eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماجرای هیزم های پشت در خانه حضرت زهرا علیها السلام 🎙استاد بندانی 🔺شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام 📌هیئت ام ابیها قم 1401 ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
توجیهات بی‌ثمر برای تبرئه خلیفه در صحیح بخاری روایت شده است: «فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا» وقتی فاطمه (س) از دنیا رفت شوهرش علی (ع) او را شبانه دفن کرد و ابو بکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواند. (صحيح البخاري، ج٥، ص١٣٩، دار طوق النجاة) این گزارش چنان رسواکننده است که شارحان مجبور شده‌اند وجوهی برای آن دست و پا کنند که به هذیان‌گویی شبیه‌تر است! برای نمونه: ۱. ابن حجر (۷۷۳_۸۵۲ق) «وَلَعَلَّهُ لَمْ يُعْلِمْ أَبَا بَكْرٍ بِمَوْتِهَا لِأَنَّهُ ظَنَّ أَنَّ ذَلِكَ لَا يَخْفَى عَنْهُ وَلَيْسَ فِي الْخَبَرِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمْ يَعْلَمْ بِمَوْتِهَا وَلَا صَلَّى عَلَيْهَا» شاید ابوبکر را از وفات فاطمه خبر نکرد چون گمان می‌کرد بر او مخفی نمی‌ماند! و این روایت دلالت ندارد که ابوبکر از مرگ فاطمه خبردار نشد و بر او نماز نخواند!! (فتح الباري، ج٧، ص٤٩٤) بلکه بر اهل زبان مخفی نیست که هیچ معنایی جز این ندارد؛ ولی تعصب، ابن حجر را بر آن داشته تا خود را از مرتبه فهم ابتدایی جملات هم تنزّل دهد. ۲. محمد بن إسماعيل الكحلاني (م ١١٨٢ق) «يحتمل أنه لكون الدفن ليلاً، فكره علي - عليه السلام - إيقاظ أبي بكر من نومه...» (التحبير، ج٣، ص٧٦٥) شاید برای این بود که شبانه دفن شد و علی دوست نداشت ابوبکر را از خواب [ناز] بیدار کند!! أبو العباس القرطبي (٥٧٨ - ٦٥٦ ق) هم از گزارش بخاری و مسلم چنان خشمگین شده که راهی جز فرافکنی نیافته است: «وليس في الخبر ما يدل على: أن أبا بكر لم يعلم بموتها، ولا صلَّى عليها، ولا شاهد جنازتها، بل اللائق بهم، المناسب لأحوالهم حضور جنازتها، واغتنام بركتها، ولا تسمع أكاذيب الرَّافضة المبطلين، الضالين، المضلين.» (المفهم، ج٣، ص٥٦٩) بلکه این نصّ صریح بخاری و مسلم است و ربطی به رافضه ندارد! عجب آن که در همین گزارش، یک سطر بالاتر علت به اجمال بیان شده است: «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ...» فاطمه به خاطر فدک بر ابوبکر خشمگین شد و با او قهر کرد و تا زمانی که از دنیا رفت با او سخن نگفت... در روایات دیگر نیز علّت دفن شبانه به صراحت بیان شده است، برای نمونه : «عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، وَعَمْرِو بْنِ دِينَارٍ أَنَّ حَسَنَ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَخْبَرَهُ، أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دُفِنَتْ بِاللَّيْلِ. قَالَ: فَرَّ بِهَا عَلِيٌّ مِنْ أَبِي بَكْرٍ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَيْهَا، كان بَيْنَهُمَا شَيْءٌ. عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ ابْنِ عُيَيْنَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، عَنْ حَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ مِثْلَهُ، إِلَّا أَنَّهُ قَالَ: أَوْصَتْهُ بِذَلِكَ. عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنَّ عَلِيًّا، دَفَنَ فَاطِمَةَ لَيْلًا وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ» (مصنف عبد الرزاق، ج۳ ص۵۲۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با امانت رسول خدا صلی الله علیه و اله چه کردند؟ حجت الاسلام معاونیان @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسارت بیشرمانه ابوبکر به حضرت صدیقه طاهره و مولانا امیرالمومنین علیهماالسلام حجت الاسلام انصاریان @Sibtayn
آیا می دانید اولین فحاشی و ناسزاگویی نسبت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه زمانی و توسط چه کسی انجام شد؟ با عرض معذرت از ساحت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه و بزرگواران عزیز بابت انتشار این جسارات خدمت حضرت صدیقه طاهره و مولانا امیرالمومنین علیهماالسلام ، برای روشن تر شدن ابعاد غصب خلافت و شخصیت پیشوایان اهل تسنن مجبور به نشر این مطلب هستیم «فَلَمَّا سمع اَبُوبَكر خطبتها شق عَلَيه مقالتها فصعد المنبر و قَالَ: أَيُّهَا النَّاسُ، ماِ هَذِهِ الرعة إِلَي كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكفم، إنما هُوَ ثعالة شهيده ذنبه، مرب لِكُلِّ فتنة، هُوَ الَّذِي يقول: كروها جذعة بعدما هرمت، يستعينون بالضعفة، و يستنصرون بالنساء، كأم طحال أحب أهلها إليها البغي … ثُمَّ نزل، فانصرفت فاطمة عَلَيْهَاالسَّلَام إِلَي منزلها. قُلْت: قرأت هَذَا الكلام عَلي النقيب أَبِي يَحْيَي جَعْفَر بْنِ يَحْيَي بْنِ أَبِي زَيْد البَصْرِي و قلت لَه: بمن يعرض، فَقَالَ: بَلْ يصرح. قُلْت: لو صرح لم أسألك. فضحك و قَالَ: بعلي بْنِ أَبِي طالب «عَلَيْهِ السَّلَام»، قُلْت: هَذَا الكلام كله لعلي يقوله قَالَ: نعم، إنه الملك يا بَنِي. وقتی اَبُوبَكْر، خطبه فاطمه را شنید، سخنان فاطمه بر او سنگین آمده بر منبر رفت و گفت: ای مردم، این گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟! این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟ هر كس كه میشنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!» پرورش دهنده تمام فتنه‌ها اوست؛ اوست كه میگوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!» از ضعیفان كمک می‌خواهد و از زنان یاری میطلبد! مانند‌ ام طحال (از ذوات اعلام در جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنا بود. سپس از منبر پایین آمده و فاطمه زهرا «عَلَيْهَاالسَّلَام» به منزلش رفت. این روایت را برای نقیب أَبِی يَحْيَی جَعْفَر بْنِ يَحْيَی خواندم و پرسیدم، به چه كسی كنایه می‌زد؟ گفت: كنایه نمیزد، صریح صحبت می‌كرد! گفتم اگر صریح گفته بود، از تو نمی پرسیدم! خندید و گفت: به عَلی بْنِ أَبِی طالب! به او گفتم: تمام این سخنان به عَلی بود؟ در پاسخ گفت آری ای فرزندم، بحث در مورد حکومت است. 📚شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة، ج ۱۶ ص ۱۲۶، تحقيق مُحَمَّد عَبْدِ الكريم النَّمِرِي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، لبنان @Sibtayn
📢 اهانت به دختر ابابکر ممنوع است، امّا اهانت به دختر رسول اکرم صلی الله علیه و آله از روی مصلحت و إجتهاد است!!!!! ═✧❁﷽❁✧═ ✍🏻 سیوطی عالِم مشهور و مهمِّ سُنّیان، کتابی دارد با عنوان «القام الحَجَر لمَن زَکی سابّ أبی‌بکر و عمر» یعنی: سنگ زدن به دهان کسی که بدگویی به ابوبکر و عمر را تزکیه و توجیه نماید. در فصل سوّم آورده: «شخصی گفته بود: من در شب زن را قسَم نمی‌دهم (در بحث شهود و يمين) اگرچه دختر ابوبکر صدّیق باشد. ( باید زن در روز و با رؤیت و حضور محارمش برای قسَم خوردن حاضر شود). بعضی از کسانی که ادّعای فقه داشتند هم گفتار آن شخص را تأیید کرده بودند. ابوالمطرف شعبی فرمود: «به خاطر این گفتارش باید به سختی او را بزنند و مدّت زیادی به زندان رود، و آن کسی که گفتار او را درست دانسته شایسته‌تر است به اینکه او را فاسق گویند تا فقیه، و باید ادب شود و فتوی و گواهی او مردود است. و این جَرْحی است در او که باید به سبب آن مبغوض و منفور باشد و بغض او در راهِ خدا و طاعت محسوب می‌شود.» وقتی که آن مدّعی نه ناسزا گفته و نه سخن به إشاره گفته است، بلکه فقط گفتار کسی را که إشاره نموده صحيح دانسته، شایسته ضرب و زندان انداختن باشد و فتوی و شهادت او قبول نشود و مبغوض دانسته شود، پس کسی که به دشنام دادن بپردازد به طریق أولی در فاسق بودنش تردیدی نیست، و اگر سبّ صحابه را جائز بداند در کافر بودنش حرفی نیست.» 📓القام الحَجَر لمَن زَکی سابّ أبی‌بکر و عمر فصل ۳ ص۶۶ - ۶۷ ✍️ پی‌نوشت: که آن نگون‌بخت فقط گفته: "اگر دختر ابابکر هم باشد، در اصل حکم تفاوتی ندارد." همین را گفته و بس! امّا آقايان برایش کم نگذاشتند، ضرب و زندان و تفسیق و طرد را کمترین مجازاتش دانسته‌اند! ببینید چقدر اینها برای اصحاب رسول اکرم صلی الله علیه و آله احترام قائلند! چقدر مؤدبند! ولی دختر رسول اکرم صلی الله علیه و آله را تکذیب و تمسخر و إهانت کردند، و به بیت ایشان هجوم بردند و بعد گفتند إجتهاد و مصلحت إقتضاء میکرده!!!😡 ای کاش آقایان که تا این حدّ روی خلیفه اوّلشان و دخترش _ که معصوم هم نبودند _ غیرت و تعصّب دارند، مجازات این جسارات را تعیین می‌کردند: «عمر هیزم طلبید و گفت: قسم به کسی که جان عمر در دست اوست یا خارج شوید و یا خانه را با همه‌ی کسانی که در آن هستند به آتش می‌کشم. به عمر گفتند: در این خانه فاطمه است. گفت: هر چند فاطمه باشد، خانه را به آتش🔥 می‌کشم.» 📚 الامامة و السیاسة، تالیف ابن قتیبه دینوری، جلد ۱، صفحه ۲۰-۲۱ ⁉️❔مجازات افرادی که چنین اهانت و جسارتهایی به اهل بیت رسول اکرم علیهم السّلام کرده‌اند، چیست؟! یا رسول اکرم و دخترش نزد شما به اندازه ابابکر و دخترش احترام ندارند ( که ندارند)، یا شما ناصبی هستید و بغض و کینه دارید (که دارید)، و إلّا کدام مسلمانی این غلط‌ها را درباره بیت وحی و أهلش برمی‌تابد؟! مسیحیان در روز به محض رؤیت پنج تن اهل کساء، عقب کشیدند و تسلیم شدند و إهانتی نکردند! بعد چگونه می‌شود کسی مدّعی اسلام و محبّت رسول اکرم و اصحاب او باشد، ولی بدترین اهانت‌ها را تصریحا و تلویحا به اهل بیت آن حضرت بنماید یا بپذیرد؟! آیا آن منافقان بی دین از هیچ گونه دروغ، ظلم، زورگویی، بی ادبی و جسارت کوتاهی کردند؟برخی را اصلا نمی‌توان مطرح کرد! چرا اینجا غیرت و تعصّب به خرج نمی‌دهید؟ یعنی پاره تن رسول الله که معصومه و صدّیقه و زکیّه بود، به اندازه و فلان صحابی احترام و جایگاه ندارد؟! ➖➖➖➖➖ @borrhan
▫️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🔻إذا مُدِحَ الفاجِرُ اهتَزَّ العَرشُ و غَضِبَ الرَّبُّ 🔺هرگاه بدكار ستوده شود، عرش بلرزد و پروردگار به خشم آيد. 📗تحف العقول ج۱ ص۴۶ @Sibtayn
چرا ابوبکر فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت ؟ 🔘 ابن‌ابى‌الحديد در جلد شانزدهم شرح نهج البلاغه داستان فدك را ذكر كرده و گفته: ☑️ از استادم على بن فارقى پرسيدم: ⁉️ آيا فاطمه عليهاالسلام در ادعاى خود راست می‌گفت؟ ▪️ استاد در جواب گفت: آرى ⁉️ گفتم: پس چرا ابوبكر فدك را به او نداد، با اينكه وى را صادق و راستگو می شمرد؟! ✔️
استادم تبسم پر معنائى كرد و سخن دقیقی گفت، با اينكه او عادت به شوخى نداشت، گفت
: اگر امروز فدك را به ادعاى فاطمه عليها‌السلام به او مى‌داد، فردا خلافت را براى همسرش ادعا مى‌كرد! و ابوبكر را از مقامش متزلزل مى‌ساخت 🔹قال ابن ابي الحديد : سألت علي بن الفارقي مدرس المدرسة الغربية ببغداد فقلت له أ كانت فاطمة صادقة 🔸قال نعم 🔹قلت فلم لم يدفع إليها أبو بكر فدك و هي عنده صادقة ▫️ فتبسم ثم قال كلاما لطيفا مستحسنا مع ناموسه و حرمته و قلة دعابته 🔸 قال لو أعطاها اليوم فدك بمجرد دعواها لجاءت إليه غدا و ادعت لزوجها الخلافة و زحزحته عن مقامه و لم يكن يمكنه الاعتذار و الموافقة بشي‌ء لأنه يكون قد أسجل على نفسه أنها صادقة فيها تدعي كائنا ما كان من غير حاجة إلى بينة و لا شهود 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۱۶، ص۲۳۶. @Sibtayn
♨️اعتراف ابن قتيبه دينوری از عُلمای بزرگ اهل تسنن به وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به دفن شبانه خویش به منظور جلوگیری از حضور ابوبکر در مراسم دفن. 👈حضرت زهرا سلام الله علیها سوگند ياد كرد كه هرگز با ابوبكر سخن نگويد. و وصيت كرد كه شبانه او را دفن كنند تا ابوبكر در مراسم دفن حضور نداشته باشد. 📚تأویل مختلف الحدیث، صحفه، ۵۶٣ @Sibtayn
انسان برتر است یا ملائکه ؟ ●عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ (علیه السلام) فَقُلْتُ: الْمَلَائِكَةُ أَفْضَلُ أَمْ بَنُو آدَمَ؟ فَقَالَ: «قَالَ: أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام): «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رَكَّبَ‏ فِي‏ الْمَلَائِكَةِ عَقْلًا بِلَا شَهْوَةٍ وَ رَكَّبَ فِي الْبَهَائِمِ شَهْوَةً بِلَا عَقْلٍ وَ رَكَّبَ فِي بَنِي آدَمَ كِلَيْهِمَا فَمَنْ غَلَبَ عَقْلُهُ شَهْوَتَهُ فَهُوَ خَيْرٌ مِنَ الْمَلَائِكَةِ وَ مَنْ غَلَبَتْ شَهْوَتُهُ عَقْلَهُ فَهُوَ شَرٌّ مِنَ الْبَهَائِمِ.»» ●از عبدالله بن سنان نقل شده است: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: فرشتگان برتر هستند یا فرزندان آدم؟ حضرت فرمود: «امیر مؤمنان؛ علی بن ابی طالب فرمود: «به راستی که خداوند عزّ و جلّ در فرشتگان؛ عقل را بدون شهوت قرار داده، و در حیوانات؛ شهوت را بدون عقل قرار داده و در فرزندان آدم؛ هر دو را ترکیب نموده است. پس هرکس عقلش بر شهوتش غالب شود، او از فرشتگان بهتر است و هرکس شهوتش بر عقلش غالب شود، او از حیوانات بدتر است.»» 📚علل‌الشرائع/ج1/ص4 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ فاطمیّه به چه معناست ؟ 📢حجت الاسلام بندانی نیشابوری 🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا 🆔 @Sibtayn ┗━🌿🌹━━━┛
کفر خلیفه اول به حکم قران وقتى ابو بكر فاطمه عليها السّلام را از فدك منع نمود و وكيل آن حضرت را بيرون كرد امير المؤمنين عليه السّلام به مسجد آمدند در حالى كه ابو بكر نشسته و مهاجرين و انصار گردش بودند،حضرت فرمودند: اى ابا بكر براى چه فاطمه عليها السّلام را از آنچه رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله برايش قرار داده بود منع كرده و وكيلش را كه سالها در آنجا بود بيرون كردى‌؟ ▪️ابو بكر جواب داد:اين ملك فيء و غنيمت بوده و تعلّق به همه مسلمانان دارد حال اگر شما شهود عادل داريد كه مال فاطمه عليها السّلام است كه هيچ و الاّ ايشان در اين ملك حقّ‌ ندارد. ▫️امير المؤمنين عليه السّلام فرمودند:در باره ما به خلاف آنچه در باره مسلمين حكم مى‌كنى ، حكم مى‌نمايى‌؟ ▪️ابو بكر جواب داد:خير. ▫️حضرت فرمودند:اگر در دست مسلمين مالى باشد و من ادّعاء كنم آن مال تعلّق به من دارد از چه كسى بيّنه و شاهد مى‌خواهى‌؟ ▪️ابو بكر جواب داد:از شما بيّنه مى‌خواهم. ▫️حضرت فرمودند:حال اگر در دست من مالى باشد و مسلمانان ادّعاء آن را بنمايند از من بيّنه و شاهد مى‌خواهى‌؟ ▪️ ابو بكر سكوت كرد و جوابى نداشت كه بگويد، 🔥عمر گفت: اين ملك فيء و غنيمت مسلمانان بوده و ما با شما خصومتى نداريم. ▫️امير المؤمنين عليه السّلام به ابى بكر فرمودند:اى ابو بكر به قرآن اقرار دارى‌؟ ▪️ ابو بكر جواب داد:آرى اقرار دارم. ▫️حضرت فرمودند:آيا اين آيه شريفه: « إِنَّمٰا يُرِيدُ اَللّٰهُ‌ لِيُذْهِبَ‌ عَنْكُمُ‌ اَلرِّجْسَ‌ أَهْلَ‌ اَلْبَيْتِ‌ وَ يُطَهِّرَكُمْ‌ تَطْهِيراً » (خدا چنين مى‌خواهد كه هر آلودگى را از شما خانواده نبوّت ببرد شما را از هر عيبى پاك و منزّه گرداند) در شأن ما بوده يا در شأن غير ما نازل شده است‌؟ ▪️ابو بكر جواب داد:در شأن شماست. ▫️ حضرت فرمودند:اگر دو شاهد از مسلمين شهادت دهند كه فاطمه عليها السّلام مرتكب فحشاء شده چه خواهى كرد؟ ▪️ ابو بكر جواب داد:حدّ بر او جارى مى‌كنم همان طورى كه بر ديگر زنان از مسلمين حدّ اقامه خواهم نمود. ▫️حضرت فرمودند:در اين صورت تو نزد خداوند از كافرين محسوب مى‌شوى. ▪️ابو بكر پرسيد:چرا؟ ▫️حضرت فرمودند:براى اين كه تو شهادت خدا را ردّ كرده و شهادت غيرش را پذيرفته‌اى زيرا حقّ‌ عزّ و جلّ‌ شهادت به طهارت اين بانو داده و وقتى تو شهادت خدا را ردّ نموده و شهادت غيرش را بپذيرى نزد حقّ‌ تعالى كافر هستى. 📗علل الشرایع ج۱ ص۱۹۰ @Sibtayn
عَنِ اِبْنِ فَضَّالٍ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا علیه السلام يَقُولُ مَنْ وَاصَلَ لَنَا قَاطِعاً أَوْ قَطَعَ لَنَا وَاصِلاً أَوْ مَدَحَ لَنَا عَائِباً أَوْ أَكْرَمَ لَنَا مُخَالِفاً فَلَيْسَ مِنَّا وَ لَسْنَا مِنْهُ. ابن فضال گفت: از حضرت رضا عليه السّلام شنيدم كه فرمود: هر كس به كسى كه از ما بريده است بپيوندد، يا با كسى كه به ما پيوسته است،قطع رابطه نمايد، يا مدح و ستايش از كسى كند كه بر ما عيب مى‌گيرد، يا گرامى بدارد كسى را كه با ما مخالف است، از ما نيست و ما هم از او نيستيم. 📗صفات الشیعة ج۱ ص۷ ح10 @Sibtayn
مسح یا شستن پا در وضو !؟ ابن حزم اندلسی (از علمای بزرگ و سرشناس اهل سنت _ متوفای ۴۵۶ هجری قمری) در کتاب "المُحَلی" می نویسد: وَ اَمّا قَوْلُنا فِی الرِّجْلَیْنِ فَاِنَّ القُرآنَ نَزَلَ بِالْمَسْحِ قالَ اللهُ تَعالى:«و امسحوا برؤوسکم و ارجلکم» سَواءٌ قُرِئَ بِخَفْضِ اللّامِ اَوْ بِفَتْحِها هِیَ عَلى کُلِّ حالٍ عُطِفَ عَلَى الرُّؤُوسِ، اِمّا عَلَى اللَّفْظِ وَ اِمّا عَلَى الْمَوْضِعِ وَ لا یَجُوزُ غَیْرُ ذلِکَ لِاَنَّهُ لا یَجُوزُ اَنْ یُحالَ بَیْنَ الْمَعْطُوفِ وَ الْمَعْطُوفِ عَلَیْهِ بِقَضِیَّةِ مُبْتَدَإٍ وَ هکَذا جاءَ عَن اِبْنِ عَبّاسٍ: نَزَلَ القرآنُ بِالْمَسْحِ - یَعْنی فِی الرِّجْلَیْنِ فِی الْوُضُوءِ- وَ قَدْ قالَ بِالْمَسْحِ عَلَى الرِّجْلَیْنِ جَماعَةٌ مِنَ السَّلَفِ مِنْهُمْ عَلِىِّ بْنِ اَبی طالِبٍ وَ ابْنِ عَبّاسٍ وَ الْحَسَنِ وَ عِکْرَمَةِ وَ الشَّعَبی وَ جَماعَةِ غَیْرِهِمْ وَ هُوَ قَوْلُ الطَّبَری و اما رای ما در پاها، قرآن به مسح آمده است. خداوند متعال فرمود: «و امسحوا برؤوسکم و ارجلکم» و حکم در آن یکی است. چه مکسور و چه منصوب خوانده شود، در هر حال «ارجلکم» عطف به (رؤوس) شده و جایز نیست که بین معطوف و معطوف علیه به واسطه قضیه مبتدائیه فاصله افتد. و از ابن عباس نقل شده است که: قرآن به مسح بر پاها نازل شده است، و قول مسح بر پاها عقیده بسیاری از گذشتگان است که از جمله ایشان علی بن ابی طالب علیه السلام و ابن عباس حسن و عکرمه و شعبی و بسیاری دیگر می باشند و مسح بر پاها قول طبری هم می باشد 📗المحلی بالآثار، جلد ١ صفحه ٣٠١، چاپ دار الکتب العلمیة @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حلالت نمی کنم ... حال مادرم بده حلالت نمی کنم خون تازه اومده حلالت نمی کنم قنفذت بهش زده حلالت نمی کنم بی اجازه اومدی حلالت نمی کنم مادر منو زدی حلالت نمی کنم دومی چقدر بدی حلالت نمی کنم کربلایی حسن عطایی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر سوزناک در وصف اتفاقات غصب خلافت مجید تال سقیفه را بنگر فکر سیم و زر دارد @Sibtayn
27.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا کسی از علمای متقدم اهل تسنن اعتقاد شیعه به شهادت حضرت صدیقه طاهره را نقل کرده است ؟ ➖ حجت الاسلام یزدانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️پیامبر صلی الله علیه و اله هم بدون اجازه وارد خانه فاطمه سلام الله علیها نمی شد ▪️حجت الاسلام شیخ جعفر طبسی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حياتنا حسين - فارسی ، عربی 🎙کربلایی حسین طاهری 🔺اربعین١٤٤٥ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
39.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمینه ، کار دنیا رو ببین 🎙کربلایی حسین طاهری 🔺مجلس سیاه پوشان عزای فاطمیه ۱۴۰۲ جمادی‌الاول‌۱۴۴۵ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
سندی قدیمی درباره پاره کردن قباله فدک توسط عمر بن خطاب حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله نزد ابوبکر آمد در حالی که او بر منبر بود. سپس فرمود: ای ابوبکر آیا در کتاب خداست که دخترت از تو ارث ببرد و من از پدرم ارث نبرم؟ پس از آنکه ابوبکر به شدت گریه کرد سپس گفت: پدر من با پدر تو و دختر من با تو قابل مقایسه نیستند. سپس از منبر پایین آمده و نوشته ای مبنی بر این که فدک از آن اوست برای او نوشت. در این هنگام عمر وارد شد و گفت: این چیست؟ ابوبکر گفت: نوشته ای که مالکیت فاطمه را تایید می کند برای او نوشتم به جهت میراثی که از پدرش دارد. عمر گفت: پس هزینه و مخارج مسلمانان را از کجا می پردازی در حالی که همه عرب با تو در جنگند چنان که خودت می بینی؟ بعد از آن،عمر نوشته را گرفت و پاره کرد. 📙منبع: نسخه خطی مرآة الزمان اثر سبط بن جوزی عالم بزرگ حنفی در قرن هفتم، حوادث سال یازدهم هجری، باب @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امیرالمومنین علیه السلام در جریان هجوم به خانه اجازه دادند حضرت فاطمه سلام الله علیها پشت درب بیایند و خودشان پشت درب خانه نیامدند ؟ استاد جباری @Sibtayn