فقط حیـــــــدر، امیرالمؤمنین است...
عمربنزاهر گوید: مردی از امام صادق علیهالسلام پرسید: «آیا به امام قائم -عجلالله فرجه- با عنوان امیرمؤمنان سلام میکنند»؟ فرمود: «نه! خداوند آن نام را مخصوص امیرالمؤمنین (علیّّبنابیطالب علیهالسلام) نهاده است، پیش از او کسی به این نام، نامیده نشده و بعد از او هم جز کافر آن نام را برخود نبندد»
«عَنْ عُمَربنزَاهِر: عَنْ أَبِیعَبْدِ اللَّهِ قَالَ سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْقَائِمِ یُسَلَّمُ عَلَیْهِ بِإِمْرَهًْ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ لَا ذَاکَ اسْمٌ سَمَّی اللَّهُ بِهِ أَمِیرَالْمؤْمِنِینَ لَمْ یُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا یَتَسَمَّی بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا کَافِرٌ»
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۰
📗الکافی، ج۱، ص۴۱۱
📗وسایل الشیعهًْ، ج۱۴، ص۶۰۰
📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۹۱
@Sibtayn
هشدارها را جــــــدّی بگیرید!
هار شدن مردم در آخرالزمان همچون سگان...
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
قائم عليهالسّلام قيام نمىكند مگر در حال ترس سخت مردم و زلزلهها و گرفتارى و بلائى كه مردم را فرا مىگيرد و پيش از آن طاعون و شمشيرى برنده در ميان عرب و اختلاف سخت بين مردم، و پراكندگى در دينشان، و پيدايش و دگرگونى در وضعشان؛ جايى كه آرزوكننده از شدّت آنچه از هارى مردم و دريدن پارهاى، پارۀ ديگر را كه مشاهده مىكند، شبانه روز آرزوى مرگ مىنمايد...
«وَ قَالَ الصادق: لاَ يَقُومُ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلاَّ عَلَى خَوْفٍ شَدِيدٍ مِنَ اَلنَّاسِ وَ زَلاَزِلَ وَ فِتْنَةٍ وَ بَلاَءٍ يُصِيبُ اَلنَّاسَ وَ طَاعُونٍ قَبْلَ ذَلِكَ وَ سَيْفٍ قَاطِعٍ بَيْنَ اَلْعَرَبِ وَ اِخْتِلاَفٍ شَدِيدٍ فِي اَلنَّاسِ وَ تَشَتُّتٍ فِي دِينِهِمْ وَ تَغَيُّرٍ مِنْ حَالِهِمْ حَتَّى يَتَمَنَّى اَلْمُتَمَنِّي اَلْمَوْتَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً مِنْ عِظَمِ مَا يَرَى مِنْ كَلَبِ اَلنَّاسِ وَ أَكْلِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً...»
📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۵۳
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۳۰
📗مختصر البصائر ج ۱، ص ۴۹۴
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◻️ #حدیث_کساء| #معجزه_ای_از_حدیث_کساء
👈🏼 به روایت فرزند آیت الله علوی گرگانی حاج آقا #سید_محمد_علوی_گرگانی (امام جماعت مسجد جامع گرگان)
👈🏼 حتما حتما ببینید و نشر دهید
🔘 حجتالاسلام #شیخ_حبيب_الله_فرحزاد
@Sibtayn
💎امام صادق عليه السّلام فرمودند:
و انى لاحب للرجل منكم المومن اذا قام فى صلاة فريضة ان يقبل بقلبه الى الله و لايشغل قلبه بامر الدنيا، فليس من مومن يقبل بقلبه فى صلاته الى الله اقبل الله اليه بوجهه و اقبل بقلوب المؤ منين اليه بالمحبة له بعد حب الله - عز و جل - اياه.
🔹به درستى من مؤمنى از شما را دوست دارم كه وقتى به نماز واجب مى ايستد با قلبش به سوى خدا متوجه گردد و قلب خود را در حال نماز به دنيا مشغول نسازد، پس هيچ مؤمنى نيست كه با قلب خود در نمازش به سوى الله برود، مگر اين كه خداوند با همه الطافش به او رو مى آورد و بعد از آن قلوب همه مومنين هم از راه راءفت و مهربانى به سوى او رو مى آورند.
📖بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۲۴۰
📖وسائل الشيعه ، ج ۴، ص ۶۸۶
📖ثواب الاعمال ، ص۱۶۳
@Sibtayn
ابوحنیفه (امام اعظم اهل سنت) سخن عمر بن خطاب را سخن شیطان می داند
رواياتي در اين زمينه با سند صحيح نقل شده است. عبد الله بن أحمد بن حنبل در كتاب «السنة» مي نويسد:
حَدَّثَنِي أَبُو الْفَضْلِ، نا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، نا عَبْدُ الْوَارِثِ بْنُ سَعِيدٍ، قَالَ: نا سَعِيدٌ، قَالَ: «جَلَسْتُ إِلَي أَبِي حَنِيفَةَ بِمَكَّةَ فَذَكَرَ شَيْئًا فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: رَوَي عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ كَذَا وَكَذَا، قَالَ أَبُو حَنِيفَةَ: ذَاكَ قَوْلُ الشَّيْطَانِ، وَقَالَ لَهُ آخَرُ أَلَيْسَ يُرْوَي عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (ص): أَفْطَرَ الْحَاجِمُ وَالْمَحْجُومُ، فَقَالَ: هَذَا سَجْعٌ فَغَضِبْتُ وَقُلْتُ إِنَّ هَذَا مَجْلِسٌ لا أَعُودُ إِلَيْهِ وَمَضَيْتُ وَتَرَكْتُهُ "
سعيد مي گويد كه در مجلس أبوحنيفه نشسته بودم كه در باره چيزي گفتگو شد، شخصي به او گفت: عمر بن خطاب چنين و چنان گفته است، ابوحنيفه گفت: اين سخن شيطان است، شخصي ديگري گفت: مگر نه اين كه از رسول خدا (ص) روايت شده است كه : «حجامت كننده و حجامت شده هر دو افطار كردند» (روزه هر دو باطل است)؛ پس ابوحنيفه گفت: اين سجع (سخن با وزن و قافيه) است، پس من خشمگين شدم و گفت: اين مجلسي است كه من ديگر به آن برنخواهم گشت، از آن جا خارج شدم و او را ترك كردم.
📖الشيباني ، عبد الله بن أحمد بن حنبل (متوفاي290هـ) ، السنة ، ج1، ص227 ، ح403 ، تحقيق : د. محمد سعيد سالم القحطاني ، ناشر : دار ابن القيم - الدمام ، الطبعة : الأولي ، 1406هـ .
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفتاد هزار فرشته ای که برای محب اميرالمؤمنين علی علیه السلام درخواست امرزش دارند
استاد انصاریان
@Sibtayn
تفاوت خانه ای که در آن قران خوانده می شود با خانه ای که قران در ان تلاوت نشود
امير المؤمنين عليه السّلام فرمود:
🔺خانهاى كه در آن قرآن خوانده شود و ياد خداى عزّ و جلّ شود،
1️⃣بركتش بسيار گردد
2️⃣و فرشتهها در آن حاضر شوند
3️⃣و شياطين آن را ترك كنند
4️⃣و براى اهل آسمان بدرخشد همانطور كه ستارگان براى اهل زمين مىدرخشند
🔺و راستى خانهاى كه در آن قرآن خوانده نشود و خداى عزّ و جلّ در آن ياد نشود،
1️⃣بركتش كم گردد
2️⃣و فرشتهها از آن دورى كنند
3️⃣و شياطين در آن حضور پيدا كنند.
الْبَيْتُ الَّذِي يُقْرَأُ فِيهِ الْقُرْآنُ وَ يُذْكَرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ
1️⃣تكْثُرُ بَرَكَتُهُ
2️⃣و تَحْضُرُهُ الْمَلَائِكَةُ
3️⃣و تَهْجُرُهُ الشَّيَاطِينُ
4️⃣و يُضِيءُ لِأَهْلِ السَّمَاءِ كَمَا تُضِيءُ الْكَوَاكِبُ لِأَهْلِ الْأَرْضِ
وَ إِنَّ الْبَيْتَ الَّذِي لَا يُقْرَأُ فِيهِ الْقُرْآنُ وَ لَا يُذْكَرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيهِ
1️⃣تقِلُّ بَرَكَتُهُ
2️⃣ و تَهْجُرُهُ الْمَلَائِكَةُ
3️⃣ و تَحْضُرُهُ الشَّيَاطِينُ.
📖الکافي، ج ۲، ص ۶۱۰، ح ۳.
@Sibtayn
عیاشی در خصوص آیه «یا ایها النبی حرض المؤمنین علی القتال»
📖سوره انفال آیه ۶۵ *
از عمرو بن ابی المقدام روایت کرده گفت: جدم به پدرم میگفت:
در تمام عمر روزی بدتر از دو روز بر من نگذشت؛ یکی روز وفات و رحلت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و دوم روزی بود که به خدا قسم در سقیفه بنی ساعده طرف راست ابوبکر نشسته بودم و مردم با او بیعت میکردند.
عمر گفت تا وقتی که علی علیه السلام را برای بیعت حاضر نکنی بیعت این مردم هیچ ارزشی ندارد.
ابوبکر، قنفذ را نزد علی علیه السلام فرستاد و او را برای بیعت به مسجد دعوت نمود، قنفذ به حضور آن حضرت آمد. حضرت به قنفذ فرمود: به ابوبکر بگو پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله جانشینی جز من ندارد.
قنفذ پیام آن حضرت را رسانید.
برای مرتبه دوم او را روانه نمودند که بگوید: باید حتما به مسجد آمده و مانند سایر مسلمانان بیعت نماید.
حضرت فرمود: به آنها بگو به موجب وصیت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله باید پس از دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله از خانه خارج نشوم تا کتاب خدا و قرآن را که در جریدههای (غلاف خوشه) خرما و روی کتفهای شتر نوشته شده جمع آوری نمایم.
قنفذ مراجعت کرده و فرمودههای آن حضرت را ابلاغ نمود و ابوبکر را وادار نمود تا به اتفاق او و عثمان و خالد بن ولید و مغیره بن شعبه و ابوعبیده بن جراح و سالم مولای ابی حذیفه و قنفذ و من (راوی) و جمعی دیگر از اطرافیان و رجال و اوباش به در خانه فاطمه علیهاالسلام رفتیم.
در بسته بود و فاطمه علیهاالسلام گمان نمی کرد کسی بدون اجازه داخل خانه شود.
فلانی آتش خواست و درب خانه را آتش زد همینکه نیم سوخته شد با لگد محکم به در کوبید. در شکسته شد و فاطمه علیهاالسلام که عقب در بود بین در و دیوار مصدوم گردید و جمعیت بی محابا وارد خانه شده، علی علیه السلام را بدون عبا از خانه بیرون کشیدند.
چون زهرا علیهاالسلام چنان دید کمربند شوهر گرامی خود را گرفت و گفت: نمی گذارم شوهرم را با این حالت به مسجد ببرید و فلانی به قنفذ دستور داد تا به ضرب تازیانه فاطمه علیهاالسلام را از علی علیه السلام جدا ساخت و بر اثر لطمات وارده بی هوش شد. چون به هوش آمد حسنین علیهماالسلام را برداشته و روانه مسجد شد تا در کنار قبر پدر بزرگوارش رفته و شکایت نموده و از خداوند طلب عذاب نماید.
امیرالمؤمنین علیه السلام آثار نزول بلا را مشاهده نمود به سلمان فرمود:
خود را به فاطمه علیهاالسلام برسان، به خدا قسم! اگر نزد قبر پدرش برسد و موی خود را پریشان نموده و نفرین کند احدی در مدینه زنده نخواهد ماند.
سلمان خود را به آن مجلله رسانیده عرض کرد:
ای دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله! پدرت رحمة للعالمین بود مبادا لب به نفرین بگشایی.
فرمود: ای سلمان! چگونه صبر و تحمل نمایم که میخواهند علی علیه السلام را به قتل برسانند.
سلمان عرض کرد: من بفرموده امیرالمؤمنین علیه السلام خدمت رسیده و ایشان به من امر نموده اند که از شما تقاضا کنم به منزل برگردید و کسی را نفرین نکنید.
فاطمه علیهاالسلام فرمود: چون شوهرم علی علیه السلام امر مینماید به خانه برمی گردم و چون فاطمه علیهاالسلام برگشت امیرالمؤمنین علیه السلام به قبر پیغمر صلی الله علیه و آله توجهی نموده و این آیه (خطاب هارون به موسی) را تلاوت فرمود: «یا ابنام ان القوم استضعفونی وکادوا یقتلوننی»
📖سوره اعراف: آیه ۱۵۰.
ای برادر این قوم مرا تنها یافتند و نزدیک بود مرا بکشند.
ابوبکر بالای منبر نشسته بود فلانی تکلیف بیعت علی علیه السلام نمود. حضرت علی علیه السلام فرمود: اگر بیعت نکنم چه کار خواهید کرد؟ جواب داد: با شمشیر گردنت را میزنم! فرمود:
در اینصورت بنده خدا و برادر پیغمبر خود را خواهید کشت؟
خبر به عباس عموی پیغمبر رسید شتابان خود را به مسجد رسانید و گفت: دست از علی علیه السلام بردارید به عهده من که علی علیه السلام بیعت نماید. عباس دست علی علیه السلام و ابوبکر را مسح نموده و همین عمل را بیعت تلقی نموده و علی علیه السلام را با حالتی خشمناک رها کردند.
علی علیه السلام فرمود: خداوندا! فرموده بودی «ان یکن منکم عشرون صابرون یغلبوا مأئتین» خداوندا! تو شاهد باش که من بیست نفر یاور نداشتم که اقدام به جهاد کنم و پیغمبرت هم به من فرمود: اگر بیست نفر یاور داشته باشی با دشمنان خود جهاد کن و سپس به خانه خود مراجعت فرمود.
📕تفسیر عیاشی:ج۲ ص۶۶؛
📗الاختصاص شیخ مفید:ص۱۸۵؛
📘بحار الانوار: ج۲۸ص۲۲۷؛
📙مجمع النورین:ص۷۶؛
📕اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام از قرآن و سنت ج۱ ص۵۹۱ .
@Sibtayn
خوشا به حالش!
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
▪️خوشا به حال کسی که #قائمِ اهل بیت من را درک کند(ببیند)
👈 درحالی که در دوران غیبتش:
1️⃣ امامت او را قبول داشته
2️⃣ و با دوستانش دوستی میکرده
3️⃣ و با دشمنانش دشمنی میکرده است.
👌 چنین شخصی از رفقای من است و من او را دوست دارم
و از بهترین امت من در روز قیامت خواهد بود.
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و اله :
طُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي وَ هُوَ يَأْتَمُّ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ قَبْلَ قِيَامِهِ وَ يَتَوَلَّى أَوْلِيَاءَهُ وَ يُعَادِي أَعْدَاءَهُ ذَلِكَ مِنْ رُفَقَائِي وَ ذَوِي مَوَدَّتِي وَ أَكْرَمُ أُمَّتِي عَلَيَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.
📓 كمال الدين ج۱ص۲۸۶
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چه کسانی در دوران وانفسای آخرالزّمان، از هلاکت نجات پیدا میکنند؟
بیان بعضی علائم دوران نزدیک به #ظهور حضرت ولیّعصر ارواحنافداه در روایات شیعه، که در جامعۀ ما به وفور مشاهده میشود!
🍀 حجةالاسلام والمسلمین #استاد_بندانی_نیشابوری
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با وجود قران چه نیازی به روایات داریم ؟
استاد معاونیان
@Sibtayn
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شعر منسوب به عمرو عاص ملعون در فضائل اهل بیت علیهم السلام
🎥حاج محمد فصولی
🔺بآلِ مُحمّد عُرفِ الصّوابُ * وَفی أبیاتِهم نَزَلِ الکتابُ
به وسیله خاندان محمّد صلی الله علیه و آله راه خیر و صواب شناخته شده و در خانه های آنها کتاب قرآن نازل گشته،
🔺وهُم حُججُ الإله عَلی البَرایا * بِهم وَبجَدّهم لایسترابُ
آنها حجّت خدا بر همه خلق اند، این معنا بوجود آنها و جدّ بزرگوارشان ثابت گشته و جای هیچ شک و ریبی نیست،
🔺هو البکاءُ فِی المِحرابِ لَیلاً * هُو الضَحَّاک إذا اشتدَّ الضّرابُ
او شب هنگام در محراب عبادت به پیشگاه خدا، سخت گریان و هنگام شدّت جنگ با دشمنان، خندان بود،
🔺علی الدُّرّ والذّهب المُصفّی * وباقی الناسِ کلُّهم تُرابُ
علی علیه السلام درّ گرانمایه و طلای یک دست است و حال آنکه سایر مردم در جنب او به منزله خاک اند
@Sibtayn
آیا این ابیات را عمرو عاص ملعون سروده است ؟
در نامه دانشوران ناصری، ج ٥، ص ٤٠٥ تا ص ٤٠٧ درباره سرایندۀ این ابیات بحث کرده است و گوید:
”محدّث نیشابوری، آنها را به ابن فارض مصری، عارف مشهور نسبت داده و دلیل صریح بر تشیّع وی گرفته است. و سپهر کاشانی در ناسخ التواریخ و صاحب کفایة الخصام که ترجمه غایة المرام است، آن را از عمرو بن عاص دانستهاند؛ و حتی صاحب کفایة الخصام میگوید: امام فخر رازی در تفسیر خود بر این سخن تصریح کرده است و نیز برخی از محدثین همچون مهذبالدّین احمد بن رضا در تحفة الذخائر این اشعار را در جمله قصایدی که در روز عید غدیر خم گفتهاند مذکور ساخته و به عمرو بن عاص منسوب میداند. سپهر در ذیل یوم الغدیر که این ابیات را از عمرو بن عاص نقل میکند، دو بیت در ما قبل بیت اخیر میافزاید که:
علیُّ الدّرُّ الذهبُّ المصفّی و باقی الناس کلُهم ترابُ
هو البکّاءُ فی المحرابِ لیلاً هو الضَحّاک إذا اشتدّ الضِـّرابُ
«فقط علی است که درّ درخشان و طلای خالص است و بقیۀ مردم همگی خاکند.
اوست که در محراب عبادت در شبهای تار به شدّت میگرید و در روزهای روشن در معرکۀ جنگ که گیرودار افزونی یافته و حمله به حمله پیوسته است، به شدّت خنده مینماید.»“
آنگاه گوید: ”از ترجمۀ احوال علی بن عبد الله، شاعر شیعی که او را ناشی اکبر گویند، این طور ^ ^ استفاده میشود که این ابیات از اوست. ناشی میگوید:
من در سال سیصد و بیست و پنج هجری در جامع کوفه، شعر خویش املاء میکردم و مردم مینوشتند. ابوالطیب متنبّی در آن جمع حاضر میشد و هنوز شهرتی نداشت و به لقب متنبّی معروف نبود. روزی آن قصیده را املاء کردم که مطلعش این بیت است:
بآل محمّدٍ عُرِفَ الصوابُ و فی ابیاتهم نزل الکتابُ
چون رسیدم به این دو بیت که در ستایش أمیرالمؤمنین علیه السّلام است:
کأنّ سنان ذابله ضمیرُ فلیس عن القلوب له ذهابُ
و صارمُهُ کبیعته بِخُمّ ** معاقده من القوم الرقابُ
«گوئیا نیزۀ وی اندیشه خاطر است که هیچگاه از دلها بیرون نرود.
و تیغ او به مثابۀ بیعت غدیرش در گردنهای آن گروه است.»
چونکه این دو بیت را بخواندم، دیدم ابوالطیب متنبّی هر دو را نوشت و با خویش بداشت تا بعداً همین مضمون را در اشعار خود آورد.“
باری نویسندۀ نامه دانشوران انتساب این بیت را از جهاتی که ذکر میکند به ناشی اکبر، اقرب میداند؛ زیرا که سبک و سیاقت و مضمون و نظم این سخن نه با اسلوب صدر اول موافق است و نه با لسان شرفالدین عمر ابن فارض.»
@Sibtayn
امام على عليه السلام:
العاقِلُ يَعتَمِدُ عَلى عَمَلِهِ، الجاهِلُ يَعتَمِدُ عَلى أمَلِهِ
خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد!
غرر الحكم حدیث ۱۲۴۰
@Sibtayn
هشام بن سالم گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
براستى بعضى از كسانى كه خود را بشيعه مىچسبانند تا بدان جا دروغ گويند كه شيطان بدروغ ايشان نيازمند باشد (يعنى شيطان از وجود آن مدعيان دروغگو بنفع خود استفاده كند).
عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :
إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ هَذَا اَلْأَمْرَ لَيَكْذِبُ حَتَّى إِنَّ اَلشَّيْطَانَ لَيَحْتَاجُ إِلَى كَذِبِهِ .
الکافي ج۸ ص۲۵۴
@Sibtayn
عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ الْخُرَاسَانِیِّ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام
إِذَا وُضِعَ الْمَیِّتُ فِی قَبْرِهِ مُثِّلَ لَهُ شَخْصٌ فَقَالَ لَهُ
یَا هَذَا کُنَّا ثَلَاثَةً
کَانَ رِزْقَکَ فَانْقَطَعَ بِانْقِطَاعِ أَجَلِکَ
وَ کَانَ أَهْلَکَ فَخَلَّفُوکَ وَ انْصَرَفُوا عَنْکَ
وَ کُنْتُ عَمَلَکَ فَبَقِیتُ مَعَکَ أَمَا إِنِّی کُنْتُ أَهْوَنَ الثَّلَاثَةِ عَلَیْکَ.
🔹امام صادق علیه السلام فرمود: چون مومن را داخل قبر کنند، شخصی برای او متمثل میشود و به او میگوید:
فلانی! ما سه چیز بودیم،
اول: رزق و روزی تو که با فرا رسیدن مرگ تو، قطع شد.
دوم: بستگان تو که تو را در این جا نهادند و از تو روی برگرداندند و رفتند،
و سوم من که عمل تو هستم که همراه تو باقی میمانم، با این که من در نزد تو بی ارزش تر از دو چیز دیگر بودم.
📖کافی،ج ۳،ص ۱۲۲
📖بحارالانوار، ج۶،ص۲۶۵،ح۱۱۰
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شور ، ای والامقام یا ام البنین
🎙کربلایی حسین ستوده
🔺رحلت حضرت ام البنین علیها السلام - ایام فاطمیه 1400
📌هیئت زوارالبقیع تهران
#کربلایی_حسین_ستوده
#رحلت_حضرت_ام_البنین_علیها_السلام
#شور
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬خدانگهدار مادر علمدار
🎙کربلایی امیر برومند
🔺رحلت حضرت ام البنین علیها السلام 1399
📌هیئت عزاداران حضرت ابوالفضل (ع) لتحر کاشان
#کربلایی_امیر_برومند
#رحلت_حضرت_ام_البنین_علیها_السلام
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ ترکیبی أم الادب
🎤کربلایی حمید علیمی
🔺وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
#کربلایی_حمید_علیمی
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه حضرت ام البنین علیها السلام
حاج حیدر خمسه
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من ام بی بنینم
🎤 محمد فصولی
@Sibtayn
قدم اگر خمید ،فدای سر حسین
جانم به لب رسید ،فدای سر حسین
ام البنینِ سابقِ این شهر عاقبت
شد مادر شهید ،فدای سر حسین...
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای خواب حضرت ام البنین سلام الله علیها
حجت الاسلام بندانی نیشابوری
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر ام البنین در مرثیه پسرانش
محمد فصولی
@Sibtayn
وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها)
در سـیزدهم جمادی الثانی سـال 64 هـ.ق. حضرت ام البنین (سلام الله علیها) همسر گرامی امیرمؤمنان امام علی (علیه السلام) و مادر بزرگوار حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) رحلت فرمودند.
امیرمؤمنان امام علی(علیه السلام) پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به سفارش برادر خویش عقیل كه به خاندانها و انساب عرب به خوبی آشنا بود، با فاطمه كلابیه ازدواج كردند و از این بانوی بزرگوار چهار فرزند به نام های عباس، جعفر، عبدالله و عثمان به دنیا آمدند كه جملگی در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند.
حضرت ام البنین (سلام الله علیها) پس از اطلاع از حادثه عاشورا همه روز به قبرستان بقیع میرفت و در رثای فرزندانش آنچنان جانسوز مرثیه میخواند كه مردم در اطراف او جمع میشدند و تحت تأثیر جملات او قرار میگرفتند. نقل شده است كه مروان بن حكم با آنهمه قساوت قلب، هنگامی كه اشعار و مرثیه های او را میشنید، میایستاد و گریه می كرد. گریه و زاری آن حضرت مداوم بود تا بدرود حیات گفت و به سرای باقی پیوست.
@Sibtayn