eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 امیر المومنین فرمودند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، هرسه شریک‌اند». 💎امام رضا علیه السلام فرمودند: «هر کس از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن‌را انجام داده، و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از این قتل راضی باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود». 📖الخصال، ج ۱، ص ۱۰۷ 📖عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۱، ص ۲۷٣ @Sibtayn
🔺عایشه بنت الشاطی نویسنده، شاعر، متفکر و معلم فقه و اخلاق مصری از خاطرات زینب کبری سلام الله علیها از به بیت وحی می‌گوید: 🔷 حدث هذا بمرأى من الصبية أو مسمع ، وما أحسبها نسيت مع الأيام، مشهداً أليماً طالعته في صباها حينذاك، يوم حاول عمر بن الخطاب، أن يقتحم بيت الزهراء، كي يحمل علياً على البيعة لأبي بكر، خشية تفرق الكلمة وتمزق الشمل، فلا سمعت فاطمة أصوات القوم تقترب نادت بأعلى صوتها: يا أبت رسول الله، ماذا لقينا بعدك من ابن الخطاب، و ابن أبي قحافة؟ 🔶 گمان نمی‌کنم که گذشت ایام آن منظره دردناکی را که زینب (علیها السلام) در دوران کودکی با آن مواجه گردید از یاد برده باشد روزی که عمر بن خطاب قاهرانه وارد خانه زهرا (علیها السلام) شد، تا علی (علیه السلام) را برای بیعت با ابو بکر همراه خود ببرد، زیرا می‌ترسید که با امتناع او از بیعت، اختلاف کلمه و تفرقه بین مسلمانان ایجاد شود. هنگامی که فاطمه (علیها السلام) نزدیک شدن همهمه مردم را شنید، با صدای بلندی فریاد بر آورد: ای پدر، ای رسول خدا، بعد از تو از پسر خطاب و پسر ابی قحافه، چه‌ها دیدیم.. 📚 السیدة زینب بطلة کربلاء ص۳۵-۳۶ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سروده ای ناب در مورد عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها سید حمیدرضا برقعی @Sibtayn
از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله نقل شده است که فرمودند : إذا حدث في الناس تسعة أشياء كانت معها تسعة أشياء: هرگاه در میان مردم 9 چیز واقع شود ، همراه ان 9 چیز پدید می اید 1️⃣👈 *إذا كثر الربا ؛ كثر موت الفجاة*. هرگاه ربا شایع شود ؛ مرگ های ناگهانی زیاد می شود 2️⃣👈 *وإذا طففوا المكيال ؛ أخذهم الله تعالى بالسنين والنقص*. هرگاه در وزن مورد معامله بدزدند و کم بگذارند خداوند انها را به قحطی و کمبود ارزاق مبتلا می کند 3️⃣👈 *وإذا منعوا الزكاة ؛ منعتهم الأرض بركاتها*. و هرگاه زکاتشان را پرداخت نکنند زمین برکاتش را از ایشان دریغ می دارد 4️⃣👈 *وإذا ارتكبوا المحارم ؛ طرقتهم الآفات*. و هرگاه مرتکب معاصی و محرمات الهی شوند بلاها و افات به سراغشان می اید 5️⃣👈 *وإذا جاروا في الحكم ؛ شملهم الله تعالى بالظلم والعدوان*. و هرگاه در قضاوت، ستم نمايند، بر ظلم و تجاوز، يكديگر را يارى كنند 6️⃣👈 *وإذا نقضوا العهد ؛ سلط عليهم عدوهم*. و هرگاه عهد و پيمان ها را بشكنند، خداوند دشمنشان را بر آنان مسلّط كند 7️⃣👈 *وإذا قطعوا الأرحام ؛ جعلت الأموال بأيدي الأشرار*. و هرگاه قطع رحم کنند ؛ ثروت به دست اشرار بیافتد 8️⃣👈 *وإذا لم يأمروا بالمعروف ؛ اضطرب عليهم أمورهم*. و هرگاه امر به معروف نکنند ، گره در کارشان بیافتد 9️⃣👈 *وإذا لم ينهوا عن المنكر ؛ ملكتهم أشرارهم*. و هرگاه نهی از منکر را ترک کنند ؛ اشرار بر ایشان حکومت کنند *فحينئذ يدعو خيارهم فلا يستجاب*. در این هنگام نیکانشان دعا می کنند ولی مستجاب نمی شود 📖 : معدن الجواهر. المؤلف : أبو الفتح الكراجكي. تاريخ الوفاة : ٤٤٩. ص : ٦٦. @Sibtayn
16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 سخنان تکان دهنده شیخ حسن بن فرحان، عالم و محقق مشهور اهل سنت، پیرامون ماجرای سقیفه: ای کاش جای ابوبکر و عمر بودم و برای اجتماع در سقیفه عجله نمیکردم ! ماجرای سقیفه مانند قطاری بود که از ریل خارج شد و نتایج وحشتناکی به بار آورد ! مانند لیزری که ... @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حضرت زینب سلام الله علیها و دختر ساحلی ، دکتر عایشه محمدعلی عبدالرحمن یکی از بزرگترین شخصیت‌های زن معاصر در مصر ؛ معروف به بنت الشاطی پژوهشگر، فعال حقوق زنان و نویسنده نامدار عرب نویسنده کتاب «زینب دختر علی» از شخصیت قهرمانی و رشادت‌های حضرت زینب سلام‌الله‌علیها می‌گوید. @Sibtayn
آیا می دانید چرا باید بر خلاف اهل تسنن عمل کنیم ؟ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْأَرَّجَانِيِّ رَفَعَهُ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) أَ تَدْرِي لِمَ أُمِرْتُمْ بِالْأَخْذِ بِخِلَافِ مَا تَقُولُ الْعَامَّةُ فَقُلْتُ لَا نَدْرِي فَقَالَ إِنَّ عَلِيّاً (صلوات الله علیه) لَمْ يَكُنْ يَدِينُ اللَّهَ بِدِينٍ إِلَّا خَالَفَ عَلَيْهِ الْأُمَّةُ إِلَى غَيْرِهِ إِرَادَةً لِإِبْطَالِ أَمْرِهِ وَ كَانُوا يَسْأَلُونَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) عَنِ الشَّيْ‏ءِ الَّذِي لَا يَعْلَمُونَهُ فَإِذَا أَفْتَاهُمْ جَعَلُوا لَهُ ضِدّاً مِنْ عِنْدِهِمْ لِيَلْبِسُوا عَلَى النَّاسِ. ابواسحاق ارجاني گفت: حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه فرمود: آيا ميداني چرا به شما دستور داده شده بر خلاف عامه عمل كنيد؟ گفتم نمي دانیم! امام فرمود: زيرا كه هيچ كاري نبوده كه علی (صلوات الله علیه) انجام دهد مگر اينكه امت با او مخالفت مي كرد؛ تا اينكه امر او را باطل كنند. و از آنچه نميدانستند از اميرالمؤمنين صلوات الله علیه ميپرسيدند و زمانی که امیرالمومنین صلوات الله علیه به آنها فتوا میداد؛ آنها از پيش خودشان براي آن ضدي مي تراشيدند؛ تا حق را براي مردم بپوشانند. 📕علل الشرائع، ج‏2، ص: 531 📕نوادر الأخبار، ص: 59 📕وسائل الشيعة، ج‏27، ص: 116 📕الفصول المهمة، ج‏1، ص: 576 📕بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏2، ص: 237 📕هداية الأمة، ج-8، ص: 379 @Sibtayn
🚩 مقام شفاعت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در روز قیامت ⚫️جابر جُعفی از حضرت علیه‌السلام روایت نقل می‌کند که فرمودند: 🌿 «ای جابر! به خدا قسم در روز قیامت، حضرت‌زهرا سلام‌الله‌علیها شیعیان و محبّانش را (از دیگران) جدا می‌کند (و از غوغای محشر و جهنّمی شدن نجات می‌دهد)، همچنان که پرنده، دانۀ خوب را از دانۀ بد جدا می‌کند.» 📚 تفسیر فرات کوفی، ص۲۹۹ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۴۳، ص۶۵ @Sibtayn
▪️ وجوب برائت در کلام صادق آل محمد علیهم السلام ✍️ به امام صادق علیه السلام عرض شد كه شخصی شما را دوست دارد اما در برائت از دشمن شما ضعیف است. حضرت فرمودند: هرگز چنین نیست، 🔘 دروغ می‌گوید هر كس كه ادعا می‌كند دوستدار ماست ولی از دشمن ما بیزاری نمی‌جوید. 📘 مستطرفات السرائر،ص ۲۶۶ @Sibtayn
🔹عاقبت رویگردانی از امیرالمؤمنین علیه السلام 🔸جابر جعفی گوید: از امام محمد باقر علیه السلام درباره این آیه پرسیدم: ﴿ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً ﴾ - سوره مبارکه جن آیه ۱۷ - فرمود: هر کس از علی علیه السلام روی گرداند، او را به عذابی «صعد» می‌کشاند و عذاب صعد، شدیدترین عذاب است. ✍️عنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ،قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذٰاباً صَعَداً ،قَالَ:«مَنْ أَعْرَضَ عَنْ عَلِيٍّ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)يَسْلُكْهُ الْعَذَابَ الصَّعَدَ،وَ هُوَ أَشَدُّ الْعَذَابِ». 📗البرهان في تفسير القرآن، ج۵، ص۵۱۱ @Sibtayn
🔹شیر خوردن از یهودی بهتر از شیر خوردن از ناصبی ✍️امام صادق (سلام الله علیه) فرمودند : شیر خوردن از یهودی و نصرانی بهتر از شیر خوردن از زن است ، مواظب باشید که از آنها دایه نگیرید ، با آنها ازدواج نداشته باشید و رفاقت نکنید. 🔸عن جعفر بن محمد ( عليهما السلام ) ، أنه قال : « رضاع اليهودية والنصرانية أحب إلي من ارضاع الناصبية ، فاحذروا النصاب ان تظائروهم ، ولا تناكحوهم ولا توادوهم ». 📒مستدرك الوسائل، جلد۱۵، صفحه۱۶۲ 📕دعائم الإسلام، جلد۲، صفحه۲۴۳ 📘رجال نجاشی، صفحه۳۰۹ 📗المقنع الصدوق، صفحه۳۳۱ 📙وسائل الشيعة، جلد۲۱، صفحه۴۶۶ @Sibtayn
📆 10 جمادی الاول سالروز وقوع جنگ جمل در سال 36 هجری در چنین روزی جنگ جمل اتفاق افتاد، بصره فتح شد و فتح و پیروزی برای امیرالمومنین علیه السلام واقع شد.
🔥مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را کشته است! 🔹مرحوم «سیّد بن طاووس» در کتاب «الطّرائف» می نویسد: چقدر مرا به تعجّب انداخت حدیثی را که بر آن واقف شدم و آن اینکه : ♦️زنی از اهل کوفه بر عایشه وارد شد و گفت: ای امّ المؤمنین! چه می گویی درباره زنی که فرزند مؤمن خود را عمدا کشته باشد؟ 🔥عایشه گفت: آن زن با کشتن فرزند خود کافر می شود زیرا که خدای تعالی می فرماید: «وَ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً[1]: هر کس مؤمنی را به عمد بکشد، جزای او آتش جهنّم است که در آن جاوید خواهد بود، خدا بر او خشم کند و بر او لعنت نماید و برای او عذابی شدید مهیّا سازد. » ♦️سپس آن زن کوفی گفت: پس چه می گویی درباره مادری که شانزده هزار نفر از فرزندان خود را بکشد در حالی که همه آنان مؤمن باشند؟! 🔥عایشه فهمید که منظور آن زن، کنایه به خود اوست که در جنگ جمل، سبب کشته شدن شانزده هزار نفر شده است؛ برای همین گفت: این دشمن خدا را از من دور سازید! [2] ******************************* [1] نساء/93 [2] الطّرائف ص293 @Sibtayn
طبق روایتی که اهل تسنن از پیامبر (صلی الله علیه و آله) نقل کرده اند عایشه دیگر همسر پیامبر نیست !!! @Sibtayn
اگر شتر وارد سوراخ سوزن شد، طلحه و زبیر و اصحاب جمل هم وارد بهشت می‌شوند! 🐪 ◾️ خدای عالم در آیه ۴۰ سوره اعراف می‌فرماید: 🔹 إنّ الّذين كذّبوا بآياتنا واستكبروا عنها لا تفتّح لهم أبواب السّماء ولا يدخلون الجنّة حتّى يلج الجمل في سمّ الخياط وكذلك نجزي المجرمين . 🔸 همانا کسانی که آیات ما را دروغ پنداشتند و خود را برتر از ایشان شمردند درهای آسمان برایشان گشوده نمی‌شود و داخل در بهشت نمی‌گردند تا وقتی که شتر وارد سوراخ سوزن گردد و این چنین تبهکاران را سزا می‌دهیم! 💥 در تفسیر قمی و عیاشی رحمهما الله از امام صادق و امام باقر روحی فداهما نقل شده است که این آیه درباره‌ی برپاکنندگان معرکه‌ی جمل یعنی طلحه و زبیر نازل شده و منظور از جمل همان لشکر شتر عایشه است! 📝 مرحوم شرف الدین نجفی رحمه الله می‌فرمایند: اهل جمل کسانی‌اند که آیات خدا را دروغ شمردند و بزرگ‌ترین آیت خدا وجود مقدس امیر المومنین روحی فداه است که بر وی سرکشی کرده و او را تکذیب نمودند! و به خاطر ارواح ناپاک و رفتارهای زشتشان درهای آسمان به رویشان گشوده نمی‌شود. 📚 تفسیر کنز الدقائق، تالیف میرزا محمد قمی مشهدی، جلد ۵، صفحه ۶۴ @Sibtayn
آیا می دانید جمل عائشه از شیاطین جن بود؟ مرحوم شیخ کشی (رضوان الله علیه) روایت می‌کند: 🔹کان سلمان اذا رأى الجمل الذي يقال له عسكر يضربه،فيقال له يا أبا عبد اللّه ما تريد من هذه البهيمة؟ 🔸فيقول: ما هذا بهيمة و لكن هذا عسكر بن كنعان الجني، يا أعرابي لا ينفق جملك هاهنا و لكن اذهب به الى الحوأب فانك تعطى به ما تريد. جناب سلمان «قبل از وقوع جنگ جمل» هر زمان شتری که عائشه در جمل سوار بر آن بود را می‌دید، می‌زد. 🔹به ایشان اعتراض کردند:از این حیوان چه می‌خواهی؟ 🔸پس جواب میداد: این چهارپا و حیوان معمولی نیست بلکه شیطانی از شیاطین جنی به اسم عسکر بن کنعان جنی است؛ ای اعرابی این شتر را در اینجا نفروش بلکه به حوأب برو که در آنجا به آنچه می‌خواهی (فروشش) می‌رسی. 📕اختیار معرفة الرجال، تألیف شیخ طوسی، جلد ۱، صفحه ۵۸، چاپ مؤسسه آل البیت علیهم السلام @Sibtayn
32.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در جنگ جمل مقصر کیست ؟ امیرالمؤمنین علی علیه السلام یا عایشه حجت الاسلام ابوالقاسمی @Sibtayn
💠 جواب کوبنده جناب عمار (رضوان الله علیه) به ام المؤمنین خواندن عائشة 🔹 مرحوم علی بن یونس العاملی (رحمه الله) می‌نویسد: ✍️ و روى الواقدي أن عمارا قال لها: كيف رأيت ضرب بنيك عن أديانهم قالت: لستم لي ببنين قال:صدقت أمهاتنا نساء النبي ذوات الحجاب المطيعات لله و لرسوله و أنت فمخالفة لهما. 🔸 واقدی روایت کرده است بعد از جنگ جمل عمار به عائشه گفت: دفاع فرزندانت از دینشان را چگونه دیدی؟ عايشة گفت: شما فرزندان من نیستید!! عمار گفت: راست گفتی؛مادران ما زنان باحجاب و عفیف پیامبر هستند که مطیع خدا و رسول‌اند اما تو مخالف خداوند و پیامبری. 📚 الصراط المستقیم، تألیف علی بن یونس نباطی، جلد ۳، صفحه ۱۶۲، چاپ المکتبة المرتضویة @Sibtayn
🔹  سنی مذهب می‌گوید: ▫️ استادم ابوجعفر نقیب گفت: ▪️ وقتی صلی‌الله‌علیه‌وآله ریختن خون هبّار بن اسود را در فتح مکه مباح اعلام کرد 👈 از آن جهت که او زینب را طوری ترسانید که کودک درون شکمش را سقط کرد؛ معلوم می‌شود 👌 اگر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله زنده بود، خون کسی را که عليهاالسلام را چنان ترسانید که کودک درون شکمش را سقط نمود، حلال اعلام می کرد. 📚  شرح ابن ابی الحدید، ج۱۴، ص۱۹۳. @Sibtayn
چگونه نماز کامل بخوانیم 🔸حماد بن عيسى گويد روزى امام ششم بمن فرمود مي توانى خوب نماز بخوانى عرض كردم يا سيدى من كتاب نماز حريز را حفظ‍‌ كردم 🔹فرمود بر تو باكى نيست برخيز نماز بخوان 🔸 گويد برابر آن حضرت رو بقبله ايستادم و تكبير نماز گفتم و ركوع و سجود نمودم 🔹فرمود اى حماد خوب نماز نميخوانى و چه اندازه بر مرد زشت است كه شصت سالش شود و يك نماز كامل و تمام بر پا ندارد 🔸حماد گويد پيش خود خوار شدم و عرضكردم قربانت نماز را بمن بياموز ▫️امام صادق رو بقبله ايستاد تمام قد و دو دست را تا ران پائين انداخت كه انگشتانش بهم چسبيده بود و دو گام را بهم نزديك كرد تا فاصله آن‌ها سه انگشت گشاده شد و انگشتان پايش همه را برابر قبله نمود و منحرف نساخت در حال خشوع و استكانت گفت اللّٰه اكبر ، سوره حمد و« قُلْ‌ هُوَ اَللّٰهُ‌ » را آرام خواند و باندازه نفسى درنگ كرد و ايستاده گفت اللّٰه اكبر. سپس بركوع رفت و دو كف خود را كه انگشتانش باز بود از دو سر زانو پر كرد و زانو را عقب داد تا پشت او هموار شد كه اگر قطره آبى يا روغنى بر آن ميچكيد نميلغزيد از بس پشتش هموار بود و گردن كشيد و چشمها خوابانيد سه بار بآرامى فرمود سبحان اللّٰه ربى العظيم و بحمده. و بايستادن برخاست و چون بر جا شد گفت سمع اللّٰه لمن حمده. و همان ايستاده تكبير گفت و دو دست را تا برابر رو بلند كرد و بسجده رفت و دو كف را كه انگشتانش بهم چسبيده بود ميانه دو سر زانو برابر روى نهاد و سه بار گفت سبحان ربى الاعلى و بحمده. و چيزى از اعضاى بدن را بر هم نگذاشت و بر هشت عضو سجده كرد: پيشانى، دو كف، دو سر زانو و دو سر انگشت بزرگ پاها كه اين هفت واجب است و سر بينى را بر زمين نهاد و اين سنت است و همان ارغامست سپس سر از سجده برداشت و چون بر جا نشست گفت اللّٰه اكبر. و بر طرف چپ نشست و روى پاى راستش را بر پشت پاى چپش نهاد و گفت أستغفر اللّه ربى و اتوب اليه. و همان نشسته باز تكبير گفت و بسجده دوم رفت و همان گفت كه در سجده اول گفته بود و در ركوع و سجود هيچ عضو تنش از هم كمك نگرفتند و دستها را از زير تن بيرون داده بود مانند بال پرنده و دو ذراع بر زمين نگذاشته بود بهمين روش دو ركعت نماز خواند و فرمود اى حماد چنين نماز بخوان و رو بر مگردان و با دست و انگشت بازى مكن و بسوى راست و چپ آب دهن مينداز و نه پيش روى خود. 📖الأمالی (للصدوق) ج۱ ص۴۱۳ @Sibtayn