🏴 فرازی از احتجاج امام حسین علیه السلام با اهل سقیفه
🔴.. فَقَالَ عُمَرُ يَا حُسَيْنُ مَنْ أَنْكَرَ حَقَّ أَبِيكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ أَمَّرَنَا النَّاسُ فَتَأَمَّرْنَا وَ لَوْ أَمَّرُوا أَبَاكَ لَأَطَعْنَا فَقَالَ لَهُ الإمامُ الْحُسَيْنُ صلوات اللَّه علیه: يَا ابْنَ الْخَطَّابِ فَأَيُّ النَّاسِ أَمَّرَكَ عَلَى نَفْسِهِ قَبْلَ أَنْ تُؤَمِّرَ أَبَا بَكْرٍ عَلَى نَفْسِكَ لِيُؤَمِّرَكَ عَلَى النَّاسِ بِلَا حُجَّةٍ مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا رِضًى مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ؟ ...
⚫️ عمر گفت: ای حسین، هر که حق پدرت را انکار کند خدا لعنتش کند، مردم مرا به حکومت رسانده و پذیرفتم، و اگر پدرت را برگزیده بودند ما نیز اطاعتشان میکردیم.
👈 امام حسین سلام الله علیه به او فرمودند:
ای پسر خطاب! کدام مردم پیش از ابوبكر تو را به حکومت رساندند ؟!
تو ابوبکر را امیر خود قرار دادی تا او تو را امیر کند
بدون هیچ حجتی از جانب رسول خدا صلی الله علیه و آله و رضایتی از آل محمد سلام الله علیهم
📚 الإحتجاج الطبرسي، جلد : ۲ صفحه : ۲۹۲_۲۹۳
@Sibtayn
نسخه ای برای مادرانی که فرزندشان بیمار است
اسماعیل بن محمد ارقط ، نتیجه حضرت زین العابدین علیه السلام نقل می کند که :
ماه رمضانی بود که به شدت مریض شدم . انقدر بیماری ام شدت گرفته بود که بنی هاشم گمان کردند که از دنیا رفته ام و برای برداشتن جنازه در منزلمان جمع شدند .
مادرم ام سلمه که خواهر حضرت امام صادق علیه السلام بود بسیار جزع و ناله می کرد ، که دایی ام امام صادق علیه السلام به او فرمود :
به پشت بام برو و در زیر اسمان دو رکعت نماز بخوان و پس از سلام نماز بگو :
اَللَّهُمَّ إِنَّكَ وَهَبْتَهُ لِي وَ لَمْ يَكُ شَيْئاً اَللَّهُمَّ وَ إِنِّي اِسْتَوْهَبْتُكَهُ مُبْتَدِئاً فَأَعِرْنِيهِ
خداوندا تو این فرزند را از هیچ به من بخشیدی؛ اکنون نیز از تو میخواهم که او را انچنان که بوده به من عطا کنی و او را به من باز گردانی
اسماعيل گويد: مادرم اين كار را انجام داد، من بهبود يافته و برخاستم و نشستم. وقتى خانواده را براى خوردن سحرى - كه هريسه بود - فراخواندند، آنها سحرى خوردند، من نيز با آنان غذا خوردم.
📗الکافي ج۳ ص۴۷۸
📕تهذيب الأحكام ج۳ ص۳۱۳
دعای مادر مرده را زنده می کند . اینگونه مادران نزد پروردگار عزیزند و خداوند روی انها را زمین نمی زند.
بانوان محترم بدانند بالاترین کرامت زن مقام مادری است .
@Sibtayn
دفاع جانانه یک زن از امیرالمومنین علیه السلام در ماجرای بیعت گرفتن اجباری
روي: انّه لمّا ذهبوا بأمير المؤمنين عليه السّلام الى أبي بكر للبيعة
أَقْبَلَتْ أُمُّ أَيْمَنَ حَاضِنَةُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَتْ يَا أَبَا بَكْرٍ مَا أَسْرَعَ مَا أَبْدَيْتُمْ حَسَدَكُمْ وَ نِفَاقَكُمْ
فَأَمَرَ بِهَا عُمَرُ فَأُخْرِجَتْ مِنَ الْمَسْجِدِ
وَ قَالَ مَا لَنَا وَ لِلنِّسَاءِ
🔸روایت شده هنگامی که امیرالمومنین علیه السلام را برای بیعت با ابوبکر بردند؛ ام ایمن پرستار رسول خدا (صلی اللَّه علیه و آله) جلو آمد و گفت:
ای ابو بکر، چه زود حسد و نفاق خودتان را ظاهر ساختید!
عمر دستور داد تا او را از مسجد بیرون کردند و گفت: ما را با زنان چه کار است؟!
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي/ج2/ص593
بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج28/ص276
سفینة البحار/ج8/ص761
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با امام زمان عجل الله تعالی فرجه زندگی کنیم
دکتر شانه چی
@Sibtayn
محمد بن ابی بکر اینگونه معاویه را خطاب می کند
در قسمتی از نامه ای که جناب محمد بن ابی بکر به معاویه می نویسد ، معاویه را اینگونه خطاب می کند :
وأنت اللعين ابن اللعين لم تزل أنت وأبوك تبغيان لدين اللَّه ورسوله الغوائل، وتحالفان عَلَيْهِ القبائل، وتبذلان فِيهِ المال، وتحالفان فِيهِ الرجال، عَلَى ذَلِكَ مات أبوك، وعليه خلفته وأنت (كذا) .
تو ملعونی فرزند ملعون، وانگهی تو و پدرت پیوسته بر ضد دین خدا توطئه چیده اید و برای خاموش کردن مشعل خدائی اسلام تلاش نموده اید و در این راه سپاه ها گرد آورده اید، و پولها خرج کرده اید و پیمان ها با قبائل بسته اید و پدرت در حال این کار مرد و تو جانشینش شدی و ادامه دهنده کارش.
و گواهم علیه تو بر این مطلب، همانان که به تو پناهنده گشته و تو را تکیه گاه ساخته اند همان باقیمانده قبائل مشرک و مهاجم و سران نفاق و اختلاف و بدخواهان پیامبر خدا (ص) که در پناه تو و با تواند.
📗مروج الذهب للمسعودي : ج 3 ص 20
📕انساب الاشراف للبلاذري نویسنده : البلاذري ج : 2 ص: 393
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه امیرالمومنین علی علیه السلام و معاویه از نگاه محمد بن ابی بکر
حجت الاسلام کاشانی
@Sibtayn
آیا می دانید منظور از فلانی در قران کیست ؟
آیا می دانید ظالمین در روز قیامت از دوستی با چه کسی اظهار پشیمانی شدید می کنند ؟
ابو الخطاب از حضرت صادق عليه السّلام نقل كرد كه فرمود:
بخدا قسم خداوند در كتاب خود با اشاره نفرموده در اين آيه
« يٰا وَيْلَتىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاٰناً خَلِيلاً »
اى واى كاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم
در مصحف علي عليه السّلام چنين است:
«يا ويلتنا ليتنى لم اتخذ الثاني خليلا».
كاش دومى را به عنوان دوست انتخاب نكرده بودم و بزودى آشكار خواهد شد.
عَنْ أَبِي اَلْخَطَّابِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
وَ اَللَّهِ مَا كَنَى اَللَّهُ فِي كِتَابِهِ حَتَّى قَالَ:
يٰا وَيْلَتىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاٰناً خَلِيلاً
وَ إِنَّمَا هِيَ فِي مُصْحَفِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
يَا وَيْلَتَى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذِ اَلثَّانِيَ خَلِيلاً وَ سَيَظْهَرُ يَوْماً .
📚تأويل الآيات ج۱ ص۳۷۱
تفسیر البرهان ج۴ ص۱۲۴
بحار الأنوار ج۲۴ ص۱۸
@Sibtayn
💠 ۲۶ ربیع الاول سالروز صلح امام حسن علیهالسلام
🔻 امیرالمومنین عليهالسلام پس از ضربت خوردن به وسيله ابن ملجم در سفارش به فرزند بزرگوار خود حسن عليهالسلام فرمودند:
🔰 بدان كه معاويه همچنان كه با من مخالفت كرد با تو نيز مخالفت خواهد كرد. پس اگر با او از در صلح و آشتى درآيى به جدّت تأسّى جستهاى كه با بنى ضمره و بنى اشجع . . . صلح كرد
⚡️ و اگر بخواهى با دشمنت بجنگى [بدان كه ]هرگز آن صلاحيت و وفادارى كه پيروان پدرت داشتند پيروان تو نخواهند داشت.
📚 نهج السعادة، ج ۲ ص۷۴۲
@Sibtayn
آیا می دانید انسانی که به زمین می گوید تو را چه می شود ، کیست ؟
شیخ صدوق رحمهالله به سند صحیح از شفیعۀ روز جزا، حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها روایت میکند که فرمودند:
در عهد #ابوبکر زلزلهاى (در مدینه) آمد و مردم ناله و شیونکنان به نزد ابوبکر و #عمر (خلیفۀ غاصب و نائبش!) آمدند و دیدند آن دو نیز با جزع و فزع به محضر امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه آمدهاند! مردم نیز خود را به درِ خانۀ حضرت رساندند؛ سپس امیرالمؤمنین علیهالسلام با آرامش و متانت خاصی از منزل خارج شده و به طرف مردمِ وحشت زده و مضطرب آمدند.
🍃 امام علیهالسلام حرکت کردند و مردم هم به دنبال ایشان به راه افتادند؛ حضرت رفتند تا به تپّهاى (در خارج از شهر) رسیدند و بر بالاى آن نشستند و مردم، اطراف تپّه قرار و آرام گرفته و چشم به دیوارهاى شهر #مدینه دوختند و وحشتزده مىدیدند که دیوارها مىجنبند و در حال رفتن و آمدن هستند! حضرت به آنان فرمودند: «گویا از آنچه مىبینید به هول و وحشت افتادهاید؟!» عرض کردند: چگونه هول و وحشت نداشته باشیم، حال آنکه هرگز مثل این صحنه را ندیدهایم!
#امیرالمؤمنین علیهالسلام لبان مقدّس خود را حرکت داده و سپس دست بر زمین زده، فرمودند: «تو را چه مىشود؟! آرام باش!» در همین لحظه، زمین آرام گرفت و زلزله متوقّف شد؛ مردم بیشتر از وقتى که حضرت با آرامش از خانه خارج شده و به طرفشان آمدند، شگفتزده شدند! حضرت به آنان فرمودند: «از این عمل و حرکت من تعجّب کردید؟!» عرض کردند: بله!
🌿 آنگاه فرمودند: «من کسى هستم که خدای تعالی راجع به او فرموده است:
"إِذا زُلزِلَتِ الأَرضُ زِلزالَها؛ وَأَخرَجَتِ الأَرضُ أَثقالَها؛ وَقالَ الإِنسانُ ما لَها"
(هنگامى که زمین به سختترین زلزلۀ خود به لرزه درآید، و بار سنگین اسرار درونش را از دل خاک بیرون ریزد، در آن روز انسان گوید: زمین را چه مىشود؟!
سوره زلزال، آیات ١ تا ٣)
من همان "انسان" هستم که به زمین مىگوید: تو را چه مىشود؟!
"یَومَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخبارَها" (در آن روز، زمین مردم را از اخبار بزرگ خویش آگاه میکند؛ سوره زلزال، آیه ۴)
منظور از "أَخبارَها" من هستم که زمین از من خبر میدهد.»
📚 علل الشرائع (شیخصدوق)، ج۲، ص۵۵۶
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۴۱، ص۲۵۴
📝 با توجه به دو قرینه: یکی اینکه این اتفاق در زمان خلافت غاصبانۀ ابوبکر رخ داده است و دیگر اینکه راوی حدیث، #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها هستند، در نتیجه این واقعه و عقوبت الهی در همان روزهای ابتدای #غصب_خلافت و در فاصلۀ ۷۵ یا ۹۵ روز پس از شهادت #رسول_خدا صلّیاللهعلیهوآله رخ داده است که راوی حدیث علیهاالسلام، هنوز در قید حیات هستند.
@Sibtayn
آیا می دانید دو زنی که علیه پیامبر صلی الله علیه و اله هم پیمان شدند چه کسانی بودند ؟
خداوند متعال در ابتدای سوره تحریم می فرماید :
إِن تَتُوبَا إِلَى الله فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُکُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَیْهِ فَإِنَّ الله هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِیلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمَلَائِکَهُ بَعْدَ ذَلِکَ ظَهِیرٌ *
عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَکُنَّ أَن یُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَیْرًا مِّنکُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَیِّبَاتٍ وَأَبْکَارًا
اگر [شما دو زن] به درگاه خدا توبه كنيد [بهتر است]، واقعاً دلهايتان انحراف پيدا كرده است. و اگر عليه او به يكديگر كمك كنيد، در حقيقت، خدا خود سرپرست اوست، و جبرئيل و صالح مؤمنان [نيز ياور اويند] و گذشته از اين، فرشتگان [هم ]پشتيبان [او] خواهند بود.
اگر پيامبر، شما را طلاق گويد، اميد است پروردگارش همسرانى بهتر از شما: مسلمان، مؤمن، فرمانبر، توبه كار، عابد، روزهدار، بيوه و دوشيزه به او عوض دهد.
در صحیح بخاری معتبرترین کتاب حدیثی اهل تسنن چند روایت در این باره امده است که عمربن خطاب خلیفه دوم اهل تسنن دو زن مورد نظر ایه مبارکه را که به رسول الله صلی الله علیه و اله خیانت کردند ، را معرفی می کند .
🔰4913 - حَدَّثَنَا عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ بِلاَلٍ، عَنْ يَحْيَى، عَنْ عُبَيْدِ بْنِ حُنَيْنٍ، أَنَّهُ سَمِعَ ابْنَ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، يُحَدِّثُ أَنَّهُ قَالَ: مَكَثْتُ سَنَةً أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَ عُمَرَ بْنَ الخَطَّابِ عَنْ آيَةٍ، فَمَا أَسْتَطِيعُ أَنْ أَسْأَلَهُ هَيْبَةً لَهُ، حَتَّى خَرَجَ حَاجًّا فَخَرَجْتُ مَعَهُ، فَلَمَّا رَجَعْنَا وَكُنَّا بِبَعْضِ الطَّرِيقِ عَدَلَ إِلَى الأَرَاكِ لِحَاجَةٍ -[157]- لَهُ، قَالَ: فَوَقَفْتُ لَهُ حَتَّى فَرَغَ ثُمَّ سِرْتُ مَعَهُ، فَقُلْتُ: يَا أَمِيرَ المُؤْمِنِينَ مَنِ اللَّتَانِ تَظَاهَرَتَا عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ أَزْوَاجِهِ؟ فَقَالَ: تِلْكَ حَفْصَةُ وَعَائِشَةُ، قَالَ: فَقُلْتُ: وَاللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَأُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْ هَذَا مُنْذُ سَنَةٍ، فَمَا أَسْتَطِيعُ هَيْبَةً لَكَ،
🔰 ابن عباس مىگوید: یک سال منتظر ماندم تا شاید بتوانم از عمر در باره یک آیه قرآن چیزى بپرسم؛ ولى نتوانستم؛ چون ترس از عمر اجازه نمىداد.
تا اینکه قصد سفر حج کرد، من نیز با او همراه شدم، هنگام بازگشت، در میان راه براى قضاى حاجت به طرف محل پر درختى رفت، من ایستادم تا او فارغ شد، به او ملحق شدم و گفتم: اى امیر مؤمنان! آن دو زنى که از بین زنان رسول خدا براى مقابله با آن حضرت پشت به پشت هم دادند (هم پیمان شدند) چه کسانى بودند؟
عمر گفت: آن دو حفصه و عائشه هستند.
گفتم: قسم به خدا یک سال است که مىخواستم این سؤال را از تو بپرسم؛ اما ترس از تو اجازه نمىداد.
📘نام کتاب : صحيح البخاري نویسنده : البخاري جلد : 6 صفحه : 156
@Sibtayn
رافضی که برای ابولولوة رحمت مي فرستاد
🔻حدثنی خالد بن محمد الازدی قال: حدثنا شبابة بن سوار قال: سمعت رجلا من الرافضة یقول :رحم الله أبا لؤلؤة! فقلت: تترحم علی رجل مجوسی قتل عمر ابن الخطاب! فقال:کانت طعنته لعمر إسلامه.
♦️شبابة بن سوار نقل میکند که مردی از رافضی ها (شیعیان) را دیدم که میگفت رحمت خدای بر ابولولو باد؛
به او گفتم آیا بر مردی مجوسی که عمر بن الخطاب را کشت ترحم میفرستی؟
پس گفت: همین ضربه ای که به عمر زد دلیل اسلام او می باشد.
📗عیون الاخبار ابن قتیبه/ج2/ص158 و 159
@Sibtayn
خورشید گرفتگی امروز سوم آبان ماه 1401
خورشید گرفتگی روز سوم آبان ماه به وقت جهانی از ساعت ۹ صبح از شمال اروپا (جزیره ایسلند) آغاز و در ساعت ۱۳ در شمال اقیانوس هند به پایان میرسد.
خورشیدگرفتگی جزئی در سراسر ایران قابل مشاهده است؛ حداکثر گرفت در خراسان شمالی و بجنورد با قدر ۶۹ درصد و کمینه گرفت در چابهار با قدر ۵۱ درصد است.
ساعات شروع و پایان خورشید گرفتگی امروز جهت اقامه نماز آیات
@Sibtayn
جدول مشخصات خورشیدگرفتگی جزئی سه شنبه ٣ آبان ۱۴۰۱
@Sibtayn
شاید برای خیلیها سؤال باشد که
آیا در خورشیدگرفتگیهای جزئی همانند سوم آبان 1401 خواندن نماز همچنان واجب است؟
به اتفاق نظر تمام فقها، در وجوب نماز آیات در خورشید گرفتگی و ماهگرفتگی فرقی بین جزئی و کلی ندارد هرچند در صورت عدم علم در زمان خورشید گرفتگی قضای نماز آیات واجب نیست.
@Sibtayn
وقت ادای نماز آیات خورشید و ماه گرفتگی از هنگام شروع گرفتگی تا زمان شروع در بازشدن آن است، و احتیاطاً ترک نشود. قبل از آن که شروع در بازشدن کند، باید نماز را خواند و اگر از آن وقت تأخیر انداخت، نمیتواند نیّت اداء و یا قضا داشته باشد.
@Sibtayn
🌗روش خواندن نماز آیات
نماز آیات دو رکعت است و هر رکعت پنج رکوع دارد و به دو شیوه خوانده میشود:
*شیوه نخست:
در این شیوه، قبل از هر رکوع، سوره حمد و سورۀ کامل دیگری خوانده میشود؛ به این صورت که پس از تکبیرةالاحرام، سوره حمد و سپس سوره دیگری میخوانیم و به رکوع میرویم. پس از رکوع، دوباره سوره حمد و سوره دیگری میخوانیم و باز به رکوع میرویم. به همین ترتیب تا رکوع پنجم ادامه میهیم.
سپس به سجده رفته و رکعت دوم را هم مانند رکعت اول به جا میآوریم. پس از سجدههای رکعت دوم هم تشهد و سلام میدهیم.
*شیوه دوم:
در این شیوه، در هر رکعت یک حمد و یک سوره دیگر خوانده میشود؛ با این تفاوت که در هر رکعت، سوره حمد را تنها یک بار میخوانیم و سوره دیگر را پنج قسمت کرده و قبل از هر رکوع، یک قسمت از آن را بهتنهایی (بدون سوره حمد) میخوانیم.
مثلاً در سوره فلق، اوّل ((بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ * قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ)) بگوید و به رکوع رود، بعد بایستد و بگوید: ((مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ)) دوباره به رکوع رود، و بعد از رکوع بایستد و بگوید: ((وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ)) باز به رکوع رود و بایستد و بگوید: ((وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ)) و برود به رکوع باز هم سر بردارد و بگوید: ((وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ)) و بعد از آن به رکوع پنجم رود و بعد از سر برداشتن، دو سجده کند و رکعت دوّم را هم مثل رکعت اوّل بهجا آورد، و بعد از سجده دوّم تشهّد بخواند و نماز را سلام دهد.
نکته :
اگر در یک رکعت از نماز آیات پنج مرتبه حمد و سوره بخواند، و در رکعت دیگر یک حمد بخواند و سوره را پنج قسمت کند مانعی ندارد.
@Sibtayn
غسل کُسوف
به گفته علامه حلی، شماری از فقیهان شیعه، مانند سید مرتضی، سلار دیلمی و ابوصلاح حلبی، فتوا دادهاند اگر کسی نماز آیات خورشیدگرفتی یا ماهگرفتگی را در وقتش به جا نیاورد، واجب است علاوه بر قضای آن، غسل هم بکند؛ اما خود او و جمعی دیگر، مانند شیخ مفید، ابن براج و ابنادریس حلی، این غسل را مستحب دانستهاند. البته واجببودن یا مستحببودن این غسل مخصوص زمانی است که ماهگرفتگی یا خورشیدگرفتگی بهصورت کامل اتفاق افتاده باشد و همچنین فرد عمداً نماز آیات را در وقت آن نخواند باشد.
علامه حلی، مختلف الشیعه، ۱۴۱۳ق، ج۱، ص۳۱۷.
در روایات از این غسل با نام غسل کُسوف یاد شده است
برای نمونه نگاه کنید به:
طوسی، تهذیب الاحکام، ۱۴۰۷ق، ج۱، ص۱۱۵
@Sibtayn
🌞مستحبات نماز آیات
برخی از مستحبات نماز آیات عبارتاند از:
▪️خواندن قنوت پیش از رکوع دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم.
▫️اعمالی که در نمازهای یومیه مستحب است، در نماز آیات هم مستحب است؛ البته در نماز آیات مستحب است به جای اذان و اقامه، سه بار «الصلاة» گفته شود.
▪️گفتن تکبیر پس از هر رکوع، به جز رکوع پنجم در هر رکعت.
▫️خواندن نماز به جماعت،بلند خواندن آن و خواندن سورههای طولانی از دیگر مستحبات نماز آيات است.
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مار در آستین بزرگ کردیم
لطفا رئیس تقریب پاسخگو باشد
آیا می دانید چرا این افعی هیچ وقت برای شهدای سنی انقلاب رحمت نمی فرستد؟
جواب : چون اصلا برای انقلاب کشته ندادند
آیا می دانید چگونه نماز آیات برای پدیده کسوف تشریع شد ؟
❇️امام کاظم (علیهالسلام) فرمودند:
روزی که ابراهیم پسر پیامبر (صلی الله علیه و آله) درگذشت، کسوف (خورشید گرفتگی) رخ داد.
برخی گفتند: خورشید بخاطر مرگ ابراهیم گرفته است.
پیامبر وقتی این سخن را شنید، بیرون آمد و بر منبر رفت و پس از حمد الهی فرمود:
«ای مردم همانا خورشید و ماه دو نشانه از نشانههای قدرت حق تعالی هستند که تحت اراده و فرمان او هستند و برای مرگ و حیات کسی نمیگیرند و هر زمان دیدید آن دو یا یکی از آنها گرفت نماز بگزارید.»
سپس از منبر به زیر آمد وبا مردم نماز آیات را به جا آورد..
📚کافی ج3ص208
محاسن ج2ص29
حیات القلوب ج4 ص1514
أنساب الأشراف بلاذری، ج1، ص452؛
بحارالأنوار، ج79، ص91.
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر می خواهید نفاق را تعریف کنید به سیره عملی این اقا مراجعه فرمایید
شما که با احادیث مجعولتان جنایات خلفا و حتی یزید ملعون را توجیه می کنید چرا امروز زبان در اوردید
جواب استاد قزوینی به مولوی عبدالحمید