eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌مرگ یا قتل 🎙ملا باسم کربلایی 🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، شب ٢٦ صفر 1440 هـ 📌هيئة الصديقة الطاهرة - الديوانية ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌واحد ، انی تارک فیکم الثقلین 🎙کربلایی حسین طاهری 🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، شب27 صفر 1446 هـ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلمان فارسى سه روز پس از دفن پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله خطبه اى بدين شرح ايراد نمود: اى مردم! كلامى از من گوش كرده سپس در باره اش انديشه كنيد، بدانيد كه اطّلاعات بسيارى در فضائل على بن ابى طالب دارم، كه اگر قصد نقل تمام آنها را داشته باشم گروهى از شما مرا ديوانه انگاشته و گروهى خونم را مباح سازيد.... 📖احتجاج، ج‏1، ص: 252 تا 254 @sibtayn
کرداذ و نا کرداذ کردید انچه نباید می کردید بلاذری با سند صحیح از سلمان فارسی روایت کرده است: ١١٩٧- المَدائِنِيُّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ سُلَيْمانَ الضَّبْعِيِّ [١]، عَنْ أبى عمران الجَوْنِيِّ قالَ، قالَ سَلْمانُ الفارِسِيُّ حِينَ بُويِعَ أبُو بَكْرٍ: «كرداذ وناكرداذ»، أيْ عَمِلْتُمْ وما عَمِلْتُمْ، لَوْ بايَعُوا عَلِيًّا لأكَلُوا مِن فَوْقِهِمْ ومِن تَحْتِ أرْجُلِهِمْ. 📙أنساب الأشراف للبلاذري ١/‏٥٩١ — البلاذري (ت ٢٧٩) | تحقيق: سهيل زكار ورياض الزركلي| الناشر: دار الفكر - بيروت | الطبعة: الأولى، ١٤١٧ هـ - ١٩٩٦ م چون با ابوبكر بيعت شد، سلمان فرمود: کرداذ و ناکرداذ [کردید آنچه نباید می کردید]! عمل نمودید آنچه نباید بدان عمل می‌نمودید! اگر با على عليه السلام بيعت میكردند، نعمت از آسمان و زمين، آنان را فرا می گرفت! @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌‌وصیتی که نوشته نشد 🔺شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌سلطان امام رضا جان 🎙سیدمحمدرضا نوشه ور 🔺شهادت امام رضا علیه السلام 📌موکب محبان علی ابن ابیطالب کربلا ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
اکسیر کن مرا به عیار نگاه خود چون طاق صحن کهنه، مطلا شود دلم ◼️شهادت امام رضا (علیه السلام) تسلیت باد 🆔 @Sibtayn
🏴 صلوات امام رضا(علیه السلام) از امام حسن عسکری(علیه السلام) ▪️تنها صلوات رسیده از جانب معصومین (علیهم السلام) در زیارت امام رضا(علیه السلام) 🆔 @Sibtayn
✍️ حاکم نیشابوری از بزرگان اهل تسنن، در کتاب «تاریخ نیشابور» از قول امام رضا سلام الله علیه چنین می‌نویسد: هر كس مرا با وجود دورى خانه‏‌ام زيارت كند، روز قيامت در سه جا نزد او مى‌آيم تا اينكه او را از وحشت نجات دهم: 1️⃣هنگامى كه نامه اعمال از دست راست و چپ پراكنده شود؛ 2️⃣ و نزد پل صراط؛ 3️⃣ و نزد ميزان ترازو براى سنجش اعمال. قال الرضا رضي الله عنه: من زارني على بعد داري أتيته يوم القيامة في ثلاث مواطن حتى أخلصه من أهوالها 1️⃣إذا تطايرت الكتب يمينا وشمالا 2️⃣وعند الصراط 3️⃣ وعند الميزان. 📚تاريخ نيسابور نویسنده : الحاكم، أبو عبد الله ج : 1 ص : 26 @Sibtayn
جامع بودن صلوات در کلام رضوی قال الامام الرضا علیه السلام: الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ التَّسْبِيحَ وَ التَّهْلِيلَ وَ التَّكْبِيرَ. 🔸امام رضا علیه السلام: صلوات بر محمد و آل او در نزد خداوند عز و جل معادل و مساوى است با تسبيح (سبحان اللَّه) و تهليل (لا اله الا الله) و تكبير (الله اكبر) الأمالي( للصدوق) النص/ص73 عيون أخبار الرضا عليه السلام/ج‏1/ص294 روضة الواعظين (ط - القديمة)/ج‏2/ص322 جامع الأخبار(للشعيري)/ص60 وسائل الشيعة/ج‏7/ص194 سفينة البحار/ج‏5/ص173 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏82/ص96
💠 مناظره کوتاه امام رضا علیه السلام با ابن رامین در اثبات تعیین جانشین توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔸 امام رضا علیه السلام به ابن رامین (فقیه مخالفین) فرمودند: «آن وقت که پیامبر صلی الله علیه و آله از مدینه خارج شد، کسی را جای خود نگذاشت؟» 🔹 ابن رامین گفت: «چرا، علی (علیه السلام) را جای خود گذاشت.» 🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «پس چرا به اهل مدینه نفرمود خودتان کسی را انتخاب کنید، چون انتخاب شما خطا نمی‌شود؟» 🔹 ابن رامین گفت: «چون پیامبر (صلی الله علیه و آله) نگران بود اختلاف و درگیری در میان مردم بیفتد.» 🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «خوب چه عیبی داشت، اگر هم اختلافی رخ می‌داد، هنگامی که از مسافرت به مدینه بر می‌گشت آن را اصلاح می‌نمود.» 🔹 ابن رامین گفت: «البته عمل آن حضرت که خود جانشین تعیین فرمود، با محکم‌کاری مناسب‌تر و منطقی‌تر بود.» 🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «بنابراین برای پس از مرگ خود نیز حتما کسی را جای خود قرار داده است.» 🔹 ابن رامین گفت:: «نه!» 🔸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «آیا مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله از مسافرتش مهم‌تر نبود؟ سفر دنیا کوتاه است و سفر مرگ طولانی و ابدی؛ پس چگونه شد که هنگام مرگ از اختلاف امت خاطرجمع بود - جانشین تعیین نکرد - اما در مسافرت چند روزه دنیا خاطر جمع نبود - جانشین تعیین کرد - با این که خود آن حضرت زنده بود و می‌توانست اختلافات را اصلاح نماید؟» 🔹 ابن رامین در مقابل سخنان منطقی امام رضا علیه السلام نتوانست حرفی بگوید و ساکت شد. 📚 مناقب آل ابی طالب، تالیف ابن شهر آشوب، جلد ۱، صفحه ۳۱۸، چاپ دار الاضواء @Sibtayn 🟡 هیچکدام به تنهایی پذیرفته نمی شوند .... اَلْإِمَامُ اَلرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : لا تَدعُوا العَمـلَ الصّالِـحَ وَ الاِجتهادَ فِى العِبادَةِ اتِّکالاً عَلى حُبِّ آلِ مُحَمدٍ صلی الله علیه و آله وَ لا تَدعُوا حُبَّ آلِ مُحَمدٍ صلی الله علیه و آله لامرِهـم اِتِّکالاً عَلى العِبادَةِ فَـاِنَّهُ لایَقبَلُ اَحدَهُما دونَ الآخَر؛ امام رضا صلوات الله علیه می فرمایند : مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد صلی الله علیه و آله رها کنید ، مبادا دوستى آل محمد صلی الله علیه و آله را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید ، زیرا هیچ کدام از این دو ، به تنهایى پذیرفته نمى شود. 📚فقه الإمامُ الرضا علیه‌السلام ص339 📚بحارالانوار ج75، ص 347 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌کاش تا جان نسپرده است جوادش برسد 🎙حاج محمدرضا طاهری 🔺شهادت امام رضا علیه السلام 1401 📌حسینیه فاطمیون مشهد ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
بالاترین اثر زیارت امام رضا علیه‌السلام أباصلت هروی گوید: از حضرت علیه‌السلام شنیدم که می‌فرمودند: «هر که مرا در دیار غربتم زیارت کند، خداوند متعال اجر صدهزار شهید و صدهزار صدّیق و صدهزار حج‌گزار و عمره‌گزار و صدهزار مجاهد برایش خواهد نوشت و او را همراه ما اهل‌بیت محشور خواهد نمود و در بالاترین درجات بهشت، همنشین ما خواهد کرد.» «عن أبي الصلت عبد السلام بن صالح الهروي قال: سمعت الرضا عليه‌السلام يقول: ... ألا فمن زارني في غربتي كتب الله عزّ وجلّ له أجر مائة ألف شهيد ومائة ألف صدّيق ومائة ألف حاج ومعتمر ومائة ألف مجاهد وحشر في زمرتنا وجعل في الدرجات العلى من الجنة رفيقنا.» 📖عيون اخبار الرّضا عليه‌السلام (شیخ‌صدوق)، ج‏٢، ص٢۵۶ 📖روضة الواعظین (فتال‌نیشابوری)، ج۱، ص۲۳۳ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم : گزارش دکتر سالم جعفری(روانشناس بالینی) از نتایج آزمایشات FMRI یک خانمِ غیرمسلمانِ آمریکاییِ روانشناسِ اعصاب که قاعدتا طرز تفکرش مثل فقهاء بزرگوار شیعه نباید باشد! @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 عالِمان سُنّی و زیارت امام رضا عليه السّلام در قرن سوّم روایت می‌کند: محمد بن مؤمل نقل کرده: همراه با "ابوبکر بن خزیمة" امام أهل حدیث و "ابوعلي ثقفی" و دیگر بزرگان و مشایخ، به زیارت علی بن موسی (علیهماالسلام) رفتیم؛ سپس وی رفتار امامِ اهل حدیثِ سُنّیان را این‌گونه توصیف می‌کند: «فَرَأیتُ مِن تَعظیمِه یَعنی بن خُزَیمة لِتِلکَ البُقعة وَ تَواضُعه لَها وَ تَضَرُّعه عِندَها ما تَحَیَّرنا.» ✍🏻 ابن خزیمه نسبت به بقعه علي بن موسی، به گونه‌ای تعظیم و تواضع نمود و تضرّع کرد، که ما متحیّر شدیم.» 📚 تهذیب التهذيب، ج ۷ ص ۳۸۸ ➖ در مدخل إبن خزیمة، پس از مدح و ستایشی بسیار و تعابیر بلندی که برایش به کار می‌برَد، از قول ابوعثمان الحیري می‌نویسد: به برکت ابن خزیمه از مردم سرزمینش دفع بلا شده است. (سير أعلام النبلاء، تحقیق: الشيخ شعيب الأرناؤوط، مؤسسة الرسالة، ج ۱۴ ص ٣۶۵) ✅ نکته مهمّ در روایت فوق، وجود بقعه برای امام رضا عليه السّلام در قرن سوّم است که علمای عامّه نه تنها آن را شرک نمی‌دانستند، بلکه به زیارت آن می‌شتافتند. آن هم شخصیّتی مانند إبن خزیمة که در میان سُنّیان زبانزد بوده‌ست. لذا بنا بر عقیده ، کثیری از بزرگان سُنّیان مانند شخص مذکور، مشرک هستند. آیا علمای سُنّی، این مطالب را به عوام مذهبشان می‌گویند؟! @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌در طوف کعبه تو 🎙حاج احمد واعظی 🔺ایام زیارت مخصوص امام رضا (ع) 1400 📌مشهد ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ليلة المبيت در شب پنجشنبه اول ماه ربيع (سال 14 بعثت ) رسول خدا صلى الله عليه و آله از مكه بيرون رفت و در همان شب على عليه السلام در بستر رسول خدا بيتوته كرد (1) و درباره فداكارى اميرمؤ منان عليه السلام آيه 207 سوره بقره نازل گشت . ﴿وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللهِ وَاللهُ رَءُوفُ بِالْعِبَاد﴾ در همين شب بود كه رسول خدا، على را به كعبه برد و على پا بر شانه رسول خدا نهاد و بتها را واژگون ساخت .(2) - پی نوشتها - 1 -    مصباح المتهجد، ص 553. 2 -   دلائل الصدق ، ج 2/294، از مستدرك حاكم ، ج 3/5. (با تصريح به اين كه شب هجرت بوده است ). @Sibtayn
📆 1 ربيع الاول ١ ـ جریان لیله المبیت ٢ ـ رحلت «زینب بنت خزیمه» همسر پیامبراكرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در مدینه ٣ ـ دفن بدن مطهر پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) ٤ ـ شهادت امام حسن عسكری (علیه السلام) ـ هجرت پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از مكه به مدینه(مبدأ تاریخ اسلام) پس از آنكه كفار قریش از جریان بیعت دوم عقبه آگاه شدند، در صدد كشتن پیامبراكرم‌(صلی الله علیه و آله و سلم) برآمدند؛ كه برای انجام دادن این توطئه، پیشنهاد ابوجهل مورد موافقت همه سران قریش واقع شد؛ لذا از هر طایفة‌ قریشی، جوان دلیری برگزیده شد تا آنها شبانه به خانه پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) حمله ور شوند و به صورت دست جمعی آن حضرت را به قتل برسانند. خداوند به وسیله جبرئیل، پیامبرخود را از این توطئه باخبر نمود و به او دستور داد تا شبانه مكه را به مقصد مدینه ترك كند . این واقعه در اول ربیع الاول سال سیزدهم بعثت اتفاق افتاد و بعدها به پیشنهاد امیرمؤمنان امام علی(علیه السلام) رویداد هجرت پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) از مكه به مدینه را مبدأ تاریخ اسلام قرار دادند. 📚مصباح کفعمی: ج 2، ص 596 ـ جریان لیله المبیت رسول خدا‌(صلی الله علیه و آله و سلم) در شـب اول ربیع الاول سـال سـیزده بعثت، به دسـتور پروردگار برای نجات از توطئة كفار قریش به جانب مدینه هجرت كرد. برای گمراه كردن كفار، امیرمؤمنان علی‌(علیه السلام) در بستر پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) خوابیدند و بعد از آنكه جوانان قریش به منظور كشتن پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به داخل خانة آن حضرت آمدند، در كمال شگفتی با حضرت علی‌(علیه السلام) مواجه شدند و شكست خورده، ناكام از خانه پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) خارج شدند . پس از این رویداد، این آیه شریفه در شأن امیر مؤمنان(علیه السلام) نازل شد: موَمِنَ النّاسِ مَن يَشری نَفسَهُ ابتِغآءَ مَرضاتِ اللهِ و اللهُ رَؤُفٌ بِالعِبادِ ؛ از مردم كسی هست كه جان خویش را در راه رضایت خداوند می فروشد و خدا بر بندگان، مهربان است». ▫️سوره بقره: آیه 207. در روایتی چنین آمده است: در آن شبی كه امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در بستر پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) خوابید از جانب حضرت حق به جبرئیل و میكائیل خطاب رسید كه من بین شما دو نفر، برادری تعیین کردم و عمر یكی از شما را بیش از دیگری قرار دادم. كدامیك از شما ایثار می‌كنید تا عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ پس هر دو عمر طولانی را اختیار كردند. آن گاه خطاب آمد: «به زمین من نگاه كنید و ببینید كه چگونه علی ‌بن ‌ابیطالب‌(علیه السلام) حیات خویش را در راه برادرش ، رسول گرامی اسلام ‌(صلی الله علیه و آله و سلم)، ایثار نموده و به جای او خوابیده و جان خویش را فدای او می‌نماید؛ پس به زمین بروید و او را از دشمنان حفظ كنید». آنها آمدند و جبرئیل بالای سر امیرمؤمنان‌(علیه السلام) و میكائیل سمت پاهای آن حضرت نشستند و ندا كردند: ‌«مرحبا! چه كسی مثل تو است ای پسر ابی طالب! خداوند بر جمیع ملائكه، به تو مباهات فرمود»؛ در اینجا آیه شریفه « ومِنَ النّاسِ من یشری ....» نازل شد . 📚الاحتجاج: ج 1، ص 160 بحارالانوار: ج 19، ص 39. @Sibtayn