eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
12.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با وجود قران چه نیازی به روایات داریم ؟ استاد معاونیان @Sibtayn
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شعر منسوب به عمرو عاص ملعون در فضائل اهل بیت علیهم السلام 🎥حاج محمد فصولی 🔺بآلِ مُحمّد عُرفِ الصّوابُ * وَفی أبیاتِهم نَزَلِ الکتابُ به وسیله خاندان محمّد صلی الله علیه و آله راه خیر و صواب شناخته شده و در خانه های آنها کتاب قرآن نازل گشته، 🔺وهُم حُججُ الإله عَلی البَرایا * بِهم وَبجَدّهم لایسترابُ آنها حجّت خدا بر همه خلق اند، این معنا بوجود آنها و جدّ بزرگوارشان ثابت گشته و جای هیچ شک و ریبی نیست، 🔺هو البکاءُ فِی المِحرابِ لَیلاً * هُو الضَحَّاک إذا اشتدَّ الضّرابُ او شب هنگام در محراب عبادت به پیشگاه خدا، سخت گریان و هنگام شدّت جنگ با دشمنان، خندان بود، 🔺علی الدُّرّ والذّهب المُصفّی * وباقی الناسِ کلُّهم تُرابُ علی علیه السلام درّ گرانمایه و طلای یک دست است و حال آنکه سایر مردم در جنب او به منزله خاک اند @Sibtayn
آیا این ابیات را عمرو عاص ملعون سروده است ؟ در نامه دانشوران ناصری، ج ٥، ص ٤٠٥ تا ص ٤٠٧ درباره سرایندۀ این ابیات بحث کرده است و گوید: ”محدّث نیشابوری، آنها را به ابن فارض مصری، عارف مشهور نسبت داده و دلیل صریح بر تشیّع وی گرفته است. و سپهر کاشانی در ناسخ التواریخ و صاحب کفایة الخصام که ترجمه غایة المرام است، آن را از عمرو بن عاص دانسته‌اند؛ و حتی صاحب کفایة الخصام می‌گوید: امام فخر رازی در تفسیر خود بر این سخن تصریح کرده است و نیز برخی از محدثین همچون مهذب‌الدّین احمد بن رضا در تحفة الذخائر این اشعار را در جمله قصایدی که در روز عید غدیر خم گفته‌اند مذکور ساخته و به عمرو بن عاص منسوب می‌داند. سپهر در ذیل یوم الغدیر که این ابیات را از عمرو بن عاص نقل می‌کند، دو بیت در ما قبل بیت اخیر می‌افزاید که: علیُّ الدّرُّ الذهبُّ المصفّی و باقی الناس کلُهم ترابُ هو البکّاءُ فی المحرابِ لیلاً هو الضَحّاک إذا اشتدّ الضِـّرابُ «فقط علی است که درّ درخشان و طلای خالص است و بقیۀ مردم همگی خاکند. اوست که در محراب عبادت در شب‌های تار به شدّت می‌گرید و در روزهای روشن در معرکۀ جنگ که گیرودار افزونی یافته و حمله به حمله پیوسته است، به شدّت خنده می‌نماید.»“ آنگاه گوید: ”از ترجمۀ احوال علی بن عبد الله، شاعر شیعی که او را ناشی اکبر گویند، این طور ^ ^ استفاده می‌شود که این ابیات از اوست. ناشی می‌گوید: من در سال سیصد و بیست و پنج هجری در جامع کوفه، شعر خویش املاء می‌کردم و مردم می‌نوشتند. ابوالطیب متنبّی در آن جمع حاضر می‌شد و هنوز شهرتی نداشت و به لقب متنبّی معروف نبود. روزی آن قصیده را املاء کردم که مطلعش این بیت است: بآل محمّدٍ عُرِفَ الصوابُ و فی ابیاتهم نزل الکتابُ چون رسیدم به این دو بیت که در ستایش أمیرالمؤمنین علیه السّلام است: کأنّ سنان ذابله ضمیرُ فلیس عن القلوب له ذهابُ و صارمُهُ کبیعته بِخُمّ ** معاقده من القوم الرقابُ «گوئیا نیزۀ وی اندیشه خاطر است که هیچ‌گاه از دل‌ها بیرون نرود. و تیغ او به مثابۀ بیعت غدیرش در گردن‌های آن گروه است.» چون‌که این دو بیت را بخواندم، دیدم ابوالطیب متنبّی هر دو را نوشت و با خویش بداشت تا بعداً همین مضمون را در اشعار خود آورد.“ باری نویسندۀ نامه دانشوران انتساب این بیت را از جهاتی که ذکر می‌کند به ناشی اکبر، اقرب می‌داند؛ زیرا که سبک و سیاقت و مضمون و نظم این سخن نه با اسلوب صدر اول موافق است و نه با لسان شرف‌الدین عمر ابن فارض.» @Sibtayn
امام على عليه السلام: العاقِلُ يَعتَمِدُ عَلى عَمَلِهِ، الجاهِلُ يَعتَمِدُ عَلى أمَلِهِ خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد! غرر الحكم حدیث ۱۲۴۰ @Sibtayn
هشام بن سالم گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: براستى بعضى از كسانى كه خود را بشيعه مى‌چسبانند تا بدان جا دروغ گويند كه شيطان بدروغ ايشان نيازمند باشد (يعنى شيطان از وجود آن مدعيان دروغگو بنفع خود استفاده كند). عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ هَذَا اَلْأَمْرَ لَيَكْذِبُ حَتَّى إِنَّ اَلشَّيْطَانَ لَيَحْتَاجُ إِلَى كَذِبِهِ . الکافي ج۸ ص۲۵۴ @Sibtayn
عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ الْخُرَاسَانِیِّ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِذَا وُضِعَ الْمَیِّتُ فِی قَبْرِهِ مُثِّلَ لَهُ شَخْصٌ فَقَالَ لَهُ یَا هَذَا کُنَّا ثَلَاثَةً کَانَ رِزْقَکَ فَانْقَطَعَ بِانْقِطَاعِ أَجَلِکَ وَ کَانَ أَهْلَکَ فَخَلَّفُوکَ وَ انْصَرَفُوا عَنْکَ وَ کُنْتُ عَمَلَکَ فَبَقِیتُ مَعَکَ أَمَا إِنِّی کُنْتُ أَهْوَنَ الثَّلَاثَةِ عَلَیْکَ. 🔹امام صادق علیه السلام فرمود: چون مومن را داخل قبر کنند، شخصی برای او متمثل می‌شود و به او می‌گوید: فلانی! ما سه چیز بودیم، اول: رزق و روزی تو که با فرا رسیدن مرگ تو، قطع شد. دوم: بستگان تو که تو را در این جا نهادند و از تو روی برگرداندند و رفتند، و سوم من که عمل تو هستم که همراه تو باقی می‌مانم، با این که من در نزد تو بی ارزش تر از دو چیز دیگر بودم. 📖کافی،ج ۳،ص ۱۲۲ 📖بحارالانوار، ج۶،ص۲۶۵،ح۱۱۰ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شور ، ای والامقام یا ام البنین 🎙کربلایی حسین ستوده 🔺رحلت حضرت ام البنین علیها السلام - ایام فاطمیه 1400 📌هیئت زوارالبقیع تهران ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬خدانگهدار مادر علمدار 🎙کربلایی امیر برومند 🔺رحلت حضرت ام البنین علیها السلام 1399 📌هیئت عزاداران حضرت ابوالفضل (ع) لتحر کاشان ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ ترکیبی أم الادب 🎤کربلایی حمید علیمی 🔺وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها 🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
قدم اگر خمید ،فدای سر حسین جانم به لب رسید ،فدای سر حسین ام البنینِ سابقِ این شهر عاقبت شد مادر شهید ،فدای سر حسین... @Sibtayn
17.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای خواب حضرت ام البنین سلام الله علیها حجت الاسلام بندانی نیشابوری @Sibtayn
وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در سـیزدهم جمادی ‌الثانی سـال 64 هـ.ق. حضرت ام البنین (سلام الله علیها) همسر گرامی امیرمؤمنان امام علی (علیه السلام) و مادر بزرگوار حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) رحلت فرمودند. امیرمؤمنان امام علی(علیه السلام) پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به سفارش برادر خویش عقیل كه به خاندانها و انساب عرب به خوبی آشنا بود، با فاطمه كلابیه ازدواج كردند و از این بانوی بزرگوار چهار فرزند به نام های عباس،‌ جعفر، عبدالله و عثمان به دنیا آمدند كه جملگی در واقعه عاشورا به شهادت رسیدند. حضرت ام البنین (سلام الله علیها) پس از اطلاع از حادثه عاشورا همه روز به قبرستان بقیع می‌رفت و در رثای فرزندانش آنچنان جانسوز مرثیه می‌خواند كه مردم در اطراف او جمع می‌شدند و تحت تأثیر جملات او قرار می‌گرفتند. نقل شده است كه مروان بن حكم با آنهمه قساوت قلب، هنگامی كه اشعار و مرثیه ‌های او را می‌شنید، ‌می‌ایستاد و گریه می ‌كرد. گریه و زاری آن حضرت مداوم بود تا بدرود حیات گفت و به سرای باقی پیوست. @Sibtayn
⚜️مخالفت "مولوی عبدالحمید" با مولای خود حول آزادی بانوان و بروز اجتماعی ایشان! 🖋ابن شبة النمیری در تاریخ خود چنین آورده است: 📌عیاض پیش زن عمر رفت (بین او و زن عمر قرابت و آشنایی فامیلی) بود و گفت: از عمر بپرس که چرا بر من غضب کرد؟ هنگامی که عمر بر زنش داخل شد، زنش به او گفت: ای امیر المومنین!!! برای چه از عیاض عصبانی و غضبناک شدی؟ عمر به زنش گفت: ای دشمن خدا، تو را چه به این شخص؟ تو کِی در امور بین من و مسلمین دخالت کرده ای؟ تو صرفا یک وسیله ی بازی هستی که با تو بازی می شود و سپس رها می شوی 📖تاریخ المدینة ج۳ ص۳۴ 💢سیره عملی اهالی مسجد ضرار مکی به وضوح نشانگر این است که زن را صرفا وسیله ای برای اطفاء شهوت و تکثیر نسل خود می‌دانند نه بیشتر! حال چه شده است در این اوضاع طرفدار حقوق زنان شده‌اند؟ @Sibtayn
📌 امام صادق علیه‌السلام میفرمایند: کسی که با زبان مدّعی پیروی از ماست، و در عمل و نحوه زندگی با ما مخالفت می کند، شیعه ما نیست، شیعه ما کسی است که، با زبان و دل با ما همراه است، و دنبال ما حرکت می کند، و در عمل از ما پیروی می نماید، آنان پیروان راستین ما هستند. 📚وسائل‏‌الشیعه، ج ۱۱، ص ۹۶، ح ۱۹ 📚بحارالأنوار، ج ۶، ص ۱۶۴ 📚السرائر، ج ۳، ص ۶۳۹ @Sibtayn
📎 اثرات دوری از حرام 🖌 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: ⬅️ هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبشمى گرداند . 🔹منْ أَعْرَضَ عَنْ مُحَرَّمٍ أَبْدَلَهُ اللّه ُ بِهِ عِبادَةً تَسُرُّهُ؛ 📘 بحارالأنوار، ج ٧٧، ص ١٢١، ح ٢٠ @Sibtayn
دعایی مجرب برای دفع بلا هر روز بخوانید @Sibtayn
🔥 وای بر فرزندان آخرالزمان از پدرانشان! 📝 روایت شده که حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله به تعدادی از كودكان نگریستند و فرمودند: 🔥 وای بر فرزندان آخرالزمان از پدرانشان! عرض شد: يا رسول الله از پدران مشرك آن‌ها؟ 🔹فرمودند: نه، از پدران مسلمانشان! که چيزی از فرائض دینی را به فرزندان نمی‌آموزند و اگر خود آن‌ها فرا گيرند بازشان می‌دارند و از آنان فقط به متاع ناچيزی از دنيا قانع هستند. من از اين پدران بریء هستم و آنان نيز از من بریءاند. رُوِيَ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ اَلْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلاَدِ آخِرِ اَلزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لاَ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُؤْمِنِينَ لاَ يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ اَلْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلاَدُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ اَلدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاءٌ . 📚جامع الأخبار، ص۲۸۵ 📚مستدرك الوسائل، ج۱۵، ص۱۶۴ @Sibtayn
کیفیت تربیت فرزند با استفاده از احادیث کتب اهل تسنن پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله : أدِّبُوا أوْلادَكُمْ على ثلاثِ خِصالٍ 1️⃣ حبِّ نَبِيِّكُمْ 2️⃣ و حُبِّ أهْلَ بَيْتِهِ 3️⃣و قِراءَةِ القُرآنِ فرزندانتان را با سه ویژگی تربیت کنید : 1️⃣ دوستی پیامبرتان 2️⃣دوستی اهل بیت او 3️⃣خواندن قران 📖الفتح الكبير في ضم الزيادة إلى الجامع الصغير السيوطي، جلال الدين ج : 1 ص : 57 📖الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة : الهيتمي، ابن حجر ج : 2 ص : 496 📖التنوير شرح الجامع الصغير : الصنعاني، أبو إبراهيم ج : 1 ص : 467 @alsibtayn
ضرورت یادگیری احادیث اهل بیت علیهم السلام پیامبر اكرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله) تَزَاوَرُوا فَإِنَّ فِي زِيَارَتِكُمْ إِحْيَاءً لِقُلُوبِكُمْ، وَ ذِكْراً لِأَحَادِيثِنَا، وَ أَحَادِيثُنَا تُعَطِّفُ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ، فَإِنْ أَخَذْتُمْ بِهَا رَشَدْتُمْ وَ نَجَوْتُمْ، وَ إِنْ تَرَكْتُمُوهَا ضَلَلْتُمْ وَ هَلَكْتُمْ، فَخُذُوا بِهَا وَ أَنَا بِنَجَاتِكُمْ زَعِيمٌ ديد و بازديد كنيد كه ديدار شما از يكديگر موجب زنـده شدن دلهـاى شما و ياد كرد احاديـث مـا مى شود و احاديث ما شما را به هم مهربان مى كند اگر به آنها عمل كنيد ، كمال و نجات مى يابيد و اگر رهايشان كنيد، گمراه و هلاك مى شويد پس به احاديــث ما عمــل كنيـد كه در اين صورت من ضامن نجات شما هستم . الکافي ج2 ص186 @sibtayn
*⛔️ از کسی که اهل‌بیت را دوست دارد اما در شناخت معارف دین به میزان شما آگاهی یا ظرفیت پذیرش ندارد، بیزاری نجویید!* 📜 یکی از خادمان امام صادق (صلوات الله علیه) گوید: نزد امام علیه السلام از گروهی یاد شد، عرض کردم: ما از آنها بیزاری می‌جوییم زیرا در عقیده مانند ما نیستند. حضرت فرمود: ما را دوست دارند ولی چون در عقیده مانند شما نیستند از آنها بیزاری می‌جویید؟! گفتم: آری. فرمود: ما هم عقایدی داریم که شما ندارید، آیا شایسته است از شما بیزاری جوئیم؟! عرض‌ کردم: نه قربانت گردم. فرمود: نزد خدا هم حقایقی است که نزد ما نیست، آیا فکر می‌کنی خدا ما را دور می‌اندازد؟! عرض کردم: نه به خدا قسم، فدایت شوم، چه کنیم؟ فرمود: آنها را دوست بدارید و از آنها بیزاری نجویید، زیرا برخی مسلمانان یک سهم، برخی دو سهم، ... و برخی هفت سهم(از ایمان و ظرفیت پذیرش را) دارند. شایسته نیست صاحب یک‌سهم را به آنچه صاحب دو سهم دارد، تحمیل و اجبار کنند و نه صاحب دو سهم را بر آنچه صاحب سه سهم دارد و نه صاحب سه سهم را بر آنچه صاحب چهار سهم دارد .... و نه صاحب شش سهم را بر آنچه صاحب هفت سهم دارد... 📗الکافی، ج۲، ص۴۲-۴۳ @sibtayn