eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
19.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منتظر واقعی چگونه باید باشد؟ استاد بندانی نیشابوری @sibtayn
✅روزه‌خواری در عربستان آزاد شد وزیر امور داخلی عربستان به پلیس و ادارات ابلاغ کرد هر کسی در طول ماه رمضان روزه‌اش را به صورت علنی یا پنهانی افطار کند نباید مورد تعرض قرار گیرد
🗓27 شعبان شهادت سعید بن جبیر كوفی در بیسـت و هفتم شعبان سال 95 هـ .ق سـعید بن جبـیر كوفی، به دست حجاج بن یوسف ثقفی به شهادت رسید. وی مردی فقیه، زاهد و عابد بود كه توفیق كسب علم از محضر مبارك حضرت زین العابدین(علیه السلام) را یافته بود. او چون دارای اعتقاد خالص و محبت كاملی به اهل بیت معصومین(علیهم السلام) بود، نزد ایشان احترام خاصی داشت. هنگام شهادت دعا کرد که حجاج پس از وی قادر به قتل هیچ كس نشود. خداوند متعال دعای او را مستجاب كرد و حجاج 15 روز بعد از شهادت سعید زنده بود و كسی را نكشت تا به مرض آكله به درك جحیم واصل شد. چنین نقل شده است كه حجاج پس از شهادت سعید بن جبیر، سر آن بزرگوار و دو پای او را نیز از ساق جدا نمود. سعید بن جبیر را در شهر « الحی» در واسط عراق مدفون شد كه هم اكنون مزار او زیارتگاه محبان اهل بیت(علیهم السلام) و دارای گنبد و صحنی بزرگ مشتمل بر چهار در است . @sibtayn
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله : کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آن سخن رسوا کند. آنان را در آخرت بهره‌اى نيست عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ أَدْنَى اَلْكُفْرِ أَنْ يَسْمَعَ اَلرَّجُلُ مِنْ أَخِيهِ اَلْكَلِمَةَ فَيَحْفَظَهَا عَلَيْهِ يُرِيدُ أَنْ يَفْضَحَهُ بِهَا أُولٰئِكَ لاٰ خَلاٰقَ لَهُمْ 📚وسائل الشیعة ج۱۷ ص۲۰۷ 📚بحار الأنوار ج۷۲ ص۳۶۰ @sibtayn
❇️حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند : مَنْ تَصَدَّقَ فِي شَعْبَـــانَ بِصَدَقَةٍ وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ حَرَّمَ اَللَّهُ جَسَدَهُ عَلَى اَلنَّارِ ♦️كسي كه در شعبان صدقه اي بدهد اگر چه نيمي از خرمـا باشد خداوند تن او را بر آتــــش حــــرام ميكــــند 📚خصال. ج ۳. ص ۵۸۲ @sibtayn
نماز شب سی ام ماه شعبان به نقل از پيامبر اكرم-صلّى اللّه عليه و آله و سلّم-آمده است: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الثَّلَاثِينَ مِنْ شَعْبَانَ رَكْعَتَيْنِ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى عَشْرَ مَرَّاتٍ هركس در شب سی ام شعبان دو ركعت نماز-در هر ركعت «فاتحة الكتاب» یک بار و سوره‌ «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى» ده بار بخواند فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ ص مِائَةَ مَرَّةٍ فَوَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً إِنَّ اللَّهَ يَرْفَعُ لَهُ أَلْفَ أَلْفِ مَدِينَةٍ فِي جَنَّةِ النَّعِيمِ و بعد از پایان نماز، صد بار بر پیامبر اکرم -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد، سوگند به خدایی که به حق مرا به پیامبری برانگیخت، خداوند یک میلیون شهر در بهشت نعیم برای او بالا می برد وَ لَوِ اجْتَمَعَ أَهْلُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ عَلَى إِحْصَاءِ ثَوَابِهِ مَا قَدَرُوا وَ قَضَى اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَاجَة و اگر همه اهل آسمانها و زمین برای شمارش ثواب او گرد هم آیند، نمی توانند ثواب آن را به شماره درآورند و افزون بر این خداوند هزار حاجت او را برآورده می کند. 📗إقبال الأعمال , جلد۲ , صفحه۷۲۴ @sibtayn
رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود: هيچ مردمى نباشند كه باهم در مجلسى جمع شوند و از خداى عزّ و جلّ‌ نامى نبرند و بر پيامبر خود درود نفرستند جز اينكه آن مجلس بر ايشان مايه زيان و تأسف باشد. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و اله : مَا مِنْ قَوْمٍ اجْتَمَعُوا فِي مَجْلِسٍ فَلَمْ يَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يُصَلُّوا عَلَى نَبِيِّهِمْ إِلَّا كَانَ ذَلِكَ الْمَجْلِسُ حَسْرَةً وَ وَبَالًا عَلَيْهِمْ. 📚الكافي- ط الاسلامية : الشيخ الكليني ج : 2 ص : 497 @sibtayn
فضیلت روزه گرفتن در روز سی ام شعبان «ابو جعفر ابن بابويه» در كتاب «امالى» و «ثواب الاعمال» به نقل از پيامبر اكرم-صلّى اللّه عليه و آله و سلّم-آورده است: وَ مَنْ صَامَ يَوْمَ الثَّلَاثِينَ مِنْ شَعْبَانَ نَادَاهُ جَبْرَئِيلُ ع مِنْ قُدَّامِ الْعَرْشِ يَا هَذَا اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ عَمَلًا جَدِيداً هركس روز سی ام شعبان را روزه بدارد،جبرئیل از پیشاپیش عرش او را ندا می کند: فلانی، عمل خود را از سرگیر و از نو عمل کن، فَقَدْ غُفِرَ لَكَ مَا مَضَى وَ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذُنُوبِكَ وَ الْجَلِيلُ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ که خداوند گناهان گذشته و پیشین تو را آمرزید و نیز خداوند بزرگ -عزّوجلّ- خطاب به او می گوید: لَوْ كَانَ ذُنُوبُكَ عَدَدَ نُجُومِ السَّمَاءِ وَ قَطْرِ الْأَمْطَارِ وَ وَرَقِ الْأَشْجَارِ وَ عَدَدَ الرَّمْلِ وَ الثَّرَى وَ أَيَّامِ الدُّنْيَا لَغَفَرْتُهَا لَكَ‏ اگر به شماره ستارگان آسمان و قطره های باران و برگ درختان و شماره شنزارها و مقدار خاک و تعداد روزهای دنیا گناه داشته باشی، قطعاً خداوند می آمرزد وَ ما ذلِكَ عَلَى اللَّهِ بِعَزِيزٍ بَعْدَ صِيَامِكَ شَهْرَ شَعْبَان‏ و ارزانی داشتن این همه برای کسی که ماه شعبان را روزه گرفته، بر خدا دشوار نیست 📗امالى صدوق، ص 30 📗 ثواب الاعمال، ص 87 @sibtayn
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به استقبال ماه مبارک رمضان برویم دکتر دولتی @sibtayn
رمضان، نامى از نام هاى خدا رمضان اسمى از اسماء الهى مى ‏باشد و نبايد به تنهائى ذكر كرد مثلا بگوئيم، رمضان آمد يا رفت، بلكه بايد گفت ماه رمضان آمد، يعنى ماه را بايد به اسم اضافه نمود . در اين رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (عليه السلام) گوش فرا مى ‏دهيم. هشام بن سالم نقل روايت مى‏ نمايد و مى ‏گويد: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت امام باقر (عليه السلام) بوديم، پس سخن از رمضان به ميان آورديم. فقال عليه السلام: لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا يجيى و لا يذهب و انما يجيى‏ء و يذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فيه القرآن، جعله الله تعالى مثلا و عيدا امام باقر عليه السلام فرمود: نگوئيد اين است رمضان، و نگوئيد رمضان رفت و يا آمد، زيرا رمضان نامى از اسماء الله است كه نمى ‏رود و نمى ‏آيد كه شى‏ء زائل و نابود شدنى مى ‏رود و مى‏ آيد، بلكه بگوئيد ماه رمضان، پس ماه را اضافه كنيد در تلفظ به اسم، كه اسم اسم الله مى ‏باشد، و ماه رمضان ماهى است، كه قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عيد قرار داده است و از حضرت على بن ابى طالب (عليه السلام) روايت ‏شده كه حضرت فرمود: «لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان‏» 📚الکافي ج۴ ص۶۹ 📚من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۱۷۲ @sibtayn
🔘خلاصه زهد در دو جمله... الإمام عليّ عليه السلام : الزُّهدُ كُلُّهُ بَينَ كَلِمَتَينِ مِنَ القُرآن ، قالَ اللّه سُبحانَهُ : «لِكَيْلاَ تَأْسَوْاْ عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلاَ تَفْرَحُواْ بِمَا ءَاتَاكُمْ»[٢٣ سوره حديد] ، ومَن لَم يَأسَ عَلَى الماضي ولَم يَفرَح بِالآتي فَقَد أخَذَ الزُّهدَ بِطَرَفَيهِ . امام علی عليه السلام فرمودند: تمام زهد در دو جمله از قرآن است؛ "تا بر آنچه از دستتان رفته تاسف نخورید" و "بر آنچه به شما رسیده شاد نگردید" [٢٣ سوره حديد] كسى كه بر گذشته افسوس نخورد و براى آنچه به دستش مى رسد ، شاد نشود ، هر دو جانب زهد (زهد كامل) را گرفته است. 📚نهج البلاغة حكمت ۴۳۹ @Sibtayn