eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥آتش جهنم، نتیجه‌ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن)
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
🔥آتش جهنم، نتیجه‌ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن)
🔥آتش جهنم، نتیجه‌ دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن) ✍️ ابن حبان از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است: أَخْبَرَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ الْقَطَّانُ بِالرَّقَّةِ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَسَدُ بْنُ مُوسَى، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمُ بْنُ حَیَّانَ، عَنْ أَبِی الْمُتَوَکِّلِ النَّاجِیِّ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: "وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ، لَا یُبْغِضُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ رَجُلٌ إِلَّا أَدْخَلَهُ الله النار. ◽️ابو سعید خدری نقل کرده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما اهل بیت را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. ✍️ شعیب الارنووط از علمای بزرگ وهابیت درمورد سند روایت می‌نویسد: اسناده حسن. ◽️اسناد روایت نیکو هستند. 📚صحیح ابن حبان، جلد ۱۵، صفحه ۴۳۵، طبع موسسة الرسالة ✍️ ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است، می‌نویسد: وصحّ أنه صلي الله عليه وسلم قال: «والّذي نفسي بيده، لا یبغضنا أهل البیت رجل إلّا أدخله الله النار.» ◽️به سند صحیح روایت شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما اهل بیت را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. 📚الصواعق المحرقة، تالیف ابن حجر مکی، جلد ۲، صفحه ۶۸۷، چاپ موسسه الرسالة
📖 فضیلت و خواص قرائت سوره عبس سوره عبس یا «السفر»، « اعمی» (1) هشتادمین سوره قرآن کریم است که مکی و 42 آیه دارد. رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده اند: هر کس سوره عبس را قرائت نماید روز قیامت درحالی خواهد آمد که شادمان و خندان است. (2) امام صادق علیه السلام نیز فرمودند:هر کس سوره عبس را قرائت نماید در بهشت زیر پرچم و سایه خداوند و مشمول کرامت خداوند خواهد بود و این کار کوچکی نزد خداوند است.(3) همچنین از ایشان نقل شده است: هر کس هنگام بارش باران این سوره را قرائت نماید خداوند به تعداد قطرات باران گناهانش را می آمرزد. (4) ◽️آثار و برکات سوره عبس 1) مصون ماندن از خطرات امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر مسافر در راهش سوره عبس را قرائت نماید از خطرات پیش رویش در سفر باز داشته می شود. همچنین فرموده اند: هر کس سوره عبس را بر کاغذ یا پوست سفیدی بنویسد هر جا که می رود همراه خود داشته باشد در راهش جز خیر و خوبی نمی بیند و از خطرات به اذن خداوند در امان است.(5) 2) پیدا شدن گمشده مرحوم کفعمی در کتاب خود آورده است که قرائت این سوره موجب پیدا کردن گم شده و بازگشت غایب می شود.(6) 📚پی نوشت: (1) درمان با قرآن، ص136 (2) مجمع البیان، ج10، ص263 (3) ثواب الاعمال، ص121 (4) مستدرک الوسائل، ج6، ص210 (5) تفسیرالبرهان، ج5، ص580 (6) المصباح کفعمی، ص182 منبع: «قرآن درمانی روحی و جسمی، محسن آشتیانی، سید محسن موسوی»
اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ... پروردگارا، ما به درگاه تو امید و آرزوی آن دولت پسندیده را داریم که به وسیله‌ی آن اسلام و اهلش را عزت بخشی و نفاق و اهلش را خوار گردانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات بشارت بهشت در قرآن مخصوص چه کسانی است؟ حجت الاسلام شیخ محمّد حسین یوسفی
🏞 مسجد گوهرشاد ، اواخر دوره قاجار
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
🏞 مسجد گوهرشاد ، اواخر دوره قاجار
آنچه در تصویر می‌بینید مربوط می‌شود به حدود یک قرن پیش؛ اواخر دوره‌ حکومت قاجاریان. عکاس نامعلوم این عکس با دوربین خود، بافت قدیمی اطراف حرم را برای آیندگان نشانه گرفته است. شاید با خود بگویید اینکه گنبد مسجد گوهرشاد نیست. شباهت کم میان این گنبد و گنبد زیبای فیروزه‌ کنونی حکایت از سرگذشت این گنبد طی سال‌های مختلف دارد. مسجد گوهرشاد مسجدی کلاسیک به حساب می آید که به سبک مساجد چهار ایوانی ساخته شده است. صحن مسجد تقریبا به شکل مربع بوده و در اطراف آن چهار ایوان بزرگ تاریخی و در فواصل ایوان‌ها هفت شبستان وسیع و شش در ورودی و خروجی قرار دارد. طول صحن مسجد حدود 56/13 متر و عرض آن 51/18 متر است و مجموعا حدود ۲۸۷۳ مترمربع مساحت دارد. ایوان‌های مجلل و مرتفع در اضلاع مسجد به قرینه‌ یکدیگر ساخته شده‌اند. گنبد مسجد به بلندای ۴۱ متر بر بالای ایوان مقصوره جای دارد و سطح خارجی آن با آجر لعاب‌دار و یک کتیبه با خط کوفی تزئین شده است. در دو طرف این ایوان، دو مناره هر کدام به ارتفاع ۴۳ متر ساخته شده و کتیبه‌هایی نیز آن را تزئین کرده است. این مناره‌ها از روی زمین شروع می‌شوند و پیوسته به ایوان مقصوره بالا می‌روند و به شکل گلدسته درمی‌آیند. محیط خارجی گنبد 61/85 متر است و به دلیل مشکلاتی که برای آن به وجود آمد در سال ۱۳۴۱ برچیده شد و دوباره گنبد فعلی با مصالح جدید ساخته و تزئین گردید. طبیعی است که توجه به محور قبله در مساجد به تأکید بر محراب منجر شده و به این منظور در برخی از مساجد، سقف بالای فضای محراب را بلندتر از سایر بخش‌ها ساخته‌اند یا اینکه بر روی آن گنبدی قرار داده‌اند. در مسجد گوهرشاد، تأکید بر محور قبله با ایوانی بلندتر از ایوان‌های دیگر که در پشت آن گنبدخانه قرار دارد، نمایان شده و بر فراز محراب نیز نیم‌گنبدی قرار دارد که با مقرنس‌های گچی رنگین تزیین شده است. در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد قبله بین ایوان گنبدخانه و تورفتگی نیم‌گنبدی پشت آن فضایی تقریبا پیوسته وجود دارد. گنبدخانه اندکی به عقب کشیده شده و پهنا و تورفتگی جلو محراب با ورودی ایوان یکسان است. گنبد مسجد گوهرشاد، گنبد دو پوسته گسسته با پوشش بیرونی نار (پیازی) است. پوسته بیرونی و داخلی گنبد امروز حدود ده متر با هم فاصله دارند. فاصله‌ دو پوسته به وسیله دیوارهایی که خشخاشی نامیده می‌شوند پر شده است. گردنی (گریو) گنبد نسبت به دیگر گنبدهای روزگار تیموری از ارتفاع کمتری برخوردار است. در اینجا دنباله‌ پوسته بیرونی گنبد از پاکار به داخل متمایل شده و بعد سوار خشخاشی و گردنی می‌شود که به آن آوگون می‌گویند. پوسته بیرونی گنبدهایی مانند مسجد گوهرشاد را آوگونه می‌نامند. پوسته داخلی گنبد به شکل عرقچین ساخته شده و گوشه‌سازی آن با سه کنج‌های کشیده و کاربندی انجام شده است. گنبد ایوان مقصوره که به واسطه‌ وسعت دهانه در زلزله‌های شدید و با گذشت زمان آسیب دیده و چندین بار مرمت شده بود، در سال 1339 خورشیدی برای مرمت اساسی تخریب شد و ساخت آن مجددا توسط معماران ایرانی و با رعایت همان ویژگی‌های گذشته و حفظ مشخصات اصلی آغاز شد و در سال 1341 خورشیدی خاتمه یافت. هم‌زمان سنگ‌های ازاره‌ داخل ایوان مقصوره نیز تعویض شد و کف ایوان با سنگ‌های مرمر مفروش گردید و در سال 1345 خورشیدی دور ساقه گنبد با کاشی معرق کتیبه‌ای مزین شد. پیش از این مرمت‌کاری‌ها، این گنبد در جریان بمباران ارتش روس در سال ۱۳۳۰ هـجری قمری نیز آسیب دیده بود منبع : سایت آستان قدس رضوی
fa-e-zaman-hasheminejad02-nooh-montazer_2.mp3
834.7K
🌹حضرت نوح (علیه السلام) منتظر فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 📣 حجت الاسلام هاشمی نژاد
✅ حضرت مهدی علیه السلام، منتقم خون سیدالشهدا علیه السلام شیخ طوسی رضوان الله تعالی علیه روایت کرده است: أخبرنا محمد بن محمد، قال أخبرنی أبو الحسن أحمد بن محمد بن الحسن بن الولید، عن أبیه ، عن محمد بن الحسن الصفار، عن محمد بن عبید، عن علی بن أسباط، عن سیف بن عمیره، عن محمد بن حمران ، قال قال ابو عبد الله علیه السلام لما کان من أمر الحسین بن علی ما کان، ضجث الملائکه إلی الله تعالی وقالت یارب یفعل هذا بالحسین صفیک و ابن نبیک قال فأقام الله لهم ظل القائم علیه السلام و قال بهذا أنتقم له من ظالمیه. محمد بن حمران گوید که امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند: چون کار امام حسین (علیه السلام) به آنجا رسید که رسید، ناله و فریاد فرشتگان به سوی خدا بلند شد: پروردگارا با حسین(علیه السلام) برگزیده‌ات و پسر پیامبرت چنین می‌کنند؟ خداوند سایه‌ی قائم را ایستاده به آنان نشان داد و فرمود: با این شخص انتقام او را از ظلم‌ کنندگان به او خواهم گرفت. 📃 الامالی، تالیف شیخ طوسی، مجلس ۱۴، حدیث ۸۹، صفحه ۴۱۸، چاپ موسسه البعثة اللهم عجل لولیک الفرج
ابراهيم بن أبى زياد كرخى گويد: نزد امام جعفر صادق علیه السلام رفتم حضرت فرمودند: ⁩اى ابراهيم او همان كسى است كه پس از دورانی توام با سختی و مشقت و بلائى طولانى و ستم و ترس،از شيعه خويش اندوه و گرفتاری را برطرف می سازد،پس خوشا بحال كسى كه آن زمان را دريابد،اى ابراهيم براى تو همين بس است.ابراهيم كرخى گويد:هيچ ره آوردى كه براى من بيش از اين مايه شادى دلم و روشنى ديده‌ام باشد(از آن سفر)با خود باز نياوردم». قالَ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ بْنُ هِشَامٍ اَللُّؤْلُؤِيُّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ اَلْكَرْخِيِّ قَالَ: فَقَالَ يَا إِبْرَاهِيمُ هُوَ اَلْمُفَرِّجُ لِلْكَرْبِ عَنْ شِيعَتِهِ بَعْدَ ضَنْكٍ شَدِيدٍ وَ بَلاَءٍ طَوِيلٍ وَ جَوْرٍ وَ خَوْفٍ فَطُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ ذَلِكَ اَلزَّمَانَ حَسْبُكَ يَا إِبْرَاهِيمُ قَالَ فَمَا رَجَعْتُ بِشَيْءٍ أَسَرَّ إِلَيَّ مِنْ هَذَا لِقَلْبِي وَ لاَ أَقَرَّ لِعَيْنِي . 📚 منابع حدیث: ۱.الغيبة (للنعمانی) , جلد 1 , صفحه 90 ۲.بحار الأنوار , جلد 36 , صفحه 401 ۳.(الزام‌الناصب، ص ١٣٨)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 دلم مشغول آل یاسین و ... 🌺 میلاد امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎤 جاج محمود کریمی - 1398
🔸اعمال شب نیمه‌ شعبان شب نیمه شعبان از جمله شب‌های بافضیلت و از چهار شبی است که در روایات به احیای آن توصیه شده است که ولادت باسعادت ولی‌عصر، حضرت مهدی (أرواحنا له الفداء)، در سحرگاه این شب به وقوع پیوسته است. امام محمّد باقر علیه‌السلام فرمودند: این شب بهترین شب پس از شب قدر است. ... پس در نزدیک شدن به خداوند در این شب بکوشید، همانا آن شبی است که خداوند بر خود سوگند خورده که هیچ سائلی را از درگاهش برنگرداند... سیدبن‌طاووس (رحمه‌الله) درباره فضل و اعمال این شب روایاتی را نقل فرموده است که خلاصه‌ای از آن در ادامه می‌آید: 1️⃣ خواندن چهار رکعت نماز [دو نماز دورکعتی] بین نماز مغرب و عشا بدین کیفیت: در هر رکعت یک‌بار سوره حمد و ده بار سوره توحید (در روایتی یازده بار آمده) بعد از اتمام نماز این اذکار را بگوید: «يَا رَبِّ اِغْفِرْ لَنَا» (۱۰بار) «يَا رَبِّ اِرْحَمْنَا» (۱۰بار) «يَا رَبِّ تُبْ عَلَيْنَا» (۱۰بار) سوره توحید (۲۱بار) «سُبْحَانَ الَّذِي يُحْيِي الْمَوْتَى وَ يُمِيتُ الْأَحْيَاءَ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» (۱۰بار) و هرکه این نماز را بخواند،‌ خداوند اجابتش می‌کند و حاجات دنیوی و اخروی‌اش را برمی‌آورد و نامه عملش را دست راستش می‌دهد و تا سال آینده از جانب خداوند محفوظ می‌ماند. 📚 اقبال‌الاعمال، ج۲، ص۸۸۶ 2️⃣ احیای شب به دعا و نماز پیامبر (ص) فرمود: هرکه این شب را زنده بدارد در روزی که قلب‌ها بمیرند قلبش نمی‌میرد. اقبال‌الاعمال ، ج۲ ، ص۹۴۱ حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام به نقل از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هرگاه شب نیمه شعبان فرا رسید، شبش را احیا، و روزش را روزه بگیرید، که خداوند در این شب از غروب خورشید تا طلوع فجر ندا می‌دهد: آیا آمرزش‌‌خواهی نیست که بیامرزمش؟! آیا روزی‌خواهی نیست که روزی‌اش دهم؟! 📚 اقبال‌الاعمال ، ج۲ ، ص۸۹۸ 3️⃣ خواندن دعای کمیل اقبال‌الاعمال ، ج۲ ، ص۹۰۸ 4️⃣ خواندن صلوات شعبانیه اقبال‌الاعمال ، ج۲ ، ص۸۷۱ 5️⃣ زیارت امام حسین علیه‌السلام هر گاه روز اول شعبان فرارسد منادی از عرش الهی ندا می‌دهد: ای زائرین حسین (علیه‌السلام) از زیارت حسین در شب نیمه شعبان غافل نشوید؛ چه اگر می‌دانستید چه چیز در آن نهفته است کل سال را برای آمدنش به انتظار می‌نشستید. 📚 اقبال‌الاعمال ، ج۲ ، ص۹۲۰ 6️⃣ گفتن اذکار اربعه امام محمّد باقر علیه‌السلام می‌فرماید: ... ‌هرکه در این شب صدمرتبه «سُبحانَ‌الله» و صدمرتبه «اَلحَمدُ لِلّه» و صدمرتبه «اَللهُ اَکبَر» و صدمرتبه «لا اِلهَ اِلَّا الله» بگوید خداوند گناهان گذشته‌اش را می‌آمرزد و حاجات دنیوی و اخروی‌اش را برمی‌آورد چه حاجاتی را که از خدا خواسته و چه آن را که نخواسته اما خدا آن را می‌داند. این از فضل خداست بر بندگانش. 📚اقبال‌الاعمال ، ج۲ ، ص ۸۸۷ و ۸۸۸
💢گمراهان و مارقین در زمان غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
💢گمراهان و مارقین در زمان غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
💢گمراهان و مارقین در زمان غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ✍️ شیخ طوسی (رحمت الله علیه) روایتی را در رابطه با غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از زبان حضرت صادق آل محمد علیهم السلام نقل می‌کند. در ذیل این روایت طولانی، امام جعفر صادق علیه السلام به توصیف و دسته‌ بندی عقاید باطل و گمراه در زمان غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌پردازد و می‌فرماید: كَذَلِكَ غَيْبَةُ اَلْقَائِمِ فَإِنَّ اَلْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَهْذِي بِأَنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَلاَثَةَ عَشَرَ وَ صَاعِداً وَ قَائِلٍ يَعْصِي اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِقَوْلِهِ إِنَّ رُوحَ اَلْقَائِمِ يَنْطِقُ فِي هَيْكَلِ غَيْرِهِ. غیبت قائم نیز چنین است زیرا این امت به واسطه طول مدتش آن را انکار مى‌کند (غیبت چنان به طول می‌کشد که بیشتر مردم گمراه می‌شوند مانند یهود و نصاری که در رابطه با غیبت حضرت عیسی علیه السلام گمراه شدند) پس گوینده‌ای (گروهی) به هذیان گوید: او متولد نشده است (و در آخر الزمان متولد می شود) و گوینده‌اى (گروهی) دیگر گوید: او مرده است و گوینده‌اى (گروهی) دیگر این کلام کفرآمیز را گوید که یازدهمین ما ائمه (علیهم السلام) عقیم بوده است (و فرزندی نداشته) و گوینده‌ای (گروهی) دیگر با این کلام از دین خارج شود که تعداد ائمه (علیهم السلام) به سیزده و یا بیشتر رسیده است (یعنی قائل به امامت نوعیه می‌شوند و مقام امامت و ولایت را به سیزدهمی و بیشتر تعمیم می‌دهند این گروه نیز در کلام صادق آل محمد علیهم السلام جزء گمراهان و مارقین قرار گرفته‌اند) و گوینده‌ای (گروهی) دیگر به نافرمانى خدای تعالی پرداخته و گوید روح قائم در کالبد دیگری سخن می‌گوید (یعنی روح قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در بدن شخص دیگری حلول کرده است و سخنی که او می‌گوید همان سخن قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که بر زبان او جاری شده است). 📖 الغیبة، تالیف شیخ طوسی، صفحه ۱۷۰، چاپ موسسه المعارف الاسلامیة
💚 شبِ رد نکردنِ سائلان از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که ایشان فرمود: از امام محمّد باقر علیه السلام درباره‌ی فضیلت شب نیمه‌ی شعبان سؤال شد و ایشان فرمود: آن برترین شب پس از شب قدر است که در آن خدای متعال احسانِ خویش را به بندگان عطا می‌فرماید و به لطفش آنان را می‌آمرزد. پس در آن شب برای نزدیکی به خداوند بکوشید زیرا آن شبی است که خدای متعال بر خود لازم کرده هیچ درخواست‌کننده‌ای را در آن شب رد نکند مادامی که گناهی را طلب نکرده باشد. و شبی است که خداوند آن را برای ما اهل بیت قرار داده در برابر شب قدر که آن را برای پیامبرمان (صلی الله علیه و آله) قرار داده است. پس بکوشید در دعا و ستایش به درگاه پروردگار که همانا هر کس در آن شب صد مرتبه «سبحان الله» و صد مرتبه «الحمدلله» و صد مرتبه «الله اکبر» بگوید خداوند گناهان گذشته‌اش را بیامرزد و حوائج دنیوی و اخروی‌اش را برآورده کند، چه آنهایی را که درخواست کند و چه آنهایی را که درخواست نکند و خداوند از نیازش به آنها با خبر است، از روی کرامت و تفضّل بر بندگانش. متن روایت: عَنْ أَبِي يَحْيَى عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ)، قَالَ: سُئِلَ الْبَاقِرُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَنْ فَضْلِ لَيْلَةِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ: هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ، فِيهَا يَمْنَحُ اللَّهُ (تَعَالَى) الْعِبَادَ فَضْلَهُ، وَ يَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ، فَاجْتَهِدُوا فِي الْقُرْبَةِ إِلَى اللَّهِ (تَعَالَى) فِيهَا، فَإِنَّهَا لَيْلَةٌ آلَى اللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ أَلَّا يَرُدَّ سَائِلًا لَهُ فِيهَا مَا لَمْ يَسْأَلْ مَعْصِيَةً، وَ إِنَّهَا اللَّيْلَةُ الَّتِي جَعَلَهَا اللَّهُ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ لِنَبِيِّنَا (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَاجْتَهِدُوا فِي الدُّعَاءِ وَ الثَّنَاءِ عَلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، فَإِنَّهُ مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ (تَعَالَى) فِيهَا مِائَةَ مَرَّةٍ وَ حَمَّدَهُ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ كَبَّرَهُ مِائَةَ مَرَّةٍ، غَفَرَ اللَّهُ (تَعَالَى) لَهُ مَا سَلَفَ مِنْ مَعَاصِيهِ، وَ قَضَى لَهُ حَوَائِجَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، مَا الْتَمَسَهُ مِنْهُ، وَ مَا عَلِمَ حَاجَتَهُ إِلَيْهِ وَ إِنْ لَمْ يَلْتَمِسْهُ مِنْهُ، كَرَماً مِنْهُ (تَعَالَى) وَ تَفَضُّلًا عَلَى عِبَادِهِ. 📚منابع: الأمالي (للطوسي)، ص297 مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏2، ص831 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏94، ص85 🌺🌺🌺🌺🌺 در روایات اهل بیت -علیهم السلام- بسیار به فضیلت شب و روز نیمه‌ی شعبان اشاره شده است و به انجام اعمال و عبادات در آن تأکید کرده‌اند. از جمله‌ی این عبادت‌هاست: غسل، استغفار، خواندن نمازهایی همچون نماز جعفر طیار -علیه السلام-، دعا برای سلامتی و فرج صاحب الامر -صلوات الله علیه-، قرائت دعای کمیل، زیارت سیدالشهداء -سلام الله علیه- از دور و نزدیک که مورد تأکید است و نیز روزه گرفتنِ روز پانزدهم. برای آگاهی از تفصیل اعمال این شب به مفاتیح، بخش اعمال ماه شعبان مراجعه فرمایید. این فرصت را مغتنم بشماریم و از دعا و تضرّع برای فرج آل محمد -صلوات الله علیهم- غافل نشویم.
اللّهم عجّل فرجه و أيّده بالنّصر و انصر ناصريه و اخذل خاذليه و دمدم على من نصب له و كذّب به‏... پروردگارا، در فرج او تعجیل فرما و او را با نصرتِ خود حمایت کن. یاری‌کنندگانِ او را یاری و ترک‌کنندگانش را ترک کن و دشمنان و تکذیب‌کنندگانش را هلاک گردان. به وسیله‌ی او حق را آشکار و باطل را بمیران، و بندگان مؤمن‌ات را از خواری و سرزمین‌ها را از نابودی نجات ده. به دست او ستمگرانِ کافر را بکُش و سردمدارانِ گمراهی را در هم بشکن و ظالمین و کفّار را خوار، و منافقین و پیمان‌شکنان و تمامِ مخالفین و ملحدین در مشرق و مغرب، خشکی و دریا، دشت و کوه‌های زمین را نابود کن، تا آنجا که هیچ باشنده و اثری از آنان باقی نگذاری، و شهرهایت را از آنها پاک کنی و دل‌های بندگانت را شفا بخشی. و اِحیا کن به وسیله‌ی او آنچه از دینت را که زایل شده و اصلاح فرما آنچه از حُکم و سنّت‌ات را که تغییر داده شده تا آنکه دینت به دست او تازه و زنده و صحیح گردد که کجی و بدعتی در آن نباشد و با عدالتِ او آتشِ جور کافران را خاموش نمایی. كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص513