دکتر سالم جعفری(روانشناس بالینی) از نتایج آزمایشات FMRI یک خانمِ غیرمسلمانِ آمریکاییِ روانشناسِ اعصاب که قاعدتا طرز تفکرش مثل فقهاء بزرگوار شیعه نباید باشد!
@Sibtayn
#رجال #سانسور_تحریف
💢 عالِمان سُنّی و زیارت امام رضا عليه السّلام در قرن سوّم
#ابن_حجر روایت میکند:
محمد بن مؤمل نقل کرده: همراه با "ابوبکر بن خزیمة" امام أهل حدیث و "ابوعلي ثقفی" و دیگر بزرگان و مشایخ، به زیارت علی بن موسی (علیهماالسلام) رفتیم؛ سپس وی رفتار امامِ اهل حدیثِ سُنّیان را اینگونه توصیف میکند:
«فَرَأیتُ مِن تَعظیمِه یَعنی بن خُزَیمة لِتِلکَ البُقعة وَ تَواضُعه لَها وَ تَضَرُّعه عِندَها ما تَحَیَّرنا.»
✍🏻 ابن خزیمه نسبت به بقعه علي بن موسی، به گونهای تعظیم و تواضع نمود و تضرّع کرد، که ما متحیّر شدیم.»
📚 تهذیب التهذيب، ج ۷ ص ۳۸۸
➖ #ذهبی در مدخل إبن خزیمة، پس از مدح و ستایشی بسیار و تعابیر بلندی که برایش به کار میبرَد، از قول ابوعثمان الحیري مینویسد:
به برکت ابن خزیمه از مردم سرزمینش دفع بلا شده است. (سير أعلام النبلاء، تحقیق: الشيخ شعيب الأرناؤوط، مؤسسة الرسالة، ج ۱۴ ص ٣۶۵)
✅ نکته مهمّ در روایت فوق، وجود بقعه برای امام رضا عليه السّلام در قرن سوّم است که علمای عامّه نه تنها آن را شرک نمیدانستند، بلکه به زیارت آن میشتافتند. آن هم شخصیّتی مانند إبن خزیمة که در میان سُنّیان زبانزد بودهست.
لذا بنا بر عقیده #ابن_تیمیه، کثیری از بزرگان سُنّیان مانند شخص مذکور، مشرک هستند. آیا علمای سُنّی، این مطالب را به عوام مذهبشان میگویند؟!
@Sibtayn