eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
31 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا ما واقعا شیعه اهل بیت علیهم السلام هستیم یا فقط محبیم ؟ دو نفر به یکدیگر تفاخر می‌کردند. 🔸یکی از آن دو به دیگری گفت: «آیا به من فخر می‌کنی و حال آنکه من شیعه خاندان پاک محمّد صلی الله علیه و آله هستم؟ » 🔹حضرت مولانا باقر علیه السلام والیه التسلیم به او فرمودند: «ای بنده خدا! به خدای کعبه که تو را بر او فخری نیست، بلکه خود را فریب دادی و دروغ گفتی و سپس فرمودند : مال و ثروتی که خودت به دست آوردی را دوست داری خودت از آن استفاده کنی یا برادران مؤمنت؟ 🔸 عرض کرد: «خرج خودم می‌کنم. » 🔹فرمودند: «بنابراین تواز شیعیان ما نیستی، زیرا ما خودمان، اگر مالمان را در راه برادران خویش صرف کنیم، برای ما بهتر است از اینکه به مصرف خود برسانیم (پس از شیعیان ما نیستی. ) ولی بگو از دوستان شمایم و از کسانی که با دوستی شما، امید نجات دارم. » 📚بحار الأنوار ج۶۵ ص۱۵۴ @Sibtayn
ترس خلیفه دوم از حضور ابوبکر به تنهایی در جلسه با امیرالمومنین علیه السلام: بر اساس مستندات متعبر روایی اهل سنت، عمر بن خطاب از اینکه ابوبکر به تنهایی در نزد امیرمومنان حاضر شود ترس داشت و احتمال خطر می داد. بخاری در صحیح اش روایت می کند: 🔹«... فأرسل إلى أبی بکر أن ائتنا ولا یأتنا أحد معک کراهیة لمحضر عمر فقال عمر لا والله لا تدخل علیهم وحدک فقال أبو بکر وما عسیتهم أن یفعلوا بی والله لآتیهم...» 🔸«امیرالمومنین علیه السلام کسی را نزد ابوبکر فرستاد که نزد ما بیا و هیچ کسی را با خود به همراه نداشته باش. هدف او از این امر این بود که از حضور عمر کراهت و نفرت داشت. عمر به ابوبکر گفت: به خدا قسم به تنهایی نزد آنها نخواهی رفت! ابوبکر گفت: گمان نمی کنم که آنها صدمه ای به من وارد کنند! به خدا قسم نزد آنها می روم»! 📚بخاری، محمد بن اسماعیل، ج 4، ص: 1549، دار ابن کثیر، بیروت، 1407، چاپ سوم، تحقیق مصطفی دبیب البغاء احتمال خطری که عمر بن خطاب از حضور انفرادی ابوبکر می دهد و او را به شدت از این کار منع می کند، نشان از درگیری شدید میان آنها با اهل بیت علیهم السلام دارد و این امر با این سازگاری دارد که کراهت داشتن حضرت علی علیه السلام به معنی نفرت و بیزای او از دیدن خلیفه دوم باشد! اهل سنت فکر کنند که چه درگیری و نزاعی بوده که عمر تهدید جانی برای حضور ابوبکر در نزد امیرالمومنین علیه السلام احساس می کرده است؟ مگر حضور او کنار اهل بیت علیهم السلام چه صدمه ای به او وارد می کرد؟ آیا این احساس خطر عمر، مرتبط با قضایای هجوم و تهدید خانه صدیقه طاهره سلام الله علیها بوده است؟ @Sibtayn
خون اهل غزه به گردن کیست ؟ ◽️وَرد بن زید می‌گوید: به امام باقر علیه السلام عرض کردم : خداوند من را فرای شما گرداند ، کمیت آمد (کُمیت بن زید اَسَدی شاعران مدیحه‌ سرای اهل بیت علیهم السلام) 🔹امام علیه السلام فرمود: بگو داخل شود. 🔸کمیت از امام درباره شیخین پرسید. 🔹امام باقر علیه السلام به او فرمود: هر خونی که ریخته می‌شود و هر حکمی بر خلاف حکم خداوند و حکم پیامبرش صلَّی الله علیه و آله و حکم علی علیه السلام صادر می‌شود ، تنها مسئولیت آن بر گردن آن دو است . ♦️کمیت گفت: الله اکبر، الله اکبر! مرا همین بس است مرا همین بس است... عَنِ اَلْوَرْدِ بْنِ زَيْدٍ ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) جَعَلَنِيَ اَللَّهُ فِدَاكَ قَدِمَ اَلْكُمَيْتُ ! فَقَالَ أَدْخِلْهُ، فَسَأَلَهُ اَلْكُمَيْتُ عَنِ اَلشَّيْخَيْنِ فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) مَا أُهَرِيقَ دَمٌ وَ لاَ حُكِمَ يحكم بِحُكْمٍ غَيْرِ مُوَافِقٍ لِحُكْمِ اَللَّهِ وَ حُكْمِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ حُكْمِ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) إِلاَّ وَ هُوَ فِي أَعْنَاقِهِمَا، فَقَالَ اَلْكُمَيْتُ : اَللَّهُ أَكْبَرُ اَللَّهُ أَكْبَرُ حَسْبِي حَسْبِي . 📙رجال الکشی ج۱ ص۲۰۵ @Sibtayn
خون اهل غزه به گردن کیست ؟(2) داود بن نعمان گفت کمیت خدمت امام صادق علیه السلام رسیدند … کمیت عرض کرد آقا اجازه می‌دهید سؤالی بکنم؟ امام تکیه کرده بودند ، حضرت راست نشست و سینه خود را بر بالشی تکیه داد فرمودند: سؤال کن. عرض کرد: نظر شما درباره آن دو نفر چیست ؟!(يعنی ابوبکر و عمر) فرمود: ای کمیت ! 👈 اگر در اسلام به اندازه یا از بدست آید و یا و حرامی انجام شود آن آن است تا روز قیامت و تا زمانی که قائم ما قیام کند. 👉 🔻ما بنی هاشم به بزرگ و کوچک خود دستور میدهیم که بآنها سبّ گویند و از ایشان برائت بجویند. عَنْ دَاوُدَ بْنِ اَلنُّعْمَانِ ، قَالَ: دَخَلَ اَلْكُمَيْتُ فَأَنْشَدَهُ، وَ ذَكَرَ نَحْوَهُ ثُمَّ قَالَ فِي آخِرِهِ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُحِبُّ مَعَالِيَ اَلْأُمُورِ وَ يَكْرَهُ سَفْسَافَهَا، فَقَالَ اَلْكُمَيْتُ : يَا سَيِّدِي أَسْأَلُكَ عَنْ مَسْأَلَةٍ وَ كَانَ مُتَّكِئاً فَاسْتَوَى جَالِساً وَ كَسَرَ فِي صَدْرِهِ وِسَادَةً ثُمَّ قَالَ سَلْ! فَقَالَ أَسْأَلُكَ عَنِ اَلرَّجُلَيْنِ فَقَالَ يَا كُمَيْتُ بْنُ زَيْدٍ مَا أُهَرِيقَ فِي اَلْإِسْلاَمِ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَ لاَ اُكْتُسِبَ مَالٌ مِنْ غَيْرِ حِلِّهِ وَ لاَ نُكِحَ فَرْجُ حَرَامٍ إِلاَّ وَ ذَلِكَ فِي أَعْنَاقِهِمَا إِلَى يَوْمِ يَقُومُ قَائِمُنَا ، وَ نَحْنُ مَعَاشِرَ بَنِي هَاشِمٍ نَأْمُرُ كِبَارَنَا وَ صِغَارَنَا بِسَبِّهِمَا وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْهُمَا . 📙رجال الکشی ج۱ ص۲۰۶ @Sibtayn
⚠️ نماز این یهودی، شما را به یاد کدام فرقه می‌اندازد؟ ✅ می‌دانیم که در مذاهب سُنّیان، تکتّف (بستن و روی هم نهادن دست‌ها در نماز) سنّت محسوب می‌شود. امّا در این میان، مالک بن أنس و پیروانش، تکتّف را مطلوب ندانسته (مگر در نمازهای مستحبّی یا طولانی که خسته‌کننده باشد) و إرسال دست (یعنی کنار ران پا قرار دادن) را مستحب و بهتر می‌دانند. لذا در این جهت با مذاهب دیگرِ عامّه متفاوتند. 👈🏻 دلیل این مسئله جالب توجّه است. آنان معتقدند که روی هم نهادن دست‌ها در نماز، شیوه یهودیان و اهل روم است و رسول اکرم صلی الله علیه و آله از تشبّه به آنان نهی فرموده‌اند. @Sibtayn
17.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دین اهل سقیفه از کعب الاحبار یهودی گرفته شده قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «§كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى أَحْبَارِ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَاضِعِي أيْمَانهُمْ عَلَى شَمَائِلِهِمْ فِي الصَّلَاةِ» گویا می بینم که احبار یهود در نمازشان دست راست را بر دست چپ می گذارند 📖مصنف ابن أبي شيبة نویسنده : ابن أبي شيبة، أبو بكر ج : 1 ص : 343 ⚠️توجه داشته باشید متاسفانه کلیپ حاوی موسیقی است ؛ پس لطفا بدون صدا تماشا فرمایید @Sibtayn
❗️وقتی صدای ابن کثیر با آن همه تعصب و عناد هم در می‌آید! ورود اسرائیلیات در مصادر حدیثی اهل تسنن از زمان دولت عمریه ابن كثير بعد از نقل روايتی از از قول كعب الاحبار می‌نویسد: 🔸وهذه الأقوال والله أعلم كلها مأخوذة عن كعب الأحبار فإنه لما أسلم في الدولة العمرية جعل يحدث عمر رضي الله عنه عن كتبه قديما فربما استمع له عمر رضي الله عنه فترخص الناس في استماع ما عنده ونقلوا ما عنده عنه غثها وسمينها وليس لهذه الأمة والله أعلم حاجة إلى حرف واحد مما عنده .. «به خدا سوگند كه تمام اين گفته ها برگرفته از كعب الاحبار است كه در زمان خلافت عمر، مسلمان شد و از كتاب هاى قديمى يهود، براى عمر نقل حديث مى‌كرد و عمر هم به سخنان وى گوش مى‌داد←و هم به مردم اجازه مى‌داد كه به گفته هاى وى گوش فرا دهند و كعب الاحبار آن چه را از مطالب بى پايه و اساس داشت براى مردم نقل مى‌كرد، با اين كه اين امت به سبب فرهنگ غنى اسلامى خود، حتى به يك حرف اين يهودى نياز نداشتند.» 📔تفسيرالقرآن28/7دارالكتب العلمية @Sibtayn
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رابطه کعب الاحبار و عمر بن خطاب حجت الاسلام یزدانی @Sibtayn
12.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کعب الاحبار یهودی استاد اخلاق و مشاور عمربن خطاب حجت الاسلام ابوالقاسمی @Sibtayn
آیا می دانید یهودیان اولین بار لقب فاروق را برای عمر انتخاب کردند ؟ عَنْ صَالِحِ بْنِ كَيْسَانَ قَالَ: قَالَ ابْنُ شِهَابٍ: بَلَغَنَا أَنَّ أَهْلَ الْكِتَابِ، كَانُوا أَوَّلَ مَنْ قَالَ لِعُمَرَ الْفَارُوقَ، وَكَانَ الْمُسْلِمُونَ يُؤْثِرُونَ ذَلِكَ مِنْ قَوْلِهِمْ، وَلَمْ يَبْلُغْنَا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَكَرَ مِنْ ذَلِكَ شَيْئًا ابن شهاب گوید : این گونه به ما رسیده است که یهودیان نخستین کسانی بودند که به عمر لقب فاروق دادند و مسلمانان از سخن آن‌ها متأثر شدند و این لقب را در باره عمر استعمال کردند و از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم هیچ مطلبی در این باره به ما نرسیده است. 📚تاریخ طبری ، جلد ۲ ، صفحه ۵۶۲ . ناشر : دار الکتب العلمیة - بیروت ➖تاریخ مدینه دمشق ، جلد ۴۴ ، صفحه ۵۱ . ناشر : دار الفکر - بیروت لبنان ➖الطبقات الکبیر ( الطبقات الکبری ) - چاپ مکتبة الخانجی بالقاهرة - جلد ۳ - کتاب فی البدریین من المهاجرین و الانصار - باب اسلام عمر - صفحه ۲۵۰ ➖تاريخ المدينة نویسنده : ابن شبة جلد : 2 صفحه : 662 @Sibtayn
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آصف گیلانی از رهبران اهل سنت پاکستان: 🔻من و همه پیروان و دوستدارانم اعلام میکنیم که شیعه علی بن ابی طالب میشویم و غلام پیروان علی در جهان میشویم. آصف علی گیلانی در سال 2012 میلادی به مذهب شیعه مشرف شد و در سال 2016 میلادی از دنیا رفت @Sibtayn