eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تفسیر زیبای سورۀ عصر مفضّل گوید: از حضرت علیه‌السلام درباره سورۀ والعصر پرسیدم؛ حضرت فرمودند: 🌿 «وَالعَصرِ: یعنی عصر و دوران ظهور حضرت قائم علیه‌السلام؛ إِنَّ الإنسانَ لَفي خُسرٍ: یعنی دشمنان ما در زیانکاری و خسران هستند؛ إِلاَّ الَّذينَ آمَنوا: غیر از کسانی که ایمان به آیات ما دارند؛ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ: و (مالی) با برادران دینی خود می‌کنند؛ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ: و یکدیگر را سفارش به و می‌کنند؛ وَ تَواصَوا بِالصَّبرِ: و یکدیگر را توصیه به و استقامت در دوران سخت می‌نمایند.» 💠 «عن المفضل قال: سألت الصادق علیه‌السلام عن قول الله عزوجل (والعصر إن الإنسان لفي خسر) قال علیه‌السلام (والعصر) عصر خروج القائم علیه‌السلام (إن الإنسان لفي خسر) يعني أعداءنا (إلا الذين آمنوا) يعني بآياتنا (وعملوا الصالحات) يعني بمواساة الإخوان (وتواصوا بالحق) يعني بالإمامة (وتواصوا بالصبر) يعني فی الفترة.» 📚 کمال الدین (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۶۵۶ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۲۴، ص۲۱۴ @Sibtayn
در برخورد با روایات منسوب به اهل بیت علیهم السلام ادب را رعایت کنیم؟ -ابى عبيده حذّاء،گويد:از امام باقر عليه السّلام شنيدم كه فرمود: محبوب‌ترين يارانم نزد من پارساترين و داناترين آنها به دين و راز نگهدارترين آنها نسبت به حديث ما 👈و بدترين و مبغوض‌ترين آنها كسى است كه چون حديثى را بشنود به ما نسبت دهند و از ما روايت كنند و ان حدیث دلپذیرش نيست ▫️از آن اظهار تنفّر كند و آن‌را منكر گردد ▫️و هركس پيرو آن باشد،او را كافر داند با اينكه نمى‌داند،شايد حديث از ما باشد و به ما مستند باشد و به اين سبب از ولايت ما بيرون رود. وَ اَللَّهِ إِنَّ أَحَبَّ أَصْحَابِي إِلَيَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَكْتَمُهُمْ لِحَدِيثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِي حَالاً وَ أَمْقَتَهُمْ لَلَّذِي إِذَا سَمِعَ اَلْحَدِيثَ يُنْسَبُ إِلَيْنَا وَ يُرْوَى عَنَّا فَلَمْ يَقْبَلْهُ اِشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ كَفَّرَ مَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لاَ يَدْرِي لَعَلَّ اَلْحَدِيثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَيْنَا أُسْنِدَ فَيَكُونُ بِذَلِكَ خَارِجاً عَنْ وَلاَيَتِنَا . 📖الکافي ج۲ ص۲۲۳ @Sibtayn
فضایل امام محمدباقرعلیه السلام از امام باقر علیه السلام روایت شده است که فرمودند: 🔸لوْ وَجَدْتُ لِعِلْمِيَ اَلَّذِي آتَانِيَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَمَلَةً لَنَشَرْتُ اَلتَّوْحِيدَ وَ اَلْإِسْلاَمَ وَ اَلْإِيمَانَ وَ اَلدِّينَ وَ اَلشَّرَائِعَ مِنَ اَلصَّمَدِ وَ كَيْفَ لِي بِذَلِكَ وَ لَمْ يَجِدْ جَدِّي أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَمَلَةً لِعِلْمِهِ 🔸اگر براي علم و دانشی که خداوند به من عنایت فرموده حاملینی می یافتم یعنی کسانی بودند که ظرفیّت پذیرش و تحمّل قبول ان را داشتند ، هر آينه نشر توحيد و اسلام و ايمان و دين و شريعتها از لفظ‍‌ الصمد ميكردم حال آنکه جدّم امیرالمؤمنین علیه السلام چنین اشخاصی را نیافت . قتاده فقیه اهل بصره به آن حضرت عرض کرد : بخدا قسم ! در مقابل فقهاء و پیش روي ابن عبّاس نشسته ام ، در برابر هیچکدام از آنها قلب من دچار اضطراب و پریشانی مانند اضطرابی که در حضور شما پیدا می کنم نگشته است . امام علیه السلام به او فرمود : 🔸آیا می دانی کجا جاي گرفته اي ؟ تو در پیشگاه بیت رفیع ولایت ، همان بیتی که قرآن کریم درباره اش فرموده است در خانه هائی که خدا خواسته است رفعت یابد و در آنها نام خدا و عظمت او قرار گرفته اي. و نیز جابر بن عبداللَّه انصاري وقتی در مقابل آن حضرت قرار گرفت بندهاي بدنش به لرزه درآمد و موهاي او از ترس راست شد . 📚کتاب نفیس القطره ، جلد اول، صفحه ۵۱۲ @Sibtayn
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا به امام محمد بن علی علیهماالسلام باقر می گویند؟ @Sibtayn
33.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره امام باقر علیه السلام با عالم سرشناس اهل تسنن حجت الاسلام ابوالقاسمی 📚الکافي ج۶ ص۲۵۶ @Sibtayn
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از امام باقر علیه‌السلام بشنو حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی @Sibtayn
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله : الصِّدِّيقُونَ ثلاثةٌ : حَبيبٌ النَّجّارُ مُؤمِنُ آلِ ياسِينَ الذي يقولُ : «اتَّبِعُوا المُرْسَلِينَ * اتَّبِعُوا مَنْ لا يَسألُكُمْ أجْرا وَ هُمْ مُهْتَدُونَ» .[يس : 20 و 21 .] 2️⃣و حِزقيلُ مُؤمِنُ آلِ فِرعَونَ ، 3️⃣و عليُّ بنُ أبي طالبٍ و هُو أفضَلُهُم . صدّيقان سه نفرند : 1️⃣حبيب نجّار ، مؤمن آل ياسين ؛ همو كه گفت : «از رسولان تبعيّت كنيد ، از كسانى تبعيّت كنيد كه از شما مزد نمى خواهند و خود هدايت يافتگانند» 2️⃣ و حزقيل ، مؤمن آل فرعون ، 3️⃣و على بن ابى طالب ، كه از همه صدّيقان برتر است . 📚كنز العمال نویسنده : المتقي الهندي جلد : 11 صفحه : 601 📚تفسير فرات ج۱ ص۳۵۴ 📚بحار الأنوار : 38/212/14 @Sibtayn
آب نیست ؟ نماز نخوان...!🦦 ┄┄┅━✺••✺━┅┄┄ ⫸طبق تصریح عمر بن خطاب و علمای اهل سنت ، خلیفه ثانی هنگام بی آبی نماز نمیخواند! سوال این است که چطور جناب عمر بن خطاب نمیدانسته که شارع تیمم را بدل از وضو و غسل قرار داده است در مواقعی که آب یافت نمیشود بر طبق دو آیه (نساء/45)و(مائده/6) وظیفه مکلفین تیمم است؟! ... وَ إِنْ کنْتُمْ مَرْضى‌ أَوْ عَلى‌ سَفَرٍ أَوْ جاءَ أَحَدٌ مِنْکمْ مِنَ الْغائِطِ أَوْ لامَسْتُمُ النِّساءَ فَلَمْ تَجِدُوا ماءً فَتَیمَّمُوا صَعِیداً طَیباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکمْ وَ أَیدِیکمْ.(مائده/6) این آیه موارد جواز و کیفیت انجام تیمم است و بیانگر مشروعیت بدل از وضو یا غسل و نیز چگونگی تیمم یعنی مسح صورت و دو دست و آنچه تیمم برآن صحیح است می باشد. ✔️این اجتهاد عمر بن خطاب در مقابل نص آیه تیمم نشان دهنده عدم اطلاع و جهل خلیفه ثانی از آیات قرآن است. و تغییر در شریعت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله ) توسط عمر بعد از انقطاع وحی و بعد از اکمال دین و اتمام نعمت از جانب خداوند متعال ، (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا /مائده /3) نشانگر این است که به علت جهلی که درساده ترین و ابتدایی ترین مسائل احکام اسلام دارد، نمیتواند حافظ شریعت و جانشین به حق رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم باشد. ✍️به تعدادی از اسناد توجه کنيد: فقال عمر ، أما أنا فلم أكن أصلى حتى أجد الماء(١) فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتى أجد الماء(2) فقال عمر أما أنا فلم أكن أصلي حتى أجد الماء (٣) قال عمر : أما أنا فلم أكن لأصلي حتى أجد الماء(4) فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتى أجد الماء(5) فقال عمر أما أنا فلم أكن أصلي حتى أجد الماء(6) ما صليت حتى أجد الماء(7) قال عمر أما أنا فلم أكن أصلي حتى أجد الماء(8) قال عمر : أما أنا فلم أكن لأصلي حتى أجد الماء(9) فقال عمر : أما أنا فلو لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتى أجد الماء(10) 📚(١)سنن أبي داود - ابن الأشعث السجستاني - ج 1 - ص 81 📚(2)سنن النسائي - النسائي - ج 1 - ص 168 📚(3)عمدة القاري - العيني - ج 4 - ص 19 📚(4)المصنف - عبد الرزاق الصنعاني - ج 1 - ص 238 - 239 📚(5)السنن الكبرى - النسائي - ج 1 - ص 133 📚(6)مسند أبي يعلى - أبو يعلى الموصلي - ج 3 - ص 181 📚(7)المعجم الكبير - الطبراني - ج 9 - ص 314 📚(8)التمهيد - ابن عبد البر - ج 19 - ص 273 📚(9)كنز العمال - المتقي الهندي - ج 9 - ص 588 📚(10)جامع البيان - إبن جرير الطبري - ج 5 - ص 159 @Sibtayn
12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬نماز امام باقر علیه السلام 🎙استاد معاونیان 🔺شهادت امام محمد باقر علیه السلام 📌هیات عشاق الحسین علیه السلام شب هجدهم ماه رمضان ۱۴۰۲ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬یادگار خیمه 🎙محمد رضا لبانی 🔺سوگواره ای در مرثیه ی امام باقر علیه السلام ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
☘️قالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : «صَوْمُ يَوْمِ اَلتَّرْوِيَةِ كَفَّارَةُ سَنَةٍ وَ يَوْمِ عَرَفَةَ كَفَّارَةُ سَنَتَيْنِ» . روزۀ روز ترويه - يعنى هشتم ماه ذى الحجّه - كفّاره يك سال، و روزۀ روز عرفه كفّاره دو سال است. 📚من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۸۷ @Sibtayn
روز ترویه به روز هشتم ماه ذی‌ الحجه اطلاق می‌شود و روزی است که حجاج نیت حج تمتع می‌نمایند و محرم شده، از مکه به سمت منا حرکت کرده و شب را در آنجا بیتوته می‌کنند و صبح عرفه به جانب عرفات رهسپار می‌گردند. طبق روایات وارده، این روز یکی از ارزشمندترین روزهای سال شمرده شده و آداب و اعمالی مخصوصی دارد؛ غسل کردن و روزه گرفتن از اعمال مستحبی آن است؛ همچنین روز ترویه دارای احکام خاصی است که در کتب فقهی به آن پرداخته شده است. امام حسین (علیه‌السلام) در سال ۶۱ق روز ترویه از مکه خارج شده و به سمت کوفه حرکت کرده است. درباره وجه تسمیه روز ترویه به روایاتی توجه کنید: در علل الشرایع در سر نامیدن این روز به ترویه حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) که راوی می‌گوید: از حضرت پرسیدم چرا روز ترویه را روز ترویه نامیده‌اند؟ حضرت فرمود: زیرا در عرفات آب نبود و حاجی‌ها روز هشتم ذی‌ الحجه از مکه آب برمی‌داشتند و به عرفات می‌بردند و برخی از ایشان به بعضی دیگر می‌گفتند: تروّیتم، تروّیتم (سیراب شدید، سیراب شدید)، لذا به خاطر همین، روز هشتم را روز ترویه نامیدند. 📗علل الشرایع، ج۲، ص۴۳۵، باب ۱۷۱. @Sibtayn