eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
32.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرالمؤمنين عليه السلام برای مردان و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها برای زنان از محبین اهل بیت علیهم السلام تلقین می خوانند حجت الاسلام بندانی به به از این محبت مادری مادرم از مهر علی شیر داد بر دهنم نام محمد نهاد مهر علی در دلم من پرورید هم به رخم خط غلامی کشید حیدر صفدر که امام من است این شرف از همت مام من است به به از این محبت مادری حیدری‌ام حیدری‌ام حیدری من که رهین ادب مادرم تاج تولای علی بر سرم تربیتم کرد به مهر علی شد دلم از نور علی منجلی همت مادر چو مرا یار شد در طلب حیدر کرار شد به به از این محبت مادری حیدری‌ام حیدری‌ام حیدری @Sibtayn
🏴 سالها در کربلا منتظر بود تا در رکاب سید الشهدا علیه السلام به شهادت برسد 🔸عريان بن هیثم نقل می کند : «پدرم در ایام بهار به بیابان می‌رفت. نزدیک آنجایی که قضیۀ کربلا واقع شد چادر می زد. طی این سالهای طولانی هیچ وقت نمی‌شد که به آنجا برویم مگر آن که شخصی از بنی الاسد را می دیدیم که آنجاست. 🔹 پدرم به او گفت به نظر می رسد که تو همیشه اینجا هستی. 🔸مرد اسدی گفت: بله؛ من شنیده ام که حسین [سید الشهدا علیه السلام ] اینجا کشته می‌شوند. من هم همه ساله اینجا می‌آیم؛ شاید به حضورشان برسم؛ و با حضرتش شهید شوم. ▫️ وقتی که حضرت شهید شدند پدرم به من گفت برویم ببینیم که آیا آن مرد اسدی رضوان الله تعالی علیه هم در بین کشته هاست.گشتیم و او را بین شهدا یافتیم.» قال العريان بن الهيثم كان أبي يتبدى فينزل قريبا من الموضع الذي كان فيه معركة الحسين فكنا لا نبدو إلا وجدنا رجلا من بني أسد هناك فقال له إني أراك ملازما هذا المكان قال بلغني أن حسينا يقتل ها هنا فأنا أخرج لعلي أصادقه فأقتل معه فلما قتل الحسين قال أبي انطلقوا ننظر هل الأسدي فيمن قتل وأتينا المعركة فطوفنا فإذا الأسدي مقتول الخبر نقله ابن العديم في بغية الطلب 6 / 2619 📚تاريخ دمشق : ابن عساكر ج : 14 ص : 216 و217 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانید چرا سید الشهدا را تشنه به شهادت رساندند ؟ حجت الاسلام یزدانی @Sibtayn
همچون کسی عمل کن...✍️ علیه السلام: همچون کسی عمل کن که می‌داند به خاطر گناهانش مواخذه می‌شود و به خاطر نیکوکاری، پاداش می‌یابد. 📚بحار الانوار،ج۷۵،ص۱۲۷ @Sibtayn
39.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴کلیپ تصویری: این یه دعوته این یه قسمته این یه دعوته یه شروع خوب واسه رفاقته سلام محبوب دل من سلام ای نور دو دیده سلام به خشکی لب تو سلام به رگای بریده به اسمت کسی غیر از تو تو قلب عاشق من نیست بجز اغوش تو جایی پناه هق هق من نیست 🔸با نوای سید مجید بنی فاطمه @Sibtayn
🚩 امام حسین علیه السلام : 🏴 إنَّ اَلنَّاسَ عَبِيدُ اَلدُّنْيَا وَ اَلدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّيَّانُونَ همانا مردم دنياپرستند و دين از سر زبان آنها فراتر نرود و دين را تا آنجا كه زندگى‌شان را رو به راه سازد بچرخانند و چون در بوتۀ آزمايش گرفتار شوند دينداران اندك گردند. 📚بحار الأنوار ج۷۵ ص۱۱۶ @Sibtayn
🔹امام صادق علیه السلام : يكى از علماى بزرگ بنى اسرائيل،به حدّى خدا را عبادت كرد كه مانند خلال،ضعيف و باريك شد. خداوند از طريق وحى به پيغمبر آن زمان فرمان داد كه به او بگو: به عزّت و جلال و جبروتم سوگند كه: اگر آنقدر مرا عبادت كنى كه آب شوى-بدانسان كه پيه(در اثر حرارت) در ديگ ذوب مى‌شود-(اين اطاعت و عبادت)از تو پذيرفته نخواهد شد مگر آنكه از همان راهى كه من دستور دادم به سوى من بازآئى. ▫️إنَّ حَبْراً مِنْ أَحْبَارِ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَبَدَ اَللَّهَ حَتَّى صَارَ مِثْلَ اَلْخِلاَلِ ☘️فأَوْحَى اَللَّهُ إِلَى نَبِيٍّ مِنْ أَنْبِيَائِهِ فِي زَمَانِهِ قُلْ لَهُ وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي وَ جَبَرُوتِي لَوْ أَنَّكَ عَبَدْتَنِي حَتَّى تَذُوبَ كَمَا تَذُوبُ اَلْأَلْيَةُ فِي اَلْقِدْرِ مَا قَبِلْتُ مِنْكَ حَتَّى تَأْتِيَنِي مِنَ اَلْبَابِ اَلَّذِي أَمَرْتُكَ . 📚المحاسن ج۱ ص۹۷ @Sibtayn
عنْ أَبِي‌جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ (صلوات الله علیهما): أَنَّ قَوْماً أَتَوْهُ مِنْ خُرَاسَانَ فَنَظَرَ إِلَى رَجُلٍ مِنْهُمْ قَدْ تَشَقَّقَتَا رِجْلَاهُ فَقَالَ لَهُ: مَا هَذَا؟ فَقَالَ: بُعْدُ الْمَسَافَةِ يَابْنَ رَسُولِ الله وَوَالله مَا جَاءَ بِي مِنْ حَيْثُ جِئْتُ إِلَّا مَحَبَّتُكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ. قَالَ لَهُ أَبُوجَعْفَرٍ (علیه السلام): أَبْشِرْ فَأَنْتَ وَالله مَعَنَا تُحْشَرُ. قَالَ: مَعَكُمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ؟ قَالَ: نَعَمْ، مَا أَحَبَّنَا عَبْدٌ إِلَّا حَشَرَهُ الله مَعَنَا وَهَلِ الدِّينُ إِلَّا الْحُبُّ قَالَ الله عَزَّوَجَلَّ «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ الله فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ الله». 📝 گروهی از خراسان خدمتِ امام باقر (علیه‌السلام) رسیدند. پس امام به فردی از آنها نگاه کرد که پاهایش ترک خورده بود و فرمود: [سببِ] این چیست؟ مرد گفت: دوریِ راه ای فرزند رسول خدا، و بخدا قسم که مرا از جایم [نزدِ شما] نکشانده؛ مگر محبّتِ شما اهل بیت. امام (علیه السلام) به او فرمود: مژده باد تو را که بخدا سوگند همراهِ ما محشور خواهی شد. مرد گفت: همراهِ شما یابن رسول الله؟ امام فرمود: آری، هیچ بنده‌ای ما را دوست نمی‌دارد، مگر آنکه خداوند او را با ما محشور خواهد کرد و آیا دین چیزی جز محبّت است؟! خداوند [در کتابش] چنین فرموده: «بگو: اگر شما خدا را دوست می‌داريد ، از من (پیامبر) پيروى كنيد تا او نيز شما را دوست بدارد. (آل عمران ، آیه۳۱)». 📚 منابع: ۱. دعائم الإسلام، ج‏۱، ص۷۱ ۲. تفسير العياشي، ج‏۱، ص۱۶۷ ۳. بحارالأنوار (ط،بيروت)، ج‏۲۷، ص۹۵ @Sibtayn
⭕️ اعتراف عالم سنّی به این حقیقت که سیدالشهداء علیه‌السلام در روز به شهادت رسیدند، نه در روز عاشورا! صلاح الدین صَفدی، از بزرگان و مورّخین عامه در قرن هشتم در کتاب معتبر «الوافی بِالوَفيات» از قاضی ابوبکر بن قريعة که شاعر زبردستی بوده، نقل می‌کند که در قالب شعری گفته است: (لَوْلَا اعتذار رعية ... ألغى سياستها الخليفه) (وسيوف أَعدَاء بهَا ... هاماتنا أبدا نقيفه) اگر ترس از مردم و شمشیر دشمنان و سياست خليفه نبود (لكشفت من أسرار آ ... ل مُحَمَّد جملا ظريفه) (تغنى بهَا عَمَّا روا ... هـ مَالك وَأَبُو حنيفه) مطالبی را از اسرار پيغمبر و آلش می‌گفتم که شما را از روايات مالک و ابوحنيفه بی‌نياز کند (ونشرت طي صحيفَة ... فِيهَا أَحَادِيث الصحيفه) (وأريتكم أَن الْحسي ... ن أُصِيب فِي يَوْم السقيفه) در کاغذی ماجرای صحيفه (ملعونه) را برایتان نقل می‌کردم و به شما نشان می‌دادم که علیه‌السلام در روز سقيفه به شهادت رسيد (نه در کربلا)!» 📚 الوافی بالوفیات (صفدی)، ج3، ص189 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاوير جالب و دیدنی از عزادرای بر سید الشهداء علیه السلام در خیابان های لندن @Sibtayn
📌 مجازات سیاه لشکر یزید ✍️ ابن رباح روایت می‌کند: مرد نابینایی را که روز شهادت حسین در کربلا حاضر شده بود، دیدم. کسی علت نابینایی او را سؤال کرد. او در پاسخ چنین گفت: «ما ده نفر رفیق بودیم که برای کشتن حسین به کربلا رفتیم؛ ولی من شمشیر و تیر و نیزه به کار نبردم. چون حسین کشته شد، به خانه خود بازگشتم و نماز عشا خواندم و به خواب رفتم. ▪️ در عالم رؤیا شخصی نزد من آمد و گفت: رسول خدا تو را می‌خواند؛ برخیز و اجابت کن. گفتم: مرا با رسول خدا چه کار است؟ آن شخص گریبان مرا گرفت و کشان کشان نزد رسول خدا برد. من نزدیک رسول خدا رفتم و مقابل او زانو بر زمین زدم و گفتم: «السلام علیک یا رسول الله» ولی آن حضرت جواب نداد و مدت زیادی مکث کرد. پس از آن سر خود را بلند کرد و فرمود: «ای دشمن خدا! هتک حرمت مرا نمودی و عترت مرا کشتی و حق مرا رعایت ننمودی.» گفتم: «یا رسول الله! به خدا قسم من در کشتن فرزندانت نه شمشیر زدم و نه نیزه به کار بردم و نه تیری انداختم.» فرمود: «راست گفتی؛ ولی سیاهی لشکر کشندگان حسین را زیاد کردی. نزدیک من بیا.» من نزدیک آن حضرت رفتم. دیدم طشتی پر از خون نزد اوست. به من فرمود: این خون فرزندم حسین است. سپس از آن خون به چشم من کشید. چون بیدار شدم، تاکنون چیزی را نمی بینم». لهوف، سیدبن‌طاووس، ص۱۶۵ @Sibtayn
☘️از امام صادق عليه السّلام نقل شده که فرمودند : گروهى به موسى عليه السّلام ايمان آوردند و گفتند: كاش به لشكر فرعون وارد مى‌شديم و در آن مى‌مانديم و از دنياى فرعون چيزى نيز به ما مى‌رسيد، و هنگامى كه ظهور موسى - كه انتظار آن را مى‌كشيم - در رسيد، نزد موسى برويم. همين كار را هم انجام دادند. زمانى كه موسى عليه السّلام و افرادش از فرعون به طرف دريا فرار كردند، آن افراد نيز بر مركب‌هاى خود سوار شدند و با شتاب فراوان آمدند تا به موسى عليه السّلام و سپاهش ملحق گردند و با آن‌ها باشند. ولى خداوند فرشته‌اى را فرستاد و بر روى مركب‌هاى آنان زد و به سوى لشكر فرعون بازشان گرداند، و جزو غرق‌شدگان شدند. عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ قَوْماً مِمَّنْ آمَنَ بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالُوا لَوْ أَتَيْنَا عَسْكَرَ فِرْعَوْنَ وَ كُنَّا فِيهِ وَ نِلْنَا مِنْ دُنْيَاهُ فَإِذَا كَانَ اَلَّذِي نَرْجُوهُ مِنْ ظُهُورِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ صِرْنَا إِلَيْهِ فَفَعَلُوا فَلَمَّا تَوَجَّهَ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ مَعَهُ إِلَى اَلْبَحْرِ هَارِبِينَ مِنْ فِرْعَوْنَ رَكِبُوا دَوَابَّهُمْ وَ أَسْرَعُوا فِي اَلسَّيْرِ لِيَلْحَقُوا بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَسْكَرِهِ فَيَكُونُوا مَعَهُمْ فَبَعَثَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَكاً فَضَرَبَ وُجُوهَ دَوَابِّهِمْ فَرَدَّهُمْ إِلَى عَسْكَرِ فِرْعَوْنَ فَكَانُوا فِيمَنْ غَرِقَ مَعَ فِرْعَوْنَ . 📚الکافي ج۵ ص۱۰۹ @Sibtayn
🔖 ۲۰محرم سال ۶۱ھ۔ق سالروز دفن جناب جون ، غلام باوفای سالار شهیدان 💎 روسپیدیِ غلام سیاه ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🟩 جون بن حُوَی درگذشتهٔ سال ۶۱ هجری قمری از شهدای کربلا است؛ او فردی سیاه‌پوست اهل نوبَه منطقه‌ای در آفریقا ، که نامش در منابع جَون، جُوَین، حُوَی، و جُوَین بن ابی‌مالک ثبت شده است. غلام فضل بن عباس بن عبدالمطلب بود که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام او را خریدند و به غفاری بخشیدند. او‌ با جناب ابوذر که به فرمان عثمان تبعید شد ، به ربذه رفت و با همه سختی‌ها در آن بیابان برهوت تا زمان وفات جناب ابوذر رض یعنی سال ۳۲ قمری ، همراه ایشان بود و سپس به نزد امیرالمؤمنین برگشت و در کنار اهل بیت علیهم‌السلام ماند. گویا او در تعمیر و آماده سازی اسلحه مهارت داشته، در نقلی از امام سجاد علیه‌السلام آمده است: «من در آن شبى که پدرم فرداى آن کشته شد نشسته بودم و عمه‌ام زینب نیز نزد من بود و از من پرستارى می‌کرد، در آن هنگام پدرم به خیمه خویش رفت و جوین‏ غلام أبوذر غفارى نیز نزد او سرگرم اصلاح شمشیر آن‌ حضرت بود». 🔖 روز عاشورا امام حسین علیه السلام جون را از رفتن به میدان بازداشتند ولی او خطاب به امام گفت: بخدا سوگند! من خود آگاهم که بوی من ناخوش و حسب من پست و رنگم سیاه است، چه شود بهشت را بر من دریغ ندارید تا بویم خوش و حسبم شریف و رنگ صورتم سفید گردد. به خدا سوگند هرگز از شما جدا نمی‌شوم تا خون من با خون شما درآمیزد. علامه شعرانی در ترجمه نفس المهموم در باره جون می‌نویسد: او بنده سیاه بود، حسین علیه السلام به او فرمودند: ترا مرخص کردم چون در پی ما آمدی که عافیت جویی، برو که مبادا آسیبی به تو برسد ؛ جون در پاسخ گفت: یابن رسول الله من درفراخی کاسه لیس شما باشم و در سختی شما را تنها گذارم؟!(یعنی نمک خوردن ونمکدان شکستن کار بی وفایان است.) جون پس از عمرو بن قرظه و بنا بر نقلی دیگر پس از اقامه نماز جماعت، از امام حسین علیه‌السلام اجازه گرفت. 🔻به میدان رفت و‌ اینگونه رجز می‌خواند : کیف یری الفجار ضرب الأسود بالمشرفی القاطع المهند بالسیف صلتا عن بنی محمد أذب عنهم باللسان و الید أرجو بذلک الفوز عند المورد من الإله الأحد الموحد : چگونه می‌بینند ضربت این سیاه را که شمشیر بُرنده مشرفى و هندى را بکار مى‏برد؛ با شمشیری که در راه فرزندان محمد کشیده شده است؛ من با دست و زبان از آنان حمایت می‌کنم؛ و با این کار، بهشت را در روز ورود به محشر امید دارم؛ زیرا شفیعی نظیر احمد نزد خدا نیست. جون پس از کشتن ۲۵ نفر به شهادت رسید. نقل شده که سیدالشهداء علیه‌السلام بر بالینش آمده و برایش دعا فرمودند: 💠 «اَللّهُمَّ بَیِّض وَجهَهُ وَ طَیِّب ریحَهُ وَ احشُرهُ مَعَ الأبرارِ وَ عَرِّف بَینَهُ و بَینَ مُحمدٍ و آلِ مُحمدٍ» خدایا! رویش را سفید و بویش را خوش گردان و با نیکان محشور کن و با محمد و آل محمد آشنا ساز. 🔸علامه مجلسی روایتی را از امام باقر علیه‌السلام نقل کرده که بدن وی پس از ده روز از دفن شهدای کربلا پیدا شده و بوی عطر از آن به مشام می‌رسید. پیکر او همراه دیگر شهدا پایین پای امام حسین علیه السلام به خاک سپرده شد. در به این سرباز فداکار سیاه پوست نورانی چنین سلام داده شده است: «اَلسَّلامُ عَلی جُونِ بْنِ حَرِی مَوْلی اَبی‌ذَرِ الْغَفّارِی». 📗مثير الأحزان ص۴۷ 📗اللهوف ص۶۴ 📗تسلية المجالس ج۲ ص۲۹۲ 📗العوالم ج١٧ ص۲۶۶ 📗بحارالانوار ج۴۵ ص۲۳ @Sibtayn
📌 چهار سوال مهم در قیامت صلی الله علیه و آله فرمود: ♦️ شخص در روز قيامت گامی بر نمی‌دارد مگر آن كه از چهار چيز از او سئوال می‌شود: 1️⃣ از عمرش كه چگونه آن را سپری کرده 2️⃣ از جوانيش كه آنرا چگونه گذرانده 3️⃣ از مالش كه آنرا از چه راهی به دست آورده و در چه راهی خرج كرده 4️⃣ و از محبت ما اهل بيت «لا تزل قدم عبد يوم القيامه حتي يسأل عن اربع: عن عمره فيما افناه و شبابه فيما ابلاه و عن ماله من اين كسبه و فيما انفقه و عن حبنا اهل البيت» 📚امالی صدوق ۳۹ و خصال۱ ص۲۵۳ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر حسبنا کتاب الله را قبول دارند چرا خودشان را اهل سنت می نامند ؟ استاد غیب غلامی @Sibtayn
آیا می دانید بنو سرج چه کسانی هستند ؟ 📜 در زیارت عاشورا میخوانیم: وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِكَ ♦️و خدا لعنت كند امّتى را كه مركب ها را زين كردند و لگام زدند و آماده جنگ با تو شدند ●و أمّا بنو السرج: فأولاد الذين أسرجت خيله لدوس جسد الحسين عليه السّلام و وصل بعض هذه الخيل إلى مصر فقلعت نعالها من حوافرها و سمّرت على‏ أبواب الدور ليتبرّك بها و جرت بذلك السنّة عندهم حتّى صاروا يتعمّدون عمل نظيرها على أبواب دور أكثرهم. ●بنو سرج فرزندان کسانی هستند که اسبانشان را زين کردند تا جسد امام حسين صلوات الله علیه را لگدمال کنند برخي از اين اسبان به مصر رسيدند و نعلهايشان را از سم اسبان كندند و براى تبرك به در خانه‏ ها كوبيدند و اين كار سنت آنها گرديد تا اينكه مانند آن نعلها را ساختند و بر در بيشتر خانه ها كوبيدند. 📜التعجب/کراجکی/ص۱۱۶. 📜خاتمة مستدرك الوسائل/محدث نوری/ج۳/ص۱۳۷. 📜کامل بهایی/ج۲/ص۱۲۳. 📜ذخيرة الدارين/ص۱۵ @Sibtayn
️ وهابیون ادعا کرده اند که امیرالمؤمنین علیه السلام کسی را که به عایشه فحش داده است را کشته است اما کسی را که به حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها فحش داده را رها کرده اند‼️ متن وهابی را ببینیم: 🅾️ 👈 و ائمه اهل بيت نيز كسانى را كه به أم المؤمنين عايشه رضى الله عنها دشنام مي دادند را به قتل می رساندند چنانكه قاسم بن محمد مي گويد: (أتي أميرالمؤمنين بالرقة برجلين شتم أحدهما فاطمه و الآخر عائشه و امر بقتل الذي شتم عائشة و ترك الآخر) 📚شرح كتاب التوحيد من صحيح البخاري للشيخ عبدالله بن محمد الغنيمان ج٣ص٢٠. 🖍يعنى: اميرالمؤمنين على رضى الله عنه در رقه با دو مرد برخورد كه يكی به فاطمه و دیگری به عايشه فحش می داد پس أمير المؤمنين رضى الله عنه دستور داد تا كسى را كه به عايشه دشنام می دهد را بكشند و آن يكی را رها كرد.👉 ✅✅ حال پاسخ شیعه: 🔷تحریف اول🔷 منظور از امیرالمومنین در این روایت کتب اهل سنت و وهابیت "مأمون" است! ، نه حضرت علی علیه السلام‼️‼️ و این که منظور این روایت مأمون است در کتب متعدد اهل سنت و وهابیت آمده است: ۱) همين روايت را حتی ابن تیمیه در الصارم المسلول على شاتم الرسول نیز می آورد: 🔴قال أبو بكر بن زياد النيسابوري: سمعت القاسم بن محمد يقول لإسماعيل بن إسحاق: أتى 👈 المأمون 👉 بالرقة برجلين شتم أحدهما فاطمة والآخر عائشة فأمر بقتل الذي شتم فاطمة وترك الآخر 🔵قاسم بن محمد میگوید :مأمون در رقه با دو مرد برخورد كه يكي به حضرت فاطمه س و ديگري به عايشه فحش مي داد پس دستور داد تا كسي را كه به فاطمه س دشنام مي دهد را بكشند و دیگری را رها کنند 📚الصارم المسلول على شاتم الرسول صفحه 566. ۲) طبری رازی در «شرح أصول اعتقاد أهل السنة والجماعة» این روایت را می آورد و باز مامون در روایت وجود دارد: 🔴2396 - أنا عبيد الله بن أحمد ، نا عبد الله بن محمد بن زياد قال : سمعت القاسم بن محمد أبا محمد الأشيب يقول لإسماعيل بن إسحاق : أتي 👈المأمون👉 بالرقة برجلين شتم أحدهما فاطمة ، والآخر عائشة ، فأمر بقتل الذي شتم فاطمة ، وترك الآخر ، فقال إسماعيل : ما حكمهما [ ص: 1344 ] إلا أن يقتلا؛ لأن الذي شتم عائشة رد القرآن . 📚 شرح أصول اعتقاد أهل السنة والجماعة جلد 7 صفحه 1343. بنابراین این روایت در مورد مأمون است نه حضرت علی علیه السلام‼️ 🔷تحریف دوم🔷 تحریف دوم نیز این است که در اصل روایت آمده است: مأمون کسی را که به حضرت زهرا سلام الله علیها فحش داده را کشت و کسی که به عایشه فحش داده را رها کرد‼️‼️ 🔴2396 - أنا عبيد الله بن أحمد ، نا عبد الله بن محمد بن زياد قال : سمعت القاسم بن محمد أبا محمد الأشيب يقول لإسماعيل بن إسحاق : أتي 👈المأمون👉 بالرقة برجلين شتم أحدهما فاطمة ، والآخر عائشة ، 👈فأمر بقتل الذي شتم فاطمة👉 ، وترك الآخر ، فقال إسماعيل : ما حكمهما [ ص: 1344 ] إلا أن يقتلا؛ لأن الذي شتم عائشة رد القرآن . 🔵قاسم بن محمد میگوید : مأمون در رقه با دو مرد برخورد كه يكي به حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و دیگری به عايشه فحش می داد پس دستور داد تا كسي را كه به فاطمه س دشنام می دهد را بكشند و دیگری را رها کنند 📚 شرح أصول اعتقاد أهل السنة والجماعة جلد 7 صفحه 1343. ➖▪️➖¤¤¤ 📣📣 چرا این وهابیون به امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام دروغ میبندند⁉️ چرا متن روایات خود را تحریف می کنند⁉️ 🖊 قـــــــــــــــضاوت باشـــــــــــــــــما 👁🗨 کانال برهان
پاسخ «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مزخرفات یک سلبریتی @Sibtayn
آیا نسب ائمه اهل تسنن مشکلی دارد ؟ ابوبکر، محمد بن مسلم بن عبیدالله شهاب، معروف به زُهری از فقیهان و محدثان قرن دوم هجری است . زُهری به جهت این‌که برخی از صحابه پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را درک کرده است؛ از جمله تابعان حساب ‌شده است . 📚ابن کثیر دمشقی‌، البدایة و النهایة، ج‌۹، ص۳۴۰، دار الفکر، بیروت، ۱۴۰۷ق از او به عنوان عالم عصر خود یاد شده است، عالمی که روایات بسیاری را در ذهن خود داشته و از بسیاری نقل حدیث می‌کرده و بسیاری نیز از او نقل حدیث می‌کرده‌اند. 📚تمیمی سمعانی، ابو سعید عبد الکریم بن محمد، الانساب، ج۶، ص۳۵۰ ابن شهر آشوب می‌نویسد: زهری از کارگزاران و عمال بنی امیه بود و بعد داستانی را از او نقل می‌کند که در گره گشائی‌های ویژه حضرت سجاد (علیه‌السّلام) بیان خواهد شد و او آن چنان ملازم حضرت بود که بعضی از بنی مروان به او می‌گفتند: ‌ای زهری پیامبر تو چه می‌کند؟ و منظورشان علی بن الحسین (علیه‌السّلام) بود. 📚 خویی، ابوالقاسم، معجم رجال الحدیث، ج۱۷، ص۱۹۱. روایتی از زهری در کتب و مصادر اهل تسنن در مورد زنازاده بودن برخی از ائمه نقل شده است . 🔻 ابوبکر بن ابی شیبه (از اکابر علمای مخالفین و استاد محمد بن اسماعیل بخاری _ متوفای 235 هجری قمری) در کتاب "المصنف" در باب (من رخص في إمامة ولد الزنا) می نویسد: حَدَّثَنَا وَکِیعٌ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ، عَنْ بُرْدٍ أَبِی الْعَلَاءِ، عَنِ الزُّهْرِیِّ، قَالَ: کَانَ أَئِمَّهٌ مِنْ ذَلِکَ الْعَمَلِ یَعْنِی مِنْ أَوْلَادِ الزِّنَا زهری می گوید: برخی از ائمه حاصل آن عمل بودند، یعنی زنازاده بودند 📚المصنف.ج4 ص319.ط دار الکنوز الإشبيليا 📌ابن حزم اندلسی (از علمای بزرگ و مشهور مخالفین) نیز در کتاب "المحلی" در باب (جواز إمامة ولد الزنا) این روایت را نقل می کند 📚المحلی بالآثار.ج3 ص128.ط دار الکتب العلمیة ✅ بررسی سند روايت 🔷🔸وكِيْعُ بنُ الجَرَّاحِ بنِ مَلِيْحِ بنِ عَدِيٍّ الرُّؤَاسِيُّ الإِمَامُ، الحَافِظُ، مُحَدِّثُ العِرَاقِ، أَبُو سُفْيَانَ الرُّؤَاسِيُّ، الكُوْفِيُّ، أَحَدُ الأَعْلاَمِ 📚سیر اعلام النبلاء.ج9 ص141.ط موسسة الرسالة 🔷🔸سفْيَانُ بنُ سَعِيْدِ بنِ مَسْرُوْقٍ الثَّوْرِيُّ هُوَ شَيْخُ الإِسْلاَمِ، إِمَامُ الحُفَّاظِ، سَيِّدُ العُلَمَاءِ العَامِلِيْنَ فِي زَمَانِهِ، أَبُو عَبْدِ اللهِ الثَّوْرِيُّ، الكُوْفِيُّ، المُجْتَهِدُ، مُصنِّفُ كِتَابِ (الجَامِعِ) 📚سیر اعلام النبلاء.ج7 ص230.ط موسسة الرسالة 🔷🔸برْدُ بنُ سِنَانٍ أَبُو العَلاَءِ الدِّمَشْقِيُّ الفَقِيْهُ، أَبُو العَلاَءِ الدِّمَشْقِيُّ، نَزِيْلُ البَصْرَةِ، مِنْ كِبَارِ العُلَمَاءِ... وَثَّقَهُ: النَّسَائِيُّ، وَغَيْرُهُ 📚سیر اعلام النبلاء.ج6 ص151.ط موسسة الرسالة 🔷🔸أخْبَارُ الزُّهْرِیِّ مُحَمَّدُ بنُ مُسْلِمِ بنِ عُبَیْدِ اللهِ الإِمَامُ، العَلَمُ، حَافِظُ زَمَانِه، أَبُو بَکْرٍ القُرَشِیُّ، الزُّهْرِیُّ، المَدَنِیُّ، نَزِیلُ الشَّامِ 📚سیر اعلام النبلاء.5 ص326.ط موسسة الرسالة سوالی که با مطالعه این روایت به ذهن می زند این است که منظور زهری از ائمه چه کسانی هستند ؟ ابن ابی شیبه این روایت را در ضمن روایاتی که در مورد شرایط امام جماعت و کسانی که می توان در نماز به انها اقتدا کرد ، اورده است . ابن حزم در ذیل این روایت ، روایت دیگری از زهری نقل می کند : وعن معمر قال سألت الزهري عن ولد الزنا: هل يؤم؟ قال نعم، وما شانه؟! معمر می گوید از زهری سوال کردم که ایا می توان در نماز به زنازاده اقتدا کرد ؟ زهری در جواب گفت : بله گناه زنازاده چیست ؟ که نشان می دهد از ائمه در کلام زهری ، امام جماعت در نماز را فهمیده است . ظاهرا از کلمه امام و ائمه در امام جماعت در نماز استفاده می شده است و منظور زهری این است که تعدادی از ائمه جماعت و جمعه ی حکومت بنی امیه زنازاده بوده اند و این به قدری معروف بوده که زهری به ان اعتراف می کند و می گوید : اشکالی ندارد که زنا زاده امام جماعت و جمعه باشد . اما اگرازاطلاق کلمه امام استفاده شود ، کار کمی بیخ دارتر می شود . @Sibtayn